Επιτροπή Ενέργειας: Προτάσεις νόμου για φορολόγηση απροσδόκητων κερδών επιχειρήσεων ενέργειας

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 15/11/2022, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου: 

Ο περί Φορολογίας του Εισοδήματος (Τροποποιητικός) (Αρ. 5) Νόμος του 2022 

Ο περί της Λειτουργίας Ταμείου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε τις πιο πάνω προτάσεις νόμου σκοπός των οποίων είναι: 

(α) η τροποποίηση του περί Φορολογίας του Εισοδήματος Νόμου, ώστε τα απροσδόκητα κέρδη των προμηθευτών ηλεκτρισμού από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και των διανομέων και των εταιρειών πετρελαιοειδών να υπόκεινται σε φορολογία με συντελεστή ύψους 90% για το έτος 2022 και  

(β) η τροποποίηση του περί της Λειτουργίας Ταμείου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας Νόμου με την εισαγωγή προνοιών για την επιβολή τέλους ανταπόδοσης επί των διμερών συμβάσεων προμήθειας ηλεκτρισμού από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. 

Ο ΓΓ του ΑΚΕΛ και εισηγητής των προτάσεων νόμου Στέφανος Στεφάνου, σε τοποθέτησή του εντός της Επιτροπής, ανέφερε ότι η πρώτη πρόταση αφορά μία τροποποίηση στον νόμο της Φορολογίας Εισοδήματος, για εφάπαξ φορολόγηση των απροσδόκητων κερδών του 2022, για τους προμηθευτές ηλεκτρισμού από ΑΠΕ και τους διανομείς και τις εταιρείες πετρελαιοειδών. 

Όπως είπε, η φορολόγηση των απροσδόκητων κερδών εφαρμόζεται από αρκετά κράτη μέλη της ΕΕ, ενώ είναι και σύσταση που έχει κάνει και ο ΓΓ του ΟΗΕ, για να μπορούν τα κράτη να πάρουν έσοδα από τη φορολόγηση των εταιρειών ενέργειας και να στηρίξουν τα χαμηλά στρώματα των κοινωνιών που πιέζονται ακόμα περισσότερο σήμερα εξαιτίας των ψηλών τιμών σε καύσιμα και ενέργεια. Είναι επίσης, είπε, και τοποθέτηση που έχει κάνει και η Κομισιόν και έχει δρομολογηθεί και εφαρμόζεται σε σειρά κρατών-μελών της ΕΕ. 

«Η διάθεσή μας ήταν να συνεργαστούμε με την κυβέρνηση και θα επιθυμούσαμε να ερχόταν η κυβέρνηση να τα φέρει ως νομοσχέδιο. Θα αποφεύγαμε τη συζήτηση αν εμπίπτουν στο Σύνταγμα και πώς μπορούν να γίνουν», είπε, αναφέροντας ότι είχε στείλει δύο επιστολές προς τον Υπουργό Οικονομικών, στις 8/7 και το τέλος Αυγούστου, οι οποίες έμειναν χωρίς απάντηση. 

Σημείωσε επίσης, ότι όταν έγινε σύσκεψη στο πλαίσιο του Εθνικού Συμβουλίου τον Ιούνιο, ο Υπουργός Οικονομικών είχε εκφράσει υποστήριξη και διάθεση για συνεργασία για το θέμα. «Δεν είδαμε καμία διάθεση για συνεργασία πέραν ενός ειρωνικού tweet σε απάντηση της 2ης επιστολής», ανέφερε. «Γι’ αυτό προχωρήσαμε να διαμορφώσουμε αυτές τις δύο προτάσεις νόμου. Είμαστε ανοιχτοί σε συζήτηση και συνεισφορά και κομμάτων και τεχνοκρατών, με τον ταχύτερο δυνατόν τρόπο, για να δώσουμε εργαλεία και δυνατότητες στο κράτος για να βοηθηθεί τα νοικοκυριά και οι ΜμΕ», πρόσθεσε. 

Αναφορικά με τη δεύτερη πρόταση νόμου, είπε ότι αφορά τροποποίηση του νόμου για το Ταμείο ΑΠΕ και ΕΞΕ και έχει δύο σκέλη: από τη μία, την εισαγωγή μόνιμου τέλους ανταπόδοσης επί των διμερών συμβάσεων προμήθειας ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, το οποίο καθορίζεται στο ύψος του 90% για το ποσό που υπερβαίνει το μέγιστο ποσό αγοράς της κιλοβατώρας, το οποίο σήμερα η ΡΑΕΚ καθόρισε στα 11 σεντ. 

Το δεύτερο σκέλος, αφορά δεύτερη τροπολογία για ενίσχυση των σκοπών του Ταμείου, για αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας. «Ειδικά τώρα, με τις πολύ ψηλές τιμές ηλεκτρισμού και καυσίμων, θα βοηθήσει αν συμπεριλάβουμε πρόνοια στους σκοπούς του Ταμείου», σημείωσε. 

Σε δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης, ο κ. Στεφάνου σημείωσε ότι «για αυτό το θέμα προσπαθήσαμε να ανοίξουμε έναν διάλογο με το Υπουργείο Οικονομικών, με στόχο να μοιραστούμε τις σκέψεις που είχαμε και να φέρει το θέμα στη Βουλή η Κυβέρνηση. Δυστυχώς το Υπουργείο Οικονομικών επιμελώς και επιμόνως αρνήθηκε αυτό τον διάλογο. Αυτό υποχρέωσε το ΑΚΕΛ να φέρει αυτές τις προτάσεις νόμου και σήμερα ανοίξαμε μία συζήτηση η οποία θα έπρεπε να γινόταν πριν από πολύ καιρό». 

Επιπρόσθετα, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ είπε ότι «το συμπέρασμα είναι ότι η Κυβέρνηση δεν έχει καμία πολιτική βούληση να συζητήσει ορθολογικά το θέμα, με στόχο να βρούμε λύσεις, προς όφελος του καταναλωτή, των νοικοκυριών, των επιχειρήσεων. Και το λέω τούτο γιατί τα διάφορα Υπουργεία που εμπλέκονται στη συζήτηση ήρθαν με διαφορετικές θέσεις, οι διάφορες αρμόδιες υπηρεσίες επίσης κατέθεσαν διαφορετικές θέσεις και περισσότερο έχουμε ακούσει προφάσεις για το γιατί δεν μπορεί να γίνει το Α, Β ή Γ ζήτημα που περιλαμβάνεται στο θέμα που έχουμε καταθέσει». 

Σε ερώτηση αν γνωρίζουμε πόσα είναι τα υπερκέρδη, ο κ. Στεφάνου είπε ότι οι κρατικές υπηρεσίες ακόμα αναζητούν τα υπερκέρδη, όταν η Υπουργός Ενέργειας, Νατάσα Πηλείδου, είχε πει προ αρκετών μηνών ότι μέχρι τον Σεπτέμβρη θα έχουμε αξιολόγηση για το πόσα είναι. «Σήμερα οι αρμόδιες υπηρεσίες μας είπαν ότι δεν έχουν αξιολογήσει ακόμα. Ακούσαμε μέσα στη συζήτηση ότι είναι εύκολη να γίνει αυτή η κοστολόγηση και λέχθηκαν και κάποιοι αριθμοί. Τον περασμένο Ιούνιο, σε ανάλογη συζήτηση στο πλαίσιο του Εθνικού Συμβουλίου, ο ίδιος ο ΥΠΟΙΚ είπε ότι μέχρι τον Αύγουστο θα είναι σε θέση η Κυβέρνηση να δώσει έναν προσανατολισμό. Δεν έχουμε ακούσει τίποτε από μέρους της Κυβέρνησης. Δεν είναι δύσκολο να γίνει εντοπισμός των υπερκερδών και να βγουν τα συγκεκριμένα ποσά», είπε. 

Τέλος, τόνισε ότι η συζήτηση αφορά τα υπερκέρδη. «Είμαι σίγουρος ότι η Κυβέρνηση θα βγει να πει ότι το ΑΚΕΛ δεν καταλαβαίνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν κέρδος. Το κατανοούμε πλήρως, μία επιχείρηση για να είναι βιώσιμη πρέπει να έχει κέρδος. Εμείς μιλούμε για το υπερκέρδος, αυτά δηλαδή που βγαίνουν λόγω της ακρίβειας, από τις τσέπες των πολιτών, των νοικοκυριών, των επιχειρήσεων». 

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Βουλευτής του ΔΗΣΥ Κυριάκος Χατζηγιάννης είπε ότι μέσα από τη συζήτηση διαπιστώθηκε η περιπλοκότητα του ζητήματος. «Τέθηκε έντονα από όλους τους παρευρισκόμενους η ανάγκη σταθερότητας στο σύστημα της εποπτείας και στο επενδυτικό πλαίσιο, προκειμένου να μην υπάρχει αναστάτωση και πισωγυρίσματα όσον αφορά την πράσινη μετάβαση». 

Πρόσθεσε ότι «ομολογουμένως θα πρέπει να σταθούμε περισσότερο, να ενδιατρίψουμε πολύ βαθύτερα στο θέμα καθορισμού των τιμών. Όλα περιτριγυρίζονται γύρω από το θέμα ότι ακόμα η αγορά δυστυχώς δεν έχει ανοίξει. Η αγορά είναι αυτή η οποία θα πάρει την τιμή στα πραγματικά εκείνα επίπεδα που καθορίζει η προσφορά και η ζήτηση. Θα πρέπει το συντομότερο να υπάρξει αύξηση της προσφοράς ή της παραγωγής ενέργειας με τρόπο που να προσαρμοστεί και η ζήτηση σε χαμηλότερες τιμές». 

Είπε επίσης ότι τυχόν παρεμβάσεις διαχρονικού χαρακτήρα, «όπως λανθασμένα στέκει στην πρόταση νόμου, θα δημιουργήσουν μια τέτοια κατάσταση στην αγορά του ηλεκτρισμού που δεν είναι στο πλαίσιο των νόμων και του ρυθμιστικού πλαισίου εποπτείας από πλευράς της ΡΑΕΚ». 

Τέλος, ο κ. Χατζηγιάννης τόνισε ότι όλα αυτά προϋποθέτουν μια ολοκληρωμένη μελέτη «για να ξέρουμε τι κάνουμε. Είναι υποχρέωση να υπάρχει ολοκληρωμένη αξιολόγηση και από πλευράς αυτών που προτείνουν ως πρόταση νόμου αλλά πολύ περισσότερο και από πλευράς του κράτους». 

Από την πλευρά του ο Μαρίνος Μουσιούττας, Βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασίας είπε ότι η πρόταση του ΑΚΕΛ «μας βρίσκει κατ’ αρχήν σύμφωνους. Εντούτοις, θεωρούμε ότι είναι δύσκολη και χρονοβόρα η πρακτική, κάτι που αναφέρθηκε και μέσα στη συνεδρία. Αυτές οι προτάσεις νόμου γίνονται δυστυχώς διότι τα αρμόδια Υπουργεία Ενέργειας και Οικονομικών, και οι αρμόδιες αρχές, ΡΑΕΚ και διαχειριστές, δεν έδειξαν την απαραίτητη πολιτική βούληση να θέσουν αρμοδίως ένα πιο σωστό πλαίσιο και να επέμβουν έγκαιρα στην αγορά ηλεκτρισμού σε περιπτώσεις στρεβλώσεων ή λαθών, ως καθηκόντως όφειλαν». 

Πρόσθεσε ότι ως παράταξη, η ΔΗΠΑ-Συνεργασία πρότεινε, με επιστολή του Προέδρου της παράταξης, ημερομηνίας 17/3/2022 στην Υπουργό Ενέργειας, μεταξύ άλλων επιχορήγηση 100% για τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων και 50% για τον υπόλοιπο πληθυσμό. «Με αυτές τις προτάσεις, αν το Υπουργείο έκανε τις αναγκαίες ενέργειες έγκαιρα, θα μπορούσε να εξοικονομήσει τα λεφτά αυτά για να τα δώσει στις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού», κατέληξε. 

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων, Σταύρος Παπαδούρης είπε ότι οι προτάσεις αυτές κρούουν των κώδωνα του κινδύνου για να ενεργοποιήσουν το κράτος, την εκτελεστική εξουσία να έρθει να κάνει κάτι που έπρεπε να κάνει εδώ και μήνες. «Να θυμίσω ότι την πρώτη συζήτηση για αυτό το θέμα την είχαμε πριν έξι μήνες και για έξι μήνες το κράτος δεν έχει κάνει το παραμικρό». 

«Προσωπικά έθεσα τρεις θέσεις αρχής. Το πρώτο, κατά πόσο υπάρχει επιβεβαίωση ότι όντως υπάρχουν απροσδόκητα κέρδη. Το δεύτερο είναι θέμα προσέγγισης, δηλαδή κατά πόσο το κράτος έχει την πρόθεση να προχωρήσει, ίσως με δικό του νομοσχέδιο στο θέμα. Και τρίτο, κατά πόσο υπάρχει η ευχέρεια, δηλαδή αν μπορούμε να προχωρήσουμε να φορολογήσουμε αυτά τα απροσδόκητα κέρδη. Υπάρχει μία σύγχυση για το πόσα είναι αυτά τα κέρδη».  

Συμπλήρωσε ότι προκύπτει το ερώτημα πώς είναι δυνατόν να μην ξέρουμε σήμερα αν υπάρχουν απροσδόκητα κέρδη και σε ποιον βαθμό είναι αυτά. «Είναι το πρώτο πράγμα που έπρεπε να υπολογίσουν και το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Ενέργειας», ανέφερε, προσθέτοντας ότι υπάρχει ένας ευρωπαϊκός κανονισμός που προβλέπει, όχι φορολόγηση, αλλά αντισταθμιστικά τέλη, «τα οποία πρέπει να επιστραφούν πίσω στον κόσμο για να μειωθεί το κόστος του ηλεκτρισμού. Επιφυλασσόμαστε μέχρι την επόμενη συνεδρίαση», κατέληξε. 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ: 

Stockwatch: Επιφυλάξεις για φορολόγηση υπερκερδών εταιρειών ΑΠΕ 

Stockwatch: Χωρίς επιβάρυνση η πληρωμή εισφορών TΚΑ 

Οι περί της Αρχής Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων Κανονισμοί του 2022 και Οι περί της Συλλογικής Διαχείρισης των Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων καθώς και για τη Χορήγηση Πολυεδαφικών Αδειών για Επιγραμμικές Χρήσεις Μουσικών Έργων (Τέλη και Δικαιώματα) Κανονισμοί του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η εισαγωγή εφαρμοστικών διατάξεων του περί Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων καθώς και για τη Χορήγηση Πολυεδαφικών Αδειών για Επιγραμμικές Χρήσεις Μουσικών Έργων Νόμου του 2017 (Ν. 65(1)/2017, «ο Νόμος») για την καλύτερη εφαρμογή της Οδηγίας 2014/26/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 26ης Φεβρουαρίου 2014, για τη συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων καθώς και τη χορήγηση πολυεδαφικών αδειών για επιγραμμικές χρήσεις μουσικών έργων στην εσωτερική αγορά, και εκδίδονται δυνάμει του άρθρου 51 του Νόμου.   

Ειδικότερα, οι «περί της Αρχής Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων Κανονισμοί του 2022» αποσκοπούν στη ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας τη Αρμόδιας Αρχής και στην εφαρμογή αποτελεσματικών και ταχειών διοικητικών διαδικασιών ενώπιόν της.   

Παράλληλα, οι «περί Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων καθώς και για τη Χορήγηση Πολυεδαφικών Αδειών για Επιγραμμικές Χρήσεις Μουσικών Έργων (Τέλη και Δικαιώματα) Κανονισμοί του 2022» αποσκοπούν στην εκπόνηση εντύπων αιτήσεων για τη διεκπεραίωση διαδικαστικών πράξεων ενώπιον της Αρχής, και στον καθορισμό των πληρωτέων τελών που προκύπτουν από τον Νόμο και τους περί της Αρχής Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων Κανονισμούς του 2022.  

Ο περί Εταιρειών (Τροποποιητικός) (Αρ. 9) Νόμος του 2022  

Ο περί Πτώχευσης (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2022  

Ο περί του Τμήματος Αφερεγγυότητας και Συναφών Θεμάτων  

Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω νομοσχέδια σκοπός των οποίων είναι η εναρμόνιση με την Οδηγία {ΕΕ) 2019/1023 περί πλαισίου για την προληπτική αναδιάρθρωση, την απαλλαγή από τα χρέη και τις ανικανότητες ή την έκπτωση οφειλετών, καθώς και περί μέτρων βελτίωσης των διαδικασιών αυτών.   

Συγκεκριμένα, τα πιο πάνω νομοσχέδια συμπληρώνουν το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο αφερεγγυότητας και παρέχουν:   

(α) Στους πτωχεύσαντες επιχειρηματίες μια δεύτερη ευκαιρία.   

(β) Την απαλλαγή των αφερέγγυων επιχειρηματιών από τα χρέη τους.   

(γ) Μέτρα που αποσκοπούν στη βελτίωση των διαδικασιών για την αναδιάρθρωση, την αφερεγγυότητα και την απαλλαγή από τα χρέη.   

(δ) Διευκόλυνση στην πρόσβαση των βιώσιμων επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσχέρειες, σε μέτρα αναδιάρθρωσης σε πρώιμο στάδιο, αποφεύγοντας έτσι την αφερεγγυότητα 

(ε) Τη δυνατότητα έγκαιρης προειδοποίησης και επιγραμμική ενημέρωση των οφειλετών με την οποία θα επισημαίνεται τυχόν κίνδυνος αφερεγγυότητας.   

(στ) Τη δυνατότητα να διατηρήσουν πλήρως ή μερικώς τον έλεγχο των περιουσιακών τους στοιχείων και της καθημερινής λειτουργίας της επιχείρησής τους κατά την αναδιάρθρωση.  

Τα εν λόγω νομοσχέδια προβλέπουν περεταίρω ότι, οι διευθυντές εταιρείας, όταν υπάρχει πιθανότητα αφερεγγυότητας, οφείλουν:   

(α) Να μεριμνούν για τα συμφέροντα των πιστωτών, των μετόχων/εταίρων και άλλων ενδιαφερομένων μερών.   

(β) Να λαμβάνουν μέτρα για την αποφυγή της αφερεγγυότητας.   

(γ) Να απέχουν από πράξεις με πρόθεση ή βαριά αμέλεια που απειλούν τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. 

Ο περί Προϋπολογισμού του Ταμείου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας του 2023 Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε τον προϋπολογισμού του Ταμείου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας, τα συνολικά έσοδα του οποίου αναμένεται να ανέλθουν σε €40.503.611 (πλέον εκτιμώμενου αποθεματικού €60.531.194 κατά το τέλος του 2022) και οι συνολικές δαπάνες σε €90.559.339. 

Ο περί Προϋπολογισμού του Κυπριακού Οργανισμού Σήμανσης Αντικειμένων από Πολύτιμα Μέταλλα του 2023 Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε τον προϋπολογισμού του Κυπριακού Οργανισμού Σήμανσης Αντικειμένων από Πολύτιμα Μέταλλα, ο οποίος προνοεί συνολικές δαπάνες ύψους €620,894 (σε σχέση με €566,700 του προϋπολογισμού του 2022), και σύνολο εσόδων €558,951.  

Ο περί Ρύθμισης της Αγοράς Ηλεκτρισμού (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022  

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Ρύθμισης της Αγοράς Ηλεκτρισμού Νόμου ώστε να μπορεί να δοθεί προτεραιότητα σε εγκαταστάσεις ηλεκτροπαραγωγής που χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή συμπαραγωγή υψηλής απόδοσης, χωρίς να απαιτείται οι εγκαταστάσεις αυτές να αποτελούν και έργα επίδειξης για καινοτόμες τεχνολογίες τα οποία εξασφαλίζουν σχετική έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Κύπρου (ΡΑΕΚ).  

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις διατάξεις του εδαφίου (2) του άρθρου 102 του πιο πάνω νόμου, για να δοθεί προτεραιότητα σε εγκαταστάσεις ηλεκτροπαραγωγής που χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή συμπαραγωγή υψηλής απόδοσης, θα πρέπει οι εγκαταστάσεις αυτές να αποτελούν και έργα επίδειξης για καινοτόμες τεχνολογίες τα οποία εξασφαλίζουν σχετική έγκριση από τη ΡΑΕΚ. Εντούτοις, η υποχρέωση αυτή δεν προβλέπεται στο αντίστοιχο άρθρο 12(2) του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 2019/943, το οποίο προβλέπει ότι προτεραιότητα παρέχεται σε:  

(α) εγκαταστάσεις ηλεκτροπαραγωγής που χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και έχουν εγκατεστημένη δυναμικότητα ηλεκτροπαραγωγής μικρότερη των 400 kW ή  

(β) έργα επίδειξης για καινοτόμες τεχνολογίες, υπό την επιφύλαξη της έγκρισης από τη ρυθμιστική αρχή, εφόσον η προτεραιότητα αυτή περιορίζεται στο χρονικό διάστημα και την έκταση που απαιτούνται για την επίτευξη των σκοπών της επίδειξης. 

Ο περί της Καταπολέμησης των Καθυστερήσεων Πληρωμών στις Εμπορικές Συναλλαγές (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί της Καταπολέμησης των Καθυστερήσεων Πληρωμών στις Εμπορικές Συναλλαγές Νόμου, ώστε να οριστεί ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Βιομηχανίας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας ως, εποπτεύουσα αρχή για την παρακολούθηση της εφαρμογής των διατάξεων του εν λόγω Νόμου και να εισαχθεί η υποχρέωση της πιο πάνω αρχής να συντάσσει σχετική ετήσια έκθεση, η οποία θα κατατίθεται στη Βουλή των Αντιπροσώπων προς ενημέρωση. 

Ο περί Ρύθμισης της Αγοράς Φυσικού Αερίου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022  

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Ρύθμισης της Αγοράς Φυσικού Αερίου Νόμου, ώστε να παρασχεθεί η ευχέρεια στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην προμήθεια φυσικού αερίου σε πελάτες, να συμβάλλονται με περισσότερους από έναν προμηθευτές αξιοποιώντας τις διαθέσιμες υποδομές.  

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι επιχειρήσεις θα δύναται να συμβάλλονται ελευθέρως συνάπτοντας συμβάσεις προμήθειας φυσικού αερίου, είτε υγροποιημένου είτε σε αέρια μορφή, με περισσότερους από έναν προμηθευτές, λαμβάνοντας υπόψη τις εκάστοτε επικρατούσες στην αγορά οικονομικές συνθήκες. 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ:

Stockwatch: Αγορά ΦΑ: Συμβόλαια με πέραν του ενός προμηθευτές

Ο περί της Λειτουργίας και του Ελέγχου Καζίνου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022  

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί της Λειτουργίας και του Ελέγχου Καζίνου Νόμου με στόχο αφενός τη δημιουργία οργανωτικής δομής που εξυπηρετεί τους στόχους της Εθνικής Αρχής Παιγνίων και Εποπτείας Καζίνου και την αποσαφήνιση του τρόπου χειρισμού θεμάτων που αφορούν στο προσωπικό της και αφετέρου την ενδυνάμωση και υποστήριξη της αποτελεσματικότητας των εργασιών της εν λόγω Αρχής. 

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή συζήτησε το ακόλουθο θέμα: 

Υποβολή αιτήσεων και διανομή κονδυλίου στο πλαίσιο του Σχεδίου Ψηφιακής Αναβάθμισης των Επιχειρήσεων 

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την υποβολή των αιτήσεων και τη διανομή του κονδυλίου στο πλαίσιο του Σχεδίου Ψηφιακής Αναβάθμισης των Επιχειρήσεων.  

Nomoplatform-ΚΥΠΕ-ΓΤΒ 

Δείτε Περισσότερα

Μεταφορών

Στον αέρα η ανάπτυξη λιμανιού-μαρίνας Λάρνακας, «το έργο θα γίνει» διαμηνύει ο Βαφεάδης

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 24/04/2024, συζήτησε τα ακόλουθα θέματα: Υλοποίησης ενιαίου σχεδιασμού ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η πορείας υλοποίησης του ενιαίου σχεδιασμού ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας μετά την υπογραφή των συμβολαίων.

Θεσμών

Με capital statement και Έφορο Φορολογίας οι δηλώσεις πόθεν έσχες, 6+1 προτάσεις νόμου για πολλαπλές συντάξεις

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 24/04/2024, εξέτασε τις ακόλουθες προτάσεις νόμου: Ο περί του Προέδρου, των Υπουργών και των Βουλευτών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και Έλεγχος Περιουσίας) (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 Ο περί Ορισμένων Δημόσια Εκτεθειμένων Προσώπων και Ορισμένων Αξιωματούχων της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και