Επιτροπή Νομικών: Μετάθεση λειτουργίας ανωτάτων δικαστηρίων, προς ψήφιση κανονισμοί Αρχής κατά Διαφθοράς

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Νομικών, Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 16/11/2022, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου: 

Ο περί Δικαστηρίων (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2022 

Ο περί Απονομής της Δικαιοσύνης (Ποικίλαι Διατάξεις) (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε τις πιο πάνω προτάσεις νόμου σκοπός των οποίων είναι να μετατεθεί η ημερομηνία έναρξης της ισχύος της επαναλειτουργίας των δύο ανωτάτων δικαστηρίων, ήτοι του Ανωτάτου Συνταγματικού Δικαστηρίου και του Ανωτάτου Δικαστηρίου, από την 1η Ιανουαρίου 2023 στην 1η Ιουλίου 2023. 

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία και στελέχωση τόσο των ως άνω αναφερόμενων δικαστηρίων όσο και των πρωτόδικων δικαστηρίων. 

Οι προτάσεις νόμου κατατέθηκαν από την Επιτροπή Νομικών μετά από αίτημα του Προέδρου του Ανωτάτου Δικαστηρίου, Αντώνη Λιάτσου. Ο κ. Λιάτσος ενημέρωσε τους Βουλευτές ότι οι λόγοι για τη μετάθεση της ημερομηνίας άπτονται της στελέχωσης των δικαστηρίων, καθώς εκκρεμούν προς πλήρωση διορισμοί στο εφετείο και στα ανώτατα δικαστήρια, οι οποίοι θα οδηγήσουν σε κένωση θέσεων στα πρωτόδικα δικαστήρια. Εκτίμησε ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία προσλήψεων και εκπαίδευσης των δικαστών θα χρειαστεί διάστημα 6-7 μηνών και γι’ αυτό ζήτησε η έναρξη ισχύος της επαναλειτουργίας των δύο ανώτατων σωμάτων να μετατεθεί για 1η Ιουλίου. 

Επιπλέον, εκκρεμεί και η πρόσληψη διοικητικού προσωπικού, που επίσης εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τότε, ανέφερε ο Πρόεδρος του Ανωτάτου. 

Η Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, Στέφη Δράκου και ο Γενικός Εισαγγελέας, Σάββας Αγγελίδης, συμφώνησαν με την πρόταση του Προέδρου του Ανωτάτου για μετάθεση της ημερομηνίας.  

Από την άλλη, ο Δικηγορικός Σύλλογος διαφώνησε, με εκπρόσωπό του να κάνει λόγο για σοβαρό ενδεχόμενο να δημιουργηθεί «ανασφάλεια δικαίου» εξαιτίας των παρατάσεων που ζητούνται, ενώ αναφέρθηκε ότι είναι πιθανό να προκύψουν και άλλα ζητήματα που δεν έχουν προβλεφθεί. «Θέλουμε να περιφρουρήσουμε τη μεταρρύθμιση και να τη στηρίξουμε, όπως ψηφίστηκε», ανέφερε. 

Η Επιτροπή Νομικών αποφάσισε την προώθηση των πιο πάνω προτάσεων νόμου στην Ολομέλεια προς ψήφιση. 

Αίτημα πρόσθετης τροποποίησης στον νόμο Περί Δικαστηρίων 

Ο Πρόεδρος του Ανωτάτου Δικαστηρίου έθεσε και ένα δεύτερο ζήτημα προς τροποποίηση στον νόμο Περί Δικαστηρίων. Στον νόμο προβλέπεται ότι ο αριθμός των δικαστών που απαρτίζουν το Ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο είναι εννιά. Όπως είπε, για τη στελέχωση άλλων δικαστηρίων προβλέπεται ανώτατος αριθμός δικαστών και όχι απόλυτος αριθμός. Για παράδειγμα, στο Ανώτατο προβλέπονται μέχρι εφτά δικαστές, το Εφετείο μέχρι 16. Ο Πρόεδρος έθεσε θέμα ποιότητας της δικαιοσύνης και δυσκολίας εξεύρεσης ικανού αριθμού δικαστών για στελέχωση, γι’ αυτό ζήτησε να τροποποιηθεί για να γίνει «μέχρι εννιά». 

Ο Γενικός Εισαγγελέας στήριξε το αίτημα του Προέδρου του Ανωτάτου και πρότεινε ότι θα μπορούσε να μπει ως ασφαλιστική δικλείδα ελάχιστος αριθμός οι εφτά δικαστές και να είναι στη διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε Προέδρου η στελέχωση, ανάλογα με τις ανάγκες. 

Η Υπουργός Δικαιοσύνης δεν έφερε ένσταση για το θέμα. 

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Νίκος Τορναρίτης είπε ότι πρέπει να γίνουν διαβουλεύσεις μέσα στα κόμματα «και αν συναποφασίσουμε όλοι θα καταθέσουμε πρόταση νόμου», για το θέμα, διαφορετικά θα πρέπει να καταθέσει νομοσχέδιο η Κυβέρνηση. 

Εκ μέρους του ΑΚΕΛ, ο Βουλευτής Άριστος Δαμιανού είπε ότι για το ζήτημα της αλλαγής του αριθμού δικαστών δεν υπάρχει ούτε πρόταση νόμου, ούτε νομοσχέδιο της Κυβέρνησης και δήλωσε ότι για να γίνει η τροποποίηση πρέπει να έρθει η πρόταση με κυβερνητική πρωτοβουλία. Είπε ότι αν υπάρχει συναίνεση θα στηρίξει την πρόταση το ΑΚΕΛ, αλλά δεν θα συναινέσει στην κατάθεσή της ως πρότασης νόμου εκ μέρους της Επιτροπής. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Πανίκος Λεωνίδου είπε ότι δεν υπάρχει κάτι επίσημο, πέραν της έκκλησης του Προέδρου του Ανωτάτου. «Να μη δώσουμε εικόνα ότι κάνουμε τροποποιήσεις τώρα σε κάτι που ψηφίσαμε μετά από πολλές διαβουλεύσεις και πιέσεις», σημείωσε. 

Ο Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, Πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων είπε ότι πρέπει να συζητηθεί το θέμα όταν προκύψει. 

Σε δηλώσεις της μετά την Επιτροπή, η Υπουργός Δικαιοσύνης είπε ότι το Ανώτατο έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη όσον αφορά την υλοποίηση της μεταρρύθμισης στη δικαιοσύνη και συνεπώς το αίτημα του Ανωτάτου για επιμήκυνση της έναρξης ισχύος «δεν μπορούσε παρά να γίνει δεκτό για να διασφαλίσουν ότι στελεχώνονται σωστά τα δικαστήρια». 

Πρόσθεσε ότι πρόκειται για 26 θέσεις νέων δικαστών και για διοικητικές τομές που πρέπει να γίνουν και «θα πρέπει να δοθεί ευκαιρία να γίνει σωστά αυτή η υλοποίηση της μεταρρύθμισης». Απαντώντας σε ερώτηση, είπε ότι είναι η τελευταία παράταση που δίνεται, μετά από αίτημα του Ανωτάτου. «Είναι μια δύσκολη και επίπονη εργασία και δεν πρέπει να διακινδυνεύσουμε αποψίλωση των επαρχιακών δικαστηρίων ή μη σωστή στελέχωση των υπόλοιπων δικαστηρίων. Το Ανώτατο Δικαστήριο είναι ο καλύτερος κριτής στο θέμα και πρέπει με υπευθυνότητα να ακούμε τις απόψεις του» είπε η κ. Δράκου. 

Για το δεύτερο αίτημα του Προέδρου του Ανωτάτου, η Υπουργός είπε «θα πρέπει να δοθεί ο χρόνος να ακούσουμε τις πολιτικές δυνάμεις, να διαβουλευθούν μεταξύ τους και εμείς σαν Κυβέρνηση θα ακούσουμε και θα λάβουμε υπόψη και το αίτημα του Ανωτάτου Δικαστηρίου και τις απόψεις των πολιτικών δυνάμεων και όπως πάντοτε θα συνθέσουμε και θα βρούμε τη λύση». 

Ο Πρόεδρος της Επιτροπή Νομικών, Νίκος Τορναρίτης, σε δηλώσεις του είπε ότι αποκλειστική συνταγματική ευθύνη και καθήκον της εφαρμογής διατάξεων, νόμων και λειτουργίας των δικαστηρίων έχει το Ανώτατο Δικαστήριο της Κυπριακής Δημοκρατίας. «Θα προχωρήσουμε στην Ολομέλεια της Βουλής με αυτό το αίτημα, το οποίο κατατίθεται ομόφωνα από το Ανώτατο». Πρόσθεσε ότι αφ’ ης στιγμής υπάρχει σύμφωνος γνώμη και της Κυβέρνησης και του Γενικού Εισαγγελέα, «εμείς αποδεχόμαστε το συγκεκριμένο αίτημα». 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Άριστος Δαμιανού σε δηλώσεις του είπε ότι από τη στιγμή που το Ανώτατο Δικαστήριο ζητεί και η Κυβέρνηση συμφωνεί με παράταση στην εφαρμογή της μεταρρύθμισης της δικαιοσύνης, «ούτε η Βουλή των Αντιπροσώπων συνολικά, ούτε κι εμείς ως ΑΚΕΛ θα μπορούσαμε να ενεργήσουμε διαφορετικά».  

«Την ίδια ώρα βέβαια, με καμία διάθεση αντιπολιτευτική, πρέπει να πω και το εξής: Όλα τα χρόνια που προηγήθηκαν, ακόμα και τους μήνες που προηγήθηκαν της ψήφισης της μεταρρύθμισης, εμείς προειδοποιούσαμε ότι το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί αλλά και ο κίνδυνος αποψίλωσης των δικαστηρίων από Προέδρους που θα έπρεπε να μετατεθούν στο καινούριο Εφετείο ήταν ένα ουσιαστικό πρόβλημα το οποίο έπρεπε να απαντηθεί πειστικά» είπε.

«Δεν απαντήθηκε πειστικά, είχε επιδειχθεί σπουδή και υιοθετήθηκαν διθύραμβοι και πανηγυρισμοί για την ψήφιση και την εφαρμογή της μεταρρύθμισης και σήμερα, μερικές μέρες πριν την υλοποίηση της διαδικασίας για τον διαχωρισμό του Ανωτάτου Δικαστηρίου σε Ανώτατο Δικαστήριο και Ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο μοιραία και αναπόδραστα και αναμενόμενο ήταν, το Ανώτατο Δικαστήριο και η Κυβέρνηση διεκδικούν παράταση στην εφαρμογή. Θα δώσουμε την παράταση αλλά καταγράφεται η προχειρότητα στους χειρισμούς από πλευράς της Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου Δικαιοσύνης», κατέληξε. 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ: 

Stockwatch: Παγώνει για 6 μήνες η μεταρρύθμιση της δικαιοσύνης 

Οι περί της Σύστασης και Λειτουργίας της Ανεξάρτητης Αρχής κατά της Διαφθοράς Κανονισμοί του 2022 

Οι Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς οι οποίοι σκοπεύουν στην ρύθμιση των ακόλουθων ζητημάτων: 

(α) καθορισμού του τρόπου διεξαγωγής των εργασιών της Αρχής, της διαδικασίας κατά τις συνεδρίες της Αρχής και του τρόπου τήρησης των πρακτικών, 

(β) καθορισμού της διαδικασίας υποβολής και αξιολόγησης καταγγελιών ή/και πληροφοριών, 

(γ) καθορισμού της διαδικασίας συλλογής, επεξεργασίας και αξιολόγησης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, 

(δ) καθορισμού των λόγων και προϋποθέσεων για την υποβολή αιτήματος από την Αρχή με σκοπό τη συλλογή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα ή/και πληροφοριών, και 

(ε) καθορισμού της διαδικασίας επιλογής και ανάθεσης καθηκόντων των λειτουργών επιθεώρησης.

Η Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, Στέφη Δράκου ανέφερε ότι «σήμερα ήταν μία σημαντική μέρα γιατί έχει ολοκληρωθεί η συζήτηση που αφορούσε τους κανονισμούς για τη Διαφθορά, οπότε προωθούνται τάχιστα στην Ολομέλεια, προκειμένου να ψηφιστούν». 

Συμπλήρωσε ότι πλέον ολόκληρο το θεσμικό πλαίσιο που αφορά αυτό το σημαντικό κομμάτι που η κοινωνία το επιζητεί, θα προχωρήσει και θα μπορέσει η Αρχή Κατά της Διαφθοράς να ξεκινήσει τη διερεύνηση των καταγγελιών που υπάρχουν. 

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νομικών, Νίκος Τορναρίτης, σε δηλώσεις του είπε ότι «συζητήσαμε σήμερα τους Κανονισμούς της Ανεξάρτητης Αρχής κατά της Διαφθοράς». Είπε ότι είχε προηγηθεί μία συζήτηση, ακούστηκαν απόψεις και εισηγήσεις από τους Βουλευτές, οι οποίες στον μεγάλο βαθμό έχουν υιοθετηθεί από το Υπουργείο που στέλνει τους Κανονισμούς αλλά και από την Αρχή.  

«Είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο και είμαι σίγουρος πως οι Κανονισμοί θα ψηφιστούν στην τελευταία συνεδρία της Ολομέλειας πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων. Είναι απαίτηση της κοινωνίας να τεθεί σε εφαρμογή η Αρχή κατά της Διαφθοράς, που χωρίς την ψήφιση των Κανονισμών αυτό δεν μπορεί να γίνει», σημείωσε. 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ: 

Stockwatch: Στην Ολομέλεια οι κανονισμοί για Αρχή κατά της Διαφθοράς 

Οι περί Διαμεσολάβησης σε Οικογενειακές Διαφορές Κανονισμοί του 2020 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς οι οποίοι ρυθμίζουν:  

(α) το τέλος εγγραφής στο Μητρώο Διαμεσολαβητών Οικογενειακών Διαφορών, 

(β) την αμοιβή διαμεσολαβητή για τη διεξαγωγή διαμεσολάβησης και 

(γ) την ειδική εκπαίδευση που απαιτείται για εγγραφή στο Μητρώο Διαμεσολαβητών Οικογενειακών Διαφορών. 

Η Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, Στέφη Δράκου ανέφερε ότι «είναι πολύ σημαντικό το ότι ολοκληρώθηκε η συζήτηση και συμφωνήθηκαν οι κανονισμοί για τη διαμεσολάβηση στα θέματα των οικογενειακών διαφορών. Είναι πολύ σημαντικοί οι κανονισμοί, γιατί πλέον θα μπορεί να τεθεί σε ισχύ ο νόμος, αφού χωρίς τους κανονισμούς δεν μπορούσε να τεθεί σε εφαρμογή».  

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νομικών, Νίκος Τορναρίτης, σε δηλώσεις του είπε ότι «ο θεσμός της διαμεσολάβησης σε οικογενειακές υποθέσεις αποτελεί ασφαλέστατα ένα πολύτιμο εργαλείο αλλά και μια επιτακτική ανάγκη σε μια σύγχρονη κοινωνία». Πρόσθεσε ότι η Βουλή ψήφισε τη σχετική νομοθεσία το 2019. 

«Ακούστηκαν και σε αυτό το θέμα πολλές εισηγήσεις, οι οποίες υιοθετήθηκαν κατά το πλείστον από την κυβερνητική πλευρά. Σήμερα είχαμε μία πολύ καλή συζήτηση και ευελπιστώ και ελπίζω ότι και αυτοί οι κανονισμοί θα ψηφιστούν από την Ολομέλεια της Βουλής πριν από το τέλος της παρούσας συνόδου, γιατί είναι κάτι που επίσης χρωστούμε στην κυπριακή κοινωνία», είπε. 

Ο περί Πώλησης Ακινήτων (Ειδική Εκτέλεση) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας ώστε να διασφαλίζεται η διαδικασία αγοράς και μεταβίβασης ακίνητης ιδιοκτησίας και επίλυσης του σοβαρού προβλήματος που υπάρχει σήμερα, με τους αγοραστές ακινήτων, οι οποίοι ενώ έχουν εκπληρώσει πλήρως τις συμβατικές τους υποχρεώσεις έναντι του πωλητή, ο πωλητής αδυνατεί λόγω της ύπαρξης εμπράγματων βαρών, να μεταβιβάσει το ακίνητο επ’ ονόματι τους. Η εν λόγω τροποποίηση αφορά τα ακόλουθα:  

(α) Η κατάθεση σύμβασης πώλησης, δεν θα γίνεται αποδεκτή όταν η ακίνητη ιδιοκτησία, η οποία αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης, βαρύνεται με εμπράγματο βάρος ή ο κύριος (ιδιοκτήτης) της ακίνητης ιδιοκτησίας τελεί υπό απαγόρευση.  

(β) Σε περίπτωση που το εμπράγματο βάρος είναι υποθήκη, η κατάθεση σύμβασης πώλησης γίνεται αποδεκτή, εφόσον αυτή συνοδεύεται από έγγραφη δήλωση έκαστου ενυπόθηκου δανειστή και πωλητή για την οποία ο αγοραστής ενυπογράφως έλαβε γνώση, σε συγκεκριμένο έγγραφο τύπο. Ο αγοραστής καταθέτει στο τραπεζικό λογαριασμό του πωλητή, ο οποίος καθορίστηκε στον έγγραφο τύπο, ολόκληρο το ποσό της σύμβασης πώλησης και ο ενυπόθηκος δανειστής υποχρεούται να το αποδεχτεί. Σε περίπτωση που ο πωλητής έλαβε προκαταβολή από τον αγοραστή, αυτή κατατίθεται από τον πωλητή στον εν λόγω τραπεζικό λογαριασμό.  

(γ) Νοουμένου ότι καταβληθεί το πιο πάνω αναφερόμενο ποσό στον τραπεζικό λογαριασμό που διατηρεί ο πωλητής στον ενυπόθηκο δανειστή, τότε ο ενυπόθηκος δανειστής έχει υποχρέωση όπως απαλλάξει/εξαλείψει την υποθήκη από το εν λόγω ακίνητο, το οποίο αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης.  

(δ) Το ακίνητο θα μπορεί να μεταβιβαστεί επ’ ονόματι του αγοραστή, ελεύθερο παντός εμπράγματου βάρους ή απαγόρευσης.  

(ε) Η εγγραφή οποιουδήποτε εμπράγματου βάρους ή απαγόρευσης, μεταγενέστερου της κατάθεσης της σύμβασης πώλησης, δεν θα αποτελεί εμπόδιο, για την μεταβίβαση του ακινήτου επ’ ονόματι του αγοραστή.

Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, το προτεινόμενο νομοσχέδιο έχει προκύψει μετά την ενσωμάτωση, στο μέγιστο δυνατό βαθμό των εισηγήσεων των βασικών εμπλεκομένων φορέων (Σύνδεσμοι Επι/τιών Ανάπτυξης Γης και Μεγάλων Αναπτύξεων, Σύνδεσμος Τραπεζών Κύπρου και Κεντρική Τράπεζα Κύπρου), τα οποία λήφθηκαν κατά την άτυπη και κατά την δημόσια διαβούλευση του τροποποιητικού νομοσχεδίου.  

Το θέμα της μεταβίβασης των τίτλων ιδιοκτησίας ακίνητης ιδιοκτησίας συμπεριλήφθηκε στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας (ΣΑΑ) ως ορόσημο στη μεταρρύθμιση 3(C3.5R3): Στρατηγική για την αντιμετώπιση ανεπαρκειών του συστήματος τίτλων ιδιοκτησίας. Σύμφωνα με το ΣΑΑ η Κυπριακή Δημοκρατία έχει δεσμευτεί όπως τροποποιήσει τον περί Πώλησης Ακινήτων (Ειδική Εκτέλεση) Νόμο έτσι ώστε να διαφυλάσσει τα συμφέροντα των αγοραστών, εκ των προτέρων. Η τροποποίηση θα πρέπει να ψηφιστεί από τη Βουλή των Αντιπροσώπων (ΒτΑ) μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2022. Τονίζεται ότι η εκταμίευση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την έγκαιρη επίτευξη όλων των στόχων και οροσήμων που έχουν τεθεί για κάθε μία από τις επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις του Σχεδίου.  

Η Επιτροπή, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις θέσεις που εκφράστηκαν ενώπιόν της, αποφάσισε όπως συνεχίσει τη συζήτηση επί των προνοιών του πιο πάνω νομοσχεδίου σε επόμενη συνεδρία της. 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ: 

Stockwatch: Νέες ρυθμίσεις για τίτλους σε εγκλωβισμένα ακίνητα 

Stockwatch: «Τρύπιος» ο νόμος για εγκλωβισμένους αγοραστές

Οι περί Πυροσβεστικής Υπηρεσίας (Γενικοί) (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς μέσω των οποίων επέρχεται πλήρης ταύτιση των υπό αναφορά Κανονισμών της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, με τους αντίστοιχους της Αστυνομίας όπως αυτοί έχουν πρόσφατα τροποποιηθεί, ως αποτέλεσμα της απόφασης του Διοικητικού Δικαστηρίου στην Προσφυγή Χαραλάμπους κ.α. ν. Κυπριακής Δημοκρατίας, Μέσω Υπουργού Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως κ.α., Συνεκδ. Υποθέσεις αρ. 749/2020, 750/2020 και 795/2020, ημερομηνίας 3 Νοεμβρίου 2021, στην οποία ακύρωσε τον διορισμό 75 νέων μελών στην Αστυνομία και 25 νέων μελών στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, που πραγματοποιήθηκε στις 3.8.2020. 

Ειδικότερα, με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις: 

(α) παρέχεται η δυνατότητα στην Επιτροπή που καθιδρύεται για σκοπούς ψυχομετρικών εξετάσεων να αναθέτει την όλη ευθύνη διεξαγωγής τους σε άλλο κατάλληλο προς τούτο πρόσωπο, 

(β) προσδιορίζεται ότι οι ψυχομετρικές εξετάσεις διενεργούνται πάντοτε μετά την γραπτή εξέταση και η επιτυχία σε αυτές αποτελεί προϋπόθεση για την συμμετοχή των υποψηφίων στις υπόλοιπες εξετάσεις στις οποίες θα πρέπει να υποβληθούν για πρόσληψη τους στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, σύμφωνα με τους παρόντες Κανονισμούς, 

(γ) παρέχεται η δυνατότητα στο Συμβούλιο Προσλήψεων να καθορίζει την σειρά πραγματοποίησης των εξετάσεων στις οποίες θα πρέπει να υποβληθούν οι επιτυχόντες στην γραπτή εξέταση και στις ψυχομετρικές εξετάσεις για πρόσληψη τους στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, σύμφωνα με τους παρόντες Κανονισμούς, 

(δ) οι υποψήφιοι οι οποίοι υποβλήθηκαν με επιτυχία σε ιατρικές εξετάσεις στο πλαίσιο άλλης διαδικασίας προσλήψεων στην Πυροσβεστική Υπηρεσία με ημερομηνία εξέτασης όχι προγενέστερη των 12 μηνών, δεν απαιτείται να υποβάλλονται σε νέες ιατρικές εξετάσεις, 

(ε) εισάγεται σχετική πρόνοια και διασαφηνίζεται ότι η κατοχή των προσόντων v.ια διορισμό στην Πυροσβεστική Υπηρεσία σε σχέση με το ύψος και τον Δείκτη Μάζας Σώματος, θα διαπιστώνονται μετά από εξέταση που θα διενεργείται από την Επιτροπή που καθιδρύεται για σκοπούς ψυχομετρικών εξετάσεων και 

(στ) παρέχεται το δικαίωμα σε όσους υποψηφίους δεν επιτύχουν στην αθλητική δοκιμασία του δρόμου αντοχής, να επαναλάβουν την ίδια δοκιμασία, για μόνο μία φορά, σε ημερομηνία που καθορίζεται, μεταξύ της όγδοης (8ης) και δέκατης τέταρτης (14ης) ημέρας που ακολουθεί την ημερομηνία πραγματοποίησης της πρώτης δοκιμασίας. 

Περαιτέρω, με τη θέσπιση των αναφερόμενων τροποποιήσεων, η επιτυχία στις γραπτές εξετάσεις για πρόσληψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία θα ισχύει για δύο χρόνια από την ημερομηνία δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων. 

Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι που έχουν επιτύχει στην γραπτή εξέταση πλην όμως απέτυχαν στις Ψυχομετρικές εξετάσεις ή στις Ιατρικές εξετάσεις ή στην μέτρηση του Δείκτη Μάζας Σώματος ή στις Αθλητικές Δοκιμασίες ώστε να διοριστούν στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, θα μπορούν να διεκδικούν πρόσληψη στην Πυροσβεστική, σε άλλες διαδικασίες πρόσληψης που θα προκηρυχθούν τα αμέσως επόμενα δύο χρόνια από την ημερομηνία δημοσίευσης ων αποτελεσμάτων της γραπτής εξέτασης τους χωρίς όμως να υποχρεούνται να επιτύχουν εκ νέου στην γραπτή εξέταση που θα διεξαχθεί στο πλαίσιο των νέων διαδικασιών πρόσληψης.  

Πρόσθετα, οι επιτυχόντες στις γραπτές εξετάσεις θα μπορούν για τα επόμενα δύο χρόνια από τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων να διεκδικούν πρόσληψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία έστω και αν έχουν υπερβεί το 35ο έτος της ηλικίας τους. 

Η Επιτροπή, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις θέσεις που εκφράστηκαν ενώπιόν της, αποφάσισε όπως προχωρήσει στην κατ’ άρθρον συζήτηση των πιο πάνω κανονισμών σε επόμενη συνεδρία της. 

Ο περί της Δωδέκατης Τροποποίησης του Συντάγματος Νόμος του 2015   

Ο περί Απόπειρας Συνδιαλλαγής και Πνευματικής Λύσης του Γάμου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2018 

Ο περί Γάμου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2018 

Ο περί Γάμου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2015 

Ο περί Οικογενειακών Δικαστηρίων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2018   

Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω σχέδια νόμου σκοπός των οποίων είναι η μεταρρύθμιση του Οικογενειακού Δικαίου.  

Η Επιτροπή τοποθετήθηκε επί των προνοιών των πιο πάνω νομοσχεδίων και αποφάσισε την προώθησή τους στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση. 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ: 

Stockwatch: Τι αλλάζει σε γάμους, διαζύγια και επιμέλεια τέκνων 

Συνεδρία Υποεπιτροπής της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Νομικών, Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως για την Εξέταση Κανονισμών που αφορούν Σχέδια Υπηρεσίας 

Η Υποεπιτροπή της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Νομικών, Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως για την Εξέταση Κανονισμών που αφορούν Σχέδια Υπηρεσίας, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 16/11/2022, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου: 

Οι περί Ηλεκτρονικής Υγείας (Γενικοί) Κανονισμοί του 2022 και συναφείς κανονισμοί 

Οι περί Κυπριακού Οργανισμού Σήμανσης Αντικειμένων από Πολύτιμα Μέταλλα – Θέση Τεχνικού Χημείου (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2022 

Οι περί Υπηρεσιών Κοινωνικής Ευημερίας – Θέση Ανώτερου Ιδρυματικού Λειτουργού (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2022 

Η Υποεπιτροπή, ύστερα από μελέτη των κανονισμών, αποφάσισε όπως εισηγηθεί στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Νομικών, Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως την προώθηση προς έγκριση των υπ’ αριθμόν 2 και 3 κανονισμών στην Ολομέλεια του σώματος, αφού προηγουμένως τοποθετηθεί επί αυτών σε επόμενη συνεδρία της. Αναφορικά με τους πρώτους κανονισμούς, η Υποεπιτροπή αποφάσισε την επανεξέτασή τους. 

Nomoplatform-ΚΥΠΕ-ΓΤΒ 

Δείτε Περισσότερα

Αποφάσεις Ολομέλειας

Προϋπολογισμός ΤΕΠΑΚ, χρηματοδότηση ΟΚΥπΥ, ολοήμερα σχολεία και ταυτοποίηση χρηστών καρτοκινητών

Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 25/04/2024, υπερψήφισε τον προϋπολογισμό του ΤΕΠΑΚ, τη χρονική παράταση της χρηματοδότησης των ελλειμμάτων του ΟΚΥπΥ, την επέκταση της περιόδου της λειτουργίας των ολοήμερων και θερινών σχολείων, την ταυτοποίηση των χρηστών καρτοκινητών, τη δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από το Υπουργείο Ενέργειας, τις νέες κατηγορίες δανείων από