Προϋπολογισμός ΤΕΠΑΚ, χρηματοδότηση ΟΚΥπΥ, ολοήμερα σχολεία και ταυτοποίηση χρηστών καρτοκινητών

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 25/04/2024, υπερψήφισε τον προϋπολογισμό του ΤΕΠΑΚ, τη χρονική παράταση της χρηματοδότησης των ελλειμμάτων του ΟΚΥπΥ, την επέκταση της περιόδου της λειτουργίας των ολοήμερων και θερινών σχολείων, την ταυτοποίηση των χρηστών καρτοκινητών, τη δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από το Υπουργείο Ενέργειας, τις νέες κατηγορίες δανείων από τον ΚΦΙΚΒ και το σχέδιο ψηφίσματος για το δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον, ενώ καταψήφισε τα νομοσχέδια για αποσπάσεις δημοσίων υπαλλήλων και αορίστου χρόνου.  

Αναλυτικά τα σχέδια νόμου που υπερψηφίστηκαν: 

Ο περί Προϋπολογισμού του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου του 2024 Νόμος του 2024 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση πληρωμής από το Ταμείο του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου ποσού που δεν υπερβαίνει τα €100.911.679 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024. 

Υπό διαμαρτυρίες και με τροπολογίες ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ 

Με έντονες επικρίσεις για την καθυστέρηση στην κατάθεση του προϋπολογισμού του ΤΕΠΑΚ αλλά και για τον παράνομο τρόπο με τον οποίο πληρώθηκε τον Μάρτιο το προσωπικό του πανεπιστημίου, η Ολομέλεια της Βουλής υπερψήφισε όμοφωνα τον προϋπολογισμό του ΤΕΠΑΚ. 

Παράλληλα υπερψηφίστηκαν τρεις τροπολογίες του ΔΗΚΟ και της ΔΗΠΑ. Οι δύο αφορούν το σταύρωμα της  διενέργειας αγοράς υπηρεσιών και των δαπανών για ενοίκια από το ΤΕΠΑΚ, χωρίς πρώτα να εξασφαλιστεί γραπτώς η συγκατάθεση της Επιτροπής Παιδείας. 

Η τρίτη τροπολογία καταργεί από τον προϋπολογισμό πρόνοια, βάσει της οποίας μεταβιβάζονται οι αρμοδιότητες του ελέγχοντος λειτουργού του ΤΕΠΑΚ από τον Διευθυντή Διοίκησης και Οικονομικών στον προϊστάμενο της Υπηρεσίας Σπουδών και Φοιτητικής Ευημερίας. Σημειώνεται ότι οι επιφυλάξεις γύρω από το θέμα ήταν αυτές που οδήγησαν στην καθυστέρηση της ψήφισης του προϋπολογισμού. 

Ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ είναι ισοσκελισμένος και προβλέπει δαπάνες ύψους €100.911.679 και ισόποσα έσοδα. Ειδικότερα, οι προϋπολογιζόμενες δαπάνες του ΤΕΠΑΚ για το έτος 2024 αφορούν μεταξύ άλλων τρέχουσες δαπάνες (€38.431.982), λειτουργικές δαπάνες (€7.344.732), διαχειριστικά έξοδα (€5.889.402), κεφαλαιουχικές δαπάνες (€26.415.543) και μη προβλεπόμενες δαπάνες και αποθεματικό (€22.830.020). 

Κατά τη συζήτηση η Πρόεδρος της Βουλής Αννίτα Δημητρίου στηλίτευσε την αργοπορημένη κατάθεση του προϋπολογισμού τον Απρίλιο με αποτέλεσμα να εκβιάζεται η Βουλή για να τον ψηφίσει με τη μορφή του κατεπείγοντος, χωρίς να έχουν λυθεί όλες οι απορίες των βουλευτών. Ανέφερε ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει πρώτη φορά στα χρονικά. Ανέφερε επίσης ότι το ΤΕΠΑΚ είπε ότι κατέθεσε τον προϋπολογισμό εδώ και αρκετούς μήνες και ότι η καθυστέρηση δεν οφειλόταν σε αυτούς. 

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών Χαράλαμπος Θεοπέμπτου επέκρινε επίσης την καθυστέρηση στον προϋπολογισμό. Ωστόσο είπε ότι καταψηφίζει την τροπολογία για τον λειτουργό ελέγχου στο ΤΕΠΑΚ γιατί κάτι τέτοιο αποτελεί παρέμβαση στον τρόπο λειτουργίας και τα εσωτερικά  του ιδρύματος. 

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ – Συνεργασία Αλέκος Τρυφωνίδης έκανε λόγο για ασύγγνωστη καθυστέρηση στον προϋπολογισμό, ωστόσο είπε ότι αυτή στο μεγαλύτερο μέρος οφείλεται «στα τερτίπια ορισμένων» και στο γεγονός ότι ζητήθηκε γνωμάτευση από τη Νομική Υπηρεσία για το θέμα του ελέγχοντος λειτουργού. Τόνισε ότι ο ελέγχων λειτουργός πρέπει να είναι ο Διευθυντής των Οικονομικών Υπηρεσιών και για αυτό κατέθεσαν και σχετική τροπολογία. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρύσανθος Σαββίδης ανέφερε ότι η Βουλή παρόλο που δεν έχει καμιά ευθύνη για την καθυστέρηση έφερε τον προϋπολογισμό στην Ολομέλεια για να μην μείνει κόσμος απλήρωτος. Σημείωσε ότι ο Γενικός Ελεγκτής συμβούλεψε σωστά τη Βουλή στο θέμα του λειτουργού ελέγχου, ότι αυτός πρέπει να είναι ο Διευθυντής των Οικονομικών Υπηρεσιών και εξέφρασε την ελπίδα οι βουλευτές να στηρίξουν την τροπολογία τους. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Παύλος Μυλωνάς ανέφερε ότι ο έλεγχος των οικονομικών του ΤΕΠΑΚ πρέπει να είναι ανεξάρτητος και κανένας δεν μίλησε για περιορισμό της ακαδημαϊκής ελευθερίας. Πρόσθεσε ότι ο Γενικός Ελεγκτής υπέδειξε ότι δεν μπορεί ούτε ο Πρύτανης αλλά ούτε κανένας υφιστάμενος του Οικονομικού Διευθυντή να ασκεί τον έλεγχο και σε αυτή τη θέση είχαν συμφωνήσει αρχικά το Υπουργείο Παιδείας, το Υπουργείο Οικονομικών και η Νομική υπηρεσία, ωστόσο στη συνέχεια ως δια μαγείας αποφάσισαν να διορίσουν μεταβατικό λειτουργό για το θέμα. 

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθου πρότεινε να κατατίθεται ο προϋπολογισμός σε δύο μέρη ώστε στο μέλλον να μην υπάρχει καθυστέρηση, ιδιαίτερα στο θέμα της μισθοδοσίας. Το πρώτο μέρος είπε, θα πρέπει να αφορά τα λειτουργικά έξοδα και τις σταθερές δαπάνες που είναι προβλέψιμα και το δεύτερο τις αναπτυξιακές δαπάνες που πιθανότητα να έρχονται μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα, το οποίο μπορεί να κατατίθεται αργότερα. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης είπε ότι αν πίσω από τον προϋπολογισμό του ΤΕΠΑΚ δεν κρύβονταν μια μεγάλη τραγωδία ανθρώπων που δεν ξέρουν αν θα πληρωθούν θα ήταν μια καταπληκτική φαρσοκωμωδία με συγγραφέα και εκτελεστή την Κυβέρνηση. Πρόσθεσε ότι οι εργαζόμενοι στο ΤΕΠΑΚ πληρώθηκαν τον προηγούμενο μήνα παράνομα από το Ταμείο Συντάξεων του ΤΕΠΑΚ. Επέκρινε επίσης το γεγονός ότι παρά την καθυστέρηση σύντομα αναμένεται και συμπληρωματικός προϋπολογισμός να έρθει ενώπιον της Βουλής. 

Ανέφερε επίσης ότι αποκορύφωμα αυτού του χειρισμού είναι η απόφαση του Υπουργικού να διορίσει τρόικα στο ΤΕΠΑΚ από εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας, Οικονομικών και του Γενικού Λογιστηρίου για να παρακολουθούν τη δράση, τις πληρωμές και την όλη δραστηριότητα, κάτι που χαρακτήρισε ευθεία επίθεση στο ΤΕΠΑΚ και την ακαδημαϊκή ελευθερία του ιδρύματος. Πρόσθεσε ότι αυτά ακολουθούν την πρόσφατη απόφαση της Κυβέρνησης να διορίσει στο ΔΣ του ΤΕΠΑΚ δηλωμένο χουντοφασίστα. 

Όσον αφορά το θέμα του λειτουργού ελέγχου ανέφερε ότι η Κυβέρνηση θα έπρεπε να συνεννοηθεί με τα συγκυβερνώντα κόμματα για το θέμα. Πρόσθεσε ότι είναι καλό όταν τα κόμματα της συμπολίτευσης εξάρουν την προσφορά του Γενικού Ελεγκτή να ασκούν και την επιρροή τους, ώστε την ώρα που ο θεσμός χτυπάται ο Πρόεδρος να σταματήσει να κάνει τον Πόντιο Πιλάτο. Ανέφερε ακόμα ότι θα καταψηφίσουν την τροπολογία για τον λειτουργό ελέγχου που θα βάλουν το ίδρυμα σε περιπέτειες και θα οδηγήσουνε σε παρατεταμένη κρίση της συμφωνίας της Κυβέρνησης με το ΤΕΠΑΚ. 

Ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος εξέφρασε απογοήτευση γιατί το ΤΕΠΑΚ, ένας από τους πιο σημαντικούς θεσμούς της πολιτείας έχει αφήσει ιστορία με σκάνδαλα, κακοδιαχείριση, και απάτες, ενώ θα έπρεπε να ήταν διπλά και τριπλά προσεκτικό για τη σωστή διαχείριση των οικονομικών. Πρόσθεσε ότι η καθυστέρηση υπήρξε εξ υπαιτιότητας της διοίκησης στο ΤΕΠΑΚ γιατί ζήτησαν κάτι παράλογο να αλλάξει ο ελέγχων λειτουργός για οικονομική διαχείριση. Είπε ότι αν γινόταν αυτό θα ήταν ο μόνος οργανισμός που θα έλεγχε τον αυτό του και σωστά είπε ο Γενικός Ελεγκτής ότι είναι παράνομο και παράτυπο. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Κάρουλας είπε ότι τα χρονοδιαγράμματα που έχει δημιουργήσει αυτή η καθυστέρηση είναι ασφυκτικά για τη Βουλή και δρουν απειλητικά για το σώμα. Πρόσθεσε ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος και η Βουλή εκβιάζεται να εγκρίνει τον προϋπολογισμό. 

Είπε ακόμα ότι το θέμα του ελέγχοντος Λειτουργού θα μπορούσε να επιλυθεί νωρίτερα αν υπήρχε σχετική συνεννόηση. Ανέφερε ότι δημιουργείται θεσμικό ζήτημα αφού η αρμοδιότητα του ελέγχοντος λειτουργού ανατίθεται σε κατώτερα ιεραρχικά λειτουργικά υπάλληλος του ΤΕΠΑΚ και δεν είναι συναφή τα σχέδια υπηρεσίας. 

Πρόσθεσε ότι το ύψος του προϋπολογισμού είναι πολύ μεγάλο και χρειάζεται εξαντλητικός έλεγχος, ενώ το έλλειμμα ύψους €2 εκ. σημαίνει ότι σύντομα θα υπάρχει συμπληρωματικός προϋπολογισμός κάτι που αποτελεί αναχρονιστική πρακτική. 

Πρόσθεσε ότι αναμένουν από το ΤΕΠΑΚ, εκτός από τις ακαδημαϊκές επιδόσεις, επιδόσεις και στη χρηστή διοίκηση και στο εξορθολογισμό των δαπανών και από το Υπουργείο Παιδείας να φέρει ενώπιον της Βουλής το νέο στρατηγικό σχεδιασμό για την ανώτατη εκπαίδευση. Είπε ακόμα ότι χρειάζεται προσοχή για τα ενοίκια που πληρώνει το ΤΕΠΑΚ. 

Ο περί Ίδρυσης Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η παραχώρηση χρονικής παράτασης στη χρηματοδότηση των ελλειμάτων του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (ΟΚΥπΥ), για ακόμη ένα χρόνο, δηλ. μέχρι τις 31.5.2025, με την αντίστοιχη τροποποίηση στο άρθρο 22, εδάφιο 3 του βασικού νόμου. 

Η Βουλή ενέκρινε το ν/σ για χρονική παράταση χρηματοδότησης ελλειμμάτων ΟΚΥπΥ 

Η Ολομέλεια της Βούλης ενέκρινε το απόγευμα της Πέμπτης το ν/σ που εγκρίθηκε χθες από το Υπουργικό για παραχώρηση χρονικής παράτασης στη χρηματοδότηση των ελλειμμάτων ΟΚΥπΥ για ακόμη ένα χρόνο, δηλαδή μέχρι τις 31.5.2025. 

Απορρίφθηκε τροπολογία του ΑΚΕΛ για επέκταση της χρονικής παράτασης κατά δύο επιπλέον έτη, δηλαδή ως τέλος Μαϊου του 2026. 

Υπενθυμίζεται ότι η Κυβέρνηση τόνισε χθες ότι ο λόγος για τον οποίο κρίνεται σκόπιμη η επέκταση της χρονικής περιόδου κάλυψης των ελλειμμάτων για ακόμη ένα έτος, αφορά κυρίως στη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του συστήματος υγείας της χώρας, δεδομένου ότι ο ΟΚΥπΥ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παρόχους υπηρεσιών υγείας, αλλά και του γεγονότος ότι ο οργανισμός κλήθηκε να στηρίξει το κράτος στη διαχείριση της πανδημίας COVID-19, με αντίκτυπο στην ομαλή του λειτουργία. 

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Υγείας, η οποία κατεπείγον συζήτησε νωρίτερα σήμερα το ν/σ, Ευθύμιος Δίπλαρος είπε ότι το προαπαιτούμενο για εφαρμογή του ΓεΣΥ ήταν η διοικητική και οικονομική αυτονόμηση των δημόσιων νοσηλευτηρίων και κάλεσε το ΑΚΕΛ να πει καταπόσο συμφωνεί με αυτή την αυτονόμηση. 

Πρόσθεσε ότι ο ΔΗΣΥ που κατηγορείται ως πολέμιος δήθεν του ΓεΣΥ εφάρμοσε το σχέδιο ενώ το ΑΚΕΛ που περηφανεύεται για το ΓεΣΥ δεν εφάρμοσε απολύτως τίποτε. 

Είπε ότι το κόμμα του σαφέστατα και δεν είναι υπέρ της ιδιωτικοποίησης των δημόσιων νοσηλευτηρίων και πρόσθεσε πως πρέπει να στηρίζουμε το ΓεΣΥ με πράξεις και όχι λόγια. 

Η Σάβια Ορφανίδου εξήρε το ρόλο των κρατικών νοσηλευτηρίων και τόνισε ότι η αυτονόμησή τους είναι βασικός πυλώνας του ΓεΣΥ. Πρόσθεσε ότι όσοι πολεμούν αυτή  την αυτονόμηση βάζουν βόμβα στα θεμέλια του ΓεΣΥ. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη να κατατεθεί το επιχειρησιακό πλάνο του οργανισμού, καθώς πολλά αναπτυξιακά έργα εντάσσονται στο ταμείο ανάκαμψης. 

Από το ΑΚΕΛ ο Γιώργος Λουκαΐδης εξήρε το ρόλο και την προσφορά των δημόσιων νοσηλευτηρίων στη διάρκεια της πανδημίας. Ανέφερε ότι η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός δεν έγιναν ή έγιναν σε περιορισμένο βαθμό και ασήκωτες ευθύνες, όπως είπε, φέρει και η προηγούμενη και η νυν κυβέρνηση και δεν μπορεί η ευθύνη να μεταφέρεται στα συμβούλια του ΟΚΥπΥ. 

Χαιρέτισε το γεγονός ότι ο ΔΗΣΥ λέει ότι δεν τάσσεται υπέρ της ιδιωτικοποίησης των δημόσιων νοσηλευτηρίων και τόνισε ότι το κόμμα του βεβαίως και είναι υπέρ της αυτονόμησης και το 2016 ψήφισε το ν/σ και δεν προσπάθησε να «τουμπάρει» οτιδήποτε στη Βουλή. 

Ο Χρύσανθος Σαββίδης του ΔΗΚΟ είπε ότι στα δύσκολα όλοι στρεφόμαστε στα δημόσια νοσηλευτήρια και ο ρόλος τους διαφάνηκε και στην πανδημία. Ανέφερε ότι υφίστανται ακόμη προβλήματα όπως μεγάλες ουρές στα ΤΑΕΠ, ανεπαρκείς υποδομές, ειδικότητες και αυτονόμηση , προσθέτοντας ότι η απαίτηση είναι να κατατεθεί επιχειρησιακό πλάνο. 

Ο Πανίκος Λεωνίδου του ΔΗΚΟ είπε ότι  πρέπει να στηριχθούν τα δημόσια νοσηλευτήρια και οποιαδήποτε προσπάθεια συρρίκνωσης υπηρεσιών, θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και θα οδηγήσει σε ιδιωτικοποίηση. Εμείς, είπε, δεν θα επιτρέψουμε ιδιωτικοποίηση και θα δώσουμε παράταση ενός έτους, αλλά θα ασκούμε και πιέσεις για υλοποίηση του σχεδιασμού αυτονόμησης. 

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος είπε ότι το ΓεΣΥ για να είναι βιώσιμο πρέπει να στηριχθεί ο δημόσιος τομέας με σωστή αναδιοργάνωση δημόσιων νοσηλευτηρίων, με βιώσιμα οικονομικά χωρίς ελλείμματα. 

Διερωτήθηκε γιατί από το 2017 που ψηφίστηκε το πρώτο ν/σ  μέχρι 2019 που εφαρμόστηκε το ΓεΣΥ δεν υπήρξε σχεδιασμός για αναδιοργάνωση. Ανέφερε επίσης ότι κάποιοι φέρουν ευθύνη γιατί ήθελαν ο δημόσιος τομέας είτε να συρρικνωθεί, είτε η διαχείριση να περάσει σε ξένα κεφάλαια. 

Οι περί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης Κανονισμοί του 2022 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η θέσπιση νέων κανονισμών με τους οποίους αντικαθίστανται οι υφιστάμενοι κανονισμοί, ώστε να εκσυγχρονιστούν και να επικαιροποιηθούν οι πρόνοιές τους για την αναβάθμιση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. 

Επέκταση περιόδου λειτουργίας ολοήμερων και θερινών σχολείων ψήφισε η Βουλή 

Κανονισμοί που εκσυγχρονίζουν τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων, εγκρίθηκαν ομόφωνα από τη Βουλή.  Σημαντικές πρόνοιες των κανονισμών είναι μεταξύ άλλων η επέκταση της λειτουργία των προαιρετικών ολοήμερων σχολείων, η επέκταση της λειτουργίας του θερινού σχολείου και η δυνατότητα για συνοδό σε μαθητές με αναπηρίες τόσο στο ολοήμερο σχολείο όσο και κατά τη φοίτηση σε θερινό σχολείο. Επίσης προβλέπεται η απαγόρευση μεταφοράς και χρήσης κινητών τηλεφώνων στο σχολείο από τους μαθητές. 

Στην τοποθέτησή του ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης ανέφερε ότι οι κανονισμοί φέρνουν κάποιες σημαντικές καινοτομίες που έκανε αποδεκτές το Υπουργείο Παιδείας μετά από εισήγηση και διεκδίκηση από τους βουλευτές και το ΑΚΕΛ. Είπε ότι περιλήφθηκε ότι τα Ολοήμερα Σχολεία ξεκινούν τη λειτουργία τους από την τρίτη εβδομάδα του Σεπτέμβρη και θα κλείνουν με το τέλος της σχολικής χρονιά. Ανέφερε ακόμα ότι κατοχυρώθηκε η λειτουργία των θερινών σχολείων μέχρι τέλος Ιουλίου και κατοχυρώθηκε ότι όσα παιδιά με αναπηρία θέλουν να φοιτήσουν σε θερινό σχολείο θα έχουν το συνοδό τους. Όπως είπε, έγινε ένα σημαντικό βήμα που θα στηρίξει παιδαγωγικά τα παιδιά μας και χιλιάδες οικογένειες. 

Ζήτησε επίσης επίλυση και άλλων ζητημάτων που εκκρεμούν η λειτουργία θερινών σχολείων και τον Αύγουστο ιδιαίτερα σε παράλιες πόλεις, η επέκταση των Ολοήμερων στα δημόσια νηπιαγωγεία και η επέκταση των Ολοήμερων γυμνάσιων καθώς και η ενιαιοποίηση του προγράμματος πρωινού και απογευματινού σχολείου. 

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Ανδρέας Αποστόλου αναφέρθηκε στην αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης και της Υπουργού Παιδείας να υλοποιήσουν αυτές τις αλλαγές. Προς αυτή την κατεύθυνση είπε, ήταν πολύ σημαντική η αλλαγή του καθεστώτος εργοδότησης των εκπαιδευτικών και η επέκταση στα Ολοήμερα σχολεία. Εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η Υπουργός Παιδείας θα εγκρίνει με τη νέα σχολική χρονιά τα αιτήματα για δημιουργία νέων προαιρετικών Ολοήμερων σχολείων. 

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ – Συνεργασία Αλέκος Τρυφωνίδης χαιρέτησε την πολιτική πρωτοβουλία Υπουργού και Κυβέρνησης για αλλαγή των κανονισμών ώστε να εκσυγχρονιστούν καθώς και τη συμβολή των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ανέφερε ότι αλλαγές όπως η αναβάθμιση του Ολοήμερου και θερινού σχολείου θα δώσουν νέα πνοή και εκσυγχρονισμό στα σχολεία. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Πρόδρομος Αλαμπρίτης χαιρέτισε την επέκταση του προαιρετικού Ολοήμερου σχολείου και είπε ότι θα πρέπει να μπει στόχος το 2025 να ξεκινά με την έναρξη των μαθημάτων και να τελειώνει με τη λήξη. Ζήτησε επίσης να ικανοποιηθούν στο μέτρο του δυνατού τα δεκάδες αιτήματα από νηπιαγωγεία και δημοτικά που επιθυμούν να γίνουν προαιρετικά Ολοήμερα. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Γεώργιος Καρουλας είπε ότι η εργασία για τους κανονισμούς ξεκίνησε από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Έκανε επίσης λόγο για ανάγκη συνεχούς ενδυνάμωσης του Ολοήμερου σχολείου με σύνδεση του πρωινού χρόνου με τον απογευματινό ώστε να καταστεί ενιαίο για ολόκληρη την Κύπρο. Εξέφρασε επίσης ικανοποίηση για πρόνοιες που αφορούν την ενδοσχολική βία. 

Ο περί Ταυτοποίησης των Κατόχων και Χρηστών Εξοπλισμού και Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας Προπληρωμένου Χρόνου Ομιλίας Νόμος του 2021 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η θεσμοθέτηση νομικού πλαισίου ταυτοποίησης των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας προπληρωμένου χρόνου ομιλίας, προς διαφύλαξη της ασφάλειας και προστασίας της δημόσιας τάξης και των ατόμων γενικότερα από τη διάπραξη αξιόποινων πράξεων. Με την ψήφιση του προτεινόμενου νόμου αναμένεται να εκλείψει το φαινόμενο ανώνυμων τηλεφωνημάτων και μηνυμάτων που στις μέρες μας ταλαιπωρούν τους κατόχους τηλεφώνων. 

Η Βουλή ψήφισε νόμο που επιτρέπει ταυτοποίηση χρηστών καρτοκινητών 

Η Ολομέλεια της Βουλής ψήφισε νόμο που επιτρέπει την ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας προπληρωμένου χρόνου ομιλίας για σκοπούς διαφύλαξης της ασφάλειας και προστασίας της δημόσιας τάξης και των πολιτών από τη διάπραξη αξιόποινων πράξεων. 

Υπέρ ψήφισαν 25 βουλευτές εναντίον 14, ενώ υπήρξε και μια αποχή. Η σχετική πρόταση νόμου είχε κατατεθεί από τον Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Μαρίνο Μουσιούττα εκ μέρους της Δημοκρατικής Παράταξης-Συνεργασία Δημοκρατικών Δυνάμεων, 

Η πρόταση είχε κατατεθεί για πρώτη φορά το 2009 από τους πρώην βουλευτές Άγγελο Βότση και Γεώργιο Προκοπίου, ωστόσο στη συνέχεια επανήλθε από τον κ. Μουσιούττα. Η Ολομέλεια απέρριψε αίτημα του ΑΚΕΛ για αναβολή της συζήτησης του θέματος. 

Στην τοποθέτησή του στην Ολομέλεια ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρίστος Ορφανίδης ανέφερε ότι μπορεί η σημερινή ψήφιση του νόμου να οδηγήσει στο να σωθεί έστω και μια ζωή. 

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθούς ανέφερε ότι υπερψηφίζουν το νόμου γιατί θα επιλύσει πολλά ζητήματα ασφάλειας για τον τόπο, ενώ έχουν ρυθμιστεί και θέματα προσωπικών δεδομένων. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Ζαχαρίας Κουλίας είπε ότι είναι άκρως απαράδεκτο να μπορεί κάποιος να προβαίνει σε εγκληματικές πράξεις και να μην υπάρχει δυνατότητα να εντοπιστεί από το τηλέφωνο. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Άριστος Δαμιανού ανέφερε ότι μόνο αφελείς μπορεί να θεωρούν ότι οι κρατικές υπηρεσίες δεν έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν τον οποιαδήποτε και περιμένουν από την καρτοκινητή. Ανέφερε ωστόσο ότι θα πρέπει να ψηφιστεί κι αυτό το νομοθέτημα για να αφαιρεθεί ακόμα ένα φύλο συκής για την ανεπάρκεια των διωκτικών αρχών. 

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Συνεργασία Πολιτών Σταύρος Παπαδούρης εξέφρασε την ελπίδα να ψηφιστεί σήμερα ο νόμος και είπε ότι ίσως στο τέλος της ημέρας αυτό το εργαλείο να απογυμνώσει κάποιες καταστάσεις. Ωστόσο, πρόσθεσε, θα ήταν καλό να δοθεί, ενώ σημείωσε ότι το έγκλημα είναι πολύ πιο μπροστά από την αστυνομία. 

Ο Βουλευτής Μαρίνος Μουσιούττας είπε ότι μετά από 16 χρόνια μια πρόταση πρώην συναδέλφων που πέρασε από χίλια μύρια κύματα καταλήγει στην Ολομέλεια. Αναφέρθηκε σε αναγκαιότητα για άμεση ψήφιση του νομοθετήματος, ενώ είπε ότι δεν είναι πανάκεια και δεν θα εξαλείψει το έγκλημα αλλά είναι ένα σοβαρό εργαλείο στα χέρια των διωκτικών αρχών και μπορεί να σώσει μια ζωή. Ανέφερε ακόμα ότι αυτές οι κάρτες κινητής τηλεφωνίας έχουν μπλέξει το όνομα της Κυπριακή Δημοκρατίας σε διεθνή κέντρα παρανομίας. Διαβεβαίωσε ότι ο νόμος έτυχε ενδελεχούς επεξεργασίας και από την Επίτροπο Προσωπικών Δεδομένων και από τον Επίτροπο Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και ακολουθήθηκε κατά γράμμα ότι του είχαν πει. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Γιώργος Λουκαΐδης ανέφερε ότι το ΑΚΕΛ θα καταψηφίσει το νόμο αφού εντόπισε σοβαρές αδυναμίες. Μίλησε για ανάγκη να τηρείται πάντα η αρχή της αναλογικότητας. Πρόσθεσε ότι στο όνομα της ασφάλειας έχουν αποστερηθεί δικαιώματα και ότι η Βουλή επέτρεψε πριν από τέσσερα χρόνια να παρακολουθούν τις τηλεπικοινωνίες με δικαστική απόφαση, κάτι που δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα. 

Διερωτήθηκε πώς αυτός ο νόμος μπορεί να αποτρέψει τη διατήρηση της ανωνυμίας όταν υπάρχουν σήμερα τόσες εφαρμογές που επιτρέπουν επικοινωνία χωρίς να χρειάζεται κανείς αριθμό τηλεφώνου. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Δημήτρης Δημητρίου ανέφερε ότι αν ο νόμος ψηφιζόταν το 2009 θα είχε πολύ μεγαλύτερη αξία, παρά σήμερα με τις υφιστάμενες τεχνολογικές δυνατότητες που υπάρχουν. Εξέφρασε παράλληλα προβληματισμούς για την αποτελεσματικότητα της αστυνομίας, αφού 50 μήνες μετά τη ψήφιση του νόμου για τις παρακολουθήσεις δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα ο νόμος. Πρόσθεσε ότι δεν έχει ακόμα επιτευχθεί ούτε και η αποκοπή του σήματος των κινητών στις Κεντρικές Φυλακές.  Παρά τον προβληματισμό για το πόσο αποτελεσματικό θα είναι το μέτρο είπε ότι δεν μπορούν να μη δώσουν ακόμα ένα εργαλείο στα χέρια των αρχών για να αντιμετωπίσουν και το οργανωμένο έγκλημα, τα κυκλώματα διακινητών μεταναστών και τις κυβερνοεπιθέσεις. 

Ο περί της Εποπτείας της Αγοράς (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η θέσπιση της υποχρέωσης του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ως η συντονίστρια αρχή για την εποπτεία της αγοράς, να προβαίνει στη δημοσίευση έκθεσης η οποία να περιλαμβάνει στοιχεία αναφορικά με τη διερεύνηση περιπτώσεων μη συμμόρφωσης με τις διατάξεις του υπό τροποποίηση νόμου είτε κατόπιν σχετικής καταγγελίας είτε κατόπιν αυτεπάγγελτου ελέγχου. 

Ψηφίστηκε πρόταση νόμου για δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από Υπ. Ενέργειας 

Η Ολομέλεια της Βουλής, με 27 ψήφους υπέρ, ενέκρινε πρόταση νόμου του Κυριάκου Χατζηγιάννη, Βουλευτή ΔΗΣΥ της εκλογικής περιφέρειας Αμμοχώστου για διαφάνεια στους ελέγχους της αγοράς που διενεργεί το Υπουργείο Ενέργειας.

Συγκεκριμένα η πρόταση τροποποιεί τον περί της Εποπτείας της Αγοράς Νόμο, ώστε να θεσπιστεί η υποχρέωση του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, το οποίο δυνάμει του εν λόγω νόμου ορίζεται ως η συντονίστρια αρχή για την εποπτεία της αγοράς, να προβαίνει στη δημοσίευση έκθεσης, η οποία να περιλαμβάνει στοιχεία αναφορικά με τη διερεύνηση περιπτώσεων μη συμμόρφωσης με τις διατάξεις του εν λόγω νόμου, είτε κατόπιν σχετικής καταγγελίας, είτε κατόπιν αυτεπάγγελτου ελέγχου, με στόχο την προστασία των καταναλωτών. 

Ο κ. Χατζηγιάννης δήλωσε ότι η πρόταση ρυθμίζει ένα διαχρονικό κενό στους ελέγχους και εισάγει την διαφάνεια. Με τον τρόπο αυτό, το σύστημα αυτοελέγχεται, υπάρχει μια δίκαιη προσέγγιση και όσοι κάνουν σωστά τη δουλειά τους, δεν έχουν να φοβηθούν οτιδήποτε. 

Με βάση την πρόταση, η δημοσίευση της έκθεσης στην οποία θα περιλαμβάνονται τα προνοούμενα στην πρόταση νόμου στοιχεία, θα γίνεται ανά τρίμηνο και θα περιλαμβάνει επιπρόσθετα στοιχεία αναφορικά με οποιαδήποτε μέτρα έχουν ληφθεί από τον διευθυντή του Τμήματος Τελωνείων και  οποιεσδήποτε διαδικασίες ανάκτησης εξόδων από την εκάστοτε αρμόδια αρχή. 

Ο περί του Κεντρικού Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών (Σύσταση, Σκοποί, Αρμοδιότητες και Άλλα Συναφή Θέματα) (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2024  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η εξουσιοδότηση έκδοσης κανονισμών, οι οποίοι να προβλέπουν τη δυνατότητα χορήγησης δανείων που αφορούν ανακαίνιση κουζίνας, ενεργειακή αναβάθμιση κατοικίας και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών.   

Η Βουλή ψήφισε νόμο για νέες κατηγορίες δανείων από τον ΚΦΙΚΒ 

Νόμο που προβλέπει τη δυνατότητα χορήγησης δανείων από τον Κεντρικό Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών (ΚΦΙΚΒ) για ανακαίνιση κουζίνας, ενεργειακή αναβάθμιση κατοικίας και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, τόσο σε πρόσφυγες όσο και σε πολίτες που έχουν περιουσία στα κατεχόμενα, ψήφισε ομόφωνα η Ολομέλεια της Βουλής. 

Τη σχετική πρόταση νόμου υπέβαλε η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Προσφύγων. Με το νόμο εξουσιοδοτείται η έκδοση σχετικών κανονισμών, οι οποίοι βρίσκονται ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Προσφύγων. 

Ειδικότερα, με το νόμο παρέχεται η δυνατότητα υποβολής αίτησης από δικαιούχους στον ΚΦΙΚΒ για έγκριση δανείου σχετικά με την ανακαίνιση κουζίνας με ή χωρίς την αγορά οικιακών συσκευών μέχρι το ποσό ύψους δέκα χιλιάδων ευρώ και με κατώτατο ποσό δανειοδότησης από τον ΚΦΙΚΒ ύψους τριών χιλιάδων ευρώ. 

Επίσης παρέχεται η δυνατότητα σε δικαιούχο πρόσωπο να αιτείται δανειοδότηση για οποιοδήποτε σχέδιο ενεργειακής αναβάθμισης της υφιστάμενης κατοικίας του, που να μην ξεπερνά συνολικά το ποσό ύψους δεκαπέντε χιλιάδων ευρώ. 

Επεκτείνεται ακόμα η περίοδος εντός της οποίας παρέχεται η δυνατότητα στον ΚΦΙΚΒ να εξετάζει αιτήσεις μετά από την ημερομηνία έκδοσης δανείου μέσω χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων από έξι σε δώδεκα μήνες. 

Σε τοποθέτηση του στην Ολομέλεια ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Νίκος Κέττηρος ανέφερε ότι ο συγκεκριμένος νόμος που ψηφίζεται ύστερα από πρόταση νόμου της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Προσφύγων χρειάζεται για να εφαρμοστούν συγκεκριμένα σχέδια του ΚΦΙΚΒ και έγινε σε συνεννόηση με τον οργανισμό. Ο νόμος, όπως είπε, αντιμετωπίζει ανάγκες χαμηλά εισοδηματικών στρωμάτων.  

Πρόσθεσε ότι μεταξύ των άλλων προνοιών στους κανονισμούς που είναι υπό διαβούλευση και θα εγκριθούν στη συνέχεια προβλέπεται αύξηση της περιόδου για επιδότηση του επιτοκίου από τον Φορεά από τα 20 στα 30 χρόνια για δάνειο μέχρι €200,000. Επίσης ανέφερε ότι αυξάνεται το ποσό για δανειοδότηση φοιτητών και περιλαμβάνονται και τα έξοδα συντήρησης. Κάλεσε ακόμα τον Φορέα να τρέξει το θέμα των εκτιμήσεων των περιουσιών στις κατεχόμενες περιοχές. 

Ο μεμονωμένος σοσιαλιστής Βουλευτής Κωστής Ευσταθίου υπενθύμισε το νόμο που ψήφισε η Βουλή για το τέλος 0,4% στις πωλήσεις ακινήτων υπέρ των προσφύγων και είπε ότι θα πρέπει επιτέλους να παρουσιαστούν στη Βουλή για έγκριση κανονισμοί διαχείρισης αυτών των χρημάτων. 

Η Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ρίτα Θεοδώρου Σούπερμαν ανέφερε ότι δυστυχώς υπήρξε ανάγκη για δανειοδότηση με ευνοϊκούς όρους, αφού αυτή η πολιτεία διαχρονικά δεν φρόντιζε για την ισότιμη κατανομή βαρών. Χαιρέτισε το ρόλο του Φορέα που διαχρονικά στηρίζει τους εκτοπισμένους και δίνει ακόμα μια ανάσα για δανειοδότηση. Τόνισε ότι αυτούς τους κανονισμούς που διαμορφώθηκαν από τον Φορέα τα τελευταία δύο χρόνια, τους σφετερίστηκε η παρούσα Κυβέρνηση, αφού τους περιέλαβε στα μέτρα που εξήγγειλε για αντιμετώπιση της ακρίβειας.   

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ – Συνεργασία Μιχάλης Γιακουμή ανέφερε ότι εδώ και 50 χρόνια γίνεται συζήτηση να βρεθούν τρόποι στήριξης των εκτοπισθέντων και ότι οι αμαρτίες των κυβερνήσεων είναι διαχρονικές. Πρόσθεσε ότι είναι σημαντική η στήριξή τους σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Πρόσθεσε η πρόνοια για την ενεργειακή αναβάθμιση των νοικοκυριών είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και ότι στηρίζουν το νόμο. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρίστος Σενέκκης είπε ότι η έγνοια της παρούσας Κυβέρνησης είναι η αξιοπρέπεια του προσφυγικού κόσμου και επιβεβαιώθηκε με το σχέδιο ΚΤΙΖΩ για τις προσφυγικές πολυκατοικίες. Είπε ότι υπήρχε έκθεση ότι ήταν ετοιμόρροπες από το 2020 και δεν έγινε απολύτως τίποτε από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Όσον αφορά τον νόμο για τον ΚΦΙΚΒ, ανέφερε ότι τα λεφτά θα μπορούσαν να παρασχεθούν και από την προηγούμενη Κυβέρνηση, αλλά η πολιτική βούληση υπήρξε από αυτή την Κυβέρνηση. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Κάρουλλας είπε το Υπουργείο Οικονομικών επιχείρησε να μειώσει τον προϋπολογισμό που είχε ανάγκη ο Φορέας για να υλοποιήσει τα σχέδια. Είπε επίσης ότι έχει ωριμάσει πλέον ο χρόνος για να συζητηθεί σοβαρά η υλοποίηση του νόμου για την οικονομική ενίσχυση ένεκα της απώλειας χρήσης και να ετοιμαστούν προτάσεις ώστε να κατατεθούν στην εκτελεστική εξουσία. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Κυριάκος Χατζηγιάννης έκανε λόγο για επιδείνωση της κατάσταση του προσφυγικού κόσμου μετά από 50 χρόνια και είπε ότι το μεγάλο ζητούμενο είναι να διασφαλιστεί η συνοχή μεταξύ προσφυγικού κόσμου και μη και οι ίσες ευκαιρίες. Πρόσθεσε ότι είναι άκρως απαραίτητη μελέτη για το ποια είναι η πραγματική κατάσταση του προσφυγικού κόσμου σήμερα. 

Η Βουλευτής Λευκωσίας Αλεξάνδρα Ατταλίδου ανέφερε ότι άνθρωποι που έχουν τεράστιες περιουσίες στα κατεχόμενα δεν πήραν τίποτε αφού δεν ήταν πρόσφυγες. Ζήτησε να καταγραφούν οι περιουσίες και αυτών που είχαν περιουσίες στα κατεχόμενα και όχι μόνο των προσφύγων γιατί έγινε μια τεράστια αδικία εις βάρος τους. Ανέφερε ακόμα ότι για να επιλυθεί οριστικά το πρόβλημα θα πρέπει να επιλυθεί το Κυπριακό και όχι «να κάνουμε καριέρες στο Κυπριακό». 

Ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ Λίνος Ιωάννου ανέφερε εδώ και 50 χρόνια έχουν έχουν περάσει ένα σορό κυβερνήσεις και συζητούνται τα ίδια και τα ίδια, ενώ κάποιοι συζητούν λες και δεν κυβέρνησαν. Πρόσθεσε ότι θα πρέπει να προχωρήσουν σε πράξεις που δεν έχουν υλοποιηθεί τα τελευταία 50 χρόνια. 

Οι περί Εξωτερικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας (Ειδικοί Όροι Υπηρεσίας) (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2024  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η τροποποίηση των περί Εξωτερικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας (Ειδικών Όρων Υπηρεσίας) Κανονισμών, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα παράτασης της διάρκειας της υπηρεσίας των Δημόσιων Λειτουργών οι οποίοι είναι Μέλη της Εξωτερικής Υπηρεσίας ή αποσπασμένοι Δημόσιοι Λειτουργοί στην Μόνιμη Αντιπροσωπία της Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή σε άλλες Διπλωματικές Αποστολές της Κυπριακής Δημοκρατίας, πέραν της πενταετίας, εφόσον το απαιτούν οι υπηρεσιακές ανάγκες που σχετίζονται άμεσα με την ανάληψη της Προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ. 

Ο περί του Εθνικού Συντονιστικού Φορέα για την Καταπολέμηση της Απάτης κατά των Οικονομικών Συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης Νόμος του 2023  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η ρύθμιση της συνεργασίας μεταξύ του Εθνικού Συντονιστικού Φορέα για την Καταπολέμηση της Απάτης κατά των Οικονομικών Συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF). 

Ο περί Αμοιβαίας Συνδρομής για την Είσπραξη Απαιτήσεων Σχετικών με Φόρους, Δασμούς και Άλλα Μέτρα (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024  

Ο περί Εργασιών Πιστωτικών Ιδρυμάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τα πιο πάνω νομοσχέδια σκοπός των οποίων είναι:  

(α) η τροποποίηση του περί Αμοιβαίας Συνδρομής για την Είσπραξη Απαιτήσεων Σχετικών με Φόρους, Δασμούς και Άλλα Μέτρα Νόμου, ώστε να θεσπιστεί διαδικασία συλλογής πληροφοριών για διεκπεραίωση των αιτημάτων παροχής πληροφοριών από άλλα κράτη μέλη και   

(β) η τροποποίηση του περί Εργασιών Πιστωτικών Ιδρυμάτων Νόμου, ώστε η τήρηση του τραπεζικού απορρήτου να μην ισχύει στις περιπτώσεις πληροφοριών που παρέχονται στις αρμόδιες αρχές της Δημοκρατίας για την είσπραξη των απαιτήσεων σχετικά με φόρους, δασμούς και άλλα μέτρα. 

Ο περί Εταιρειών (Τροποποιητικός) (Αρ. 8) Νόμος του 2022   

Η Ολομέλεια υπερψήφισε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Εταιρειών Νόμου, ώστε οι καινοτόμες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ), όπως αυτές ορίζονται στον περί Φορολογίας του Εισοδήματος Νόμο, να εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής των τελών και δικαιωμάτων που καθορίζονται σε Κανονισμούς οι οποίοι εκδίδονται από το Υπουργικό Συμβούλιο δυνάμει των διατάξεων του περί Εταιρειών Νόμου.    

Οι περί Αρχής Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Κύπρου (Ταμείο Ευημερίας Υπαλλήλων) (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2024  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η συμπερίληψη των εργοδοτουμένων με σύμβαση αορίστου χρόνου που υπηρετούν στην ΑνΑΔ στο Ταμείο Ευημερίας των Υπαλλήλων της ΑνΑΔ, καθώς και η παροχή δυνατότητας διεξαγωγής διαχειριστικού ελέγχου του Ταμείου από τον Εσωτερικό Ελεγκτή της ΑνΑΔ. 

Οι περί Αρχής Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (Όροι Υπηρεσίας Υπαλλήλων) (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2024  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η επέκταση του θεσμού της εναλλαξιμότητας μεταξύ των διευθυντών και των λειτουργών όλων των διευθύνσεων και μονάδων της ΑνΑΔ. 

Ο περί της Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας στον Τομέα των Μεταφορών Εσωτερικής Ναυσιπλοΐας Νόμος του 2024 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/112/ΕΕ του Συμβουλίου της 19ης Δεκεμβρίου 2014 για την εφαρμογή της ευρωπαϊκής συμφωνίας σχετικά με ορισμένα στοιχεία της οργάνωσης του χρόνου εργασίας στον τομέα των μεταφορών εσωτερικής ναυσιπλοΐας, που συνήφθη από την Ευρωπαϊκή Ένωση Εσωτερικής Ναυσιπλοΐας (European Barge Union – EBU), την Ευρωπαϊκή Οργάνωση Πλοιάρχων (European Skippers Organisation – ESO) και την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (European Transport Workers’ Federation – EFT). 

Ο περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024 

Ο περί Αδειών (Πατρότητας, Γονική, Φροντίδας, Ανωτέρας Βίας) και Ευέλικτων Ρυθμίσεων Εργασίας για την Ισορροπία μεταξύ Επαγγελματικής και Ιδιωτικής Ζωής (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τα πιο πάνω σχέδια νόμου σκοπός των οποίων είναι:  

(α) η τροποποίηση του περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων Νόμου, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στους αυτοτελώς εργαζομένους να λαμβάνουν επίδομα γονικής άδειας και παροχές σε περίπτωση επαγγελματικής βλάβης και  

(β) η τροποποίηση του περί Αδειών (Πατρότητας, Γονική, Φροντίδας, Ανωτέρας Βίας) και Ευέλικτων Ρυθμίσεων Εργασίας για την Ισορροπία μεταξύ Επαγγελματικής και Ιδιωτικής Ζωής Νόμου, ώστε οι αυτοτελώς εργαζόμενοι να περιλαμβάνονται στους δικαιούχους του επιδόματος γονικής άδειας. 

Οι περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Λογαριασμοί του Ταμείου) (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2024 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η τροποποίηση των βασικών κανονισμών ώστε ο Λογαριασμός των Βασικών Συντάξεων και ο Λογαριασμός Συμπληρωματικών Συντάξεων να πιστώνεται με ποσά που αναλογούν στα αυξημένα ποσοστά των ασφαλιστικών αποδοχών των μισθωτών, των αυτοτελώς εργαζόμενων και των προαιρετικά ασφαλισμένων επί των οποίων έχουν καταβληθεί εισφορές. 

Ο περί Πετρελαιοειδών (Τροποποιητικός) Νόμος και Συναφείς Κανονισμοί του 2023 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τα πιο πάνω σχέδια νόμου σκοπός των οποίων είναι η τροποποίηση του περί Πετρελαιοειδών Νόμου, ώστε να επιτευχθεί η επικαιροποίηση της νομοθεσίας για τα πετρελαιοειδή και η δημιουργία ενός νέου απλοποιημένου και πιο λειτουργικού νομοθετικού πλαισίου. 

Ο περί της Εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1939 του Συμβουλίου, της 12ης Οκτωβρίου 2017, σχετικά με την Εφαρμογή Ενισχυμένης Συνεργασίας για τη Σύσταση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί της Εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1939 του Συμβουλίου, της 12ης Οκτωβρίου 2017, σχετικά με την Εφαρμογή Ενισχυμένης Συνεργασίας για τη Σύσταση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας Νόμου, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη άσκηση στη Δημοκρατία των αρμοδιοτήτων της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων του εν λόγω κανονισμού. 

Οι περί Τμήματος Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών – Θέσεις Τεχνικού Μηχανικού και Τεχνικού Μηχανικού 1ης Τάξεως (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2024 

Οι περί Τυπογραφείου – Θέση Τυπογράφου 1ης Τάξεως (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2024 

Οι περί του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Διοίκηση – Θέσεις Πρώτου Επιμελητή, Ανώτερου Επιμελητή, Επιμελητή 1ης Τάξης και Επιμελητή (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2024 

Οι περί Τμήματος Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης – Θέση Λειτουργού Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2024 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τα πιο πάνω σχέδια υπηρεσίας.  

Αναλυτικά τα σχέδια νόμου που καταψηφίστηκαν: 

Ο περί Απόσπασης Υπαλλήλων της Δημόσιας Υπηρεσίας και των Οργανισμών Δημοσίου Δικαίου (Τροποποιητικός) (Αρ.2) Νόμος του 2023 και Ο περί Απόσπασης Εργοδοτουμένων Αορίστου Χρόνου της Δημόσιας Υπηρεσίας και των Οργανισμών Δημόσιου Δικαίου (Τροποποιητικός) (Αρ.2) Νόμος του 2023   

Η Ολομέλεια καταψήφισε τα πιο πάνω νομοσχέδια σκοπός των οποίων είναι η άρση του περιορισμού αναφορικά με τη μέγιστη χρονική διάρκεια της απόσπασης και ανανέωσης αυτής, για υπάλληλους της δημόσιας υπηρεσίας και των οργανισμών δημοσίου δικαίου, ώστε αυτές να ρυθμίζονται βάσει των διατάξεων του περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμου. 

Καταψηφιστήκαν νόμοι για αποσπάσεις δημοσίων υπαλλήλων και αορίστου χρόνου 

Η Ολομέλεια καταψήφισε το απόγευμα της Πέμπτης δύο τροποποιητικούς νόμους για αποσπάσεις στη δημόσια υπηρεσία και δεσμεύτηκε να φέρει κοινές προτάσεις για ολοκληρωμένη διαχείριση του θέματος το οποίο από κάποιους χαρακτηρίστηκε “γάγγραινα και βόλεμα ημετέρων”.

Συγκεκριμένα η πρώτη τροποποίηση αφορούσε τον περί Απόσπασης Υπαλλήλων της Δημόσιας Υπηρεσίας και των Οργανισμών Δημοσίου Δικαίου νόμο, ώστε σε περίπτωση απόσπασης υπαλλήλου, να εφαρμόζονται κατ’ αναλογίαν οι διατάξεις του περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμου, σύμφωνα με τις οποίες η απόσπαση υπαλλήλου δύναται να έχει διάρκεια μέχρι τρία χρόνια και να ανανεώνεται χωρίς χρονικό περιορισμό. 

Η δεύτερη τροποποίηση αφορούσε τον περί Απόσπασης Εργοδοτουμένων Αορίστου Χρόνου της Δημόσιας Υπηρεσίας και των Οργανισμών Δημοσίου Δικαίου νόμο,  ώστε σε περίπτωση απόσπασης εργοδοτουμένου αορίστου χρόνου, να εφαρμόζονται κατ’ αναλογία οι διατάξεις του περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμου, σύμφωνα με τις οποίες η απόσπαση υπαλλήλου δύναται να έχει διάρκεια μέχρι τρία χρόνια και να ανανεώνεται χωρίς χρονικό περιορισμό. 

Πέρασε τροπολογία του Βουλευτή της ΔΗΠΑ Αλέκου Τρυφωνίδη σύμφωνα με την οποία αν ένας υπάλληλος σε απόσπαση προαχθεί, επιστρέφει πίσω στην οργανική του θέση για να συνεχίσει την εργοδότησή του και όχι στην αποσπασθείσα θέση. 

Η Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών, Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χριστιάνα Ερωτοκρίτου εξήγησε ότι οι νόμοι εξετάστηκαν από την επιτροπή και αφορούν συγκεκριμένα την ομοιομορφία στις αποσπάσεις και όχι τις αποσπάσεις ως πρακτική γενικότερα. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Καυκαλιάς τόνισε ότι το ζητούμενο δεν είναι η ομοιομορφία αλλά η εύρυθμη λειτουργία του κράτους. Ανέφερε επίσης ότι η κινητικότητα που θα έπρεπε να ήταν το εργαλείο για μια καλύτερη και αποδοτικότερη κρατική μηχανή, δυστυχώς έχει γίνει όχημα βολέματος ημετέρων. 

Ο Μάριος Μαυρίδης του ΔΗΣΥ είπε ότι η κινητικότητα είναι απαραίτητη γιατί επιλύει ανάγκες και ενθαρρύνει τους εργαζόμενους και έθεσε θέμα ποιος αξιολογεί τον απεσπασμένο με το νέο σύστημα αξιολόγησης. 

Ο Παύλος Μυλωνάς του ΔΗΚΟ διερωτήθηκε πως βελτιώνεται η κατάσταση, όταν ψηφίζουμε για αποσπάσεις αορίστου και σε οργανισμούς δημοσίου δικαίου. 

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος είπε ότι θεωρεί αδιανόητο να γίνεται απόσπαση στη ΔΥ για 3 χρόνια και ανανέωση χωρίς χρονικό περιορισμό και έθεσε θέμα γενικότερης διαχείρισης του ζητήματος. 

Ο Αλέκος Τρυφωνίδης της ΔΗΠΑ συμφώνησε ότι τίθεται ανάγκη για ευρύτερη μελέτη του όλου θέματος. 

Ο μεμονωμένος βουλευτής Λευκωσίας Κωστής Ευσταθίου είπε ότι οι αποσπάσεις είναι «γάγγραινα» και πρέπει να μας απασχολήσουν σοβαρά, καθώς έχουν ξεφύγει από τον αρχικό τους σκοπό. Κάποιοι, είπε, κάνουν καριέρες με αποσπάσεις. 

Αναλυτικά τα ψηφίσματα που υπερψηφίστηκαν: 

Σχέδιο ψηφίσματος για την υιοθέτηση του ψηφίσματος A/RES/76/300 της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών αναφορικά με το ανθρώπινο δικαίωμα σε ένα καθαρό, υγιές και βιώσιμο περιβάλλον 

Εγκρίθηκε από Βουλή σχέδιο ψηφίσματος για δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον 

Η Ολομέλεια της Βουλής, με 24 ψήφους υπέρ και μία εναντίον, ενέκρινε σχέδιο Ψηφίσματος για την υιοθέτηση του ψηφίσματος A/RES/76/300 της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, αναφορικά με το ανθρώπινο δικαίωμα σε ένα καθαρό, υγιές και βιώσιμο περιβάλλον, κατόπιν εισήγησης της Βουλευτού Αλεξάνδρας Ατταλίδου.

Το ψήφισμα καλεί σε προώθηση νομοθετικών πρωτοβουλιών για να κατοχυρωθεί νομικά και συνταγματικά το ανθρώπινο δικαίωμα σε ένα βιώσιμο, υγιές περιβάλλον. 

Το ψήφισμα κατατέθηκε από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Ίσων Ευκαιριών μεταξύ Ανδρών και Γυναικών. Η πρόεδρος της επιτροπής, Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ειρήνη Χαραλαμπίδου εξήρε την πολύ καλή δουλειά που έγινε για ένα τόσο εξαιρετικό ζήτημα. 

Στην τοποθέτησή της η ανεξάρτητη Βουλευτής Αλεξάνδρα Ατταλίδου, ανέφερε ότι 600-800 άνθρωποι στην Κύπρο χάνουν πρόωρα τη ζωή τους κάθε χρόνο, με βάση στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (Air Quality Report), λόγω της κακής ποιότητας του αέρα. 

Ειδικότερα, είπε, με βάση δηλώσεις του Προϊσταμένου της Ερευνητικής Ομάδας για την Ποιότητα του Αέρα, οι Λευκωσιάτες χάνουν ενάμιση χρόνο από τη ζωή τους και ο αέρας μας είναι χειρότερος από αυτόν του Παρισιού, προσθέτοντας ότι η Λευκωσία, κατατάσσεται τελευταία σε κάλυψη δέντρων και χώρων πρασίνου ανάμεσα σε 38 πρωτεύουσες της Ευρωπαϊκής ηπείρου, με μόλις 4%. 

Διερωτήθηκε ποια κληρονομιά θα αφήσουμε στις επόμενες γενιές προθέτοντας ότι οι νέοι και οι νέες μας δεν θα μπορούν πλέον να παραμείνουν σε αυτή τη γη, εάν δεν λάβουμε άμεσα μέτρα. 

Η ανεξάρτητη βουλευτής είπε εξάλλου ότι το δικαίωμα σε ένα καθαρό, υγιές και βιώσιμο περιβάλλον συνδέεται με όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και με όλους τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. 

Τι λέει αναλυτικά το ψήφισμα 

Η Βουλή με το ψήφισμα αναγνωρίζει, μεταξύ άλλων, ότι ο αντίκτυπος της κλιματικής κρίσης, η μη βιώσιμη διαχείριση και χρήση των φυσικών πόρων, η ρύπανση του αέρα, του εδάφους και του νερού, η μη ορθή διαχείριση των χημικών ουσιών και των αποβλήτων, η συνεπαγόμενη απώλεια βιοποικιλότητας και η μείωση των υπηρεσιών που παρέχουν τα οικοσυστήματα, παρεμβαίνουν στην απόλαυση ενός καθαρού, υγιούς και βιώσιμου περιβάλλοντος. 

Η Ολομέλεια αναγνωρίζει τη  σημασία της πλήρους, ισότιμης και ουσιαστικής συμμετοχής των γυναικών και των κοριτσιών, καθώς και τον ρόλο που διαδραματίζουν ως διαχειρίστριες, ηγέτιδες και φορείς αλλαγής για τη διαφύλαξη του περιβάλλοντος. 

Αναγνωρίζει επίσης ότι οι ένοπλες συγκρούσεις, οι πόλεμοι και η στρατιωτική επιθετικότητα μπορούν επίσης να επηρεάσουν την ανθρώπινη υγεία ευρύτερα από την περιοχή της σύγκρουσης και πολύ μετά τη λήξη της, υπονομεύοντας έτσι τα ανθρώπινα δικαιώματα στη ζωή και σε ένα υγιές περιβάλλον. 

Η Ολομέλεια καλεί την Kυβέρνηση και τα κοινοβουλευτικά κόμματα να αναλάβουν δράσεις που να προάγουν ένα καθαρό, υγιές και βιώσιμο περιβάλλον, έχοντας κατά νουν τον σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα χωρίς εξαιρέσεις και διακρίσεις και να υιοθετήσουν πολιτικές για την ενίσχυση της διεθνούς συνεργασίας και της ανάπτυξης ικανοτήτων και να μοιράζονται καλές πρακτικές, προκειμένου να αναβαθμιστούν οι προσπάθειες για τη διασφάλιση ενός καθαρού, υγιούς και βιώσιμου περιβάλλοντος. 

Καλούνται επίσης η Kυβέρνηση και οι τοπικές αρχές να επιταχύνουν την εφαρμογή της Στρατηγικής και του Σχεδίου Δράσης για τη Βιοποικιλότητα στην Κύπρο και συγκεκριμένα η Κυβέρνηση να καθορίσει ειδική στρατηγική προστασίας και στήριξης στο πλαίσιο της διαχείρισης κρίσεων από φυσικές καταστροφές και να ενισχύσει τη στήριξη των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών που εργάζονται για την προστασία του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας. 

Η Βουλή καλεί επίσης τις αρμόδιες διωκτικές αρχές να εφαρμόζουν με αυστηρότητα τις νομοθεσίες που προστατεύουν το περιβάλλον και κατ’ επέκταση την ποιότητα ζωής και σημειώνει ότι η Κυπριακή Δημοκρατία οφείλει να προχωρήσει άμεσα στην ετοιμασία όλων των σχεδίων διαχείρισης των περιοχών «Natura 2000», στη θέσπιση των αναγκαίων μέτρων διατήρησης και στη λήψη δραστικότατων μέτρων για την άρση των παραβιάσεων. 

Αναλυτικά τα σχέδια νόμου που αναβλήθηκαν: 

Ο περί Ασφαλιστικών και Αντασφαλιστικών Εργασιών και Άλλων Συναφών Θεμάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024  

Η Ολομέλεια ανέβαλε τη ψήφιση για το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί Ασφαλιστικών και Αντασφαλιστικών Εργασιών και Άλλων Συναφών Θεμάτων Νόμου, ώστε να τροποποιηθεί η μέθοδος πλήρωσης της θέσης του Εφόρου Ασφαλίσεων.   

Οι περί Εθνικής Αρχής Στοιχημάτων (Όροι Υπηρεσίας Υπαλλήλων) (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2022  

Η Ολομέλεια ανέβαλε τη ψήφιση για τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η τροποποίηση του κανονιστικού πλαισίου που διέπει τους όρους υπηρεσίας των υπαλλήλων της Εθνικής Αρχής Στοιχημάτων και διορθώσεις στο οργανόγραμμα αυτής, καθώς και ρυθμίσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας και ευελιξίας της Αρχής.   

Ο περί της Ρύθμισης της Ίδρυσης και Λειτουργίας Ξενοδοχείων και Τουριστικών Καταλυμάτων (Τροποποιητικός) (Αρ. 5) Νόμος του 2022 και συναφείς Κανονισμοί    

Η Ολομέλεια ανέβαλε τη ψήφιση για την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η κατάταξη των τουριστικών κατασκηνώσεων σε τάξεις (ήτοι πολυτελείας, Α΄ τάξης, Β΄ τάξης και άνευ τάξης) και ρύθμιση της δημιουργίας και λειτουργίας των κατασκηνώσεων πολυτελείας τύπου «Glamping». 

Ο περί της Ίδρυσης και Λειτουργίας Επισκέψιμων Αγροκτημάτων Νόμος του 2022  

Η Ολομέλεια ανέβαλε τη ψήφιση για την πιο πάνω πρόταση νόμου είναι η θέσπιση νομοθεσίας για τη ρύθμιση της ίδρυσης και λειτουργίας επισκέψιμων αγροκτημάτων.   

Ο περί της Σύστασης Υπηρεσίας Επιθεωρήσεων στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024   

Η Ολομέλεια ανέβαλε τη ψήφιση για το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί της Σύστασης Υπηρεσίας Επιθεωρήσεων στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Νόμου, ώστε να ευθυγραμμιστεί με τις διατάξεις του περί Διαφανών και Προβλέψιμων Όρων Εργασίας Νόμου, που θα τεθεί σε ισχύ. 

Ο περί Διαφανών και Προβλέψιμων Όρων Εργασίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024 

Η Ολομέλεια ανέβαλε τη ψήφιση για το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί Διαφανών και Προβλέψιμων Όρων Εργασίας Νόμου, ώστε να καταστεί αποτελεσματικότερη η εφαρμογή του, καθώς και η εφαρμογή του περί της Σύστασης Υπηρεσίας Επιθεωρήσεων στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Νόμου. 

Ο περί Αστυνομίας (Ανεξάρτητη Αρχή Διερεύνησης Ισχυρισμών και Παραπόνων) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023 

Η Ολομέλεια ανέβαλε τη ψήφιση για την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η θέσπιση του αδικήματος της εκ προθέσεως παροχής ψευδών, παραπλανητικών ή/και ανακριβών στοιχείων ή/και υποβολής ψευδών, παραπλανητικών ή ανακριβών καταθέσεων στην Αρχή Διερεύνησης Ισχυρισμών και Παραπόνων κατά της Αστυνομίας. 

Ο περί Ποινικού Κώδικα (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024 

Η Ολομέλεια ανέβαλε τη ψήφιση για το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η επέκταση του πεδίου εφαρμογής του αδικήματος της δημόσιας βλάβης, ώστε αυτό να διαπράττεται όχι μόνο στις περιπτώσεις όπου η ψευδής κατάθεση δίδεται σε αστυνομικό, αλλά και όταν δίδεται σε οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο, το οποίο εξουσιοδοτείται να διενεργεί ανακρίσεις σε σχέση με τη διάπραξη ποινικού αδικήματος. 

Nomoplatform-ΚΥΠΕ 

Δείτε Περισσότερα

Θεσμών

Ψήφιση του πλαισίου για «πόθεν έσχες» εντός Μαΐου επιδιώκει η Επ. Θεσμών

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 29/04/2024, εξέτασε τις ακόλουθες προτάσεις νόμου: Ο περί του Προέδρου, των Υπουργών και των Βουλευτών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και Έλεγχος Περιουσίας) (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 Ο περί Ορισμένων Δημόσια Εκτεθειμένων Προσώπων και Ορισμένων Αξιωματούχων της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση

Nomopress

Συμμετοχική δημοκρατία, Ευρωπαϊκή Ένωση και νεολαία

Η τρίτη έκδοση του Nomopress είναι γεγονός. Ενημερωθείτε για τη συμμετοχική δημοκρατία, τη σημασία των ευρωεκλογών για την Κύπρο, τον ρόλο των νέων τεχνολογιών στην ενίσχυση της διακυβέρνησης, τα 20 χρόνια πορείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Κοινή Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Ασφάλειας (ΚΕΠΠΑ), την ιδέα ενός κοινού ευρωπαϊκού στρατού, το μεταναστευτικό, τον πρωτογενή τομέα στην