Δέσμη σχεδίων νόμου μεταρρύθμισης οικογενειακού δικαίου και μείωση προθεσμίας προσφυγής κατά αποφάσεων Υπ. Ασύλου

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Νομικών, Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 17/04/2024, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νομού:

Ο περί Σχέσεων Γονέων και Τέκνων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2018

Ο περί Διαθηκών και Διαδοχής (Τροποποιητικός) Νόμος του 2018 

Ο περί Ρυθμίσεως των Περιουσιακών Σχέσεων των Συζύγων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2018 

Ο περί Τέκνων (Συγγένεια και Νομική Υπόσταση) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2018

Ο περί Τέκνων (Συγγένεια και Νομική Υπόσταση) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2007

Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω σχέδια νόμου σκοπός των οποίων είναι ο εκσυγχρονισμός του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου που διέπει το οικογενειακό δίκαιο.

Συζήτηση στην Επ. Νομικών για 2η δέσμη ν/σ μεταρρύθμισης οικογενειακού δικαίου

Συζήτηση για τη δεύτερη δέσμη, τεσσάρων νομοσχεδίων, για την μεταρρύθμιση του οικογενειακού δικαίου ξεκίνησε η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Νομικών, με τους περισσότερους εταίρους να χαιρετίζουν τις αλλαγές, και με οργανώσεις ενδιαφερομένων να σημειώνουν ότι χρειάζονται περαιτέρω αλλαγές.

Η Επιτροπή συζήτησε τις τροποποιήσεις στους περί Σχέσεων Γονέων και Τέκνων, περί Διαθηκών και Διαδοχής, περί Ρυθμίσεως των Περιουσιακών Σχέσεων των Συζύγων και περί Τέκνων Νόμων.

Η αναπληρώτρια πρόεδρος της Επιτροπής, Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Φωτεινή Τσιρίδου, χαιρέτισε την έναρξη της συζήτησης, σημειώνοντας ότι, για πρώτη φορά θα δει η Επιτροπή τη δεύτερη δέσμη της μεταρρύθμισης του οικογενειακού δικαίου, αναφέροντας ότι, ψηφίστηκαν πριν τις Προεδρικές Εκλογές τα πρώτα τέσσερα από τα οκτώ νομοσχέδια που εκσυγχρονίζουν με μεγάλο βαθμό το οικογενειακό δίκαιο.

Κατά τη συζήτηση, οι εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, ανέφεραν ότι οι αλλαγές είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Η Επίτροπος Νομοθεσίας, Λουίζα Χριστοδουλίδου Ζαννέτου, ανέφερε κατά τη συζήτηση ότι προσπάθησαν να εντάξουν στα νομοσχέδια διάφορα θέματα που σχετίζονται με τον περί βίας στην οικογένεια Νόμο, πάντοτε με γνώμονα το συμφέρον του παιδιού. Στόχος όλων, σημείωσε, είναι η διασφάλιση του καλύτερου συμφέροντος του παιδιού, του δικαιώματος να ακουστεί, και να λαμβάνονται υπόψη τα δικαιώματά του βάση της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Ο εκπρόσωπος του Παγκύπριου Δικηγορικού Συλλόγου είπε ότι χαιρετίζουν αυτή την πρωτοβουλία, η οποία περιέχει πολύ καλές πρόνοιες, όπως είπε, σημειώνοντας ότι έχουν εντοπίσει κάποια σημεία που χρήζουν βελτίωσης και ίσως εναρμόνισης με άλλες νομοθεσίες και κανονισμούς. Έθεσε ως θέμα ότι υπάρχουν πολύ καλές πρόνοιες οι οποίες πιθανόν να μην μπορούν να εφαρμοστούν, όπως οι προθεσμίες υποβολής εκθέσεων από το Γραφείο Ευημερίας εντός 60 ημερών, λόγω φόρτου εργασίας.

Η εκπρόσωπος του Γραφείου Ευημερίας σημείωσε ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση οι αλλαγές και ότι οι εισηγήσεις τους έγιναν αποδέκτες και ότι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Για το θέμα της υποστελέχωσης, είπε ότι θα πρέπει να εξεταστεί και το κόστος υιοθέτησης του νομοσχεδίου για όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες.

Μη-κυβερνητικές οργανώσεις σημείωσαν κάποια ζητήματα που εντόπισαν.

Η Έφη Ξάνθου, εκ μέρους του Εθνικού Μηχανισμού για τα Δικαιώματα για τη Γυναίκα, είπε ότι θέλουν να εξετάσουν οτιδήποτε αφορά τα θέματα ευημερίας των παιδιών και να διασφαλιστεί ότι θα τελειώνουν γρήγορα τα θέματα των διαζυγίων.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Διαζευγμένων Πατέρων, Βαλεντίνος Πιερίδης, είπε ότι, φαίνεται πως το πρόβλημα δεν θα λυθεί και πάλι, σημειώνοντας ότι παρατήρησαν αφαίρεση από το νέο κείμενο, πρόνοιας για την εξ ημισείας φύλαξη. Ανέφερε ότι η εξ ημισείας φύλαξη θα λύσει πάρα πολλά προβλήματα, δηλώνοντας ότι το συμφέρον του παιδιού είναι να έχει και τους δυο γονείς ισότιμα. Είπε ακόμη ότι «κάτι δεν πάει καλά» και με τον τρόπο εφαρμογής της διατροφής και ότι δεν βλέπουν πουθενά στο κείμενο, να διακόπτεται άμεσα όταν κάποιος είναι άνεργος μακροχρόνια χωρίς περιουσιακά στοιχεία. Έθεσε ακόμη ζητήματα όσον αφορά στην επικοινωνία τον γονέα που δεν έχει τη φύλαξη, με τα παιδιά.

Η Σουζάνα Παύλου, Πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Πρόληψη και Καταπολέμηση της Βίας στην Οικογένεια, σημείωσε ότι, δεν έχουν ληφθεί υπόψη σημαντικές πρόνοιες όπως θέματα που αφορούν τη βία στην οικογένεια και εναρμόνιση με πρόνοιες της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης. Η άποψή τους, είπε, είναι ότι δεν προσφέρει λύσεις για τα προβλήματα που ανέφεραν τη Δευτέρα στην Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για διατάγματα και θέματα επικοινωνίας στα πλαίσια βίας στην οικογένεια.

Η Άντρη Ανδρονίκου, εκ μέρους του Συνδέσμου για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Βίας στην Οικογένεια (ΣΠΑΒΟ), είπε ότι υπάρχουν πολλά κενά σε πρόνοιες που προστατεύουν τα παιδιά σε περιπτώσεις βίας στην οικογένεια και ότι απουσιάζουν πρόνοιες για το τι γίνεται στις περιπτώσεις όπου το παιδί βρίσκεται σε χώρους φιλοξενίας με τη μητέρα του.

Επειδή πολλές υπηρεσίες ανέφεραν ότι δεν είχαν χρόνο να μελετήσουν τις πρόνοιες, η κ. Τσιρίδου έδωσε τρεις εβδομάδες χρόνο σε όλους τους εμπλεκόμενους να αποστείλουν τις εισηγήσεις τους γραπτώς, μέχρι τις 8 Μαΐου, για να μπορέσουν άμεσα, όπως είπε, να ορίσουν συνεδρία, για να υπάρξει κατάληξη πριν κλείσει η Βουλή.

Σε δηλώσεις της μετά τη συνεδρία, η κ. Τσιρίδου, ανέφερε ότι, το οικογενειακό δίκαιο, και το πως αυτό ρυθμίζεται, «δείχνει ακριβώς ποιος είναι ο δείκτης Δημοκρατίας και ποιότητας ζωής στον τόπο μας». «Αφορά πάρα πολλά σπίτια, αφορά τα παιδιά μας», πρόσθεσε.

Σημείωσε ότι είναι νομοσχέδια που βελτιώνουν το πλαίσιο, που ρυθμίζουν καλύτερα τις σχέσεις γονέων και τέκνων και που βοηθούν έτσι ώστε οι διαδικασίες και οι διαφορές μεταξύ των μελών της οικογένειας να επιλύονται πιο γρήγορα σε ένα πιο φιλικό περιβάλλον. Υπενθύμισε ότι, τα προηγούμενα τέσσερα νομοσχέδια που υπερψηφίστηκαν αφορούσαν ακόμα και την εισαγωγή του συναινετικού διαζυγίου, πρόνοιες έτσι ώστε τα διαζύγια να εκδικάζονται από ένα δικαστή, μονομελές δικαστήριο και όχι από τρεις, πρόνοιες για την αναβάθμιση των προσόντων των δικαστών του οικογενειακού δικαστηρίου και άλλα πολλά.

«Τώρα με αυτή τη δέσμη, προχωράμε να βελτιώσουμε ουσιαστικά ακόμη περισσότερες νομοθεσίες και πρόνοιες», είπε.

Ο κ. Πασιουρτίδης ανέφερε ότι προβλέπεται στη νέα νομοθεσία, η έκθεση του Γραφείου Ευημερίας αναφορικά με ανήλικα τέκνα που σήμερα μπορεί να παίρνει και πέραν του ενός έτους να ετοιμαστεί, να είναι έτοιμη σε 30 ή 60 μέρες. «Αν αυτά δεν μπορούν να εφαρμοστούν, δεν είμαστε πρόθυμοι να ψηφίσουμε κάτι το οποίο και πάλι θα μείνει γράμμα κενό και δεν θα εφαρμοστεί», πρόσθεσε.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Πανίκος Λεωνίδου, είπε ότι πρόκειται για τέσσερα νομοθετήματα, που δεν αφορούν διαδικασίες όπως ήταν τα προηγούμενα αλλά μπαίνουν στην καρδιά του προβλήματος προσθέτοντας ότι ως Επιτροπή, θα επιχειρήσουν, μέσα σε ένα πνεύμα διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να εξεύρουν εκείνες τις ρυθμίσεις οι οποίες θα δημιουργήσουν ένα νομοθετικό πλαίσιο που να στηρίζεται στον προσωποκεντρικό χαρακτήρα του οικογενειακού δικαίου.

Ο περί της Ίδρυσης και Λειτουργίας Διοικητικού Δικαστηρίου Διεθνούς Προστασίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η μείωση της προθεσμίας καταχώρισης προσφυγής κατά αποφάσεων της Υπηρεσίας Ασύλου και της Αναθεωρητικής Αρχής Προσφύγων από τριάντα ημέρες σε δεκαπέντε και μείωση της προθεσμίας καταχώρισης προσφυγής κατά καθορισμένων στον βασικό νόμο αποφάσεων ή διαταγμάτων από δεκαπέντε ημέρες σε επτά.

Πρόταση ΕΛΑΜ για μείωση προθεσμίας για προσφυγές κατά αποφάσεων Υπ. Ασύλου

Πρόταση του ΕΛΑΜ για μείωση της προθεσμίας καταχώρισης προσφυγής κατά αποφάσεων της Υπηρεσίας Ασύλου και της Αναθεωρητικής Αρχής Προσφύγων από 30 ημέρες σε 15, και μείωση της προθεσμίας καταχώρισης προσφυγής κατά καθορισμένων στον βασικό νόμο αποφάσεων ή διαταγμάτων από 15 ημέρες σε 7 ημέρες, συζήτησε, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Νομικών.

Ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ, Σωτήρης Ιωάννου, κατά τη συζήτηση ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι η αύξηση δημογραφικών ροών και η εκμετάλλευση του συστήματος από κάποιους έχουν δημιουργήσει δυσμενείς συνθήκες στη χώρα και επιβάλλεται αυτοί οι μηχανισμοί να καταστούν πολύ πιο αποτελεσματικοί στη διαχείριση του ζητήματος.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ανδρέας Πασιουρτίδης, υπενθύμισε ότι έγινε ξανά αυτή η συζήτηση το 2020 και ότι τότε κρίθηκε ως εύλογος χρόνος οι σημερινές προθεσμίες, ενώ ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Πανίκος Λεωνίδου, ανέφερε ότι η μείωση είναι προς όφελος του όποιου αιτητή πιστεύει ότι παραβιάζονται τα δικαιώματά του, αφού θα λάβει μια απόφαση πολύ πιο σύντομα.

Η εκπρόσωπος του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Φαίδρα Γρηγορίου, ανέφερε ότι το Υπουργείο δεν εμπλέκεται στην εφαρμογή της νομοθεσίας, και ως εκ τούτου, νοουμένου ότι όντως αυτή η τροποποίηση συνάδει με το ευρωπαϊκό δίκαιο, και  οι υπηρεσίες που εμπλέκονται δεν έχουν οποιαδήποτε πρακτικά η άλλα προβλήματα, το Υπουργείο δεν έχει λόγο να φέρει ένσταση.

Η εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας είπε ότι τα χρονοδιαγράμματα που τίθενται είναι καθαρά εθνικό θέμα, και ότι η Οδηγία 2000/1332 στην οποία αναφέρθηκε ο κ. Ιωάννου, αναφέρει ότι τα κράτη μέλη μπορούν να προβλέπουν μικρότερες, αλλά εύλογες προθεσμίες. Σημείωσε ότι η όποια πρόταση Νόμου πρέπει να συμβαδίζει με τα πλαίσια που καθορίζονται από σχετικές Οδηγίες, ενώ αναφερομένη στην αρχή της αποτελεσματικότητας, είπε ότι δεν πρέπει να καθίσταται αδύνατη η πρόσβαση οποιουδήποτε αιτητή ασύλου ενώπιον των δικαστηρίων και ότι δεν καθορίζεται συγκεκριμένη προθεσμία στο ενωσιακό δίκαιο.

Για το θέμα της μετάφρασης, ανέφερε ότι σύμφωνα με την καταγωγή των αιτητών στην Κύπρο υπάρχουν 20 διαφορετικές γλώσσες και διάλεκτοι και ότι δεν είναι υποχρεωμένη η διοίκηση να μεταφράζει όλα τα έγγραφα σε όλες τις γλώσσες και μπορούν οι αιτητές να συμβουλευτούν δικηγόρο για επεξήγηση.

Ο εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Ασύλου του Υπουργείου Εσωτερικών, Γιάννης Καραγιώργης, ανέφερε ότι εκείνο που ζητούν είναι να εξεταστεί το θέμα ολιστικά και όχι μόνο αν η Υπηρεσία θα μπορεί να ανταποκριθεί στο συγκεκριμένο θέμα, αλλά να εξεταστεί κατά πόσον όλες οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες, μπορούν να ανταποκριθούν, σε περίπτωση που μειωθούν οι προθεσμίες, με το θέμα των απελάσεων.

Η εκπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι δεν εξετάζεται η αποτελεσματικότητα των δικαστηρίων αλλά η αποτελεσματικότητα της πρόσβασης, και άρα το χρονοδιάγραμμα έχει σημασία.

Εξήγησε ότι, για να μπορεί κάποιος να προσφύγει αποτελεσματικά πρέπει να καταβάλει για να γίνει η έφεση, €96 ευρώ, ενώ το επίδομα που παίρνουν τα άτομα αυτά είναι πολύ πιο χαμηλό, από €28-€74 τον μήνα, και ότι οι υποθέσεις που φτάνουν στο δικαστήριο είναι αυτές των ατόμων που ήταν προηγουμένως με μεταναστευτικό καθεστώς και όχι των προσφύγων.

Οι πρόσφυγες, πρόσθεσε, όταν μπουν στο Πουρνάρα δεν παίρνουν επίδομα, άρα δεν έχουν τα χρήματα αυτά για να εφεσιβάλουν και αυτό το σημείο, όπως είπε, κρίνεται αυτή τη στιγμή για την Κύπρο και την αποτελεσματικότητά της. Ανέφερε ότι αν τα άτομα αυτά μπορούν να υποβάλουν αίτηση σε ένα μήνα, υπάρχει ένα παράθυρο για να λάβουν κάποιο επίδομα και να αποφασίσουν να στερηθούν τρόφιμα για να κάνουν αίτηση στο δικαστήριο. Όταν υπάρχει προθεσμία εφτά ή 15 ημερών δεν θα υπάρχει αυτό το παράθυρο «και θα είναι σίγουρο ότι θα κριθεί μη αποτελεσματικό το ένδικο μέσο», είπε.

Σε δηλώσεις του μετά τη συζήτηση ο κ. Ιωάννου, είπε ότι η πρόταση του ΕΛΑΜ που αφορά το μεταναστευτικό «είναι ένα ακόμη βήμα για την περαιτέρω επίλυση όλου αυτού του προβλήματος».

Σημείωσε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες που τοποθετήθηκαν κατά τη συζήτηση, «συμφωνούν με αυτή την πρόταση και δεν θεωρούν ότι υπάρχουν οποιαδήποτε προσκόμματα για την εφαρμογή και υλοποίησή της».

Σκοπός, πρόσθεσε, «είναι να προστατεύσουμε την Κυπριακή Δημοκρατία από όσους προσπαθούν να καταχραστούν το σύστημα ασύλου, να εκμεταλλευτούν τα παραθυράκια τα οποία υπάρχουν και να διατηρήσουν την παραμονή τους στην Κύπρο για περαιτέρω χρονικό διάστημα, χωρίς να υπάρχει ο απαραίτητος ωστόσο λόγος σε νομικό και σε πολιτικό επίπεδο».

«Τα μόνα προσκόμματα τα οποία έχουν τεθεί είναι από το ΑΚΕΛ», ανέφερε.

Ο κ. Πασιουρτίδης, στις δηλώσεις του είπε ότι αυτό που πρέπει να εξεταστεί δεν είναι η συνολική διαδικασία εξέτασης των αιτήσεων ασύλου, αλλά κατά πόσον οι προθεσμίες οι οποίες προβλέπονται είναι εύλογες, είναι επαρκείς και διασφαλίζουν την αποτελεσματική πρόσβαση στη δικαιοσύνη, με βάση το άρθρο 30 του Συντάγματος.

Υπενθύμισε ότι το 2020 έγινε ξανά αυτή η συζήτηση για νομοσχέδιο από την εκτελεστική εξουσία για τη μείωση των προθεσμιών στις αιτήσεις ασύλου στις 30 ημέρες και 15 για τις προδήλως αβάσιμες, και η προθεσμία για την άσκηση έφεσης να είναι 14 ημέρες. Αυτό, είπε, είχε εγκριθεί και από την Νομική Υπηρεσία και από το Υπουργείο Δικαιοσύνης τότε, ως εύλογος χρόνος, αλλά και από αποφάσεις των δικαστηρίων οι προθεσμίες που υφίστανται σήμερα θεωρούνται εύλογες και ότι διασφαλίζουν και τα συνταγματικά δικαιώματα των αιτητών.

«Από κει και πέρα, το μεταναστευτικό δεν είναι θέμα το οποίο λύνεται με τη μείωση των προθεσμιών πρόσβασης στη δικαιοσύνη», είπε, αλλά είναι κάτι ευρύτερο και πρέπει να εξεταστεί ολιστικά.

Ο κ. Λεωνίδου, είπε ότι το ΔΗΚΟ είναι υπέρ οποιασδήποτε πρότασης ή θέσης η οποία ανακόπτει την πορεία κατάχρησης του δικαιώματος παραμονής στην Κύπρο. «Εμείς είμαστε υπέρ της προστασίας των δικαιωμάτων οποιουδήποτε, είτε αλλοδαπού είτε Κύπριου, με βάση το Σύνταγμα, και τους κανόνες της ΕΕ», είπε, προσθέτοντας, όμως, πως θα πρέπει να υπάρχουν φραγμοί, για οποιονδήποτε επιχειρεί να καταχραστεί τη φιλοξενία και τη δημοκρατία του κυπριακού κράτους. Ένας τέτοιος φραγμός, είπε, είναι και η υποχρέωση να υποβάλλουν εντός προθεσμίας μικρότερης από αυτής που υπάρχει σήμερα, ενώπιον του Διοικητικού Δικαστηρίου Διεθνούς Δικαιοδοσίας, αιτήσεις για εξέταση του παραπόνου τους.

Ανέφερε ότι θεωρεί προσωπικά πως «το ότι περιορίζεται ο χρόνος είναι σωστό, γιατί είναι και προς όφελος του ίδιου του αιτητή ο οποίος επιχειρεί να ανατρέψει μια, κατά την άποψη του, παράνομη πράξη του κυπριακού κράτους». Ο κ. Λεωνίδου πρόσθεσε, ότι, «αυτή η προσπάθεια κατάχρησης που γίνεται μέχρι σήμερα πρέπει να περιοριστεί γιατί όλοι αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος του προβλήματος που υπάρχει στον τόπο μας, και οι ενέργειες που γίνονται από την Κυβέρνηση είναι τεράστιες για περιορισμό αυτού του μεταναστευτικού κύματος».

Ο περί Επιτρόπου Ισότητας των Φύλων και περί Συναφών Θεμάτων Νόμος του 2024

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η θεσμοθέτηση του θεσμού του/της Επιτρόπου Ισότητας των Φύλων και ο καθορισμός μεταξύ άλλων της αποστολής, των αρμοδιοτήτων, των εξουσιών και υποχρεώσεων του θεσμού, καθώς και του τρόπου διορισμού και παύσης του προσώπου που κατέχει τη θέση αυτή.

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει την εξέταση σε επόμενη συνεδρία.

Ο περί Αστυνομίας (Ανεξάρτητη Αρχή Διερεύνησης Ισχυρισμών και Παραπόνων) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η θέσπιση του αδικήματος της εκ προθέσεως παροχής ψευδών, παραπλανητικών ή/και ανακριβών στοιχείων ή/και υποβολής ψευδών, παραπλανητικών ή ανακριβών καταθέσεων στην Αρχή Διερεύνησης Ισχυρισμών και Παραπόνων κατά της Αστυνομίας.

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση της πρότασης νόμου στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση.

Ο περί Ποινικού Κώδικα (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η επέκταση του πεδίου εφαρμογής του αδικήματος της δημόσιας βλάβης, ώστε αυτό να διαπράττεται όχι μόνο στις περιπτώσεις όπου η ψευδής κατάθεση δίδεται σε αστυνομικό, αλλά και όταν δίδεται σε οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο, το οποίο εξουσιοδοτείται να διενεργεί ανακρίσεις σε σχέση με τη διάπραξη ποινικού αδικήματος.

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση.

Ο περί της Εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1939 του Συμβουλίου, της 12ης Οκτωβρίου 2017, σχετικά με την Εφαρμογή Ενισχυμένης Συνεργασίας για τη Σύσταση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί της Εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1939 του Συμβουλίου, της 12ης Οκτωβρίου 2017, σχετικά με την Εφαρμογή Ενισχυμένης Συνεργασίας για τη Σύσταση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας Νόμου, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη άσκηση στη Δημοκρατία των αρμοδιοτήτων της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων του εν λόγω κανονισμού.

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση.

Οι περί Τμήματος Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών – Θέσεις Τεχνικού Μηχανικού και Τεχνικού Μηχανικού 1ης Τάξεως (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2024

Οι περί Τυπογραφείου – Θέση Τυπογράφου 1ης Τάξεως (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2024

Οι περί του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Διοίκηση – Θέσεις Πρώτου Επιμελητή, Ανώτερου Επιμελητή, Επιμελητή 1ης Τάξης και Επιμελητή (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2024

Οι περί Τμήματος Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης – Θέση Λειτουργού Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2024

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση των κανονισμών στην Ολομέλεια του σώματος προς έγκριση.

Nomoplatform-ΚΥΠΕ

Δείτε Περισσότερα

Θεσμών

Ψήφιση του πλαισίου για «πόθεν έσχες» εντός Μαΐου επιδιώκει η Επ. Θεσμών

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 29/04/2024, εξέτασε τις ακόλουθες προτάσεις νόμου: Ο περί του Προέδρου, των Υπουργών και των Βουλευτών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και Έλεγχος Περιουσίας) (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 Ο περί Ορισμένων Δημόσια Εκτεθειμένων Προσώπων και Ορισμένων Αξιωματούχων της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση

Nomopress

Συμμετοχική δημοκρατία, Ευρωπαϊκή Ένωση και νεολαία

Η τρίτη έκδοση του Nomopress είναι γεγονός. Ενημερωθείτε για τη συμμετοχική δημοκρατία, τη σημασία των ευρωεκλογών για την Κύπρο, τον ρόλο των νέων τεχνολογιών στην ενίσχυση της διακυβέρνησης, τα 20 χρόνια πορείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Κοινή Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Ασφάλειας (ΚΕΠΠΑ), την ιδέα ενός κοινού ευρωπαϊκού στρατού, το μεταναστευτικό, τον πρωτογενή τομέα στην