Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Νομικών, Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 23/03/2022, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:
Η Επιτροπή άρχισε τη συζήτηση της πιο πάνω πρότασης νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί της Πρόληψης και της Καταστολής της Βίας στους Αθλητικούς Χώρους Νόμου, κυρίως με την απάλειψη της δυνατότητας έκδοσης της κάρτας φιλάθλου από την Κυπριακή Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου και η παραχώρηση της δυνατότητα σε όσα σωματεία ή αθλητικές εταιρείες το επιθυμούν να εκδίδουν κάρτα μέλους ομάδας.
Η Υπουργός Δικαιοσύνης Στέφη Δράκου στην τοποθέτησή της στην Επιτροπή είπε ότι η εφαρμογή της κάρτας φιλάθλου αποτέλεσε σημαντικό μέτρο καταπολέμησης της βίας στους αθλητικούς χώρους και συνέβαλε στον να περιοριστούν στο ελάχιστο τα φαινόμενα αυτά. Παρέπεμψε σε στατιστικά στοιχεία που δείχνουν την αποτελεσματικότητα του μέτρου και είπε ότι έχουν μέχρι σήμερα εκδοθεί 130.000 κάρτες φιλάθλου. Συμπλήρωσε ότι αυτό που με τόσο κόπο έχει επιτευχθεί δεν μπορεί παρά να παραμείνει. Την ίδια στιγμή δήλωσε έτοιμη μέσα από τις εμπειρίες ενός νομοθετήματος να ακούσει εισηγήσεις για βελτιώσεις.
Διευκρίνισε παράλληλα ότι τα σωματεία μπορούν να έχουν τα δικά τους αρχεία αλλά πρέπει να είναι συνδεδεμένα με το κεντρικό μητρώο και όχι να υπάρχουν ανεξάρτητα. Οποιεσδήποτε αλλαγές, πρόσθεσε, θα πρέπει να έχουν τη συγκατάθεση της Επιτρόπου Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Εκ μέρους της Νομικής Υπηρεσίας, η Πωλίνα Ευθυβούλου ανέφερε ότι είναι στη διάθεση Βουλής και εκτελεστικής εξουσίας να συνδράμουν στη βελτίωση της σχετικής νομοθεσίας.
Ο δικηγόρος των οργανωμένων φιλάθλων των ομάδων ΑΠΟΕΛ, Ανόρθωση, ΑΕΛ, Απόλλωνα, Ομόνοια 29η Μαΐου και Νέας Σαλαμίνας Κρίτωνας Διονυσίου, ανέφερε ότι η νομοθεσία για την κάρτα φιλάθλου εμπεριέχει ανεφάρμοστες πρόνοιες, άρθρα με αντισυνταγματικά δυσανάλογες ποινές και εξουσίες και ρόλους σε άτομα που χρήζουν επανεξέτασης. Περαιτέρω, είπε ότι δημιουργήθηκε ένα νομοσχέδιο χωρίς να υπάρχουν οι υποδομές για να μπορεί να τεθεί σε εφαρμογή. Χαιρέτισε τη πρόταση του κ. Ευσταθίου με κάποιες επιφυλάξεις, εκφράζοντας την άποψη ότι ο ΚΟΑ δεν πρέπει να τηρεί το κεντρικό μητρώο κατόχων κάρτας φιλάθλου και κατόχων κάρτας μέλους ομάδας ενόψει και των ανησυχιών που εκφράστηκαν στο παρελθόν και επαληθεύτηκαν πρόσφατα με τη διαρροή προσωπικών δεδομένων. Εξέφρασε τη θέση ότι τα σωματεία μπορούν να επιτελέσουν αυτό τον ρόλο, γεγονός το οποίο σε καμία περίπτωση δεν θα εμποδίζει την Αστυνομία να εξασφαλίζει όσα στοιχεία χρειάζεται προς το σκοπό αποτελεσματικής διερεύνησης ποινικών αδικημάτων.
Ο Πρόεδρος του αθλητικού σωματείου του Απόλλωνα Ξενοφών Χαραλάμπους είπε ότι η θέση τους παραμένει η κατάργηση της κάρτας αφού δεν είναι δυνατή η εφαρμογή της και εξέφρασε την αντίθεσή του με το να ανατεθεί στα σωματεία ο ρόλος του κράτους.
Ο Πρόεδρος του ΑΠΟΕΛ Πρόδρομος Πετρίδης, επίσης ανέφερε ότι η ομάδα παραμένει στη θέση να καταργηθεί η κάρτα φιλάθλου, που δεν εφαρμόζεται πουθενά εντός της Ευρώπης.
Ο Πρόεδρος της Ανόρθωσης Ευγένιος Χαμπουλάς ανέφερε ότι με την εφαρμογή της κάρτας φιλάθλου δεν έγιναν συλλήψεις όταν έπρεπε, έγιναν λανθασμένες συλλήψεις, ενώ η βία μεταφέρθηκε εκτός ποδοσφαιρικών χώρων. Το μόνο που επιτεύχθηκε, πρόσθεσε είναι να μείνουν οι οργανωμένοι οπαδοί εκτός γηπέδων. Τάχθηκε υπέρ της πρότασης νόμου με δεδομένο ότι θα καταργηθεί το κεντρικό μητρώο που τηρείται από τον ΚΟΑ.
Ο Πρόεδρος της ΑΕΚ Γιώργος Καραπατάκης υποστήριξε ότι η εφαρμογή της κάρτας ήταν επιτυχής, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι το δεύτερο αρχείο θα ήταν αχρείαστο. Όπως είπε, αν έγιναν διαρροές από το αρχείο του ΚΟΑ «φανταστείτε τι θα γίνει στα αρχεία των σωματείων». Αν γίνονται λάθη, πρόσθεσε, θα πρέπει να ελεγχθούν για να μην γίνονται. Πρόσθεσε ότι η ΑΕΚ και οι φίλαθλοί της δεν έχουν κανέναν πρόβλημα με την εφαρμογή της κάρτας, που οδήγησε κόσμο, οικογενειάρχες, να επιστρέφουν στα γήπεδα.
Ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Ομόνοιας Ανδρέας Δημητρίου είπε ότι η ομάδα δεν βρίσκει επιχειρήματα γιατί να προχωρήσουν στην τροποποίηση του νόμου, αφού επί της ουσίας δεν διαφοροποιείται κάτι. Πρόσθεσε ότι επιθυμούν οι όποιες αποφάσεις και ενέργειες πρώτιστα να διασφαλίζουν την ασφάλεια του κόσμου που πάει στο γήπεδο.
Εκ μέρους της ΑΕΛ αναφέρθηκε ότι το μόνο που επιτεύχθηκε με την κάρτα φιλάθλου είναι η απομάκρυνση των οπαδών από τα γήπεδα. Ο νόμος, πρόσθεσε, έχει εφαρμοστεί επιλεκτικά και έγιναν επιλεκτικές συλλήψεις από την Αστυνομία. «Δεν ξέρω», πρόσθεσε, «αν πρέπει να αρχίσουμε από την τροπολογία ή να καταργηθεί η κάρτα φιλάθλου».
Εκ μέρους του αθλητικού σωματείου Ομόνοιας 29ης Μαΐου ο Αδάμος Ευσταθίου εξέφρασε την άποψη ότι θα ήταν χειρότερο να τηρείται μητρώο από τα αθλητικά σωματεία.
Η Γενική Διευθύντρια του ΚΟΑ Μαίρη Χαραλάμπους – Παπαμιλτιάδη ανέφερε ότι η κάρτα φιλάθλου ήταν επιτυχής με την έκδοση 137.000 καρτών και 27.000 την τελευταία αγωνιστική. Πρόσθεσε ότι ουδέποτε υπήρξε διαρροή από το κεντρικό μητρώο του ΚΟΑ. Όσον αφορά την προτεινόμενη τροπολογία, εξέφρασε τη διαφωνία του ΚΟΑ, ενώ μετέφερε τη θέληση του Οργανισμού για εξέταση αλλαγών για βελτίωση της εφαρμογής της συγκεκριμένης νομοθεσίας και μέτρου. Ανέφερε παράλληλα ότι ενώ υπάρχουν πρόνοιες της νομοθεσίες που δεν εφαρμόστηκαν ακόμα, ο ΚΟΑ προχωρεί σε αλλαγές προς αυτή την κατεύθυνση όπως η αναβάθμιση των καμερών στα γήπεδα.
Η Επίτροπος Προσωπικών Δεδομένων Ειρήνη Λοϊζίδου – Νικολαΐδου διευκρίνισε ότι δεν έχει αποδεχτεί καμιά διαρροή από το κεντρικό μητρώο του ΚΟΑ, αυτό που έχει αποδειχτεί είναι έλλειψη συστημάτων ασφάλειας από ιστοσελίδες ομάδων και των ανάδοχο. Πρόσθεσε ότι με βάση τη νομοθεσία δεν μπορούν να κρατούν αυτά τα δεδομένα οι ομάδες, αφού οι ποινικές καταδίκες και τα εγκλήματα δεν μπορούν να κρατούνται από μη κρατικές αρχές. Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις, πρόσθεσε, δίνεται στην Αστυνομία πρόσβαση χωρίς τη νενομισμένη διαδικασία σε δεδομένα οποιουδήποτε.
Ο Υπαρχηγός της Αστυνομίας Δημήτρης Δημητρίου αναφέρθηκε σε αισθητή μείωση των επεισοδίων βίας με την κάρτα φιλάθλου, ενώ δήλωσε ετοιμότητα να συνεργαστούν για βελτιώσεις που μπορούν να έρθουν με ένα νομοσχέδιο.
Ο εκπρόσωπος του ΓΣΠ ανέφερε ότι έχουν γίνει πολλές συλλήψεις μέσα από την κερκίδα και η προβατική συμπεριφορά έχει μειωθεί.
Εκ μέρους της ΚΟΠ αναφέρθηκε ότι χρειάζονται αναβάθμιση οι υποδομές των γηπέδων για να υποστηρίζουν την πρόθεση της νομοθεσίας και τάχθηκε υπέρ της βελτίωσης της νομοθεσίας.
Εκ μέρους της ΠΑΣΠ ο Σπύρος Νεοφυτίδης τάχθηκε υπέρ οποιουδήποτε χειρισμού θα φέρει στα γήπεδα τους φιλάθλους διασφαλίζοντας την τάξη και την ασφάλεια.
Οι θέσεις των κομμάτων
Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας, ο Πρόεδρός της Επιτροπής και Βουλευτής του ΔΗΣΥ Νίκος Τορναρίτης, είπε ότι έγινε μια πολύ καλή συζήτηση μετά από πολύ καιρό και ακούστηκαν όλες οι απόψεις. Στόχος ανέφερε είναι να υπάρξει ασφάλεια στα γήπεδα και να δοθούν θετικά κίνητρα ώστε να επιστρέψουν εάν είναι δυνατό όλοι οι φίλαθλοι στους αγωνιστικούς χώρους. Πρόσθεσε ότι η αρχιτεκτονική της νομοθεσίας για την κάρτα φιλάθλου είναι πολύ σωστή και δεν πρόκειται να αλλάξει. Είπε επίσης ότι κάλεσε την Υπουργό Δικαιοσύνης να καταθέσει το συντομότερο δυνατό στην Βουλή, νομοσχέδιο το οποίο να βελτιώνει τις διατάξεις που μπορούν να τύχουν βελτίωσης. Μέχρι τότε, ανέφερε ότι καλό θα ήταν η Υπουργός να συναντηθεί ξανά με τους άμεσα ενδιαφερόμενους για το νομοσχέδιο.
Πρόσθεσε ότι βρίσκονται στη διάθεση όλων για παραγωγή έργου προς την κατεύθυνση που ανέφερε. Σημείωσε ότι δεν υποστηρίζουν την κατάργηση της κάρτας. Αναφορικά με την πρόταση νόμου είπε ότι έχει συμβάλει καταλυτικά στο να αρχίσει ο διάλογος και να υπάρξει το καλύτερο αποτέλεσμα.
Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Κωστής Ευσταθίου είπε ότι η πρόταση νόμου που κατέθεσε αποσκοπεί σε τρεις πυλώνες. Πρώτον να δοθεί μια εναλλακτική λύση παράλληλα με την κάρτα φιλάθλου σε θεατές που επιθυμούν να πάνε στα γήπεδα υπό συνθήκες ασφάλειας χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να εκδώσουν κάρτα φιλάθλου. Το δεύτερο, σημείο είπε, είναι ότι τα συγκεκριμένα δεδομένα θα χρησιμοποιούνται μόνο για συγκεκριμένο σκοπό και δεν θα διαχέονται αυθαίρετα και το τρίτο, συμπλήρωσε είναι η βελτίωση της νομοθεσίας που είναι αρκούντως δυσανάλογη και άδικη προς τον πολίτη. Εξέφρασε επίσης την άποψη ότι στην Κύπρο υπάρχει μια υπερτίμηση του προσφερόμενου θεάματος και την υπηρεσίας και μια υποτίμηση του πολίτη.
Σε ερώτηση κατά πόσο η πρόταση νόμου, αυξάνει την έκθεση των προσωπικών δεδομένων των πολιτών, ο κ. Ευσταθίου ανέφερε ότι η πείρα έχει καταδείξει ότι η καταχρήσεις στα προσωπικά δεδομένα γίνονται κατά κανόνα, παγκοσμίως, από τις δημόσιες αρχές και όχι από τα σωματεία. Αυτό, όπως είπε, το απέδειξε και η πρόσφατη ραθυμία και ανεπάρκεια στην περίπτωση του ισραηλίτικου βαν.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Άριστος Δαμιανού ανέφερε ότι είναι γνωστή η θέση του ΑΚΕΛ για πρόνοιες στη νομοθεσία οι οποίες δεν συναντούν το κριτήριο της αναλογικότητας, πρόνοιες που αγγίζουν συνταγματικά δημοκρατικά κατοχυρωμένα δικαιώματα των πολιτών και πρόνοιες που είναι πολύ δύσκολο, μέχρι σχεδόν αδύνατο να εφαρμοστούν δεδομένης της κατάστασης, στην οποία βρίσκονται τα στάδια ή η πλειοψηφία των σταδίων στην Κύπρο.
Πρόσθεσε ότι το 2019 είχαν φτάσει πολύ κοντά στην προσωρινή αναστολή προνοιών της νομοθεσίας και ως γνωστό υπαναχώρησε τότε συγκεκριμένη Κοινοβουλευτική Ομάδα. Το ΑΚΕΛ είπε, είναι έτοιμο να προχωρήσει σε κατάθεση προτάσεων για εμπλουτισμό του διαλόγου που βρίσκεται σε εξέλιξη. Παράλληλα ανέφερε ότι κρατούν μικρό καλάθι όσον αφορά τη νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης, αφού όπως είπε, είναι γνωστή η επιμονή της κυβέρνησης και ειδικότερα διαδοχικών Υπουργών Δικαιοσύνης στη διατήρηση αλώβητου του συγκεκριμένου νομοθετήματος. Πρόσθεσε ότι «εμείς θέλουμε να δούμε τη μεγάλη εικόνα: ασφαλή γήπεδα, γήπεδα στα οποία να επικρατεί και το ευ αγωνίζεσθαι, αλλά και η ειρηνική απόλαυση του όποιου αγώνα, γιατί η κάρτα οπαδού δεν περιορίζεται ως γνωστό μόνο στο ποδόσφαιρο και την ίδια ώρα σφαιρική, ολιστική αντιμετώπιση της βίας, γιατί η βία είναι κοινωνικό φαινόμενο».
Ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ Σωτήρης Ιωάννου ζήτησε να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για επιστροφή των οργανωμένων φιλάθλων στα γήπεδα και είπε ότι αναμένουν από το Υπουργείου Δικαιοσύνης να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να γίνουν πράξη όσα συζητήθηκαν. Συμπλήρωσε ότι πάγια θέση του ΕΛΑΜ είναι η κατάργηση της κάρτας φιλάθλου, ενώ όσον αφορά την πρόταση νόμου, είπε ότι με κάποιες διαφορετικές ερμηνείες τους βρίσκεται θετικούς.
Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ – Συνεργασία Δημοκρατικών Δυνάμεων Αλέκος Τρυφωνίδης ανέφερε ότι είναι καιρός να αξιολογηθεί η χρήση της κάρτας φιλάθλου ώστε να λυθούν τα προβλήματα και να συμπληρωθούν τα κενά.
«Και λέμε αξιολογηθεί και όχι καταργηθεί γιατί υπάρχουν και τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία της κάρτας. Εμείς ως Δημοκρατική Παράταξη – Συνεργασία δεν στηρίζουμε την κατάργηση της αφού τα περιστατικά βίας μειώθηκαν κατακόρυφα με τη χρήση της κάρτας φιλάθλου», είπε.
Συμπλήρωσε ότι υπάρχουν πολλαπλά προβλήματα εκτός της κάρτας φιλάθλου όπως η καταλληλότητα των γηπέδων, στο σύστημα παρακολούθησης και άλλα πολλά. Πρόσθεσε ότι αναμένουν ότι το νομοσχέδιο που θα καταθέσει η Υπουργός Δικαιοσύνης θα βελτιώνει διατάξεις του νομοσχεδίου που χρήζουν βελτίωσης.
Ο Πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών Χαράλαμπος Θεοπέμπτου ανέφερε ότι με την κάρτα φιλάθλου σίγουρα έχουν μειωθεί τα επεισόδια στα γήπεδα παράλληλα όμως είναι αλήθεια ότι μεγάλη μερίδα των οργανωμένων επέλεξαν να μην πηγαίνουν πλέον στο γήπεδο.
Είπε επίσης ότι για τη σωστή εφαρμογή της κάρτας φιλάθλου χρειάζεται να γίνουν πολλές βελτιώσεις στις υποδομές των γηπέδων, στην ποιότητα των καμερών (CCTV), του φωτισμού και την ταξιθέτηση. Χρειάζεται ο ΚΟΑ και το Υπουργείο να επισπεύσουν τις ενέργειες τους για αναβάθμιση των σταδίων, όπως είπε.
Ανέφερε ακόμα ότι είναι ανεπίτρεπτο να μην υπάρχουν οι σωστές δικλείδες ασφαλείας όσον αφορά την τήρηση των προσωπικών δεδομένων των φιλάθλων.
Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ:
Stockwatch: Έρχονται αλλαγές στην κάρτα φιλάθλου
2. Ο περί Εμπορικού Δικαστηρίου και Ναυτοδικείου Νόμος του 2019
3. Ο περί Δικαστηρίων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2019
4. Ο περί της Τρίτης Τροποποίησης του Συντάγματος Νόμος του 2022
Η Επιτροπή συνέχισε τη συζήτηση των πιο πάνω νομοσχεδίων σκοπός των οποίων είναι η ίδρυση Εμπορικού Δικαστηρίου και Ναυτοδικείου, η μεταφορά στα Επαρχιακά Δικαστήρια (Προέδρους Επαρχιακών Δικαστηρίων ή Ανώτερους Επαρχιακούς Δικαστές) της δικαιοδοσίας εκδίκασης υποθέσεων ναυτοδικείου, το απεριόριστο δικαίωμα έφεσης σε όλες τις ενδιάμεσες αποφάσεις και η δυνατότητα χρήσης πρόσθετα και της αγγλικής γλώσσας ενώπιον δικαστηρίου συγκεκριμένης δικαιοδοσίας.
Συγκεκριμένα, σκοπός του πρώτου νομοσχεδίου είναι η ίδρυση Εμπορικού Δικαστηρίου και Ναυτοδικείου, το οποίο να αποφασίζει σε πρώτο βαθμό επί εμπορικών διαφορών και ναυτικών υποθέσεων, όπως αυτές ορίζονται στο νομοσχέδιο, προς επίτευξη της γρήγορης εκδίκασης των διαφορών αυτών και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της Κύπρου ως κέντρου παροχής ποιοτικών υπηρεσιών και κέντρου προσέλκυσης ξένων επενδύσεων, συμβάλλοντας τοιουτοτρόπως στην πορεία της Κύπρου προς την μακροπρόθεσμη οικονομική της ανάπτυξη.
Σκοπός του δεύτερου νομοσχεδίου είναι η μεταφορά στα Επαρχιακά Δικαστήρια (Προέδρους Επαρχιακών Δικαστηρίων ή Ανώτερους Επαρχιακούς Δικαστές) της δικαιοδοσία εκδίκασης υποθέσεων ναυτοδικείου, που σήμερα εμπίπτει στη δικαιοδοσία του Ανωτάτου Δικαστηρίου, ως ήταν επιθυμία του τελευταίου και υποστηρίζεται από τον Παγκύπριο Δικηγορικό Σύλλογο. Επίσης, με το νομοσχέδιο, προνοείται πλέον απεριόριστο δικαίωμα έφεσης σε όλες τις ενδιάμεσες αποφάσεις, ενώ σήμερα στις ενδιάμεσες αποφάσεις παρέχεται έφεση υπό περιορισμούς (μόνο στις απόλυτα καθοριστικές ως προς το αποτέλεσμα τους για τα δικαιώματα των διαδίκων).
Σκοπός του τρίτου νομοσχεδίου είναι η τροποποίηση του Συντάγματος, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα χρήσης πρόσθετα και της αγγλικής γλώσσας ενώπιον δικαστηρίου συγκεκριμένης δικαιοδοσίας, εφόσον το δικαστήριο κρίνει ότι αυτό εξυπηρετεί το συμφέρον της δικαιοσύνης. Οι λεπτομέρειες της ρύθμισης θα προνοούνται σε νόμο, του οποίου η συγκεκριμένη πρόνοια θα ψηφίζεται με ειδική πλειοψηφία.
Η Επιτροπή, αφού ολοκλήρωσε τη συζήτηση, αποφάσισε την αναβολή της τοποθέτησης επί των προνοιών των νομοσχεδίων.
Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ:
Stockwatch: Κατέληξαν για εμπορικό δικαστήριο και ναυτοδικείο
5. Ο περί Διεθνούς Συνεργασίας σε Ποινικά Θέματα (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021
Η Επιτροπή αποφάσισε την αναβολή της συζήτησης του νομοσχεδίου.
6. Ο περί Ποινικής Δικονομίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2019
Η Επιτροπή συνέχισε τη συζήτηση του πιο πάνω νομοσχεδίου σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί Ποινικής Δικονομίας Νόμου, Κεφ. 155, ώστε να καταργηθεί το δικαίωμα του κατηγορουμένου να επιλέγει να προβαίνει σε ανώμοτη δήλωση από το εδώλιο.
Η Επιτροπή, αφού τοποθετήθηκε σχετικά με τις πρόνοιες του νομοσχεδίου, αποφάσισε την προώθησή του στην Ολομέλεια.
Η Επιτροπή συνέχισε τη συζήτηση του πιο πάνω νομοσχεδίου σκοπός του οποίου είναι η εναρμόνιση της Κυπριακής Δημοκρατίας με τις διατάξεις της Οδηγίας 2019/713/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 για την καταπολέμηση της απάτης και της πλαστογραφίας μέσων πληρωμής πλην των μετρητών και την αντικατάσταση της Απόφασης – Πλαίσιο 2011/413/ΔΕΥ, δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας «ο περί της Καταπολέμησης της Απάτης και της Πλαστογραφίας μέσων Πληρωμής πλην των Μετρητών Νόμος του 2021».
Συγκεκριμένα με τον Νόμο θεσπίζονται κανόνες σχετικά με τον ορισμό των ποινικών αδικημάτων και κυρώσεων, όσον αφορά στην καταπολέμηση της απάτης και της πλαστογραφίας μέσων πληρωμών πλην των μετρητών και διευκολύνεται η πρόληψη των αδικημάτων αυτών και η παροχή συνδρομής και στήριξης των θυμάτων.
Η Επιτροπή αποφάσισε να συνεχίσει τη συζήτηση επί των προνοιών του νομοσχεδίου σε επόμενη συνεδρία της.
8. Ο περί Δικηγόρων (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2021
Η Επιτροπή συνέχισε τη συζήτηση του πιο πάνω νομοσχεδίου σκοπός του οποίου είναι να παρέχεται η ευχέρεια στον Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας, ως Προέδρου του Νομικού Συμβουλίου, να αποφασίζει κατά πόσο το Νομικό Συμβούλιο θα υποστηρίζεται στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του, είτε από προσωπικό που υπηρετεί στη Νομική Υπηρεσία της Δημοκρατίας ή από προσωπικό που θα προσλαμβάνεται στη βάση ιδιωτικών συμφωνιών απασχόλησης.
Η Επιτροπή, αφού τοποθετήθηκε σχετικά με τις πρόνοιες του νομοσχεδίου, αποφάσισε την προώθησή του στην Ολομέλεια.
10. Ο περί Ποινικού Κώδικα (Τροποποιητικός) (Αρ. 5) Νόμος του 2021
Η Επιτροπή συνέχισε τη συζήτηση των πιο πάνω προτάσεων νόμου σκοπός των οποίων είναι να θεσπισθεί το αδίκημα της γυναικοκτονίας, το οποίο θα επισύρει ποινή φυλάκισης διά βίου.
Η Επιτροπή αποφάσισε να τοποθετηθεί επί των προνοιών των προτάσεων νόμου και να πραγματοποιήσει διαβούλευση επί σχετικών τροπολογιών σε επόμενη συνεδρία της.
Nomoplatform-ΚΥΠΕ-ΓΤΒ