Κενά στην νομοθεσία για ξεπουλήματα, πλατφόρμες διαμονής στα κατεχόμενα και e-Καλάθι

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 14/11/2023, συζήτησε θέματα που αφορούν την αναγκαιότητα ενεργειακών επανασχεδιασμών, τον θεσμό των εκπτώσεων στην Κύπρο και την απουσία αναφοράς του καθεστώτος κατοχής στην Κύπρο στις πλατφόρμες ηλεκτρονικών κρατήσεων για διαμονή σε ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα.  

Κενά στην νομοθεσία για τα ξεπουλήματα εντόπισε η Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής 

Κενά στην νομοθεσία όσον αφορά τον θεσμό των ξεπουλημάτων με αποτέλεσμα την αισχροκέρδεια έναντι των καταναλωτών, εντόπισαν τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου. Μια άλλη διαπίστωση της Επιτροπής, ήταν και ο μη αποτρεπτικός ρόλος της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή. 

Σε δηλώσεις του, ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Βουλευτής ΔΗΣΥ, Κυριάκος Χατζηγιάννη ανέφερε ότι διαπιστώσαμε δυστυχώς ότι η εποπτική αρχή που είναι η Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή δεν λειτουργεί με τρόπο αποτρεπτικό. «Παρά τα προγράμματα που παρουσιάζει εντούτοις αφήνονται τεράστια κενά», είπε, με αποτέλεσμα «να μην υπάρχει αποτελεσματική προστασία και αποτροπή της οποιασδήποτε αισχροκέρδειας ή ξεγέλασμα των καταναλωτών». 

Ο κ. Χατζηγιάννη είπε ότι εντοπίστηκαν κενά και στην νομοθεσία. «Υπάρχει ένας κώδικας ο οποίος δεν τηρείται. Ζήτησαν και οι καταναλωτές και το λιανικό εμπόριο το ενδεχόμενο να επαναξιολογηθεί η αναγκαιότητα όπως οι πρόνοιες του να γίνουν υποχρεωτικές μέσα από νομοθεσία», πρόσθεσε. 

Υπάρχουν συχνά φαινόμενα, συνέχισε, όπου καταναλωτές όταν κι εφόσον υπάρχουν διαφορές δεν βγάζουν άκρη γιατί απλούστατα δεν υπάρχει τιμή αναφοράς, αν είναι η τιμή που ίσχυε πριν ή μετά ή κατά την διάρκεια των εκπτώσεων. 

Ο κ. Χατζηγιάννη ανέφερε ότι πρέπει η Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή να προσεγγίσει το θέμα με μια στρατηγική προσέγγιση ώστε να έχει αποτρεπτική ικανότητα, ο έλεγχος και η δραστηριότητα της. 

Αντί αυτού, σημείωσε, μπαίνουν σε μια λογική αυστηρών ελέγχων, να παρουσιάσουν αριθμούς αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο αφού δεν καταλήγουν σε αποτελέσματα. 

«Θα επαναξιολογήσουμε την νομοθεσία ως σήμερα έχει», κατέληξε. 

Από την πλευρά του, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα είπε ότι ακούσαμε σοβαρές καταγγελίες τόσο από την ΠΟΒΕΚ αλλά κυρίως από τον Σύνδεσμο Καταναλωτών, όλα αυτά που ακούμε κι εμείς μέσα στην κοινωνία. 

«Υπάρχει ένας κώδικας δεοντολογίας ο οποίος δεν είναι υποχρεωτικός να ακολουθείται από όλους και δυστυχώς παγκύπρια μόνο οκτώ εταιρείες έχουμε οι οποίες τον ακολουθούν. Κι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό και θα δούμε αν μπορεί αυτό το θέμα να νομοθετηθεί», σημείωσε. 

Ο κ. Κώστα είπε ότι «βλέπουμε αθέμιτες πρακτικές δηλαδή να αλλάζουν οι τιμές λίγο πριν τις εκπτώσεις και στις εκπτώσεις να τις ξαναλλάζουν και ουσιαστικά να μην έχουν καμία έκπτωση, να μην έχουμε ξεπουλήματα και να ξεγελούμε τον κόσμο». 

Επειδή τις μέρες αυτές είναι το Black Friday που έχει καταντήσει αντί να είναι μια μέρα να είναι πολλές μέρες, συνέχισε, κι ενώ μιλούμε για ξεπουλήματα αυτές τις μέρες δυστυχώς δεν πρόκειται για πραγματικά ξεπουλήματα. 

Μάλιστα, είπε, η ΠΟΒΕΚ έκανε αναφορά και για «αναρχία» στον τομέα των ξεπουλημάτων και των εκπτώσεων. 

«Ζητήσαμε να μάθουμε πόσες καταγγελίες έγιναν από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή τα τελευταία χρόνια και μας ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι μετά από 23 χιλ. καταγγελίες το 2022 είχαμε περίπου 25 χιλ. πρόστιμα που εισέπραξε το κράτος πέρσι για παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας ενώ φέτος μέχρι τον Σεπτέμβριο έχουμε μια τεράστια αύξηση στα πρόστιμα, έχουν φθάσει τις 70 χιλ., που αυτό φανερώνει ότι δυστυχώς έχουμε έξαρση της παρανομίας», πρόσθεσε. 

Ένα σημαντικό θέμα που ηγέρθηκε από τον Σύνδεσμο Καταναλωτών, ανέφερε, είναι το γεγονός ότι μπορείς να πας να αγοράσεις κάτι από τις εκπτώσεις κι όταν θα επιστρέψεις για να το αλλάξεις να σου λένε ότι η τιμή είναι διαφορετική και πρέπει να πληρώσεις λεφτά από την τσέπη. 

«Έχουμε ζητήσει να αυξηθούν οι έλεγχοι της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή, να συνεχιστεί η τακτική της δημοσιοποίησης των εμπορευόμενων οι οποίοι έχουν παρανομήσει και τους έχουν επιβληθεί πρόστιμα και το συντομότερο δυνατό να γίνει μια σύσκεψη που να συγκαλέσει η αρμόδια υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή μαζί με την ΠΟΒΕΚ, τον Σύνδεσμο Λιανικού Εμπορίου και τις οργανώσεις των καταναλωτών για να δούμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε αυτόν τον θεσμό και κυρίως για να σταματήσει η εξαπάτηση και εκμετάλλευση των καταναλωτών», συμπλήρωσε. 

Ξανά Ιανουάριο στη Βουλή θέμα για πλατφόρμες που προσφέρουν διαμονή στα κατεχόμενα 

Εκ νέου αρχές Ιανουαρίου η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου θα συζητήσει το θέμα της απουσίας ενημέρωσης στις πλατφόρμες ηλεκτρονικών κρατήσεων καταλυμάτων ότι αυτά βρίσκονται σε κατεχόμενες από την Τουρκία περιοχές της Κύπρου, με στόχο να δοθούν λύσεις που να προστατεύουν τους καταναλωτές από τους κινδύνους που υπάρχουν για διαμονή τους σε περιοχές που ελέγχει το παράνομο καθεστώς. 

Σε «πολιτεία με αφέλεια στο μεγαλείο της», αναφέρθηκε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου Κυριάκος Χατζηγιάννη σε δηλώσεις μετά τη συζήτηση που διεξήχθη στην Επιτροπή Εμπορίου για το θέμα. 

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου έκανε αναφορά σε απάτη σε βάρος των Ευρωπαίων πολιτών, οι οποίοι κάνουν κρατήσεις για διαμονή στην Κύπρο χωρίς να γνωρίζουν ότι η κράτηση τους αφορά διαμονή στα κατεχόμενα, με αποτέλεσμα να καταλήγουν σε ένα παράνομο περιβάλλον, αυτό του ψευδοκράτους και χωρίς να διασφαλίζονται τα δικαιώματα τους ως καταναλωτών. 

Ο κ. Χατζηγιάννη διατύπωσε τη θέση ότι οι διαδικασίες, ο νόμοι και η αυστηρή λειτουργία της ενιαίας αγοράς «πάνε περίπατο επειδή εμείς με την αφέλεια μας το επιτρέπουμε». 

Επίσης, εξέφρασε την άποψη ότι δεν μπορεί να εκληφθεί ως σοβαρή και υπεύθυνη η δικαιολογία ότι είναι πλατφόρμες και δεν μπορούν να ελεγχθούν, προσθέτοντας πως δεν μπορεί υπό καθεστώς αδυναμίας, να προβάλλεται το επιχείρημα ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί το ευρωπαϊκό δίκαιο σε πλατφόρμες που λειτουργούν εντός της ΕΕ και της ενιαίας αγοράς. 

Διευκρινίζοντας ότι η όποια παρέμβαση θα αφορά το νομικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή, είπε πως εάν η Κυβέρνηση θέλει να λύσει το πρόβλημα, μπορεί να επικαλεστεί εμπειρογνώμονες για την ενιαία αγορά, αν δεν διαθέτει την τεχνογνωσία, και να ετοιμάσει προτάσεις που θα καταθέσει στη Βουλή αρχές Ιανουαρίου. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Πασιουρτίδης είπε πως διαπιστώνεται η απουσία αναφοράς σε κατεχόμενη Κύπρο από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες κράτησης ξενοδοχείων ή αυτοεξυπηρετούμενων τουριστικών καταλυμάτων, που δεν διευκρινίζουν αν ένα κατάλυμα βρίσκεται στην κατεχόμενη Κερύνεια ή την κατεχόμενη Λευκωσία ή την ελεύθερη Λευκωσία. 

Πρόσθεσε πως το Υφυπουργείο Τουρισμού πολύ ορθά δεν έχει την όποια θεσμική συνεργασία με οργανωτές ταξιδιών στα κατεχόμενα, σημείωσε πως όσες προσπάθειες έγιναν προς αυτές τις πλατφόρμες δεν τελεσφόρησαν, καθώς ως ιδιωτικές  εταιρείες αρνούνται να αφαιρέσουν από τους προορισμούς για τους οποίους προσφέρουν υπηρεσίες διαμονής τα κατεχόμενα. 

Είπε  επίσης ότι και το Υπουργείο Εξωτερικών έχει προβεί σε σοβαρές παραστάσεις, σημειώνοντας ότι η μία αφορούσε και σοβαρή πλατφόρμα μεγάλης εμβέλειας και πέτυχε να εισαχθεί λεκτικό στην αρχική αναζήτηση. 

Ο κ. Πασιουρτίδης είπε πως τονίστηκε ότι σε αυτό τον αγώνα πρέπει να εμπλακεί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να ενταθεί η προσπάθεια ώστε αν μη τι άλλο να ενημερώνουν ξεκάθαρα για το καθεστώς τουρκικής κατοχής σε συγκεκριμένες περιοχές, να τονίζονται οι κίνδυνοι και το ρίσκο που αναλαμβάνει όποιος επιλέγει διαμονή στις κατεχόμενες περιοχές για να αποτρέπονται όσοι θα προβούν σε επιλογή διακοπών ή διαμονής στην κατεχόμενη Κύπρο. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ είπε ότι η Επιτροπή Εμπορίου θα έχει ενώπιον της ξανά το θέμα αρχές Ιανουαρίου για να εξετάσει ποιες ενέργειες έγιναν από τα αρμόδια Υπουργεία και αρχές και να εξεταστούν τρόποι, με τους οποίους μπορεί να τεθεί φραγμός σε αυτή την πρακτική. 

Απαντώντας σε ερώτηση είπε πως η Κυπριακή Δημοκρατία δεν έχει τη δυνατότητα να εφαρμόσει το νομικό της πλαίσιο στις κατεχόμενες περιοχές, προσθέτοντας ότι το θέμα είναι εξόχως πολιτικό και ως εκ τούτου με πρωτοστάτη το Υπουργείο Εξωτερικών και το Υφυπουργείο Τουρισμού πρέπει να γίνουν οι δέουσες ενέργειες σε πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο για να υποχρεωθούν αυτές οι πλατφόρμες να ενημερώνουν ξεκάθαρα, από την πρώτη στιγμή εισόδου στην πλατφόρμα, τον χρήστη ότι η περιοχή στην οποία βρίσκεται το προσφερόμενο κατάλυμα τελεί υπό τουρκική κατοχή και να ενημερώνεται ο ενδιαφερόμενος για τους κινδύνους που υπάρχουν. 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:  

Stockwatch: Ανοικτή πληγή για τουρισμό τα κατεχόμενα 

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου: 

Ο περί Καταγραφής και Παρακολούθησης Τιμών Λιανικής Πώλησης Προϊόντων Νόμος του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η θέσπιση κανόνων σχετικά με τη διαδικασία καταγραφής και παρακολούθησης τιμών λιανικής πώλησης καταναλωτικών προϊόντων με στόχο, αφενός, την άμεση και καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών για τις τιμές πώλησης αυτών και, αφετέρου, την παρακολούθηση των τιμών από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή για σκοπούς άσκησης των αρμοδιοτήτων της και διασφάλισης των συμφερόντων των καταναλωτών. 

Στόχος να οδηγηθεί στην Ολομέλεια το συντομότερο το e-Καλάθι, λέει ο Κ. Κώστα 

Ολοκληρώθηκε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου η κατ’ άρθρο συζήτηση των πτυχών του νομοσχεδίου που αφορούν στη λειτουργία της πλατφόρμας e-Καλάθι. Τα μέλη της Επιτροπής, αποφάσισαν να αυξηθεί το όριο του κύκλου εργασιών για συμμετοχή επιχειρήσεων στο σχέδιο αυτό, από €2 εκ. σε €5 εκ. Ακόμα αποφασίστηκε να συμπεριληφθούν τα προϊόντα στην πλατφόρμα με τον κώδικα (barcode) και όχι απλώς με την επωνυμία του καθενός. 

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα, ανέφερε ότι το κόμμα του μετέφερε τις θέσεις του σε τρία ζητήματα τα οποία ήταν ανοιχτά. «Σε ένα κλίμα συναίνεσης έχουμε ομόφωνα αποφασίσει στην επόμενη συνεδρία να δούμε ξανά αυτές τις αλλαγές τις οποίες προτείναμε σήμερα», είπε. 

Σημείωσε ότι στόχος είναι το νομοσχέδιο για το e-καλάθι να προχωρήσει το ταχύτερο στην Ολομέλεια, πριν να κλείσει η Βουλή για τους προϋπολογισμούς. 

Σημείωσε ότι έγινε ομόφωνα αποδεκτή η εισήγηση ώστε να προχωρήσει η εισήγηση του Υπουργείου μόνο για τις υπεραγορές και να μην επεκταθεί σε αυτή τη φάση σε φρουταρίες, φούρνους και περίπτερα, ακόμα κι αν κάποια από αυτά τα καταστήματα πωλούν προϊόντα, που πωλούνται και σε υπεραγορές, ώστε να μη δημιουργηθούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και να υπάρχει σύγκριση μεταξύ εμπορευομένων της ίδιας δυναικής. 

Σύμφωνα με τον κ. Κώστα, εισήγηση του ΑΚΕΛ ήταν να αυξηθεί και ο κύκλος εργασιών που προβλέπεται για τη συμμετοχή επιχειρήσεων στην πλατφόρμα. Το ποσό αυτό ήταν αρχικά στα €8 εκ., όπως είπε, μειώθηκε στη συνέχεια στα €2 εκ. και, κατόπιν ομόφωνης τοποθέτησης των μελών της Επιτροπής, ορίζεται στα  €5 εκ. ετησίως, με στόχο και πάλι τι σύγκριση μεταξύ εμπορευόμενων ίδιας δυναμικής, όπως εξήγησε ο κ. Κώστα. 

Επίσης, όσον αφορά τα προϊόντα θα περιλαμβάνοντας στην εφαρμογή είπε ότι αποφασίστηκε να μη συμπεριληφθούν όλα τα προϊόντα, καθώς αυτό σημαίνει δεκάδες χιλιάδες ετικέτες και θα δημιουργούσε προβλήματα. 

Το νομοσχέδιο θα προχωρήσει, όπως είπε, όχι με ονομασία προϊόντος αλλά με την ετικέτα (barcode) του προϊόντος, ώστε ο καταναλωτής να συγκρίνει όμοια προϊόντα, ως προς την προέλευση και την ποιότητά τους. Εξήγησε ότι προϊόν της ίδιας επωνυμίας, που παράγεται σε διαφορετικά εργοστάσια και χώρες, μπορεί να διαφέρει στην ποιότητα και στην τιμή, κάτι το οποίο αναγνωρίζεται μέσω barcode. 

«Κάναμε ό,τι μπορούσαμε, ως κόμμα ζητούσαμε να προχωρήσει αυτό το μέτρο, ως μέτρο διαφάνειας και προαγωγής των συμφερόντων των καταναλωτών, χωρίς όμως να επηρεαστούν τα συμφέροντα των πολύ μικρών υπεραγορών», σημείωσε ο κ. Κώστα, εκφράζοντας την ελπίδα ότι το νομοσχέδιο σύντομα θα πάει στην Ολομέλεια και θα ψηφιστεί. 

«Δεν πρόκειται το καλάθι να λύσει τα προβλήματα του πληθωρισμού, ούτε να χτυπήσει σε σημαντικό βαθμό την αισχροκέρδεια», ανέφερε τέλος, επισημαίνοντας ότι εφόσον δοθεί αυτό το εργαλείο στον κόσμο, θα εξεταστούν στην πορεία, αν υπάρχουν, τα οποιαδήποτε προβλήματα τα οποία μπορεί να δημιουργηθούν. 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ: 

Stockwatch: Ποιες επιχειρήσεις και προϊόντα μπαίνουν στο «e-kalathi» 

Ο περί της Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων καθώς και για τη Χορήγηση Πολυεδαφικών Αδειών για Επιγραμμικές Χρήσεις Μουσικών Έργων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί της Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων καθώς και για τη Χορήγηση Πολυεδαφικών Αδειών για Επιγραμμικές Χρήσεις Μουσικών Έργων Νόμου, ώστε να βελτιωθούν ορισμένες διατάξεις του αναφορικά με την επιβολή και είσπραξη των χρεώσεων από τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης και τις ανεξάρτητες οντότητες διαχείρισης και αναφορικά με την άσκηση εποπτείας και ελέγχων από την Αρχή Πνευματικής Ιδιοκτησίας και Συγγενικών Δικαιωμάτων. 

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει την εξέταση σε επόμενη συνεδρία.  

Ο περί Δημιουργίας Μητρώου Οικοτεχνίας Νόμος του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η δημιουργία μητρώου οικοτεχνιών, για την εγγραφή όλων των εγκαταστάσεων που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και διάθεση προϊόντων οικοτεχνίας, και ο καθορισμός των προϋποθέσεων για την εγγραφή οικοτεχνικών εγκαταστάσεων στο εν λόγω μητρώο και των προϋποθέσεων άσκησης οικοτεχνικής δραστηριότητας, χωρίς οι εν λόγω προϋποθέσεις να συγκρούονται με τις διατάξεις άλλων οικείων νομοθεσιών. 

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση της πρόταση νόμου στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση. 

Ο περί Κοινωνικών Επιχειρήσεων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023 

Οι περί Κοινωνικών Επιχειρήσεων Κανονισμοί του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω σχέδια νόμου σκοπός των οποίων είναι: 

(α) η τροποποίηση του περί Κοινωνικών Επιχειρήσεων Νόμου, ώστε να ρυθμιστούν επιπρόσθετα θέματα σε σχέση με τις κοινωνικές επιχειρήσεις, τα οποία αφορούν μεταξύ άλλων την εξουσία της αρμόδιας αρχής για έκδοση οδηγιών, κατευθυντήριων γραμμών, εντύπων και ερμηνευτικών εγκυκλίων, τη διενέργεια επιτόπιων ελέγχων από την αρμόδια αρχή, τους σκοπούς των κοινωνικών επιχειρήσεων, τους όρους εργοδότησης και τις εργασιακές συνθήκες στις κοινωνικές επιχειρήσεις, την εκκαθάριση/διάλυση και διαγραφή τους από το σχετικό μητρώο και τις ευπαθείς ομάδες που περιλαμβάνονται στο πεδίο εφαρμογής του εν λόγω νόμου και 

(β) η ρύθμιση θεμάτων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 22 του περί Κοινωνικών Επιχειρήσεων Νόμου του 2020. 

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση των σχεδίων νόμου στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση. 

Nomoplatform-ΚΥΠΕ

Δείτε Περισσότερα

Αποφάσεις Ολομέλειας

Πόθεν έσχες, προϋπ. €351.3 εκ., προαγωγές δημοσίου, Ταμείο Αλληλεγγύης και επίδομα τέκνου

Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 11/07/2024, υπερψήφισε τις προτάσεις νόμου για το πόθεν έσχες, τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό ύψους €351.3 εκ., τη μείωση της βαρύτητας του κριτηρίου της ετήσιας υπηρεσιακής έκθεσης για προαγωγές στη δημόσια υπηρεσία, τις προτάσεις νόμου για ρυθμίσεις στο Ταμείο Αλληλεγγύης για τους κουρεμένους και την αύξηση του

Εσωτερικών

Αντιδράσεις στη Βουλή από Προέδρους ΕΟΑ για διάταγμα ΥΠΕΣ για πολεοδομικές άδειες

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εσωτερικών, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 11/07/2024, συζήτησε το ακόλουθο θέμα: Εκχώρηση πολεοδομικών εξουσιών και αρμοδιοτήτων στους ΕΟΑ Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η εκχώρηση πολεοδομικών εξουσιών και αρμοδιοτήτων του Υπουργού Εσωτερικών στους Επαρχιακούς Οργανισμούς Αυτοδιοίκησης δυνάμει διατάγματος. Αντιδράσεις στη Βουλή από Προέδρους ΕΟΑ για διάταγμα