Ενώπιον προστίμων εταιρείες λόγω αδυναμίας να δηλώσουν πραγματικούς δικαιούχους

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 12/03/2024, συζήτησε θέματα που αφορούν την καθυστέρηση που παρατηρείται στη διεκπεραίωση διάφορων αιτήσεων από μέρους του Τμήματος Εφόρου Εταιρειών και Διανοητικής Ιδιοκτησίας και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες και άλλα νομικά πρόσωπα μετά την απόφαση του Εφόρου Εταιρειών και Διανοητικής Ιδιοκτησίας για τον τρόπο υποβολής των στοιχείων των τελικών δικαιούχων (UBO).  

Ενώπιον προστίμων εταιρείες λόγω αδυναμίας να δηλώσουν πραγματικούς δικαιούχους 

Λήγει στις 31 Μαρτίου η περίοδος δήλωσης των πραγματικών δικαιούχων των εταιρειών, την στιγμή που μεγάλος αριθμός γραμματέων ή διευθυντών εταιρειών δεν μπορούν σήμερα να επικοινωνήσουν για διάφορους λόγους με τους τελικούς δικαιούχους εταιρειών, μεταξύ άλλων και λόγω του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, με αποτέλεσμα να βρίσκονται ενώπιον μεγάλων προστίμων που αγγίζουν και τις €20.000.  

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία, ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου Κυριάκος Χατζηγιάννη είπε ότι είναι ένα «τεράστιο πρόβλημα, το οποίο θα πρέπει επιτέλους να αγγίξουμε όχι σε επίπεδο απλής τεχνικής εφαρμογής της υφιστάμενης νομοθεσίας». 

«Στις 31 Μαρτίου λήγει η διορία που δώσαμε ούτως ώστε κάθε εταιρεία να παρουσιάσει τους πραγματικούς δικαιούχους και να πάψει επιτέλους αυτό το μέγα πρόβλημα που η χώρα μας δέχεται πιέσεις από το εξωτερικό ότι δεν ξέρουμε ποιοι είναι πίσω από τις εταιρείες», πρόσθεσε. 

Ανέφερε ότι «στις 31 Μαρτίου θα βρεθούμε μπροστά από ένα πρόβλημα όπου ένας αριθμός εταιρειών θα αδυνατεί να δηλώσει τους πραγματικούς δικαιούχους μιας εταιρείας και θα πρέπει να δούμε ποιο είναι εκείνο το επόμενο βήμα ούτως ώστε και αυτός ο αριθμός εταιρειών να είναι υπόλογος έναντι των απαιτήσεων της νομοθεσίας». 

Είπε ακόμη ότι θα πρέπει να καταργηθεί αν χρειαστεί η γραφειοκρατία για «να μην χανόμαστε στις διαδικασίες» και πρόσθεσε ότι είναι θετικό που μελετούν να καταργήσουν το έντυπο ΗΕ32, καθώς μέσω των ετήσιων εκθέσεων φαίνονται οι πραγματικοί δικαιούχοι. 

Ο κ. Χατζηγιάννη είπε ακόμη ότι «χρειαζόμαστε το μητρώο εταιρειών να εκσυγχρονιστεί και να διαφυλάσσει την αξιοπιστία», προσθέτοντας ότι «αυτά μέσα από το υφιστάμενο σύστημα δεν διασφαλίζονται γιατί υπάρχει μια υπέρμετρη γραφειοκρατική διαδικασία και ένας υπέρμετρος φόρτος λόγω του μεγέθους και λόγω του ότι δεν υπάρχει ψηφιοποίηση». 

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους είπε ότι υπάρχουν περίπου 230.000 εγγεγραμμένες εταιρείες στο μητρώο εκ των οποίων οι 140.000 έχουν υποβάλει μέχρι σήμερα ενημέρωση στο μητρώο του πραγματικού δικαιούχου, περίπου 70.000 βρίσκονται σε διαδικασία διαγραφής αλλά υπάρχουν ζητήματα τόσο με τον Έφορο Φορολογίας όσο και με τις τράπεζες και ως εκ τούτου δεν συνηγορούν προς την διαγραφή ακόμη αυτών των εταιρειών». 

Ανέφερε ότι «πολλές εταιρείες την ίδια στιγμή αδυνατούν να υποβάλουν ενημέρωση για τον πραγματικό δικαιούχο γιατί κάποια από αυτά τα πρόσωπα είτε δεν βρίσκονται στην Κύπρο είτε αδυνατούν να ενημερώσουν αυτούς που τους πρόσφεραν υπηρεσίες γύρω από τα ζητήματα γραμματειακών υπηρεσιών». 

«Υπάρχει μια τεράστια εμπλοκή τόσο με το τι μέλλει γενέσθαι μετά την 31 Μαρτίου που θα λήξει η περίοδος ενημέρωσης του μητρώου του Γραφείου Εφόρου Εταιρειών για τους πραγματικούς δικαιούχους και θα ξεκινήσουν τα βαριά πρόστιμα των €20.000 (€200 πρόστιμο ανά ημέρα)», πρόσθεσε. 

Ο κ. Μυριάνθους είπε ότι «αναμένουμε ότι θα έχουμε αποτελέσματα μέσα σε δύο εβδομάδες, διαφορετικά θα πρέπει να δούμε ως Επιτροπή και ως Βουλή με ποιο τρόπο μπορούμε να βοηθήσουμε και το Γραφείο αλλά κυρίως τις επιχειρήσεις για να μην γίνουν στο τέλος της ημέρας εγκλήματα σε βάρος επιχειρήσεων και οικογενειών που θα βρεθούν να επιβαρύνονται με χιλιάδες ευρώ πρόστιμα». 

Ανέφερε ότι «μέσα από αυτή την εξέλιξη και την πίεση των επιχειρήσεων να υποβάλουν τις αιτήσεις τους για τους πραγματικούς δικαιούχους έχει συσσωρευθεί τεράστιος όγκος εργασίας, περίπου 31.000 αιτήσεις από αξιωματούχους εταιρειών που θέλουν να αποχωρήσουν». 

«Αυτός ο όγκος εργασίας έχει βραχυκυκλώσει το τμήμα με αποτέλεσμα να υπάρχει τεράστια καθυστέρηση στις υπόλοιπες εργασίες που έπρεπε να διεξάγει το Γραφείο του Εφόρου είτε με την εγγραφή νέων εταιρειών είτε με οποιαδήποτε άλλα ζητήματα», πρόσθεσε. 

Ανέφερε επίσης ότι οι Βουλευτές δήλωσαν ότι είναι «διαθέσιμοι να βοηθήσουν με τη σύνταξη κάποιων προτάσεων νόμου που θα μας εισηγηθούν ώστε να αμβλύνουμε αυτή την πίεση». 

«Ενώ εδώ και χρόνια έχουμε ψηφίσει ως Βουλή την ηλεκτρονική υπογραφή τα ίδια κυβερνητικά τμήματα και το Γραφείο του Εφόρου Εταιρειών δεν την εφαρμόζουν, όπως επίσης δεν δέχονται ούτε την καταχώρηση των ηλεκτρονικών εγγράφων», πρόσθεσε. 

Ο κ. Μυριάνθους είπε ότι θετικό είναι ότι «συζητούν και βρίσκονται σε διαβούλευση για την κατάργηση της ετήσιας έκθεσης ΗΕ32 την οποία είχαμε ψηφίσει πρόσφατα για τη μείωση του προστίμου στα €150, από €500» και την υποβολή ελεγμένων οικονομικών καταστάσεων. 

Ανέφερε ότι ζήτησαν όπως βρεθούν οι τρόποι τόσο από πλευράς του Γραφείου Εφόρου Εταιρειών όσο και από πλευράς του Υπουργείου Οικονομικών για ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ξεκαθάρισμα του μητρώου αυτού ή με τη συμμόρφωση μας σε θέματα της ΜΟΚΑΣ.

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Συνεργασία Πολιτών Σταύρος Παπαδούρης είπε ότι στην Επιτροπή συζητήθηκε ένα «πολύ επείγον και σοβαρό θέμα», καθώς «σε δύο εβδομάδες κλείνει η ημερομηνία καταχώρησης και επιβεβαίωσης των τελικών δικαιούχων» εταιρειών. 

«Εντοπίσαμε εδώ και περίπου 10 μέρες μετά από μηνύματα που έχουμε πάρει, ότι αρκετά άτομα τα οποία φαίνονται είτε μέτοχοι είτε ως διευθυντές είτε ως γραμματείς σε εταιρείες, οι οποίες φαίνεται πως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εξυπηρετούσαν άλλα συμφέροντα, πρέπει να δηλώσουν σε δύο εβδομάδες τους τελικούς δικαιούχους», πρόσθεσε. 

Ανέφερε ότι «λαμβάνοντας υπόψη τον συνεχιζόμενο πόλεμο Ρωσίας και Ουκρανίας, πολλά άτομα τα οποία πιθανόν να είναι οι τελικοί δικαιούχοι κάποιων εταιρειών δεν μπορούν οι γραμματείς ή οι διευθυντές εταιρειών να επικοινωνήσουν μαζί τους για να προχωρήσουν την όλη διαδικασία» και πρόσθεσε ότι το πρόβλημα θα διαφανεί σε δύο εβδομάδες και ότι «στο παρελθόν η χώρα μας πέρασαν τα πάνδεινα με λίστες που είδαμε να κυκλοφορούν (Panama papers και άλλα)». 

Ο κ. Παπαδούρης είπε ότι οτιδήποτε γινόταν εδώ και πολλά χρόνια γινόταν βάσει νομοθεσίας, προσθέτοντας ότι «φθάσαμε στο σημείο μετά από συγκεκριμένες οδηγίες να πρέπει να δηλωθούν οι τελικοί δικαιούχοι». 

«Πρέπει να το αντιμετωπίσουμε άμεσα έτσι ώστε να μην φθάσουμε στο τραγικό σημείο κάποιοι που θέλουν να δηλώσουν τους τελικούς δικαιούχους να μην μπορούν να τους δηλώσουν με αποτέλεσμα να ξεκινά το εξαντλητικό πρόστιμο το οποίο μπορεί να φθάσει μέχρι €20.000», πρόσθεσε.   

Ανέφερε ως παράδειγμα την περίπτωση ατόμου που φαίνεται ως διευθυντής, μέτοχος ή γραμματέας μιας εταιρείας και θα πρέπει να δηλώσει τελικούς δικαιούχους για 800 εταιρείες αλλά δεν μπορεί να το πράξει και πρόσθεσε πως σε αυτή την περίπτωση θα του καταβληθεί πρόστιμο €16 εκατομμυρίων. 

Επιπλέον, ο κ. Παπαδούρης είπε ότι σε μια τέτοια περίπτωση θα «διαλύσουμε και νοικοκυριά και επιχειρήσεις» και πρόσθεσε ότι η Επιτροπή αναμένει από το Υπουργείο Οικονομικών και το Γραφείο του Εφόρου Εταιρειών να την ενημερώσουν κατά τις δύο επόμενες εβδομάδες για τη λύση στο θέμα. 

«Θα είναι κρίμα εκεί που προσπαθούμε να καθαρίσουμε το όνομα της χώρας μας και να δείξουμε ότι δίνουμε τους τελικούς δικαιούχους (μιας εταιρείας) και δεν εξυπηρετούμε συμφέροντα οποιουδήποτε που κρύβεται πίσω από άλλους, να μην μπορούμε λόγω διαδικασιών», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «οι ενέργειες του παρελθόντος μας ακολουθούν». 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:   

Stockwatch: «Τρέχουν» χιλιάδες να παραιτηθούν από εταιρείες 

Stockwatch: Συνολικά 140 χιλ. εταιρείες στο μητρώο δικαιούχων 

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου: 

Ο περί Προδιαγραφών, Κριτηρίων Αειφορίας και Μείωσης των Εκπομπών των Καυσίμων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024 

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός τους οποίου είναι η τροποποίηση του περί Προδιαγραφών, Κριτηρίων Αειφορίας και Μείωσης των Εκπομπών των Καυσίμων Νόμου, ώστε να δοθεί η εξουσία στον Υπουργό Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας να ορίζει με γνωστοποίησή του που δημοσιεύεται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας τα εργαστήρια του δημόσιου τομέα, του ευρύτερου δημόσιου τομέα και του ιδιωτικού τομέα στα οποία υπό προϋποθέσεις διενεργούνται οι εργαστηριακοί έλεγχοι για σκοπούς εφαρμογής του νόμου. 

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει την εξέταση σε επόμενη συνεδρία.  

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:  

Stockwatch: Χωρίς έλεγχο ποιότητας κινδυνεύουν να μείνουν τα καύσιμα 

Ο περί Προϋπολογισμού της Δημόσιας Επιχείρησης Φυσικού Αερίου του 2024 Νόμος του 2024 

Ο περί Προϋπολογισμού του Ταμείου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας του 2024 Νόμος του 2024 

Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω νομοσχέδια σκοπός των οποίων είναι: 

(α) η έγκριση κονδυλίων της Δημόσιας Επιχείρησης Φυσικού Αερίου ποσού ύψους €38.591.960 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024 και  

(β) η έγκριση πληρωμής από το Ταμείο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας ποσού ύψους €111.946.550 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024. 

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει την εξέταση σε επόμενη συνεδρία. 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ: 

Stockwatch: «Βάζει» εκατομμύρια στο έργο του τερματικού ΦΑ η κυβέρνηση 

Ο περί Εταιρειών (Τροποποιητικός) (Αρ. 8) Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Εταιρειών Νόμου, ώστε οι καινοτόμες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ), όπως αυτές ορίζονται στον περί Φορολογίας του Εισοδήματος Νόμο, να εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής των τελών και δικαιωμάτων που καθορίζονται σε Κανονισμούς οι οποίοι εκδίδονται από το Υπουργικό Συμβούλιο δυνάμει των διατάξεων του περί Εταιρειών Νόμου, καθώς και από την υποχρέωση καταβολής του ετήσιου τέλους ύψους τριακοσίων πενήντα ευρώ (€350). 

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει την εξέταση σε επόμενη συνεδρία. 

Ο περί της Ρύθμισης της Ίδρυσης και Λειτουργίας Ξενοδοχείων και Τουριστικών Καταλυμάτων (Τροποποιητικός) (Αρ. 5) Νόμος του 2022 και συναφείς Κανονισμοί 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι ο εκσυγχρονισμός των προνοιών που ρυθμίζουν την δημιουργία και την λειτουργία των τουριστικών κατασκηνώσεων, οι οποίες θα κατατάσσονται στις τάξεις πολυτελείας, Α, Β και άνευ τάξης, κατά τον ίδιο τρόπο με άλλες κατηγορίες τουριστικών καταλυμάτων.  

Προβλέπεται επίσης, η εισαγωγή νέων διατάξεων για ρύθμιση των θεμάτων που σχετίζονται με την δημιουργία και την λειτουργία των «κατασκηνώσεων πολυτελείας Glamping» ως νέας κατηγορίας τουριστικού καταλύματος.  

Τέλος, στα σχέδια νόμου προβλέπονται ζητήματα που θα καθορίζονται με κανονιστικές διοικητικές πράξεις, όπως είναι ο τύπος της άδειας λειτουργίας της «τουριστικής κατασκήνωσης/ κατασκήνωσης πολυτελείας Glamping». 

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει την εξέταση σε επόμενη συνεδρία. 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:

Stockwatch: Με «σύνεση» οι κατασκηνώσεις πολυτελείας

Ο περί της Ίδρυσης και Λειτουργίας Επισκέψιμων Αγροκτημάτων Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η θέσπιση νομοθεσίας για τη ρύθμιση της ίδρυσης και λειτουργίας επισκέψιμων αγροκτημάτων. Ειδικότερα, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις καθορίζεται το πλαίσιο αδειοδότησης και δημιουργίας μητρώου για την εγγραφή επισκέψιμων αγροκτημάτων, το οποίο θα τηρείται από το Υφυπουργείο Τουρισμού.   

Επίσης, εισάγονται πρόνοιες για την κατηγοριοποίηση των εν λόγω αγροκτημάτων σε θεματικές ενότητες πρόσθετα της κύριας αγροτικής, κτηνοτροφικής και αλιευτικής δραστηριότητας, την δυνατότητα ανάπτυξης σε αυτά υποδομών διαμονής και διανυκτέρευσης, υποδομών εστίασης και αναψυχής καθώς και υποδομών για παροχή εκπαίδευσης σε ενδιαφερομένους.  

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις κρίνονται αναγκαίες, ώστε να θεσμοθετηθεί η ίδρυση και λειτουργία επισκέψιμων αγροκτημάτων και να διασφαλιστεί η ποιότητα της εμπειρίας των επισκεπτών και των παρεχόμενων σε αυτά υπηρεσιών. 

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει την εξέταση σε επόμενη συνεδρία. 

Οι περί της Εποπτείας της Αγοράς (Παιχνίδια) Κανονισμοί του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η καλύτερη εφαρμογή των διατάξεων του βασικού νόμου και η κατάργηση των περί των Βασικών Απαιτήσεων (Παιχνίδια) Κανονισμών του 2011 έως 2022.   

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση.  

Οι περί της Λειτουργίας και του Ελέγχου Καζίνου (Όροι Υπηρεσίας Υπαλλήλων) Κανονισμοί του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η θέσπιση κανονισμών για τη ρύθμιση των όρων υπηρεσίας που διέπουν το προσωπικό της Εθνικής Αρχής Παιγνίων και Εποπτείας Καζίνου Κύπρου. 

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση. 

Ο περί της Ρύθμισης της Ίδρυσης και Λειτουργίας Ξενοδοχείων και Τουριστικών Καταλυμάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024 

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός τους οποίου είναι η τροποποίηση του περί της Ρύθμισης της Ίδρυσης και Λειτουργίας Ξενοδοχείων και Τουριστικών Καταλυμάτων Νόμου, ώστε να παραταθεί η μεταβατική περίοδος για εξασφάλιση άδειας λειτουργίας για τα μη αδειούχα ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα από το Υφυπουργείο Τουρισμού. 

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση. 

Ο περί της Ρύθμισης της Ίδρυσης και Λειτουργίας Ξενοδοχείων και Τουριστικών Καταλυμάτων (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2024 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί της Ρύθμισης της Ίδρυσης και Λειτουργίας Ξενοδοχείων και Τουριστικών Καταλυμάτων Νόμου, ώστε να εισαχθεί σε αυτόν ο όρος «ξενοδοχείο υπαίθρου» και ο ορισμός αυτού. 

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση. 

Οι περί της Εξαγωγής, Διαμεσολάβησης και Παροχής Τεχνικής Βοήθειας σε σχέση με Ελεγχόμενο Είδος (Στρατιωτικός Εξοπλισμός) (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η υιοθέτηση της πράξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τίτλο: «Κοινή Θέση 2003/468/ΚΕΠΠΑ του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 23ης Ιουνίου 2023 για τον έλεγχο της διαμεσολάβησης με αντικείμενο όπλα».   

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση. 

Οι περί Μέτρων και Σταθμών (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η αναθεώρηση των τελών που χρεώνει η Υπηρεσία Μέτρων και Σταθμών για τις διάφορες υπηρεσίες που παρέχει.  

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση. 

Nomoplatform-ΚΥΠΕ

Δείτε Περισσότερα

Θεσμών

Ψήφιση του πλαισίου για «πόθεν έσχες» εντός Μαΐου επιδιώκει η Επ. Θεσμών

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 29/04/2024, εξέτασε τις ακόλουθες προτάσεις νόμου: Ο περί του Προέδρου, των Υπουργών και των Βουλευτών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και Έλεγχος Περιουσίας) (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 Ο περί Ορισμένων Δημόσια Εκτεθειμένων Προσώπων και Ορισμένων Αξιωματούχων της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση

Nomopress

Συμμετοχική δημοκρατία, Ευρωπαϊκή Ένωση και νεολαία

Η τρίτη έκδοση του Nomopress είναι γεγονός. Ενημερωθείτε για τη συμμετοχική δημοκρατία, τη σημασία των ευρωεκλογών για την Κύπρο, τον ρόλο των νέων τεχνολογιών στην ενίσχυση της διακυβέρνησης, τα 20 χρόνια πορείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Κοινή Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Ασφάλειας (ΚΕΠΠΑ), την ιδέα ενός κοινού ευρωπαϊκού στρατού, το μεταναστευτικό, τον πρωτογενή τομέα στην