Προϋπ. Ταμείου Θήρας, Αρχής Λιμένων, ΚΟΑΓ, διορισμός Χρημ. Επιτρόπου και κατάργηση «μέμο» σε κατεχόμενες περιουσίες

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 08/02/2024, υπερψήφισε τον προϋπολογισμό του Ταμείου Θήρας, της Αρχής Λιμένων, του ΚΟΑΓ και του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύση, καθώς και την πρόταση νόμου για κατάργηση του «μέμο» σε κατεχόμενες περιουσίες.  

Αναλυτικά τα σχέδια νόμου που υπερψηφίστηκαν: 

Ο περί Προϋπολογισμού του Ταμείου Θήρας και Διαχείρισης Άγριας Πανίδας του 2024 Νόμος του 2024  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση πληρωμής από το Ταμείο Θήρας και Διαχείρισης Άγριας Πανίδας ποσού που δεν υπερβαίνει τα €12.671.722 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024. 

Η Βουλή ψήφισε τον προϋπολογισμό Ταμείου Θήρας εν μέσω αντεγκλήσεων 

Η Ολομέλεια της Βουλής, ενώ μέσω αντεγκλήσεων για κυνηγούς, ακτιβιστές, λαθροθηρία και θήραμα, ψήφισε τον προϋπολογισμό του Ταμείου Θήρας για το 2024, ο οποίος είναι ελλειμματικός. 

Η συζήτηση αφορούσε τη δράση των κυνηγών και τον ρόλο τους στην προστασία του περιβάλλοντος, τους ακτιβιστές και τη δραστηριότητά τους σε ιδιωτικές περιουσίες, τη λαθροθηρία και τρόπους πάταξης της και το μειωμένο θήραμα. 

Ο προϋπολογισμός τελικά ψηφίστηκε με 47 ψήφους υπέρ και μία κατά, ενώ απορρίφθηκε τροπολογία που κατέθεσε το ΑΚΕΛ. 

Τοποθετήσεις Βουλευτών  

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Κυριάκος Χατζηγιάννης ανέφερε ότι είναι άδικο να ισοπεδώνεται ένα θέμα και να ασχολούμαστε μόνο με μια πτυχή του κυνηγίου χωρίς να συζητάμε και τη θετική διάσταση. 

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηγιάννη, τα τελευταία χρόνια οι κυνηγοί άλλαξαν κουλτούρα, έχουν ευθύνες και είναι θετική η συμβολή τους στην προστασία του περιβάλλοντος. Τόνισε ότι δεν ταυτίζεται η λαθροθηρία με το κυνήγι και θα πρέπει να σταματήσουμε να δίνουμε αφορμές στα ΜΜΕ διεθνώς για να κάνουν αναφορές και να αδικούν το κυνήγι στη χώρα μας. 

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Χάρης Γεωργιάδης είπε ότι τυχόν καταψήφιση του προϋπολογισμού θα ευχαριστήσει μόνο τους λαθροθήρες και τόνισε πως η έγκρισή του αποτελεί το εργαλείο για νόμιμη και ρυθμιζόμενη ενάσκηση του αθλήματος του κυνηγίου. 

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ ο Νίκος Κέττηρος είπε ότι κατατέθηκαν προτάσεις από την ομοσπονδία κυνηγών για την εκπαίδευση νέων κυνηγών και ευαισθητοποίησή τους στα περιβαλλοντικά ζητήματα και για αφαίρεση άδειας, ενώ για τη λαθροθηρία είπε ότι σίγουρα η ευθύνη δεν βαραίνει τη Βουλή, η οποία έχει θεσπίσει και ψηλά πρόστιμα. 

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Πανίκος Λεωνίδου είπε ότι διάφορες ΜΚΟ και ακτιβιστές προβαίνουν σε διαδικασίες που είναι εκτός νόμου και υπάρχει ανοχή σε αυτό, ενώ σε ό,τι αφορά την πάταξη της λαθροθηρίας χαιρέτισε την εξαγγελία του Προέδρου της Δημοκρατίας για επανασύσταση του ουλαμού πάταξης λαθροθηρίας. 

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ ο Χρύσανθος Σαββίδης είπε ότι πρέπει να επανδρωθεί ο ουλαμός πάταξης για μείωση της λαθροθηρίας, ενώ έθιξε και το πρόβλημα της μείωσης του θηράματος και της αύξησής του σε κλειστές περιοχές με αποτέλεσμα να δημιουργούνται καταστροφές, όπως είπε, σε γεωργικές καλλιέργειες. 

Ο Λίνος Παπαγιάννης, βουλευτής ΕΛΑΜ, αναφέρθηκε στο πρόβλημα της παράνομης δράσης των «δήθεν ακτιβιστών», αναφέροντας ότι η δράση τους «οργίασε από τον Γενάρη για πάταξη της παράνομης θήρευσης αμπελοπουλιών, όταν το μήνα αυτό αμπελοπούλια δεν υπάρχουν». Ανέφερε ότι ακτιβιστές απειλούν και εξυβρίζουν νόμιμους κυνηγούς σε νόμιμες περιοχές με άδεια κυνηγίου, προσθέτοντας ότι η δράση τους είναι εκτός ορίων. 

Ο Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, βουλευτής Οικολόγων-Συνεργασία Πολιτών, είπε ότι δεν γίνεται να λέγεται ότι οι ακτιβιστές δεν μπορούν να μπαίνουν σε ιδιωτικές περιουσίες όταν οι ίδιοι οι κυνηγοί κυνηγούν και αυτοί σε ιδιωτική περιουσία. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη να γίνει μελέτη βιωσιμότητας γιατί δεν γίνεται συνέχεια να αυξάνεται ο αριθμός των κυνηγών όταν θήραμα δεν υπάρχει. 

Ο ανεξάρτητος βουλευτής Ανδρέας Θεμιστοκλέους υποστήριξε ότι οι κυνηγοί είναι οι καλύτεροι υπερασπιστές του περιβάλλοντος, ενώ για όσους ρωτάνε γιατί υπάρχει λαθροθηρία είπε ότι είναι σαν να ρωτάμε γιατί υπάρχει πορνεία και τζόγος. 

Ανέφερε ακόμη ότι είναι παράνομο, ανήθικο και απαράδεκτο να υπάρχει εφαρμογή στα κινητά μέσω της οποίας το Ταμείο Θήρας να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκονται οι κυνηγοί όταν κυνηγάνε Τετάρτη και Κυριακή και κατήγγειλε ότι γίνονται επιλεκτικές διώξεις. 

Η βουλευτής Αλεξάνδρα Ατταλίδου είπε ότι κάποιοι κυνηγοί αγαπούν και προστατεύουν τη φύση, αλλά πολλοί καταστρέφουν ιδιωτικές καλλιεργημένες περιοχές. Ανέφερε ότι πρέπει να υπάρχει εφαρμογή νόμων και προστασία της βιοποικιλότητας, ενώ για τους ακτιβιστές είπε ότι έχουν δικαιώματα όπως έχουν και όσοι κυνηγούν. 

Τι περιλαμβάνει ο προϋπολογισμός  

Ο προϋπολογισμός του Ταμείου για το έτος 2024 είναι ελλειμματικός και προβλέπει δαπάνες ύψους €12.671.722 και έσοδα ύψους €11.502.510, τα οποία αναμένεται να προέλθουν από την έκδοση και ανανέωση αδειών κυνηγιού και κατοχής κυνηγετικών όπλων (€3.680.000), από επιβολή προστίμων και χρηματικών ποινών (€495.000), από διάφορα άλλα έσοδα, όπως δωρεές και εισφορές (€827.510), καθώς και από κρατική χορηγία, η οποία παραχωρείται μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών (€6.500.000). 

Η χορηγία θα χρησιμοποιηθεί για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων της Δημοκρατίας που απορρέουν από ευρωπαϊκή οδηγία. 

Οι προϋπολογιζόμενες δαπάνες του Ταμείου για το έτος 2023 αφορούν αποδοχές προσωπικού (€3.712.600), εισφορά για συνταξιοδοτικά ωφελήματα και συντάξεις (€1.061.010), ωρομίσθιο προσωπικό (€3.925.932), συντήρηση μηχανοκίνητων οχημάτων (€200.000), αγορά καυσίμων και/ή λιπαντικών (€380.000), βελτίωση βιοτόπων (€200.000), αγορά διπλοκάμπινων οχημάτων (€390.000), ευρωπαϊκά προγράμματα (€940.000) και διάφορες άλλες δαπάνες (€1.487.180). 

Κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού στην Επιτροπή Οικονομικών, εκπρόσωπος του Ταμείου είχε αναφέρει  ότι το έλλειμμα του προϋπολογισμού (€1.169.212) θα καλυφθεί από το αποθεματικό του Ταμείου, το οποίο αποτελείται από συσσωρευμένα πλεονάσματα των τελευταίων ετών. 

Ο περί Προϋπολογισμού της Αρχής Λιμένων Κύπρου του 2024 Νόμος του 2024  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση πληρωμής από το Ταμείο της Αρχής Λιμένων Κύπρου ποσού ύψους €34.407.606 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024. 

Βουλευτές ζητούν απόδοση ευθυνών για αποζημίωση στην DP World για λιμάνι Λεμεσού 

Πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν ευθύνες για τη σύμβαση που υπογράφηκε και επέτρεψε την επιδίκαση αποζημίωσης, από το δικαστήριο, ύψους 6, 4 εκ ευρώ υπέρ της εταιρείας DP World στο λιμάνι Λεμεσού, σε διαμάχη με την Κυπριακή Δημοκρατία, δήλωσαν βουλευτές στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση για έγκριση του προϋπολογισμού της Αρχής Λιμένων Κύπρου (ΑΛΚ). 

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στη συμφωνία για ιδιωτικοποίηση του λιμανιού Λεμεσού, με το ΑΚΕΛ να επαναλαμβάνει ότι πρόκειται για μια σκανδαλώδη συμφωνία και τον ΔΗΣΥ, επί διακυβέρνησης του οποίου υπογράφηκε η συμφωνία, να απαντά ότι πρέπει να είμαστε αντικειμενικοί στις προσεγγίσεις μας και να βλέπουμε τα υπέρ και τα κατά. 

Ο προϋπολογισμός της ΑΛΚ τελικά υπερψηφίστηκε. 

Αναφορές Βουλευτών  

Ο ΓΓ του ΑΚΕΛ Στέφανος Στεφάνου μίλησε για εγκληματικά ετεροβαρή συμφωνία για το μοναδικό εμπορικό λιμάνι σε μια ημικατεχόμενη πατρίδα, που είναι απομονωμένη στην ανατολική Μεσόγειο. Υποστήριξε ότι και το ίδιο το ΚΕΒΕ διαμαρτύρεται για τις συνέπειες στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο με ψηλές ταρίφες και διερωτήθηκε «αν τελικά το ΑΚΕΛ έβαλε χέρι και στο ΚΕΒΕ». “Είναι και το ΚΕΒΕ τόσο δογματικό όσο το ΑΚΕΛ;”, διερωτήθηκε. 

Ο κ. Στεφάνου είπε ότι σε δυο έτη παρατηρήθηκε αύξηση 50% στις ταρίφες και τόνισε ότι πρέπει να πεισθεί η παρούσα Κυβέρνηση να αναλάβει να ερευνήσει για την κάκιστη συμφωνία, παρά να λέει ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα. «Υπάρχουν σκάνδαλα στη συμφωνία. Να τα ερευνήσει η παρούσα Κυβέρνηση και οι υπεύθυνοι να πάνε στα δικαστήρια», ανέφερε. 

Ο ΓΓ του ΑΚΕΛ υποστήριξε ότι εξυπηρέτησε μεγάλα συμφέροντα η προηγούμενη Κυβέρνηση και το κόμμα του τα έλεγε στον ουσιώδη χρόνο. 

Ο Ανδρέας Καυκαλιάς του ΑΚΕΛ είπε ότι εκ του αποτελέσματος η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού Λεμεσού δεν το μετέτρεψε σε ανταγωνιστικό και περιφερειακό κόμβο, αλλά αντίθετα επέφερε τεράστιο πλήγμα σε εμπόριο και αγορά, με επιβαρύνσεις στους καταναλωτές. Μίλησε για κάκιστη συμφωνία ιδιωτικοποίησης και παρέθεσε στοιχεία με βάση τα οποία η  αύξηση της ταρίφας το 2021-2022 ήταν στο 22%, και από το 2022 ως το 2023 ήταν στο 28%. 

Είπε ότι τα αποτελέσματα της διαιτησίας μεταξύ DPW και κράτους είναι 6,4 εκ ευρώ αποζημίωση προς την εταιρεία και το ποσό αυτό το πληρώνει ο Κύπριος φορολογούμενος. Ανέφερε, επίσης, ότι για το 2024 ουδείς μπορεί να προβλέψει το ύψος της αποζημίωσης. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ονούφριος Κουλλά είπε ότι προφανώς πρόκειται για μια συμφωνία που είναι προϊόν συμβιβασμού, αλλά δεν μπορεί ο ίδιος με την ίδια ευκολία και χωρίς ανάλυση, να συμφωνήσει με όσους κάνουν λόγο για σκάνδαλο. Είπε ότι η συμφωνία είναι υπέρμετρα καλή για τα ταμεία του κράτους και οδήγησε σε εισαγωγή ποιοτικών κριτηρίων. 

Διερωτήθηκε αν παλαιότερα επί ΑΛΚ δεν υπήρχαν απεργίες, ενώ στο επιχείρημα για το μοναδικό εμπορικό λιμάνι αναφέρθηκε στο λιμάνι Λάρνακας και στην αναβάθμιση του λιμανιού Βασιλικού. 

Η Βουλευτής του ΔΗΣΥ Σάβια Ορφανίδου είπε ότι ενώ το ΑΚΕΛ μιλά για ετεροβαρή συμφωνία τα νέα στοιχεία καταδεικνύουν ότι η ΑΛΚ λαμβάνει μίσθωμα ετησίως 12,5 εκ και έχει και κέρδη, και στα κρατικά ταμεία τα έτη 2017-2022 εισέρρευσαν έσοδα από αυτή συμφωνία επιπρόσθετα 364,1 εκ. ευρώ. 

Για την ανταγωνιστικότητα αναφέρθηκε στις διεθνείς κρίσεις των τελευταίων χρόνων που επηρέασαν όλα τα λιμάνια στο κόσμο και το διεθνές εμπόριο. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Ζαχαρίας Κουλίας είπε ότι η  κρατική περιουσία πρέπει να διαφυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού, ειδικά τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, και μίλησε για απαράδεκτη και επαίσχυντη συμφωνία. Υποστήριξε ότι ούτε διεθνές εμπόριο προσελκύσαμε και οι ταρίφες αυξήθηκαν ενώ “έχουμε και Δερβέναγες στις δικές μας περιουσίες”, εναντίον του κοινού καλού. 

Είπε ότι πρέπει να λογοδοτήσουν αυτοί που έκαναν αυτή τη συμφωνία. 

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης μίλησε για τρύπιες συμφωνίες και διερωτήθηκε ποιος ευθύνεται για τη σύμβαση και ερχόμαστε τώρα να πληρώσουμε 6,4 εκ ευρώ ως αποζημίωση. Το ορθότερο είναι, είπε, τα χρήματα αυτά να τα παίρνει η Κυπριακή Δημοκρατία από αυτούς που υπέγραψαν αυτή την ελλιπή σύμβαση. Ζήτησε από την παρούσα Κυβέρνηση, τη διερεύνηση της συμφωνίας. 

Ο ανεξάρτητος Βουλευτής Ανδρέας Θεμιστοκλέους είπε ότι σε μια νύκτα το κράτος πήρε το κρατικό μονοπώλιο και το μετέτρεψε σε ιδιωτικό. Αναφέρθηκε σε μεγάλο κόστος για κάθε εμπορευματοκιβώτιο και όλα αυτά είπε θα διορθώνονταν αν όσοι υπέγραψαν τη συμφωνία, πήγαιναν φυλακή. 

Έθεσε και το γεγονός ότι όταν έκλεισε η συμφωνία, σε 15 μέρες όσοι την διαπραγματεύτηκαν βρέθηκαν επικεφαλής της εταιρείας, λέγοντας ότι σε άλλη χώρα με κράτος δικαίου θα έπεφτε η Κυβέρνηση όταν αυτός που διαπραγματεύτηκε να πωλήσει το σπίτι μας, βρέθηκε τελικά να είναι ιδιοκτήτης του σπιτιού. 

Προϋπολογισμός ΑΛΚ  

Ο προϋπολογισμός της ΑΛΚ για το έτος 2024 είναι πλεονασματικός και προβλέπει δαπάνες ύψους €34.407.606 και έσοδα ύψους €35.116.200, τα οποία προέρχονται κυρίως από τη λειτουργία των λιμανιών (€14.406.000), την εκμίσθωση των λιμανιών Λεμεσού και Λάρνακας (€15.200.000), κονδύλια από ευρωπαϊκά ταμεία (€2.790.200), καθώς και από επενδύσεις, τόκους τραπεζών και διάφορα χρηματοοικονομικά έσοδα (€2.000.000). 

Σύμφωνα με τα κατατεθέντα στοιχεία, οι προβλεπόμενες δαπάνες αναλύονται σε τακτικές (€16.306.046), οι οποίες αφορούν κυρίως αποδοχές προσωπικού (€9.654.516), έξοδα λειτουργίας γραφείου (€1.135.500), έξοδα συντήρησης (€1.576.010) και άλλα λειτουργικά έξοδα (€3.860.000) και κεφαλαιουχικές δαπάνες (€17.101.560), οι οποίες αφορούν κυρίως απόκτηση γης και βελτίωση κτιρίων (€4.498.000), θαλάσσιες κατασκευές (€6.890.030), αγορά και αναβάθμιση μηχανημάτων (€2.077.010) και γραφειακό και μηχανογραφικό εξοπλισμό (€1.900.010). Έχει επίσης μη προβλεπόμενες δαπάνες και αποθεματικό (€1.000.000). 

Ο περί Προϋπολογισμού του Κυπριακού Οργανισμού Αναπτύξεως Γης του 2024 Νόμος του 2024

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση πληρωμής από το Ταμείο του Κυπριακού Οργανισμού Αναπτύξεως Γης ποσού που δεν υπερβαίνει τα €28.175.374 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024. 

Εκκλήσεις βουλευτών για ολοκληρωμένη στεγαστική πολιτική, με αφορμή τον προϋπολογισμό ΚΟΑΓ 

Έκκληση για ολοκληρωμένη στεγαστική πολιτική από την Κυβέρνηση απηυθύναν βουλευτές, κατά τη συζήτηση και ψήφιση από την Ολομέλεια της Βουλής του προϋπολογισμού του Κυπριακού Οργανισμού Αναπτύξεως Γης (ΚΟΑΓ). 

Ο προϋπολογισμός του ΚΟΑΓ για το έτος 2024, που εγκρίθηκε ομόφωνα, προβλέπει δαπάνες ύψους €28.175.374 και έσοδα ύψους €21.166.100. 

Τα έσοδα του ΚΟΑΓ αναμένεται να προέλθουν από εισπράξεις από την πώληση κατοικιών, διαμερισμάτων και οικοπέδων (€6.961.000), από κρατική χορηγία για το σχέδιο «Ανακαινίζω – Ενοικιάζω» (€12.520.500), από τόκους εισπρακτέους (€400.600), από πρόσθετο συντελεστή δόμησης (€1.000.000) και από άλλα έσοδα (€284.000). 

Προϋπολογιζόμενο έλλειμμα ύψους €7.009.274 αναμένεται να καλυφθεί από τα ταμειακά πλεονάσματα του οργανισμού, τα οποία κατά την 31η Δεκεμβρίου 2023 υπολογίστηκαν στα €16.012.774. 

Στην τοποθέτησή του ενώπιον της Ολομέλειας, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Άριστος Δαμιανού, ανέφερε ότι για πολλά χρόνια επί διακυβέρνησης ΔΗΣΥ ο Οργανισμός στραγγαλίστηκε σε βάρος της αποστολής του. Επέκρινε επίσης την καθυστέρηση που υπήρξε στο σχέδιο προσιτού ενοικίου από το 2018 στο 2024. Κάλεσε τους αρμόδιους «να σταματήσουν τις εξαγγελίες στο περιθώριο και τις βαρύγδουπες δηλώσεις» και να αξιοποιηθεί ο ΚΟΑΓ για να αναπτύξει τα σχέδια που τόση ανάγκη έχουν τα νεαρά ζευγάρια. 

Ο βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασία Αλέκος Τρυφωνίδης επανέλαβε τη θέση του κόμματος του, που περιλήφθηκε και στο πρόγραμμα της Κυβέρνησης, όπως είπε, ώστε ο ΚΟΑΓ μαζί με τον Οργανισμό Χρηματοδοτήσεως Στέγης (ΟΧΣ) να εξελιχθούν στον κεντρικό φορέα ουσιαστικής στεγαστικής πολιτικής. Χαιρέτισε τις προσπάθειες για προσιτό ενοίκιο και την ανέγερση κατοικιών από τον ΚΟΑΓ αλλά πρόσθεσε ότι αυτά δεν φτάνουν και είπε ότι οι αρμόδιοι Οργανισμοί θα πρέπει να ενισχυθούν. Είπε επίσης ότι ο ΚΟΑΓ πρέπει να δραστηριοποιηθεί και να επεκταθεί στις ορεινές περιοχές και στην ύπαιθρο. 

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ονούφριος Κουλλά, είπε ότι το στεγαστικό πρόβλημα στην Κύπρο έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια, λόγω της προσέλκυσης σοβαρών επενδύσεων από το εξωτερικό. Πρόσθεσε ότι θα έπρεπε να είχαν κινηθεί πιο γρήγορα και να υπάρξει μεγαλύτερη προσφορά κατοικιών. Είπε ότι το θέμα δεν λύνεται με τη δημιουργία ενός κεντρικού φορέα, αλλά χρειάζονται και κίνητρα για να αυξηθεί η προσφορά. Είπε επίσης ότι η παρούσα Κυβέρνηση πήγε να σταματήσει ένα έργο του ΚΟΑΓ που ήταν σημαντικό για τον δήμο Λεμεσού και ότι η έντονη αντίδραση του ΔΗΣΥ έκανε τον Υπουργό Εσωτερικών να το επαναφέρει 

Ο βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων-Συνεργασία Πολιτών Χαράλαμπος Θεοπέμπτου είπε ότι είναι πολύ απλό να γίνει ο προγραμματισμός με βάση τα στοιχεία για την αύξηση του πληθυσμού της Κύπρου. Ανέφερε επίσης ότι υπάρχουν πολλά καλά παραδείγματα στο εξωτερικό για προσφορά στέγης, όπως η φορολογία στην αχρησία γης, η αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων κτηρίων, συμφωνίες με κατασκευαστικές εταιρείες για χαμηλό κόστος, ωστόσο δεν ενδιαφέρεται κανείς να τα εφαρμόσει στην Κύπρο. 

Ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους επεσήμανε ότι αρκετοί πολίτες που έχουν αξιοποιήσει σχέδια του ΚΟΑΓ βρίσκονται εγκλωβισμένοι με προβλήματα οφειλών και ο τίτλος παραμένει στον Οργανισμό, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκμεταλλευτούν το Σχέδιο Ενοίκιο Έναντι Δόσης. Ζήτησε να βρεθούν τρόποι ώστε αυτός ο κόσμος να εξοφλήσει τις οφειλές του και να διευρυνθεί η κοινωνική πολιτική μέσα από το Σχέδιο. 

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Ζαχαρίας Κουλίας, είπε ότι είναι ευθύνη της Κυβέρνησης να διαφυλάξει και να ενισχύσει τόσο τον ΚΟΑΓ όσο και τον ΟΧΣ για να ανακουφιστούν οι ευάλωτες οικογένειες Κυπρίων. 

Ο ΓΓ του ΑΚΕΛ Στέφανος Στεφάνου είπε ότι η στέγαση είναι αγαθό και δικαίωμα και όχι προνόμιο. Πρόσθεσε ότι για να διασφαλιστεί αυτό χρειάζεται συνέργεια μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Ανέφερε επίσης ότι τα τελευταία χρόνια η στέγαση είναι άπιαστο όνειρο γιατί απουσιάζει μια ολοκληρωμένη κρατική πολιτική που θα καλύπτει τα κάτω διαζώματα της κοινωνίας που δεν μπορούν να αποκτήσουν στέγη. Πρόσθεσε ότι η θέση του του ΑΚΕΛ είναι ότι χρειάζεται να υπάρχει ενιαίος κρατικός οργανισμός στέγασης, που να ξεκινά από την επεξεργασία στρατηγικής για την πολιτική στέγασης, να συντονίζει τα προγράμματα και δράσεις που τρέχουν, να παράγει προγράμματα και να κάνει και επενδύσεις ώστε να υπάρχει αυτή η πολιτική. Πρόσθεσε ότι ο πιο σύντομος δρόμος σε αυτό είναι η αναβάθμιση του ΚΟΑΓ και κάλεσε την Κυβέρνηση να κτίσει πάνω στον Οργανισμό, αφού όπως είπε επί του εδάφους δεν έχουν δει ακόμα τίποτε. 

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Κυριάκος Χατζηγιάννη ζήτησε μια ολοκληρωμένη πολιτική στέγασης που να βασιστεί στο ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης. Σημείωσε ότι αυτή τη στιγμή η προσφορά δεν ανταποκρίνεται στην υπέρμετρη ζήτηση λόγω ξένων εταιρειών, ξένων εργαζομένων στην Κύπρου, φοιτητών και αιτητών πολιτικού ασύλου. Σημείωσε επίσης τα προβλήματα που δημιουργούνται από την αύξηση στα αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα και τον νόμο του ενοικιαστηρίου. 

Ο βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης αναφέρθηκε στα κίνητρα του ΥΠΕΣ για προσιτή κατοικία με αποδέκτη τον ιδιωτικό τομέα και εξέφρασε την άποψη ότι δεν θα λειτουργήσουν αφού αφορούν περιοχές στο κέντρο της πόλης με υπερβολικά υψηλές τιμές. Εξέφρασε την εκτίμηση ότι για το συγκεκριμένο μέτρο δεν θα υπάρξει ενδιαφέρον από τον ιδιωτικό τομέα, σε αντίθεση με το τι θα γινόταν αν αφορούσαν περιοχές περιμετρικά μιας πόλης όπου το κόστος θα μπορούσε να ήταν χαμηλότερο λόγω κόστους γης. 

Ο περί Προϋπολογισμού του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσης του 2024 Νόμος του 2024  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση πληρωμής από το Ταμείο του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσης ποσού ύψους €1.154.722 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024.    

Άμεσο διορισμό Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου ζητούν βουλευτές 

Το άμεσο διορισμό Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου ζήτησαν βουλευτές με αφορμή την ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής του προϋπολογισμού του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσης για το 2024. 

Ο προϋπολογισμός εγκρίθηκε ομόφωνα, ενώ τονίστηκε επίσης η σημασία του θεσμού, ιδιαίτερα μετά την ψήφιση νομοθεσίας για διεύρυνση των αρμοδιοτήτων του Επιτρόπου σε σχέση με τα Μη Εξυπηρετούμενα Δάνεια και τις εκποιήσεις. 

Ο προϋπολογισμός του Φορέα για το 2024 είναι ελλειμματικός και προβλέπει συνολικές δαπάνες ύψους €1.154.722 και έσοδα ύψους €1.004.722, τα οποία είναι μειωμένα κατά 7,3% σε σύγκριση με το έτος 2023. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μειωμένη πρόνοια που αφορά επιβαρύνσεις για την υποβολή παραπόνου. 

Τα έσοδα του Φορέα θα προέλθουν κυρίως από την πάγια ετήσια εισφορά που καταβάλλεται από κάθε χρηματοοικονομική επιχείρηση στον Φορέα (€632.106), από ατομικές εισφορές που καταβάλλονται για την υποβολή παραπόνου, αίτησης και καταγγελίας (€24.000), επιβαρύνσεις που επιβάλλονται σε χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις σε περιπτώσεις που η απόφαση του ΕΦΕΕΔΧΦ σχετικά με υποβληθέντα παράπονα στρέφεται εναντίον τους (€140.000), κρατική χορηγία για την κάλυψη της αντιμισθίας και των λοιπών ωφελημάτων του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου και του Βοηθού Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου (€166.229), καθώς και άλλα έσοδα (€35.000). 

Το προϋπολογιζόμενο έλλειμμα ύψους €150.000 θα καλυφθεί από τα ταμειακά αποθέματα του Φορέα. 

Σε τοποθέτησή του ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Καυκαλιάς ανέφερε ότι η πρόσφατη νομοθεσία που ψηφίστηκε για τον Φορέα έχει δημιουργήσει κάποιες προσδοκίες στην κοινωνία και τους δανειολήπτες. Πρόσθεσε ότι τόση ήταν η έγνοια της Κυβέρνησης μετά τη νέα νομοθεσία, που έχει αφήσει τον Φορέα χωρίς Επίτροπο από τον περασμένο Ιούνιο. Είπε, επίσης, ότι ενημερώθηκαν ότι η πρόταση προς το Υπουργικό Συμβούλιο έχει ουσιαστικά χαθεί στο δρόμο και ότι παραμένει ο Φορέας χωρίς Επίτροπο. Κάποιοι, σημείωσε, πρέπει να δώσουν εξηγήσεις. 

Η βουλευτής του ΔΗΣΥ Σάβια Ορφανίδου ανέφερε ότι είναι και έκκληση του ΔΗΣΥ από τον περασμένο Ιούνιο ο διορισμός Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου αλλά και Επιτρόπου Ορεινών Περιοχών. Αναφέρθηκε στη νευραλγική σημασία του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου, ώστε να εφαρμόσει τη νομοθεσία που πέρασε η Βουλή και είπε ότι αναμένουν από την Κυβέρνηση ότι επιτέλους θα τον διορίσει. 

Ο βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασία Αλέκος Τρυφωνίδης, ανέφερε ότι ο διορισμός Επιτρόπου είναι σημαντικότατος μετά την ψήφιση των νομοθεσιών για διεύρυνση των εξουσιών του. Σημείωσε ότι το νέο ΔΣ του Φορέα θα προκηρύξει τη θέση για να αποφασίσει και να πάρει την εισήγηση στο Υπουργικό και ανέφερε ότι αισιοδοξεί να γίνει αυτό σύντομα, ώστε να δοθεί ώθηση στον θεσμό. Είπε επίσης ότι το Γραφείο του Επιτρόπου θα πρέπει να προχωρήσει σε διαφημιστική εκστρατεία, ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες για τις νέες αρμοδιότητες. 

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ονούφριος Κουλλά είπε ότι δεν αποτελεί δικαιολογία ότι επρόκειτο να αλλάξει η νομοθεσία και για αυτό δεν διόρισαν Επίτροπο. Αντίθετα, ανέφερε, ο Χρηματοοικονομικός Επίτροπος θα βοηθούσε στον σχεδιασμό της νομοθεσίας. Έκανε λόγο για δυστοκία της Κυβέρνησης στο θέμα, όπως και στον διορισμό Επιτρόπου Ορεινών Περιοχών. 

Ο περί Πολιτικής Δικονομίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Πολιτικής Δικονομίας Νόμου ώστε να μην επιτρέπεται η πώληση ή η επιβάρυνση με την εγγραφή δικαστικής απόφασης, ακίνητης ιδιοκτησίας του εκ δικαστικής απόφασης οφειλέτη που βρίσκεται σε μη ελεγχόμενες από τη Δημοκρατία περιοχές. 

Καταργείται το «μέμο» σε κατεχόμενες περιουσίες με νόμο που ψήφισε η Βουλή 

Η Ολομέλεια της Βουλής ψήφισε ομόφωνα νόμο με τον οποίο καταργείται το δικαίωμα εγγραφής εμπράγματου βάρους «μέμο» από τράπεζες και εταιρείες εξαγοράς πιστώσεων, σε ελληνοκυπριακές περιουσίες που βρίσκονται στα κατεχόμενα, ύστερα από πρόταση του βουλευτή του ΔΗΣΥ Νίκου Γεωργίου. 

Συγκεκριμένα με την πρόταση που ψηφίστηκε δεν είναι δυνατή η πώληση με τη διαδικασία της εκτέλεσης, ούτε η εγγραφή δικαστικής απόφασης στο επαρχιακό κτηματολογικό γραφείο, ούτε η παράταση υφιστάμενης εγγραφής στο επαρχιακό κτηματολογικό γραφείο αναφορικά με ακίνητο ιδιοκτησίας του εκ δικαστικής αποφάσεως οφειλέτη, το οποίο βρίσκεται σε μη ελεγχόμενες από τη Δημοκρατία περιοχές και η οποία εγγραφή καθιστά το ακίνητο εγγύηση για αποπληρωμή του χρέους. 

Σε τοποθέτησή του ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Νίκος Γεωργίου ανέφερε ότι με τον νόμο αίρεται μια αδικία εις βάρος όχι μόνο προσφύγων αλλά και αυτοχθόνων με περιουσία στα κατεχόμενα, που αντιμετωπίζουν τεράστιες οικονομικές δυσκολίες. Σημείωσε ότι τόσα χρόνια ούτε η Κεντρική Τράπεζα εξέδωσε οδηγία, ούτε ο Σύνδεσμος Τραπεζών έδωσε κατεύθυνση για το θέμα της έγγραφής δικαστική απόφασης «μέμο» σε κατεχόμενες περιουσίες, με αποτέλεσμα κάθε η κάθε τράπεζα και εταιρείες δανείων να ακολουθούν ξεχωριστή πολιτική, ανάλογα με το κέρδος. 

Σημείωσε επίσης ότι αυτό το εμπράγματο βάρος στις κατεχόμενες περιουσίες δεν επέτρεπε την υποθήκευσή τους για σκοπούς οικονομικής στήριξης από τον Κεντρικό Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών και έτσι οι τράπεζες χρησιμοποιούν ως μοχλό πίεσης την άρση του «Μέμο» και ζητούν άμεση καταβολή συγκεκριμένου ποσού για άρση του.  

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρίστος Ορφανίδης, ανέφερε ότι αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι μια κατάφορη αδικία σε βάρος εκτοπισθέντων. Είπε ακόμα ότι εγγυητές δανειοληπτών που δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους, καλούνται να αποπληρώσουν το δάνειο και σε περίπτωση που δεν μπορούν να το κάνουν οι τράπεζες και οι εταιρείες εξαγοράς πιστώσεων προχωρούν σε «μέμο» στις περιουσίες τους στα κατεχόμενα. 

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Άριστος Δαμιανού χαιρέτισε την πρόταση νόμου και είπε ότι μπορεί αυτό που γινόταν τόσο καιρό από τις τράπεζες και άλλους διαχειριστές δανείων να ήταν νόμιμο αλλά δεν ήταν ηθικό, ενώ με το νόμο που πέρασε δεν θα είναι πλέον ούτε νόμιμο. Εξέφρασε επίσης την πεποίθηση ότι οι φορείς εφαρμογής της θα φροντίσουν να εφαρμοστεί προς όφελος των πολιτών και των προσφύγων. 

Ο περί Προϋπολογισμού του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου του 2024 Νόμος του 2024  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση παροχής στον Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου κονδυλίων ύψους €15.471.000 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024. 

Ο περί Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Τροποποιητικός) (Αρ. 7) Νόμος και Συναφείς Κανονισμοί του 2023  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τα πιο πάνω σχέδια νόμου σκοπός των οποίων είναι η εναρμόνιση με την Οδηγία (ΕΕ) 2020/284 του Συμβουλίου, της 18ης Φεβρουαρίου του 2020, για την τροποποίηση της Οδηγίας 2006/112/ΕΚ όσον αφορά τη θέσπιση ορισμένων απαιτήσεων για τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών. 

Ο περί Φόρων Κατανάλωσης (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2023  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η αντικατάσταση του Τέταρτου Παραρτήματος του Νόμου και η επιβολή μηδενικού συντελεστή φόρου κατανάλωσης στα μηχανοκίνητα οχήματα, αντί ατελώς, προκειμένου να υποβάλλεται τελωνειακή διασάφηση στο Τμήμα Τελωνείων κατά τη μεταφορά τέτοιων μηχανοκίνητων οχημάτων στη Δημοκρατία από άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να διενεργείται έλεγχος με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου.     

Οι περί Πολιτικής Αεροπορίας (Ασφαλής και Αποτελεσματική Λειτουργία της Αεροναυτιλίας) Κανονισμοί του 2023 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η εναρμόνιση του εθνικού νομοθετικού πλαισίου με τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 139/2014 της Επιτροπής, της 12ης Φεβρουαρίου 2014, για τη θέσπιση απαιτήσεων και διοικητικών διαδικασιών για τα αεροδρόμια σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 216/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 73/2010 της Επιτροπής, της 26ης Ιανουαρίου 2010, για τον καθορισμό απαιτήσεων σχετικών με την ποιότητα των αεροναυτικών δεδομένων και αεροναυτικών πληροφοριών για τον ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό. 

Ο περί Προϋπολογισμού του Κυπριακού Οργανισμού Σήμανσης Αντικειμένων από Πολύτιμα Μέταλλα του 2024 Νόμος του 2023 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση πληρωμής από το Ταμείο του Κυπριακού Οργανισμού Σήμανσης Αντικειμένων από Πολύτιμα Μέταλλα ποσού ύψους €806.744 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024. 

Οι περί Σπόρων (Τέλη) Κανονισμοί του 2022  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι ο καθορισμός του ύψους των τελών που επιβάλλονται σύμφωνα με την Νομοθεσία σε επίπεδα ανάκτησης του κόστους. Σημειώνεται ότι, τα τέλη που αφορούν την εγγραφή ποικιλιών στον Εθνικό Κατάλογο Ποικιλιών, μετά από απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου καθορίστηκαν σε επίπεδο χαμηλότερο του κόστους με σκοπό την διαφύλαξη της συνέχισης της εγγραφής στον Εθνικό Κατάλογο Ποικιλιών, ντόπιων βελτιωμένων ποικιλιών οι οποίες είναι προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες εδαφοκλιματολογικές συνθήκες της Κύπρου. 

Οι περί Αποβλήτων (Διαχείριση Αποβλήτων από Προϊόντα Καπνού με Φίλτρο και Φίλτρα που Κυκλοφορούν στο Εμπόριο για Χρήση σε Συνδυασμό με Προϊόντα Καπνού) Κανονισμοί του 2023 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η εναρμόνιση και συμμόρφωση με το άρθρο 360 των περί Αποβλήτων Νόμων του 2011 έως 2022, σχετικά με τη θέσπιση μέτρων για τη διαχείριση των αποβλήτων προϊόντων καπνού με φίλτρο και φίλτρων που κυκλοφορούν στο εμπόριο για χρήση σε συνδυασμό με προϊόντα καπνού, μέσω της υιοθέτησης της αρχής της διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού. 

Ο περί της Διαδικασίας Αναγνώρισης και Εκτέλεσης Αποφάσεων Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οποίες Επιβάλλουν Ποινές Στερητικές της Ελευθερίας ή Μέτρα Στερητικά της Ελευθερίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι τροποποίηση του περί της Διαδικασίας Αναγνώρισης και Εκτέλεσης Αποφάσεων Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οποίες Επιβάλλουν Ποινές Στερητικές της Ελευθερίας ή Μέτρα Στερητικά της Ελευθερίας Νόμου, για απάλειψη του λάθους που εντοπίζεται σε σχέση με τον περί Ευρωπαϊκού Εντάλματος Σύλληψης και των Διαδικασιών Παράδοσης Εκζητουμένων Μεταξύ των Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης Νόμο. 

Ο περί της Προστασίας Προσώπων που Αναφέρουν Παραβάσεις του Ενωσιακού και Εθνικού Δικαίου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί της Προστασίας Προσώπων που Αναφέρουν Παραβάσεις του Ενωσιακού και Εθνικού Δικαίου Νόμου για ορθότερη ενσωμάτωση της πράξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τίτλο «Οδηγία 2019/1937/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 σχετικά με την προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις του δικαίου της Ένωσης» και για σκοπούς καλύτερης εφαρμογής κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οποίοι τροποποιούν πρόνοιες της πιο πάνω Οδηγίας. 

Ο περί Διεθνούς Εμπορικής Διαιτησίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2017 

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι ο εκσυγχρονισμός του περί Διεθνούς Εμπορικής Διαιτησίας Νόμου μέσω του καθορισμού της διαδικασίας και των κανόνων έκδοσης ασφαλιστικών μέτρων και προσωρινών διαταγών. 

Οι περί του Τμήματος Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών – Θέση Μηχανικού/Κυβερνήτη Σκάφους (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2023  

Οι περί Ταμείου Θήρας – Θέσεις Ανώτερου Λειτουργού, Λειτουργού Α΄ και Ανώτερου Θηροφύλακα Α΄ (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2023  

Οι περί της Επιτροπής Προστασίας Ανταγωνισμού – Θέση Ανώτερου Οικονομέτρη (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2023  

Οι περί του Εφόρου Εταιρειών και Διανοητικής Ιδιοκτησίας – Θέση Βοηθού Εξεταστή (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2023  

Οι περί του Τμήματος Γεωλογικής Επισκόπησης – Θέση Γεωλογικού Λειτουργού (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2023  

Οι περί Υπουργείου Οικονομικών (Υπηρεσία Ελέγχου Ασφαλιστικών Εταιρειών) – Θέσεις Λειτουργού Ελέγχου Ασφαλιστικών Εταιρειών και Λογιστικού Λειτουργού Ελέγχου Ασφαλιστικών Εταιρειών (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2024  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τα πιο πάνω σχέδια υπηρεσίας.  

Αναλυτικά τα σχέδια νόμου που αποσύρθηκαν: 

Ο περί Κέντρων Αποθεραπείας και Αποκατάστασης (Ίδρυση, Λειτουργία και Έλεγχος) Νόμος του 2020 

Nomoplatform-ΚΥΠΕ 

Δείτε Περισσότερα

Θεσμών

Ψήφιση του πλαισίου για «πόθεν έσχες» εντός Μαΐου επιδιώκει η Επ. Θεσμών

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 29/04/2024, εξέτασε τις ακόλουθες προτάσεις νόμου: Ο περί του Προέδρου, των Υπουργών και των Βουλευτών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και Έλεγχος Περιουσίας) (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 Ο περί Ορισμένων Δημόσια Εκτεθειμένων Προσώπων και Ορισμένων Αξιωματούχων της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση

Nomopress

Συμμετοχική δημοκρατία, Ευρωπαϊκή Ένωση και νεολαία

Η τρίτη έκδοση του Nomopress είναι γεγονός. Ενημερωθείτε για τη συμμετοχική δημοκρατία, τη σημασία των ευρωεκλογών για την Κύπρο, τον ρόλο των νέων τεχνολογιών στην ενίσχυση της διακυβέρνησης, τα 20 χρόνια πορείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Κοινή Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Ασφάλειας (ΚΕΠΠΑ), την ιδέα ενός κοινού ευρωπαϊκού στρατού, το μεταναστευτικό, τον πρωτογενή τομέα στην