Πρόταση νόμου για μείωση εξώδικων προστίμων για τροχαίες παραβάσεις

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 30/11/2023, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:

Ο περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων (Τροποποιητικός) (Αρ. 4) Νόμος του 2023

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων Νόμου, ώστε να μειωθεί το εξώδικο πρόστιμο που προβλέπεται για το αδίκημα της παράβασης του φωτεινού σηματοδότη από €300 σε €150 και, σε περίπτωση που το ίδιο πρόσωπο επαναλάβει το ίδιο αδίκηµα εντός τριών (3) ετών από την ηµεροµηνία έκδοσης της πρώτης ειδοποίησης εξώδικου προστίµου, το ποσό των €150 να διπλασιάζεται.

Πρόταση νόμου για μείωση εξώδικων προστίμων για τροχαίες παραβάσεις

Τη μείωση των εξώδικων προστίμων για το αδίκημα της παράβασης του φωτεινού σηματοδότη συζήτησε η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, με εκπροσώπους των Υπουργείων Μεταφορών και Δικαιοσύνης. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Βουλευτής της ΔΗΠΑ, Μαρίνος Μουσιούττας, ο οποίος παρουσίασε πρόταση για μείωση των εν λόγω προστίμων από €300 σε €150, ανέφερε σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση ότι τα αρμόδια Υπουργεία θα εξετάσουν το ζήτημα και θα επανέλθουν στα μέσα Ιανουαρίου.

Όπως εξήγησε ο κ. Μουσιούττας, η πρότασή του προνοεί το πρόστιμο να μειωθεί στα €150 από τα €300 που είναι σήμερα, αλλά σε περίπτωση που το ίδιο πρόσωπο επαναλάβει το ίδιο αδίκημα εντός τριών ετών από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης ειδοποίησης εξώδικου προστίμου, το ποσό των €150 θα διπλασιάζεται σε €300. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής εξήγησε στις δηλώσεις του ότι το αντίστοιχο ισχύει σε άλλες τρεις ποινές που αφορούν στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας για χρήση κινητού τηλεφώνου, για μη χρήση ζώνης ασφαλείας και μη χρήση κράνους για τις μοτοσικλέτες.

Σημείωσε ότι διεξήχθη συζήτηση σε πολύ καλό κλίμα και αυτή είχε σαν συνέπεια να διαφοροποιηθεί η πρόταση. Εξήγησε ότι κατά τη συζήτηση αναδείχθηκε ότι το πρόστιμο των €300 επιβάλλεται είτε κάποιος σταματήσει πάνω στη γραμμή, είτε την περάσει κατά πολύ. «Όταν σταματήσεις πάνω στη διάβαση πεζών και είναι το μισό αυτοκίνητο πάνω στη διάβαση πεζών, το πρόστιμο είναι €25 ευρώ, αλλά αν είναι το μισό αυτοκίνητο και δύο εκατοστά περισσότερο πάνω στη διάβαση πεζών το εξώδικο είναι €300», εξήγησε ο κ. Μουσιούττας.

«Θεωρούμε ότι ένα εξώδικο θα πρέπει να είναι αναλόγως της βαρύτητας της ποινής και το μέγιστο είναι όταν ένας περάσει τον κόκκινο σηματοδότη, χωρίς να τον ενδιαφέρει και να περάσει στην απέναντι πλευρά, αλλά δεν είναι το ίδιο σοβαρό το παράπτωμά και η σοβαρότητα του αν σταματήσει και απλώς έχει περάσει κατά κάτι μία γραμμή», επεσήμανε.

Ανέφερε, ακολούθως, ότι τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών και Δικαιοσύνης, δεσμεύτηκαν μέχρι τις 15 του Γενάρη να μελετήσουν την πρόταση και να παρουσιάσουν στην Επιτροπή εισήγηση για κλιμακωτή ρύθμιση του παραπτώματος παράβασης του κόκκινου σηματοδότη. Ο κ. Μουσιούττας υπογράμμισε ως ιδιαίτερα σημαντικό το ότι θα υπάρχει κλιμακωτή ρύθμιση του θέματος.

Υπενθύμισε, εξάλλου, ότι στη σημερινή συνεδρίαση της Ολομέλειας της βουλής τίθεται προς ψήφιση η διαγραφή των ποινών από τα τρία στα δύο χρόνια. Σημείωσε, ακόμα, ότι αναμένεται να γίνει με τα Υπουργεία και μία γενικότερη συζήτηση αναφορικά με το σύστημα φωτοεπισήμανσης, τα τρωτά του σημεία και τις στρεβλώσεις που υπάρχουν, αλλά και ποιες είναι οι προθέσεις του Υπουργείου Μεταφορών για να διορθωθούν.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Βαλεντίνος Φακοντής, ανέφερε σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση ότι σχεδόν δύο χρόνια μετά την εφαρμογή του συστήματος φωτοεπισήμανσης, «έχει διαφανεί ότι το σύστημα πολλές φορές έχει χάσει τον προληπτικό του χαρακτήρα, για τον οποίο θεσπίστηκε», εξηγώντας ότι αναφέρεται στην πρόληψη για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και συγκρούσεων.

Ανέφερε ότι «παραβάσεις που καταγράφονται από το σύστημα φωτοεπισήμανσης στα φώτα τροχαίας με την παγίδα συμπτωματικών στα δεξιόστροφα βέλη και με το πάτημα της λευκής γραμμής από τους δύο τροχούς του οχήματος, έχουν ως πρόστιμο €300» και εξέφρασε την άποψη ότι οι συγκεκριμένες τροχαίες παραβάσεις «αποδεικνύονται άδικες και εξοντωτικές για τους πολίτες», επισημαίνοντας τις πιέσεις που υφίσταται ο κόσμος λόγω ανακρίβειας «με καθηλωμένους τους μισθούς, τις συντάξεις και τα επιδόματα», που, όπως είπε «δημιουργούν προβλήματα βιωσιμότητας».

Επεσήμανε ότι υπάρχει έντονη ανησυχία μεταξύ των μελών της Επιτροπής σχετικά με τα εξώδικα πρόστιμα, αναφέροντας ότι ακόμα και Υπουργός Μεταφορών ενώπιον της Επιτροπής σε προηγούμενα συνεδρία έκανε παραδοχή για το υπερβολικό ύψος των προστίμων.

Έγνοια όλων μας είναι να πάψουμε να έχουμε θύματα από τροχαία δυστυχήματα, «παράλληλα όμως ως ΑΚΕΛ για να επιτευχθεί αυτό υπενθυμίζουμε ότι πρέπει να καλλιεργηθεί η οδική συνείδηση και κουλτούρα και να εμπεδωθεί ο αλληλοσεβασμός μεταξύ των χρηστών του οδικού δικτύου», είπε ο κ. Φακοντής, καταλήγοντας ότι «στη μείωση των οδικών συγκρούσεων θα συμβάλλει εναλλακτικό ένα σύστημα οδικών μεταφορών που θα εξυπηρετεί τους πολίτες με πρώτιστο σκοπό την ασφάλεια».

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:

Stockwatch: Προς κλιμακωτή ρύθμιση εξώδικου κόκκινου σηματοδότη

Οι περί Ζωνών Ασφαλείας Κανονισμοί του 2023

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην κήρυξη και διαχείριση των ζωνών ασφαλείας της Δημοκρατίας, δηλαδή των περιοχών γύρω από εγκαταστάσεις εντός της ΑΟΖ ή της υφαλοκρηπίδας της Δημοκρατίας.

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει την εξέταση σε επόμενη συνεδρία.

Ο περί Επιστημονικού Τεχνικού Επιμελητηρίου Κύπρου (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2023

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση των τα άρθρων 7, 7Α και 25 του βασικού νόμου, καθώς και το Δεύτερο Παράρτημα αυτού. Οι πιο πάνω τροποποιήσεις κρίθηκαν απαραίτητες για σκοπούς ορθότερης μεταφοράς της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005 σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων μετά από παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση.

Nomoplatform-ΚΥΠΕ 

Δείτε Περισσότερα

Θεσμών

Διαφωνία στη Βουλή για πρόταση δημοσιοποίησης δωρητών Φορέα Κοινωνικής Στήριξης

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 19/06/2024, εξέτασε την ακόλουθη πρόταση νόμου: Ο περί του Ανεξάρτητου Φορέα Κοινωνικής Στήριξης (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024 Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Ανεξάρτητου Φορέα Κοινωνικής Στήριξης Νόμου, ώστε η επιτροπή διαχείρισης