Επιτροπή Παιδείας: Τροπολογίες για εξετάσεις τετραμήνων και αντιπαραθέσεις Αγγλικής Σχολής

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 06/07/2022, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:

Οι περί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2022

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η διαφοροποίηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στα Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές Σχολές καθώς και η βελτίωση των διαδικασιών της αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών στο πλαίσιο των τετραμήνων.

Σύμφωνα με τους προτεινόμενους κανονισμούς για τα τετράμηνα, τα εξεταζόμενα μαθήματα για το Γυμνάσιο περιορίζονται στα Ελληνικά και τα Μαθηματικά.

Στην Α’ τάξη Λυκείου, εξεταζόμενα μαθήματα στο τέλος του τετραμήνου είναι τα Νέα Ελληνικά και τα δύο μαθήματα προσανατολισμού της κάθε Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού. Στη Β’ τάξη Λυκείου, εξεταζόμενα μαθήματα είναι τα Νέα Ελληνικά και δύο υποχρεωτικά μαθήματα της Κατεύθυνσης επιλογής του μαθητή. Στη Γ΄ τάξη Λυκείου, εξεταζόμενα μαθήματα είναι τα Νέα Ελληνικά, τα τέσσερα μαθήματα Κατεύθυνσης, τα τρία ή τα δύο υποχρεωτικά και το ένα ή τα δύο επιλεγόμενα, ανάλογα με την κατεύθυνση επιλογής.

Τα εξεταζόμενα μαθήματα του λυκειακού κύκλου Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης είναι τα Νέα Ελληνικά, τα Μαθηματικά και ένα από τα τεχνολογικά μαθήματα του κλάδου/ειδικότητας, για όλους τους κλάδους θεωρητικής και πρακτικής κατεύθυνσης της Α’ και Β΄ τάξης των Τεχνικών Σχολών, εκτός του κλάδου των Ξενοδοχειακών και Επισιτιστικών Τεχνών. Για τον κλάδο των Ξενοδοχειακών και Επισιτιστικών Τεχνών της Α΄ και Β΄ τάξης, τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι τα Νέα Ελληνικά, τα Αγγλικά και ένα από τα τεχνολογικά μαθήματα του κλάδου/ειδικότητας.

Οι Βουλευτές της Επιτροπής Παιδείας κατέθεσαν τροπολογίες επί των κανονισμών του Υπουργείου Παιδείας για τις εξετάσεις τετραμήνων κατέθεσαν, με το Υπουργείο να αναφέρει ότι αν περάσουν συγκεκριμένες από αυτές, τότε θα αποσύρει τους κανονισμούς.

Η πρώτη τροπολογία εκ μέρους του Προέδρου της Επιτροπής και Βουλευτή του ΔΗΚΟ Παύλου Μυλωνά και του Βουλευτή του ΔΗΚΟ Χρύσανθου Σαββίδη, προσθέτει στα εξεταζόμενα μαθήματα της Α και Β Λυκείου πρακτικής κατεύθυνσης τα μαθήματα είτε της Βιολογίας είτε της Χημείας.

Η δεύτερη τροπολογία που κατέθεσαν οι Βουλευτές του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης, Ανδρέας Καυκαλιάς και Χρίστος Χριστόφιας, προνοεί την κατάργηση των ενδιάμεσων εξετάσεων με τη λήξη του Α΄ τετραμήνου της σχολικής χρονιάς.

Παράλληλα, μία τρίτη τροπολογία του ΑΚΕΛ, του ΔΗΚΟ, της ΔΗΠΑ, της ΕΔΕΚ και του Κινήματος Οικολόγων εισάγει ρητή αναφορά στην υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας να παρέχει διαφοροποιημένη γραπτή εξέταση ή/και εύλογες προσαρμογές για αντιμετώπιση οποιονδήποτε αντικειμενικών δυσκολιών για παιδιά με ειδικές ανάγκες, όπως ορίζονται στον περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Νόμο. Όπως αναφέρεται, η ανάγκη για εισαγωγή ρητής αναφοράς στην συγκεκριμένη υποχρέωση έχει προκύψει από την άρνηση του Υπουργείου να εφαρμόσει την υποχρέωση του, επικαλούμενο μη ρητή αναφορά στους σχετικούς κανονισμούς.

Ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Παιδείας Νεόφυτος Παπαδόπουλος, ανέφερε στην Επιτροπή ότι σε περίπτωση που η Επιτροπή θα δει σοβαρά αυτές τις προτάσεις τότε το Υπουργείο θα αποσύρει τους κανονισμούς.

Παράλληλα υπάρχει πρόθεση κατάθεσης και άλλων τροπολογιών από κόμματα, κάτι που θα γίνει 48 ώρες πριν τη συνεδρία της Ολομέλειας την ερχόμενης Πέμπτης 14/07/2022.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παύλος Μυλωνάς σε δηλώσεις του ανέφερε ότι η πρόταση του ΑΚΕΛ απορρίφθηκε από τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής. Όπως είπε πρόθεση είναι να στηρίξουν και να βελτιώσουν τη διαδικασία των τετραμήνων και θα δουν στην Ολομέλεια τι θα γίνει με τις τροπολογίες επί των κανονισμών. Πρόσθεσε ότι οι κανονισμοί ήταν αποτέλεσμα διαλόγου των κομμάτων πλην του ΑΚΕΛ με το Υπουργείο Παιδείας και υπήρξε ένας συμβιβασμός, παρόλο που δεν υιοθέτησε το Υπουργείο όλες τις προτάσεις. Είπε ότι θεωρεί πολύ πιθανή την απόσυρση του νομοσχεδίου και των κανονισμών από την Κυβέρνηση. Διευκρίνισε επίσης ότι ο ίδιος δεν προτίθεται έξι μήνες πριν από τις εκλογές να εξετάσει άλλο νομοσχέδιο.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Γεώργιος Κάρουλλας, ανέφερε ότι οι αλλαγές του Υπουργείου παιδείας απλοποιούν και διευκολύνουν την όλη διαδικασία. Πρόσθεσε ότι ο ΔΗΣΥ δεν διαφωνεί με τη διαφοροποιημένη εξέταση φτάνει οι αλλαγές να γίνονται ορθά και συγκροτημένα και να υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες για αποφυγή της οποιασδήποτε κατάχρησης για διαφοροποιημένη γραπτή εξέταση, ώστε να διασφαλίζεται η άμιλλα μεταξύ των παιδιών. Εξέφρασε παράλληλα διαφωνία με τις τροπολογίες του ΑΚΕΛ αναφέροντας ότι το κόμμα είναι κάθετα εναντίον των τετραμήνων, θεσμός ο οποίος, όπως είπε, πρέπει να λειτουργήσει και με βελτιώσεις να ενδυναμώνεται και όχι να αποδυναμώνεται.

Σε δηλώσεις του ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης αναφέρθηκε σε «ετσιθελική, αυταρχική και αντιδημοκρατική συμπεριφορά» του Υπουργείου Παιδείας και έλλειψη σεβασμού προς τη Βουλή, λόγω της δήλωσης ότι σε περίπτωση που περάσουν τροπολογίες θα αποσύρει τους κανονισμούς. Επέκρινε το Υπουργείο ότι έμεινε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή και θα συζητηθούν οι κανονισμοί στην τελευταία συνεδρία της Ολομέλειας, αφού η Επιτροπή Παιδείας έτρεξε πάρα πολύ για να πετύχει κάτι τέτοιο. Είπε ότι σε περίπτωση που δεν γίνει αποδεκτή η τροπολογία του ΑΚΕΛ για κατάργηση της ενδιάμεσης εξέτασης, θα καταθέσουν τροπολογία για αναστολή των τετράμηνων στα γυμνάσια, αφού δεν έγινε όπως είπε σοβαρός διάλογος και αξιολόγηση. Πρόσθεσε ότι αν περάσει η τροπολογία τους, τότε θα προτείνουν την επαναφορά των τεσσάρων μαθημάτων στην τελική εξέταση στα γυμνάσια.

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ – Συνεργασία Αλέκος Τρυφωνίδης, ανέφερε ότι στηρίζει το θεσμό των τετραμήνων, ωστόσο βλέποντας τα προβλήματα και τις δυσκολίες που υπάρχουν θα καταθέσουν τροπολογίες τις οποίες θα υποβάλουν στην Ολομέλεια. Η μια προνοεί να μην υπάρχουν τετράμηνες εξετάσεις στην α’ γυμνασίου, ενώ η άλλη προνοεί τον περιορισμό και προσαρμογή της ύλης στην γ’ λυκείου προς όφελος, όπως είπε, των παιδιών και της αριστείας.

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ:

Stockwatch: Στον αέρα οι κανονισμοί για τις μαθητικές εξετάσεις

Ο περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί της Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νόμου, ώστε να ισχύουν τα ακόλουθα όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι εργάζονται με το καθεστώς αορίστου χρόνου στη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία:

(α) να μην υποχρεούνται να παρακάθονται σε γραπτή εξέταση κάθε οχτώ χρόνια για να διατηρήσουν τη θέση τους στον πίνακα διορισίμων,

(β) να διατηρούν το δικαίωμά τους να τύχουν μόνιμου διορισμού και μετά την κατάργηση των πινάκων διοριστέων την 1η Σεπτεμβρίου 2027 μέσα από κατάλογο που θα δημιουργηθεί ειδικά γι’ αυτόν τον σκοπό και ο οποίος θα καταρτίζεται με αξιοκρατικά κριτήρια που θα θεσπιστούν με κανονισμούς, και

(γ) να απολαμβάνουν τα ίδια εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα με τους εργοδοτούμενους αορίστου χρόνου στη δημόσια υπηρεσία και να μην κινδυνεύουν να απολυθούν για λόγους πλεονασμού με σκοπό την άρση της δυσμενούς διάκρισης και της στρέβλωσης που παρατηρείται σε βάρος τους.

Ο περί Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (Τροποποιητικός) Νόμος του και συναφείς Κανονισμοί 2022

Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω σχέδια νόμου σκοπός των οποίων είναι η ίδρυση της ακαδημαϊκής  οντότητας «Ακαδημία Επαγγελμάτων Φιλοξενίας Κύπρου» στην οποία θα ενταχθεί το Ανώτερο Ξενοδοχειακό Ινστιτούτο Κύπρου. Ο τρόπος λειτουργίας της ακαδημαϊκής οντότητας και άλλα συναφή θέματα θα ρυθμίζονται με Κανονισμούς. Περαιτέρω, περιλαμβάνεται πρόνοια βάσει της οποίας τα προγράμματα σπουδών του ΑΞΙΚ δύναται να προσφέρονται και στην Αγγλική γλώσσα. Τέλος, προνοεiται ότι η μεταφορά του προσωπικού του ΑΞΙΚ στο ΤΕΠΑΚ θα ρυθμίζεται με τον περί Μεταφοράς Προσωπικού του Ανώτερου Ξενοδοχειακού Ινστιτούτου Κύπρου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου Νόμο.

Σκοπός της Ακαδημίας Επαγγελμάτων Φιλοξενίας Κύπρου (ΑΕΦΚ) (Cyprus Academy of Hospitality) είναι η προσφορά στο πεδίο της ξενοδοχειακής, επισιτιστικής και ευρύτερης τουριστικής εκπαίδευσης και η συνεισφορά στην κάλυψη αναγκών της κοινωνίας και της οικονομίας στο τομέα των ξενοδοχειακών, της φιλοξενίας, του επισιτισμού, του τουρισμού και στην ανάπτυξη της επιστήμης σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα.

Ο περί Μεταφοράς Προσωπικού του Ανώτερου Ξενοδοχειακού Ινστιτούτου Κύπρου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου Νόμος του 2022

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η ρύθμιση της μεταφοράς του προσωπικού του ΑΞΙΚ, εάν το επιθυμεί, στο ΤΕΠΑΚ. Συγκεκριμένα, το προσωπικό του ΑΞΙΚ (μόνιμο προσωπικό και εργοδοτούμενοι αορίστου χρόνου) θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει κατά πόσο επιθυμεί να ενταχθεί στο ΤΕΠΑΚ ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό. Τα συνταξιοδοτικά, μισθολογικά και άλλα ωφελήματα του προσωπικού που θα επιλέξει να ενταχθεί στο ΤΕΠΑΚ με το παρόν νομοσχέδιο μεταφέρονται και διασφαλίζονται. Το προσωπικό του ΑΞΙΚ που δεν παράσχει εμπρόθεσμη, ανέκκλητη και γραπτή δήλωση ότι επιθυμεί τη μεταφορά του στο ΤΕΠΑΚ, θα παραμένει στη δημόσια υπηρεσία.

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση όλων των πιο πάνω σχεδίων νόμου στην Ολομέλεια του σώματος για ψήφιση.

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή συζήτησε τα ακόλουθα θέματα:

Το νομικό καθεστώς της Αγγλικής Σχολής και οι υποχρεώσεις της όπως απορρέουν από αυτό

Οι καταγγελίες της Οργάνωσης Προσωπικού της Αγγλικής Σχολής (ESSA) για ενδεχόμενες αυθαίρετες απολύσεις προσωπικού της σχολής

Η Επιτροπή συζήτησε τα πιο πάνω θέματα μέσω των οποίων εξετάστηκε το νομικό καθεστώς της Αγγλικής Σχολής, οι υποχρεώσεις της όπως απορρέουν από αυτό καθώς και οι καταγγελίες της Οργάνωσης Προσωπικού της Αγγλικής Σχολής (ESSA) για ενδεχόμενες αυθαίρετες απολύσεις προσωπικού της σχολής.

Το Διοικητικό Συμβούλιο επέμεινε ότι το καθεστώς του ιδιωτικού σχολείου για την Αγγλική Σχολή δεν μπορεί να αμφισβητηθεί και ότι παρόλο που το ΔΣ του Σχολείου διορίζεται από το Υπουργικό Συμβούλιο και λαμβάνει χορηγίες και άλλα κονδύλια για συντήρηση των κτηρίων του, δεν αποτελεί οργανισμό δημοσίου δικαίου.

Εκ μέρους του ΔΣ της Σχολής η Νάταλι Παρτασίδου ανέφερε ότι η Αγγλική Σχολή έχει το προνόμιο ως εργοδότης, αν υπάρξει πειθαρχικό παράπτωμα, να εκκινήσει μια διαδικασία έρευνας και ότι εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία, τότε θα μπορούν να εμφανιστούν ενώπιον του Υπουργείου Εργασίας για διαμεσολάβηση.

Η Πρόεδρος της Συντεχνίας Προσωπικού, Μυρτώ Χασαποπούλου κατήγγειλε ότι ο διευθυντής του Σχολείου παρουσίασε στο ΔΣ λίστα 13 εκπαιδευτικών προς απόλυση και τέσσερεις από αυτούς έχουν τοποθετηθεί σε πειθαρχική διαδικασία και είναι μέλη της Επιτροπής στη Συντεχνίας. Είπε ότι η ίδια, η γραμματέας και η ταμίας της συντεχνίας αντιμετωπίζουν πειθαρχικές διαδικασίες με βάση τα πρακτικά της Βουλής και τις επιστολές των συντεχνιών. Πρόσθεσε ότι στόχος του διευθυντή είναι η παύση της συντεχνίας και η μείωση του οποιουδήποτε εκφράζει αντίθετες απόψεις, ενώ όπως είπε ήδη μειώνει το προσωπικό και το ηθικό του. Πρόσθεσε ότι ο διευθυντής ανακοίνωσε μεταρρυθμίσεις για τα μάτια των γονιών, χωρίς διαβούλευση και χωρίς να καταλάβει κανείς ποιες είναι. Σημείωσε ότι τα προηγούμενα χρόνια ουδέποτε είχαν πρόβλημα με πειθαρχικές διαδικασίες και οι εκπαιδευτικοί που έχουν διαδικασίες εναντίον τους είχαν εξαιρετικές αξιολογήσεις. Είπε επίσης ότι είναι φανερό ότι το ΔΣ και ο διευθυντής δεν θέλουν διαβούλευση με τη συντεχνία.

Ο δικηγόρος της Συντεχνίας είπε ότι η Αγγλική Σχολή έχει ένα ιδιότυπο καθεστώς το οποίο πρέπει να αναγνωριστεί και ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται πρακτικά της Βουλής για πειθαρχική διαδικασία εις βάρος καθηγητών.

Δύο εκπρόσωποι διαφορετικών Συνδέσμων Γονέων μίλησαν στην Επιτροπή.  Ο Πάρης Κλεάνθους δήλωσε Πρόεδρος του επίσημου Συνδέσμου Γονέων που εκπροσωπεί όλους τους γονείς και τάχθηκε υπέρ των μεταρρυθμίσεων που επιχειρεί η διεύθυνση του σχολείου, ενώ ανέφερε ότι δεν γνωρίζει κατά πόσο είναι αυθαίρετες οι πειθαρχικές διαδικασίες, ούτε είναι δουλειά τους να γνωρίζουν. Θέλουμε, ανέφερε, να είναι ευτυχισμένα τα παιδιά μας και να είναι στις τάξεις, με την αποφυγή των περσινών απεργιών.

Εκ μέρους του άλλου συνδέσμου γονέων, ο δικηγόρος Λάρης Βραχίμης είπε το να συνδικαλίζεται κάποιος δεν σημαίνει ότι του επιτρέπεται να παρανομεί και να διαπράττει πειθαρχικά αδικήματα. Κανείς, πρόσθεσε, δεν έχει αντιμετωπίσει πειθαρχική δίωξη λόγω συνδικαλισμού. Ανέφερε ότι μιλά έχοντας την εξουσιοδότηση περίπου των μισών γονιών του σχολείου και επιδιώκουν το σχολείο να παραμένει ανοικτό.

Το Υπουργείο Παιδείας έκανε έκκληση σε όλους τους εμπλεκόμενους να σταθούν στο ίδιο μέτωπο και να παλέψουν για το καλό του σχολείο.

Εκ μέρους του Υπουργείου Εργασίας αναφέρθηκε ότι οι Υπουργοί Γιάννης Καρούσος και Κυριάκος Κούσιος προσπάθησαν ώστε να μην φτάσει το θέμα σε σύγκρουση και ότι το Υπουργείο είναι στη διάθεση των δυο πλευρών. Είπε παράλληλα ότι αν διώκονται άτομα επειδή είναι μέλη συντεχνιών, τότε αυτό θα πρέπει να τεθεί στον Έφορο Συντεχνιών που αν ισχύει οφείλει να το παραπέμψει στον Γενικό Εισαγγελέα, αφού αποτελεί ποινικό αδίκημα.

Ένταση κατά τη διάρκεια της συνεδρίας

Ένταση επικράτησε όταν ο Πρόεδρος του ΔΣ της Αγγλικής Σχολής Χαράλαμπος Ιωσηφίδης ζήτησε να μην πάρει τον λόγο η Πρόεδρος της Συντεχνίας, αφού είχε ήδη τοποθετηθεί ο δικηγόρος τους, με αποτέλεσμα ο Πρόεδρος της Επιτροπής να του πει ότι εδώ δεν είναι το Συμβούλιο του English School και ότι είναι άλλες οι διαδικασίες που ακολουθούνται.

Σε άλλη περίπτωση ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Γιώργος Λουκαΐδης παρομοίασε τη συμπεριφορά της διεύθυνσης της Σχολής με αυτή του Ερντογάν, δημιουργώντας έντονες αντιδράσεις.

Δηλώσεις Βουλευτών

Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Βουλευτής του ΔΗΚΟ Παύλος Μυλωνάς είπε ότι απηυθύναν έκκληση για συνεννόηση και όχι εκδικητικές συμπεριφοράς από την εργοδοτική πλευρά, ενώ κάλεσαν τους εργαζόμενους να κάτσουν στο τραπέζι του διαλόγου για να βρεθεί χρυσή τομή. Ωστόσο ανέφερε ότι υπάρχει τόσο ένταση που δεν μπορεί παρά να οδηγηθούν τα εμπλεκόμενα μέρη στα δικαστήρια.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Γεώργιος Κάρουλλας είπε ότι το ζήτημα είναι άκρως εργασιακό και ότι η Αγγλική Σχολή είναι ιδιωτική σχολή και όχι οργανισμός δημοσίου δικαίου και θα πρέπει να αφεθεί να λειτουργεί με βάση τους δικούς της κανονισμούς και μέσα από διάλογο να βρεθούν οι βέλτιστες λύσεις για να συνεχίσει η Σχολή απρόσκοπτα το έργο της.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης έκανε λόγο για λανθασμένους χειρισμούς και αυταρχικές συμπεριφορές που πλήττουν το όνομα της σχολής, τα παιδιά που φοιτούν και τους γονείς τους. Απηύθυνε έκκληση προς την ηγεσία της αγγλικής σχολής και την προεδρία της Δημοκρατία να σταματήσουν οι διώξεις και να ξεκινήσει ένας σοβαρός διάλογος για να λυθούν δημοκρατικά τα προβλήματα.

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ – Συνεργασία Αλέκος Τρυφωνίδης κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους σε διαβούλευση για το καλό της αγγλικής σχολής για επίλυση των προβλημάτων και διατήρηση του υψηλού επιπέδου της σχολής. Είπε επίσης ότι αν δεν βρεθεί λύση, ως Κοινοβούλιο μπορούν να λάβουν μέτρα με νομοθετικές πρωτοβουλίες που να αφορούν είτε τις χορηγίες είτε τις συντηρήσεις των κτηρίων.

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ:

Stockwatch: Αντιπαραθέσεις για απολύσεις στην Αγγλική Σχολή

Nomoplatform-ΚΥΠΕ-ΓΤΒ

Δείτε Περισσότερα

Θεσμών

Επεξεργάζεται δεδομένα σε σχέση με τον ρόλο Γ. Εισαγγελέα το Υπ. Δικαιοσύνης

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 28/02/2024, εξέτασε την Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2023 για την κατάσταση του κράτους δικαίου στην Κύπρο και ειδικότερα το κεφάλαιο της έκθεσης που αφορά το σύστημα απονομής δικαιοσύνης. Επεξεργάζεται δεδομένα σε σχέση με τον ρόλο Γ. Εισαγγελέα το Υπ. Δικαιοσύνης

Παιδείας

Αναγκαίος ο στρατηγικός σχεδιασμός για δημόσια πανεπιστήμια

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 28/02/2024, εξέτασε τα ακόλουθα νομοσχέδια: Ο περί Προϋπολογισμού του Πανεπιστημίου Κύπρου του 2024 Νόμος του 2024 Ο περί Προϋπολογισμού του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου του 2024 Νόμος του 2024 Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω νομοσχέδια σκοπός των οποίων είναι: (α) η έγκριση πληρωμής