Επιτροπή Μεταφορών: Στις 14/07/2022 ενώπιον Ολομέλειας τα σχέδια νόμου για scooters

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά η διάρκεια της συνεδρίας στις 30/06/2022, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:

Ο περί Ρύθμισης της Διακίνησης Ποδηλάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022

Ο περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022

Οι περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2022

Η Επιτροπή συνέχισε την εξέταση των πιο πάνω σχεδίων νόμου, σκοπός των οποίων είναι η νομοθετική ρύθμιση της χρήσης και διακίνησης με συσκευές προσωπικής κινητικότητας (scooters).

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Βουλευτής της ΔΗΠΑ Μαρίνος Μουσιούττας, ανέφερε ότι μέχρι τώρα τα σκούτερ κυκλοφορούν στην Κύπρο χωρίς να υπάρχει κάποια ρύθμιση. Ακόμη, εξήγησε ότι η νομοθεσία που θα τεθεί στην Ολομέλεια προς ψήφιση αφορά στη ρύθμιση του πού θα διακινούνται, πώς θα διακινούνται, τη μέγιστη ταχύτητα που θα είναι 20 χλμ., την υποχρεωτική χρήση κράνους στα σκούτερ, τη διακίνησή τους στους ποδηλατόδρομους και όχι στο οδόστρωμα του δρόμου. Θα δικαιούνται οι τοπικές αρχές να εκδίδουν άδειες για χρήση των σκούτερ σε πλατείες ή πεζόδρομους στα όρια των δήμων και των κοινοτήτων, καθώς επίσης και σε δρόμους στους οποίους η μέγιστη ταχύτητα είναι 30 χλμ., πρόσθεσε.

«Θεωρούμε ότι με τη ρύθμιση αυτή θα σταματήσει η ανεξέλεγκτη χρήση αυτών των οχημάτων και θα μπει μια τάξη», δήλωσε ο κ. Μουσιούττας, προσθέτοντας ότι θα υπάρχει και εξώδικη ρύθμιση για το παράπτωμα της χρήσης των σκούτερ είτε με μεγαλύτερη ταχύτητα είτε σε χώρους όπου δεν επιτρέπεται και ότι αρμόδια γι’ αυτό είναι η Αστυνομία και οι τροχονόμοι στις τοπικές αρχές. «Η χρήση των σκούτερ θα επιτρέπεται σε άτομα άνω των 14 ετών», διευκρίνισε.

Ο Γιαννάκης Γαβριήλ, Βουλευτής ΑΚΕΛ, δήλωσε ότι είναι «πρώτιστο μέλημα όλων μας η οδική ασφάλεια, η ανάπτυξη της οδικής συνείδησης και η επιμόρφωση του κοινού, ούτως ώστε να μπορούν οι οδηγοί να σέβονται τους οδηγούς των συσκευών αυτών, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη της μικροκινητικότητας και της χρήσης τέτοιων συσκευών, οι οποίες είναι φιλικές προς το περιβάλλον και θα συμβάλουν στη μείωση των ρύπων και της αστικής κινητικότητας».

Σήμερα, επεσήμανε, απαντήθηκαν μερικά από τα σοβαρά ερωτήματα που είχαν τεθεί στις προηγούμενες συνεδρίες της Επιτροπής, αλλά παραμένει αναπάντητο το ερώτημα ποιος θα έχει την ευθύνη εφαρμογής της νομοθεσίας, αφού η εκπρόσωπος της Ένωσης Δήμων ενημέρωσε ότι οι Δήμοι αδυνατούν να εφαρμόσουν τη νομοθεσία. Εκτός αυτού, συνέχισε, υπάρχουν και άλλα ζητήματα, όπως η συνύπαρξη των πεζών και των οδηγών σκούτερ σε δρόμους κοινής χρήσης καθώς επίσης και το ζήτημα της εφαρμογής της νομοθεσίας.

«Ως κοινοβουλευτική ομάδα του ΑΚΕΛ έχουμε δηλώσει για ακόμη μια φορά την πρόθεσή μας να συνεργαστούμε με τους αρμόδιους φορείς για τη δημιουργία ενός νομοθετικού πλαισίου χρήσιμου και χρηστικού προς το κοινό», κατέληξε.

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως τα πιο πάνω νομοσχέδια τεθούν προς ψήφιση ενώπιον της Ολομέλειας του σώματος στις 14 Ιουλίου 2022.

Ο περί Ρύθμισης της Διακίνησης Ποδηλάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021

Ο περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων (Τροποποιητικός) (Αρ. 4) Νόμος του 2021

Η Επιτροπή εξέτασε τις πιο πάνω προτάσεις νόμου σκοπός των οποίων είναι:

(α) η τροποποίηση του περί Ρύθμισης της Διακίνησης Ποδηλάτων Νόμου, ώστε αφενός η χρήση προστατευτικού κράνους από τον ποδηλάτη ή από πρόσωπο που μεταφέρεται σε ειδικό κάθισμα ποδηλάτου ή από επιβάτη αυτού κατά τη διακίνησή τους με το ποδήλατο να καταστεί υποχρεωτική και αφετέρου η παραβίαση της υποχρέωσης αυτής να αποτελεί αδίκημα και

(β) η τροποποίηση του περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων Νόμου, ώστε να συμπεριληφθεί στον Πίνακα I του βασικού νόμου το αδίκημα της μη χρήσης προστατευτικού κράνους από τους ποδηλάτες ή από πρόσωπο που μεταφέρεται σε ειδικό κάθισμα ή που επιβαίνει σε ποδήλατο για επιβολή εξώδικου προστίμου.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Βουλευτής της ΔΗΠΑ Μαρίνος Μουσιούττας, σημείωσε ότι μέχρι τώρα δεν υπήρχε αυτή η πρόνοια, η οποία έχει εγκριθεί από την Επιτροπή και θα είναι στην Ολομέλεια. Θα υπάρχει και εξώδικη ρύθμιση 50 ευρώ αν κάποιος δεν χρησιμοποιεί το κράνος, πρόσθεσε.

Ο Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, Πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων-Συνεργασίας Πολιτών, ανέφερε ότι είναι εναντίον της υποχρεωτικής χρήσης κράνους, διευκρινίζοντας ότι πρέπει να είναι υποχρεωτική για παιδιά ηλικίας 14 ετών και κάτω. «Θέλουμε την Πολιτεία να συνιστά στον κόσμο να φορέσει κράνος, αλλά να μην είναι υποχρεωτικό σε όλους τους ποδηλάτες», κατέληξε.

Ο περί Εμπορικής Ναυτιλίας (Έκδοση και Αναγνώριση Πιστοποιητικών και Ναυτική Εκπαίδευση) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης μέσω της ρύθμισης της λειτουργίας και του καθεστώτος των Ακαδημιών Ναυτικής Εκπαίδευσης στη Δημοκρατία.

Η Επιτροπή συνέχισε τη συζήτηση του πιο πάνω νομοσχεδίου, χωρίς την παρουσία προσκεκλημένων, και αποφάσισε όπως προχωρήσει στο στάδιο της τοποθέτησης και λήψης τελικής απόφασης σε επόμενη συνεδρία της.

Οι περί Αρχαιοτήτων (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2022

Η Επιτροπή συζήτησε τους πιο πάνω κανονισμούς, οι οποίοι τέθηκαν εκ νέου ενώπιόν της, μετά από αναβολή της συζήτησής τους κατά τη συνεδρία της Ολομέλειας του σώματος ημερομηνίας 16 Ιουνίου 2022.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Βουλευτής της ΔΗΠΑ Μαρίνος Μουσιούττας, δήλωσε ότι μπήκαν περιορισμοί στον αριθμό των ατόμων που μπορούν να παρίστανται σε τέτοιες εκδηλώσεις, μπήκε κάποιο κόστος το οποίο θα πληρώνουν αυτοί που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τους χώρους αυτούς καθώς και άλλοι περιορισμοί.

Όπως εξήγησε, οι περιορισμοί τέθηκαν έτσι ώστε να μη γίνεται φθορά στα αρχαία μνημεία κατά την τέλεση των γάμων.

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ:

Stockwatch: Ένταξη ακόμη δύο αρχαίων μνημείων για γάμους

Οι περί Πολιτικής Αεροπορίας (Εθνικό Πρόγραμμα Διευκολύνσεων Πολιτικής Αεροπορίας) Κανονισμοί του 2021

Η Επιτροπή  εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η εφαρμογή του Παραρτήματος 9 (Annex 9) του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας και ο καθορισμός του πλαισίου καθοδήγησης και βελτιστοποίησης της ροής αεροσκαφών, πληρωμάτων, επιβατών και φορτίου στους αερολιμένες, συμβάλλοντας στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών και διατηρώντας συγχρόνως ένα ασφαλές περιβάλλον πολιτικής αεροπορίας, στο οποίο παρέχονται υπηρεσίες με έναν αξιόπιστο και αποτελεσματικό τρόπο.

Η Επιτροπή τοποθετήθηκε, κεκλεισμένων των θυρών, επί του τελικού κειμένου των πιο πάνω κανονισμών και αποφάσισε όπως τους υποβάλει στην Ολομέλεια του σώματος για έγκριση, σε ημερομηνία που καθορίστηκε στο πλαίσιο της εν λόγω συνεδρίας, αφού προηγηθεί το στάδιο της διαβούλευσης επί τροπολογιών, οι οποίες ενδεχομένως να υποβληθούν από Βουλευτές/Βουλεύτριες του σώματος.

Ο περί των Τεχνιτών Οχημάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός τους οποίου είναι η βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός του βασικού νόμου που προβλέπει για τη ρύθμιση της άσκησης του επαγγέλματος του τεχνίτη οχημάτων.

Η Επιτροπή τοποθετήθηκε, κεκλεισμένων των θυρών, επί του τελικού κειμένου των πιο πάνω κανονισμών και αποφάσισε όπως τους υποβάλει στην Ολομέλεια του σώματος για έγκριση, σε ημερομηνία που καθορίστηκε στο πλαίσιο της εν λόγω συνεδρίας, αφού προηγηθεί το στάδιο της διαβούλευσης επί τροπολογιών, οι οποίες ενδεχομένως να υποβληθούν από Βουλευτές/Βουλεύτριες του σώματος.

Ο περί της Επαγγελματικής Άδειας Οδηγού (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί της Επαγγελματικής Άδειας Οδηγού Νόμου, ώστε να διασαφηνιστεί ο ορισμός του όρου «φορτηγό όχημα» του οποίου η οδήγηση απαιτεί την κατοχή επαγγελματικής άδειας οδηγού. Ειδικότερα προτείνεται όπως ο όρος «φορτηγό όχημα» σημαίνει φορτηγό μηχανοκίνητο όχημα με μικτό επιτρεπόμενο βάρος άνω των 7.500 κιλών αντί με μικτό επιτρεπόμενο βάρος 7.500 κιλών και άνω που προβλέπεται στην ισχύουσα νομοθεσία.

Με δεδομένο ότι δεν υποβλήθηκαν οποιεσδήποτε τροπολογίες, η πιο πάνω πρόταση νόμου θα τεθεί ενώπιον της Ολομέλειας του σώματος προς ψήφιση, σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής σε προηγούμενη συνεδρία της.

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή συζήτησε το ακόλουθο θέμα:

Οι επιπτώσεις στις επιχειρήσεις ενοικιάσεως οχημάτων από τις διατάξεις της νομοθεσίας αναφορικά, πρώτον, με τον ελάχιστο στόλο οχημάτων και, δεύτερον, με το μέγιστο όριο ηλικίας των οχημάτων αυτών ως προϋποθέσεις για την παροχή των υπηρεσιών τους

Η Επιτροπή άρχισε τη συζήτηση του πιο πάνω θέματος, παρουσία εκπροσώπων των αρμόδιων υπηρεσιών και εμπλεκόμενων φορέων, κατά την οποία ενημερώθηκε για τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις ενοικιάσεως οχημάτων, τα οποία επιδεινώθηκαν ένεκα των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19, καθώς και του πολέμου στην Ουκρανία.

Την Επιτροπή απασχόλησαν μεταξύ άλλων ο ελάχιστος στόλος οχημάτων, καθώς και το μέγιστο όριο ηλικίας των εν λόγω οχημάτων όπως αυτά καθορίζονται στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο και τα πιθανά προβλήματα που προκαλούν στη λειτουργία των εν λόγω επιχειρήσεων και πώς η ενδεχόμενη τροποποίηση του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου επιβάλλει την παροχή επαρκούς χρονικού πλαισίου στο αρμόδιο υπουργείο, ώστε να διεξέλθει της διαδικασίας της διαβούλευσης με όλους τους κυβερνητικούς αρμοδίους και εμπλεκόμενους φορείς.

Η Επιτροπή, αφού έλαβε υπόψη τις θέσεις των εμπλεκόμενων μερών, αποφάσισε τη συνέχιση της συζήτησης του πιο πάνω θέματος σε επόμενη συνεδρία της.

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ:

Stockwatch: Ρυθμίσεις για τα οχήματα ενοικιάσεως

Nomoplatform-ΚΥΠΕ-ΓΤΒ

Δείτε Περισσότερα

Αποφάσεις Ολομέλειας

Προϋπολογισμός ΤΕΠΑΚ, χρηματοδότηση ΟΚΥπΥ, ολοήμερα σχολεία και ταυτοποίηση χρηστών καρτοκινητών

Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 25/04/2024, υπερψήφισε τον προϋπολογισμό του ΤΕΠΑΚ, τη χρονική παράταση της χρηματοδότησης των ελλειμμάτων του ΟΚΥπΥ, την επέκταση της περιόδου της λειτουργίας των ολοήμερων και θερινών σχολείων, την ταυτοποίηση των χρηστών καρτοκινητών, τη δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από το Υπουργείο Ενέργειας, τις νέες κατηγορίες δανείων από