Άρχισε η συζήτηση των νέων κανονισμών δημοτικής εκπαίδευσης

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 29/11/2023, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:

Οι περί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης Κανονισμοί του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η θέσπιση νέων κανονισμών με τους οποίους αντικαθίστανται οι υφυστάμενοι κανονισμοί, ώστε να εκσυγχρονιστούν και να επικαιροποιηθούν οι πρόνοιές τους για την αναβάθμιση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος.

Άρχισε η συζήτηση των νέων κανονισμών δημοτικής εκπαίδευσης

Τη βούλησή τους για ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων και την ψήφιση έως το τέλος του έτους των νέων κανονισμών λειτουργίας των σχολείων δημοτικής εκπαίδευσης εξέφρασαν τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, με στόχο την εφαρμογή τους από το επόμενο σχολικό έτος. 

Στις δηλώσεις του μετά το τέλος της συνεδρίας, ο πρόεδρος της επιτροπής και βουλευτής του ΔΗΚΟ Παύλος Μυλωνάς είπε ότι μετά από καθυστέρηση μίας δεκαετίας, η Κυβέρνηση και η Υπουργός Παιδείας πήρε την πρωτοβουλία ολοκλήρωσης των διαδικασιών σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, η οποία τέθηκε ενώπιον της επιτροπής και πλέον λαμβάνοντας υπόψη υπομνήματα και παρατηρήσεις που θα ληφθούν από όλους τους ενδιαφερόμενους οργανισμούς και φορείς θα προχωρήσει στην ψήφισή τους μέχρι το τέλος του έτους ούτως ώστε η νέα σχολική χρονιά 2024-2025 να ξεκινήσει με τους νέους κανονισμούς. 

«Το ΔΗΚΟ στηρίζει απόλυτα τις πρωτοβουλίες της Υπουργού και της Κυβερνήσεως, υπάρχουν θέματα που αφορούν τους κανονισμούς της δημοτικής εκπαίδευσης και υπάρχουν θέματα τα οποία συζητήθηκαν στην επιτροπή και αφορούν την ειδική εκπαίδευση», τόνισε ο κ. Μυλωνάς, συμπληρώνοντας ότι η Κυβέρνηση εξήγγειλε μόλις πρόσφατα την πρωτοβουλία της, και η Υπουργός και ο ίδιος ο Πρόεδρος, για την έναρξη διαλόγου με όλους τους φορείς που αφορούν και ασχολούνται με την ειδική εκπαίδευση, έχει γίνει πολύ καλή δουλειά και αναμένονται τα αποτελέσματα αυτής της πρωτοβουλίας. 

Κληθείς να σχολιάσει σχόλια περί «ακυβερνησίας και ασυνεννοησίας» μεταξύ των συμπολιτευόμενων κομμάτων και της Κυβέρνησης, ο Πρόεδρος της Επιτροπής είπε ότι επρόκειτο για αναφορές κάποιων Βουλευτών οι οποίοι ζητούσαν διευκρινίσεις για ένα θέμα το οποίο δεν ήταν αντικείμενο της σημερινής συζήτησης. 

«Σήμερα κλήθηκαν και ήρθαν για τα θέματα της δημοτικής εκπαίδευσης, οργανωμένοι σύνδεσμοι γονέων ατόμων παιδιών με αναπηρίας και με αφορμή αυτό οι Βουλευτές μέσα στο πάθος τους και στην προσπάθειά τους να βρουν λύσεις ξεφεύγουν από το θέμα συζήτησης και προκάλεσε μια αναστάτωση εντός», είπε. 

Ο επίσης Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρύσανθος Σαββίδης συμπλήρωσε περαιτέρω ότι το ΑΚΕΛ «ήθελε απλώς να δημιουργήσει θέμα στην Επιτροπή Παιδείας χωρίς να υπάρχει πραγματικό ζήτημα». 

«Μια Υπουργός που είναι άκρως πετυχημένη και αποφασιστική, έλυσε το πρόβλημα με τα τετράμηνα, έλυσε το πρόβλημα με την αγορά υπηρεσιών, ανέπτυξε την τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε άλλες επαρχίες, φέρνει τους κανονισμούς λειτουργίας στο σχολείο μετά από 10 χρόνια, συνεπώς δημιουργήθηκε θέμα χωρίς να υπάρχει λόγος», προσέθεσε ο κ. Σαββίδης, ενώ καταλήγοντας ο κ. Μυλωνάς τόνισε ότι η ουσία είναι ότι μετά από 10 χρόνια θα έχουμε νέους κανονισμούς λειτουργίας της δημοτικής εκπαίδευσης και τα υπόλοιπα μπορούν να συζητηθούν αλλού εκτός από την Επιτροπή Παιδείας.

Με τη σειρά του, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Κάρουλλας είπε ότι το νομοθετικό έργο για τους κανονισμούς λειτουργίας της δημοτικής εκπαίδευσης άρχισε με την προηγούμενη Κυβέρνηση και προωθείται πλέον για ολοκλήρωση από την παρούσα κυβέρνηση μετά από 10 συνολικά χρόνια διαλόγου και διαβούλευσης.

«Θεωρούμε ότι η συμβολή όλων είναι η αναγκαία και πρέπει να είναι εποικοδομητική για να συμβάλλουμε μέσα από διαβούλευση στο σχολείο του αύριο για τη συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με ό,τι σημαίνει αυτό με όλα τα ζητήματα τα οποία εγείρονται», συμπλήρωσε σχετικά.

Σχετικά με τους φορείς των παιδιών με αναπηρία και τα ζητήματα τα οποία έχουν αναδείξει κατά τη συνεδρία, ο κ. Κάρουλλας είπε ότι αναμένεται η τελική έκβαση του διαλόγου και πως η επιτροπή είναι έτοιμη να συζητήσει τις οποίες τροποποιήσεις φέρει ενώπιόν της το Υπουργείο Παιδείας κατά την επεξεργασία των κανονισμών ή μετά την ψήφιση του σχετικού πακέτου. 

«Είναι θέση του Δημοκρατικού Συναγερμού ότι το έργο αυτό πρέπει να ολοκληρωθεί σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα, πάντα με αποτελεσματικότητα για την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων θα επανέλθει με τις οποίες εισηγήσεις, πάντα εποικοδομητικά για να ενισχύσουμε την ποιότητα του δημόσιου σχολείου», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς για το περιεχόμενο των κανονισμών ειδικότερα, είπε ότι έχουν εξεταστεί κανονισμοί οι οποίοι επεξηγούν τη λειτουργία του σχολείου σε σχέση με την πολιτισμική ταυτότητα, προσθέτοντας πως θεωρεί αναγκαίους τους κανονισμούς για τα άδικα μέτρα για την πειθαρχία, όπως επίσης και τη διαχείριση των ζητημάτων που άπτονται των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία.  

Προσέθεσε για τα ζητήματα πειθαρχίας ότι δεν τίθεται ζήτημα τιμωρίας, αλλά παιδαγωγικών μέτρων τα οποία θα πρέπει να έχει το σχολείο ενώπιόν του για να μπορεί να χειρίζεται τα ζητήματα και για την εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας που ψηφίστηκε πριν από δύο με τρία χρόνια για τη διαχείριση της ενδοσχολικής βίας, η οποία χρειάζεται τροποποιήσεις ώστε να μπορεί να συμβάλει απρόσκοπτα προς το σκοπό για τον οποίο είχε ψηφιστεί.

Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης είπε ότι στο πλαίσιο της σημερινής συζήτησης προέκυψαν σοβαρά πολιτικά ζητήματα, τα οποία επιτέλους θα πρέπει να επιλυθούν.

Αρχικά ανέφερε ότι για πολλαπλή φορά σε διάφορες επιτροπές βουλευτές που προέρχονται από τα κόμματα της συμπολίτευσης, ενώ υπάρχουν συγκεκριμένες κυβερνητικές προτάσεις ενώπιον της επιτροπής, ισχυρίζονται ότι είχαν ξεχωριστές επαφές με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο οποίος υποστηρίζει άλλα πράγματα.

«Θέλω να πιστεύω ότι όταν έρχονται νομοσχέδια προερχόμενα από την κυβέρνηση στη Βουλή τα έχουν δει και οι υπουργοί και στο Υπουργικό Συμβούλιο, δεν μπορεί να διεξάγεται η συζήτηση σε αυτήν τη βάση», σημείωσε σχετικά.

Ένα δεύτερο, επίσης πολύ σοβαρό πολιτικό, όπως είπε, ζήτημα, αφορά στη διαφαινόμενη ασυνεννοησία μεταξύ των κομμάτων της συμπολίτευσης που εντείνει μια εικόνα ακυβερνησίας, αναφέροντας για παράδειγμα πως δεν έχει γίνει γνωστό μέχρι σήμερα σε ποια πλαίσια διεξάγεται ο διάλογος για το ζήτημα της ειδικής ενιαίας εκπαίδευσης.

Εμείς ζητήσαμε επίσημη συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας, ενημερωθήκαμε επισήμως και καταθέσαμε προτάσεις και αυτό που εμάς μας λέχθηκε είναι ότι θα ξεκινήσει ο διάλογος όπως έχει ξεκινήσει όχι για συνολική αντικατάσταση της νομοθεσίας του 1999, αλλά για τροποποιήσεις πάνω σε συγκεκριμένα κεφάλαια, για να συνεχιστεί ο διάλογος στη συνέχεια.

«Δεν μπορεί βουλευτές της συμπολίτευσης να φωνάζουν στην επιτροπή ότι αν είναι αυτό που θα γίνει πρέπει κάποιοι να πάνε σπίτι τους. Να μας εξηγήσουν λοιπόν τι πάει να γίνει επίσημα, να ξέρουμε και εμείς να καταθέτουμε τις απόψεις και τους προβληματισμούς μας επίσημα και κυρίως να τα βρουν μεταξύ τους. Γιατί επαναλαμβάνω, αυτή η εικόνα, η οποία δίδεται προς τα έξω, με όλο τον σεβασμό και την εκτίμηση προς όλους, είναι μια εικόνα μη σοβαρή», τόνισε σχετικά.

Σε ό,τι αφορά την ουσία των κανονισμών, ο κ. Χριστοφίδης είπε ότι έχει ξεκινήσει η συζήτηση, με το ΑΚΕΛ να έχει τις δικές του απόψεις και παρατηρήσεις, έχει ακούσει κάποιες πρώτες τοποθετήσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς και σε επόμενες συνεδρίες θα ξεδιπλώσει κατά συγκεκριμένο τρόπο τις δικές του απόψεις.

Ερωτηθείς σχετικά με τα όσα ανέφερε για «φαινόμενα ασυνεννοησίας», ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ είπε ότι υπήρξε έντονη αντίδραση από τον Βουλευτή της συμπολίτευσης σε αναφορά ότι μπορεί να μην είμαστε έτοιμοι από τον Σεπτέμβρη να εφαρμόσουμε συνολικά μια νέα πολιτική για την ειδική εκπαίδευση.

«Η Κυβέρνηση και η συμπολίτευση πρέπει επιτέλους να κάνουν έναν ελάχιστο συντονισμό, μας ξενίζει το να έρχονται στην επιτροπή, να λέμε τι πάνω κάτω πάει να γίνει και να φωνάζουν οι Υπουργοί της συμπολίτευσης ότι δεν θα γίνει αυτό το πράγμα και αν δεν γίνει κάποιοι πρέπει να σπίτι τους. Να καθίσουν να τα βρουν, εμείς θέλουμε να κάνουμε σοβαρή δουλειά, έχουμε να κάνουμε με τις τύχες των παιδιών μας και μάλιστα των παιδιών μας με αναπηρία και θέλουμε να έχουμε μπροστά μας μια ξεκάθαρη εικόνα. Καλούμε λοιπόν την Υπουργό Παιδείας να ξεκαθαρίσει αυτό το ζήτημα, εάν τον Μάη, όπως κάποιοι Βουλευτές της συμπολίτευσης λένε, θα έχουμε συνολικά καινούργια νομοθεσία, η οποία θα αντικαθιστά την νομοθεσία του ‘99 ή αν θα πάμε τροπολογίες πάνω στην νομοθεσία ‘99», τόνισε επί του θέματος.

Κλείνοντας, είπε ότι το ΑΚΕΛ έχει ζητήσει με επιστολή από την Υπουργό Παιδείας να συγκαλέσει το Συμβούλιο Παιδείας, το θεσμικό όργανο για τον διάλογο, στο οποίο συμμετέχουν και οι πολιτικές δυνάμεις και όλοι οι οργανωμένοι φορείς για μία κοινή αντίληψη σχετικά με τι συζητούν. 

Ο βουλευτής τη ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης είπε στις δικές του δηλώσεις πως έχει γίνει μια σοβαρή και συστηματική εργασία από το Υπουργείο Παιδείας και τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης για τον εκσυγχρονισμό και την επικαιροποίηση των κανονισμών, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, και πως κατόπιν διαβούλευσης που έγινε με φορείς και οργανώσεις έχουν κατατεθεί απόψεις και εισηγήσεις και έγινε ο απαιτούμενος νομοτεχνικός έλεγχος.

Προσέθεσε ότι παρόλη τη σημαντική δουλειά που έχει γίνει, υπάρχουν σοβαρά ζητήματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης, τα οποία έχουν τεθεί από τους οργανωμένους γονείς, την συνδικαλιστική οργάνωση των εκπαιδευτικών ΠΟΕΔ αλλά κυρίως από τις οργανώσεις γονέων παιδιών με αναπηρίες, όπως αυτά της συμμετοχικότητας των παιδιών στις αποφάσεις, της προσβασιμότητας, του ευέλικτου αναλυτικού προγράμματος, της ενιαίας αξιολόγησης, των σχολικών συνοδών και της αναβάθμισης τους και του υποχρεωτικού ολοήμερου σχολείου.

Όσον αφορά στο θέμα της Ειδικής Εκπαίδευσης, επανέλαβε τη θέση της Δημοκρατικής Παράταξης που είναι ταυτόσημη με τη θέση της Κυβέρνησης, του Προέδρου της Δημοκρατίας και της Υπουργού Παιδείας, η οποία με την εξαγγελία του Προέδρου της Δημοκρατίας και της Υπουργού για την Ειδική Εκπαίδευση και την έναρξη της διαβούλευσης τον Οκτώβριο, την ολοκλήρωσή της τον Μάιο με την ψήφιση στη Βουλή και την έναρξη της λειτουργίας της τον Σεπτέμβριο.

Διευκρίνισε επίσης ότι η ψήφιση μιας νομοθεσίας και κανονισμών και η υλοποίησή τους απαιτεί κάποιο χρόνο, διότι κάποια πράγματα μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα, ενώ για κάποια άλλα, όπως η ανέγερση αιθουσών θα χρειαστεί κάποιος χρόνος.

«Για εμάς το ουσιαστικό είναι το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της Κυβέρνησης για το θέμα της Ειδικής Εκπαίδευσης και αισιοδοξούμε ότι θα ολοκληρωθεί όπως έχει προγραμματιστεί τον προσεχή Μάιο, να ψηφιστούν οι σχετικές νομοθεσίες και να αρχίσει η υλοποίηση από τον Σεπτέμβριο», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς αν υπάρχει ασυνεννοησία μεταξύ Κυβέρνησης και κομμάτων της συμπολίτευσης, ο κ. Τρυφωνίδης είπε τα κόμματα της συγκυβέρνησης βρίσκονται σε συνεχή διάλογο τόσο με τους Υπουργούς, όσο και με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και βρίσκουν τις απαιτούμενες λύσεις για όλα τα θέματα που αναφύονται, είτε αυτά αφορούν σε πολιτικά ζητήματα, είτε σχετικά με νομοσχέδια που θα έρθουν στη Βουλή, με κοινό στόχο την υλοποίηση του προγράμματος της διακυβέρνησης Νίκου Χριστοδουλίδη.

Ο περί Κρατικής Φοιτητικής Μέριμνας (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2019

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Κρατικής Φοιτητικής Μέριμνας Νόμου, ώστε να αρθεί η άδικη μεταχείριση πολιτών οι οποίοι λόγω του ότι τα εισοδήματά τους υπερβαίνουν ελάχιστα τα υφιστάμενα εισοδηματικά κριτήρια, αποστερούνται τη φοιτητική χορηγία.

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει την εξέταση σε επόμενη συνεδρία.

Συναφείς δημοσεύσεις στα ΜΕ:

Ξανά προς συζήτηση πρόταση νόμου του ’19 για φοιτητική χορηγία | AlphaNews Live

Οι περί Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (Επίτιμοι Διδάκτορες) Κανονισμοί του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η πρόνοια απονομής τίτλου Επίτιμου Διδάκτορα από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου.   

Nomoplatform-ΚΥΠΕ

Δείτε Περισσότερα

Υγείας

Το πρόγραμμα «Γέφυρα» για άτομα με αυτισμό ξεκινά τον Μάρτιο 2025 – Συζήτηση για δημιουργία εφαρμογής για πρόσβαση κωφών σε υπηρεσίες

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Υγείας, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 05/12/2024, πραγματοποίησε συναντήσεις με εκπροσώπους της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Δασκάλων (ΠΟΕΔ) και της Παγκύπριας Οργάνωσης Κωφών (ΠΑ.Ο.Κ.).   Η δημιουργία εφαρμογής για πρόσβαση κωφών σε υπηρεσίες συζητήθηκε στη Βουλή  Τη δημιουργία εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο (mobile application), η οποία θα εξυπηρετεί την πρόσβαση των κωφών ατόμων

Εσωτερικών

Στην Ολομέλεια τον Ιανουάριο 5 νομοσχέδια για πρόληψη πυρκαγιών

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εσωτερικών, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 05/12/2024, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:    Ο περί Ιδρύσεως Σκοπευτηρίων και Άσκησης των Αθλημάτων Σκοποβολής Νόμος του 2019 Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η θέσπιση νομοθεσίας για τη ρύθμιση της λειτουργίας σκοπευτηρίων.   Ο περί Πρόληψης και Κατάσβεσης των Πυρκαγιών