Πρόθεση ΓΕ και Βουλής για ψήφιση νομοθεσίας για ταυτοποίηση κατόχων καρτοκινητής, δυσαρέσκεια για προβλήματα ΤΟΜ Πάφου

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 15/02/2024, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:

Ο περί Ταυτοποίησης των Κατόχων και Χρηστών Εξοπλισμού και Υπηρεσιών Κινητής Τηλεφωνίας Προπληρωμένου Χρόνου Ομιλίας Νόμος του 2021

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η θεσμοθέτηση νομικού πλαισίου ταυτοποίησης των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας προπληρωμένου χρόνου ομιλίας, προς διαφύλαξη της ασφάλειας και προστασίας της δημόσιας τάξης και των ατόμων γενικότερα από τη διάπραξη αξιόποινων πράξεων. Με την ψήφιση του προτεινόμενου νόμου αναμένεται να εκλείψει το φαινόμενο ανώνυμων τηλεφωνημάτων και μηνυμάτων που στις μέρες μας ταλαιπωρούν τους κατόχους τηλεφώνων.

Πρόθεση ΓΕ και Βουλής για ψήφιση νομοθεσίας για ταυτοποίηση κατόχων καρτοκινητής

Την πρόθεσή τους να ψηφιστεί τάχιστα ο νόμος για την ταυτοποίηση των κατόχων προπληρωμένων καρτών κινητής τηλεφωνίας εξέφρασαν ο Γενικός Εισαγγελέας και τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, σε δηλώσεις τους μετά το τέλος της συνεδρίας της Επιτροπής, η οποία διεξήχθη κεκλεισμένων των θυρών.

Ο Γενικός Εισαγγελέας, Γιώργος Σαββίδης, ανέφερε ότι η παρουσία του ιδίου και του Βοηθού Γενικού Εισαγγελέα στη συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών αποσκοπούσε στο να προωθηθεί το συντομότερο η ψήφιση του νόμου για την ταυτοποίηση των κατόχων προπληρωμένων καρτών κινητής τηλεφωνίας. Εξέφρασε ακόμη την πεποίθηση ότι το εργαλείο της ταυτοποίησης των χρηστών προπληρωμένων καρτών κινητής τηλεφωνίας είναι πολύ σημαντικό για τη δίωξη του σοβαρού και οργανωμένου εγκλήματος και για την ασφάλεια του κράτους.

Εν συνεχεία, ο κ. Σαββίδης είπε ότι, όταν ήταν Υπουργός Δικαιοσύνης, «το 2020 είχαμε φτάσει πολύ κοντά να κλείσουμε το θέμα, το οποίο ήταν σχεδόν έτοιμο να οδηγηθεί τότε στην Ολομέλεια». Η καθυστέρηση που υπήρξε ίσως να οφείλεται στη μη επανεκλογή των Βουλευτών που πρότειναν αυτόν τον νόμο, πρόσθεσε, τονίζοντας πως «σημαντικό είναι ότι η Βουλή έχει σήμερα τη βούληση να συζητήσει το θέμα». Επιπλέον, εξέφρασε την ελπίδα ότι αυτή τη φορά το θέμα «θα προχωρήσει με τη δέουσα ταχύτητα για να γίνει μέρος της νομοθεσίας» και ότι «θα είναι θετική η εξασφάλιση πλειοψηφίας». 

Κληθείς να σχολιάσει τις επιφυλάξεις που έχουν εκφράσει πάροχοι τηλεπικοινωνιών, ο κ. Σαββίδης υπέδειξε ότι «πρέπει να ζυγίσουμε θέματα ασφάλειας καταπολέμησης του εγκλήματος, που είναι πολύ πιο σοβαρά από τυχόν οικονομικά θέματα που μπορεί να θέτουν ή να είχαν θέσει στο παρελθόν». 

Σε ερώτηση για τη διάπραξη εγκλημάτων με τη χρήση προπληρωμένων καρτών κινητής τηλεφωνίας, ο Γενικός Εισαγγελέας παρέπεμψε στην Αστυνομία για στατιστικά στοιχεία, τονίζοντας ότι «πολλές φορές θα μπορούσαμε να είχαμε πολύ καλύτερη πληροφόρηση αν οι κυπριακές κάρτες κινητής τηλεφωνίας προπληρωμένου χρόνου ήταν ταυτοποιημένες». 

«Το 2019-20, όταν συζητούσαμε το νομοσχέδιο, περίπου οι μισές χώρες της Ευρώπης είχαν υιοθετήσει το σύστημα της ταυτοποίησης», είπε ο κ. Σαββίδης. «Τώρα η τάση, όπως φαίνεται, είναι ότι οι περισσότερες χώρες το υιοθετούν και φαίνεται ότι είναι η σωστή κατεύθυνση την οποίαν ακολουθούν πολλές χώρες, την οποίαν ελπίζω ότι θα ακολουθήσει και η Κύπρος», κατέληξε.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών και Βουλευτής της ΔΗΠΑ, Μαρίνος Μουσιούττας, σε δηλώσεις του πριν από την έναρξη της συνεδρίας της Επιτροπής, ανέφερε ότι το θέμα ενεγράφη στη Βουλή το 2009 από τους πρώην Βουλευτές Άγγελο Βότση και Γιώργο Προκοπίου, προσθέτοντας ότι ο ίδιος το επανέφερε το 2016 με την έγκρισή τους. 

«Έχουμε εξασφαλίσει τη συναίνεση όλων των κρατικών υπηρεσιών, Αστυνομία, Υπουργείο Δικαιοσύνης, ΚΥΠ, ΓΕΡΗΕΤ», συνέχισε, επισημαίνοντας πως όλοι θεωρούν ότι αυτή η πρόταση θα βοηθήσει έτσι ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο των ανώνυμων τηλεφωνημάτων και της χρήσης τέτοιων καρτών από τον υπόκοσμο. 

«Σκοπός είναι μέσα στον ερχόμενο Μάρτιο να τεθεί το θέμα ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής για ψήφιση», είπε ο κ Μουσιούττας. Απαντώντας σε ερώτηση, σημείωσε ότι αυτό το εργαλείο θα βοηθήσει είτε λίγο είτε πολύ στη γρηγορότερη εξιχνίαση εγκλημάτων.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Βαλεντίνος Φακοντής, είπε ότι το θέμα συζητείται πέραν της μιας δεκαετίας. 

«Το ζήτημα είναι πολύ λεπτό, άπτεται προσωπικών δεδομένων και χρήζει ειδικού χειρισμού, αν και με την πρόοδο της τεχνολογίας, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν αυτή η πρόταση θα είναι αποτελεσματική και χρήσιμη στα χέρια των υπηρεσιών ή θα είναι πλέον ετεροχρονισμένη», υπογράμμισε. 

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ηλίας Μυριάνθους, είπε ότι η πρόταση νόμου θα πρέπει να προχωρήσει τάχιστα και αυτή είναι η πρόθεση της Επιτροπής Μεταφορών. «Αναμφίβολα η εξέλιξη της τεχνολογίας την τελευταία δεκαετία έχει κάνει άλματα, ωστόσο μέσα από τη ρύθμιση θα προσπαθήσουμε να δώσουμε ένα εργαλείο στα χέρια των διωκτικών αρχών για να αντιμετωπίσουν οποιεσδήποτε παράνομες πράξεις», επεσήμανε. 

«Ζητήσαμε από τη Νομική Υπηρεσία και από την ΚΥΠ να μας ενημερώσουν αν υπάρχουν άλλα ζητήματα που χρήζουν νομοθετικής ρύθμισης έτσι ώστε να γίνουν πιο ευέλικτες οι δραστηριότητές τους. Είμαστε στη διάθεσή τους ως Επιτροπή Μεταφορών για να το πράξουμε», ανέφερε καταληκτικά.

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:

Πολίτης: Στη Βουλή η ΚΥΠ για τα ανώνυμα καρτοτηλέφωνα – Ζητούμενο η αποκάλυψη των χρηστών

Ο περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων Νόμου, ώστε να αυξηθεί το εξώδικο πρόστιμο που προβλέπεται για το αδίκημα της στάθμευσης ή/και εγκατάλειψης οχήματος σε χώρους στάθμευσης οχημάτων για άτομα με αναπηρίες από μη δικαιούχα άτομα, δυνάμει των περί Μηχανοκίνητων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως Κανονισμών, από €300 σε €500.

Η Επιτροπή προχώρησε στο στάδιο της τοποθέτησης και λήψης τελικής απόφασης και αποφάσισε να επανεξετάσει την πρόταση νόμου σε επόμενη συνεδρία. 

Ο περί Μέτρων Εξορθολογισμού για την Προώθηση της Υλοποίησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) Νόμος του 2023

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η μεταφορά στην εσωτερική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Ιουλίου 2021 περί μέτρων εξορθολογισμού για την προώθηση της υλοποίησης του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση.

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή συζήτησε το ακόλουθο θέμα:

Προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του Τμήματος Οδικών Μεταφορών

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκαν τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην εύρυθμη λειτουργία του Τμήματος Οδικών Μεταφορών.

Δυσαρέσκεια Βουλευτών για προβλήματα του ΤΟΜ Πάφου

Τη δυσαρέσκειά τους για τα προβλήματα στη λειτουργία, τη στελέχωση και την κατάσταση των κτηριακών εγκαταστάσεων του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ) Πάφου εξέφρασαν σε δηλώσεις τους Βουλευτές  μετά από τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών όπου συζητήθηκε το θέμα. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Χαράλαμπος Πάζαρος, ανέφερε ότι έχει γίνει δέκτης παραπόνων από πολίτες για ταλαιπωρία και κακή εξυπηρέτηση στο συγκεκριμένο τμήμα, προσθέτοντας ότι σε επίσκεψή του στον χώρο διαπίστωσε «υποστελέχωση σε όλες τις βαθμίδες και υπηρεσίες». 

Ο κ. Πάζαρος εξέφρασε τη λύπη του που η Διοίκηση Προσωπικού δεν μερίμνησε να συμπληρωθούν εγκαίρως οι ελλείψεις προσωπικού. Παράλληλα, χαιρέτισε την έγκριση για πρόσληψη δύο ωρομίσθιων υπαλλήλων για τον Τεχνικό Έλεγχο στο Κέντρο Επιθεώρησης Μηχανοκίνητων Οχημάτων που έγινε προ ημερών.

Χαιρέτισε επίσης την πρόθεση που εκφράστηκε στη συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών για συμπερίληψη στον Προϋπολογισμό του 2025 κονδυλίου για ανακαίνιση των παλαιωμένων κτηριακών εγκαταστάσεων του ΤΟΜ Πάφου.

Όπως, είπε, μεγάλο πρόβλημα υπάρχει και στα ταμεία του τμήματος, προσθέτοντας ότι δημιουργούνται ουρές αφού τα ταμεία διαθέτουν δύο μόνο υπαλλήλους στους οποίους μάλιστα στέλνονται και πράξεις από άλλες επαρχίες επειδή και εκεί αδυνατούν για να τις διεκπεραιώσουν. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Βαλεντίνος Φακοντής, είπε ότι το ΑΚΕΛ από την πρώτη στιγμή ζήτησε από το Υπουργείο Οικονομικών όπως το Επαρχιακό Γραφείο του ΤΟΜ Πάφου στελεχωθεί επαρκώς, ώστε να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση των πολιτών της Πάφου χωρίς καθυστερήσεις και ταλαιπωρία. 

Επίσης, πρόσθεσε, «εκφράσαμε την απαρέσκειά μας ως προς την απόφαση του Υπουργείου να τερματίσει τη λειτουργία του Κέντρου Επιθεώρησης Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΚΕΜΟ) Πάφου», γεγονός που – όπως είπε – «θα επιτείνει την ταλαιπωρία στην οποία θα υπόκεινται πλέον, ειδικότερα τα άτομα με αναπηρία, αφού η επιθεώρηση των αναπηρικών οχημάτων, όπως και των κυβερνητικών και στρατιωτικών οχημάτων, θα γίνεται από το Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού».

Κατά τη σημερινή συνεδρία, ανέφερε ο κ. Φακοντής, διαπίστωσε ότι «δεν έχει γίνει κανένα βήμα προόδου, καμία προσπάθεια για εξυπηρέτηση του κοινού της Πάφου». 

Ακόμη, έκανε λόγο για χρονοβόρα διαδικασία πλήρωσης οποιασδήποτε θέσης και για ασυνεννοησία μεταξύ των κυβερνητικών τμημάτων, σημειώνοντας ότι «υπάρχει δρόμος να διανύσουμε ακόμη μέχρι να πληρωθούν οι θέσεις εργασίας για να εξυπηρετηθεί το κοινό της επαρχίας Πάφου».

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ηλίας Μυριάνθους, ανέφερε στις δικές του δηλώσεις ότι τα προβλήματα του ΤΟΜ Πάφου δεν είναι σημερινά και ότι η ταλαιπωρία των πολιτών συνεχίζει και αυξάνεται, καθώς η Πάφος έχει αυξανόμενο αριθμό αλλοδαπών. 

Ακόμη, εισηγήθηκε να βρεθεί τρόπος ώστε τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) να προσφέρουν επιπρόσθετες υπηρεσίες, περιλαμβάνοντας αρκετές από τις υπηρεσίες που προσφέρονται από το ΤΟΜ. Το αίτημα θα εξεταστεί από την Υπηρεσία Προσωπικού του Υπουργείου Οικονομικών, πρόσθεσε. 

«Αρκετά θέματα χρήζουν ιδιαίτερης ρύθμισης ώστε μέσω της τεχνολογικής αναβάθμισης και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης να δοθούν στους πολίτες πιο ευέλικτες υπηρεσίες», είπε ο κ. Μυριάνθους, υποδεικνύοντας ότι δεν μπορούν να μην αξιοποιούνται κάποιες υπηρεσίες που μπορούν να δίνουν τέτοια εξυπηρέτηση.

Nomoplatform-ΚΥΠΕ

Δείτε Περισσότερα

Μεταφορών

Το εργοτάξιο Α φάσης δρόμου Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς, επισκέφθηκε η Επιτροπή Μεταφορών

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, στις 12/04/2024, πραγματοποίησε επίσκεψη στην υπέργεια διάβαση επί της Λεωφόρου Τάσσου Παπαδόπουλου παρά τω Γυμνάσιο Αποστόλου Παύλου, στην οδική συμβολή «Βιοφώς» στον Δυτικό παρακαμπτήριο δρόμου Πάφου, στη «Διπλαρκάτζια» στον Δήμο Πάφου, στον δρόμο Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς παρά την κοινότητα Καλλέπεια και στα γραφεία του Κοινοτικού Συμβουλίου Αργάκας για ενημέρωση σχετικά

Αποφάσεις Ολομέλειας

Παραμένει στα €300 το εξώδικο για στάθμευση σε ΑμεΑ, στην επαρχία που διαπράχθηκε θα εκδικάζεται αδίκημα

Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 11/04/2024, καταψήφισε την αύξηση του εξώδικου προστίμου που προβλέπεται για το αδίκημα της στάθμευσης οχήματος σε χώρους για άτομα με αναπηρίες και υπερψήφισε νόμο σύμφωνα με τον οποίο ποινική υπόθεση θα εκδικάζεται μόνο από το δικαστήριο της επαρχίας στην οποία διαπράχθηκε το αδίκημα. Αναλυτικά τα