Ολοκλήρωση τερματικού μέχρι τέλος του 2024, κατάργηση τελών για καινοτόμες start-ups και διορία 15 ημερών για θέμα μαρίνων

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 19/03/2024, συζήτησε θέματα που αφορούν τις πρόσφατες εξελίξεις στη Δημόσια Επιχείρηση Φυσικού Αερίου (ΔΕΦΑ), τις καθυστερήσεις που ενδέχεται να προκύψουν στην προώθηση των έργων για την έλευση φυσικού αερίου, τους λανθασμένους υπολογισμούς για τη χωρητικότητα του πλοίου «Προμηθέας» και το αυξημένο κόστος που θα κληθεί να καταβάλει η Κυπριακή Δημοκρατία. Στο πλαίσιο της συζήτησης εξετάστηκε και ο προϋπολογισμός της ΔΕΦΑ, ύψους €38.591.960.  

Μάχη με τον χρόνο δίνει η ΔΕΦΑ για ολοκλήρωση τερματικού μέχρι τέλος του 2024  

Μάχη με τον χρόνο δίνει η Δημόσια Εταιρεία Φυσικού Αερίου (ΔΕΦΑ), προκειμένου να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα του τέλους του 2024 για την ολοκλήρωση των κατασκευαστικών έργων για το τερματικό υποδοχής υγροποιημένου φυσικού αερίου, έτσι ώστε να ληφθεί ολόκληρη η ευρωπαϊκή χορηγία των €101 εκατ. μέσω της διευκόλυνσης Ενώνοντας την Ευρώπη.  

Σύμφωνα με τη ΔΕΦΑ, το ποσό αυτό, με βάση απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, θα χρησιμοποιηθεί για τη συμμετοχή της ΔΕΦΑ στο μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας Υποδομών Φυσικού Αερίου (ΕΤΥΦΑ). Ήδη έχουν αναγνωριστεί €40,5 εκατ. το 2022, ενώ το 2023 αναγνωρίστηκε ποσό €32,9 εκατ., με το υπολειπόμενο ποσό να ανέρχεται σε €28,9 εκατ.  

Όπως αναφέρεται σε σημείωμα της ΔΕΦΑ, για να ληφθεί η υπολειπόμενη χορηγία πρέπει να ικανοποιηθούν δύο προϋποθέσεις. Τα αναγνωρισμένα έξοδα για την κατασκευή του τερματικού να ανέλθουν στα €253,18 εκατ. στο τέλος του 2023 και το έργο να ολοκληρωθεί και να εκδοθεί το σχετικό πιστοποιητικό μέχρι το τέλος του 2024.  

Μιλώντας ενώπιον της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου, ο Γενικός Διευθυντής της ΔΕΦΑ, Μάριος Μενελάου, είπε ότι το ποσοστό υλοποίησης του έργου βρίσκεται στο 80%, με το ποσοστό υγροποίησης του πλωτού τερματικού επανυγροποίησης αερίου (FSRU) να βρίσκεται στο 97%, ενώ οι χερσαίες υποδομές βρίσκονται στο 50%. Είπε ακόμη ότι τα αναγνωρισμένα έξοδα μέχρι το τέλος του 2023 ανέρχονταν στα €249,6 εκατ., με αποτέλεσμα το μέγιστο ποσό της χορηγίας που μπορεί να απορροφηθεί να ανέρχεται στα €99,8 εκατ.  

Όπως υπενθύμισε ο κ. Μενελάου, υπάρχει ήδη καθυστέρηση λόγω της αναστολής των κατασκευαστικών έργων από τον εργολάβο, ο οποίος θα ξεκινήσει ξανά τις εργασίες, ύστερα από τη συνάντηση της εταιρείας με τον Υπουργό Ενέργειας.  

«Δεν έχουμε ακόμη ενημέρωση κατά πόσον ο εργολάβος θα στείλει αναθεωρημένο πρόγραμμα, αντιλαμβάνομαι ότι αναμένεται να αποστείλει αναθεωρημένο πρόγραμμα. Ο Υπουργός θεωρεί ότι είναι εφικτή η ολοκλήρωση του έργου στο τέλος του 2024», ανέφερε ο κ. Μενελάου.  

Λέγοντας ότι η ΔΕΦΑ θα εξετάσει το νέο χρονοδιάγραμμα και κατά πόσον αυτό είναι ρεαλιστικό, ο κ. Μενελάου πρόσθεσε πως «αν το χρονοδιάγραμμα επεκτείνεται μετά το 2024 τότε θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις σε πολιτικό επίπεδο».  

Σημείωσε, εξάλλου, ότι αν το ποσοστό υλοποίησης του έργου είναι στο 80% στο τέλος του έτους τότε θα χαθεί ποσοστό 20% της εναπομείνασας χορηγίας.  

Από την πλευρά του, ο προϊστάμενος του κλάδου οικονομικών της ΔΕΦΑ, Νικόλας Βαλανίδης, είπε πως το έργο πήρε ήδη δύο παρατάσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την τελευταία να λήγει στο τέλος του 2024. «Δεν πρόκειται να υπάρξει περαιτέρω χαλάρωση», είπε, προσθέτοντας ότι έγινε μια «νύξη» στην Επιτροπή.  

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Κυριάκος Χατζηγιάννη, εκτίμησε ότι το έργο δεν θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2024.  

«Δεν υπάρχει ενδεχόμενο το έργο να ολοκληρωθεί μέσα στο 2024. Δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη ότι μέχρι το τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί το έργο του τερματικού», είπε, προσθέτοντας ότι το έργο έλαβε ουκ ολίγες παρατάσεις.  

«Και αν αυτή η παράταση δεν τύχει διαβούλευσης με υπεύθυνο τρόπο με ανοικτά τα χαρτιά μας, σίγουρα θα έλθει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα κάνει εκείνες τις περικοπές», ανέφερε, προσθέτοντας πως ο ίδιος δεν είναι τόσο σίγουρος αν η Κομισιόν θα προβεί σε αναλογική περικοπή «ή αν θα τεθεί σε κίνδυνο ολόκληρο το ποσό της χορηγίας».  

Εξάλλου, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Νίκος Σύκας, μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής είπε πως η ΔΕΦΑ θα είναι υπόλογη σε περίπτωση απώλειας της χορηγίας.  

Σταυρώματα για τους συμβούλους  

Τόσο στις δηλώσεις του όσο και μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής, ο κ. Χατζηγιάννη εξέφρασε πρόθεση για δέσμευση των κονδυλίων του προϋπολογισμού της ΔΕΦΑ για την επιλογή συμβούλων.  

«Δεν μπορούμε να έχουμε όλα αυτά τα λεφτά στο συμβουλευτικό κομμάτι και από την άλλη να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα των εκκρεμοτήτων στη λειτουργία της ΔΕΦΑ», πρόσθεσε.  

Στον προϋπολογισμό της ΔΕΦΑ περιλαμβάνεται κονδύλι €5 εκατ. για αγορά συμβουλευτικών υπηρεσιών κυρίως για το δίκτυο μεταφοράς αεριου προς τους παραγωγούς. Ειδικότερα, πρόκειται για €2 εκατ. για νομικές/εμπορικές/οικονομικές υπηρεσίες για υλοποίηση επιχειρηματικού πλάνου της ΔΕΦΑ/ΕΤΥΦΑ, €2,5 εκατ. για τεχνικές συμβουλευτικές υπηρεσίες για ανάπτυξη δικτύου μεταφοράς ΦΑ και €0,5 εκατ. για άλλες συμβουλευτικές υπηρεσίες.  

Εξάλλου, όπως αναφέρεται στο σημείωμα της ΔΕΦΑ, μέχρι σήμερα έχουν τιμολογηθεί υπηρεσίες €10 εκατ. όσον αφορά τον επιβλέποντα μηχανικό του έργου.  

Στην συνεδρία τέθηκε και το θέμα της πρόσληψης 36 ατόμων στην ΔΕΦΑ, με τον Πρόεδρο της Επιτροπής να θέτει θέμα οργανογράμματος και σχεδίων υπηρεσίας.  

Εκπρόσωπος του ΥΠΟΙΚ δήλωσε πως η ΔΕΦΑ απέστειλε στο Τμήμα Διοίκησης και Προσωπικού τα σχέδια υπηρεσίας την περασμένη Παρασκευή.  

 «Τα προβλήματα που υπήρχαν στον παρελθόν στην ΔΕΦΑ θα επιλυθούν μόνο με την έγκριση του προϋπολογισμού», ανέφερε ο κ. Μενελάου και επικαλέστηκε παλαιότερες αναφορές Βουλευτών ότι η ΔΕΦΑ από την ημερομηνία ίδρυσής της το 2007 μέχρι σήμερα είναι σοβαρά υποστελεχωμένη. 

Τέλος αναφορικά με το θέμα της χωρητικότητας του πλοίου «Προμηθέας» (FSRU), που έθεσε ο Βουλευτής των Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης, αναφέρθηκε ότι ο διαγωνισμός προνοούσε πλοίο με ελάχιστη χωρητικότητα 125.000 κυβικά μέτρα, που καθορίστηκε με εισήγηση των συμβούλων της ΔΕΦΑ, ενώ το πλοίο Προμηθέας έχει χωρητικότητα 136.140 κυβικά μέτρα. 

Συναφής δημοσίευμα ΚΥΠΕ: Ελπίδα Υπ. Ενέργειας ότι το τερματικό θα ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2024 

Την ελπίδα ότι το τερματικό στο Βασιλικό θα ολοκληρωθεί εντός του έτους, εξέφρασε ο Υπουργός Ενέργειας Γιώργος Παπαναστασίου μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά την συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου, λέγοντας ότι επισκέφθηκε την περιοχή του Βασιλικού και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας το Σάββατο όταν επανήρχισαν οι εργασίες 

Ανέφερε επίσης ότι θα φθάσει στην Κύπρο επιπρόσθετο εξειδικευμένο προσωπικό από την Κίνα και ότι έχει αναληφθεί μία δέσμευση ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας ότι η εταιρεία προχωρά με την ολοκλήρωση του τερματικού και με την παράδοση του πλοίου στις επόμενες εβδομάδες. 

Ερωτηθείς εάν υπάρχει κίνδυνος με τη χρηματοδότηση από την ΕΕ, ο Υπουργός είπε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρακολουθεί στενά το έργο που έχει πάρει πολλές παρατάσεις, οπότε εκείνοι που χρηματοδοτούν το έργο ουσιαστικά ανησυχούν για την υλοποίησή του. 

Υπενθύμισε ότι το έργο είναι κατά το πλείστον ευρωπαϊκό, έχει πάρει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση με 101 εκατομμύρια ευρώ και οι τράπεζες οι οποίες εμπλέκονται στο έργο αυτό είναι ευρωπαϊκές. 

Υπάρχει κάποια ανησυχία από πλευράς των χρηματοδοτών του έργου όμως με την τελευταία εξέλιξη, η οποία δείχνει ότι ξεκινά το έργο να πάει προς την ορθή κατεύθυνση και με μία στενή παρακολούθηση από το ίδιο το Υπουργείο πιστεύω ότι θα καταλήξουμε σε μία ολοκλήρωση του τερματικού ανέφερε ο Υπουργός. 

Είπε ότι το τερματικό αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος είναι η πλωτή μονάδα η οποία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και περιμένει την πιστοποίηση. Αυτή την εβδομάδα θα έχουμε μία επιβεβαίωση απο νηογνώμονα ότι το πλοίο είναι σε πορεία πιστοποίησης, είπε.  

Όσον αφορά το δεύτερο μέρος, το χερσαίο τερματικό, είπε ότι ήδη ξεκίνησαν οι κατασκευές και από το περασμένο Σάββατο έχει επανέλθει στις εργασίες της η κοινοπραξία με διαχειρίστρια εταιρεία την CPP που είναι κινεζικών συμφερόντων.  

Ευελπιστούμε ότι μέσα από μία αύξηση του εργατικού προσωπικού και του προσωπικού το οποίο ουσιαστικά θα φέρει από την Κίνα η διαχειρίστρια εταιρεία και με τη βοήθεια του κράτους για να δώσουμε τις βίζες που χρειάζεται για αυτό το προσωπικό, θα τελειώσει το τερματικό ευελπιστούμε πριν το τέλος του 2024, τόνισε. 

Ο Υπουργός απαντώντας σε άλλη ερώτηση είπε ότι υπάρχει ένα χρονικό διάστημα το οποίο ο χρηματοδότης έχει υποδείξει ότι θα ήθελε να είναι ολοκληρωμένο το τερματικό, που είναι μέχρι το τέλος του 2024 αλλά αυτά μπορούν να πάρουν μία μικρή αναβολή, όπως ανέφερε. 

Σχετικά με το προσωπικό που θα έρθει από την Κίνα, είπε ότι έχει υποδειχθεί ένας αριθμός 120 ατόμων πέραν αυτών που έχουν ήδη στην Κύπρο. Πρόκειται, είπε, για εξειδικευμένο προσωπικό που γνωρίζει την κατασκευή προβλήτας αλλά παράλληλα θα βοηθήσει και στις συγκολλήσεις επί του χερσαίου τερματικού, συγκολλήσεις των σωληνώσεων και άλλων υλικών τα οποία βρίσκονται ήδη στο χώρο εργασιών. 

Οι εργασίες, είπε, ξεκίνησαν το περασμένο Σάββατο και πρόσθεσε ότι επισκέφθηκε την περιοχή το Σάββατο και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. 

Επισκεφθήκαμε την περιοχή του Βασιλικού με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας το Σάββατο διότι ήθελε ο Πρόεδρος να δει ιδίοις όμμασι το τι συμβαίνει στο Βασιλικό και ναι, είχαμε μία πολύ καλή συνάντηση πέραν της συνάντησης που είχαμε εμείς στο Υπουργείο την Παρασκευή, στην οποία ουσιαστικά μας έχει υποδειχθεί – έχει αναληφθεί μία δέσμευση ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας – ότι η εταιρεία προχωρά με την ολοκλήρωση του τερματικού και με την παράδοση του πλοίου, στις επόμενες εβδομάδες ευελπιστούμε. 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ: 

Stockwatch: Διίστανται οι απόψεις για το τερματικό ΦΑ 

Stockwatch: Σε κίνδυνο η χορηγία για τερματικό ΦΑ 

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου: 

Ο περί Εταιρειών (Τροποποιητικός) (Αρ. 8) Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Εταιρειών Νόμου, ώστε οι καινοτόμες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ), όπως αυτές ορίζονται στον περί Φορολογίας του Εισοδήματος Νόμο, να εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής των τελών και δικαιωμάτων που καθορίζονται σε Κανονισμούς οι οποίοι εκδίδονται από το Υπουργικό Συμβούλιο δυνάμει των διατάξεων του περί Εταιρειών Νόμου.  

Κατάργηση τελών για καινοτόμες start-ups εξετάζει η Επιτροπή Εμπορίου 

Την κατάργηση των τελών που επιβάλλει ο Έφορος Εταιρειών στις καινοτόμες νεοφυείς επιχειρήσεις (start-ups) εξέτασε εκ νέου την Τρίτη η κοινοβουλευτική επιτροπή Εμπορίου. Η πρόταση νόμου είχε οδηγηθεί ενώπιον της Ολομέλειας αλλά η συζήτησή της είχε αναβληθεί. 

Μιλώντας ενώπιον της επιτροπής, ο εισηγητής της πρότασης, Βουλευτής ΔΗΣΥ, Μάριος Μαυρίδης, ανέφερε ότι η πρόταση αφορά σε απαλλαγή τελών για καινοτόμες επιχειρήσεις που αριθμούν γύρω στις 100. Πρόκειται για μικρές start up, «οι οποίες αγωνίζονται να επιβιώσουν». 

Αναφέρθηκε στο τέλος για τη σύσταση εταιρείας (€165) ή στις €2.000 που επιβάλλονται για την μετατροπή μιας ιδιωτικής εταιρείας σε δημόσια, ώστε να μπορεί να αντλήσει κεφάλαια από την χρηματαγορά. «Πρέπει να φύγει αυτό, έτσι ώστε να μπορούν να γίνουν δημόσιες εταιρείες για να μπορούν να βρουν επενδυτές», πρόσθεσε. 

Στη συζήτηση που ακολούθησε διευκρινίστηκε πως η απαλλαγή των τελών δεν καλύπτει και τα πρόστιμα που επιβάλλει το Τμήμα Εφόρου Εταιρειών. 

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Βουλευτής ΔΗΣΥ, Κυριάκος Χατζηγιάννη είπε ότι η πρόταση αποτελεί ένα κίνητρο για τις καινοτόμες επιχειρήσεις. 

Η Έλενα Πουλλή, εκ μέρους του Υφυπουργείου Καινοτομίας είπε πως το Υφυπουργείο στηρίζει την πρόταση και ειδικά την παροχή δυνατότητας εξεύρεσης επενδυτών για τις καινοτόμες επιχειρήσεις. Σημείωσε ότι το Υφυπουργείο αναρτά στην ιστοσελίδα του τις επιχειρήσεις που έχουν λάβει πιστοποιητικό ως καινοτόμες, προσθέτοντας πως το πιστοποιητικό έχει ισχύει για τρία χρόνια. 

Υπενθύμισε πως υπάρχει φοροαπαλλαγή των επενδυτών που επενδύουν σε καινοτόμες επιχειρήσεις, κατόπιν ελέγχου του Υπουργείου Οικονομικών. 

Εκπρόσωπος του Γραφείου Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων, ανέφερε ότι η πρόταση πρέπει να πάρει την έγκριση του Εφόρου, για κρατική ενίσχυση από την άποψη της επιλεκτικότητας. 

«Ενίσχυση που παραχωρείται χωρίς την έγκριση του Εφόρου θεωρείται παράνομη», πρόσθεσε. 

Ο περί Ρυθμίσεως Μαρίνων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Ρυθμίσεως Μαρίνων Νόμου, ώστε να εκσυγχρονιστούν οι διατάξεις του και να ρυθμιστούν ορισμένα θέματα τα οποία χρήζουν καθορισμού για σκοπούς ομαλής λειτουργίας και διευκόλυνσης της χρήσης των μαρίνων. 

Διορία 15 ημερών από Επιτροπή Εμπορίου στην Κυβέρνηση για το θέμα των μαρίνων 

Διορία δεκαπέντε ημερών στην Κυβέρνηση προκειμένου να καταθέσει τη θέση της στο θέμα της αρμόδιας αρχής για τις μαρίνες, έδωσε ο Πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής Εμπορίου, Κυριάκος Χατζηγιάννη, προσθέτοντας ότι οι κρατικές υπηρεσίες «τσακώνονται μεταξύ τους» για το θέμα αυτό. 

Η επιτροπή συνέχισε τη συζήτηση της πρότασης του κ. Χατζηγιάννη που προνοεί την μεταφορά της αρμοδιότητας στο Υφυπουργείου Τουρισμού. 

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία, ο κ. Χατζηγιάννη είπε πως η εκτελεστική εξουσία θα πρέπει επιτέλους να πάρει κάποιες αποφάσεις. 

«Δυστυχώς ενώ τους δώσαμε 15 μέρες ήρθαν ένα μήνα αργότερα να μας πουν ένα και μοναδικό πράγμα, ποια θέλουν να είναι η αρμόδια αρχή για τις μαρίνες Κύπρου. Μια πολιτική η οποία είναι άκρως επιβεβλημένη. Παρόλα ταύτα τσακώνονται μεταξύ τους δεν τα βρίσκουν, δεν επικοινωνούν με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πρόταση από πλευράς της κυβέρνησης ποια θέλουν να είναι η αρμόδια αρχή που να χειρίζεται το μέγα κεφάλαιο των μαρίνων», είπε. 

Επεσήμανε ακόμη έχουν γίνει επενδύσεις δισεκατομμυρίων για τις μαρίνες στην Κύπρο και ότι συνιστά «μια τεράστια προοπτική για τον ναυτικό τουρισμό». 

Ερωτηθείς για τα επόμενα βήματα, ο κ. Χατζηγιάννη είπε πως αν και εφόσον μέσα σε 15 μέρες δεν υπάρξει η θέση της Κυβέρνησης «εμείς θα το ψηφίσουμε με πρόταση η αρμόδια αρχή να είναι το Υφυπουργείου Τουρισμού με σκοπό την ανάπτυξη όλων εκείνων των προϋποθέσεων του ειδικού αυτού τομέα. 

«Αν και εφόσον το επιθυμούν στη συνέχεια έχουν την ευχέρεια να κάνουν τη αναπομπή της συγκεκριμένης νομοθεσίας, δεν μπορούμε να περιμένουμε με εκκρεμότητες» κατέληξε. 

Ο περί Προδιαγραφών, Κριτηρίων Αειφορίας και Μείωσης των Εκπομπών των Καυσίμων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024 

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός τους οποίου είναι η τροποποίηση του περί Προδιαγραφών, Κριτηρίων Αειφορίας και Μείωσης των Εκπομπών των Καυσίμων Νόμου, ώστε να δοθεί η εξουσία στον Υπουργό Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας να ορίζει με γνωστοποίησή του που δημοσιεύεται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας τα εργαστήρια του δημόσιου τομέα, του ευρύτερου δημόσιου τομέα και του ιδιωτικού τομέα στα οποία υπό προϋποθέσεις διενεργούνται οι εργαστηριακοί έλεγχοι για σκοπούς εφαρμογής του νόμου. 

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει την εξέταση σε επόμενη συνεδρία. 

Οι περί της Λειτουργίας και του Ελέγχου Καζίνου (Όροι Υπηρεσίας Υπαλλήλων) Κανονισμοί του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η θέσπιση κανονισμών για τη ρύθμιση των όρων υπηρεσίας που διέπουν το προσωπικό της Εθνικής Αρχής Παιγνίων και Εποπτείας Καζίνου Κύπρου. 

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση των κανονισμών στην Ολομέλεια του σώματος προς έγκριση. 

Nomoplatform-ΚΥΠΕ

Δείτε Περισσότερα

Μεταφορών

Επιτόπου εξέταση προβλημάτων δρόμου Καντού-Ομόδους

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, στις 26/04/2024, πραγματοποίησε επίσκεψη στην επαρχία Λεμεσού.  Επιτόπου εξέταση προβλημάτων δρόμου Καντού-Ομόδους  Λύσεις στα προβλήματα οδικής ασφάλειας που για χρόνια εντοπίζονται στο δρόμο Καντού – Ομόδους επιχειρεί εκ νέου να προωθήσει η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, μέλη της οποίας πραγματοποίησαν σήμερα επιτόπου επίσκεψη και συζήτησαν το

Νομικών

Σχέδια υπηρεσίας διατμηματικής προαγωγής και πρώτου διορισμού και προαγωγής

Η Υποεπιτροπή της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Νομικών, Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως για την Εξέταση Κανονισμών που αφορούν Σχέδια Υπηρεσίας, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 26/04/2024, εξέτασε σχέδια υπηρεσίας σκοπός των οποίων είναι να καταστεί δυνατή η πλήρωση θέσεων διατμηματικής προαγωγής και θέσεων πρώτου διορισμού και προαγωγής, στη βάση των νέων ρυθμίσεων που προέκυψαν λόγω της μεταρρύθμισης