Επιτροπή Παιδείας: Προβλήματα με πανδημία και εξετάσεις τετραμήνων

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

H Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά την διάρκεια της συνεδρίας στις 21/02/2022, συζήτησε τα ακόλουθα θέματα:

1. Ενημέρωση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού για τη λειτουργία των σχολείων και τα πιθανά προβλήματα που προκύπτουν μετά την κορύφωση της πανδημίας COVID-19

Οι Υπουργοί Υγείας και Παιδείας απέρριψαν την Δευτέρα 21/02/2022, τα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας πως ο αριθμός των κρουσμάτων στα σχολεία καταγράφει αύξηση, ενώ επικαλέστηκαν στοιχεία και μετρήσεις που καταδεικνύουν ότι τα κρούσματα στα σχολεία είναι μειωμένα, με  το ποσοστό θετικότητας των επαφών να ανέρχεται στο 1,13%.

Οι δύο Υπουργοί Μιχάλης Χαρζηπαντέλα και Πρόδρομος Προδρόμου, οι οποίοι βρέθηκαν ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, ενημερώνοντας την για τη λειτουργία των σχολείων και τα πιθανά προβλήματα, που προκύπτουν μετά την κορύφωση της πανδημίας COVID-19, υποστήριξαν πως το μέτρο test to stay στα σχολεία είναι «απόλυτα επιτυχημένο».

Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικές οργανώσεις διατηρούν ακόμα σοβαρές ενστάσεις ως προς την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, τονίζοντας την ανάγκη επαναφοράς των εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων των μαθητών.

Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, ο Υπουργός Υγείας τόνισε πως ο μέσος όρος θετικότητας των επαφών είναι πολύ χαμηλότερος σε σύγκριση με τις επαφές κρουσμάτων σε άλλους κλάδους και τομείς της οικονομίας, ενώ παρέθεσε στοιχεία, τα οποία καταδεικνύουν μείωση.

Την ίδια στιγμή, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε πως τα εν λόγω στοιχεία, που βλέπουν το φως της δημοσιότητα και κάνουν λόγο για «αύξηση», ευτυχώς δεν αληθεύουν, ενώ σημείωσε πως εντός της ημέρας το Υπουργείο του θα δημοσιοποιήσει  αναλυτικά στοιχεία, μέσω των οποίων διαφαίνεται ο δείκτης θετικότητας στα σχολεία.

Από τις 6.420 εξετάσεις test to stay μόνο 63 τα θετικά καθημερινώς

Σε δηλώσεις του, μετά τη συνεδρία ο κ. Χατζηπαντέλα ανέφερε πως από την πρώτη στιγμή  το Υπουργείο Υγείας πήρε την δύσκολη απόφαση να εφαρμόσει το μέτρο test to stay στα σχολεία, ώστε να δίνεται η ευκαιρία σε περισσότερους από έξι χιλιάδες μαθητές ανά μέρα να πηγαίνουν στο σχολείο.

Όπως είπε «ο μέσος όρος θετικότητας των επαφών είναι πολύ χαμηλότερος σε σύγκριση με τις επαφές κρουσμάτων σε άλλους κλάδους και τομείς της οικονομίας», τονίζοντας πως «όλα τα προβλήματα λύνονται με σωστή επικοινωνία».

Απηύθυνε πρόσκληση προς όλους των εμπλεκόμενους φορείς, όπως συντεχνίες και εκπαιδευτικές οργανώσεις, για συνάντηση με σκοπό τον διάλογο και την επίλυση θεμάτων.

Απαντώντας σε ερώτηση κατά πόσον τα κρούσματα στα σχολεία είναι αυξημένα, ο κ. Χατζηπαντέλα δήλωσε πως οι μετρήσεις της Επιδημιολογικής Ομάδας δείχνουν ότι τα κρούσματα στα σχολεία είναι μειωμένα, αναφέροντας ότι το ποσοστό θετικότητας των επαφών είναι 1,13%.

Σημείωσε ότι σε αριθμούς από τις 6.420 εξετάσεις test to stay, που διενεργούνται κάθε μέρα, μόνο 63 είναι θετικά, για να συμπληρώσει πως «οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους αν το test to stay βοηθά να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά ή όχι».

Ανέφερε εκ νέου ότι η εφαρμογή του μέτρου test to stay και τα ισχύοντα πρωτόκολλα είναι παροδικά και επικουρικά μέτρα, σημειώνοντας πως όταν παρουσιαστεί ύφεση του εν λόγω κύματος, η κατάσταση στην κοινότητα όσο και στα σχολεία, θα εξομαλυνθεί.

Πρόσθεσε, εξάλλου, ότι οι αρμόδιοι οργανισμοί αναφέρουν ότι οι αλυσίδες και τα κρούσματα μπορεί να υπάρχουν στα σχολεία, αλλά η διασπορά εντός του σχολείου είναι συνηθώς χαμηλότερη.

Στοιχεία Μονάδας Επιδημιολογικής Επιτήρησης

Παραθέτοντας τα στοιχεία που καταγράφει η  Μονάδα Επιδημιολογικής επιτήρησης του Υπουργείου Υγείας, είπε συγκεκριμένα ότι μεταξύ της περιόδου 5 – 16 Φεβρουαρίου, δηλώθηκαν από τα εργαστήρια της Κυπριακής Δημοκρατίας 28.462 κρούσματα από τα οποία 7.933, δηλαδή περίπου 28%, αφορούσαν μαθητές και μαθήτριες της Δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης ηλικίας 6-17 ετών.

Ο κ. Χατζηπαντέλα είπε πως από τα κρούσματα σε μαθητές προέκυψαν 18.382 επαφές από τους συμμαθητές τους εντός του σχολείου, ενώ σημείωσε πως από αυτούς οι 6.320 (κατά μέσο όρο ανά ημέρα) επέλεξαν να εφαρμόσουν το μέτρο test to stay  για να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους με φυσική παρουσία στο σχολείο.

«Από το μέτρο του test to stay εντοπίστηκαν κατά μέσο όρο ανά ημέρα 72 θετικά κρούσματα, ποσοστό θετικότητας δηλαδή 1,13%», συμπλήρωσε.

Στη δημοσιότητα εντός της ημέρας αναλυτικά στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας

Σύμφωνα με τον Υπουργό Παιδείας «σήμερα θα δοθούν αναλυτικά στοιχεία στη δημοσιότητα», για να φανεί όπως είπε από την ημέρα που εφαρμόζεται η διαδικασία τεστ για παραμονή που βρίσκεται ο δείκτης θετικότητας στα σχολεία.

«Δεν είναι αλήθεια ότι ο αριθμός των κρουσμάτων στα σχολεία αυξάνεται. Είναι στατιστικά και αριθμοί και δεν αληθεύει ευτυχώς. Άρα όλη αυτή η συζήτηση που γίνεται και ο ισχυρισμός ότι αυξάνονται τα κρούσματα δεν έχει βάση», είπε ο κ. Προδρόμου.

Επιπρόσθετα, ανέφερε πως το Υπουργείο του έχει συνεχή συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και επανεξετάζουν και βελτιώνουν τα μέτρα και τις διαδικασίες, μόνο σκοπό την ασφάλεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών, αλλά ταυτόχρονα και την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων.

Στο μεταξύ, κατά τη συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας η ΟΕΛΜΕΚ, δια του Προέδρου της Κώστα Χατζησάββα, ανέφερε πως διατηρεί  σοβαρές ενστάσεις ως προς την εφαρμογή του μέτρου test to stay, ενώ την ίδια ώρα η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, τόνισε την ανάγκη επαναφοράς των εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων των μαθητών, που έχουν περιοριστεί λόγω των πανδημικών πρωτοκόλλων.

Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ τόνισε ακόμα ότι οι εκπαιδευτικοί που είναι επιφορτισμένοι με καθήκοντα διαχείρισης του μέτρου είναι κυριολεκτικά εξουθενωμένοι και σημείωσε χαρακτηριστικά ότι οι εκπαιδευτικοί έγιναν πλέον υγειονομικοί ελεγκτές.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γρηγόρης Γρηγορίου, τόνισε και σήμερα την μεγάλη ταλαιπωρία μαθητών λόγω της εφαρμογής του μέτρου, ενώ  κάκισε το γεγονός ότι δεν κλήθηκε στις συναντήσεις των Υπουργείων για διαχείριση του μέτρου test to stay, επισημαίνοντας ότι λόγω της καθυστέρησης που παρατηρείται στη διενέργεια ελέγχων, πολλά παιδιά μπαίνουν στις τάξεις τους με καθυστέρηση, ίσως και δύο περιόδων.

Σε δηλώσεις του, ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας, είπε πως στόχος όλων πρέπει να είναι η συνεχής προσπάθεια για ασφαλή και υγιή σχολεία, τονίζοντας πως «μέλημα μας πρέπει να είναι η κοινωνία και το συμφέρον των παιδιών μας». Συμπλήρωσε πως την ίδια στιγμή ο ΔΗΣΥ αναγνωρίζει και τις ανησυχίες των γονέων, των εκπαιδευτικών και των παιδιών, καθώς επίσης αναγνωρίζει την επιτυχία της εφαρμογής του  test to stay.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, ανέφερε πως το κόμμα του δεν έλαβε καμία απάντηση στις συγκεκριμένες εισηγήσεις που κατέθεσε, για βελτιώσεις στα σχολεία, ενώ σημείωσε ότι απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός για να καλυφθούν τα κενά των μαθητών. Επεσήμανε ακόμα ότι ενώ πλησιάζει να τελειώσει η σχολική χρονιά, στο Υπουργείο ψάχνονται για τις αντικαταστάσεις εκπαιδευτικών, ενώ την ίδια ώρα, η υποστηρικτική διδασκαλία ουσιαστικά έχει ακυρωθεί.

«Αν προσθέσει κανείς την απουσία εξαερισμού στα σχολεία, την αύξηση μαθητών κατά τάξη που επέβαλε το Υπουργείο Παιδείας φέτος, όλο αυτό το σκηνικό δίνει την εικόνα της ταλαιπωρίας των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών μας», είπε. Συμπλήρωσε πως πρέπει «πρώτα να γίνει στρατηγικός σχεδιασμός για να καλυφθούν τα κενά των παιδιών μας,  δεύτερον πρέπει να αξιοποιηθούν τα θερινά σχολεία προς αυτή την κατεύθυνση και τρίτον άμεσα πρέπει να καταλήξουμε σε σχέση με τους αντικαταστάτες».

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ – Συνεργασία Δημοκρατικών Δυνάμεων, Αλέκος Τρυφωνίδης, είπε πως «η προσπάθεια για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία συνεχίζεται», για να σημειώσει πως κληθεί οι αρμόδιοι Υπουργοί μαζί με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να έχουν συνάντηση,  ούτως ώστε να διορθωθούν τα προβλήματα και να σταματήσει να χάνεται πολύτιμος διδακτικός χρόνος με τον παράλληλο διορισμό αντικαταστατών με πλήρη ωράριο.

2. Ενημέρωση για τα αποτελέσματα των εξετάσεων τετραμήνων (Α΄ τετράμηνο), οι οποίες εφαρμόστηκαν φέτος για πρώτη φορά σε ολόκληρο το φάσμα του λυκειακού κύκλου, και για τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν από την εφαρμογή των ενδιάμεσων εξετάσεων

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων των τετράμηνων και συγκεκριμένα του Α ́ τετράμηνου, που εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά φέτος σε ολόκληρο το φάσμα του λυκειακού κύκλου, καθώς και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν από την εφαρμογή των ενδιάμεσων εξετάσεων, τέθηκαν τη Δευτέρα ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, με τον Υπουργό Παιδείας, Πρόδρομο Προδρόμου, να αναφέρει πως θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων τελεί  υπό αξιολόγηση.

Ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας, ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι ήδη γίνονται   μια σειρά από μελέτες και αξιολογήσεις των διαδικασιών, σημειώνοντας πως το Υπουργείο είναι ακόμα στη διαδικασία προς ολοκλήρωση. Σύμφωνα με τον Πρόδρομο Προδρόμου μόλις ολοκληρωθεί η αξιολόγηση του θεσμού θα θέσουν αναλυτικά στοιχεία ενώπιον των μελών της Επιτροπής, για ενημέρωση.

Εξάλλου, ο Υπουργός Παιδείας διέψευσε τη φημολογία ότι φέτος τα αποτελέσματα στις εξετάσεις ήταν πολύ χειρότερα, λέγοντας ότι σε δείγμα περίπου 15% των σχολείων, που μπόρεσε το Υπουργείο του να έχει στοιχεία «δεν επαληθεύεται αυτή η φήμη που έχει κυκλοφορήσει».

Εξέφρασε την λύπη του, γιατί όπως σημείωσε «από τις 3 Φεβρουαρίου και προτού καν διορθωθούν εξετάσεις και προτού κάποιος να έχει ακόμα τη δυνατότητα να ξέρει, είχε διαδοθεί μια πληροφορία ότι δήθεν τα αποτελέσματα είναι πιο χαμηλά».

«Προφανώς», είπε, «κάποιοι προσπαθούν διαρκώς να πολεμήσουν το σχολείο, να μην αφήσουν να έχουμε απρόσκοπτες διαδικασίες, να δημιουργούν αντιπαλότητες και αχρείαστε συζητήσεις επί συζητήσεων».

Μιλώντας στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι η διαδικασία της αξιολόγησης εφαρμόστηκε, όπως και τις προηγούμενες σχολικές χρονιές με επιτυχία, ενώ υπενθύμισε πως σύμφωνα και με άρθρο των κανονισμών -που εφαρμόζονται και ψηφίστηκαν από τη Βουλή- όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία στην Γ’ Λυκείου και στο Γ’ έτος των Τεχνικών σχολών, δηλαδή με το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς, θα πρέπει να γίνει μια αξιολόγηση.

«Εκεί θα μπορούμε να κάνουμε συζήτηση, να πάρουμε αποφάσεις και μα γίνει  εμπεριστατωμένη ενημέρωση της Βουλής. Γι’ αυτό το σκοπό είναι που στο Υπουργείο Παιδεία έχουν ήδη ξεκινήσει επιστημονικές αξιολογήσεις, μία εκ των οποίων που αφορά συγκεκριμένα το μάθημα της Χημείας έχει ήδη κατατεθεί στην Επιτροπή της Βουλής».

Απαντώντας σε ερώτηση περί αποκαρδιωτικών αποτελεσμάτων στο μάθημα των Νέων Ελληνικών, ο κ. Προδρόμου είπε πως «τα αποτελέσματα στα Νέα Ελληνικά είτε στην Γ’ Λυκείου, είτε στη Β,’ είτε στην Α,’ είτε στις παγκύπριες εξετάσεις, είναι πάντα όπως περιγράφεται.

Σημείωσε πως «θα ήταν καλά αν ασχολούμασταν κάθε χρόνο», για να σημειώσει πως «όταν ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο τα αποτελέσματα των παγκύπριων εξετάσεων είχαμε υπογραμμίσει ότι πρέπει να μας απασχολήσει το γεγονός ότι περίπου 1 στα 5 παιδιά τελειώνοντας το σχολείο στην Κύπρο βαθμολογείται στη γλώσσα μας από 0 μέχρι 5». Επίσης, είπε πως θα έπρεπε να απασχολήσει και το ότι λίγο περισσότεροι από τους μισούς έχουν βαθμολογία κάτω από τη βάση.

«Αυτό υπογράμμισα και στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής. Το θέμα δεν είναι πότε και ποιες εξετάσεις κάνουμε. Και αν δεν γίνονταν εξετάσεις καθόλου ενδεχομένως τα κενά αυτά θα υπήρχαν στους νέους ανθρώπους. Άρα, λοιπόν, αυτό που πρέπει να μας απασχολήσει -και θα χρειαστούμε και τη συμβολή της Επιτροπής και των πολιτικών δυνάμεων- είναι ενδεχομένως να αναδιοργανώσουμε κάποιες από τις σπουδές στο Γυμνάσιο και το Λύκειο».

Επιπλέον, ανέφερε πως του χρόνου θα έχουμε ενδείξεις από αξιολογήσεις και στο Γυμνάσιο, για να προσθέσει πως έγκαιρα από την πρώτη Γυμνασίου πρέπει να γίνει μία συζήτηση, ούτως ώστε να ληφθούν «βελτιωτικά ουσιαστικά μέτρα και όχι μονοκόμματες προτεινόμενες λύσεις».

Επανέλαβε ότι «εκεί όπου υπάρχουν ελλείψεις και κενά πρέπει να βελτιωθούμε», συμπληρώνοντας πως «εκεί πρέπει να στοχεύσουμε και το Υπουργείο είναι έτοιμο και πρόθυμο να συνεργαστεί και με τους εκπαιδευτικούς, που πρέπει να τους δοθεί χρόνος να αφομοιώσουν τις νέες αυτές μεθόδους και να επιμορφωθούν».

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία, ο Αναπληρωτής Πρόεδρος Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, Χρύσανθος Σαββίδης, μίλησε για αλλαγές στη δομή του θεσμού των 4μήνων, λέγοντας ότι μπορεί οι εξετάσεις να αποτελούν θεσμό αξιολόγησης, ωστόσο, τη δεδομένη στιγμή χρειάζονται βελτίωση.

Σύμφωνα με τον κ. Σάββιδη «δυστυχώς σήμερα ο Υπουργός Παιδείας με τη στάση που ακολούθησε φαίνεται ότι δεν έχει κατανοήσει το μεγάλο πρόβλημα που έχει προκύψει μέσα από τις εξετάσεις τετράμηνων», ενώ σημείωσε πως το ΔΗΚΟ δεν είναι ενάντια στις εξετάσεις τετραμήνων.

Ωστόσο, πρόσθεσε πως «πρέπει να γίνουν διορθωτικές κινήσεις, βελτιώσεις είτε διαδικαστικού περιεχομένου είτε μαθησιακού».

«Φέτος είχαμε πρόβλημα στις εξετάσεις τετραμήνων και αν δεν το αντιληφθούν κάποιοι, τότε θα συνεχίσουμε να έχουμε πρόβλημα και τα επόμενα χρόνια. Χάθηκαν έξι εβδομάδες διδακτικού χρόνου, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση. Είναι περισσότερες οι εβδομάδες λόγω και των εξετάσεων τρίτης σειράς», είπε.

Ανέφερε ακόμα πως το κόμμα του είναι υπέρμαχο της διατήρησης του δημόσιου σχολείου, για να συμπληρώσει πως «για να βελτιωθεί το δημόσιο σχολείο, θα πρέπει και οι εξετάσεις των τετραμήνων να τροποποιηθούν».

Σημείωσε ότι «δυστυχώς δεν έχουμε ακούσει την οποιαδήποτε διάθεση από τον Υπουργό Παιδείας είτε για αυτοκριτική, είτε κάποια μέτρα για να βελτιωθούν», συμπληρώνοντας ότι δεν έχουν ακούσει «ούτε μια κουβέντα για τους φετινούς αποφοίτους».

«Αυτά τα παιδιά είναι αδικημένα, γιατί δεν είχαν κανονικές συνθήκες κατάκτησης της γνώσης και συμμετοχής στις εξετάσεις. Εύχομαι ότι ο Υπουργός θα κάνει δεύτερες σκέψεις. Αναμένουμε πλήρη στατιστικά δεδομένα για όλα τα μαθήματα. Ο θεσμός των εξετάσεων τετραμήνων θέλει βελτίωση», είπε.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας, αναφέρθηκε στο θεσμό των 4μηνων, λέγοντας  πως «οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την μεγάλη παιδαγωγική αξία του νέου αυτού θεσμού».

Τόνισε πως «δεν έχουν θέση πλέον ούτε οι λεκτικές ακρότητες, ούτε ο λαϊκισμός σε αυτό το ζήτημα», για να εκφράσει την πεποίθηση πως «δεν λύνουν το πρόβλημα μπροστά στον αγώνα για διατήρηση της ποιότητας της εκπαίδευσης».

Την ίδια στιγμή, είπε πως το κόμμα του  αναγνωρίζει τις όποιες ανησυχίες, σημειώνοντας πως «η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων πρέπει να αναμένουμε να ολοκληρωθεί, ούτως ώστε να ληφθούν αποφάσεις για ενδεχόμενες διορθωτικές κινήσεις, που να άπτονται ειδικά για φέτος είτε της αναγωγής, είτε της βαρύτητας, είτε της ύλης που εξετάζεται , με στόχο την ποιότητα της εκπαίδευσης και του μέλλου των παιδιών».

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, επεσήμανε ότι κατά τη σημερινή συζήτηση ο Υπουργός Παιδείας δεν άφησε κανένα παράθυρο για διορθωτικά μέτρα, είτε για αναγωγή, είτε για μείωση του ποσοστού, που θα καταλάβουν οι εξετάσεις τετραμήνου στο τελικό αποτέλεσμα, ενώ κατήγγειλε ότι κάποιοι Διευθυντές έσπευσαν σκόπιμα να δώσουν ελέγχους, ώστε να μη μπορεί να υπάρξει διόρθωση στα αποτελέσματα.

Αναφερόμενος στην εισαγωγή των εξετάσεων τετραμήνων, έκανε λόγο για  «παιδαγωγικό έγκλημα σε βάρος χιλιάδων μαθητών και των γονέων τους, για το οποίο ευθύνονται ο Υπουργός Παιδείας και η ηγεσία του ΔΗΣΥ».

Επίσης, έκανε λόγο για «απίστευτο γινάτι» και επιβολή του «απαράδεκτου θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων», ιδιαίτερα στη Γ’ Λυκείου και μέσα σε «απίστευτα δύσκολες συνθήκες».

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ – Συνεργασία Δημοκρατικών Δυνάμεων, Αλέκος Τρυφωνίδης, είπε πως είναι υπέρ του θεσμού, ωστόσο, σημείωσε ότι «πρέπει να γίνει η σωστή αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, για να υπάρξει αναθεώρηση των πλαισίων μάθησης, προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης τους,  ώστε να μην γίνονται οι μαθητές πειραματόζωα και να θυσιάζεται το μέλλον τους, ενώ παράλληλα να εκλείψουν και τα φαινόμενα παραπαιδείας, που δεν τιμούν το εκπαιδευτικό μας σύστημα».

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:

3. Ο περί Προϋπολογισμού του Πανεπιστημίου Κύπρου του 2022 Νόμος του 2022

Η Επιτροπή, αφού  ολοκλήρωσε τη συζήτηση του πιο πάνω νομοσχεδίου, σκοπός του οποίου είναι η κατά νόμο έγκριση του προϋπολογισμού του Πανεπιστημίου Κύπρου για το έτος 2022, ο οποίος είναι ισοσκελισμένος και προβλέπει δαπάνες ύψους €163.640.000 και έσοδα του ίδιου ύψους, αποφάσισε να το παραπέμψει στην Ολομέλεια του σώματος.

4. Ο περί Προϋπολογισμού του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου του 2022 Νόμος του 2021

Η Επιτροπή, αφού  ολοκλήρωσε τη συζήτηση του πιο πάνω νομοσχεδίου, σκοπός του οποίου είναι η κατά νόμο έγκριση του προϋπολογισμού του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου για το έτος 2022, ο οποίος είναι ισοσκελισμένος και προβλέπει δαπάνες ύψους €73.937.954 και έσοδα του ίδιου ύψους, αποφάσισε να το παραπέμψει στην Ολομέλεια του σώματος.

Nomoplatform-ΚΥΠΕ-ΓΤΒ

Δείτε Περισσότερα

Θεσμών

Λύσεις πρόσβασης στο ψηφιακό κράτος για όσους δυσκολεύονται

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 17/04/2024, συζήτησε το ακόλουθο θέμα: Μη υλοποίηση εισηγήσεων Επιτρόπου Διοικήσεως από τις κρατικές υπηρεσίες Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η μη υλοποίηση των εισηγήσεων της Επιτρόπου Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων από τις κρατικές υπηρεσίες,

Παιδείας

420 μαθητές σε θεραπευτικά προγράμματα για ναρκωτικά, πιεστικά χρονοδιαγράμματα για προϋπολογισμό ΤΕΠΑΚ

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 17/04/2024, συζήτησε το ακόλουθο θέμα: Παραβατικότητα και εγκληματικές ενέργειες στα σχολεία Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η παραβατικότητα και οι εγκληματικές ενέργειες στα σχολεία, καθώς και η απουσία στήριξης θυτών και θυμάτων. 420 μαθητές σε θεραπευτικά προγράμματα