Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 26/02/2024, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:
Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω νομοσχέδια σκοπός των οποίων είναι να καταργηθεί ο περιορισμός σχετικά με τη μέγιστη χρονική διάρκεια που μπορεί να έχει η απόσπαση, συμπεριλαμβανομένης της ανανέωσης αυτής, και να τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις του περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμου αναφορικά με τις αποσπάσεις.
Διαφάνεια στη διαδικασία αποσπάσεων ζήτησαν συντεχνίες και Βουλευτές
Περισσότερη διαφάνεια στη διαδικασία αποσπάσεων ζήτησαν συνδικαλιστικές οργανώσεις και Βουλευτές, ενώ συντεχνίες ζήτησαν επίσης να λαμβάνεται υπόψη η άποψη των εργαζομένων πριν από τις αποσπάσεις, κατά τη συνέχιση συζήτησης του θέματος της άρσης του περιορισμού για μέγιστη χρονική διάρκεια απόσπασης.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, η μέγιστη διάρκεια απόσπασης για υπάλληλους της δημόσιας υπηρεσίας και των οργανισμών δημοσίου δικαίου, είναι τρία χρόνια με δικαίωμα ανανέωσης για ακόμα τρία. ΠΑΣΥΔΥ και ΟΗΟ-ΣΕΚ συμφώνησαν με την προτεινόμενη αλλαγή για άρση αυτού του περιορισμού.
Από την άλλη, ΑΣΔΥΚ, Ισότητα, ΠΑΣΥΝΟ, ανέφεραν ότι συμφωνούν μεν, με την τροποποίηση που προτείνεται, ωστόσο έθεσαν επιπλέον το ζήτημα του να ακούγεται η άποψη του εργαζόμενου προς απόσπαση, ενώ έθιξαν και το ότι δεν ανακοινώνονται όλες οι διαθέσιμες για απόσπαση θέσεις στον μηχανισμό εσωτερικής αγοράς.
Επιπρόσθετα, ΠΑΣΥΝΟ και ΠΑΣΥΚΙ είπαν ότι οι νοσηλευτές και οι γιατροί του ΟΚΥπΥ «αποσπάστηκαν» χωρίς να ρωτηθούν και με ειδική νομοθεσία. Ο εκπρόσωπος της ΠΑΣΥΚΙ διαφώνησε με την πρόταση για άρση του περιορισμού, σημειώνοντας ότι η απόσπαση συνεπάγεται περιστασιακές ανάγκες, όχι μόνιμες θέσεις.
Η διευθύντρια του Τμήματος Διοίκησης και Προσωπικού, Έλενα Αζίνα, ανέφερε ότι υπάρχουν δύο τρόποι για να γίνουν αποσπάσεις. Από τη μία, μία υπηρεσία μπορεί να εντοπίσει εργαζόμενο που να ικανοποιεί τις ανάγκες της και να τον ζητήσει. Από την άλλη, υπάρχει ο μηχανισμός εσωτερικής αγοράς, όπου δημοσιεύονται οι διαθέσιμες θέσεις για αποσπάσεις και μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να εκδηλώσουν ενδιαφέρον.
Σημείωσε ότι λαμβάνεται υπόψη η γνώμη προϊστάμενου της υπηρεσίας από την οποία αποσπάται ο υπάλληλος, αλλά δεν είναι δεσμευτική. Το Τμήμα Διοίκησης μπορεί να αναιρέσει την άποψη του προϊστάμενου, αν μπορεί να δικαιολογήσει τον λόγο, ενώ την τελική απόφαση παίρνει η ΕΔΥ.
Η Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών, Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χριστιάνα Ερωτοκρίτου είπε ότι το ζητούμενο είναι να βρεθεί η σωστή λύση με διαφάνεια και συναίνεση. «Αν όλοι συμφωνούμε ότι υπάρχει πρόβλημα και θέλουμε να το λύσουμε, ικανοποιώντας τα θέλω και του εργοδοτούμενου και του εργοδότη και βρίσκοντας την καλύτερη λύση για τη δημόσια υπηρεσία, θα βρούμε τη λύση», είπε.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ανδρέας Καυκαλιάς, είπε ότι ερχόμαστε να καλύψουμε με αποσπάσεις μόνιμες ανάγκες. Ζήτησε στοιχεία από την ΕΔΥ για να ελεγχθεί πού έχουν αποσπαστεί υπάλληλοι της δημόσιας υπηρεσίας από το 2017 που ισχύει η νομοθεσία. «Αντί να λειτουργήσει στο να εξοικονομήσουμε πόρους και να βελτιώσουμε την απόδοση της κρατικής μηχανής, έγινε όχημα βολέματος ημετέρων».
Επιπλέον, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Άριστος Δαμιανού, ρώτησε τη διευθύντρια του Τμήματος Διοίκησης και Προσωπικού, κατά πόσο έχουν γίνει διευθετήσεις για τις αποσπάσεις, που θα προκύψουν από τη μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με την κ. Αζίνα να απαντά ότι το Υπουργείο Εσωτερικών δεν έχει ζητήσει ακόμη κάτι για το θέμα.
Από την πλευρά του, ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων, Σπύρος Παπαδούρης, είπε ότι θα ήταν θεμιτό και οι αποσπάσεις που γίνονται απευθείας να δημοσιεύονται για σκοπούς διαφάνειας.
Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης ανέφερε ότι η συζήτηση του εν λόγω νομοσχεδίου είναι άκαιρη, ενόψει των πολλών έντονων αντιδράσεων για το σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Αναφορικά με το ζήτημα των αποσπάσεων, είπε ότι το δίκαιο θα ήταν να επιστρέψουν όλοι πίσω πριν να ψηφιστεί το δικαίωμα για επ’ αόριστον απόσπασης, προκειμένου να μη βολευτούν κάποιοι.
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί Καταβολής Φιλοδωρήματος σε Εργοδοτούμενους που απασχολούνται με Σύμβαση στην Κρατική Υπηρεσία και στον Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα περιλαμβανομένων και των Αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Διατάξεις Γενικής Εφαρμογής) Νόμου, ώστε να καταργηθεί το μέτρο που αφορά στην επιβολή φόρου εισοδήματος στο φιλοδώρημα που λαμβάνουν οι εργοδοτούμενοι που απασχολούνται με σύμβαση στην κρατική υπηρεσία και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Απαλλαγή φορολόγησης εφάπαξ και για κατηγορίες συμβασιούχων που εκκρεμούν
Κατάργηση της επιβολής φόρου εισοδήματος στο φιλοδώρημα που λαμβάνουν οι εργοδοτούμενοι που απασχολούνται με σύμβαση στην κρατική υπηρεσία και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, συζήτησε η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών ενώπιον της οποίας τέθηκε σχετικό νομοσχέδιο.
Όπως είπε κατά τη συνεδρία της Επιτροπής εκπρόσωπος του Υπουργείου, η τροποποίηση στοχεύει στην ίση μεταχείριση και συνάφεια με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, καθώς έχει ήδη καταργηθεί η φορολόγηση του εφάπαξ για όσους προσλήφθηκαν πριν από το 2011 και για όσους εντάσσονται στο νέο επαγγελματικό σχέδιο συντάξεων.
Διευκρίνισε επίσης, ότι ο νόμος δεν θα έχει αναδρομικότητα, αλλά θα ισχύει από τη μέρα δημοσίευσής του.
Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:
Stockwatch: Αφορολόγητο εφάπαξ και φιλοδωρήματα σε συμβασιούχους δημοσίου
Ο περί Προϋπολογισμού της Εθνικής Αρχής Στοιχημάτων του 2024 Νόμος του 2024
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση πληρωμής από το Ταμείο της Εθνικής Αρχής Στοιχημάτων ποσού ύψους €53.001.991 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024.
Προβλέπεται αύξηση εσόδων της ΕΑΣ 111% λόγω υπό διαπραγμάτευση σύμβασης με ΟΠΑΠ
Τα έσοδα της Εθνικής Αρχής Στοιχημάτων για το 2024 με βάση τον προϋπολογισμό της προβλέπεται να είναι αυξημένα κατά 111,2% ή κατά €28 εκ., κυρίως λόγω της αύξησης εσόδων που προβλέπεται να προκύψουν με την υπό διαπραγμάτευση σύμβαση με τον ΟΠΑΠ Κύπρου.
Συγκεκριμένα, τα έσοδα για το 2024 ανέρχονται σε €53,1 εκ., ενώ για το 2025-2026 προβλέπεται περαιτέρω αύξηση στα €56,8 εκ. και στα €60,6 εκ. αντίστοιχα.
Οι δαπάνες ανέρχονται στα €53 εκ., αυξημένες επίσης κατά €28 εκ., καθώς μέρος των εσόδων αποδίδεται στο κράτος ως δαπάνες. Για το 2025-26 οι δαπάνες αναμένεται να ανέλθουν στα €56,2 εκ. και €59,8 εκ. αντίστοιχα.
Η Ιωάννα Φιάκου, Πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Στοιχημάτων είπε στην Επιτροπή ότι ο τομέας των στοιχημάτων καταγράφει σημαντική αύξηση. Σημείωσε ότι το 2023 διενεργήθηκαν 5.500 επιτόπιοι έλεγχοι, ενώ η Αρχή εξετάζει γύρω στα 150 παράπονα τον χρόνο από το κοινό και περίπου 60 παράπονα που αφορούν παίκτες που συμμετέχουν σε παράνομη δραστηριότητα.
Το 2023 σημειώθηκε αύξηση 15% στον τζίρο σε σχέση με το 2022 και αντίστοιχη αύξηση αναμένεται για το 2024.
Επιπλέον, ανέφερε ότι το 2022 επιβλήθηκαν διοικητικά πρόστιμα ύψους €86.500, από τα οποία πληρώθηκε το 92%, ενώ για το 2023 €50.000, από τα οποία εισπράχθηκε το 47%, καθώς υπήρχε περιθώριο εξόφλησης μέχρι πρόσφατα.
Παρουσιάζοντας το έργο της Αρχής, υπογράμμισε την πλατφόρμα αυτοαποκλεισμού, που υλοποιείται στο πλαίσιο της στρατηγικής ασφαλούς παιχνιδιού, στην οποία εξαιρούνται από τη στοιχηματική δραστηριότητα παίκτες οι οποίοι θέλουν να έχουν καλύτερο και αποτελεσματικότερο έλεγχο της στοιχηματικής τους δραστηριότητας, ενώ προβλέπεται και η υποβολή λιστών από τις ομοσπονδίες για να μην μπορούν οι αθλητές να στοιχηματίζουν στην κατηγορία που αγωνίζονται.
Επιπλέον, υπάρχει πρόταση προς το Υπουργείο Υγείας για ένταξη της πρόληψης στο ΓεΣΥ, για προληπτική δράση από τους προσωπικούς γιατρούς, για πρόληψη παθολογικών καταστάσεων.
Ερωτηθείσα για το θέμα των κόκκινων φακέλων, είπε ότι με απόφαση της πολιτείας η εθνική πλατφόρμα είναι ευθύνη της Επιτροπής Δεοντολογίας, παρά τη διαφωνία της Αρχής Στοιχημάτων. Πρόσθεσε ότι για αγώνες υψηλού ρίσκου η Αρχή αφαιρεί τη στοιχηματική δραστηριότητα πριν την έναρξη ή κατά την εξέλιξη του αγώνα, ενώ είπε ότι είναι στη διαδικασία δημιουργίας ad hoc επιτροπής με σκοπό την περαιτέρω συνεργασία όλων των μερών για καλύτερο αποτέλεσμα.
Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:
Stockwatch: Τζογάρουν οι κύπριοι- Αύξηση 15% στο στοίχημα
Ο περί Προϋπολογισμού της Αρχής Παιγνίων και Εποπτείας Καζίνου Κύπρου του 2024 Νόμος του 2024
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση πληρωμής από το Ταμείο της Αρχής Παιγνίων και Εποπτείας Καζίνου Κύπρου ποσού ύψους €2.688.500 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024.
Στα €90 εκ. τα έσοδα του κράτους από το Καζίνο, ανοίγουν 35 μόνιμες θέσεις
Γύρω στα €90 εκ. ανέρχονται τα έσοδα που εισέπραξε το κράτος από το καζίνο από τη μέρα λειτουργίας του μέχρι σήμερα, ανέφερε στην Επιτροπή Οικονομικών ο Χρίστος Μαυρέλλης, Πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Παιγνίων και Εποπτείας Καζίνο Κύπρου, κατά την εξέταση του προϋπολογισμού της Αρχής. Σημείωσε επίσης, ότι φέτος θα προσληφθούν οι πρώτοι μόνιμοι υπάλληλοι της Αρχής, με τις εγκεκριμένες θέσεις να ανέρχονται σε 35.
Συγκεκριμένα, ερωτηθείς για την απόδοση του καζίνο, είπε ότι μέχρι σήμερα οι εισπράξεις του έχουν ανέλθει σε €421 εκ. Το κράτος έχει εισπράξει €63 εκ. σε φόρους, και €25 εκ. σε ετήσια τέλη άδειας, με το συνολικό ποσό που μπήκε στα ταμεία του κράτους να ανέρχεται γύρω στα €90 εκ.
Πρόσθεσε ότι η Αρχή παρακολουθεί τους λογαριασμούς και του ομίλου και της εταιρείας που διαχειρίζεται το καζίνο, σημειώνοντας ότι μέχρι στιγμής το καζίνο δεν είναι «πολύ κερδοφόρο». Ωστόσο, είπε, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπάρχει μεγάλη επένδυση με αποσβέσεις και ένα μεγάλο δάνειο. Όπως ανέφερε, με την έναρξη λειτουργίας του resort, τους πρώτους μήνες «είχε φανεί ότι πήγαινε πάρα πολύ καλά». Ωστόσο, ο πόλεμος στο Ισραήλ έχει επηρεάσει για κάποιους μήνες την αποδοτικότητα του καζίνο, ενώ τις τελευταίες βδομάδες είπε ότι φαίνεται ότι επανέρχονται οι Ισραηλινοί.
Ερωτηθείς για τις κοινωνικές συνέπειες από τη λειτουργία του καζίνο, είπε ότι με τη λειτουργία του νόμιμου καζίνο έχει περιοριστεί η λειτουργία των παράνομων. Σημείωσε ότι στην Πάφο υπήρχαν 12 παράνομα καζίνο, ενώ μεγάλος αριθμός λειτουργούσε και στις Βρετανικές Βάσεις. Πρόσθεσε ότι υπάρχει αίτημα να μεγαλώσει το περιφερειακό καζίνο Λευκωσίας και να προστεθούν τραπέζια, ούτως ώστε να αποτραπεί περαιτέρω η μετάβαση στα κατεχόμενα για αυτό το θέμα.
«Επιβάλλουμε το υπεύθυνο παιχνίδι, το παρακολουθούμε με επιθεωρητές», είπε, σημειώνοντας ότι η Αρχή συνεργάζεται με την Αρχή Εξαρτήσεων και το ΚΕΝΘΕΑ, στη μονάδα «Φάρος» στον Άγ. Αθανάσιο, που προσφέρει συμβουλές και βοήθεια σε πρόσωπα που μπορεί να έχουν επηρεαστεί.
Αναφορικά με προληπτικές δράσεις, είπε ότι συμμετέχουν σε ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς για το θέμα.
Οι δαπάνες της Εθνικής Αρχής Παιγνίων και Εποπτείας Καζίνο ανέρχονται για το 2024 σε €2,68 εκ., μειωμένες κατά 14,5% ή €450.000. Το ποσό καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τη χορηγία του κράτους.
Ο κ. Μαυρέλλης ανέφερε ότι φέτος θα προσληφθούν οι πρώτοι μόνιμοι υπάλληλοι στον οργανισμό. Το οργανόγραμμα προβλέπει 47 θέσεις, ωστόσο έχουν εγκριθεί προς πλήρωση μόνο οι 35.
Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:
Stockwatch: Είσπραξε €90 εκατ. από το καζίνο το κράτος
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η ίδρυση και λειτουργία Εγγυητικού Ταμείου Ασφαλίσματος για την προστασία και αποζημίωση των αντισυμβαλλομένων και των δικαιούχων ασφαλίσματος, σε περίπτωση εκκαθάρισης ασφαλιστικής επιχείρησης, η οποία ασκεί εργασίες ασφάλισης Ζωής.
Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:
Stockwatch: Κλείνουν εκκρεμότητες για Εγγυητικό Ταμείο Ασφάλισης
Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει την εξέταση σε επόμενη συνεδρία.
Ο περί Φορολογίας του Εισοδήματος (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2023
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η παραχώρηση αυξημένης κεφαλαιουχικής έκπτωσης για κεφαλαιουχικές δαπάνες που πραγματοποιούνται εντός των φορολογικών ετών 2023, 2024 και 2025 για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων, για μηχανήματα και εξοπλισμό που συνδέονται με συστήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και με τεχνικά συστήματα βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, καθώς και για καινούργια μηχανοκίνητα ηλεκτρικά οχήματα εμπορικού τύπου, ταξί και λεωφορεία.
Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει την εξέταση σε επόμενη συνεδρία.
Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η συμμόρφωση με σχετική προειδοποιητική επιστολή και η εναρμόνιση με τις διατάξεις της Οδηγίας 2017/2455.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την προειδοποιητική επιστολή παράβασης με αριθμό EU PILOT (2023) 10475 που αποστάληκε στην Κυπριακή Δημοκρατία, οι διατάξεις του άρθρου 220 παράγραφος 1 σημείο (2) της τροποποιημένης Οδηγίας ΦΠΑ (Άρθρο 2 σημείο (10) της Οδηγίας 2017/2455) και άρθρο 369κγ της τροποποιημένης Οδηγίας ΦΠΑ (άρθρο 2 σημείο (30) της Οδηγίας 2017/2455), δεν έχουν ενσωματωθεί ορθά στο εθνικό δίκαιο.
Συγκεκριμένα στην επιστολή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εντοπίζει ότι οι διατάξεις του άρθρου 220 παράγραφος 1 σημείο (2) της τροποποιημένης Οδηγίας ΦΠΑ (Άρθρο 2 σημείο (10) της Οδηγίας 2017/2455), δεν έχουν ενσωματωθεί ορθά, διότι όπως αναφέρεται στην προειδοποιητική επιστολή παράβασης, στην ΚΔΠ 501/2021, που εκδόθηκε δυνάμει του άρθρου 42ΣΤ της περί ΦΠΑ νομοθεσίας, δεν υπάρχει καμία αναφορά στην απαλλαγή των υποκειμένων στο φόρο που χρησιμοποιούν το «Ενωσιακό Καθεστώς» Μονοαπευθυντικής Θυρίδας από την υποχρέωση για την έκδοση τιμολογίου. Προς τούτο ζήτησαν να περιληφθεί ρητή πρόνοια που να προβλέπει την απαλλαγή από την υποχρέωση έκδοσης τιμολογίου και κατά προτίμηση στην ΚΔΠ 501/2021.
Η δεύτερη παρατήρηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην επιστολή παράβασης της αφορά το άρθρο 369κγ της τροποποιημένης Οδηγίας ΦΠΑ (Άρθρο 2 σημείο (30) της Οδηγίας 2017/2455), και την υποχρέωση υιοθέτησης διάταξης που να προβλέπει ότι η επιστροφή ΦΠΑ σε υποκείμενους στο φόρο για αγαθά ή υπηρεσίες που αγοράζουν στη Δημοκρατία και οι οποίοι χρησιμοποιούν το «Ενωσιακό Καθεστώς» Μονοαπευθυντικής Θυρίδας με βάση τις διατάξεις της Οδηγίας 86/560/ΕΟΚ, θα πρέπει να υφίσταται χωρίς ύπαρξη αμοιβαίων διευθετήσεων από την χώρα στην οποία ανήκουν.
Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση των κανονισμών στην Ολομέλεια του σώματος προς έγκριση.
Ο περί Προϋπολογισμού του Οργανισμού Χρηματοδοτήσεως Στέγης του 2024 Νόμος του 2024
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση πληρωμής από το Ταμείο του Οργανισμού Χρηματοδοτήσεως Στέγης ποσού ύψους €19.940.079 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024.
Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση.
Ο περί Προϋπολογισμού του Χρηματιστηρίου Αξιών Κύπρου του 2024 Νόμος του 2024
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση πληρωμής από το Ταμείο του Χρηματιστηρίου Αξιών Κύπρου ποσού ύψους €6.773.953 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024.
Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση.
Αποδεσμεύσεις κονδυλίων
Η Επιτροπή εξέτασε την αποδέσμευση κονδυλίων προς το Γραφείο Επιτρόπου Νομοθεσίας, το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως, το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών, το Υπουργείο Οικονομικών, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, την Προεδρία και Προεδρικό Μέγαρο, το Υπουργείο Εξωτερικών καθώς και για άλλα κινητά μηχανήματα.
Διορισμός Μέλους Δημοσιονομικού Συμβουλίου
Τέλος, η Επιτροπή προχώρησε στην διαβούλευση για τον διορισμό Μέλους του Δημοσιονομικού Συμβουλίου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20(1) του περί της Δημοσιονομικής Ευθύνης και του Δημοσιονομικού Πλαισίου Νόμου.
Ναι Επ. Οικονομικών στον διορισμό Μ. Ζαχαριάδη στο Δημοσιονομικό
Χωρίς αντίρρηση εκ μέρους των Βουλευτών της Επιτροπής Οικονομικών έγινε η διαβούλευση για τον διορισμό του Οικονομολόγου Μάριου Ζαχαριάδη ως Μέλος του Δημοσιονομικού Συμβουλίου.
Το Υπουργικό Συμβούλιο είχε αποφασίσει τον διορισμό του κ. Ζαχαριάδη στο Δημοσιονομικό Συμβούλιο, προς αντικατάσταση του Ανδρέα Χαρίτου, ο οποίος διορίστηκε στο Συμβούλιο της Κεντρικής Τράπεζας.
Το Δημοσιονομικό Συμβούλιο αποτελείται από τρία μέλη. Η θητεία του Προέδρου του, Μιχάλη Περσιάνη, λήγει το 2026, η θητεία του μέλους Άλκη Λοϊζίδη λήγει τον Σεπτέμβρη του 2024, ενώ ο κ. Ζαχαριάδης θα διατελέσει την υπόλοιπη θητεία του κ. Χαρίτου, μέχρι τον Ιούνιο 2026.
Σημειώνεται ότι ο κ. Ζαχαριάδης ήταν ξανά μέλος του Δημοσιονομικού Συμβουλίου, όταν αυτό ιδρύθηκε.
Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:
Stockwatch: Πράσινο Βουλής για διορισμό Μ. Ζαχαριάδη στο Δημοσιονομικό
Nomoplatform-ΚΥΠΕ