Οι σκοπούμενοι τροποποιητικοί κανονισμοί θα επιφέρουν ειδικά για την τρέχουσα σχολική χρονιά (2022-2023) τη μείωση του συντελεστή βαρύτητας της ενιαίας γραπτής αξιολόγησης (εξέτασης) στο τέλος του Β’ τετραμήνου (2022-2023) από 40% σε 20%, με γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον όλων των μαθητών.
Η μείωση του συντελεστή βαρύτητας της ενιαίας γραπτής αξιολόγησης (εξέτασης) δεδομένης της περιρρέουσας ατμόσφαιρας και της προσπάθειας που καταβάλλεται για στήριξη όλων των μαθητών, θα συμβάλει στη μείωση της ανησυχίας μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, επιτρέποντας σε όλους τους εμπλεκόμενους να επικεντρωθούν, χωρίς άγχος και περισπασμούς, στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης, καθώς και στη μεγιστοποίηση των επιδιωκόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων.
Η τροποποίηση του συντελεστή βαρύτητας της γραπτής αξιολόγησης θα συνδυαστεί με σειρά πρόσθετων παιδαγωγικών και εσωτερικών μέτρων από την Αρμόδια Αρχή περιλαμβανομένης της μείωσης της εξεταστέας ύλης στο 60% της διδαχθείσας, όπως αυτή προβλέπεται στα Πλαίσια Μάθησης.
Επιπρόσθετα, εγκαθιδρύθηκε μηχανισμός παρακολούθησης της εφαρμογής των Πλαισίων Μάθησης και των εσωτερικών διαδικασιών όσον αφορά στην εποπτεία της θεματοθέτησης και του ελέγχου του βαθμού δυσκολίας των εξεταστικών δοκιμίων. Περαιτέρω, δόθηκαν οδηγίες για σωστή αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου και περιορισμό των εκδηλώσεων σε σχολικό χρόνο.