Αντιμέτωποι ακόμα και με αγωγές οι δικηγόροι λόγω προβλημάτων e-justice, ποινικοποίηση εκδικητικής πορνογραφίας

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Νομικών, Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 24/01/2024, έλαβε ενημέρωση για την εφαρμογή του συστήματος e-justice και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν.

Αντιμέτωποι ακόμα και με αγωγές οι δικηγόροι λόγω προβλημάτων e-justice

Αντιμέτωποι ακόμα και με αγωγές για επαγγελματική αμέλεια μπορεί να βρεθούν οι δικηγόροι, οι οποίοι έχουν μείνει ξεκρέμαστοι μετά την αδυναμία του συστήματος e-justice να ανταποκριθεί στις ανάγκες του νομικού κόσμου. Αυτό δήλωσε η Βουλευτής Φωτεινή Τσιρίδου, Προεδρεύουσα της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Νομικών, η οποία ζήτησε ενημέρωση για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες δέκα ημέρες, λόγω μη ανταπόκρισης του συστήματος.

Ο Νεόφυτος Παπαδόπουλος, Γενικός Διευθυντής Υφυπουργείου Καινοτομίας, ανέφερε, μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής, ότι χθες ενεργοποιήθηκε όρος της σύμβασης, σύμφωνα με τον οποίο η εταιρεία οφείλει εντός πέντε ημερών να επιλύσει τα προβλήματα.

Διαμαρτυρία δικηγόρων έξω από τη Βουλή: «Η Δικαιοσύνη δεν είναι πειραματόζωο»

Η συνεδρίαση της Επιτροπής συνήλθε την ώρα που έξω από τον χώρο της Βουλής πραγματοποιούσαν εκδήλωση διαμαρτυρίας δεκάδες δικηγόροι. Εξάλλου, στη συνεδρίαση συμμετείχαν και εκπρόσωποι του Παγκύπριου Δικηγορικού Συλλόγου (ΠΔΣ), μεταξύ των οποίων και ο Πρόεδρός του, Μιχάλης Βορκάς. Ο κ. Βορκάς, σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους κατά την εξέλιξη της διαμαρτυρίας, ανέφερε ότι «η Δικαιοσύνη δεν είναι πειραματόζωο, αλλά είναι το υποστύλωμα του κράτους το οποίο διασφαλίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα και το κράτος δικαίου».

Ο ΠΔΣ, ως εξωτερικός χρήστης του e-justice, επεσήμανε ο κ. Βορκάς, τα τελευταία δύο χρόνια τουλάχιστον, επανειλημμένα υπογράμμιζε αρκετά προβλήματα, τα οποία αντιμετώπιζε το εν λόγω σύστημα κατά τον σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή, τα έθετε γραπτώς και προφορικώς, και παρέθετε πάντα θετικές εισηγήσεις, αναφέρεται σε ανακοίνωση του συλλόγου.

«Ήμασταν πάντα θετικοί στον εκσυγχρονισμό, γιατί θέλουμε την πρόοδο. Δυστυχώς, παρά τις πολλές επισημάνσεις μας, το σύστημα δεν είναι καθόλου λειτουργικό. Εκείνο που έχει σημασία είναι να μπορέσουν να δουλέψουν τα γραφεία μας και για να δουλέψουν η μόνη διέξοδος, στο παρόν στάδιο, είναι εκείνη που έχουμε εισηγηθεί στο Ανώτατο Δικαστήριο, δηλαδή η φυσική καταχώριση των υποθέσεων», πρόσθεσε. 

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας διάρκειας μίας ώρας θα πραγματοποιηθεί και την Παρασκευή έξω από την κεντρική είσοδο των Επαρχιακών Δικαστηρίων από τις 10:30 μέχρι τις 11:30, όπως ανακοίνωσε ο Παγκύπριος Δικηγορικός Σύλλογος. 

Συναφείς παρεμβάσεις στα ΜΕ:

 

Παράλυση του συστήματος απονομής δικαιοσύνης από τις 15 Ιανουαρίου 

Ο Αντιπροεδρος του ΠΔΣ Νικόλας Τσαρδελλής ανέφερε κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Νομικών ότι από τις 15 Ιανουαρίου έχει παραλύσει ολόκληρο το σύστημα απονομής δικαιοσύνης και ότι, ακόμα και όπου παρατηρείται κάποια σταθεροποίηση της λειτουργίας του συστήματος, παρουσιάζονται ελλείψεις σε ό,τι έχει να κάνει με τις διαδικασίες. Σημείωσε επίσης ότι με την κατάσταση που δημιουργήθηκε, περιορίστηκε η πρόσβαση των πολιτών στη δικαιοσύνη και σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει και απόλυτη στέρηση της πρόσβασης.

Ο ίδιος εξήγησε, απαντώντας σε ερωτήσεις που υπέβαλαν νωρίτερα τα μέλη της Επιτροπής, ότι όταν προκηρύχθηκαν οι προσφορές για το έργο αυτό, το 2017, ο Δικηγορικός Σύλλογος δεν είχε κάποια εμπλοκή, παρά μόνο αργότερα, όταν ξεκίνησε ο σχεδιασμός και υλοποίηση του συστήματος, και ζητήθηκε η συνεισφορά των δικηγόρων, ώστε να ελεγχθεί ότι οι διαδικασίες που ακολουθούνται στα δικαστήρια, έχουν μεταφερθεί στο σύστημα. Υπογράμμισε, πάντως, ότι η επιθυμία του δικηγορικού κόσμου είναι να εξευρεθεί άμεσα λύση, ώστε να έχουν στη διάθεσή τους ένα ηλεκτρονικό σύστημα.

Ενεργοποίηση όρου σύμβασης για επίλυση προβλημάτων εντός 5 ημερών 

Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής ο Νεόφυτος Παπαδόπουλος, Γενικός Διευθυντής Υφυπουργείου Καινοτομίας, ανέφερε ότι εχθές ενεργοποιήθηκε όρος της σύμβασης, σύμφωνα με τον οποίο η εταιρεία οφείλει εντός πέντε ημερών να επιλύσει τα προβλήματα. Εξήγησε ότι η σύμβαση προβλέπει ότι υπάρχει δυνατότητα ακόμα και τερματισμού, σε περίπτωση ανυπέρβλητων προβλημάτων. Όπως είπε, αυτό θα αξιολογηθεί αφού ολοκληρωθούν οι προσπάθειες της εταιρείας.

Ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι η σταδιακή κλιμάκωση των προβλημάτων, δεν δικαιολογούσε να ενεργοποιηθεί νωρίτερα η συγκεκριμένη πρόνοια της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία. Είπε, ακόμα, ότι δεν αναμενόταν να υπάρξουν προβλήματα στην απόδοση και στη λειτουργικότητα του συστήματος, όπως επίσης και στο σύστημα πληρωμών. Ανέφερε ότι είχαν γίνει stress tests από την εταιρεία, η οποία διαβεβαίωνε ότι θα διορθώσει τα όποια προβλήματα.

Εξήγησε ότι με την εμφάνιση των προβλημάτων, το Υφυπουργείο ήρθε σε επικοινωνία με το Ανώτατο Δικαστήριο και με τον Δικηγορικό Σύλλογο για να εξετάσει τους τρόπους αντιμετώπισής τους. Υπογράμμισε ότι δεν έχουν πεταχτεί λεφτά, λόγω της εμφάνισης των προβλημάτων στο σύστημα, αλλά ότι σίγουρα έχει περάσει χρόνος ανεκμετάλλευτος.

Δεν έμεινε ικανοποιημένη η Επιτροπή από τις απαντήσεις, οι δηλώσεις των Βουλευτών

Η Προεδρεύουσα της Επιτροπής, Βουλευτής ΔΗΣΥ, Φωτεινή Τσιρίδου, ανέφερε σε δηλώσεις της μετά τη συνεδρίαση ότι τα μέλη της Επιτροπής δεν έμειναν ικανοποιημένα από την τοποθέτηση της αναδόχου εταιρείας, σημειώνοντας ότι αυτή περιορίστηκε στο να παρουσιάσει μόνο το ιστορικό της διαχείρισης του συστήματος. Εξάλλου, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ανδρέας Πασιουρτίδης, με παρέμβασή του κατά τη συνεδρίαση κατήγγειλε ότι έγινε προσπάθεια από κυβερνητικής πλευράς, για να μην παρευρίσκεται στη συνεδρίαση της Επιτροπής η εταιρεία ΙΒΜ, που είχε αναλάβει το έργο.

Η κ. Τσιρίδου σημείωσε, ακόμα, στις δηλώσεις της ότι, ενώ σκοπός του συστήματος ήταν να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και την ταχύτητα της δικαιοσύνης, καθώς επίσης να εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα, το αποτέλεσμα ήταν με την εφαρμογή του e-justice να παρουσιάζονται προβλήματα λειτουργικά, διαχειριστικά και στα ζητήματα εξόδων.

«Μας ανησυχεί ιδιαίτερα ότι αυτή τη στιγμή δικηγόροι μπορεί να βρίσκονται αντιμέτωποι ακόμη και με ενδεχόμενες ευθύνες για διαχείριση των υποθέσεων», πρόσθεσε, λέγοντας ότι την ώρα που ένας δικηγόρος καταχωρεί ενδιάμεση αίτηση μονομερή, για να εκδώσει προσωρινό διάταγμα εναντίον της άλλης πλευράς χωρίς αυτή να το γνωρίζει, την ειδοποίηση μέσω του συστήματος λαμβάνει και ο αντίδικος. Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, η κ. Τσιρίδου εξήγησε ότι σε τέτοιες περιπτώσεις, μπορεί ένας δικηγόρος να βρεθεί αντιμέτωπος με αγωγές για επαγγελματική αμέλεια.

Η κ. Τσιρίδου συνέχισε λέγοντας ότι με την αναστάτωση που προκλήθηκε, χάνεται χρόνος και χρήμα, διαταράσσεται η δικαιοσύνη και οι δικηγόροι αναγκάζονται να προσφύγουν σε πρακτικές που εφαρμόζονταν πριν την περίοδο της πανδημίας και πριν την εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικού πρωτοκολλητή, του i-justice, υπογραμμίζοντας ότι «αυτό είναι απαράδεκτο».

«Ζητήσαμε ενημέρωση από όλους τους αρμόδιους φορείς, δεν λάβαμε τις απαντήσεις που αναμέναμε σε καμία των περιπτώσεων, θέσαμε τα ερωτήματα, ζητήσαμε να μας δοθεί η συμφωνία, ζητήσαμε να μας δοθούν οι όροι και οπωσδήποτε θα επανέλθουμε γιατί συμμεριζόμαστε απόλυτα την ταλαιπωρία και την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία έχει υποπέσει δικαιοσύνη του τόπου», κατέληξε η κ. Τσιρίδου.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Άριστος Δαμιανού, έκανε λόγο για μία «ανεπανόρθωτη βλάβη» από τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν λόγω των αδυναμιών του συστήματος, υπογραμμίζοντας ότι, ακόμα κι αν διορθωθεί το πρόβλημα, «η ζημιά έχει γίνει και στην απονομή της δικαιοσύνης, και στο καλό όνομα των επαγγελματιών του κλάδου και βεβαίως σε σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα».

«Η πολυδιαφημιζόμενη ηλεκτρονική δικαιοσύνη έχει καταλήξει να οδηγεί σε παράλυση της απονομής της δικαιοσύνης», είπε ο κ. Δαμιανού, κάνοντας λόγο για «ακόμα μια καινοτομία της διακυβέρνησης Χριστοδουλίδη». Σημείωσε ότι οι απαντήσεις που ζήτησαν οι Βουλευτές δεν έχουν δοθεί, όπως και ότι δεν είναι γνωστό κατά πόσο θα διορθωθούν τα προβλήματα ή αν υπάρχει σχέδιο β.

«Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι, ως αποτέλεσμα πράξεων και παραλείψεων του Υπουργείου Δικαιοσύνης, του Υφυπουργείου Καινοτομίας, αλλά και ενδεχομένως ενεργειών που έπρεπε να γίνουν από την δικαστική εξουσία, αλλά προφανώς και από την εταιρεία που ανέλαβε το έργο, έχουν οδηγήσει σε παράλυση στο σύστημα απονομής της δικαιοσύνης, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται δυσμενώς βιοποριστικά χιλιάδες επαγγελματιών, να επηρεάζονται δυσμενώς τα ανθρώπινα δικαιώματα των πολιτών, των οποίων η ανεμπόδιστη πρόσβαση στη δικαιοσύνη έχει επηρεαστεί και μοιραία να καταγράφεται μια ανεπανόρθωτη βλάβη», ανέφερε ο κ. Δαμιανού.

Σε ερώτηση αν τίθεται θέμα ασφάλειας των δεδομένων, ο κ. Δαμιανού είπε ότι υπάρχει θέμα ασφάλειας σε ό,τι αφορά την απώλεια δεδομένων, γιατί τρέχουν δύο διαδικασίες καταχώρησης παράλληλα, τόσο ηλεκτρονική, όσο και φυσική.

Διευκρίνισε ότι δεν θέλει να αναφερθεί λεπτομερώς σε ευθύνες, καθώς ενδέχεται το ζήτημα αυτό να βρεθεί ενώπιον της δικαιοσύνης, υπογράμμισε, όμως, ότι «σε πολιτικό επίπεδο αυτό που διαπιστώνεται είναι ελλείμματα και πολιτική ανεπάρκεια».

Με παρέμβασή του κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής, ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Ζαχαρίας Κουλίας, είπε ότι το κράτος παρουσιάζει «μία θλιβερή εικόνα» και είπε ότι το θέμα θα εξεταστεί και σε συνεδρίαση της Επιτροπής Ελέγχου. Σημείωσε ότι τα προβλήματα του συστήματος e-justice αποτελούν «το τρίτο κρούσμα», μετά από τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν με τη σύμβαση για την ανάπτυξη συστήματος του Γενικού Λογιστηρίου για τη διαχείριση πόρων, και μετά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο σύστημα του Εφόρου Εταιρειών.

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης, επεσήμανε ότι δεν ήταν ικανοποιητικές οι απαντήσεις που δόθηκαν από τους αρμόδιους και από την ανάδοχο εταιρεία, λέγοντας ότι «η ζημιά που έγινε είναι πολύ μεγάλη και ίσως ανεπανόρθωτη». Αναφέρθηκε στις επιπτώσεις στον βιοπορισμό των επαγγελματιών του κλάδου της δικαιοσύνης, αλλά και στο δικαίωμα των πολιτών για προσφυγή στη δικαιοσύνη.

«Μετά το περιθώριο των πέντε ημερών, ως Δημοκρατική Παράταξη Συνεργασία, απαιτούμε όπως διεξαχθεί έρευνα και αποδοθούν ευθύνες για την μη ικανοποιητική λειτουργία του συστήματος και το χάος που δημιουργήθηκε στο σύστημα δικαιοσύνης, σε μία εποχή που περηφανευόμαστε ότι κάνουμε μεταρρυθμίσεις στον τομέα της δικαιοσύνης ο οποίος επηρεάζει την όλη πορεία και αξιοπιστία της χώρας μας», κατέληξε.

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων, Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, με παρέμβασή του στην Επιτροπή έθεσε μία σειρά από ερωτήματα, σχετικά με το αν έγιναν αναλύσεις για να καταγραφούν οι διαδικασίες και να ενταχθούν στις τεχνικές προδιαγραφές της προσφοράς για το σύστημα, αν έγινε δημόσια διαβούλευση με τον δικηγορικό σύλλογο, ώστε να είναι σύμφωνος με όσα συμπεριλήφθηκαν στις προδιαγραφές και αν συμπεριλήφθηκαν απαιτήσεις ασφάλειας στη σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία.

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:

Stockwatch: Διορία 5 ημερών για λύσεις στα προβλήματα του eJustice 

Stockwatch: Δικηγόροι: Η δικαιοσύνη δεν είναι πειραματόζωο

Συναφείς παρεμβάσεις στα ΜΕ:

 

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:

Ο περί της μη Συναινετικής Χρήσης Προσωπικών Εικόνων Ερωτικού ή/και Σεξουαλικού Περιεχομένου Νόμος του 2022

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι θέσπιση ξεχωριστής νομοθεσίας, ώστε να ποινικοποιηθεί η μη συναινετική χρήση προσωπικών εικόνων ερωτικού ή/και σεξουαλικού περιεχομένου (η ούτως καλούμενη «εκδικητική πορνογραφία»), η οποία διαπράττεται από οποιοδήποτε πρόσωπο, είτε αυτή στρέφεται κατά γυναικών είτε κατά ανδρών, και η οποία συνιστά παραβίαση του δικαιώματος προστασίας της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής του εικονιζόμενου προσώπου με πολλαπλές αρνητικές συνέπειες.

Πρόταση νόμου για ποινικοποίηση της εκδικητικής πορνογραφίας

Στην αντιμετώπιση του φαινομένου της δημοσιοποίησης εικόνων σεξουαλικού περιεχομένου χωρίς συναίνεση, αποσκοπεί πρόταση νόμου, που κατέθεσε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Νομικών εκ μέρους του ΑΚΕΛ ο Γιώργος Κουκουμάς, όπως εξήγησε ο Βουλευτής. Εξάλλου, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής, ανέφερε ότι το φαινόμενο μη συναινετικής χρήσης προσωπικών εικόνων ερωτικού ή/και σεξουαλικού περιεχομένου αποκτά τεράστιες διαστάσεις, διεθνώς αλλά και στην Κύπρο, σημειώνοντας ότι την περίοδο 2017-2022 η Αστυνομία δέχτηκε 65 καταγγελίες.

Κατά τη συζήτηση της πρότασης στην Επιτροπή, ο κ. Κουκουμάς εξήγησε ότι διαπιστώθηκε διάσταση στον τρόπο, που αντιμετωπίζονται από τον νόμο οι άντρες, σε σχέση με τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι γυναίκες και τα παιδιά, όσον αφορά τέτοια αδικήματα. Οι γυναίκες θύματα καλύπτονται από τον νόμο για τη βία κατά των γυναικών, όπως έχει προκύψει κάτω από τη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης, και τα παιδιά καλύπτονται από νομοθεσία ειδικά για ανήλικους, ενώ για τους άντρες θύματα δεν υπήρχε σχετική ρύθμιση.

Στόχος, όπως είπε ο κ. Κουκουμάς, είναι να συμπεριληφθούν και οι άντρες στις πρόνοιες του νόμου, όπως επίσης να απαλειφθεί η προϋπόθεση για απόδειξη πρόθεσης στη δημοσιοποίηση φωτογραφιών και να μπλοκάρεται άμεσα η πρόσβαση σε τέτοιο υλικό, μόλις διαπιστώνεται ότι έχουν δημοσιοποιηθεί παράνομα προσωπικές εικόνες σεξουαλικού περιεχομένου.

Κατά την παρουσίαση της πρότασης, ο εισηγητής σημείωσε, ακόμα, ότι προτείνεται να θεωρείται επιβαρυντικός παράγοντας το γεγονός ότι το θύμα είναι γυναίκα. Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ εξήγησε ότι η πρόνοια αυτή προκύπτει από το γεγονός ότι τα στατιστικά δείχνουν πως το 90% των θυμάτων είναι γυναίκες και από το γεγονός ότι οι συνέπειες είναι δυσανάλογα μεγάλες όταν το θύμα είναι γυναίκα, λόγω των κοινωνικών αντιλήψεων που επικρατούν.

Εισηγήθηκε, επίσης, να μην γίνεται αναφορά στον όρο εκδικητική πορνογραφία, διευκρινίζοντας ότι σε τέτοιες περιπτώσεις δεν πρόκειται ούτε για πορνογραφικό υλικό, αλλά ούτε και για αντίδραση με εκδικητικά κίνητρα.

Τη θετική στάση του Υπουργείου Δικαιοσύνης εξέφρασε κατά τη συνεδρίαση εκπρόσωπος του Υπουργείου, καθώς είναι ένα σοβαρό, υπαρκτό πρόβλημα. Η νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα δεν καθίσταται τόσο αποτελεσματική σε αυτές τις περιπτώσεις, όπως αναφέρθηκε, Υπάρχει υποχρέωση για αμεσότητα της Αστυνομίας στην προστασία ευάλωτων προσώπων, λέχθηκε περαιτέρω. Σημείωσε, όμως, ότι θα πρέπει η ποινή όσον αφορά τις γυναίκες θα πρέπει να είναι βαρύτερη, αλλιώς θα εξουδετερωθεί η αξία του νόμου που αφορά στην κακοποίηση γυναικών.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση, ο κ. Κουκουμάς είπε ότι οι τοποθετήσεις του αρμόδιου Υπουργείου Δικαιοσύνης και της Νομικής Υπηρεσίας, αλλά και του Παγκύπριου Δικηγορικού Συλλόγου ήταν πολύ θετικές και εποικοδομητικές. «Προχωράει η νομοτεχνική επεξεργασία και με τις παρατηρήσεις των φορέων που ήταν παρόντες σήμερα, ευελπιστούμε ότι πολύ σύντομα θα μπορέσουμε να την ψηφίσουμε», πρόσθεσε.

Επεσήμανε, ακόμα, ότι είναι ένα φαινόμενο που καταλήγει στην κοινωνική και ψυχολογική κατάρρευση και κοινωνική εξόντωση του θύματος, αναφέροντας ότι δεν είναι τυχαίο ότι αυτό το αδίκημα ονομάζεται διαδικτυακός βιασμός.

Ο περί Δικηγόρων (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2023

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί Δικηγόρων Νόμου, ώστε να επιτευχθεί συμμόρφωση με τις διατάξεις της παραγράφου (1) του άρθρου 14 της Οδηγίας 2006/123/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 12ης Δεκεμβρίου 2006, σχετικά με τις υπηρεσίες στην εσωτερική αγορά, σύμφωνα με τις οποίες απαγορεύεται κάθε απαίτηση διαμονής.

Η Επιτροπή προχώρησε στο στάδιο της τοποθέτησης και λήψης τελικής απόφασης και αναμένεται να επανεξετάσει το νομοσχέδιο σε επόμενη συνεδρία.

Ο περί της Διαδικασίας Αναγνώρισης και Εκτέλεσης Αποφάσεων Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οποίες Επιβάλλουν Ποινές Στερητικές της Ελευθερίας ή Μέτρα Στερητικά της Ελευθερίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι τροποποίηση του περί της Διαδικασίας Αναγνώρισης και Εκτέλεσης Αποφάσεων Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οποίες Επιβάλλουν Ποινές Στερητικές της Ελευθερίας ή Μέτρα Στερητικά της Ελευθερίας Νόμου, για απάλειψη του λάθους που εντοπίζεται σε σχέση με τον περί Ευρωπαϊκού Εντάλματος Σύλληψης και των Διαδικασιών Παράδοσης Εκζητουμένων Μεταξύ των Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης Νόμο. 

Η Επιτροπή προχώρησε στο στάδιο της διαβούλευσης επί τροπολογιών βουλευτών και αναμένεται να επανεξετάσει το νομοσχέδιο σε επόμενη συνεδρία.

Ο περί της Προστασίας Προσώπων που Αναφέρουν Παραβάσεις του Ενωσιακού και Εθνικού Δικαίου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί της Προστασίας Προσώπων που Αναφέρουν Παραβάσεις του Ενωσιακού και Εθνικού Δικαίου Νόμου για ορθότερη ενσωμάτωση της πράξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τίτλο «Οδηγία 2019/1937/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 σχετικά με την προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις του δικαίου της Ένωσης» και για σκοπούς καλύτερης εφαρμογής κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οποίοι τροποποιούν πρόνοιες της πιο πάνω Οδηγίας.

Η Επιτροπή προχώρησε στο στάδιο της διαβούλευσης επί τροπολογιών βουλευτών και αναμένεται να επανεξετάσει το νομοσχέδιο σε επόμενη συνεδρία.

Ο περί Διεθνούς Εμπορικής Διαιτησίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2017

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι ο εκσυγχρονισμός του περί Διεθνούς Εμπορικής Διαιτησίας Νόμου μέσω του καθορισμού της διαδικασίας και των κανόνων έκδοσης ασφαλιστικών μέτρων και προσωρινών διαταγών.

Η Επιτροπή προχώρησε στο στάδιο της διαβούλευσης επί τροπολογιών βουλευτών και αναμένεται να επανεξετάσει το νομοσχέδιο σε επόμενη συνεδρία.

Ο περί Πολιτικής Δικονομίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Πολιτικής Δικονομίας Νόμου ώστε να μην επιτρέπεται η πώληση ή η επιβάρυνση με την εγγραφή δικαστικής απόφασης, ακίνητης ιδιοκτησίας του εκ δικαστικής απόφασης οφειλέτη που βρίσκεται σε μη ελεγχόμενες από τη Δημοκρατία περιοχές.

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση της πρότασης νόμου στην Ολομέλεια του σώματος προς ψήφιση.

Υποεπιτροπή Επιτροπής Νομικών

Η Υποεπιτροπή της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Νομικών, Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως για την Εξέταση Κανονισμών που αφορούν Σχέδια Υπηρεσίας, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 24/01/2024, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια υπηρεσίας:

Οι περί του Τμήματος Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών – Θέση Μηχανικού/Κυβερνήτη Σκάφους (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2023 

Οι περί Ταμείου Θήρας – Θέσεις Ανώτερου Λειτουργού, Λειτουργού Α΄ και Ανώτερου Θηροφύλακα Α΄ (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2023 

Οι περί της Επιτροπής Προστασίας Ανταγωνισμού – Θέση Ανώτερου Οικονομέτρη (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2023 

Οι περί του Εφόρου Εταιρειών και Διανοητικής Ιδιοκτησίας – Θέση Βοηθού Εξεταστή (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2023 

Οι περί του Τμήματος Γεωλογικής Επισκόπησης – Θέση Γεωλογικού Λειτουργού (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2023 

Οι περί Υπουργείου Οικονομικών (Υπηρεσία Ελέγχου Ασφαλιστικών Εταιρειών) – Θέσεις Λειτουργού Ελέγχου Ασφαλιστικών Εταιρειών και Λογιστικού Λειτουργού Ελέγχου Ασφαλιστικών Εταιρειών (Σχέδια Υπηρεσίας) Κανονισμοί του 2024 

Η Υποεπιτροπή αποφάσισε την προώθηση των πιο πάνω σχεδίων νόμου στην Επιτροπή Νομικών για τοποθέτηση και λήψη τελικής απόφασης.

Nomoplatform-ΚΥΠΕ

Δείτε Περισσότερα

Θεσμών

Ψήφιση του πλαισίου για «πόθεν έσχες» εντός Μαΐου επιδιώκει η Επ. Θεσμών

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 29/04/2024, εξέτασε τις ακόλουθες προτάσεις νόμου: Ο περί του Προέδρου, των Υπουργών και των Βουλευτών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και Έλεγχος Περιουσίας) (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 Ο περί Ορισμένων Δημόσια Εκτεθειμένων Προσώπων και Ορισμένων Αξιωματούχων της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση

Nomopress

Συμμετοχική δημοκρατία, Ευρωπαϊκή Ένωση και νεολαία

Η τρίτη έκδοση του Nomopress είναι γεγονός. Ενημερωθείτε για τη συμμετοχική δημοκρατία, τη σημασία των ευρωεκλογών για την Κύπρο, τον ρόλο των νέων τεχνολογιών στην ενίσχυση της διακυβέρνησης, τα 20 χρόνια πορείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Κοινή Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Ασφάλειας (ΚΕΠΠΑ), την ιδέα ενός κοινού ευρωπαϊκού στρατού, το μεταναστευτικό, τον πρωτογενή τομέα στην