Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 23/11/2023, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:
Ο περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2023
Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως Νόμου, ώστε η παραγραφή των επιβαλλόμενων βαθμών ποινής να συντελείται μετά την παρέλευση δύο (2) ετών αντί τριών (3), ως ορίζει η ισχύουσα ρύθμιση.
Παραγραφή των βαθμών ποινής από τα τρία στα δύο χρόνια
Τη μείωση του χρονικού διαστήματος για παραγραφή των επιβαλλόμενων βαθμών ποινής για τροχαίες παραβάσεις, ώστε αυτή να συντελείται ύστερα από την παρέλευση δύο ετών, αντί τριών ως έχει η ισχύουσα ρύθμιση του περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως νόμο συζήτησε, μεταξύ άλλων, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Νίκος Τορναρίτης, δήλωσε ότι είναι καλά γνωστοί και έχουν εξηγηθεί οι λόγοι για τους οποίους έχει κατατεθεί η συγκεκριμένη πρόταση. Ανέφερε ότι από την εφαρμογή του συστήματος φωτοεπισήμανσης έχουν πολλαπλασιαστεί με αριθμούς χιονοστιβάδας οι κλήσεις στους πολίτες, με αποτέλεσμα πολλοί πολίτες να βρίσκονται ενώπιον των δικαστηρίων.
Πρόσθεσε ότι ζητούμενο της εν λόγω πρότασης είναι και η ισχυροποίηση των θεμάτων που αφορούν την οδική συνείδηση και την οδική ασφάλεια. Σημείωσε ότι δεν μπορεί να υπάρχουν νομοθεσίες οι οποίες ουσιαστικά να θέτουν παγίδες στους πολίτες και μία τέτοια νομοθεσία θα είναι και αυτή εάν δεν αναθεωρηθεί.
«Χαίρομαι να σας πω ότι όλοι ανεξάρτητα οι προσκεκλημένοι στην Επιτροπή, το αρμόδιο Υπουργείο, η Αστυνομία, το Τμήμα που αφορά την οδική ασφάλεια, ο Παγκύπριος Δικηγορικός Σύλλογος, η Εισαγγελία τάχθηκαν υπέρ της πρότασης», είπε ο κ. Τορναρίτης προσθέτοντας ότι για αυτό ακριβώς το λόγο το συντομότερο θα οδηγηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων για να γίνει νόμος της το συντομότερο δυνατό.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Βαλεντίνος Φακοντής, είπε ότι η πρόταση νόµου κινείται προς την ορθή κατεύθυνση και δεν δημιουργεί “εκπτώσεις” στα θέματα οδικής ασφάλειας. Πρόσθεσε ότι με την έναρξη λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήµανσης εδώ και δύο περίπου χρόνια, πολλοί οδηγοί έχουν φορτωθεί αρκετούς βαθμούς ποινής και κινδυνεύουν να χάσουν την άδεια οδήγησής τους.
Σημείωσε ότι το σύστημα φωτοεπισήµανσης θα πρέπει να αποτελεί μέτρο πρόληψης και προστασίας των χρηστών του οδικού δικτύου και όχι να μετατραπεί σε ένα φοροεισπρακτικό μέτρο στα χέρια της Κυβέρνησης. Κάλεσε επίσης το Υπουργείο να επανεξετάσει τα προβλήματα που προκύπτουν από τη λειτουργία του συστήματος φωτοεπισήµανσης.
Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:
Stockwatch: Νωρίτερα θα καθαρίζουν οι βαθμοί ποινής οδηγών
Ο περί Οδικής Ασφάλειας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023
Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναιη τροποποίηση του περί Οδικής Ασφάλειας Νόμου, ώστε να καταστεί αδίκημα η αλλοίωση με οποιοδήποτε τρόπο των σημάτων τροχαίας.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Βαλεντίνος Φακοντής είπε ότι έχουν καταστραφεί πολλές πινακίδες στο οδικό δίκτυο εξαιτίας των βανδαλισμών και πρόσθεσε ότι το ζήτημα δεν είναι μόνο στις πινακίδες αλλά και σε κτήρια. Επανέλαβε ότι το θέμα απασχόλησε ξανά την Επιτροπή και αναφέρθηκε στη σημασία που θα πρέπει να δοθεί στην παιδεία και στα θέματα πρόληψης.
Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:
Stockwatch: Ποινικοποίηση βανδαλισμού πινακίδων στους δρόμους
Ο περί Πολιτικής Αεροπορίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023
Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Πολιτικής Αεροπορίας Νόμου, ώστε να παραχωρηθεί η εξουσία στον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, μέσω κανονισμών που εκδίδονται δυνάμει του εν λόγω νόμου, να εκδίδει διατάγματα για τον καθορισμό της ονομασίας, της τοποθεσίας, του ύψους και των συντεταγμένων των δημόσιων αεροδρομίων και των ραδιοβοηθημάτων της Δημοκρατίας.
Ο περί Άδειας Οδήγησης (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η κάλυψη του νομικού κενού ως προς τις ποινικές ευθύνες του εργοδότη όταν ο εργοδοτούμενός του, οδηγεί μηχανοκίνητο όχημα χωρίς κανονική άδεια οδήγησης και η ρύθμιση της διάρκειας ισχύος της μαθητικής άδειας, μετά την οποία ο οδηγός, αν δεν λάβει κανονική άδεια οδήγησης, θα πρέπει να υποβληθεί ξανά στη διαδικασία εξέτασης και έκδοσης της μαθητικής του άδειας.
Επιπρόσθετα, ρυθμίζεται η οδήγηση στο οδικό δίκτυο από ένα μαθητευόμενο οδηγό, με τρόπο ώστε οι εκπαιδευόμενοι, όλων των κατηγοριών μοτοποδηλάτου και μοτοσικλέτας να μπορούν να εκπαιδεύονται στο οδικό δίκτυο, νοουμένου ότι συνοδεύονται και βρίσκονται υπό την άμεση επιτήρηση αδειούχου εκπαιδευτή οδηγών.
Τέλος, ρυθμίζεται ότι, τόσο οι εκπαιδευόμενοι οδηγοί, όσο και οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλέτας κατά τη διάρκεια εργασίας τους, ως οι πιο επιρρεπείς σε τροχαίες συγκρούσεις, πρέπει, πέραν του προστατευτικού κράνους, να φέρουν την κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία που ένας μοτοσικλετιστής πρέπει να φέρει.
Nomoplatform-ΚΥΠΕ