Κυρτώματα και βανδαλισμούς σε πινακίδες εξέτασε η Επιτροπή Μεταφορών

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 07/09/2023, συζήτησε τα ακόλουθα θέματα: 

Κυρτώματα και βανδαλισμούς σε πινακίδες εξέτασε η Επιτροπή Μεταφορών 

Η αλόγιστη και ανεξέλεγκτη κατασκευή κυρτωμάτων σε δημόσιους δρόμους και τα προβλήματα που προκύπτουν στην ανθρώπινη υγεία καθώς και οι βανδαλισμοί σε δημόσιες πινακίδες ήταν εκ των θεμάτων που τέθηκαν επί τάπητος κατά τη διάρκεια της συνεδρίας της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.

Μετά το πέρας της συνεδρίας ο Αναπληρωτής Πρόεδρος της Επιτροπής, Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρίστος Ορφανίδης, περιέγραψε το θέμα των βανδαλισμών σε δημόσιες πινακίδες ως πολύ σοβαρό, λέγοντας ότι δημιουργεί πέραν της ασχήμιας στους δρόμους και προβλήματα όσον αφορά την κατεύθυνση και την ταχύτητα των οδηγών, όταν πινακίδες με όρια ταχύτητας καλύπτονται με αυτά τα συνθήματα. Πρόσθεσε ότι είναι ένα απαράδεκτο φαινόμενο το οποίο παρατηρείται κυρίως στην Κύπρο και σημείωσε ότι έχουν γίνει εισηγήσεις στο Υπουργείο Μεταφορών.

Συγκεκριμένα, είπε ότι μια λύση, αν και κοστοβόρα, είναι η τοποθέτηση νέων πινακίδων που έχουν την λεγόμενη αντανακλαστική μεμβράνη, από την οποία μπορεί να σβηστεί το όποιο σύνθημα. Σημείωσε ότι θα ξεκινήσει η πρώτη αντικατάσταση πινακίδων στον δρόμο Λάρνακας προς Κοφίνου.

Ο κ. Ορφανίδης ανέφερε ότι το θέμα των κυρτωμάτων είχε ξανασυζητηθεί στην Επιτροπή, επισημαίνοντας ότι τοποθετούνται κυρτώματα χωρίς προδιαγραφές, κανένα έλεγχο και πρότυπα. Σημείωσε ότι κοινότητες έχουν ζητήσει την αφαίρεση συγκεκριμένων κυρτωμάτων, λέγοντας ότι αυτό είναι προς την σωστή κατεύθυνση αλλά θα πρέπει και τα δημόσια έργα και όλοι οι αρμόδιοι να αντικαταστήσουν με σωστά πρότυπα, εκεί και όπου χρειάζεται, τα κυρτώματα.

Τόνισε ότι τα πλαστικά κυρτώματα απαγορεύονται να χρησιμοποιούνται οπουδήποτε, εκτός από εργοτάξια, όπως προβλέπει ο νόμος. Σημείωσε τέλος ότι εκεί και όπου υπάρχουν κυρτώματα δημιουργούνται καρκινογόνες εστίες λόγω των φρένων και των λαδιών των οχημάτων και για αυτό τον λόγο στο εξωτερικό αρκετά κυρτώματα έχουν αφαιρεθεί.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Βαλεντίνος Φακοντής, σε γραπτή του δήλωση αναφέρει ότι το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται μεγάλες ζημιές και αλλοίωση των πινακίδων κυρίως με την χρήση σπρέι σημειώνοντας ότι είναι ένα σοβαρότατο ζήτημα που έχει να κάνει με την ασφάλεια των οδηγών αφού πολλοί οδηγοί δεν κατανοούν τις σημάνσεις που αναγράφονται στις πινακίδες.

Ο κ. Φακοντής επισημαίνει ότι για την αντιμετώπιση του φαινομένου θα πρέπει να γίνει επένδυση πρωτίστως στην πρόληψη μέσω της παιδείας, ώστε να υπάρξει ευαισθητοποίηση, αλλά κυρίως σεβασμός της δημόσιας περιουσίας.

Σημειώνει ακόμη ότι θα πρέπει να τεθεί και ένα αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο που θα φέρνει προ των ευθυνών του νόμου τους παραβάτες, αφού οι συνέπειες της καταστροφής των πινακίδων μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια ασφάλεια, ενώ παράλληλα, το κόστος για την αντικατάσταση των κατεστραμμένων πινακίδων είναι τεράστιο και το επωμίζεται στο τέλος ο Κύπριος φορολογούμενος.

Εξάλλου, στην ανακοίνωση του ο κ. Φακοντής σημειώνει αναφορικά με την αλόγιστη και ανεξέλεγκτη κατασκευή κυρτωμάτων ότι ζητήθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες να καταθέσουν μελέτη για τις επιπτώσεις των κυρτωμάτων στη δημόσια υγεία, κάτι που όπως σημειώνει δεν έχει ακόμη γίνει.

Όπως αναφέρει ο κ. Φακοντής, αυτό που επιβεβαιώθηκε για ακόμα μια φορά είναι ότι πολλά κυρτώματα κατασκευάστηκαν χωρίς να πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές, προκαλώντας ζημιές στα οχήματα και οχληρία. Επιπλέον, σημειώνει στη δήλωσή του ο κ. Φακοντής, ότι πολλά κυρτώματα παραμένουν χωρίς σήμανση και γίνονται επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια, ειδικά το βράδυ.

Τέλος, επισημαίνει ότι η αλόγιστη και υπερβολική χρήση ενός μέτρου καταστολής όπως είναι τα κυρτώματα κατέληξε να έχει στο τέλος τα αντίθετα αποτελέσματα.

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εξέτασε το ακόλουθο νομοσχέδιο:

Ο περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως Νόμου, ώστε να επιτρέπεται στα υπηρεσιακά οχήματα της Κυπριακής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΚΥΠ) να ξεπερνούν το καθορισμένο όριο ταχύτητας, όποτε αυτό επιβάλλεται, όπως ισχύει ήδη για υπηρεσιακά οχήματα παρόμοιων υπηρεσιών.

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει τη συζήτηση σε επόμενη συνεδρία.

Nomoplatform-ΚΥΠΕ   

Δείτε Περισσότερα

Αποφάσεις Ολομέλειας

Πόθεν έσχες, προϋπ. €351.3 εκ., προαγωγές δημοσίου, Ταμείο Αλληλεγγύης και επίδομα τέκνου

Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 11/07/2024, υπερψήφισε τις προτάσεις νόμου για το πόθεν έσχες, τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό ύψους €351.3 εκ., τη μείωση της βαρύτητας του κριτηρίου της ετήσιας υπηρεσιακής έκθεσης για προαγωγές στη δημόσια υπηρεσία, τις προτάσεις νόμου για ρυθμίσεις στο Ταμείο Αλληλεγγύης για τους κουρεμένους και την αύξηση του

Εσωτερικών

Αντιδράσεις στη Βουλή από Προέδρους ΕΟΑ για διάταγμα ΥΠΕΣ για πολεοδομικές άδειες

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εσωτερικών, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 11/07/2024, συζήτησε το ακόλουθο θέμα: Εκχώρηση πολεοδομικών εξουσιών και αρμοδιοτήτων στους ΕΟΑ Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η εκχώρηση πολεοδομικών εξουσιών και αρμοδιοτήτων του Υπουργού Εσωτερικών στους Επαρχιακούς Οργανισμούς Αυτοδιοίκησης δυνάμει διατάγματος. Αντιδράσεις στη Βουλή από Προέδρους ΕΟΑ για διάταγμα