Επιτροπή Θεσμών: Απαντήσεις Προεδρίας για Pandora Papers και νομοσχέδιο για lobbying

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

H Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 1/12/2021, συζήτησε το θέμα που αφορά:

  • Τις μέχρι σήμερα ενέργειες της Κυπριακής Δημοκρατίας, καθώς και τις ενέργειες και τις πρωτοβουλίες τις οποίες προτίθεται να αναλάβει σε σχέση με τα όσα προκύπτουν από τη δημοσιοποίηση της έρευνας των Pandora Papers της Διεθνούς Κοινοπραξίας Ερευνητών Δημοσιογράφων (ICIJ) και τις αποκαλύψεις των Paradise Papers, τα οποία αφορούν στην πρόληψη και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, της φοροαπαλλαγής και του ξεπλύματος παράνομου χρήματος.

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εξέτασε το νομοσχέδιο που προνοεί:

  • Την εξασφάλιση της διαφάνειας στις διαδικασίες λήψης δημόσιων αποφάσεων (lobbying).

Αναλυτικά το νομοσχέδιο:

Ο περί της Διαφάνειας στις Διαδικασίες Λήψης Δημόσιων Αποφάσεων Και Συναφών Θεμάτων Νόμος του 2019

Σκοπός του νομοσχεδίου είναι η εξασφάλιση της διαφάνειας στις διαδικασίες λήψης δημόσιων αποφάσεων, με απώτερο στόχο την αποτροπή δημιουργίας συνθηκών που ευνοούν την εμφάνιση φαινομένων διαφθοράς. Επίσης ρυθμίζονται θέματα όπως το ασυμβίβαστο Αξιωματούχων, μελών κρατικής υπηρεσίας ή οργανισμού του ευρύτερου δημόσιου τομέα και εργαζομένων προς όφελος αξιωματούχου με την ιδιότητα προσώπων που μπορούν να εμπλακούν στις διαδικασίες λήψης δημόσιων αποφάσεων, καθώς και το χρονικό διάστημα που θα πρέπει να παρέλθει από την ημέρα που τερματίστηκαν οι υπηρεσίες τους ώστε να μπορούν να εμπλακούν στις διαδικασίες αυτές ως εγγεγραμμένα πρόσωπα στο προβλεπόμενο από το νομοσχέδιο Μητρώο.

Δηλώσεις: 

Η κριτική να μη ασκείται στη βάση «αβάσιμων ισχυρισμών», λέει ο Πρόεδρος Αναστασιάδης στη Επ. Θεσμών

Οι διαστάσεις της όποιας κριτικής θα πρέπει να περιορίζονται στα πραγματικά γεγονότα και όχι να μολύνονται από πολιτικές σκοπιμότητες, δήλωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας με δήλωση, που αναγνώστηκε στη σημερινή συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Θεσμών, απορρίπτοντας τα όσα του καταλογίζονται σε σχέση με τα Pandora Papers και την εμπλοκή του δικηγορικού του γραφείου.

Αντίθετα, πολλά μέλη της Επιτροπής δήλωσαν πως έχουν διαφορετική άποψη με τον Πρόεδρο Αναστασιάδη σε ό,τι αφορά το τι σημαίνει σύγκρουση συμφέροντος.

Τη 12σέλιδη δήλωση του Προέδρου Αναστασιάδη μετέφερε στην Επιτροπή ο Διευθυντής του Γραφείου του, Πέτρος Δημητρίου. Στη δήλωσή του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας σημειώνει πως σέβεται απόλυτα το δικαίωμα των μελών του Κοινοβουλίου να ασκούν έλεγχο ή να διατυπώνουν αυστηρή κριτική κατά της εκτελεστικής εξουσίας.

«Εκείνο που θεωρώ ότι εκφεύγει των θεσμών είναι όταν η ασκούμενη κριτική στηρίζεται σε αβάσιμους και διαστρεβλωτικούς ισχυρισμούς, που ουδεμία σχέση έχουν με τα πραγματικά γεγονότα», τόνισε.

Για τα Pandora Papers, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης υπενθύμισε επισημάνσεις τόσο του BBC όσο και της εφημερίδας “The Guardian” ότι δεν πρόκειται για αποκαλύψεις, που αφορούν τον ίδιο για απόκρυψη δραστηριοτήτων του, αλλά για αποδείξεις ότι το δικηγορικό του γραφείο έχει βοηθήσει πελάτες να αποκρύψουν δικές τους και ότι δεν υπάρχει ισχυρισμός ότι ο Αναστασιάδης εμπλέκετο στις δραστηριότητες του δικηγορικού του γραφείου.

Όπως ανέφερε ευθύς μετά την εκλογή του στο προεδρικό αξίωμα το 2013 και προ αναλήψεως των καθηκόντων του «μεταβίβασα το σύνολο των μετοχών που κατείχα και που ανέρχονταν στο 60%» στον Στάθη Λεμή με 5% (ενώ είχε ήδη το 20%), άλλο 5% στον Φάνο Φιλίππου (επίσης κατείχε μερίδιο 20%) και από 25% στις θυγατέρες του, Έλσα Αναστασιάδη Λούτσιου και στην Ινώ Αναστασιάδη – Μισιρλή έκαστη.

«Συνεπώς θεωρώ παντελώς αβάσιμους και παραπλανητικούς τους ισχυρισμούς, που αναφέρονται στο δήθεν δικηγορικό γραφείο του Προέδρου και τούτο γιατί από την μεταβίβαση των μετοχών ουδεμία, μα ουδεμία, σχέση ή διασύνδεση έχω ή διατηρώ με το γραφείο που φέρει την επωνυμία μου, ούτε βεβαίως από τη σύνθεση του μετοχικού κεφαλαίου δικαιολογείτο ο ισχυρισμός για το δικηγορικό γραφείο ‘των θυγατέρων του Προέδρου’», είπε.

Ανέφερε ακόμη ότι από τη εκλογή του το 1997 στην προεδρία του ΔΗΣΥ η συμμετοχή του στη διαχείριση των υποθέσεων του πρώην δικηγορικού του γραφείου, όπως είπε, ήταν μηδενική αφού το σύνολο του χρόνου μου αφιερούτο στα κομματικά και πολιτικά του καθήκοντα.

Τα ερωτήματα του Προέδρου

Όσον αφορά τις αναφορές μελών της επιτροπής για την επωνυμία του δικηγορικού γραφείου, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης διερωτήθηκε ποιος νόμος, θεσμός ή πρακτική επιβάλλει ή υπαγορεύει σε εκλελεγμένους πολιτειακούς αξιωματούχους να διαγράφουν ή να διαφοροποιούν την επωνυμία του γραφείου δραστηριοτήτων τους μετά την εκλογή τους, προσθέτοντας πως αν όσοι ασκούν κριτική είχαν αντίθετη άποψη τότε θα έπρεπε να προχωρούσαν στη θέσπιση απαγορευτικής νομοθετικής ρύθμισης.

Διερωτήθηκε επίσης ποιο είναι πιο έντιμο και ηθικό, αλλά και συνεπές με τη διαφάνεια, η μη διατήρηση της επωνυμίας ή η αποξένωση των μετοχών και η απόλυτη αποχή από τις εργασίες του πρώην γραφείου δραστηριοτήτων του;

Πόσο έντιμο και ηθικό είναι η αλλαγή της επωνυμίας, αλλά η υπό κάλυψη συνέχιση εμπλοκής στις επαγγελματικές του δραστηριότητες; είπε και πρόσθεσε: Σε τι διαφέρουν ανάλογες εισηγήσεις από τα όσα αποδίδονται σε όσους μέσα από εταιρείες κέλυφος αποκρύβουν την ταυτότητά τους προκειμένου να εμπλέκονται σε παράνομες δραστηριότητες;

«Τι πιο ανήθικο και δικαίως θα θεωρείτο έτσι, αν σε υποθέσεις που αφορούν την εμπλοκή κυβερνητικών τμημάτων ή και αποφάσεων Υπουργικού Συμβουλίου, η διεκπεραίωση ανατίθεντο σε τρίτα γραφεία ώστε να απεκρύβετο η ταυτότητα του δικηγορικού γραφείου που φέρει το όνομά του;»

Τέλος διερωτήθηκε «πώς, αλήθεια, θα ελέγχετο ο Πρόεδρος αν οι πράξεις, οι αποφάσεις της κυβερνήσεως ή και του ιδίου θα ενείχαν το στοιχείο της τυχόν εύνοιας ή και διαφθοράς».

Παράλληλα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έκανε εκτεταμένη αναφορά στην πορεία προσέλκυσης ξένων εταιρειών και υπεράκτιων εταιρειών στην Κύπρο, τον εταιρικό φόρο του 4,25% και του «νέου μοντέλου ανάπτυξης» επί διακυβέρνησης Γιώργου Βασιλείου τη δεκαετία του ’80 και σε δημοσιεύματα το 2002 των Financial Times για κυπριακή τράπεζα, η οποία χρηματοδότησε δύο πολέμους. Αναφέρθηκε επίσης στις δράσεις και ενέργειες, που έγιναν από το 2013 και εντεύθεν όπως την αύξηση του εταιρικού φόρου από το 10% στο 12,5%, στο κλείσιμο χιλιάδων εταιρειών κέλυφος και στο κλείσιμο χιλιάδων λογαριασμών από το κυπριακό τραπεζικό σύστημα.

Σε σχέση με το ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου για τα Pandora Papers είπε ότι του προκαλεί δυσαρέσκεια και αγανάκτηση στον ίδιο η αναφορά του ονόματός του στο ψήφισμα.

«Μια αναφορά που όχι μόνον δεν δικαιολογείται από τις ‘αποκαλύψεις’ του BBC και της εφημερίδας ‘Guardian’ αλλά γεννά και μια σειρά ερωτημάτων που καταδεικνύουν πως οι πολιτικές σκοπιμότητες δεν ελλείπουν και από τις αποφάσεις του Ευρωκοινοβουλίου», πρόσθεσε.

Μεταξύ άλλων διερωτήθηκε γιατί από τους 35 ηγέτες κρατών ή κυβερνήσεων ή τους 330 πολιτειακούς αξιωματούχους που κατ’ ισχυρισμό εμπλέκονται στα αδικήματα που τους αποδίδονται στην παράγραφο ΣΤ του ψηφίσματος γίνεται επιλεκτική αναφορά μόνο σε 7 αξιωματούχους και συμπλήρωσε: «Για ποιες υπεράκτιες δραστηριότητες, ή έστω εμπλοκή στα όσα κατ’ ισχυρισμό αποδίδονται στους άλλους ηγέτες, γίνεται αναφορά στο όνομά μου έστω και σε ένα των 12 εκατομμυρίων εγγράφων που διέρρευσαν (στα Pandora Papers);»

«Πόσο απαράδεκτο είναι να αποδίδονται ευθύνες ή να ταυτίζουν τον Πρόεδρο της Κύπρου με όσους κατ’ ισχυρισμό εμπλέκονται σε υπεράκτιες δραστηριότητες, γιατί το δικηγορικό γραφείο που φέρει το όνομά μου, και από το οποίο αποχώρησα το 2013, εκπροσωπούσε ή εκπροσωπεί Ρώσο Γερουσιαστή», διερωτήθηκε, προσθέτοντας πως ο εν λόγω Γερουσιαστής απέκτησε κυπριακή υπηκοότητα το 2011 επί διακυβέρνησης Δημήτρη Χριστόφια ύστερα από ενδελεχή έρευνα, ενώ ο εν λόγω Γερουσιαστής παραιτήθηκε από τη Ρωσική Γερουσία το 2015 και ζει και δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ «ανενόχλητος»

«Εκείνο που θέλω ευθαρσώς να σας δηλώσω», συνέχισε ο Πρόεδρος Αναστασιάδης, «είναι πως αν η συμπερίληψη του ονόματος μου στο ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου ενείχε έστω και ίχνος αλήθειας για τα όσα κατ’ ισχυρισμό αδικήματα αποδίδονται σε άλλους ηγέτες δεν θα είχα άλλη επιλογή παρά της αμέσου παραιτήσεως μου».

Καταλήγοντας, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης είπε πως «μετά τον σχολιασμό και τη παράθεση τεκμηριωμένων στοιχείων τόσο όσον αφορά τις αποκαλύψεις των Pandora Papers όσο και των μέτρων που έλαβε και λαμβάνει η κυβέρνηση για την καταπολέμηση του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος θα τεθεί οριστικό τέλος στην στείρα αντιπαράθεση και την τοξικότητα».

Λήξαν το θέμα λέει ο Πρόεδρος της Επιτροπής

Σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνεδρίας, ο Πρόεδρος της επιτροπής Δημήτρης Δημητρίου είπε πως «αυτό το οποίο είναι άδικο και ως προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και ως προς τον τόπο μας, την χώρα μας, είναι να εξισώνεται ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, για τον οποίο το μόνο ζήτημα που βρίσκουν τα δημοσιεύματα είναι το δικηγορικό γραφείο που φέρει το όνομά του, με τους ηγέτες άλλων χωρών, ο οποίοι έχουν βγάλει λεφτά μέσω υπεράκτιων εταιρειών σε φορολογικούς παραδείσους και αυτά είναι καλό να τα έχουμε όλοι υπόψη μας».

Λέγοντας πως τέτοιες συζητήσεις πρέπει να γίνονται έχοντας συνολική εικόνα, ο κ. Δημητρίου συμπλήρωσε πως «αντιπολίτευση μπορούμε να κάνουμε για πολλά ζητήματα, ας διαφυλάξουμε όμως το όνομα της χώρας μας».

Σε ερώτηση αν το θέμα έχει κλείσει στην Επιτροπή Θεσμών, ο κ. Δημητρίου είπε ότι κλήθηκαν στις συνεδριάσεις της επιτροπής όλοι οι αρμόδιοι θεσμοί για τα ζητήματα αυτά, προσθέτοντας πως μετά από ενημέρωση της επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι δεν υπάρχει άλλη εκκρεμότητα σε σχέση με τις υποχρεώσεις της Δημοκρατίας έναντι ευρωπαϊκών οδηγιών σε σχέση με κοινοτικό κεκτημένο για την καταπολέμηση του ξεπλύματος παράνομου χρήματος, αφού εφαρμόζεται και ο κατάλογος των τελικών δικαιούχων στην Κεντρική Τράπεζα, στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και στον Έφορο Εταιρειών.

«Ως εκ τούτου έχουμε κλείσει μια μεγάλη συζήτηση που είχε ξεκινήσει στις 27 Οκτώβρη», είπε προσθέτοντας ότι βεβαίως τα θέματα αυτά δεν διαγράφονται από την ατζέντα της επιτροπής και με τα αντανακλαστικά που έχουμε αν χρειαστεί να επανέλθουμε με νέα δεδομένα θα το πράξουμε.

Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Πασιουρτίδης είπε πως «το χάσμα» που, όπως είπε, χωρίζει το ΑΚΕΛ και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας όσον αφορά τη σύγκρουση συμφέροντος και τον ορισμό της πολιτικής δεοντολογίας ήταν γνωστό και «επιβεβαιώθηκε με τον πιο περίτρανο τρόπο».

«Σε μια 11σέλιδη επιστολή ο Πρόεδρος μάς έχει αναφέρει ότι δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό, ο ίδιος να εγκρίνει με αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου θέματα, τα οποία έρχονται από το δικηγορικό γραφείο που φέρει το όνομά του και στο οποίο συμμετέχουν ως διευθυντές οι θυγατέρες του. Αντιθέτως μάλιστα ο Πρόεδρος θεωρεί ότι αυτό είναι θεμιτό γιατί θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο μπορούμε να τον ελέγχουμε και δεν θεωρεί ότι υπάρχει οποιαδήποτε σύγκρουση συμφέροντος», είπε.

Όπως είπε, «η σύγκρουση συμφέροντος είναι εκεί, ο κάθε ένας αντιλαμβάνεται τι σημαίνει να συμμετέχει σε διαδικασίες λήψης αποφάσεων, οι οποίες εξυπηρετούν το οικογενειακό σου περιβάλλον και τον περίγυρο σου Εάν ο πρώτος πολίτης της χώρας θεωρεί ότι δεν υπάρχει κάτι για το οποίο ελέγχεται τότε δεν μπορούμε να κάνουμε οτιδήποτε άλλο παρά να τον αφήσουμε στην κρίση των πολιτών αυτής της χώρας», κατάληξε.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρίστος Σενέκης ανέφερε ότι στις αναφορές του Προέδρου της Δημοκρατίας για την πρόοδο στην καταπολέμηση της διαφθοράς και του ξεπλύματος παράνομου χρήματος απαντά ο δείκτης αντίληψης για τη διαφθορά που εκδίδεται σε ετήσια βάση από την οργάνωση Διεθνής Διαφάνεια, στην οποία η Κύπρος υποχώρησε από την στην 39η θέση το 2007, στη 41η θέση το 2012 και έκτοτε υποχωρεί συστηματικά με αποτέλεσμα το 2020 να έχει κατρακυλήσει στην 57η θέση.

«Δηλαδή στα οκτώ χρόνια διακυβέρνησης του Προέδρου Αναστασιάδη και του ΔΗΣΥ η χώρα μας έχει υποχωρήσει κατά 16 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη», είπε.

Εξάλλου, η βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών Αλεξάνδρα Ατταλίδου είπε πως έχει διαφορετική αντίληψη με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για το τι σημαίνει σύγκρουση συμφέροντος, «που σημαίνει ότι από καμία πολιτική του κράτους δεν έχει όφελος το πολιτικό πρόσωπο που βρίσκεται στο αξίωμα ή μέλη της οικογένειας του».

Χαρακτήρισε απαράδεκτες τις υπόνοιες για σκοπιμότητα των μελών του Ευρωκοινοβουλίου για τα Pandora Papers, στο οποίο περιλαμβάνεται και το όνομα του Προέδρου Αναστασιάδη. «Σε μια ευρωπαϊκή χώρα συνεχώς να επικαλούμαστε αόρατους εχθρούς για να δικαιολογήσουμε τις πράξεις και τις πολιτικές μας. Η Κύπρος εκτίθεται όταν πολιτικά πρόσωπα συμμετέχουν σε πράξεις οι οποίες εμπλέκουν την Κύπρο σε περιπτώσεις ξεπλύματος χρήματος ή σε περιπτώσεις όπου εμπλέκονται Ρώσοι ολιγάρχες ή άλλοι πλούσιοι η δικτάτορες ή συγγενείς δικτατόρων να αποκτούν διαβατήρια στην Κύπρο», συμπλήρωσε.

Στη συζήτηση που έγινε στην επιτροπή και απαντώντας σε ερώτηση αν ο Πρόεδρος Αναστασιάδης επισκέπτεται συχνά το δικηγορικό του γραφείο στη Λεμεσό, ο Πέτρος Δημητρίου έκανε λόγο για «κουτσομπολιό».

Απαντώντας σε επίμονες ερωτήσεις του Ανδρέα Πασιουρτίδη αν η Αστυνομία έχει ανοικτό φάκελο για τον Ρώσο ολιγάρχη Λεμπέτεφ ή αν έχει λάβει αίτημα για δικαστική συνδρομή για θέμα πέραν των Pandora Papers, εκπρόσωπος της Αστυνομίας είπε πως η δύναμη δεν διερευνά υπόθεση με τον Λεμπέτεφ ως ύποπτο και απέφυγε να πει κάτι περαιτέρω επικαλούμενος θέματα προσωπικών δεδομένων.

Η επικεφαλής της Κομισιόν στην Κύπρο Μυρτώ Ζαμπάρτα είπε πως η κύρια εκκρεμότητα σε ό,τι αφορά τη συμμόρφωση με τις οδηγίες της για την καταπολέμηση του ξεπλύματος χρήματος αφορά το μητρώο τελικών δικαιούχων. Είπε πως το ΥΠΟΙΚ έστειλε επιστολή στην Κομισιόν ότι έχει συμμορφωθεί με τις οδηγίες, επιστολή η οποία εξετάζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι θα υπάρξει απάντηση.

Εκπρόσωπος του Παγκύπριου Δικηγορικού Συλλόγου ανέφερε ότι ο Σύλλογος έχει λάβει επιστολές από τη ΜΟΚΑΣ στις 11 Νοεμβρίου, χθες έλαβε επιστολή από τον Γενικό Εισαγγελέα και σήμερα επιστολή από τον Αρχηγό της Αστυνομίας.

Εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας υπενθύμισε δήλωση του Γενικού Εισαγγελέα πως δεν υπάρχει τίποτα προς ποινική διερεύνηση σε σχέση με τα Pandora Papers και πρόσθεσε ότι η Νομική Υπηρεσία αναμένει την ολοκλήρωση της έρευνας που διεξάγει ο Δικηγορικός Σύλλογος.

Πηγή δηλώσεων – ΚΥΠΕ

Νομοσχέδιο για το lobbying

Σε ότι αφορά το νομοσχέδιο για το lobbying, η Επιτροπή ολοκλήρωσε με επιτυχία την κατ’ άρθρον συζήτηση του νομοσχεδίου και στην επόμενη συνεδρία αναμένεται να συζητηθούν ορισμένες τελευταίες διευκρινίστηκες τροπολογίες, ούτως ώστε το νομοσχέδιο να βρεθεί ενώπιον της Ολομέλειας στις 9/12/2021.

Κατά την διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή, ο πρόεδρος κ. Δημήτρης Δημητρίου, επεσήμανε πως θα ήταν θεμιτό να διαμορφωθεί ένας πίνακας παραδειγμάτων, ένας οδηγός καλής χρήσης του νομοσχεδίου, με σκοπό να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις και παρερμηνείες της καινοτόμας αυτής νομοθεσίας. Επίσης έλαβε τη διαβεβαίωση από αρμόδιο κυβερνητικό όργανο πως σε ότι αφορά τα θέματα μητρώου, η Ανεξάρτητη Αρχή κατά της Διαφθορά, η οποία θα διαχειρίζεται το εν λόγω μητρώο, θα τύχει ανάλογης εκπαίδευσης όπως προνοείται από τους σχετικούς κανονισμούς του νομοσχεδίου.

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ:

Stockwatch: Απαντήσεις Αναστασιάδη για τα Pandora Papers

Δείτε Περισσότερα

Αποφάσεις Ολομέλειας

Αλλαγές Επαρχιακών Οργανισμών, πολιτογραφήσεις αλλοδαπών, κανονισμοί ΚΦΙΚΒ, διορισμοί δημοσίου και ποινικοποίηση ψευδών καταθέσεων

Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 16/05/2024, υπερψήφισε αλλαγές για τους Επαρχιακούς Οργανισμούς Αυτοδιοίκησης, τις πολιτογραφήσεις αλλοδαπών, τους κανονισμούς του ΚΦΙΚΒ, τις γραπτές εξετάσεις διορισμού στη δημόσια υπηρεσία για τις κλίμακες Α9 και Α11, καθώς και την ποινικοποίηση των ψευδών καταθέσεων στην Αρχή Διερεύνησης Παραπόνων κατά της Αστυνομίας.  Αναλυτικά τα σχέδια

Ελέγχου

Ξεκινά η σύνταξη νομοσχεδίου για εκσυγχρονισμό της ΝΥ, είπε ο Υπ. Δικαιοσύνης

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παρακολουθήσεως Σχεδίων Αναπτύξεως και Ελέγχου Δημόσιων Δαπανών, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 16/05/2024, εξέτασε την ακόλουθη ειδική έκθεση: Ειδική Έκθεση 19.3.2024 (ΥΔΔΤ/01/2024)-Έλεγχος Υπουργείου Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως Ξεκινά η σύνταξη νομοσχεδίου για εκσυγχρονισμό της ΝΥ, είπε ο Υπ. Δικαιοσύνης Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη και ξεκινά η σύνταξη σχετικού νομοσχεδίου για τον