H Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά την διάρκεια της συνεδρίας της στις 17/11/2021, συζήτησε τα θέματα που αφορούν:
- Τη στήριξη σωματείων ομαδικών αθλημάτων εξαιρουμένου του ποδοσφαίρου.
- Την προώθηση των διαδικασιών αλλαγής του αθλητικού δαπέδου στίβου (ταρτάν) του σταδίου “Στέλιος Κυριακίδης” στην Πάφο και οι λόγοι για τους οποίους το συγκεκριμένο στάδιο δε διαθέτει φωτεινό ηλεκτρονικό πίνακα
- Την αναβάθμιση του Ιακώβειου Γυμναστηρίου Πάφου (παλιό στάδιο ΓΣΚ), ώστε να μετατραπεί σε έναν σύγχρονο αθλητικό χώρο στο κέντρο της Πάφου.
- Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί αορίστου χρόνου.
Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εξέτασε το νομοσχέδιο που προνοεί:
- Την τροποποίηση του περί της Διεθνούς Σύμβασης (ΟΥΝΕΣΚΟ) κατά του Ντόπινγκ στον Αθλητισμό, ώστε να περιληφθούν σε αυτό τα αναθεωρημένα Προσαρτήματα και Παραρτήματα της Διεθνούς Σύμβασης (ΟΥΝΕΣΚΟ) κατά του Ντόπινγκ στον Αθλητισμό που ισχύουν για το 2021.
Αναλυτικά τα νομοσχέδια:
Σκοπός του παρόντος νομοσχεδίου είναι η τροποποίηση του βασικού νόμου ώστε να περιληφθούν σε αυτό τα αναθεωρημένα Προσαρτήματα και Παραρτήματα της Διεθνούς Σύμβασης (ΟΥΝΕΣΚΟ) κατά του Ντόπινγκ στον Αθλητισμό που ισχύουν για το 2021.
Δηλώσεις:
Στήριξη σωματείων, βελτίωση αθλητικών εγκαταστάσεων και εκπαιδευτικοί αρίστου χρόνου, στη συζήτηση της Επ. Παιδείας
Η ανάγκη επανεξέτασης της στήριξης των προσφυγικών και άλλων σωματείων ομαδικών αθλημάτων, εξαιρουμένου του ποδοσφαίρου, βελτίωσης των αθλητικών εγκαταστάσεων στην Πάφο καθώς και λύσης στο πρόβλημα των εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου, βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής συζήτησης της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής.
Σε σχέση με το θέμα της στήριξης των σωματείων, συζητήθηκε το πρόβλημα της έλλειψης αθλητικών εγκαταστάσεων για ομαδικά και ατομικά αθλήματα, τονίστηκε η ανάγκη όπως υπάρξει ένας συντονισμός και καλύτερος προγραμματισμός για τα γήπεδα, είτε αυτά ανήκουν στον ΚΟΑ, είτε στις σχολικές εφορείες και στους Δήμους/Κοινότητες.
Όπως σημειώθηκε, γήπεδα και αθλητικές εγκαταστάσεις υπάρχουν και το μεγαλύτερο ζητούμενο είναι να βρεθεί ο τρόπος να γίνει καλύτερη εκμετάλλευση τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, υπήρξε η εισήγηση όπως ο ΚΟΑ προχωρήσει σε συνεργασία με τις εφορείες και τις τοπικές αρχές σε μια καταγραφή όλων των εγκαταστάσεων, στη συνέχεια να προχωρήσει εκεί και όπου χρειάζεται στις αναγκαίες αναβαθμίσεις και στην καταγραφή ενός οδικού κώδικα συμπεριφοράς όσων χρησιμοποιούν αυτές τις εγκαταστάσεις.
Στο θέμα των εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου, το μεγάλο ζήτημα είναι πως αυτοί δεν απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα με τους υπαλλήλους αορίστου χρόνου που εργοδοτούνται στην υπόλοιπη δημόσια υπηρεσία. Το θέμα, όπως σημειώθηκε, δεν είναι να καταγραφούν για άλλη μια φορά τα πολλά προβλήματα που δημιουργούνται από αυτή την κατάσταση, αλλά να βρεθούν οι κατάλληλες λύσεις το συντομότερο δυνατό.
Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, Χρύσανθος Σαββίδης σε δηλώσεις του μετά την Επιτροπή, ανέφερε αρχικά ότι δυστυχώς έχουμε εκπαιδευτικούς 7 διαφορετικών κατηγοριών με τους πιο αδικημένους να είναι αυτοί που βρίσκονται στο καθεστώς του αορίστου χρόνου.
Είπε πως ως ΔΗΚΟ θα εξετάσει το θέμα για να δοθούν λύσεις και το χαρακτήρισε άδικο για τους εκπαιδευτικούς και το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα. Είναι αδιανόητο εν έτη 2021 να έχουμε ένα νέο σύστημα διορισμών, να διογκώνεται ο αριθμός εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου και να μικραίνει ο αριθμός μόνιμου διορισμού. «Φτιάξαμε το νέο σύστημα για να εισέρχονται νέοι εκπαιδευτικοί και όπως έχει διαμορφωθεί έχουμε πετύχει το αντίθετο αποτέλεσμα», είπε.
Σε σχέση με τις αθλητικές εγκαταστάσεις στην Πάφο, είπε πως το Ιακώβειο Στάδιο που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, είναι ένα χωράφι και το πιο τραγικό είναι πως στο Λύκειο του Εθνάρχη Μακαρείου Γ΄ είναι εγκατεστημένο το αθλητικό σχολείο, και οι μαθητές του πρέπει να αθλούνται μέσα στο χωράφι.
Είπε πως και ο κλασικός αθλητισμός στην Πάφο πάσχει καθώς από το 2013 όταν ο ΚΟΑ υποσχέθηκε να αλλάξει το ταρτάν, τίποτα δεν έχει γίνει. «Λέμε για τον αθλητισμό ότι αποτελεί μια εναλλακτική μορφή υγειούς απασχόλησης των νέων, δυστυχώς το κράτος δεν κάνει τίποτα», είπε.
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Κάρουλλας αναφέρθηκε στο θέμα της στήριξης σωματείων ομαδικών αθλημάτων εξαιρουμένου του ποδοσφαίρου, και είπε πως η κρατική χορηγία πρέπει να τύχει επανεξέτασης και ανακατανομής όσον αφορά το ύψος της, ώστε να ικανοποιείται το έργο των σωματείων αυτών.
Σε σχέση με το θέμα των υποδομών των αθλητικών εγκαταστάσεων, ο κ. Κάρουλλας είπε πως ο ΔΗΣΥ εισηγήθηκε την ετοιμασία σχετικών κανονισμών για τη διαχείριση των αθλητικών υποδομών τόσο του ΚΟΑ όσο και των σχολικών εφορειών έτσι ώστε δίκαια να παραχωρούνται στα σωματεία προς χρήση.
Στο θέμα των εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου, ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ είπε πως κατανοούν τις ανησυχίες που υπάρχουν αλλά και την αγωνία των εκπαιδευτικών. Ως ΔΗΣΥ, ανέφερε, έχουν εισηγηθεί όπως στην επόμενη συζήτηση του θέματος να μην τεθούν εκ νέου τα προβλήματα που δημιουργούνται αλλά οι προτεινόμενες λύσεις από τα αρμόδια Υπουργεία και υπηρεσίες. Στόχος είναι να βρεθούν συγκεκριμένες λύσεις στο ζήτημα αυτό στη βάση συγκεκριμένων εισηγήσεων.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης είπε σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς αορίστου χρόνου, πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 500 εκπαιδευτικοί αυτού του στάτους και η τάση είναι να αυξάνονται. Αυτό σημαίνει πως αυτοί είναι «εκπαιδευτικοί δεύτερης κατηγορίας» καθώς δεν δικαιούνται άδειες ασθενείας, δεν μπορούν να διεκδικήσουν προαγωγές έστω και αν κάποιοι είναι πάνω από 15 χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση, ενώ υπάρχει διαφορετικό καθεστώς για τους δημοσίους υπαλλήλους αορίστου σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς αορίστου χρόνου, πρόσθεσε.
Την ίδια στιγμή, είπε, έχει αναδειχθεί το τεράστιο θέμα με τους καταλόγους διορισίμων, δηλαδή η αύξηση των εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου θα μειώσει σε τέτοιο βαθμό τις ανάγκες για μόνιμο προσωπικό που δεν θα γίνονται εξετάσεις για τον κατάλογο διορισίμων. Άρα από τη μια έχουμε τις οδηγίες και τις αποφάσεις των Δικαστηρίων που λένε πως δεν μπορείς να διώξεις έναν αορίστου χρόνου, αλλά αυτοί θα είναι εκεί εγκλωβισμένοι χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Ταυτόχρονα έχουμε μια διαδικασία εξετάσεων που θα είναι άχρηστη στην πορεία.
Πρόσθεσε πως το Υπουργείο Παιδείας ήρθε σήμερα χωρίς οποιαδήποτε λύση, και ενώ πριν 1,5 χρόνο είχε δεσμευτεί να μπει σε διάλογο με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, αποφεύγει αυτόν τον διάλογο. «Το Υπουργείο, συνεπώς όχι μόνο δεν έχει λύσεις αλλά δεν κάνει καν διάλογο. Αν μπορεί η Βουλή να καλύψει νομοθετικά το κενό του Υπουργείου Παιδείας, θα το πράξει» συμπλήρωσε.
Ανέφερε πως το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων δεν απάντησε πώς γίνεται οι 4 συνεργάτες στο Προεδρικό να θεωρούνται ότι μπορούν να γίνουν αορίστου χρόνου και οι εκπαιδευτικοί όχι. Το θέμα θα επανέλθει στην Επιτροπή Παιδείας γιατί είναι πραγματικά τεράστιο, είπε.
Σε σχέση με τις αθλητικές εγκαταστάσεις στην Επαρχία της Πάφου, ο κ. Χριστοφίδης είπε πως η εικόνα είναι ζοφερή και πρόσθεσε πως είναι εντελώς αδιανόητο μια επαρχία με τέτοιο πληθυσμό να μην έχει ουσιαστικά αθλητικές εγκαταστάσεις και να ταλαιπωρούνται τα παιδιά για τα αθλήματα στίβου ή για τα ομαδικά αθλήματα που χρειάζονται κλειστές εγκαταστάσεις. Δεν πήραμε πειστικές απαντήσεις, δεν προτάθηκαν λύσεις κάτι που είναι εντελώς απαράδεκτο και αδιανόητο, είπε.
Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης είπε πως κατά τη συνεδρία στο θέμα των εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου, διαπιστώθηκε παραβίαση των αρχών της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένες. Είπε πως η Επιτροπή Παιδείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και την Εκπαιδευτική Υπηρεσία θα πάρουν πρωτοβουλίες ούτως ώστε αυτή η ανισότητα και αδικία που υπάρχουν στους εκπαιδευτικούς στην δημοτική εκπαίδευση και στη μέση εκπαίδευση να λάβει τέλος.
«Θα αλλάξουμε τη νομοθεσία ούτως ώστε να έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους δημοσίους υπαλλήλους αορίστου χρόνου και στη συνέχεια θα δούμε και την κατοχύρωση τους μέσα στο πλαίσιο της αύξησης των μόνιμων θέσεων στην εκπαιδευτική υπηρεσία», είπε.
Πηγή δηλώσεων – ΚΥΠΕ