Επιτροπή Παιδείας: Προβληματικές οι προτάσεις ΚΟΑ για γυμναστές, ενώπιον Ολομέλειας οι κανονισμοί τετραμήνων

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 21/06/2023, συζήτησε τα ακόλουθα θέματα: 

Προσόντα εκπαιδευτών γυμναστικής και λειτουργία γυμναστηρίων 

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η ανάγκη εκσυγχρονισμού του νομοθετικού πλαισίου που προβλέπει για τα προσόντα των εκπαιδευτών γυμναστικής και για τη λειτουργία των γυμναστηρίων. 

Προβληματικές οι προτάσεις ΚΟΑ για εκπαιδευτές γυμναστικής, λένε Βουλευτές 

Οι προτάσεις του ΚΟΑ για τους εκπαιδευτές γυμναστικής είναι προβληματικές και δεν συνάδουν με τα αποτελέσματα μελέτης που είχε αναθέσει προηγουμένως ο ίδιος ο οργανισμός, ανέφεραν μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, κατά τη διάρκεια συζήτησης σχετικά με τα προσόντα των εκπαιδευτών γυμναστικής και τη λειτουργία των γυμναστηρίων. 

Σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνεδρίας, ο Bουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης ανέφερε σχετικά με το ζήτημα ότι δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο ενώπιον της επιτροπής, εκτός από μια εξωθεσμική και επικίνδυνη, όπως την αποκάλεσε, ρύθμιση που αποφάσισε να κάνει ο ΚΟΑ για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και την απόκτηση με συγκεκριμένα δίδακτρα πανεπιστημιακού τίτλου, κάτι που κατά την άποψη του κόμματός του δεν είναι η εισήγηση που περίμενε μετά από τόσο καιρό συζητήσεων. 

Από την πλευρά του, ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης, είπε στις δηλώσεις του ότι οι θέσεις που παρουσίασε ο ΚΟΑ δεν συνάδουν με τη μελέτη που ανέθεσε ο οργανισμός σε μεγάλη εταιρεία με ειδικότητα σε αυτά τα θέματα, προσθέτοντας πως υπήρχαν και σχετικές καταγγελίες από τους ενδιαφερόμενους. 

Συμπλήρωσε πως παρά την πρωτοβουλία του ΚΟΑ, οι επηρεαζόμενοι φοιτητές εξέφρασαν για ακόμα μια φορά την αντίθεσή τους στη λύση που δρομολόγησε ο οργανισμός, τουτέστιν την επιχορήγηση συνέχισης των σπουδών στα πανεπιστήμια των φοιτητών διετούς φοίτησης, καθώς τους ενδιαφέρει κυρίως η επαγγελματική εξάσκηση των όσων διδάχθηκαν ως ειδικοί εκπαιδευτές στα προγράμματά τους, η οποία δεν είναι δυνατή παρότι αυτά είναι αναγνωρισμένα από το Υπουργείο Παιδείας, με αρκετούς μάλιστα να αντιμετωπίζουν καταγγελίες και ποινικές διώξεις. 

«Εμείς ζητούμε άμεσα τον τερματισμό αυτών των διώξεων για να μπορεί να βρεθεί η χρυσή τομή επί του θέματος», τόνισε ο κ. Τρυφωνίδης, προσθέτοντας πως αυτή δεν μπορεί παρά να είναι η αναγνώριση της διετούς φοίτησης και η κατοχύρωση κάποιων επαγγελμάτων, όπως γίνεται και σε άλλα επαγγέλματα και σπουδές, ενώ είπε πως ούτε οι γυμναστές θα πρέπει να ανησυχούν καθώς είναι κατοχυρωμένοι για το επάγγελμά τους με την τετραετή φοίτηση και όλα τα συναφή από τον υφιστάμενο νόμο. 

«Θεωρούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο αναγνωρίζει τη διετή φοίτηση σε ιδιωτικά κολλέγια παραπλήσιων σπουδών, θα πρέπει να παρουσιάσει σχετικό νομοσχέδιο που να εκσυγχρονίζει το νομοθετικό πλαίσιο έτσι ώστε να δίνεται η ευκαιρία σε πολίτες που κατέχουν επαγγελματική κατάρτιση μέσω προγραμμάτων διετούς και άλλης φοίτησης να αποκτούν δίπλωμα αναγνωρισμένου επαγγελματικού κλάδου», υπογράμμισε ο κ. Τρυφωνίδης, προσθέτοντας πως η συζήτηση θα συνεχιστεί σε επόμενες συνεδρίες ώστε να τεθεί ένα τέλος στη σύγχυση που επικρατεί και το μονοπώλιο που υπάρχει. 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ: 

Stockwatch: Χωρίς δουλειά κινδυνεύουν να μείνουν γυμναστές 

Προβλήματα σε φοιτητές και αποφοίτους κλάδων της μηχανικής επιστήμης  

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκαν τα προβλήματα που δημιουργούνται σε φοιτητές και αποφοίτους κλάδων της μηχανικής επιστήμης μετά την απόφαση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας να αναγνωρίζει μόνο πτυχία που απονέμονται από πολυτεχνικές σχολές. 

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως συνεχίσει τη συζήτηση του πιο πάνω θέματος σε επόμενη συνεδρία. 

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εξέτασε τους ακόλουθους κανονισμούς: 

Οι περί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης (Τροποποιητικοί) (Αρ. 2) Κανονισμοί του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς οι οποίοι επιφέρουν τις εξής αλλαγές:  

(α) Καταργείται η ενιαία γραπτή αξιολόγηση στο τέλος κάθε τετραμήνου και εισάγεται η ενιαία τελική εξέταση μετά τη λήξη των μαθημάτων, στα τέλη Μαΐου.  

(β) Για τα μαθήματα που δεν εξετάζονται γραπτώς μετά τη λήξη των μαθημάτων, ο βαθμός του έτους θα είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) τετραμήνων, ενώ για τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς μετά τη λήξη των μαθημάτων, ο βαθμός του έτους θα είναι το άθροισμα των βαθμών των δύο (2) τετραμήνων, σε ποσοστό 35% για κάθε τετράμηνο, και του βαθμού της ενιαίας τελικής γραπτής εξέτασης, σε ποσοστό 30%.  

(γ) Ο βαθμός κάθε τετραμήνου θα προκύπτει από τη συντρέχουσα και τη γραπτή αξιολόγηση. Θα αφορά στην επίδοση που χαρακτηρίζει την παρακολούθηση του μαθητή κατά τη διάρκεια του τετραμήνου, η οποία αξιολογείται στη βάση διαγωνισμάτων, γραπτών εργασιών – project και άλλων μορφών αξιολόγησης, τα οποία θα διενεργούνται στο πλαίσιο των επιδιωκόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, σύμφωνα με οδηγίες της Αρμόδιας Αρχής, και δεν θα περιλαμβάνει τον βαθμό των γραπτών προαγωγικών εξετάσεων. Για τον σκοπό αυτόν, οι πρόνοιες των Κανονισμών 15Α και 15Β (τροποποιητικοί Αρ. 2 Κανονισμοί του 2020), που αφορούν στην υφιστάμενη διαδικασία αξιολόγησης του μαθητή, θα παύσουν να ισχύουν. 

(δ) Ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων στις τάξεις Α’ και Β’ Γυμνασίου μειώνεται από τέσσερα σε δύο μαθήματα, τα οποία θα είναι τα Νέα Ελληνικά και τα Μαθηματικά. 

(ε) Η τελική εξέταση για όλες τις τάξεις της Μέσης Εκπαίδευσης θα συνεχίσει να ετοιμάζεται κεντρικά, με ενίσχυση των υφιστάμενων διαδικασιών, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η αξιοπιστία τους.

Ενώπιον Ολομέλειας οι κανονισμοί τετραμήνων

Σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνεδρίας, ο Bουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση της διαβούλευσης επί των κανονισμών για το νέο σύστημα αξιολόγησης του μαθητή, λέγοντας πως οι κανονισμοί που έχουν κατατεθεί από την Κυβέρνηση απεικονίζουν τη φιλοσοφία, τις θέσεις, τις προτάσεις που παιδαγωγικά και επιστημονικά είχαν τεκμηριωθεί όλο το προηγούμενο διάστημα.

Είπε επίσης πως κατατέθηκαν σήμερα τροπολογίες κυρίως από πλευράς ΔΗΣΥ, οι οποίες, όπως ανέφερε, δεν έχουν γίνει αποδεκτές από την πλειοψηφία της Βουλής και οι κανονισμοί οδηγούνται στην Ολομέλεια.

«Θέλουμε ακόμη μια φορά να εκφράσουμε την ευαρέσκειά μας που επιτέλους μια θέση που είχαμε για πολλά χρόνια, η οποία αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων σωστή και παιδαγωγικά και επιστημονικά τεκμηριωμένη, υποστηρίχθηκε από μέρος εκείνων που διαφωνούσαν στο παρελθόν», τόνισε ο κ. Χριστοφίδης.

Επεσήμανε επίσης πως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ξεκίνησε χθες τον απολογισμό των πρώτων 100 ημερών της Κυβέρνησης από τα θέματα της παιδείας, και για συμβολικούς, όπως είπε, σκοπούς, αλλά και για λόγους ουσίας, προτάσσοντας το νέο σύστημα αξιολόγησης του μαθητή και την κατάργηση της αγοράς υπηρεσιών, «δύο θέσεις δηλαδή τις οποίες εμείς είχαμε και υποστηρίζαμε για χρόνια, ακόμα και τότε που ο κ. Χριστοδουλίδης ως μέλος του Υπουργικού Συμβουλίου Αναστασιάδη υποστήριζε εντελώς διαφορετικά πράγματα».

«Ας είναι. Εμείς με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, θα στηρίζουμε όταν είναι να κάνει η εκπαίδευσή μας βήματα μπροστά για να δώσουμε στα παιδιά μας το σχολείο που τους αξίζει», συμπλήρωσε ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, εκφράζοντας παράλληλα την ευαρέσκεια του κόμματος για το γεγονός ότι στα δύο τουλάχιστον αυτά ζητήματα υιοθετήθηκε ουσιαστικά η φιλοσοφία και η θέση του ΑΚΕΛ. 

Nomoplatform-ΚΥΠΕ 

Δείτε Περισσότερα

Θεσμών

Ψήφιση του πλαισίου για «πόθεν έσχες» εντός Μαΐου επιδιώκει η Επ. Θεσμών

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 29/04/2024, εξέτασε τις ακόλουθες προτάσεις νόμου: Ο περί του Προέδρου, των Υπουργών και των Βουλευτών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και Έλεγχος Περιουσίας) (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 Ο περί Ορισμένων Δημόσια Εκτεθειμένων Προσώπων και Ορισμένων Αξιωματούχων της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση

Nomopress

Συμμετοχική δημοκρατία, Ευρωπαϊκή Ένωση και νεολαία

Η τρίτη έκδοση του Nomopress είναι γεγονός. Ενημερωθείτε για τη συμμετοχική δημοκρατία, τη σημασία των ευρωεκλογών για την Κύπρο, τον ρόλο των νέων τεχνολογιών στην ενίσχυση της διακυβέρνησης, τα 20 χρόνια πορείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Κοινή Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Ασφάλειας (ΚΕΠΠΑ), την ιδέα ενός κοινού ευρωπαϊκού στρατού, το μεταναστευτικό, τον πρωτογενή τομέα στην