Επιτροπή Παιδείας: Εξετάσεις τετραμήνων και πανεπιστημιακές σχολές στη Λάρνακα

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 06/04/2022, συζήτησε τα ακόλουθα θέματα:

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας για τη Διανέλλειο Σχολή, η ανάγκη δημιουργίας δημόσιων πανεπιστημιακών σχολών στη Λάρνακα και εξελίξεις για το που ευρίσκεται το όλο ζήτημα σήμερα

Όπως ανέφερε ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής ο Διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης Κυπριανός Λούη, εντός του 2022 αναμένεται να ολοκληρωθεί η μελέτη που θα καταδείξει την ανάγκη για δημιουργία ειδικού γυμνασίου, εντός του 2023 θα ολοκληρωθεί η μελέτη που θα καθορίσει το κόστος του έργου και μέχρι το 2027 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες.

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας αποφάσισε όπως επανέλθει για συζήτηση του θέματος εντός δύο μηνών.

Παράλληλα, η Επιτροπή ενημερώθηκε από τους αρμοδίους για το ενδεχόμενο δημιουργίας πανεπιστημιακής σχολής στη Λάρνακα από το Πανεπιστήμιο Κύπρου και το ΤΕΠΑΚ, καθώς και για την απόφαση για δημιουργία σχολής της θάλασσας.

Η Επιτροπή Παιδείας ζήτησε από τους αρμοδίους να αποστείλουν συγκεκριμένα στοιχεία σε σχέση με τις μελέτες που έχουν ήδη διενεργηθεί και αποφάσισε όπως εντός ενός μηνός επανέλθει για τη συζήτηση του θέματος.

Ο Δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας, σε δηλώσεις του είπε ότι σήμερα συζήτησαν δύο πάρα πολύ σημαντικά ζητήματα της Λάρνακας που αφορούν το ζωτικό θέμα της εκπαίδευσης και πρόσθεσε ότι το πρώτο θέμα είναι η αξιοποίηση του χώρου της πρώην Διανέλλειου Σχολής.

«Ένας τεράστιος χώρος στο κέντρο της πόλης. Η Τεχνική Σχολή έχει κλείσει από το 2015, είμαστε στο 2022 και ακόμα σκεφτόμαστε και δεν έχουμε καταλήξει τι σχολείο θα χτίσουμε, αλλά κυρίως δεν υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και συγκεκριμένες ενέργειες, τις οποίες θα λυθεί ένα τεράστιο και σημαντικό πρόβλημα της πόλης… Ελπίζουμε ότι αυτά που ακούσαμε έστω προφορικά σύντομα θα τα δούμε με συγκεκριμένες ενέργειες, συγκεκριμένες δεσμεύσεις», συμπλήρωσε.

Και ο ορίζοντας του 2027, συνέχισε ο κ. Βύρας, «θεωρούμε ότι είναι πολύ μακρινός και ότι αν υπάρχει η βούληση πολύ πιο σύντομα να έχουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα για αξιοποίηση αυτή της τεράστιας επένδυσης του κράτους, αλλά κυρίως να ικανοποιηθούν και να καλυφθούν οι ανάγκες της πόλης για θέματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»».

Όσον αφορά την πανεπιστημιακή σχολή, ο κ. Βύρας είπε ότι είναι ένα τεράστιο θέμα για την πόλη της Λάρνακας.

«Πάλι ακούσαμε τις ίδιες δικαιολογίες για τη δημιουργία σχολής θάλασσας τόσο από το Υπουργείο Παιδείας ότι όταν πάρθηκαν οι αποφάσεις και οι συγκεκριμένες δεσμεύσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας βασιζόταν σε λανθασμένα στοιχεία, κάτι το οποίο επαναλαμβάνω αλοίμονο στον τόπο μας εάν κάνουμε δηλώσεις -δεσμεύσεις και έχουμε λανθασμένα στοιχεία τα οποία βασίζονται σε αυτές, και μετά με την πρώτη ευκολία αναιρούμε συγκεκριμένες ενέργειες. Εμείς θέλουμε να πούμε ως Λαρνακείς ότι δεν θα σταματήσει η προσπάθεια δημιουργίας αυτής της σχολής», πρόσθεσε.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Πρόδρομος Αλαμπρίτης, σε δηλώσεις του μετά από τη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας είπε σε ό,τι αφορά τη Διανέλλειο ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί η υφιστάμενη κατάσταση και ότι  μετά από ενέργειες του Υπουργείου «τις οποίες και χαιρετίζουμε, η κυριότητα του χώρου πέρασε στο κράτος».

«Αναμένουμε την αξιοποίηση του χώρου είτε σαν Γυμνάσιο αν το απαιτούν οι ανάγκες και οι αριθμοί των μαθητών της περιοχής,  είτε σε οτιδήποτε άλλο θα εξυπηρετεί τους πολίτες της πόλης και της επαρχίας. Μέχρι την ολοκλήρωση του σχεδιασμού αναμένουμε τη συνεργασία των τεχνικών υπηρεσιών του Υπουργείου και του Δήμου Λάρνακας για καθαρισμό και ευπρέπεια της περιοχής», πρόσθεσε.

Όσον αφορά την πανεπιστημιακή σχολή, ο κ. Αλαμπρίτης είπε ότι αναμένουν τη συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας και του Πανεπιστημίου Κύπρου για υλοποίηση της εξαγγελίας του Πρόεδρου του Δημοκρατίας για ίδρυση και λειτουργία της σχολής τεχνολογίας και επιστημών της θάλασσας στη Λάρνακα.

«Η πόλη και επαρχία Λάρνακας δικαιούνται την πανεπιστημιακή σχολή και τη διεκδικούμε σε συνεργασία με όλους τους φορείς της πόλης», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Αντρέας Πασιουρτίδης, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού είπε σε ό,τι αφορά τη Διανέλλειο ότι επικρατεί μια ανεπίτρεπτη κατάσταση.

«Ο χώρος περιήλθε στην κυριότητα του Υπουργείου Παιδείας από το 2019 και μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός αναφορικά με την ανάπτυξη και αξιοποίηση της, παρά το γεγονός ότι όλες οι αρμόδιες αρχές και φορείς της πόλης έχουν καταθέσει τις εισηγήσεις τους στο Υπουργείο Παιδείας», σημείωσε.

Αντίθετα, είπε ο κ. Πασιουρτίδης, ο χώρος εκεί- και πρόκειται για ένα χώρο πολλών χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων- έχει μετατραπεί σε άντρο ναρκομανών, εγκληματιών, μένουν μέσα άστεγοι και χρησιμοποιείται απρόσκοπτα από οποιοδήποτε επιθυμεί να εισέλθει σε αυτόν με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια κατάσταση στο κέντρο της πόλης που δεν μπορεί να συνεχιστεί.

«Έχουμε εκφράσει τη δυσαρέσκεια μας και ζητήσαμε από το Υπουργείο όπως, τουλάχιστον μέχρι την αξιοποίηση του χώρου, η οποία, ειρήσθω εν παρόδω, θα πρέπει να γίνει άμεσα και με συγκεκριμένο οδικό χάρτη, να ασφαλίσει το χώρο, ώστε να μην μπορεί κάποιος να επεμβαίνει εντός αυτού», πρόσθεσε.

Σε ό,τι αφορά την ίδρυση πανεπιστημιακής σχολής, ο κ. Πασιουρτίδης είπε ότι σήμερα έχει καταρριφθεί και η τελευταία δικαιολογία της Κυβέρνησης αναφορικά με το θέμα.

«Να θυμίσω ότι η Κυβέρνηση μας είπε ότι επειδή άλλαξε το κόστος υλοποίησης της σχολής Επιστημών και Τεχνολογίας της Θάλασσας, γι’ αυτό άλλαξε και η απόφαση της. Ωστόσο, με επιστολή που κατατέθηκε σήμερα, το Υπουργείο Οικονομικών από το 2018, με το ισχυριζόμενο αρχικό κόστος των €15 – 25 εκατ. που είχε τεθεί από την προηγούμενη πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κύπρου για τη δημιουργία της σχολής, είχε ενημερώσει επίσημα ότι δεν μπορεί να δεσμευτεί ότι θα χρηματοδοτήσει το έργο», συμπλήρωσε.

Συνεπώς, συνέχισε ο κ. Πασιουρτίδης, «επιβεβαιωνόμαστε όταν λέμε ότι η απόφαση για τη μη δημιουργία της σχολής Επιστημών και Τεχνολογίας της Θάλασσας είναι πολιτική και η υπαναχώρηση οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην κυβέρνηση και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας».

«Ευτυχώς, βλέπουμε ότι το ΤΕΠΑΚ είναι πρόθυμο να δημιουργήσει πανεπιστημιακή σχολή στη Λάρνακα. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι θα πάψουμε να διεκδικούμε τη δημιουργία σχολής και από το Πανεπιστημίου Κύπρου. Επιτέλους, ο καθένας θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του, γιατί η Λάρνακα τη δικαιούται, την απαιτεί και θα τη διεκδικήσει μέχρι τέλους την πανεπιστημιακή σχολή», σημείωσε.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρίστος Ορφανίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι την Επιτροπή Παιδείας την απασχόλησε για πολλοστή φορά το θέμα του χώρου όπου στεγαζόταν η παλιά Διανέλλειος Τεχνική Σχολή στη Λάρνακα.

«Έχουν εξαγγελθεί έργα για δημιουργία σχολικών μονάδων. Σήμερα έχουμε ενημερωθεί ότι ο προγραμματισμός μιλά για ειδικό σχολείο και δημιουργία αθλητικού και μουσικού γυμνασίου και ενδεχομένως και λυκείου. Αναμένουμε επί αυτού σύντομα αποφάσεις αλλά το πρώτιστο, το οποίο πρέπει το αρμόδιο Υπουργείο να προχωρήσει είναι η εξυγίανση του χώρου», πρόσθεσε.

Όπως είπε, είναι απαράδεκτη η κατάσταση η οποία υπάρχει στην περιοχή και δημιουργεί και οχληρία και είναι και αντιαισθητικό.

«Αναμένουμε σύντομα αποφάσεις, διότι τα χρονοδιαγράμματα, τα οποία μας έχουν θέσει για υλοποίηση των στόχων μέχρι το 2027 δεν είναι κάτι που μας ικανοποιεί. Θέλουμε άμεσες αποφάσεις και απαντήσεις. Έχουμε στην Λάρνακα τεράστια παράπονα από τον νυν Υπουργό. Δεν έχει επιδείξει καμία προσπάθεια για επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες και ζητούμε και απαιτούμε να σταθεί στο πλευρό των Λαρνακέων έστω και τώρα», συμπλήρωσε.

Όσον αφορά τη δημιουργία των πανεπιστημιακών σχολών, ο κ. Ορφανίδης είπε ότι και αυτό το θέμα έχει συζητηθεί επανειλημμένως.

«Η Λάρνακα είναι στα όρια των αντοχών της. Εάν νομίζουν ότι για να μπορέσει να υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα και η δημιουργία κάποιας πανεπιστημιακής σχολής ότι οι Λαρνακείς πρέπει να βγουν στους δρόμους και για αυτό το θέμα, είμαστε αποφασισμένοι να το ζητήσουμε και να απαιτήσουμε και να βγούμε στους δρόμους. Ζητούμε απαντήσεις από την Κυβέρνηση. Ο νυν Υπουργός μας το είχε κλείσει το όλο θέμα για δημιουργία σχολών. Ζητούμε αναίρεση αυτών των δηλώσεων του. Αυτή την εβδομάδα θα υπάρξει κοινή συνάντηση όλων των Βουλευτών της Επαρχίας Λάρνακας μαζί με τον Δήμαρχο», ανέφερε.

Ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ Σωτήρης Ιωάννου, σε δηλώσεις του είπε σε ό,τι αφορά τη Διανέλλειο Σχολή ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο η κατάσταση που επικρατεί στο κέντρο της Λάρνακας.

«Ο ιστορικός χώρος της Διανέλλειου Σχολής έχει μετατραπεί σε χώρο εμπορίας και χρήσης ναρκωτικών, οχληρίας, παρανομίας, διαμονής αστέγων και πεδίο περιβαλλοντικής μόλυνσης. Το 2027 που ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας σε καμία περίπτωση δε μας ικανοποιεί. Αυτό το οποίο έχουμε ζητήσει είναι την κατάθεση συγκεκριμένου οδικού χάρτη με χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης των έργων», πρόσθεσε.

Όσον αφορά τη δημιουργία των πανεπιστημιακών σχολών , ο κ. Ιωάννου είπε ότι «η τραγική και εγκληματική ασυνεννοησία μεταξύ του Πανεπιστημίου Κύπρου και των αρμόδιων κρατικών φορέων έχει ως μόνο θύμα την πόλη της Λάρνακας».

«Υπάρχει πολιτική απόφαση για δημιουργία πανεπιστημιακής σχολής στην πόλη και καλούμε τους πάντες να την σεβαστούν. Αυτή θα είναι η δική μας επιδίωξη και ως βουλευτές της Λάρνακας θα συνεχίσουμε να επιμένουμε προς την υλοποίηση αυτής της πολιτικής απόφασης», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Ανδρέας Αποστόλου, στις δικές του δηλώσεις είπε ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει καθυστερήσει πάρα πολύ στην υλοποίηση της δέσμευσης του για αξιοποίηση της Διανέλλειου Σχολής στη Λάρνακα και σήμερα σύσσωμοι οι Βουλευτές της Επαρχίας Λάρνακας αλλά και η Επιτροπή Παιδείας έχουν ζητήσει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, έτσι ώστε να αξιοποιηθεί επιτέλους ο χώρος αυτός στο κέντρο της πόλης.

Όσον αφορά τη δημιουργία των πανεπιστημιακών σχολών, ο κ. Αποστόλου είπε ότι «οφείλουμε να χαιρετίσουμε το γεγονός ότι το ΤΕΠΑΚ έχει ξεκινήσει το διάλογο με το Δήμο Λάρνακας για να συνεχιστεί η συνεργασία που έχει εξαγγελθεί την προηγούμενη εβδομάδα και ελπίζουμε σύντομα να εξαγγελθεί η βούληση του ΤΕΠΑΚ για δημιουργία πανεπιστημιακής σχολής στην Λάρνακα».

«Αυτό είναι ανεξάρτητο με το διαχρονικό αίτημα και τη δέσμευση της πολιτείας προς την Λάρνακα για δημιουργία Σχολής Θαλάσσιων Επιστημών του Πανεπιστημίου Κύπρου στην πόλη του Ζήνωνα», σημείωσε.

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι το Υπουργείο Παιδείας μετά από έντονη συζήτηση δήλωσε ότι ο χώρος δίπλα από την Διανέλλειο Σχολή, που έχει κατεδαφιστεί αναμένεται να γίνει ένα γυμνάσιο.

«Ζητήσαμε σε ένα μήνα να έρθουν όλες οι μελέτες για να μπορεί εκείνος ο χώρος από χώρος σκουπιδιών, χώρος διακίνησης ναρκωτικών, χώρος διαμονής αστέγων, να αποτελέσει ένα στολίδι για τη Λάρνακα και για την παιδεία μας».

Όσον αφορά τη δημιουργία των πανεπιστημιακών σχολών, ο κ. Τρυφωνίδης είπε ότι αναφέρθηκαν τεράστια ποσά από 50 μέχρι 100 εκατομμύρια και ζήτησαν από τους αρμόδιους σε ένα μήνα να τους παρουσιαστούν οι νέες μελέτες που θα πρέπει να εκπονηθούν με λελογισμένο κόστος αλλά και να υποδειχθεί ο κατάλληλος χώρος κοντά στη Θάλασσα, στην Επαρχία Λάρνακας, για να γίνει επιτέλους αυτή η σχολή που την έχει ανάγκη η πόλη της Λάρνακας αλλά και όλος ο κυπριακός λαός αυτή τη Σχολή των Θαλάσσιων Ερευνών.

Στο μεταξύ, σε γραπτή δήλωση της αναφορικά με τη δημιουργία Σχολής στη Λάρνακα και τη σημερινή συζήτηση στην Επιτροπή Παιδείας, η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κύπρου αναφέρει ότι το Πανεπιστήμιο Κύπρου, με απόφαση της Συγκλήτου, ενέκρινε καταρχήν την ίδρυση της Σχολής υπό την προϋπόθεση ότι η νέα Σχολή θα τύχει της στήριξης του κράτους και θα συμπεριληφθεί στον αναπτυξιακό προϋπολογισμό του Πανεπιστημίου.

«Με την ανάληψη των καθηκόντων της Πρυτανείας στις 16 Δεκεμβρίου 2018, ετοιμάστηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Πανεπιστημίου αναλυτικός προϋπολογισμός για την χρονική περίοδο 2019 -2030. Ο αναλυτικός προϋπολογισμός ετοιμάστηκε με βάση την έκθεση της Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής για την ίδρυση της Σχολής και αφορά, μεταξύ άλλων, τα κατασκευαστικά έργα, το απαιτούμενο ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό, και τον εξοπλισμό», προσθέτει.

Αναφέρει, παράλληλα, ότι το συνολικό κόστος ίδρυσης και λειτουργίας για την περίοδο 2019-2030 εκτιμήθηκε στο ποσό των 101 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο δεν θα πρέπει να θεωρείται μεγάλο για μια τέτοια Σχολή με αυξημένες ανάγκες σε εργαστηριακούς και ερευνητικούς χώρους.

Σημειώνει ότι ο αναλυτικός προϋπολογισμός, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου αλλά και καταγραφή των αναγκαίων ενεργειών που έπρεπε να γίνουν, υποβλήθηκαν στους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας, τον Απρίλιο του 2019.

«Για την αποκατάσταση της αλήθειας, ας σημειωθεί όμως ότι το Υπουργείο Παιδείας, με επιστολή του ημερομηνίας 27 Φεβρουαρίου 2019 προς το Πανεπιστήμιο Κύπρου (δηλαδή πριν την υποβολή του αναλυτικού προϋπολογισμού τον Απρίλιο 2019) αναφέρει πως το Υπουργείο Οικονομικών το ενημέρωσε με επιστολή του ημερομηνίας 14 Δεκεμβρίου 2018, «ότι το κράτος δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να δεσμευτεί για τη χρηματοδότηση ανέγερσης της προτεινόμενης Σχολής». Το Πανεπιστήμιο Κύπρου θεωρεί πολύ σημαντικό τον τομέα των επιστημών και της τεχνολογίας της θάλασσας», προσθέτει.

Είναι γι’ αυτό το λόγο, αναφέρει η Πρυτανεία, που πρόσφατα υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με το Κέντρο Αριστείας CMMI και το Δήμο Λάρνακας για συνέργειες και στέγαση Ερευνητικών Κέντρων του Πανεπιστημίου Κύπρου που ειδικεύονται στον συγκεκριμένο τομέα στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Αριστείας στη Λάρνακα.

Τέλος, το Πανεπιστήμιο Κύπρου εκφράζει τη βούλησή του να εργαστεί με τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας για την υλοποίηση του έργου λαμβάνοντας υπόψη το πραγματικό κόστος που θα απαιτηθεί.

Πρόταση νόμου για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων από το ΑΚΕΛ

Πρόταση νόμου για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων ετοίμασε το ΑΚΕΛ, ενώ το θέμα θα συζητηθεί εκτάκτως στις 07/04/2022 στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία είπε ότι αύριο 07/04/2022 μαθητές, γονείς και καθηγητές πορεύονται έξω από το Προεδρικό «σε μια, θα έλεγα, ύστατη προσπάθεια να βρεθεί μια λύση στο τεράστιο πρόβλημα, που έχει δημιουργηθεί με τις εξετάσεις τετραμήνων».

Όπως ανέφερε, αυτές οι εξετάσεις έχουν ήδη θυματοποιήσει χιλιάδες τελειόφοιτους μαθητές, με κίνδυνο να τους στερήσουν την πρόσβαση σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.

«Παράλληλα, έχουν θυματοποιήσει και έχουν δημιουργήσει τεράστια ψυχολογικά και άλλα προβλήματα σε όλους τους μαθητές Μέσης Εκπαίδευσης. Τώρα οι κυβερνώντες θέλουν αυτό τον θεσμό των καθολικών εξετάσεων να τον επεκτείνουν και στη Δημοτική Εκπαίδευση, ξεκινώντας, αν είναι δυνατόν, από την Α’ τάξη Δημοτικού», πρόσθεσε.

Ο κ. Χριστοφίδης είπε ότι το ΑΚΕΛ κάνει έκκληση προς την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έστω και την ύστατη να κάμει δεύτερες σκέψεις, «να αντιληφθεί το παιδαγωγικό έγκλημα που έχει συντελεστεί σε βάρος χιλιάδων μαθητών, αλλά και των γονιών τους και να δώσει λύση σε αυτό το τεράστιο ζήτημα».

«Ως ΑΚΕΛ έχουμε ετοιμάσει πρόταση νόμου για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων. Αυτή η πρόταση νόμου, όμως, θα πρέπει να κατατεθεί εάν συγκεντρώνει την πλειοψηφία των πολιτικών δυνάμεων της Βουλής, ειδάλλως θα ερμηνευθεί από την κυβέρνηση ως ψήφος εμπιστοσύνης για τις εξετάσεις τετραμήνων. Θα ήθελα και δημόσια να καλέσω τις άλλες πολιτικές δυνάμεις και ιδιαίτερα τις δυνάμεις της αντιπολίτευσης, να συμπορευθούν μαζί μας για να δώσουμε λύση ή τουλάχιστον να ασκήσουμε εκείνη την αποτελεσματική πίεση προς την κυβέρνηση για να υποχρεωθεί να δώσει λύση», πρόσθεσε.

Ανέφερε, τέλος, ότι την ερχόμενη Τετάρτη 13/04/2022 θα συζητηθεί εκτάκτως το θέμα στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, ελπίζουμε στην παρουσία του Υπουργού Παιδείας, διότι είναι ένα τεράστιο ζήτημα, έχει δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση στους μαθητές, τους γονείς και τα σχολεία και θα πρέπει να βρεθεί μια λύση.

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:

Οι περί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης (Τροποποιητικοί) (Αρ. 4) Κανονισμοί του 2021

Η Επιτροπή άρχισε την εξέταση των πιο πάνω κανονισμών, σκοπός των οποίων είναι η παροχή δυνατότητας στον Υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού, Νεολαίας και Αθλητισμού να επιτρέπει τη διεξαγωγή μαθητικών εκλογών ή μέρους αυτών με ηλεκτρονική ψηφοφορία, διασφαλίζοντας την προστασία και ασφάλεια των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, την αξιοπιστία, την προσβασιμότητα, την επαληθευσιμότητα και τη διαφάνεια αυτής, σε περίπτωση φυσικών καταστροφών ή πανδημίας ή καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης και εφόσον μαθητές αδυνατούν να συμμετέχουν στη διαδικασία των εκλογών με φυσική παρουσία.

Η επιτροπή αποφάσισε τη συνέχιση της εξέτασης των πιο πάνω κανονισμών σε επόμενη συνεδρία της.

Ο περί του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών Κύπρου (Ίδρυση και Λειτουργία) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021

Η επιτροπή άρχισε την εξέταση του πιο πάνω νομοσχεδίου, σκοπός του οποίου είναι ο εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου και προβλέπει μεταξύ άλλων:

(α) τη δυνατότητα του Διοικητικού Συμβουλίου να παρακάμπτει τη σύσταση της Επιτροπής Επιλογής, σε περίπτωση που οι υποψήφιοι για υποτροφία είναι ίσοι ή λιγότεροι από τον αριθμό των προσφερόμενων υποτροφιών,

(β) τον καθορισμό των τίτλων που δύναται να αποκτώνται με την παραχώρηση υποτροφίας,

(γ) τη διαγραφή της απαίτησης για επιστροφή των καταβληθέντων ποσών της υποτροφίας, σε περίπτωση που υπότροφος διακόψει τις σπουδές του κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους (σημειώνεται ότι το θέμα έχει ρυθμιστεί εσωτερικά, ώστε η υποτροφία να παραχωρείται στο τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς, αφού διαπιστωθεί ότι πληρούνται όλα τα κριτήρια),

(δ) τη διαγραφή της διάταξης που προβλέπει την αναδρομική ισχύ των κανονισμών που αφορούν τη διαδικασία για αναστολή, ανανέωση, διακοπή υποτροφιών και τη μεταγραφή υποτρόφων από ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα σε άλλο.

Η Επιτροπή αποφάσισε τη συνέχιση της εξέτασης του νομοσχεδίου σε επόμενη συνεδρία της.

Οι περί του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών Κύπρου (Γενικοί) (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2021

Η Επιτροπή άρχισε την εξέταση των πιο πάνω κανονισμών, οι οποίοι προβλέπουν μεταξύ άλλων:

(α) τη δυνατότητα παραχώρησης υποτροφίας σε υποψηφίους που έχουν συμπληρώσει με ικανοποιητική πρόοδο οποιοδήποτε έτος προπτυχιακών σπουδών και έχουν εγγραφεί στο επόμενο έτος,

(β) τη διαγραφή των ηλικιακών κριτηρίων για τη διεκδίκηση υποτροφιών από υποψηφίους,

(γ) την άρση του περιορισμού για διεκδίκηση υποτροφίας σε περίπτωση μερικής φοίτησης υποψηφίου.

Η Επιτροπή αποφάσισε τη συνέχιση της εξέτασης των κανονισμών σε επόμενη συνεδρία της.

Οι περί Πανεπιστημίου Κύπρου (Πειθαρχικός Έλεγχος Ακαδημαϊκού και άλλου Εκπαιδευτικού Προσωπικού) (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2021

Η Επιτροπή αποφάσισε την προώθηση των πιο πάνω κανονισμών στη συνεδρία της Ολομέλειας του σώματος ημερομηνίας 14 Απριλίου 2022 προς ψήφιση.

Σκοπός των εν λόγω κανονισμών είναι η παροχή δυνατότητας στην Επιτροπή Πειθαρχικού Ελέγχου του Πανεπιστημίου Κύπρου:

(α) να επιβάλλει σε μέλος του ακαδημαϊκού ή άλλου εκπαιδευτικού προσωπικού πειθαρχικές ποινές, σε περίπτωση καταδίκης του από ποινικό δικαστήριο για συγκεκριμένα αδικήματα,

(β) να θέτει σε διαθεσιμότητα μέλος του ακαδημαϊκού ή άλλου εκπαιδευτικού προσωπικού, αν διαταχθεί έρευνα πειθαρχικού παραπτώματος εναντίον του ή με την έναρξη αστυνομικής έρευνας με σκοπό την ποινική δίωξη εναντίον του,

(γ) να επιβάλλει σε μέλος του ακαδημαϊκού ή άλλου εκπαιδευτικού προσωπικού χρηματική ποινή, αν παραλείπει να εμφανιστεί ενώπιον της ή αν αρνείται να απαντήσει σε ερώτηση.

Nomoplatform-ΚΥΠΕ-ΓΤΒ

Δείτε Περισσότερα

Θεσμών

Ψήφιση του πλαισίου για «πόθεν έσχες» εντός Μαΐου επιδιώκει η Επ. Θεσμών

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 29/04/2024, εξέτασε τις ακόλουθες προτάσεις νόμου: Ο περί του Προέδρου, των Υπουργών και των Βουλευτών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και Έλεγχος Περιουσίας) (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 Ο περί Ορισμένων Δημόσια Εκτεθειμένων Προσώπων και Ορισμένων Αξιωματούχων της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση

Nomopress

Συμμετοχική δημοκρατία, Ευρωπαϊκή Ένωση και νεολαία

Η τρίτη έκδοση του Nomopress είναι γεγονός. Ενημερωθείτε για τη συμμετοχική δημοκρατία, τη σημασία των ευρωεκλογών για την Κύπρο, τον ρόλο των νέων τεχνολογιών στην ενίσχυση της διακυβέρνησης, τα 20 χρόνια πορείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Κοινή Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Ασφάλειας (ΚΕΠΠΑ), την ιδέα ενός κοινού ευρωπαϊκού στρατού, το μεταναστευτικό, τον πρωτογενή τομέα στην