Επιτροπή Παιδείας: Ελλείψεις και προβλήματα στα θέματα της ειδικής εκπαίδευσης

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

H Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού συνεδρίασε την Τετάρτη 8.9.21, με κύριο θέμα συζήτησης τις αυξημένες ανάγκες, τα προβλήματα και τις προοπτικές που δημιουργούνται στην ειδική εκπαίδευση.

Μετά το πέρας της συνεδρίας, μεταξύ άλλων, ειπώθηκαν τα ακόλουθα:

Ανδρέας Αποστόλου – Μέλος Επιτροπής και βουλευτής ΕΔΕΚ:

  • Στην σημερινή συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού της Βουλής συζητήθηκε το θέμα της Ειδικής Εκπαίδευσης και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ιδιαιτερότητες που έχουν ανάγκη εξειδικευμένης στήριξης για να έχουν ίσες δυνατότητες πρόσβασης σε ποιοτική δημόσια Παιδεία.
  • Μέσα από τις συζητήσεις αλλά και με την επικοινωνία και συναντήσεις που έχουμε με τους συνδέσμους που εκπροσωπούν αυτά τα παιδιά αλλά και από την έκθεση της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού για το Νομοσχέδιο της Ενιαίας Εκπαίδευσης που ετοιμάζεται, έχουμε αντιληφθεί ότι υπάρχουν ανησυχίες σε βασικά ζητήματα.
  • Επειδή στόχος μας θα πρέπει να είναι μέσα από το Νομοσχέδιο αυτό να βελτιώσουμε το ισχύον πλαίσιο καλέσαμε το Υπουργείο Παιδείας όπως αναλάβει πρωτοβουλία να συσταθεί μια επιτροπή για να συζητήσει το Νομοσχέδιο πριν κατατεθεί στην Βουλή. Η επιτροπή αυτή θα πρέπει να απαρτίζεται από λειτουργούς του Υπουργείου, την Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, γονείς, ακαδημαϊκούς και τεχνοκράτες με εξειδικευμένη γνώση στα θέματα εκπαίδευσης παιδιών με ιδιαιτερότητες.

Άντρος Καυκαλιάς – Μέλος Επιτροπής και βουλευτής ΑΚΕΛ:

  • Συζητήθηκαν εκ νέου στην Επιτροπή Παιδείας τα ζητήματα που αφορούν την ειδική εκπαίδευση και την στήριξη των παιδιών με αναπηρίες στις σχολικές μονάδες. Για ακόμη μια φορά το Υπουργείο Παιδείας προκλητικά παρουσιάστηκε ανέτοιμο να δώσει απαντήσεις για σειρά ζητημάτων, τα οποία έχουν εγερθεί κατ’ επανάληψη σε προηγούμενες συνεδρίες της Επιτροπής που εξετάσαμε το συγκεκριμένο θέμα.
  • Θέματα που αφορούν στις δομές, τη στελέχωση των υπηρεσιών, θέματα που έχουν να κάνουν με την ενίσχυση της υπηρεσίας των εκπαιδευτικών ψυχολόγων και των κλινικών ψυχολόγων, καθυστερήσεις που παρουσιάζονται στην εξέταση των αιτημάτων, ζητήματα που αφορούν στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές των «οροφών» που έχει εισαγάγει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, θέματα που έχουν να κάνουν με τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις στις οποίες φοιτούν παιδιά με αναπηρίες, τις έγκαιρες αξιολογήσεις, θέματα με τους συνοδούς, θέματα με τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας κοκ.
  • Ενώ όλα τα πιο πάνω θέματα έχουν εγερθεί πάρα πολλές φορές στο παρελθόν, σήμερα ακούσαμε από το Υπουργείο ότι θα καταγράψει τις εισηγήσεις, θα τις μελετήσει και θα επανέλθει. Αυτό που συμβαίνει είναι απαράδεκτο.

Δείτε Περισσότερα

Αποφάσεις Ολομέλειας

Προϋπολογισμός ΤΕΠΑΚ, χρηματοδότηση ΟΚΥπΥ, ολοήμερα σχολεία και ταυτοποίηση χρηστών καρτοκινητών

Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 25/04/2024, υπερψήφισε τον προϋπολογισμό του ΤΕΠΑΚ, τη χρονική παράταση της χρηματοδότησης των ελλειμμάτων του ΟΚΥπΥ, την επέκταση της περιόδου της λειτουργίας των ολοήμερων και θερινών σχολείων, την ταυτοποίηση των χρηστών καρτοκινητών, τη δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από το Υπουργείο Ενέργειας, τις νέες κατηγορίες δανείων από