Επιτροπή Παιδείας: Κατάργηση εξετάσεων τετραμήνων και ανάγκη επέκτασης λογοθεραπείας/εργοθεραπείας στα σχολεία

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 29/03/2023, εξέτασε την ακόλουθη πρόταση νόμου: 

Ο περί Κοινοτικών Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης όπως τροποποιήθηκε από τα άρθρα 3(2) και 4 του περί Μεταβιβάσεως της Ασκήσεως των Αρμοδιοτήτων της Ελληνικής Κοινοτικής Συνελεύσεως και περί Υπουργείου Παιδείας Νόμου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Κοινοτικών Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης Νόμου, ώστε να καταργηθούν οι ενδιάμεσες εξετάσεις στο τέλος του Α’ τετραμήνου στα δημόσια σχολεία μέσης εκπαίδευσης.  

Σύμφωνα με του εισηγητές, οι εξετάσεις του Α’ τετραμήνου έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια σημαντικού διδακτικού και εκπαιδευτικού χρόνου, τη δημιουργία αχρείαστου άγχους σε γονείς και μαθητές, την αύξηση της παραπαιδείας, αλλά και των ανισοτήτων ανάμεσα στους μαθητές που είτε διαμένουν σε απομακρυσμένες κοινότητες, είτε προέρχονται από οικονομικά ασθενέστερα στρώματα και δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν φροντιστηριακά μαθήματα. 

Η πρόταση επιθυμεί να καταργήσει από τη μία τις εξετάσεις τετραμήνων και από την άλλη ρυθμίζει για την τρέχουσα χρονιά την κατάργηση της πρώτης εξέτασης, για να μην περιλαμβάνεται το αποτέλεσμα της εξέτασης στη συνολική βαθμολογία των μαθητών. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, σε δηλώσεις του μετά την Επιτροπή, ανέφερε ότι η άποψη του ΑΚΕΛ είναι ότι πρέπει να καταργηθούν οι εξετάσεις τετραμήνων και να έρθει το Υπουργείο με ένα νέο σύστημα αξιολόγησης, «για να μην καταστρέψουμε το μέλλον των φετινών τελειόφοιτων», ανέφερε, χρησιμοποιώντας όπως είπε τα λόγια του Προέδρου Χριστοδουλίδη, που είχε πει ότι «θα έπρεπε να προσμετρήσει η εξέταση του Γενάρη σε ένα μικρό ποσοστό». «Τώρα μας λεν ότι κάτι τέτοιο δεν είναι νομικά ορθό», ανέφερε, σε σχέση με ενστάσεις της Νομικής Υπηρεσίας για τη συνταγματικότητα της πρότασης νόμου. Ο κ. Χριστοφίδης είπε ότι αυτό σημαίνει «είτε ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεσμευόταν για πράγματα που δεν είχαν καμία νομική βάση ή κάπου χάθηκε η αλήθεια στην πορεία», σημείωσε. 

«Επειδή πιστεύουμε και συμφωνούμε με τον κ. Χριστοδουλίδη ότι δεν πρέπει να καταστρέψουμε το μέλλον των παιδιών μας και ιδιαίτερα των φετινών τελειόφοιτων, καταθέσαμε την πρόταση νόμου που, μετά τα όσα ευτράπελα του Γενάρη, διαρροές θεμάτων, απαράδεκτα δοκίμια, καθυστερήσεις μιάμιση ώρα στο να γράψουν τα παιδιά, δεύτερη εξέταση για τα Νέα Ελληνικά, ευτράπελα τα οποία κατά την άποψή μας θέτουν και νομικά ζητήματα για το κατά πόσο αυτή η εξέταση μπορεί να σταθεί και νομικά», σημείωσε. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ είπε ότι για πρώτη φορά στην Επιτροπή Παιδείας ακούστηκαν δύο καινούριες απόψεις. Οι Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας επιβεβαίωσαν ότι υπάρχουν αυξημένες αναφορές για άγχος στα παιδιά αλλά και  αυξημένα αιτήματα κατ’ οίκον διδασκαλίας και παροχής διευκολύνσεων σε παιδιά που αντιμετωπίζουν επιπρόθσετα προβλήματα. Η δεύτερη άποψη ήταν από τον Πρόεδρο του Τμήματος Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου, «που τεκμηρίωσε γιατί και επιστημονικά από τους καθ’ ύλην αρμόδιους πανεπιστημιακούς, η εξέταση των τετραμήνων είναι πλέον πλήρως αποτυχημένη», όπως είπε. 

«Θέλουμε ένα καλέσουμε την κυβέρνηση και όλα τα κόμματα να στηρίξουν την πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ, που λέει αυτά που έλεγε μέχρι χθες και ο κ. Χριστοδουλίδης, ότι φυσικά και πρέπει να καταργηθούν οι εξετάσεις τετραμήνων και ότι δεν θα καταστρέψουμε το μέλλον των φετινών μας τελειόφοιτων λόγω των λαθών και των απαράδεκτων ενεργειών του Υπουργείου Παιδείας. Καταργούμε τις εξετάσεις, δίδουμε την ευκαιρία μέχρι το καλοκαίρι στο ΥΠΑΝ να φέρει μια νέα πρόταση, διορθώνουμε τη φετινή χρονιά και ξεκινούμε χωρίς θύματα, χωρίς θυματοποιήσεις, χωρίς την επανάληψη των τραγικών λαθών του παρελθόντος, με ένα καινούριο σύστημα αξιολόγησης». 

Αναφορικά με τη θέση της Νομικής Υπηρεσίας για αντισυνταγματικές διατάξεις, ο κ. Χριστοφίδης είπε «όταν και η Βουλή και η κυβέρνηση συμφωνούν σε κάτι, μπορούμε εύκολα να προχωρήσουμε», σημείωσε, προσθέτοντας ότι «ερχόμαστε να βάλουμε σε νόμο τις δεσμεύσεις απέναντι στον κυπριακό λαό του κ. Χριστοδουλίδη, δεν βλέπουμε κανένα λόγο γιατί η κυβέρνηση να διαφωνεί με αυτή την πρόταση νόμου». 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Κάρουλλας είπε ότι το ΔΗΣΥ θεωρεί ότι η πρόταση του ΑΚΕΛ είναι εκτός συνταγματικών πλαισίων, με βάση τα όσα είπε και η Νομική Υπηρεσία, «αφού επεμβαίνει στη διοικητική αρμοδιότητα για τον καθορισμό και τη διενέργεια εξετάσεων που είναι αρμοδιότητα της εκτελεστικής εξουσίας». 

Όσον αφορά την ουσία της πρότασης, «αυτό που καταγράφεται είναι η μη προσμέτρηση της βαθμολογίας της εξέτασης του πρώτου τετραμήνου στην τελική αξιολόγηση των παιδιών. Ουσιαστικά αυτό παραβιάζει τα αποκρυσταλλωμένα κεκτημένα δικαιώματα των παιδιών, δηλαδή τη βαθμολογία την οποία έχουν αποκομίσει από την εξέταση του πρώτου τετραμήνου», σημείωσε. 

«Εμείς διαφωνούμε και λέμε ότι η πρόταση είναι άνευ αντικειμένου και για σκοπούς εντυπωσιασμού», σημείωσε, προσθέτοντας ότι το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται άμεσα ένα αξιόπιστο και παραγωγικό σύστημα αξιολόγησης, τόσο για το παιδί, όσο και για το ίδιο το σύστημα, που να συμβάλλει σε ένα αποδεκτό και αξιόπιστο κυπριακό απολυτήριο διεθνώς. 

Σημείωσε ότι χρειάζεται να γίνουν βελτιώσεις και αλλαγές στον θεσμό των εξαμήνων, αλλά όχι κατάργηση, αναφερόμενος στα θετικά του θεσμού, όπως ο διαμοιρασμός της ύλης, η έμφαση στην προφορική αξιολόγηση, η οικοδόμηση ενός αξιόπιστου συστήματος για το αδιάβλητο και την κεντρική αξιολόγηση που ενισχύει την αξιοπιστία και το αδιάβλητο, όπως είπε. 

«Η κυβέρνηση πρέπει να ξεκαθαρίσει, έπειτα από αντικρουόμενες απόψεις, αν εργάζεται για κατάργηση ή για βελτίωση του θεσμού των τετραμήνων», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «αναμένουμε την αξιολόγηση του θεσμού για την κατάδειξη των αναγκαίων αλλαγών», είπε, προσθέτοντας ότι το ΔΗΣΥ ζήτησε συγκριτική παρουσίαση του συστήματος αξιολόγησης του μαθητή στις 27 χώρες της ΕΕ για ενημέρωση και αξιοποίηση της διεθνούς και ευρωπαϊκής εμπειρίας. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, χαιρέτισε το ότι η Υπουργός Παιδείας, αφουγκράστηκε τα θέματα που σημειώθηκαν με τα τετράμηνα και πήρε στο Υπουργικό συγκεκριμένη πρόταση που θα συζητηθεί την ερχόμενη βδομάδα στην επιτροπή Παιδείας. 

«Μέχρι τον Ιούνιο το θέμα αυτό θα λήξει, έτσι ώστε, τη νέα χρονιά, άπαντες να γνωρίζουν το νέο σύστημα αξιολόγησης των παιδιών μας». Πρόσθεσε ότι «τα τετράμηνα δυστυχώς έχουν αποτύχει και αυτό καταγράφεται μέσα από τα αριθμητικά δεδομένα των μέσων βαθμολογιών, όχι μόνο της Μέσης αλλά και της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, οι οποίες ποτέ δεν έχουν δοθεί από το Υπουργείο Παιδείας», σημείωσε. 

Αναφορικά με τη φετινή χρονιά, ο κ. Σαββίδης είπε ότι όντως η πρόταση της Υπουργού δεν δίνει λύση σ’ αυτό, αλλά το θέμα θα συζητηθεί στην Επιτροπή Παιδείας «και όπου μπορούμε να βάλουμε τη δική μας ψηφίδα θα το πράξουμε». 

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε ότι το ΔΗΚΟ έχει συγκεκριμένη πρόταση την οποία θα καταθέσει στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής. Είπε ότι μπαίνει και ο προβληματισμός κατά πόσο θα πρέπει να μειωθούν τα μαθήματα εξέτασης στο γυμνάσιο, γιατί «υπάρχει ένα τεράστιο κενό μεταξύ δημοτικής και μέσης». 

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης, είπε ότι ο σημερινός τρόπος αξιολόγησης των παιδιών με τον θεσμό των τετραμήνων έχει αποτύχει παταγωδώς. Σημείωσε ότι ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει εντοπίσει το πρόβλημα και με τη νέα Υπουργό, με αποτέλεσμα να προτείνουν αλλαγές για το δεύτερο τετράμηνο και μελέτη και αξιολόγηση του θεσμού με επιστημονικό τρόπο, για να έρθουν με εισηγήσεις για τη νέα χρονιά. 

«Το μεγάλο πρόβλημα που παρουσιάζεται είναι τα αποτελέσματα του πρώτου τετραμήνου. «Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει δεσμευτεί προεκλογικά για μείωση της βαρύτητας στο 5%. Δυστυχώς, με διάφορες ενέργειες υπηρεσιακών αλλά και γνωματεύσεις από την εισαγγελία μάς έχει ειπωθεί ότι δεν μπορεί να γίνει. Απορρίπτουμε αυτή τη θέση ως ΔΗΠΑ και ζητούμε επιτακτικά, τόσο από τους τεχνοκράτες του Υπουργείου, όσο και από τη Γενική Εισαγγελία, να βρουν εκείνους τους τρόπους και τις μεθόδους για να υλοποιηθεί η εξαγγελία του Προέδρου για τη βαρύτητα 5% στο α’ εξάμηνο». 

Ο ανεξάρτητος Βουλευτής Ανδρέας Θεμιστοκλέους είπε ότι η Βουλή δεν έχει κανένα δικαίωμα να καταργεί από μόνη της κανονισμούς, να καθορίζει ωρολόγια προγράμματα ή να προδιαγράφει εξετάσεις κατά το δοκούν. «Η πρόταση δεν έχει καμία συνταγματική βάση, είναι καθαρά αντισυνταγματική και θα πρέπει να απορριφθεί», σημείωσε, προσθέτοντας ότι το πρώτο τετράμηνο, που έγιναν ήδη οι εξετάσεις, «είναι αναπόσπαστο μέρος της εξέτασης για τη σχολική χρονιά ‘22-‘23 και δεν μπορεί κανένας, ούτε ακόμα Πρόεδρος της Δημοκρατίας να αλλάξει τη βαρύτητα της εξέτασης, πρώτο επειδή θα ήταν άδικο για τα παιδιά και δεύτερο διότι θα αφαιρούσε τη σημασία και την αξία των τετραμήνων, όπως αυτή εμπεριεχόταν στον νόμο», ανέφερε. 

Ο κ. Θεμιστοκλέους πρότεινε είτε να καταργηθεί το πρώτο τετράμηνο, είτε η εξέταση να ολοκληρώνεται πριν την έναρξη των διακοπών των Χριστουγέννων. Σε ό,τι αφορά τη βαρύτητα των δύο τετραμήνων, είπε ότι αυτή δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητη από τον εκπαιδευτικό χρόνο που δαπανάται για τη διδασκαλία της ύλης για κάθε τετράμηνο, προτείνοντας η βαρύτητα του α’ τετραμήνου να είναι 4/9 και του β τετραμήνου 5/9. 

Συνέχισε λέγοντας ότι αν καταργηθεί το α’ τετράμηνο, θα γίνεται ολική εξέταση τον Ιούνιο. «Το γενικό της κάθε εξέτασης επ’ ουδενί δεν πρέπει να καταργηθεί. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να αξιολογηθεί η σχολική μονάδα», τόνισε. 

Απαντώντας στο γεγονός ότι οι μαθητές είναι υπέρ της αλλαγής της βαρύτητας του α’ τετραμήνου, ο κ. Θεμιστοκλέους είπε ότι «δεν πιστεύω ότι η Κυπριακή Δημοκρατία πρέπει πάντοτε να υπακούει στις απόψεις των μαθητών. Δεν έχουν ολοκληρωμένη ακόμα άποψη για το τι είναι γενικό καλό και πώς εξυπηρετείται αυτό». 

Ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών (ΠΣΕΜ), Αλέξανδρος Παχίτης, εξέφρασε την ελπίδα η επαναφορά του συγκεκριμένου θέματος στο προσκήνιο να ανοίξει επιτέλους τον διάλογο για εξεύρεση ενός νέου τρόπου αξιολόγησης και κατάργηση του θεσμού των τετραμήνων, με τη συμμετοχή όλων των φορέων στον διάλογο. 

«Ως ΠΣΕΜ έχουμε έτοιμες προτάσεις τις οποίες είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε και στην Επιτροπή Παιδείας και στην Ολομέλεια της Βουλής εφόσον χρειαστεί, ώστε να βρούμε αυτό τον τρόπο αξιολόγησης που θα εξυπηρετεί τον μαθητή αλλά και το καλό της Παιδείας του τόπου μας». 

Η ΠΣΕΜ προτείνει οι μαθητές να αξιολογούνται μεν στα δύο τετράμηνα, αλλά όχι με τον τρόπο με τον οποίο γίνεται τώρα. «Να υπάρχουν γραπτά που να ετοιμάζονται από τις σχολικές μονάδες ανεξάρτητα, όχι από το Υπουργείο και επίσης στην αξιολόγηση να συμπεριλαμβάνονται και εναλλακτικοί τρόποι, όπως για παράδειγμα τα πρότζεκτς και η συμμετοχή των μαθητών σε σχολικές δραστηριότητες». 

Ερωτηθείς κατά πόσο είναι ικανοποιημένοι ως ΠΣΕΜ με όσα ακούστηκαν σήμερα στην Επιτροπή, ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ απάντησε ότι  «είμαστε εν μέρει ικανοποιημένοι γιατί επιτέλους το Υπουργείο αντιλήφθηκε συμμερίστηκε τις ανησυχίες των μαθητών. Είναι κάτι το οποίο χαιρετίζουμε και είναι θετικό για εμάς. Ωστόσο οι προεκλογικές δεσμεύσεις του κ. Χριστοδουλίδη για μείωση της βαρύτητας των εξετάσεων του πρώτου τετραμήνου στο 5% ή 10% δεν υλοποιήθηκε, το οποίο είναι κάτι που μας λυπεί». 

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή συζήτησε το ακόλουθο θέμα: 

Ανάγκη για επέκταση της λογοθεραπείας και εργοθεραπείας στα σχολεία  

Την μεγάλη ανάγκη για επέκταση της λογοθεραπείας και εργοθεραπείας σε περισσότερες βαθμίδες και σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης υπογράμμισε η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας, μετά από εισήγηση του Προέδρου της, Παύλου Μυλωνά. Ο κ. Μυλωνάς σημείωσε κατά τη συνεδρίαση ότι η Επιτροπή Παιδείας ξεκινά μία διαδικασία διαβουλεύσεων και επαφών, ώστε να εξευρεθούν οι απαραίτητοι πόροι, ώστε να προσφέρονται σε περισσότερους μαθητές υπηρεσίες λογοθεραπείας και εργοθεραπεία. 

Όπως αναφέρθηκε κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής, το Υπουργείο Παιδείας παρέχει λογοθεραπεία και εργοθεραπεία σε παιδιά με ειδικές ανάγκες μόνο, που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Για τον σκοπό αυτό ερδογοτούνται 333 λογοθεραπευτές, που παρέχουν υπηρεσίες σε δημοτικά και ειδικά σχολεία, για να καλύπτουν τις ανάγκες περίπου 5300 παιδιών. Αναφέρθηκε, επίσης, ότι εργοδοτούνται από το Υπουργείο 36 εργοθεραπευτές, οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες μόνο σε ειδικά σχολεία. 

Όπως εξήγησε εκπρόσωπος του Υπουργείου, εάν κάποια παιδιά δεν παρουσιάζουν σοβαρό πρόβλημα, αλλά μόνο ψεύδισμα ή ελαφρύ τραυλισμό, τότε δεν καλύπτονται από τους λογοθεραπευτές του σχολείου και αν οι γονείς τους το επιθυμούν, μπορούν να καταφύγουν σε ιδιώτες για να ζητήσουν θεραπεία. 

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε κατά τη συνεδρίαση, στη σημασία της πρώιμης παρέμβασης, ήδη από τα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού. Αναφέρθηκε ότι η πρώιμη παρέμβαση θα μειώσει τα προβλήματα στο μέλλον και επισημάνθηκε ότι «ένα παραβατικό παιδί, μελλοντικά θα είναι παραβατικός πολίτης». 

Στόχος της Επιτροπής Παιδείας, όπως ανέφερε ο Πρόεδρός της και Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση, είναι να μπει η εργοθεραπεία και στη δημοτική εκπαίδευση και στα νηπιαγωγεία, καθώς και η επέκταση της λογοθεραπείας στη μέση και τεχνική εκπαίδευση. Γι’ αυτό και η συζήτηση άνοιξε στην Επιτροπή, όπως είπε, ώστε να βρεθούν λεφτά για να διοριστούν τέτοιοι επαγγελματίες στα σχολεία. «Αυτά τα χρήματα θα τα βρούμε από το λίπος, που υπάρχει στη δημόσια υπηρεσία και όχι μόνο», σημείωσε χαρακτηριστικά. 

Εξήγησε ότι διάφορες κατηγορίες παιδιών έχουν ανάγκη τη βοήθεια αυτών των ειδικοτήτων, όπως παιδιά με ελαφρύ αυτισμό, με ΔΕΠΥ, υπερκινητικότητα, αλλά και παιδιά με σοβαρότερα προβλήματα. Μάλιστα, έκανε λόγο για «παραπαιδεία» και στο θέμα της λογοθεραπείας και εργοθεραπείας στην Κύπρο, επισημαίνοντας την αύξηση του αριθμού των ιδιωτών που προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες. 

Εξήγησε ότι η λογοθεραπεία προσφέρεται σε περιορισμένο βαθμό στην δημοτική εκπαίδευση. «Η πρόληψη από 0-3 ετών, σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και νηπιαγωγεία, αλλά και στη δημοτική εκπαίδευση πρέπει να είναι ολιστική», ανέφερε, επισημαίνοντας ότι «η εργοθεραπεία απουσιάζει γενικά και προσφέρεται μόνο στα ειδικά σχολεία». 

«Η εργοθεραπεία είναι όπως το νερό στον οργανισμό του ανθρώπου για το ½ περίπου των παιδιών στις σχολικές μονάδες, δηλαδή το ½ δύναται να εμπίπτει στην κατηγορία ειδικής εκπαίδευσης» είπε, προσθέτοντας ότι «η εργοθεραπεία μπορεί να κάνει θαύματα για τα παιδιά μας, τα οποία αν δεν στηριχθούν, μπορεί να παρουσιάσουν αναλφαβητισμό και παραβατικότητα». 

Αρκετά παιδιά στο δημοτικό σχολείο στερούνται «στοιχειωδών δεξιοτήτων», επεσήμανε ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Πρόδρομος Αλαμπρίτης, επικαλούμενος την εμπειρία του ως εκπαιδευτικός, σημειώνοντας ότι πολλά παιδιά δυσκολεύονται ακόμα και να δέσουν τα κορδόνια των παπουτσιών ή να αλλάξουν ρούχα για τη γυμναστική. Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση, ανέφερε ότι «πρέπει να μας απασχολήσει πως ενισχύουμε τη λογοθεραπεία, που παρέχεται στα παιδιά, γιατί μπορεί να ωφελήσει πολύ», προσθέτοντας ότι πρέπει να επεκταθεί στη Μέση Εκπαίδευση. 

Όσον αφορά την εργοθεραπεία, σημείωσε ότι θα πρέπει να ενταχθεί στα δημοτικά σχολεία και στη Μέση Εκπαίδευση, ώστε να γίνεται σωστή διάγνωση και θεραπεία. «Αναμένουμε στις επόμενες συνεδρίες και την τοποθέτηση του Υπουργείου Παιδείας για το συγκεκριμένο θέμα», κατέληξε. 

Σε παρέμβασή του κατά τη συνεδρίαση, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Αντρέας Καυκαλιάς, υπογράμμισε ότι είναι σημαντικό να προχωρήσει από το Υπουργείο Παιδείας και η προετοιμασία νομοσχεδίου για την ειδική εκπαίδευση. 

Σε δηλώσεις του για το θέμα, ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης, ανέφερε ότι είναι «μεγάλη ντροπή για την κοινωνία και την πολιτεία» το γεγονός ότι προσφέρεται με περιορισμούς η λογοθεραπεία και η εργοθεραπεία στα σχολεία. «Υπάρχει τεράστια ανάγκη η εργοθεραπεία να λειτουργήσει και στα υπόλοιπα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία, πέρα από τα ειδικά σχολεία, και οι δύο αυτές μέθοδοι να ενταχθούν και στη Μέση Εκπαίδευση». 

«Είναι δέσμευση της Επιτροπής Παιδείας και θα κάνουμε πολλές προσπάθειες για να βρεθούν τα κονδύλια με το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να υπάρχει πλήρης παρουσία και της λογοθεραπείας και της εργοθεραπείας, τόσο στην Δημοτική, όσο και στη Μέση Εκπαίδευση», είπε ο κ. Τρυφωνίδης.  Τέλος, υπογράμμισε της σημασία της πρώιμης παρέμβασης, που θα περιορίσει πολύ τα προβλήματα αυτά, σημειώνοντας ότι υπάρχιε ολοκληρωμένη εισήγηση στο πρόγραμμα του Προέδρου της Δημοκρατίας για τα παιδιά που χρειάζονται τέτοια βοήθεια. 

Σε παρέμβασή του κατά τη συνεδρίαση, ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Αντρέας Αποστόλου, ανέφερε ότι είναι «κόκκινη γραμμή» για τους βουλευτές της συμπολίτευσης η προώθηση των σχεδιασμών της κυβέρνησης για στήριξη των παιδιών με αναπηρίες στα σχολεία. 

Nomoplatform-ΚΥΠΕ 

Δείτε Περισσότερα

Θεσμών

Ψήφιση του πλαισίου για «πόθεν έσχες» εντός Μαΐου επιδιώκει η Επ. Θεσμών

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 29/04/2024, εξέτασε τις ακόλουθες προτάσεις νόμου: Ο περί του Προέδρου, των Υπουργών και των Βουλευτών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και Έλεγχος Περιουσίας) (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 Ο περί Ορισμένων Δημόσια Εκτεθειμένων Προσώπων και Ορισμένων Αξιωματούχων της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση

Nomopress

Συμμετοχική δημοκρατία, Ευρωπαϊκή Ένωση και νεολαία

Η τρίτη έκδοση του Nomopress είναι γεγονός. Ενημερωθείτε για τη συμμετοχική δημοκρατία, τη σημασία των ευρωεκλογών για την Κύπρο, τον ρόλο των νέων τεχνολογιών στην ενίσχυση της διακυβέρνησης, τα 20 χρόνια πορείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Κοινή Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Ασφάλειας (ΚΕΠΠΑ), την ιδέα ενός κοινού ευρωπαϊκού στρατού, το μεταναστευτικό, τον πρωτογενή τομέα στην