Επιτροπή Μεταφορών: Ανάγκη αναβάθμισης δρόμου Καντού-Ομόδους και ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά η διάρκεια της συνεδρίας στις 27/01/2022, εξέτασε το σχέδιο νόμου που προνοεί:

  • Την διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών.

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή συζήτησε θέματα που αφορούν:

  • Την ανάγκη αναβάθμισης και κατασκευής βελτιωτικών έργων στον δρόμο Καντού-Ομόδους.
  • Την παρακολούθηση και αξιολόγηση της πορείας υλοποίησης του ενιαίου σχεδιασμού ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας μετά την υπογραφή των συμβολαίων και την παραχώρηση του κρατικού λιμένα στον ιδιώτη επενδυτή.

Αναλυτικά τα σχέδια νόμου:

Ο περί Διαχείρισης της Ασφάλειας των Οδικών Υποδομών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021

Σκοπός του προτεινόμενου νομοσχεδίου είναι η εναρμόνιση με την πράξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τίτλο – «Οδηγία (ΕΕ) 2019/1936 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Οκτωβρίου 2019 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2008/96/ΕΚ, για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών».

Δηλώσεις:

Μελέτη για την αναβάθμιση του δρόμου Καντού – Ομόδους, ζήτησε η Επιτροπή Μεταφορών

Μελέτη για αναβάθμιση του δρόμου Καντού – Ομόδους, που οδηγεί στα κρασοχώρια της επαρχίας Λεμεσού, ζήτησε η Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους. Για την παρουσίαση της μελέτης, τέθηκε χρονοδιάγραμμα δύο μηνών, οπότε και θα οριστεί νέα συνεδρίαση της Επιτροπής.

Το ζήτημα τέθηκε ως εισήγηση από τους βουλευτές Μάριο Καρογιάν, Μαρίνο Μουσιούττα, Αλέκο Τρυφωνίδη και Μιχάλη Γιακουμή και στη συνεδρίαση τοποθετήθηκαν εκπρόσωποι του Τμήματος Δημοσίων Έργων, της Αστυνομίας και Πρόεδροι των κοινοτήτων που διασχίζει ο δρόμος.

Όπως ανέφερε κατά τη συνεδρίαση ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Βουλευτής της ΔΗΠΑ Μαρίνος Μουσιούττας, πρόκειται για τον δρόμο όπου έχει καταγραφεί το πιο πολύνεκρο δυστύχημα στην Κυπριακή Δημοκρατία μέχρι στιγμής. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής συμπλήρωσε ότι «είναι ένας δρόμος πρωταρχικής σημασίας, αφού χρησιμοποιείται και από κατοίκους της ορεινής Λεμεσού, καθώς και από χιλιάδες τουρίστες καθημερινά, αφού μόνο το Όμοδος προσελκύει 1,5 εκατ. επισκέπτες τον χρόνο».

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Γιαννάκης Γαβριήλ, τόνισε ότι για να προκύψει οποιαδήποτε λύση, απαραίτητη είναι η λήψη πολιτικής απόφασης για την κάλυψη του κόστους του έργου. «Στον προϋπολογισμό του 2022 δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ γι’ αυτό τον δρόμο. Θα πρέπει να μας ενημερώσει η κυβέρνηση, κατά πόσο μπορεί να υπάρξει συμπληρωματικός προϋπολογισμός ή αν θα καταλήξουμε και πάλι σε μπαλώματα, όπως και μέχρι τώρα», κατέληξε.

Στη συζήτηση τοποθετήθηκε και ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Νίκος Κέττηρος, ο οποίος σημείωσε ότι «προκαλεί το γεγονός ότι ακούμε εξαγγελίες για κίνητρα, ώστε να κατοικήσουν νέοι σε ορεινές περιοχές, αλλά οι δρόμοι όχι μόνο δεν είναι εύκολα προσβάσιμοι, αλλά εγείρουν και θέματα ασφάλειας». Υπογράμμισε ότι στον δρόμο αυτό έχασαν τη ζωή τους 19 άνθρωποι στο διάστημα 2005 – 2021 και αναρωτήθηκε αν έχει προβληματίσει τις αρμόδιες αρχές ο αριθμός αυτός.

Προβληματισμό για την κάλυψη του κόστους ενός τέτοιου έργου διατύπωσε και ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρίστος Ορφανίδης, ο οποίος ανέφερε ότι «χωρίς συμπληρωματικό προϋπολογισμό, η όποια συζήτηση είναι άσκοπη».

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων, Σταύρος Παπαδούρης, είπε ότι «δεν είναι μόνο θέμα προϋπολογισμού» η εκπόνηση έργων, αλλά και βούλησης. Συμπλήρωσε ότι ο δρόμος αυτός είναι έργο, που θα συμβάλει και στην τουριστική ανάπτυξη των κρασοχωριών.

Εκ μέρους του Τμήματος Δημοσίων Έργων, ο Χαράλαμπος Κάης, ανέφερε ότι έχει εγκριθεί η κατασκευή τριών κόλπων βαρέων οχημάτων κατά μήκος του δρόμου αυτού, ώστε να διευκολύνεται η προσπέραση από μικρότερα οχήματα. «Για τους κόλπους υπάρχει μελέτη και εκτίμηση κόστους, έχουμε πάρει εγκρίσεις και αναμένεται οι δύο από αυτούς να υλοποιηθούν εντός του 2022», ανέφερε. Συμπλήρωσε ότι έγινε και εισήγηση για εντατικοποίηση της αστυνόμευσης, για αντιμετώπιση των υψηλών ταχυτήτων. Όσον αφορά την πρόταση για δημιουργία τρίτης λωρίδας, κατά το παράδειγμα του δρόμου Λεμεσού – Σαϊττά, είπε ότι η παρουσία της τρίτης λωρίδας δημιούργησε άλλα προβλήματα και δεν συνίσταται ως μέτρο.

Ο εκπρόσωπος της Αστυνομίας ανέφερε ότι με τη λήψη κάποιων μέτρων, τα θανατηφόρα δυστυχήματα στον δρόμο αυτό μειώθηκαν από τρία το 2019 σε δύο το 2020 και ένα το 2021. Απέδωσε τα περισσότερα ατυχήματα στις υψηλές ταχύτητες που παρατηρούνται, λόγω της μεγάλης κλίσης του δρόμου και τόνισε ότι σύντομα θα αξιοποιηθεί το νέο σύστημα φωτοεπισήμανσης με κινητές κάμερες. «Θα υπάρχουν καθημερινά 1-2 τέτοιες συσκευές στον δρόμο αυτό, για τον έλεγχο των ορίων ταχύτητας», είπε και σημείωσε ότι ήδη υπάρχει μία καταγγελία για τον δρόμο αυτό, από την κάμερα που χρησιμοποιείται στην επαρχία Λεμεσού.

Ενστάσεις διατυπώθηκαν εκ μέρους της Ένωσης Κοινοτήτων και των Προέδρων των Κοινοτικών Συμβουλίων της περιοχής, οι οποίοι συμμετείχαν στη συζήτηση, διατυπώνοντας το αίτημα για υποβοήθηση της κυκλοφορίας μέσω τρίτης λωρίδας. Τόνισαν ότι η συχνή παρουσία φορτηγών στον δρόμο οδηγεί σε απόπειρες προσπέρασης, που καθίστανται επικίνδυνες λόγω της κλίσης που έχει ο δρόμος.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Κρασοχωριών, Αντρέας Σάββα, ανέφερε ότι το αίτημα για κατασκευή τρίτης λωρίδας κυκλοφορίας στηρίζεται σε μελέτη ομάδας καθηγητών από την Ελλάδα, για σχέδια ανάπτυξης ορεινών κοινοτήτων, και τόνισε ότι σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, η απόσταση μεταξύ Λεμεσού – Ομόδους θα μπορούσε να καλύπτεται σε διάστημα 20 λεπτών.

Στο κλείσιμο της συνεδρίασης, οι αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους ανέλαβαν να εξετάσουν τις επιλογές που μπορούν να εφαρμοστούν στον εν λόγω δρόμο και να επανέλθουν με μελέτη ενώπιον της Επιτροπής σε διάστημα δύο μηνών.

Δήλωση Βουλεύτριας ΔΗΣΥ κ. Φωτεινής Τσιρίδου μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών

Σήμερα στην Επιτροπή Μεταφορών συζητήσαμε για ακόμα μια φορά θέματα οδικής ασφάλειας, που για το ΔΗΣΥ είναι μαζί με άλλα πρώτιστο μέλημα στα πλαίσια της εθνικής του στρατηγικής, όπως επίσης και την παγκύπριας εμβέλειας ανάπτυξη του λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας, ύψους 1.2 δις.

Το πρώτο θέμα της συζήτησης αφορούσε την ανάγκη αναβάθμισης και  διενέργειας βελτιωτικών έργων στο δρόμο Καντού – Ομόδους, που αποτελεί ένα από τους πολύ σημαντικούς δρόμους που έχουμε στην Λεμεσό, αφού οδηγεί σε όλα τα κρασοχώρια της πόλης.  Επιπλέον το τμήμα δημοσίων έργων ανέφερε πως ξεκινούν βελτιωτικά έργα και στους γύρω δρόμους, με προσθήκη πεζοδρομίων, επαρκούς φωτισμού και δημιουργίας ακόμα δύο κόλπων εντός του 2022 για να μπορούν να εξέρχονται τα φορτηγά. Επισημάνθηκε έντονα πως για να μπορεί να γίνει αυτή η βελτίωση και να μειωθούν τα ατυχήματα πρέπει οι οδηγοί να τηρούν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και να μην τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα που τις περισσότερες φορές αποβαίνει μοιραία. Στην συζήτηση καταλυτική παρέμβαση είχε ο διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών που, μεταξύ άλλων, διαβεβαίωσε πως θα βρεθούν οι λύσεις το συντομότερο δυνατό. Το θέμα θα επανέλθει στην επιτροπή για να παρουσιαστούν οι προτάσεις για υλοποίηση του έργου.

Περαιτέρω, η επιτροπή ενημερώθηκε για την πρόοδο που σημειώθηκε αναφορικά με το σχέδιο υλοποίησης της ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας μετά από την παραχώρηση του κρατικού λιμένα σε ιδιώτη επενδυτή. Το έργο αποτελεί παγκύπριας εμβέλειας ανάπτυξη , που όχι μόνο θα γίνει πόλος έλξης για κατοίκους και άλλων περιοχών αλλά και που παράλληλα θα δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας.  Ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών, Συγκοινωνιών και Έργων καθώς και ο εκπρόσωπος του υφυπουργείου Τουρισμού ενημέρωσαν την επιτροπή για την πρόοδο που γίνεται και επισήμαναν πως δεν υπάρχουν οποιαδήποτε προβλήματα και όλες οι διαδικασίες βρίσκονται εντός των απαραίτητων χρονοδιαγραμμάτων. Σήμερα, υπογράφτηκε και το σχετικό τελικό σχέδιο της εν λόγω ανάπτυξης (Master Plan) μεταξύ Αρχής Λιμένων Κύπρου και Υπουργείου Μεταφορών.  Το έργο ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας περιλαμβάνει επενδύσεις από τον ιδιώτη επενδυτή ύψους 1,2 δισ.ευρώ.

Πηγή δηλώσεων – ΚΥΠΕ

Δείτε Περισσότερα

Αποφάσεις Ολομέλειας

Πόθεν έσχες, προϋπ. €351.3 εκ., προαγωγές δημοσίου, Ταμείο Αλληλεγγύης και επίδομα τέκνου

Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 11/07/2024, υπερψήφισε τις προτάσεις νόμου για το πόθεν έσχες, τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό ύψους €351.3 εκ., τη μείωση της βαρύτητας του κριτηρίου της ετήσιας υπηρεσιακής έκθεσης για προαγωγές στη δημόσια υπηρεσία, τις προτάσεις νόμου για ρυθμίσεις στο Ταμείο Αλληλεγγύης για τους κουρεμένους και την αύξηση του

Εσωτερικών

Αντιδράσεις στη Βουλή από Προέδρους ΕΟΑ για διάταγμα ΥΠΕΣ για πολεοδομικές άδειες

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εσωτερικών, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 11/07/2024, συζήτησε το ακόλουθο θέμα: Εκχώρηση πολεοδομικών εξουσιών και αρμοδιοτήτων στους ΕΟΑ Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η εκχώρηση πολεοδομικών εξουσιών και αρμοδιοτήτων του Υπουργού Εσωτερικών στους Επαρχιακούς Οργανισμούς Αυτοδιοίκησης δυνάμει διατάγματος. Αντιδράσεις στη Βουλή από Προέδρους ΕΟΑ για διάταγμα