Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συνεδρία της στις 6 Φεβρουαρίου 2025, υπερψήφισε ομόφωνα τους προϋπολογισμούς οργανισμών δημοσίου δικαίου για το 2025. Συγκεκριμένα υπερψηφίστηκαν οι προϋπολογισμοί του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, της Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών, του Ταμείου ΑΠΕ και του ΣΕΕΕ. Επιπλέον, υπερψήφισε την επιβολή πλαφόν σε συσκευασίες νερού σε συγκεκριμένα σημεία, την αύξηση ποινών για περιορισμό έξαρσης σφετερισμού ε/κ περιουσιών στα κατεχόμενα και τους νόμους για προστασία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών από ψηφιακούς κινδύνους.
Αναλυτικά, τα σχέδια νόμου που υπερψηφίστηκαν είναι τα εξής:
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η θέσπιση νομοθεσίας, ώστε να παρασχεθεί η εξουσία στον Υπουργό Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας με διάταγμά του να καθορίζει τις ανώτατες τιμές λιανικής πώλησης για βασικά προϊόντα διατροφής που διατίθενται από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένα σημεία πώλησης στα οποία εξ αντικειμένου δεν δύναται να αναπτυχθεί επαρκής ανταγωνισμός.
Με διάταγμα καθορίζεται πλαφόν στην τιμή του νερού σε συγκεκριμένους χώρους
Με 21 ψήφους υπέρ, 4 κατά και 13 αποχές, σε σύνολο 48 παρόντων Βουλευτών, η Ολομέλεια ψήφισε το απόγευμα το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο για την επιβολή πλαφόν σε συσκευασίες νερού, το οποίο πωλείται σε συγκεκριμένα σημεία όπου δεν υπάρχει επαρκής ανταγωνισμός. Δεν ψήφισαν 10 Βουλευτές.
Καταψηφίστηκαν επίσης τρεις τροπολογίες που κατατέθηκαν.
Με τη νομοθεσία που ψήφισε η Ολομέλεια παρέχεται η εξουσία στον Υπουργό Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας με διάταγμά του να καθορίζει τις ανώτατες τιμές λιανικής πώλησης του νερού από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένα σημεία πώλησης, όπου εξ αντικειμένου δεν δύναται να αναπτυχθεί επαρκής ανταγωνισμός.
Τα προϊόντα αφορούν το εμφιαλωμένο νερό σε συσκευασία των 500ml, το εμφιαλωμένο νερό σε συσκευασία των 750ml, το πόσιμο νερό σε ποτήρι των 500ml ή/και το πόσιμο νερό σε ποτήρι των 750ml και η υποχρέωση αφορά συγκεκριμένα σημεία πώλησης εντός αεροδρομίων, λιμανιών, αθλητικών χώρων, παραλιών, αρχαιολογικών χώρων, μουσείων, νοσηλευτηρίων, θεάτρων, κινηματογράφων, θεματικών πάρκων ή/και ζωολογικών κήπων.
Στο νόμο διευκρινίζεται η πρόνοια που προβλέπει ότι η ανώτατη τιμή πώλησης ισχύει μόνο για όρθιους καταναλωτές και προβλέπεται ότι αυτή δεν αφορά καθήμενους καταναλωτές προς τους οποίους προσφέρονται υπηρεσίες (παραγγελίες για σερβίρισμα από σερβιτόρους).
Σε ότι αφορά τις παραλίες περιλαμβάνονται όλες οι αδειοδοτημένες παραλίες των τοπικών αρχών με εγκεκριμένα σχέδια χρήσης παραλίας από την Κεντρική Επιτροπή Παραλιών και τις παραλίες όπου λόγω της μορφολογίας του σημείου ή/και του απομονωμένου χαρακτήρα, εξ αντικειμένου, δεν μπορεί να αναπτυχθεί επαρκής ανταγωνισμός.
Αυξήθηκε επίσης η προβλεπόμενη μέγιστη ποινή φυλάκισης και χρηματική ποινή που δύναται να επιβληθεί από δικαστήριο σε πρόσωπο το οποίο παραβαίνει ή παραλείπει να συμμορφωθεί με οποιαδήποτε διάταξη του νόμου ή πρόνοια των κανονισμών ή διαταγμάτων που εκδίδονται δυνάμει αυτού από ένα σε δύο έτη και από €5.000 σε €15.000, αντίστοιχα, ώστε η μέγιστη χρηματική ποινή που δύναται να επιβάλει το δικαστήριο να μην είναι μικρότερη από το μέγιστο διοικητικό πρόστιμο που δύναται να επιβάλει ο διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή.
Διαγράφηκε επίσης ο ορισμός του όρου «επιχείρηση» της ενδεικτικής αναφοράς ότι αυτός περιλαμβάνει κυλικεία, αναψυκτήρια, μπαρ, καφέ μπαρ, εστιατόρια και αυτόματους πωλητές και της εξουσίας του Υπουργού Ενέργειας να τροποποιεί με διάταγμά του τα παραρτήματα του προτεινόμενου νόμου.
Τοποθετήσεις Βουλευτών
Η ανεξάρτητη Βουλευτής Αλεξάνδρα Ατταλίδου ανέφερε ότι με το πλαφόν αντιμετωπίζεται η κοινωνική ανισότητα και αισχροκέρδεια και ειδικά σε περιόδους δύσκολες για τους πολίτες. Ανέφερε ότι το νερό είναι ένα βασικό αγαθό και όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση σε αυτό, προσθέτοντας ότι σε όλους τους δημόσιους χώρους έπρεπε να υπήρχαν βρύσες. Η κ. Ατταλίδου αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι με τη ρύθμιση αυτή μειώνονται και τα πλαστικά.
Ο Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασίας Πολιτών ανέφερε ότι σε ολόκληρη την Ευρώπη, σε όλους τους δημόσιους χώρους και ειδικά στα σχολεία υπάρχουν βρύσες και διερωτήθηκε γιατί στην Κύπρο υστερούμε, καθώς και ότι υπάρχει μάλιστα ευρωπαϊκή οδηγία για το δικαίωμα πρόσβασης σε νερό (right to water). Αναφέρθηκε και στην αντιμετώπιση της χρήσης πλαστικών με το συγκεκριμένο μέτρο.
Ο Σταύρος Παπαδούρης, επίσης Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων ανέφερε ότι για ένα απλό θέμα έγιναν πολλές συνεδριάσεις και έκανε ιδιαίτερη μνεία στο γεγονός ότι αφορά ρύθμιση σε χώρους όπου δεν υπάρχει υγιής ανταγωνισμός. Ανέφερε εξάλλου ότι η Βουλή κατηγορήθηκε για καθυστερήσεις, ωστόσο επήλθαν πολλές αλλαγές με προσθήκη προνοιών και εξέφρασε την ελπίδα να μην γίνονται καταχρήσεις.
Ο Βουλευτής ΕΔΕΚ, Ηλίας Μυριάνθους, ανέφερε ότι σε περιπτώσεις ολιγοπωλίων και μονοπωλίων παρατηρείται εκμετάλλευση και με το νομοσχέδιο γίνεται μια κίνηση προς τα εμπρός. Ανέφερε ότι ρυθμίσεις πρέπει να γίνουν και για άλλα αγαθά προς αποφυγή αισχροκέρδειας.
Ο Μιχάλης Γιακουμή, Βουλευτής ΔΗΠΑ-Συνεργασία, ανέφερε ότι πρόκειται για μέτρο προστασίας των καταναλωτών από την αισχροκέρδεια ειδικά σε δομές χωρίς εναλλακτική επιλογή. Το νερό, είπε, δεν ειναι πολυτέλεια αλλά βασικό αγαθό.
Ο Πανίκος Λεωνίδου του ΔΗΚΟ ανέφερε ότι με το νομοσχέδιο παρέχεται προστασία και στήριξη στους καταναλωτές σε περιόδους που τα οικονομικά τους είναι σε δυσχερή κατάσταση. Ανέφερε ότι σε περιπτώσεις που παρατηρηθεί ότι ο Υπουργός με τα διατάγματα λειτουργεί καταχρηστικά, η Βουλή είναι εδώ να τα δει στην πορεία. Ανέφερε εξάλλου ότι ο νόμος είναι ξεκάθαρος και δεν επιδέχεται παρερμηνεία.
Ο Κώστας Κώστα, Βουλευτής ΑΚΕΛ, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο είναι ένα σημαντικό εργαλείο αλλά δεν θα επιλύσει την αισχροκέρδεια. Εξέφρασε την ελπίδα να μην είναι άλλο ένα πυροτέχνημα, όπως το e-kalathi. Ο κ. Κώστα ανέφερε ότι εδώ και 8 μήνες κάποια μέλη της Επιτροπής Εμπορίου άκουσαν βαριές κουβέντες και τα εξ αμάξης γιατί συγκρούστηκαν με συμφέροντα, θέλοντας να πετύχουν κάτι καλό για τον κόσμο. Αναφέρθηκε στις τροπολογίες που καταθέτει το ΑΚΕΛ για προστασία του κόσμου.
Ο Κυριάκος Χατζηγιάννη, Βουλευτής ΔΗΣΥ, Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου ανέφερε ότι τα μέλη της επιτροπής άκουσαν πολλά κατά τη συζήτηση και ανέφερε ότι «δεν κάνεις ανόητες νομοθεσίες και βεγγαλικά για να τα βάλεις με την αγορά». Η αγορά είπε, καθορίζεται με την ζήτηση και την προσφορά και έτσι καθορίζονται και οι τιμές και διερωτήθηκε γιατί δεν επιβάλλεται πλαφόν και στο ηλεκτρικό ρεύμα που είναι κλειστή αγορά. Ο κ. Χατζηγιάννη τάχθηκε κατά της νομοθεσίας.
Ο Γιώργος Λουκαϊδης, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος ΑΚΕΛ, ανέφερε ότι αν δεν περάσουν οι τροπολογίες του κόμματός του για λογικές τιμές σε σημεία με τεράστια αισχροκέρδεια, τότε «θα κάνουμε μια τρύπα μέσα στο νερό».
Ο Νίκος Σύκας, Βουλευτής ΔΗΣΥ, αναφέρθηκε στις τεράστιες προσπάθειες της Επιτροπής Εμπορίου και στις επικρίσεις του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας για το πλαφόν και τις καθυστερήσεις. Μίλησε για τη φιλοσοφία της προσφοράς και ζήτησης αλλά την ίδια ώρα αναφέρθηκε και στο ότι είναι ένα βασικό αγαθό το νερό.
Ο Αβέρωφ Νεοφύτου, Βουλευτής ΔΗΣΥ, ανέφερε ότι ανεξάρτητα των τροπολογιών, καταψηφίζει το ν/σ γιατί τα πλαφόν δεν λύνουν οποιοδήποτε πρόβλημα, αλλά μετακυλούν το κόστος σε άλλα προϊόντα, δίνοντας το παράδειγμα της διπλάσιας τιμής στο σάντουιτς. Ανέφερε ότι τα νοικοκυριά γονατίζουν από το κόστος σε ενοίκια, στεγαστικά, ηλεκτρικό ρεύμα και υπεραγορές «αλλά θα λύσουμε το πρόβλημα με τα επικοινωνιακά πλαφόν και το e-kalathi».
Τροπολογίες που καταψηφίστηκαν
Με την πρώτη προτεινόμενη τροπολογία που συνυπέγραψαν οι Βουλευτές ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα, Γιαννάκης Γαβριήλ και Ανδρέας Πασιουρτίδης, καθώς και ο Βουλευτής των Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης σκοπείτο όπως ο Υπουργός Εμπορίου υποχρεούται στο διάταγμα που εκδίδει για τον καθορισμό ανώτατων τιμών λιανικής πώλησης, να συμπεριλάβει όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα που καθορίζονται στο παράρτημα Α του προτεινόμενου νόμου, χωρίς να επαφίεται στη διακριτική του ευχέρεια να επιλέξει τα προϊόντα για τα οποία θα καθορίσει ανώτατη τιμή λιανικής πώλησης.
Υπενθυμίζεται ότι στο παράρτημα Α του νομοσχεδίου το οποίο είχε δύο συσκευασίες νερού των 500 ml και 750 ml, περιλήφθηκαν μετά από εισηγήσεις βουλευτών και οι συσκευασίες των 300ml και του 1L.
Στη δεύτερη τροπολογία του ΑΚΕΛ προτείνετο όπως στο παράρτημα Α του νομοσχεδίου το οποίο περιλαμβάνει τα προϊόντα για τα οποία ο υπουργός δύναται να καθορίσει ανώτατες τιμές λιανικής πώλησης να προστεθεί και το εμφιαλωμένο νερό σε συσκευασία οποιασδήποτε άλλης ποσότητας που δεν προβλέπεται ήδη στο παράρτημα, η οποία βρίσκεται είτε εντός, είτε και εκτός ψυγείου.
Στην τρίτη τροπολογία επίσης του ΑΚΕΛ προβλέπετο να επιβληθεί υποχρέωση στις επιχειρήσεις να διασφαλίζουν ότι τουλάχιστον όλες οι συσκευασίες νερού το οποίο εμφιαλώνεται στη Δημοκρατία και διατίθενται προς πώληση, δεν θα υπερβαίνουν την προβλεπόμενη στο διάταγμα ανώτατη τιμή.
Επίσης, προβλέπετε ότι οι συγκεκριμένες συσκευασίες θα διατίθενται σε επαρκή ποσότητα στα σημεία που πώλησης που θα προβλέπονται στο διάταγμα του Υπουργού.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση του προϋπολογισμού του Ταμείου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας για τη διενέργεια πληρωμής από το ταμείο αυτού, ποσού ύψους €129.354.300 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2025.
Με αντιπαραθέσεις εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Ταμείου ΑΠΕ & ΕΞΕ
Με αντιπαραθέσεις για τις ευθύνες προηγούμενων και νυν κυβερνήσεων σχετικά με τις χρόνιες ανεπάρκειες της ενεργειακής πολιτικής, εγκρίθηκε ομόφωνα από την Ολομέλεια της Βουλής ο προϋπολογισμός του Ταμείου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας του 2025.
Ο προϋπολογισμός του Ταμείου ΑΠΕ & ΕΞΕ για το 2025, είναι ελλειμματικός κατά €58,7 εκατ., με δαπάνες €129,3 εκατ. και έσοδα €70,5 εκατ. Το έλλειμμα θα καλυφθεί από το αποθεματικό του Ταμείου, ύψους €63,8 εκατ. στο τέλος του 2024.
Ο Βουλευτής ΔΗΣΥ, Πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας, Κυριάκος Χατζηγιάννη ανέφερε ότι ενώ το Ταμείο πρέπει να προωθεί τις ΑΠΕ η Κυβέρνηση το χρησιμοποιεί για σχέδια κοινωνικής πολιτικής που δεν έχουν να κάνουν ποσώς με τη διείσδυση των ΑΠΕ, ενώ παρά τα εκατομμύρια που πληρώνουν οι καταναλωτές για ΑΠΕ παρατηρούνται φαινόμενα αποκοπής ρεύματος από φωτοβολταϊκά.
Κάλεσε τον Υπουργό Ενέργειας να αφιερώσει χρόνο για το θέμα των αυξημένων τιμών ηλεκτρικού ρεύματος και ζήτησε να ληφθούν μέτρα. Έκανε λόγο για ακόμα μια χαμένη χρονιά και διερωτήθηκε πότε θα πετύχει η Κύπρος τους στόχους της για αποθήκευση ενέργειας και νέας τεχνολογίας δίκτυο ηλεκτρισμού.
Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ, Μιχάλης Γιακουμή, είπε ότι το πρόβλημα με την πράσινη ενέργεια στην Κυπριακή Δημοκρατία είναι διαχρονικό ζήτημα και ο προϋπολογισμός τους αφήνει στο ίδιο έργο θεατές, αφού δεν υπάρχουν νέες τεχνολογίες ή κάτι διαφορετικό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Πρόσθεσε ότι οι αυξημένες αποκοπές ενέργειας από φωτοβολταϊκά φτάνουν στα όρια της ανεντιμότητας από την πολιτεία που λέει στους καταναλωτές να βάλουν φωτοβολταϊκά για να έχουν πιο φθηνό ρεύμα και μετά τους αποκόπτει. Ανέφερε ότι το 2024 από τις περικοπές πετάχτηκαν στον κάλαθο 24 εκ. ευρώ. Παράλληλα ανέφερε ότι ο Υπουργός Ενέργειας προσπαθεί να θέσει αρχή και τέλος στο ενεργειακό πλάνο που δεν σχεδιάστηκε σωστά τα προηγούμενα χρόνια.
Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ηλίας Μυριάνθους, είπε ότι εδώ και 8 χρόνια ως Βουλευτής ακούει τα ίδια σε σχέση με τη διείσδυση των ΑΠΕ και του φυσικού αερίου στο ισοζύγιο ενέργειας. Είπε ότι πρόκειται για ένα ακόμα θέμα που φορτώνουν στην παρούσα Κυβέρνηση και διερωτήθηκε τι έκανε η προηγούμενη για αναβάθμιση του ηλεκτρικού δικτύου και αποθήκευση. Τα προβλήματα, είπε δεν μπορούν να λυθούν από τη μια μέρα στην άλλη και θα έπρεπε να χαραχθεί μια ορθολογική στρατηγική εδώ και καιρό. Ζήτησε ο καθένας να αναλαμβάνει το δικό του μερίδιο ευθύνης και να μην το μετατοπίζει στους προηγούμενους.
Η ανεξάρτητη Βουλευτής Λευκωσίας, Αλεξάνδρα Ατταλίδου, έκανε λόγο για μια μεγάλη αποτυχία του κράτους να έχει όραμα, να κάνει σωστούς σχεδιασμού και έργα που πρέπει να γίνουν έγκαιρα για να εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον. Πρόσθεσε ότι διαχρονικά, Υπουργοί, κυβερνήσεις και συμβούλια της ΑΗΚ ήταν ανεπαρκή για το ρόλο που τους ανέθεσε η πολιτεία, με έλλειψη οράματος. Σημείωσε επίσης ότι υπηρετούσαν συμφέροντα αντί το δημόσιο συμφέρον και για αυτό είναι υψηλή η τιμή του ρεύματος.
Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσης Παντελίδης, αναφέρθηκε σε πολλά προγράμματα στήριξης από την παρούσα Κυβέρνηση για ανάπτυξη των ΑΠΕ και στήριξη της κοινωνίας, ενώ είπε ότι η ακριβή τιμή του ρεύματος οφείλεται στην αποτυχία σωστών πολιτικών τα τελευταία 18 χρόνια σε θέματα όπως η έλευση του φυσικού αερίου και το άνοιγμα της αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Μίλησε επίσης για σκάνδαλο με την πλωτή μονάδα φυσικού αερίου «Προμηθέας» και το τερματικό στο Βασιλικό, με τον νυν Υπουργό να έχει καταφέρει να προχωρήσει τις διαδικασίες για ολοκλήρωση του έργου. Είπε επίσης ότι ο Υπουργός ανέλαβε ένα ασαφές καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης του 2022 και πέτυχε να το προχωρήσει σε υλοποίηση. Αναφέρθηκε επίσης σε ανακοίνωση του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Ενέργειας, που δίνει εξηγήσεις για τις αποκοπές σε ΑΠΕ και λέει ότι δεν είναι επιλογή της Κυβέρνησης αλλά τεχνική αναγκαιότητα.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα, επέκρινε το γεγονός ότι εδώ και χρόνια δεν μπαίνει ούτε σεντ στο Ταμείο ΑΠΕ και ΕΞΕ από τα €300 εκ. που επιστρέφονται από την ΕΕ στην Κυπριακή Δημοκρατία από το ταμείο ρύπων και προορίζονται για ανάπτυξη ΑΠΕ. Άσκησε επίσης κριτική στην προηγούμενη Κυβέρνηση που δεν επέτρεψε στην ΑΗΚ να προχωρήσει με μεγάλα έργα ΑΠΕ και συστήματα αποθήκευσης. Πρόσθεσε ότι στο τέλος τον λογαριασμό τον πληρώνει ο κόσμος χωρίς να φταίει.
Ο Βουλευτής των Οικολόγων, Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, επεσήμανε την υποχρέωση της Κυπριακής Δημοκρατίας με βάση ευρωπαϊκή οδηγία για μετατροπή όλων των κτηρίων σε μηδενικών ρύπων μέχρι το 2050 και σημείωσε ότι με βάση τις πληροφορίες που έχει, η Κύπρος δεν πρόκειται να πιάσει ούτε τους ενδιάμεσους, ούτε τους τελικούς της στόχους. Τόνισε την αναγκαιότητα ενός δυνατού Ταμείου για την επίτευξη των στόχων αυτών.
Ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ, Νικόλας Παπαδόπουλος, είπε ότι οι ευθύνες δεν ανήκουν στον νυν Υπουργό Ενέργειας που ανέλαβε πριν δύο χρόνια. Είναι ξεκάθαρο, ανέφερε ποιοι έχουν τις ευθύνες γιατί καθυστέρησαν την ελευθεροποίηση της αγοράς ενέργειας που έπρεπε να γίνει το 2018 και ποιοι απαγόρευσαν την έλευση φυσικού αερίου το 2007, ποιοι «τα έκαναν θάλασσα» με τους έξυπνους μετρητές και με το σκάνδαλο του τερματικού του Βασιλικού και ποιοι φρόντισαν η ΑΗΚ να βγει εκτός παραγωγής ηλεκτρισμού με φωτοβολταϊκά για να εξυπηρετηθούν άλλα συμφέροντα. Αναφέρθηκε στις ενέργειες της νυν Κυβέρνησης με στόχο να ξεπεραστούν τα προβλήματα αυτά και είπε ότι μόλις ο κ. Χατζηγιάννη απαντήσει στα ερωτήματα που έθεσε θα διαπιστώσει ότι «κάποιοι πρέπει να κοιταχθούν στον καθρέπτη και να ζητήσουν συγγνώμη».
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Αντρέας Πασιουρτίδης, χαρακτήρισε εγκληματική τη μη λήψη απόφασης από νυν και προηγούμενη Κυβέρνηση να διοχετεύσουν τα χρήματα που επιστρέφονται από τους ρύπους στο Ταμείο ΑΠΕ και ΕΞΕ και είπε ότι θα πρέπει να λογοδοτήσουν. Επέκρινε επίσης το γεγονός ότι ενώ υπάρχει αποθεματικό στο Ταμείο δεν αυξάνεται το διαθέσιμο κονδύλι για επενδύσεις ΑΠΕ. Αναφερόμενος σε δήλωση του Υπουργού Ενέργειας ότι δεν πρόκειται να μειωθεί φέτος το κόστος ηλεκτρισμού γιατί αυτό είναι ανέφικτο, είπε ότι το ΑΚΕΛ προτείνει οριζόντια μείωση ΦΠΑ στο ρεύμα από το 19% στο 9% για να γίνει πιο φθηνό άμεσα το ρεύμα.
Σε δευτερολογία του ο κ. Χατζηγιάννη απάντησε στον κ. Παπαδόπουλο ότι στα δύο χρόνια που βρίσκεται στην εξουσία αυτή η Κυβέρνηση θα έπρεπε να εκπληρώσει τις προεκλογικές τις υποσχέσεις στους πολίτες. Μίλησε επίσης για αδιαφάνεια και έλλειψη λογοδοσίας στο σύστημα ηλεκτρισμού που προκαλεί τους καταναλωτές της χώρας στον ΔΣΜΚ και την ΑΗΚ. Πρόσθεσε ότι κάποιοι δεν έχουν το θάρρος να σταθούν πολιτικά μπροστά σε συνδικαλιστές και συμφέροντα.
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Ονούφριος Κουλά, είπε ότι πράγματι υπήρξαν αδυναμίες στον ενεργειακό τομέα. Αναγνώρισε ότι υπήρξαν αδυναμίες και αντικειμενικές δυσκολίες στην εισαγωγή φυσικού αερίου, τονίζοντας ότι η έλευσή του σε μια μικρή νησιωτική αγορά δεν ήταν εύκολη, τόσο τεχνολογικά όσο και οικονομικά. Αναφέρθηκε, επίσης, σε απρόβλεπτους παράγοντες που επηρέασαν τις εξελίξεις, όπως η μεγάλη μείωση της τιμής των φωτοβολταϊκών και συστημάτων αποθήκευσης τα τελευταία μόνο χρόνια, οι ισοτιμίες και η αύξηση της τιμής των ρύπων. Πρόσθεσε ότι η καθυστέρηση του παρελθόντος βγήκε σε καλό αφού δεν δεσμεύτηκαν με παλαιότερα και πιο ακριβά συμβόλαια ΑΠΕ.
Σε δευτερολογία του ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε σε δυσανάλογα μεγαλύτερες ευθύνες στους προηγούμενους χειρισμούς και σε mea culpa εκ μέρους της Κυβέρνησης Αναστασιάδη στο παρελθόν για διαχείριση ΑΠΕ και δίκτυο ΑΗΚ.
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΑΚΕΛ, Γιώργος Λουκαΐδης, ανέφερε πως αν έχει ευθύνες η προηγούμενη Κυβέρνηση για τα τελευταία δέκα χρόνια, έχει και ο Υπουργός, Κυβερνητικός Εκπρόσωπος και εκλεκτός του κ. Αναστασιάδη στις τελευταίες εκλογές.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ώστε να αυξηθεί η ποινή φυλάκισης και η χρηματική ποινή που προβλέπονται για τη διάπραξη του αδικήματος της κατοχής, καλλιέργειας ή εκμετάλλευσης με οποιοδήποτε τρόπο γης ή ακίνητης ιδιοκτησίας η οποία ανήκει σε τρίτο πρόσωπο από φυλάκιση που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη και/ή χρηματική ποινή που δεν υπερβαίνει τις πέντε χιλιάδες λίρες (£5.000), που ισχύει σήμερα, σε φυλάκιση που δεν υπερβαίνει τα πέντε (5) έτη και/ή σε χρηματική ποινή που δεν υπερβαίνει τις δέκα χιλιάδες ευρώ (€10.000), αντίστοιχα.
Aύξηση ποινών για περιορισμό έξαρσης σφετερισμού ε/κ περιουσιών στα κατεχόμενα
Η Ολομέλεια της Βουλής των Αντιπροσώπων υπερψήφισε πρόταση νόμου που κατέθεσε η Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ρίτα Θεοδώρου Σούπερμαν για τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ώστε να αυξηθεί η ποινή φυλάκισης και η χρηματική ποινή που προβλέπονται για τη διάπραξη του αδικήματος της κατοχής, καλλιέργειας ή εκμετάλλευσης με οποιοδήποτε τρόπο γης ή ακίνητης ιδιοκτησίας, η οποία ανήκει σε τρίτο πρόσωπο.
Με την πρόταση επιχειρείται να μπει φραγμός στις παράνομες αγοραπωλησίες ε/κ περιουσιών στα κατεχόμενα.
Συγκεκριμένα αυξάνεται η ποινή φυλάκισης από δύο έτη και/ή χρηματική ποινή έως πέντε χιλιάδες λίρες (£5.000), που ισχύει σήμερα, σε φυλάκιση που δεν υπερβαίνει τα 5 έτη και/ή σε η χρηματική ποινή που δεν υπερβαίνει τις δέκα χιλιάδες ευρώ, αντίστοιχα.
Όπως εξήγησε η εισηγήτρια της πρότασης, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις σκοπείται ο περιορισμός της έξαρσης που παρατηρείται τα τελευταία έτη όσον αφορά τις παράνομες αγοραπωλησίες ελληνοκυπριακών περιουσιών που ευρίσκονται σε μη ελεγχόμενες από τη Δημοκρατία περιοχές, τονίζοντας ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα παρουσιάζεται στην Κερύνεια, στο Τρίκωμο, στην Αμμόχωστο και στη Λευκωσία.
Θέλουμε, είπε, να σταλεί ένα μήνυμα ότι δεν είμαστε απλοί παρατηρητές και θέλουμε να δοθεί ορατότητα στο πρόβλημα και να γίνονται καταγγελίες στην Αστυνομία.
Αναφέρθηκε σε στοιχεία από τ/κ δημοσιεύματα για συνεχείς ανεγέρσεις οικιών σε ε/κ περιουσίες που πωλούνται σε ξένους και για αναπτύξεις με μεσιτικά γραφεία, κτηματομεσίτες και συμβούλους. Όπως ανέφερε η κ. Σούπερμαν, μέχρι το τέλος του 2023 πωλήθηκαν σε αλλοδαπούς 15.000 σπίτια στο Τρίκωμο, 9.000 στην περιοχή Ακανθούς, 4.000 στην περιοχή Λαπήθου-Βασίλειας, 2.400 στο κέντρο της Κερύνειας, 2.000 στη Λεύκα, 1.200 στο Μπελαπάις και 600 στη Καρπασία.
Η κ. Σούπερμαν ανέφερε, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις κρίνονται αναγκαίες, ώστε να παρακινηθούν ιδιοκτήτες περιουσιών, οι οποίες ευρίσκονται σε μη ελεγχόμενες από τη Δημοκρατία περιοχές, να προσφεύγουν δικαστικώς και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους κατά των σφετεριστών και συνεργατών τους, οι οποίοι, εκμεταλλευόμενοι το Κυπριακό, προσεγγίζουν συχνά με δόλιο τρόπο ενδιαφερόμενους αγοραστές από το εξωτερικό, με σκοπό την πώληση των εν λόγω περιουσιών.
Η ανεξάρτητη Βουλευτής, Αλεξάνδρα Ατταλίδου ανέφερε ότι δικαίως και κάποιος θέλει να διωχθεί όποιος σφετερίζεται την περιουσία του, και κανένας σφετεριστής δεν δικαιούται να παίρνει περιουσίες ε/κ, αλλά πρόσθεσε πως με την ίδια δικαιοσύνη και ζήλο πρέπει να αντικρίζονται και να προσεγγίζονται και περιπτώσεις στις ελεύθερες περιοχές της Κυπριακής Δημοκρατίας, ώστε να μην μπορεί κάποιος να εκμεταλλεύεται περιουσίες που δεν είναι δικές του, χωρίς να του δίνει άδεια το κράτος. Μίλησε και για γνωστή περίπτωση που κάποιος οργώνει και εκμεταλλεύεται γη για να παίρνει επιχορηγήσεις.
Η τοποθέτηση της προκάλεσε αντιδράσεις με την ίδια να απαντά ότι «κάποιοι και πάλι βγάζουν τα πατριδόμετρα» και να αναφέρεται σε «γνωστές περιπτώσεις όπου είχαμε καταδίκες κάποιων κοινοταρχών για κάποιες περιουσίες Τουρκοκυπρίων τις οποίες και μεταβίβασαν κάπου».
Ο Παύλος Μυλωνάς, Βουλευτής ΔΗΚΟ, συνεχάρη την εισηγήτρια της πρότασης και είπε ότι το πνεύμα της πρότασης είναι εξαιρετικό και αντιμετωπίζει το πρόβλημα όσων σφετερίζονται τη γη μας.
Ο επίσης Βουλευτής ΔΗΚΟ, Ζαχαρίας Κουλίας ανέφερε ότι ο σφετερισμός ε/κ γης στα κατεχόμενα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό και έχει με παράνομες αρπαγές. Ανέφερε εξάλλου ότι το κράτος μας σεβάστηκε τις τ/κ περιουσίες, δεν τις σφετερίστηκε και έχει νομοθεσία για τον κηδεμόνα Τ/κ περιουσιών και σέβεται το δικαίωμα στην περιουσία. Ανέφερε ότι επί της παρούσης κυβέρνησης άρχισαν να γίνονται και διώξεις.
Ο Μιχάλης Γιακουμή, Βουλευτής ΔΗΠΑ, ανέφερε ότι συμφωνεί με την πρόταση και συνεχάρη την κ. Σούπερμαν για την πρωτοβουλία της.
Ο Γιώργος Λουκαϊδης, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος ΑΚΕΛ, ανέφερε ότι πρόκειται για μια σωστή πρωτοβουλία που κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ανέφερε ότι η αντιμετώπιση του σφετερισμού περιουσιών στα κατεχόμενα είναι ένα δύσκολο ζήτημα και «πρέπει να κατανοήσουμε πως το περιουσιακό είναι ένα από τα χειρότερα τετελεσμένα και ο μόνος τρόπος για αντιμετώπιση είναι η απελευθέρωση και επανένωση του τόπου μας».
Ο Λίνος Παπαγιάννης, Βουλευτής ΕΛΑΜ, ανέφερε ότι είναι θετικό ότι σχεδόν όλοι αναγνωρίζουν τα προβλήματα από το σφετερισμό ε/κ γης και ότι η πρόταση αντιμετωπίζει κενά στο θεσμικό πλαίσιο.
Αναφέρθηκε και σε πρόταση νόμου που επεξεργάζεται το κόμμα του για καθορισμό των ιδιοκτητών στην ελεύθερη Κύπρο προς αντιμετώπισης απειλής, όπως είπε, σε περιπτώσεις που Τ/κ ενώ έχουν περιουσία που εκμεταλλεύονται στα κατεχόμενα, συνεχίζουν να διεκδικούν την δική τους περιουσία στις ελεύθερες περιοχές.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση του προϋπολογισμού του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου για τη διενέργεια πληρωμής από το ταμείο αυτού, ποσού ύψους €108.830.676 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2025.
Ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ από την Ολομέλεια της Βουλής
Ισοσκελισμένος είναι ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ για το 2025 που ψηφίστηκε το απόγευμα από την Ολομέλεια με δαπάνες ύψους €108.830.676 και έσοδα του ίδιου ύψους.
Οι προϋπολογιζόμενες δαπάνες αφορούν μεταξύ άλλων τρέχουσες δαπάνες (€42.032.514), λειτουργικές δαπάνες (€7.662.594), διαχειριστικά έξοδα (€7.632.370), κεφαλαιουχικές δαπάνες (€23.723.178), καθώς και δαπάνες εξωτερικά χρηματοδοτούμενων ερευνητικών προγραμμάτων και άλλων έργων (€27.780.020).
Τα προϋπολογιζόμενα έσοδα του ΤΕΠΑΚ για το 2025 προέρχονται μεταξύ άλλων από την κυβερνητική χορηγία (€51.700.000), την κυβερνητική χορηγία για έργα δανειοδότησης της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Τράπεζας Αναπτύξεως του Συμβουλίου της Ευρώπης (€18.300.000), τα προπτυχιακά δίδακτρα (€8.400.000), τα τέλη/δίδακτρα και άλλα δικαιώματα (€1.605.847).
Επίσης προέρχονται από τη χρηματοδότηση για εξωτερικά ερευνητικά ή άλλα προγράμματα/έργα και τη χρηματοδότηση για παροχή κρατικών υποτροφιών.
Κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού αναφέρθηκε ότι το παράρτημα Πάφου, λειτουργεί το τρέχον έτος με περίπου 450 φοιτητές και σε αυτό της Λάρνακας, θα προσφέρονται προγράμματα σπουδών για απόκτηση πτυχίου από τη Σχολή Θαλάσσιας Επιστήμης, Τεχνολογίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης, η λειτουργία της οποίας αναμένεται να αρχίσει το 2027-2028.
Σε σχέση με τη στέγαση των φοιτητών, άρχισαν οι εργασίες για την ανέγερση των φοιτητικών εστιών στον πρώην οικισμό «Βερεγγάρια», η πρώτη φάση του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2026, ενώ η δεύτερη φάση εντός του 2027.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση του προϋπολογισμού της Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών για τη διενέργεια πληρωμής από το ταμείο της Ακαδημίας, ποσού ύψους €372.500 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2025.
Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός της Ακαδημίας Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών
Η Ολομέλεια ενέκρινε το απόγευμα τον προϋπολογισμό της Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών για το 2025, ο οποίος είναι ισοσκελισμένος και προβλέπει δαπάνες ύψους €372.500 και έσοδα του ίδιου ύψους.
Οι προϋπολογιζόμενες δαπάνες της Ακαδημίας για το έτος 2025 αφορούν μεταξύ άλλων τα διαχειριστικά έξοδα, τα οποία ανέρχονται στις €367.500, τις αναπτυξιακές δαπάνες, οι οποίες ανέρχονται στις €3.500, και τις μη προβλεπόμενες δαπάνες, οι οποίες ανέρχονται στα €1.500.
Με βάση τα όσα συζητήθηκαν στην Επιτροπή Οικονομικών, για την πλήρωση των μόνιμων κενών θέσεων, η διαδικασία για την ετοιμασία των κανονισμών βρίσκεται σε τελικό στάδιο και αναμένεται η κατάθεσή τους στη Βουλή για έγκριση.
Η καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στη στελέχωση της Ακαδημίας εμποδίζει, σύμφωνα με τον Πρόεδρό της, την εύρυθμη λειτουργία της και δυσκολεύει την επίτευξη των στόχων για τους οποίους ιδρύθηκε.
Για τις στεγαστικές ανάγκες της Ακαδημίας οι διαδικασίες για αξιοποίηση του κτιρίου της Ιερατικής Σχολής, το οποίο η Ιερά Μητρόπολη Κύκκου και Τηλλυρίας έχει παραχωρήσει στην Ακαδημία, είναι σε εξέλιξη και αναμένεται η ολοκλήρωση των απαραίτητων εργασιών για την ανάπλαση και την αντισεισμική αναβάθμισή του, εντός του τρέχοντος έτους.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί της Ενεργειακής Απόδοσης Νόμου, ώστε να επιτευχθεί εναρμόνιση με το άρθρο 12 της πράξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τίτλο «Οδηγία (ΕΕ) 2023/1791 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Σεπτεμβρίου 2023 για την ενεργειακή απόδοση και την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) 2023/955».
Εναρμονίζεται η εθνική νομοθεσία με ευρωπαϊκή οδηγία για ενεργειακή απόδοση
Η Ολομέλεια ενέκρινε νομοσχέδιο που τροποποιεί τον περί της Ενεργειακής Απόδοσης Νόμου, ώστε να εναρμονιστεί η εθνική νομοθεσία με ευρωπαϊκή οδηγία του 2023.
Με βάση το νόμο που ψηφίστηκε παρέχεται εξουσία στο Υπουργικό Συμβούλιο για έκδοση διατάγματος, ώστε να απαιτείται από τους ιδιοκτήτες και τους διαχειριστές κέντρων δεδομένων, τα οποία διατηρούν ζήτηση ισχύος της εγκατεστημένης τεχνολογίας πληροφοριών τουλάχιστον 500 kW, όπως δημοσιοποιούν ανά έτος τις πληροφορίες που ορίζονται σε παράρτημα της οδηγίας, εκτός από τις πληροφορίες που υπόκεινται στο ενωσιακό και εθνικό δίκαιο και αφορούν την προστασία του εμπορικού και επιχειρηματικού απορρήτου και της εμπιστευτικότητας.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου, Βουλευτής ΔΗΣΥ, Κυριάκος Χατζηγιάννη ανέφερε ότι στο θέμα που αφορά τα κέντρα δεδομένων πρέπει να δοθεί η δέουσα σημασία και βάρος από πλευράς Κυβέρνησης.
- Ο περί Ανοικτού Τύπου Οργανισμών Συλλογικών Επενδύσεων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024
- Ο περί Διαχειριστών Οργανισμών Εναλλακτικών Επενδύσεων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024
- Ο περί Κεφαλαιακής Επάρκειας ΕΠΕΥ (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024
- Ο περί Εργασιών Πιστωτικών Ιδρυμάτων (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2024
- Ο περί Εξυγίανσης Πιστωτικών Ιδρυμάτων και Επενδυτικών Εταιρειών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024
- Ο περί Επενδυτικών Υπηρεσιών και Δραστηριοτήτων και Ρυθμιζόμενων Αγορών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024
- Ο περί της Παροχής και Χρήσης Υπηρεσιών Πληρωμών και Πρόσβασης στα Συστήματα Πληρωμών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024
- Ο περί Ανάκαμψης ΚΕΠΕΥ και Λοιπών Οντοτήτων υπό την Εποπτεία της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και για Συναφή Θέματα (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024
- Ο περί Ασφαλιστικών και Αντασφαλιστικών Εργασιών και Άλλων Συναφών Θεμάτων (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2024
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τα πιο πάνω νομοσχέδια σκοπός των οποίων είναι η εναρμόνιση με την πράξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τίτλο «Οδηγία (ΕΕ) 2022/2556 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2022 για την τροποποίηση των οδηγιών 2009/65/ΕΚ, 2009/138/ΕΚ, 2011/61/ΕΕ, 2013/36/ΕΕ, 2014/59/ΕΕ, 2014/65/ΕΕ, (ΕΕ) 2015/2366 και (ΕΕ) 2016/2341 όσον αφορά την ψηφιακή επιχειρησιακή ανθεκτικότητα για τον χρηματοοικονομικό τομέα».
Εγκρίθηκαν νόμοι για προστασία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών από ψηφιακούς κινδύνους
Η Ολομέλεια της Βουλής υπερψήφισε με πλειοψηφία δέσμη οκτώ εναρμονιστικών νόμων με στόχο την ψηφιακή επιχειρησιακή ανθεκτικότητα για τον χρηματοοικονομικό τομέα. Υπέρ ψήφισαν 40 Βουλευτές και εναντίον οι 3 Βουλευτές του ΕΛΑΜ.
Οι νέοι νόμοι στοχεύουν στην προστασία των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών από ψηφιακούς κινδύνους και στην προσαρμογή των κανόνων στις τεχνολογικές εξελίξεις.
Πιο συγκεκριμένα εναρμονίζονται με την ευρωπαϊκή οδηγία 2022/2556. Η Οδηγία αυτή αποσκοπεί στην αντιμετώπιση με κατάλληλο και σφαιρικό τρόπο των ψηφιακών κινδύνων στους οποίους εκτίθενται όλες οι χρηματοοικονομικές οντότητες, που απορρέουν από την αυξημένη χρήση τεχνολογιών των πληροφοριών και των επικοινωνιών κατά την παροχή και κατανάλωση χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Με αυτό τον τρόπο συμβάλει στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ψηφιακού χρηματοοικονομικού τομέα όσον αφορά την ενίσχυση της καινοτομίας και την προώθηση του ανταγωνισμού σε ένα ασφαλές ψηφιακό περιβάλλον.
Επίσης με ένα εκ των οκτώ νέων νόμων επιτυγχάνεται η εναρμόνιση με επιμέρους πρόνοιες της πράξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τίτλο «Οδηγία 2013/36/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 26ης Ιουνίου 2013 σχετικά με την πρόσβαση στη δραστηριότητα πιστωτικών ιδρυμάτων και την προληπτική εποπτεία πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων για τις αγορές κρυπτοστοιχείων.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η κύρωση από την Κυπριακή Δημοκρατία της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας του Ουζμπεκιστάν αναφορικά με την Εξαίρεση της Απαίτησης Θεώρησης Εισόδου για Κατόχους Διπλωματικών Διαβατηρίων, η οποία υπεγράφη από τα δύο μέρη στην Τασκένδη, στις 15 Μαΐου 2024, κατόπιν της υπ’ αριθμόν 96.346 Απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου ημερομηνίας 10 Μαΐου 2024.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η κύρωση από την Κυπριακή Δημοκρατία της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας αναφορικά με την Εξαίρεση της Απαίτησης Θεώρησης Εισόδου για Κατόχους Διπλωματικών, Ειδικών και Υπηρεσιακών Διαβατηρίων, η οποία υπεγράφη από τα δύο μέρη στο Ριάντ, στις 25 Απριλίου 2024, και εγκρίθηκε καλυπτικά με την υπ’ αριθμόν 96.490 Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ημερομηνίας 12 Ιουνίου 2024.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση του προϋπολογισμού του Συμβουλίου Εγγραφής και Ελέγχου Εργοληπτών Οικοδομικών και Τεχνικών Έργων για τη διενέργεια πληρωμής από το ταμείο αυτού, ποσού ύψους €1.379.353 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2025.
Αναλυτικά, τα σχέδια νόμου που αναβλήθηκαν είναι τα εξής:
Η Ολομέλεια αποφάσισε την αναβολή της ψήφισης του πιο πάνω νομοσχεδίου σκοπός του οποίου είναι η έγκριση του προϋπολογισμού της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Κύπρου για τη διενέργεια πληρωμής από το ταμείο της Επιτροπής, ποσού ύψους €17.496.776 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2025.
Η Ολομέλεια αποφάσισε την αναβολή της ψήφισης του πιο πάνω νομοσχεδίου σκοπός του οποίου είναι η έγκριση του προϋπολογισμού της Αρχής Παιγνίων και Εποπτείας Καζίνου Κύπρου για τη διενέργεια πληρωμής από το ταμείο της Αρχής, ποσού ύψους €3.400.233 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2025.
Η Ολομέλεια αποφάσισε την αναβολή της ψήφισης του πιο πάνω νομοσχεδίου σκοπός του οποίου είναι η έγκριση του προϋπολογισμού του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου για τη διενέργεια πληρωμής από το ταμείο αυτού, ποσού ύψους €6.514.443 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2025.
Nomoplatform-ΚΥΠΕ