ΥΠΑΝ: Σημαντικά τα ξενόγλωσσα προγράμματα και τα παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 30/10/2024, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου: 

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η ρύθμιση της ίδρυσης και λειτουργίας παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη Δημοκρατία. 

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν στην προσφορά από το Πανεπιστήμιο Κύπρου προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών σε άλλη γλώσσα από τις επίσημες γλώσσες της Δημοκρατίας και διαπανεπιστημιακών προγραμμάτων σπουδών. 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι: 

  1. η ρύθμιση της προσφοράς προπτυχιακών προγραμμάτων σε άλλες γλώσσες από τις επίσημες γλώσσες της Δημοκρατίας, 
  2. η διαδικασία καθορισμού και αναθεώρησης ύψους διδάκτρων προπτυχιακών προγραμμάτων. 

Σημαντικά ξενόγλωσσα προγράμματα και παραρτήματα ξένων Πανεπιστήμιων, είπε η ΥΠΑΝ στη Βουλή  

Τα θέματα των ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από τα δημόσια πανεπιστήμια και η ίδρυση και λειτουργία παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων, είναι σημαντικά, αλληλένδετα με την προσπάθεια για αναβάθμιση της Ανώτερης Εκπαίδευσης και «είναι καιρός να προχωρήσουμε μπροστά», δήλωσε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας.   

Βουλευτές μέλη της Επιτροπής σε δηλώσεις τους μετά τη συνεδρία, εξέφρασαν διαφορετικές προσεγγίσεις έναντι των δύο ζητημάτων για τα οποία συνέχισαν τη συζήτηση, ήτοι την προσφορά των ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από τα δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου και την ίδρυση και λειτουργία παραρτημάτων ξένων Πανεπιστημίων στην Κύπρο, αλλά έθεσαν και προβληματισμούς.  

Η Υπουργός Παιδείας δήλωσε για τα ξενόγλωσσα προγράμματα ότι «το νομοσχέδιο και οι κανονισμοί που έχουμε φέρει είναι απόλυτα τεκμηριωμένα, στηρίζονται σε συγκεκριμένα επιχειρήματα και δεδομένα».  

Σημείωσε ότι κατά τη σημερινή συνεδρία δεν άκουσαν «ισχυρά επιχειρήματα» για να μην προχωρήσουν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και οι κανονισμοί. «Είναι βασική πρόνοια της στρατηγικής μας για την αναβάθμιση της Ανώτερης Εκπαίδευσης στον τόπο μας και η διεθνοποίηση. Συνεπώς, δεν μπορούμε να αφήσουμε πίσω τα δημόσια πανεπιστήμια με το να μην τους επιτρέπουμε να προσφέρουν προπτυχιακά προγράμματα», τόνισε.   

Αυτά τα προπτυχιακά ξενόγλωσσα προγράμματα, συνέχισε η Υπουργός, θα προσφερθούν πολύ προσεγμένα, στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, τα οποία αναφέρονται αναλυτικά στο νομοσχέδιο και στους κανονισμούς.  

«Δεν θα επιβαρύνουν τα δημόσια οικονομικά, αφού θα είναι αυτοχρηματοδοτούμενα και θα στηρίζονται στο πραγματικό κόστος που θα ελέγχεται από την Κυβέρνηση», πρόσθεσε.   

Αναφορικά με την ίδρυση και λειτουργία παραρτημάτων ξένων Πανεπιστημίων στην Κύπρο, η Υπουργός Παιδείας είπε ότι συζητήθηκαν πολύ συγκεκριμένα αυστηρά κριτήρια, στο να δώσουν την ευκαιρία σε ξένα πανεπιστήμια να ιδρύσουν παραρτήματα.   

«Ήδη η νομοθεσία μας το επιτρέπει αυτό και αυτό που κάνουμε με το νομοσχέδιο είναι να ελέγξουμε και να αυστηροποιήσουμε τη διαδικασία ίδρυσης παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων. Άρα δεν είναι η πρώτη φορά που επιτρέπουμε την ίδρυση παραρτημάτων», είπε.  

Συνεπώς, είπε, «τονίσαμε ότι μέσω του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης (ΔΙΠΑΕ) θα υπάρχουν όλα εκείνα τα κριτήρια για την ίδρυση, αλλά και για τη λειτουργία, ο έλεγχος, η αξιολόγηση δηλαδή και των προγραμμάτων και των στοιχείων που πρέπει να δίνουν τα πανεπιστήμια, τα μητρικά πανεπιστήμια, για να μπορέσουν να ιδρύσουν στον τόπο μας παραρτήματα».   

Ανέφερε, επίσης, πως κατά τη συνεδρία συζητήθηκε το θέμα της εγγυητικής επιστολής και το θέμα της ιεράρχησης μέσα σε διεθνείς καταλόγους, τα γνωστά rankings, τα οποία ίσως δημιουργούν ανισότητα και με βάση και την απόφαση της Νομικής Υπηρεσίας, «εμείς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να τα αφαιρέσουμε από το νομοσχέδιο, τα οποία έτσι και αλλιώς ήταν πρόσθετα από όλα τα υπόλοιπα στοιχεία διασφάλισης της ποιότητας, δεν ήταν δηλαδή σημαντικά στοιχεία για εμάς».  

Από εκεί και πέρα, είπε, «είναι στα χέρια της Βουλής, των Βουλευτών μας, των κομμάτων να αποφασίσουν», τονίζοντας, ωστόσο, ότι «είναι πολύ σημαντικό να μην χρονοτριβούμε άλλο».   

Όπως δήλωσε η Υπουργός Παιδείας, «και τα δύο θέματα είναι σημαντικά, αλληλένδετα με την όλη προσπάθεια που γίνεται για την αναβάθμιση της Ανώτερης Εκπαίδευσης, και είναι καιρός να προχωρήσουμε μπροστά».   

Ερωτηθείσα εάν έχουν ολοκληρωθεί οι τοποθετήσεις από πλευράς Υπουργείου ενώπιον της Επιτροπής, η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι οι ίδιοι θεωρούν ότι έχει εξαντληθεί η δική τους τοποθέτηση.   

«Έχουμε δώσει όλα τα τεκμήρια, έχουμε δώσει όλη τη δικαιολόγηση και τα στοιχεία που μας έχουν ζητηθεί. Εντός των επόμενων ημερών τοποθετούμαστε και γραπτώς για το θέμα, ειδικά των παραρτημάτων, έτσι ώστε να προχωρήσουμε», συμπλήρωσε. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία είπε ότι και τα δύο θέματα είναι θέματα αρχής για τον ΔΗΣΥ, για την καθιέρωση της Κύπρου ως διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο ανώτερης εκπαίδευσης. 

Αυτό όμως, σημείωσε, «πρέπει να γίνει ορθά και στη βάση του θεμιτού, του δικαίου ανταγωνισμού μεταξύ των υφιστάμενων Πανεπιστημίων και Σχολών, τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και των εν δυνάμει ξένων πανεπιστημίων που θέλουν να δημιουργήσουν παραρτήματα στην Κύπρο».   

Ως ΔΗΣΥ, είπε, αυτό το οποίο έχουν θέσει «είναι η αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας για τη διασφάλιση της ποιότητας, έτσι ώστε να μην γεμίσει η Κύπρος μικρά -μικρά παραρτήματα ξένων Πανεπιστήμων, αλλά να γίνει κάτι ορθό, παραγωγικό για την ανώτερη εκπαίδευση στην Κύπρο, αλλά και για τη γύρω περιοχή».   

Άρα, συνέχισε ο κ. Κάρουλας, «αυστηρή τήρηση της νομοθεσίας» για τα κριτήρια λειτουργίας αυτών των πανεπιστημίων.  

Σε ό,τι αφορά την καταβολή ή όχι εγγυητικής από τα πανεπιστήμια τα οποία θέλουν να δημιουργήσουν στην Κύπρο ξένα παραρτήματα, δήλωσε, «αυτό είναι ένα θέμα το οποίο ακόμα συζητείται. Σίγουρα και πάλι αυτό αφορά την ποιότητα και τη βιωσιμότητα αυτών των πανεπιστημίων. Πρέπει να το δούμε πάρα – πάρα πολύ σοβαρά, ενδεχόμενα μια κατάθεση σχετικής εγγυητικής επιστολής θα ήταν μία ενδιάμεση λύση».   

Ο κ. Κάρουλας είπε όσον αφορά τα ξενόγλωσσα προγράμματα ότι «χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και το τονίζουμε για τον καθορισμό του κόστους αυτών των προγραμμάτων σε σχέση με το κόστος λειτουργίας των πανεπιστημίων και τον έλεγχο αυτής της διαδικασίας από έναν ανεξάρτητο οίκο».  

Ανέφερε ότι το έχουν θέσει στην Επιτροπή, όπως επίσης και τα κριτήρια εισδοχής για τους Κύπριους φοιτητές, «έτσι ώστε να διασφαλίσουμε την ίση μεταχείριση στα πλαίσια της αξίας του κάθε υποψηφίου».   

«Είμαστε εδώ να συμβάλουμε δημιουργικά, το επαναλαμβάνουμε, και εποικοδομητικά για να προχωρήσει ο τόπος, η Κύπρος να καταστεί κέντρο ανώτερης εκπαίδευσης, στα πλαίσια και του στρατηγικού σχεδιασμού, που το επαναλαμβάνω για ακόμη μια φορά, τον αναμένουμε ακόμα», πρόσθεσε.   

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία είπε ότι άκουσαν με πολύ μεγάλη ανησυχία την Πρόεδρο του ΔΙΠΑΕ, να αναφέρεται σε υποσχέσεις από πολιτικούς κύκλους προς ξένα πανεπιστημιακά ιδρύματα που ενδιαφέρονται να ανοίξουν παράρτημα στην Κύπρο, ώστε να διασφαλιστεί η παρουσία τους εδώ. 

«Εμάς δεν μας ενδιαφέρει καμία πολιτική σκοπιμότητα ή οικονομικό συμφέρον εκτός από το πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό συμφέρον της Κύπρου και του κυπριακού λαού. Σε αυτό το πλαίσιο, η δική μας μάχη δίδεται ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα των παραρτημάτων που θα ιδρύσουν ξένα πανεπιστήμια στην Κύπρο», δήλωσε.  

«Αν δεν διασφαλίσουμε ότι η Κύπρος δεν θα γίνει σημαία ευκαιρίας, θα πάθουμε χειρότερα από τη φούσκα των χρυσών διαβατηρίων», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «αν γίνουμε χώρος για εύκολη πώληση πτυχίων, η Ευρωπαϊκή Ένωση και χώρες μεμονωμένα θα πουν ότι τα πτυχία που παράγονται στην Κύπρο, δεν έχουν την επιθυμητή αξία και το εγχείρημα θα καταρρεύσει ως χάρτινος πύργος».  

Σήμερα, είπε ο κ. Χριστοφίδης, «το Υπουργείο παραδέχτηκε ότι είχαμε δίκαιο στις παρατηρήσεις που κάναμε την προηγούμενη φορά ως ΑΚΕΛ», αναφέροντας ότι «αυτό αποδεικνύει τη σοβαρή δουλειά που κάνουμε όταν συζητάμε τόσο σοβαρά ζητήματα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας».   

Υπάρχουν όμως, συνέχισε, «πάρα πολύ σοβαρά ζητήματα, που είναι ακόμη σε εκκρεμότητα, όπως για παράδειγμα, αυτό των εγγυητικών, που πρέπει να καταβάλλουν τα ιδρύματα. Τις εγγυητικές ζητούν τόσο ο ΔΙΠΑΕ όσο και το ΚΥΣΑΤΣ, ως αρμόδιοι φορείς αξιολόγησης, για να μην έχουμε ευκαιριακά ιδρύματα στην Κύπρο. Έχουμε και άλλες παρατηρήσεις τις οποίες με τροπολογίες ή προτάσεις νόμου θα φροντίσουμε να καταθέσουμε», πρόσθεσε.   

Αναφορικά με τα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών, ο κ. Χριστοφίδης είπε ότι «ακόμη μια φορά συζητούμε χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε συγκροτημένη στρατηγική ανάπτυξης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από πλευράς της Κυβέρνησης, κάτι το οποίο αναφέρουμε εδώ και ένα χρόνο». 

Είπε, ακόμα, «ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, στο περιβόητο State of the Union πριν από περίπου ένα χρόνο, είχε δηλώσει πως έως τον περασμένο Ιούνιο θα ήταν έτοιμη η στρατηγική», όμως, «βρισκόμαστε στα τέλη Οκτωβρίου, στρατηγική δεν υπάρχει και έρχονται κρίσιμα νομοσχέδια για το μέλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο χωρίς οποιοδήποτε συνολικό σχεδιασμό».  

Για το ΑΚΕΛ, συνέχισε, οι άξονες στους οποίους κινούνται και θεωρούν κρίσιμους για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι «η διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων προγραμμάτων από τα δημόσια πανεπιστήμια, η προστασία του δημόσιου σχολείου και η ενίσχυση των κρατικών πανεπιστημίων».   

Σε αυτή τη βάση, δήλωσε, «θα μελετήσουμε ακόμη πιο επιστάμενα το νομοσχέδιο και αν χρειαστεί θα κάνουμε άλλες εισηγήσεις. Επαναλαμβάνω ότι αυτά είναι πολύ σοβαρά ζητήματα που επηρεάζουν καθοριστικά τη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση και οφείλουμε να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί», είπε ο κ. Χριστοφίδης.  

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ και αναπληρωτής Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, Χρύσανθος Σαββίδης, σε δηλώσεις του σε ό,τι αφορά τα παραρτήματα και ιδιαίτερα την κάθοδο των ελληνικών πανεπιστήμιο του Καποδιστριακού και του Μετσοβίου, είπε ότι ως ΔΗΚΟ τάσσονται υπέρ.   

«Πάντοτε με τη λογική, τη φιλοσοφία ότι διασφαλίζεται η ποιότητα των προσφερόμενων προγραμμάτων που θα έρθουν στην Κύπρο, αν και έχουμε βάλει κάποιους προβληματισμούς ότι θα πρέπει αυτά τα προγράμματα να τύχουν αναγνώρισης και ακαδημαϊκής και επαγγελματικής, γιατί έχουμε εστιάσει την προσοχή μας στην ακαδημαϊκή αναγνώριση. Υπάρχει όμως και επαγγελματική αναγνώριση και υπάρχουν τίτλοι χωρίς την επαγγελματική αναγνώριση. Αντιλαμβάνεστε, δεν θα έχουν καμία δύναμη άσκησης του επαγγέλματος», συμπλήρωσε.  

Όσον αφορά τα ξενόγλωσσα προγράμματα, ο κ. Σαββίδης είπε ότι συνεχίζουν να υφίστανται οι δύο  βασικοί τους προβληματισμοί.   

«Ο ένας ο προβληματισμός είναι τα κριτήρια εισδοχής. Ακούσαμε ότι μιλούν για διεθνείς εξετάσεις. Εμείς βάλαμε κάτω στον προβληματισμό τις παγκύπριες εξετάσεις στη διδακτέα ύλη των ιδιωτικών σχολείων, να γίνονται παγκύπριες εξετάσεις για να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε και το δημόσιο σχολείο που είναι βασική μας έγνοια να μην υποβαθμιστεί. Άρα, συνεχίζει να υφίσταται ο προβληματισμό μας όσον αφορά το τρόπο εισαγωγής σε αυτά τα ξενόγλωσσα προγράμματα», πρόσθεσε.   

Το δεύτερο, συνέχισε, υπάρχει πάλι ο προβληματισμός με το ύψος των διδάκτρων που θα χρεώνουν τα κυπριακά δημόσια πανεπιστήμια για τα ξενόγλωσσα προγράμματα.  

«Δεν θέλουμε με τίποτα να δημιουργηθεί μία ανισορροπία με τα υφιστάμενα ιδιωτικά πανεπιστήμια», δήλωσε, σημειώνοντας πως παρόλα αυτά είναι θετικοί. «Αν βρεθεί η κοινή συνισταμένη δεν θα έχουμε κανένα λόγο να μην υπερψηφίζουμε. Θέλουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο, βεβαίως να αποκτήσει διεθνοποίηση, αλλά διεθνοποίηση με ξένους φοιτητές και όχι απλά να πάρουμε μαθητές από την ίδια υφιστάμενη αγορά, δηλαδή από τα παιδιά μας που σπουδάζουν στα ιδιωτικά σχολεία», πρόσθεσε.   

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Σαββίδης επανέλαβε ότι τα παιδιά που φοιτούν σε αγγλόφωνα σχολεία θα δίνουν παγκύπριες εξετάσεις στην ύλη που διδάσκονται στο σχολείο τους. Όσον αφορά τους μαθητές υποψήφιους φοιτητές από τρίτες χώρες θα μπορούν να μπουν μέσω διεθνών εξετάσεων.   

Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, ο οποίος εκπροσωπούσε και την ΟΛΤΕΚ, σε δηλώσεις του είπε ότι σε σχέση με την έγκριση των κανονισμών για τα ξενόγλωσσα προγράμματα στα δημόσια πανεπιστήμια, η θέση τους είναι αντίθετη, διότι είναι ακόμα ένα πλήγμα κατά της δημόσιας μέσης εκπαίδευσης. 

«Η έγκριση αγγλόφωνων προγραμμάτων για τα δημόσια πανεπιστήμια θα πλήξει από όλες τις πτυχές τη μέση εκπαίδευση. Θα αποστερήσει παιδιά που είχαν στόχο και σκοπό, να φοιτήσουν στη δημόσια εκπαίδευση, στη δημόσια μέση εκπαίδευση, θα ακολουθήσουν τα ιδιωτικά σχολεία, που τα πλείστα είναι αγγλόφωνα, κάτι το οποίο είναι μία κυπριακή πρωτοτυπία», είπε. 

«Ιδιωτική εκπαίδευση, η οποία κατά βάση είναι αγγλόφωνη. Και αυτό παρουσιάσαμε σήμερα στη Βουλή και όταν αμφισβητήσαμε αυτά που υποστήριξε το Υπουργείο Παιδείας ότι δεν θα πλήξει την μέση εκπαίδευση και αναφέραμε και συγκεκριμένα παραδείγματα πως θα πλήξει, δυστυχώς δεν υπήρξαν απαντήσεις. Εμείς οφείλουμε έγκαιρα να χτυπήσουμε το καμπανάκι ότι κινδυνεύει ακόμη μία φορά η μέση εκπαίδευση, η οποία εκ του συντάγματος πρέπει να είναι όχι ελληνόφωνη, ελληνική», κατέληξε. 

Διαφωνία ΠΣΕΜ με ν/σ για αυτοχρηματοδοτούμενα, ξενόγλωσσα προγράμματα 

Τη διαφωνία της με τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου για τα αυτοχρηματοδοτούμενα, ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών εκφράζει με ανακοίνωσή της η ΠΣΕΜ. 

Σύμφωνα με τη μαθητική οργάνωση, η εισαγωγή φοιτητών μέσω διεθνών εξετάσεων, είναι κάτι που αναπόφευκτα θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των Παγκύπριων Εξετάσεων. 

Προσθέτει ότι το νομοσχέδιο προνοεί ότι τα προσφερόμενα προγράμματα θα προσαρμόζονται στις ανάγκες της αγοράς, «αγνοώντας τις ανάγκες της κοινωνίας». Τα προσφερόμενα μαθήματα, αναφέρει, θα καθορίζονται, σαν αποτέλεσμα αυτού του προσανατολισμού, από το πόσο “πουλάει” ένα πτυχίο, αφαιρώντας από την εξίσωση το πόσο χρήσιμο ή όχι θα ήταν για την κοινωνία.  

Αναφέρει περαιτέρω ότι τα «αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα» προνοούν την πληρωμή διδάκτρων από μέρους των φοιτητών, εκφράζοντας την άποψη ότι «κάτι τέτοιο αποτελεί επίθεση στον δημόσιο χαρακτήρα των δημόσιων πανεπιστημίων» και «θα δημιουργήσει μαθητές δύο ταχυτήτων, ενισχύοντας περαιτέρω την παραπαιδεία». 

Θέτει, τέλος, το ερώτημα «αν αυτό είναι το όραμα του Υπουργείου για τη δημόσια εκπαίδευση». 

Συναφείς Δημοσιεύσεις στα ΜΕ: 

Stockwatch: Ανοικτοί σε απάλειψη κριτηρίων για παραρτήματα πανεπιστημίων 

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση μεταφοράς πιστώσεων μεταξύ των ομάδων δαπανών ύψους €250.000 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2024. 

Nomoplatform-ΚΥΠΕ 

Δείτε Περισσότερα

Άμυνας

Εισαγωγή Ελληνοκυπρίων σε Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα του εξωτερικού

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Άμυνας, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 07/11/2024, εξέτασε το ακόλουθο νομοσχέδιο:  Οι περί Στρατού της Δημοκρατίας (Διορισμοί, Ιεραρχία, Προαγωγές και Αφυπηρετήσεις Αξιωματικών) (Τροποποιητικοί) (Αρ. 2) Κανονισμοί του 2024  Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η δυνατότητα εισαγωγής Ελληνοκυπρίων σπουδαστών σε Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα του εξωτερικού,

Αποφάσεις Ολομέλειας

Έγκριση συμπληρωματικού προϋπολογισμού €94,3 εκ. για τον ΟΑΥ και τελικού απολογισμού 2023

Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 07/11/2024, υπερψήφισε τα νομοσχέδια για την έγκριση συμπληρωματικού προϋπολογισμού για το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) και τον Οργανισμό Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ), το νομοσχέδιο για τον περιορισμό των εκπομπών ορισμένων ρύπων στην ατμόσφαιρα από μεσαίου μεγέθους μονάδες καύσης και τους κανονισμούς για την θέσπιση σχεδίων υπηρεσίας