Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 06/02/2025, συζήτησε το ακόλουθο θέμα:
- Συνεχής αποκλεισμός της περιοχής Νέας Λήδρας λόγω έλλειψης έργων
H Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα έπειτα από εισήγηση της Βουλευτή, Ρίτας Θεοδώρου Σούπερμαν. Σκοπός της συζήτησης είναι η εξέταση του συνεχόμενου αποκλεισμόυ της περιοχής Νέας Λήδρας στο Δάλι λόγω της μη υλοποίησης των αναγκαίων έργων στους δήμους Λατσιών-Γερίου και Ιδαλίου.
Υλοποίηση έργων για άρση αποκλεισμού περιοχής Νέας Λήδρας, ζητά η Ρ. Σούπερμαν
Την υλοποίηση των αναγκαίων έργων στους δήμους Λατσιών-Γερίου και Ιδαλίου ώστε να αρθεί ο αποκλεισμός της περιοχής Νέας Λήδρας ζήτησε την Πέμπτη η Βουλευτής ΔΗΣΥ Ρίτα Θεοδώρου Σουπερμαν.
Στις δηλώσεις της μετά τη συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών όπου συζητήθηκε το θέμα, η Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ρίτα Θεοδώρου Σούπερμαν είπε ότι ο αποκλεισμός της περιοχής Νέας Λήδρας στην ενορία Κωνσταντίνου και Ελένης στον Δήμο Νότιας Λευκωσίας είναι ένα θέμα το οποίο η Κυβέρνηση πρέπει άμεσα να επιλύσει.
Όπως ανέφερε, η πρόσβαση των κατοίκων στην περιοχή γίνεται μέσω μίας σήραγγας πλάτους 2,5 μέτρων και ύψους 3,5 μέτρων η οποία πλημμυρίζει όταν υπάρχουν έντονα καιρικά φαινόμενα, ενώ και οχήματα, όπως αυτά της Πυροσβεστικής, δεν μπορούν να περάσουν.
«Τίθεται θέμα ασφάλειας 500 και πλέον κατοίκων, οπότε η κυβερνητική πλευρά πρέπει να δώσει προτεραιότητα στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση των εν λόγω έργων», είπε.
«Αυτά αφορούν στη διάνοιξη και κατασκευή της επέκταση της Λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου, στη διάνοιξη και κατασκευή του νέου δρόμου που συνδέει τον κυκλικό κόμβο της Λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου επί του αυτοκινητόδρομου μέχρι την οικιστική ζώνη του Δήμου Νότιας Λευκωσίας και στην επιδιόρθωση ασφαλτικού οδοστρώματος επί της οδού Μακεδονίας. Πρόκειται για έργα τα οποία χρονολογούνται από το 2011», σημείωσε.
«Η υλοποίηση των έργων αυτών δεν θα εξυπηρετήσει μόνο τους κατοίκους της περιοχής Νέας Λήδρας αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Λευκωσίας, αφού θα υπάρξει σύνδεση του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας – Λεμεσού με τον περιμετρικό δρόμο. Επαναλαμβάνω ότι πρέπει να δοθεί η αρμόζουσα σημασία για την ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής», ανέφερε.
Σε ερώτηση αν έγιναν προσπάθειες διάνοιξης άλλου δρόμου στην περιοχή, η Βουλευτής του ΔΗΣΥ είπε ότι παρά τα δύο σχετικά περιστατικά που συνέβησαν στο παρελθόν, οι τοπικές αρχές προσπάθησαν να βελτιώσουν έναν χωματόδρομο ώστε να έχουν πρόσβαση οι κάτοικοι σε περίπτωση ανάγκης.
«Ωστόσο υπάρχει κίνδυνος, είναι ένας χωματόδρομος χωρίς καθόλου προδιαγραφές», τόνισε καταληκτικά.
Συναφείς Δημοσιεύσεις στα ΜΕ:
Επιπλέον, η Επιτροπή εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:
Η Επιτροπή επανεξέτασε κατόπιν αναβολής τα πιο πάνω σχέδια νόμου με απόφαση της ολομέλειας του σώματος ημερομηνίας 12 Δεκεμβρίου 2024 σκοπός των οποίων είναι:
- ο καταρτισμός και τήρηση Μητρώου Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών και
- η θέσπιση κανονισμών αναφορικά με τις διαδικασίες, τους κανόνες και τα κριτήρια εγγραφής στο Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών.
Η Επιτροπή τοποθέτησε για λήψη τελικής απόφασης τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι ο καθορισμός μέτρων εφαρμογής της πράξης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας με τίτλο «Κανονισμός (ΕΚ) 1107/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουλίου 2006 σχετικά με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς».
Η Επιτροπή προχώρησε σε διαβούλευση επί τροπολογιών Βουλευτών στο πιο πάνω νομοσχέδιο που θα υποβληθεί στην Ολομέλεια του Σώματος προς ψήφιση, σκοπός του οποίου είναι η κατάργηση παραρτήματος αναφορικά με τα προσόντα των Διερευνητών Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων, εφόσον τα εν λόγω πρόσωπα διορίζονται δυνάμει του περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμου.
Nomoplatform-ΚΥΠΕ