Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 16/06/2025, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η έγκριση πληρωμής από το Εθνικό Ταμείο Αλληλεγγύης ποσού ύψους €100.005.010 για τη χρήση του έτους που λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2025.
Τελική ευθεία για αποζημιώσεις κουρεμένων με νέα πλατφόρμα επιβεβαίωσης αιτήσεων
Στην τελική ευθεία για τη λειτουργία της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας επιβεβαίωσης των αιτήσεων για το Εθνικό Ταμείο Αλληλεγγύης βρίσκεται το Υπουργείο Οικονομικών, όπως αναφέρθηκε στη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών. Ο προϋπολογισμός του Ταμείου για το 2025, ύψους €100 εκατομμυρίων, προβλέπει την πρώτη καταβολή αποζημιώσεων σε φυσικά πρόσωπα –καταθέτες και κατόχους αξιογράφων– που υπέστησαν απομειώσεις λόγω του «κουρέματος» του 2013, με τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία να τίθεται σε λειτουργία εντός του δεύτερου εξαμήνου, πιθανόν και μέσα στο καλοκαίρι.
Παράλληλα αναφέρθηκε ότι εντός του β’ εξαμήνου του 2025 και αφού θα έχουν αρχίσει να καταβάλλονται τα πρώτα ποσά για όσους ήδη έκαναν αιτήσεις, θα ανοίξει εκ νέου η πλατφόρμα για όσους δεν πρόλαβαν να υποβάλουν αίτηση εντός 2024.
Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών Ανδρέας Καραολής, ανέφερε στην Επιτροπή, ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο η ηλεκτρονική υπηρεσία που σχετίζεται με τον «Έλεγχο Αποτελεσμάτων Απομείωσης Σχεδίου Αναπλήρωσης» για όσους έχουν υποβάλει ηλεκτρονική αίτηση στην υπηρεσία «Συμμετοχή στο Σχέδιο Αναπλήρωσης του Εθνικού Ταμείου Αλληλεγγύης», μέχρι τον Μάιο του 2024.
Αυτή, όπως είπε, αναπτύσσεται σε συνεργασία με το Υφυπουργείο Έρευνας και Καινοτομίας και θα επιτρέπει στους δικαιούχους που υπέβαλαν ηλεκτρονικά αιτήσεις εντός της καθορισμένης προθεσμίας να επανεισέλθουν με τους ίδιους κωδικούς για να διαπιστώσουν κατά πόσο επιβεβαιώνεται η ύπαρξη ποσού απομείωσης από τις δύο τράπεζες. Σε περίπτωση που διαπιστώνεται τέτοια απομείωση, θα ζητείται η εισαγωγή τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ), ενώ για όσους δεν διαπιστωθεί ποσό απομείωσης θα προβλέπεται δυνατότητα υποβολής ένστασης.
Η πλατφόρμα είχε τεθεί αρχικά σε λειτουργία την Άνοιξη του 2024, ωστόσο παρουσίασε τεχνικά προβλήματα στις 2 και 26 Μαΐου. Όπως είπε ο κ. Καραολής, παρ’ ό,τι το ότι επρόκειτο για μια απλή διαδικασία συμπλήρωσης αίτησης, υπήρξαν δυσκολίες από πλευράς χρηστών στην ορθή υποβολή, με αποτέλεσμα να προχωρήσει η δημιουργία νέου συστήματος επιβεβαίωσης.
Ο κ. Καραολής ανέφερε ότι η νέα πλατφόρμα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2025, πιθανότατα και μέσα στο καλοκαίρι. Είπε ακόμα ότι η καταβολή αποζημιώσεων θα γίνει εντός του 2025.
Πώς υπολογίζεται η αποζημίωση
Σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ η αποζημίωση καθορίζεται με βάση το ύψος της καθαρής απώλειας που υπέστησαν – δηλαδή το ποσό της απομείωσης μείον την αξία των μετοχών που έλαβαν έναντι του «κουρέματος», όπως στην τιμή που ίσχυσε κατά το άνοιγμα του Χρηματιστηρίου (π.χ. €0,24 για τις μετοχές της Τράπεζας Κύπρου).
Το μέγιστο ποσό βάσης για υπολογισμό της αποζημίωσης είναι το €1 εκατομμύριο, και αφορά την ανασφάλιστη κατάθεση πέραν των €100.000. Ο προϋπολογισμός του 2025 προβλέπει ποσοστά αναπλήρωσης ανάλογα με το ύψος της ζημίας. Για καταθέσεις στη Λαϊκή Τράπεζα υπολογίζεται στο 10% της απώλειας, για καταθέσεις στην Τράπεζα Κύπρου στο 3,61% και για αξιόγραφα και στις δύο τράπεζες 10%
Το μέγιστο συνολικό ποσό αποζημίωσης ανά φυσικό πρόσωπο δεν θα υπερβαίνει τις €100.000. Συγκεκριμένα για απομείωση καταθέσεων στη Λαϊκή Τράπεζα δεν θα υπερβαίνει τις €100.000, για απομείωση καταθέσεων στην Τράπεζα Κύπρου τις €13.032, για απομείωση αξιογράφων στην Λαϊκή Τράπεζα τις €100.000 και για αξιόγραφα στην Τράπεζα Κύπρου τις €99.760.
Αναφορά έγινε και στα Ταμεία Προνοίας που είχαν καταθέσεις στη Λαϊκή Τράπεζα. Όπως εξήγησε ο κ. Καραολής, το 2013 παραχωρήθηκε το 52,5% της ζημιάς, ενώ από το 2017 βρίσκεται σε εφαρμογή σχέδιο αυξημένης αναπλήρωσης για τα ταμεία του ιδιωτικού τομέα, ώστε το συνολικό ποσοστό να φτάσει το 75%. Για την καταβολή απαιτείται αίτηση από τη Διαχειριστική Επιτροπή του εκάστοτε Ταμείου και υποβολή αίτησης με τη συμπλήρωση του 65ου έτους ηλικίας από το μέλος.
Μιλώντας μετά από τη συνεδρία της Επιτροπής η Πρόεδρός της, Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χριστιάνα Ερωτοκρίτου, εξέφρασε την πεποίθηση ότι έχει ολοκληρωθεί η ανταλλαγή απόψεων και υπήρξαν οι απαραίτητες διευκρινίσεις γύρω από το θέμα, ώστε να οδηγηθεί στην Ολομέλεια την μεθεπόμενη Πέμπτη.
Σημείωσε ότι 12 χρόνια μετά από εκείνη τη μέρα που καταστράφηκαν επιχειρήσεις και οικογένειες, συνεπεία του κουρέματος, υλοποιείται στην πράξη αυτό που ψηφίστηκε το 2017.
Είπε ότι πρόκειται για ένα σημαντικό αφενός βήμα αφού πρώτη φορά υλοποιείται ένα μέτρο εν μέρη αποκατάστασης της αδικίας, ενώ εξέφρασε ικανοποίηση για τις διαβεβαιώσεις του ΥΠΟΙΚ ότι η πλατφόρμα θα ανοίξει εκ νέου για όσους δεν πρόλαβαν να κάνουν αίτηση στην πλατφόρμα εγκαίρως.
Ανέφερε ότι παρά το γεγονός ότι το ποσό που προβλέπεται είναι περιορισμένο, αποτελεί ένα σημαντικό πρώτο βήμα για την μερική αποκατάσταση των αδικιών που έγιναν το 2013.
Πρόσθεσε ότι το ποσό είναι για το 2025 και όσον αφορά το τι μέλλει γενέσθαι το 2026 και το 2027 αυτό αναμένεται να καθοριστεί με βάση και τα δημοσιονομικά περιθώρια του κράτους.
Η Βουλευτής του ΔΗΣΥ Σάβια Ορφανίδου ανέφερε ότι μετά τη δημιουργία της νομοθεσία του Ταμείου του 2017 και την αποταμίευση σε αυτό όλα τα προηγούμενα χρόνια, ήρθε επιτέλους η στιγμή να αρχίσει η σταδιακή αναπλήρωση των απωλειών.
«Ευχόμαστε να υπερπηδηθούν τα όποια πρακτικά και γραφειοκρατικά προβλήματα για να καταβληθούν οι πληρωμές το συντομότερο δυνατό», είπε.
Πρόσθεσε ότι έθιξαν και το θέμα των παλιών μετόχων που παραμένει σε εκκρεμότητα και θα συνεχίζουν να πιέζουν και για αυτή την κατηγορία. Είπε επίσης ότι η πλατφόρμα θα πρέπει να ανοίξει ξανά για όσους είναι δικαιούχοι και δεν μπόρεσαν μέχρι σήμερα να υποβάλουν αίτηση.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Καυκαλιάς ανέφερε ότι η απουσία κανονισμών για καλύτερη εφαρμογή της νομοθεσίας που να προβλέπουν το ποιοι θα αποζημιωθούν, τους τρόπους και τα ποσά αποζημίωσης και τις προτεραιότητες του Ταμείου, δημιουργεί διάφορα κενά και προβλήματα στη λειτουργία του Ταμείου. Πρόσθεσε ότι το ΑΚΕΛ θεωρεί ότι προτεραιότητα δεν πρέπει να είναι μεγαλομέτοχοι και μεγαλοκαταθέτες.
Σημείωσε ότι κατά τη σημερινή συνεδρία επανέφεραν για άλλη μια φορά την ανάγκη έστω και ετεροχρονισμένα η Κυβέρνηση να προχωρήσει στη δημιουργία κανονισμών για τη λειτουργία του Ταμείου.
Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης, χαιρέτισε την απόφαση της Κυβέρνηση τόσο για την έγκριση του Προϋπολογισμού, όσο και για την έγκριση του Σχεδίου Μερικής Αναπλήρωσης για το 2025, το οποίο επιτρέπει τη δυνατότητα έναρξης καταβολής της αναπλήρωσης, ενός μέρους των απωλειών των δικαιούχων.
Ανέφερε ακόμα ότι ένα πάγιο αίτημα του κόμματος για το οποίο υπήρξε θετική ανταπόκριση της Κυβέρνησης, είναι η επαναλειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για υποβολή τυχόν αιτήσεων από άτομα, τα οποία είναι δικαιούχοι, αλλά για διάφορους λόγους δεν είχαν υποβάλει αίτηση μέχρι σήμερα.
Πρόσθεσε ότι κάλεσαν το Υπουργείο να τους ενημερώσει και για το ζήτημα των Παλαιών Μετόχων και πως προχωρά το θέμα της υλοποίησης του σχεδίου και της αναπλήρωσης των απωλειών των Ταμείων Προνοίας. Τέλος επανέφερε το θέμα με τα νομικά έξοδα, τα οποία καλούνται να επωμιστούν οι καταθέτες, οι κάτοχοι αξιογράφων και οι μέτοχοι, από νομικές διαδικασίες οι οποίες δεν πέτυχαν. Χαρακτήρισε απαράδεκτο από τη μια να αποζημιώνονται δικαιούχοι και από την άλλη να τους ζητείται μέρος των αποζημιώσεων ως νομικά έξοδα.
Συναφείς Δημοσιεύσεις στα ΜΕ:
Stockwatch: Πότε θα δουν τις αποζημιώσεις οι κουρεμένοι
Stockwatch: Στο τελευταίο μίλι οι αποζημιώσεις κουρεμένων
- Ο περί της Ίδρυσης της Εθνικής Μονάδας Εφαρμογής Κυρώσεων Νόμος του 2025
- Ο περί της Ποινικοποίησης της Παραβίασης των Περιοριστικών Μέτρων της Ένωσης Νόμος του 2025
- Ο περί της Προστασίας Προσώπων που Αναφέρουν Παραβάσεις του Ενωσιακού και Εθνικού Δικαίου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025
Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω νομοσχέδια σκοπός των οποίων είναι η εναρμόνιση με την πράξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τίτλο «Οδηγία (ΕΕ) 2024/1226 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Απριλίου 2024 σχετικά με τον ορισμό των ποινικών αδικημάτων και των κυρώσεων για την παραβίαση των περιοριστικών μέτρων της Ένωσης και την τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1673».
Μία ανάσα πριν από ενιαίο μηχανισμό κυρώσεων
Το δρόμο για την Ολομέλεια της Βουλής παίρνουν το πακέτο τριών νομοσχεδίων τα οποία αποσκοπούν στη δημιουργία Εθνικής Μονάδας Κυρώσεων (ΕΜΕΚ).
Κατά την σημερινή συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών που εξετάζει τα τρία νομοσχέδια, στο σύνολο τους οι εμπλεκόμενοι φορείς δήλωσαν ότι συμφωνούν με τα αναθεωρημένα κείμενα των νομοσχεδίων και δεν πως έχουν κάποιο σχόλιο ή παρατήρηση επί αυτών.
Εκ μέρους του υπουργείου Οικονομικών, η Αυγή Χρυσοστόμου – Λαπαθιώτη ανέφερε ότι έχουν προχωρήσει σε εκ νέου διαβούλευση με όλους τους εμπλεκομένους φορείς επί των τριών νομοσχεδίων, μετά τις αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν κατά την προηγούμενη συνεδρία της.
Η κ. Λαπαθιώτη πρόσθεσε ότι έγινε προσπάθεια ώστε να ενσωματωθούν στα αναθεωρημένα κείμενα των νομοσχεδίων, οι θέσεις τους επηρεαζόμενων φορέων και συγκεκριμένα των ΠΔΣ, ΣΕΛΚ, ΚΤΚ και ΕΚΚ.
Παράλληλα ανάφερε ότι η διαδικασία επί παράβαση κατά την Κυπριακής Δημοκρατίας δεν έχει εκκινήσει ακόμα.
Υπενθυμίζεται ότι έντονα είχαν αντιδράσεις είχαν εκδηλωθεί από επηρεαζόμενους φορείς και αρχές, οι οποίες έκαναν λόγο για κενά στους προτεινόμενους νόμους, αλλά και σε μη υιοθέτηση όλων των σχολίων τους κατά την αρχική διαβούλευση.
Μάλιστα ο Παγκύπριος Δικηγορικού Συλλόγου είχε ζητήσει να μην συζητηθούν τα νομοσχέδια, αλλά να παραπεμφθούν άμεσα στην συμβουλευτική αρχή για την εφαρμογή των περί παρεμπόδισης και καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, για διαβούλευση.
Σύμφωνα με σημερινή ενημέρωση της κοινοβουλευτικής επιτροπής, στα αναθεωρημένα κείμενα των νομοσχεδίων έχουν ενσωματωθεί οι πλείστες παρατηρήσεις τους, οι οποίες εκφράστηκαν κατά διαβούλευση.
Μεταξύ άλλων, τα νομοσχέδια έχουν αναθεωρηθεί ως προς τις ποινές και συγκεκριμένα, αντί του ενός έτους φυλάκιση και προστίμου μέχρι €10 χιλιάδων, προβλέπεται έξι μήνες φυλάκιση και €5 χιλ. πρόστιμο για παραβάτες προνοιών της προτεινόμενης ρύθμισης.
Επίσης προβλέπεται η μείωση της ποινής φυλάκισης από μέχρι πέντε έτη σε τρία έτη και του προστίμου ώστε αντί μέχρι €100 χιλ., όταν τα εν λόγω αδικήματα αφορούν κεφάλαια ή οικονομικούς πόρους αξίας τουλάχιστον €100 χιλ. κατά την ημερομηνία τέλεσης του αδικήματος, να ανέρχεται μέχρι €50 χιλ.
Ακόμα στις πρόνοιες της προτεινόμενης νομοθεσίας αναφορικά με τους παραβάτες, περιλήφθηκαν και τα νομικά πρόσωπα, πέραν των πολιτών της Δημοκρατίας.
Διαβάστε περισσότερα εδώ:
Stockwatch: Μία ανάσα πριν από ενιαίο μηχανισμό κυρώσεων
- Ο περί των Προϋποθέσεων Διαφάνειας (Κινητές Αξίες προς Διαπραγμάτευση σε Ρυθμιζόμενη Αγορά) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024
- Ο περί Εταιρειών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025
- O περί Ελεγκτών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2025
Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω νομοσχέδια σκοπός των οποίων είναι:
- η εναρμόνιση με την Οδηγία (ΕΕ) 2022/2464 όσον αφορά την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας από εταιρείες, καθώς και με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/337 αναφορικά με τον καθορισμό ενιαίων ηλεκτρονικών μορφότυπων αναφοράς των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων,
- η εναρμόνιση με τα Άρθρα 1 και 5 της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464, όσον αφορά την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας από τις εταιρείες και
- η εναρμόνιση με το Άρθρο 3 της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464, όσον αφορά την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας από τις εταιρείες.
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η εναρμόνιση με το Άρθρο 3 της πράξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τίτλο «Οδηγία (ΕΕ) 2023/2864 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Δεκεμβρίου 2023 για την τροποποίηση ορισμένων οδηγιών όσον αφορά τη θέσπιση και τη λειτουργία του ευρωπαϊκού ενιαίου σημείου πρόσβασης».
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η ενσωμάτωση στον προϋπολογισμό της Αρχής Ψηφιακής Ασφάλειας για το 2023, με αναδρομική ισχύ, προνοιών που αφορούν στην εξαίρεση συγκεκριμένων κατηγοριών του προσωπικού από τις πρόνοιες για μείωση των κλιμάκων εισδοχής κατ’ αναλογία των διατάξεων που εφαρμόζονται στη δημόσια υπηρεσία.
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η ενσωμάτωση στον προϋπολογισμό της Αρχής Λιμένων Κύπρου για το 2022, με αναδρομική ισχύ, προνοιών που αφορούν στην εξαίρεση συγκεκριμένων κατηγοριών του προσωπικού από τις πρόνοιες για μείωση των κλιμάκων εισδοχής κατ’ αναλογία των διατάξεων που εφαρμόζονται στη δημόσια υπηρεσία.
Επιπλέον, η Επιτροπή τοποθέτησε για λήψη τελικής απόφασης τα ακόλουθα σχέδια νόμου:
- Ο περί Καταβολής Φιλοδωρήματος σε Αξιωματούχους Νόμος του 2025
- Ο περί Φορολογίας του Εισοδήματος (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2025
Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω νομοσχέδια σκοπός των οποίων είναι:
- ο εκσυγχρονισμός και διασφάλιση ομοιομορφίας των συστημάτων συνταξιοδότησης των κρατικών αξιωματούχων, οι οποίοι αναλαμβάνουν αξίωμα για πρώτη φορά κατά ή μετά την ημερομηνία έναρξης της ισχύος της προτεινόμενης νομοθεσίας, μέσω της παροχής φιλοδωρήματος και
- η φορολόγηση με ειδικό τρόπο και ξεχωριστά, χωρίς να προστίθεται στο υπόλοιπο φορολογητέο εισόδημα, του φιλοδωρήματος που καταβάλλεται σε αξιωματούχο σύμφωνα με τις πρόνοιες του υπό θέσπιση περί Καταβολής Φιλοδωρήματος σε Αξιωματούχους Νόμου του 2025, με συντελεστή ύψους 15%.
- Ο περί Συντάξεων (Ορισμένοι Αξιωματούχοι της Δημοκρατίας) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2011
- Ο περί Συντάξεων Κρατικών Αξιωματούχων (Γενικές Αρχές) Νόμος του 2016
- Ο περί Συντάξεων (Ορισμένοι Αξιωματούχοι της Δημοκρατίας) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2016
- Ο περί Συντάξεων Κρατικών Αξιωματούχων (Γενικές Αρχές) (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2016
- Ο περί Επαγγελματικού Σχεδίου Συνταξιοδοτικών Ωφελημάτων των Υπαλλήλων της Κρατικής Υπηρεσίας και του Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα περιλαμβανομένων και των Αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Διατάξεις Γενικής Εφαρμογής) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024
- Ο περί Συνταξιοδοτικών Ωφελημάτων Κρατικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων του Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα περιλαμβανομένων και των Αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Διατάξεις Γενικής Εφαρμογής) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024
- Ο περί Συντάξεων (Ορισμένοι Αξιωματούχοι της Δημοκρατίας) (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024
- Ο περί Συντάξεων του Προέδρου και των Μελών της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024
- Ο περί Συντάξεων του Προέδρου και των Μελών της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024
- Ο περί Δήμων (Τροποποιητικός) (Αρ. 4) Νόμος του 2024
- Ο περί Φορολογίας του Εισοδήματος (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2024
- Ο περί της Δυνατότητας Αποποίησης Κρατικής Σύνταξης Νόμος του 2024
Η Επιτροπή εξέτασε τις πιο πάνω προτάσεις νόμου σκοπός των οποίων είναι:
- η καταβολή σύνταξης σε βουλευτή με τη συμπλήρωση του εξηκοστού τρίτου (63ου) έτους της ηλικίας του, αντί με τη συμπλήρωση του εξηκοστού (60ού) έτους, που ισχύει σήμερα,
- η θέσπιση νέου νομοθετικού πλαισίου για την καταβολή συντάξεων σε κυβερνητικούς αξιωματούχους, πρώην και εν ενεργεία, για σκοπούς συμμόρφωσης με αποφάσεις του Ανώτατου Δικαστηρίου και διόρθωσης ορισμένων στρεβλώσεων στον ισχύοντα νόμο,
- η επέκταση του ορίου συνταξιοδότησης των βουλευτών και των υπουργών στο εξηκοστό πέμπτο (65ο) έτος και εισαγωγή πρόνοιας, ώστε η καταβολή σύνταξης βουλευτή και υπουργού σε πρόσωπο που έχει αναλάβει το αξίωμα του ευρωβουλευτή να αρχίζει μετά την αποχώρησή του από το εν λόγω αξίωμα, όπως ισχύει και στην περίπτωση του βουλευτή και του υπουργού,
- η ρύθμιση της ταυτόχρονης καταβολής σύνταξης και μισθού σε κρατικούς αξιωματούχους, ώστε να αποφευχθούν κοινωνικές και οικονομικές στρεβλώσεις και να επιτευχθεί συμμόρφωση με σχετική απόφαση του Δικαστηρίου,
- η εισαγωγή ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση του ζητήματος της καταβολής πολλαπλών συντάξεων,
- η εισαγωγή ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση του ζητήματος της καταβολής πολλαπλών συντάξεων,
- η εισαγωγή ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση του ζητήματος της καταβολής πολλαπλών συντάξεων,
- η εισαγωγή ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση του ζητήματος της καταβολής πολλαπλών συντάξεων,
- η εισαγωγή ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση του ζητήματος της καταβολής πολλαπλών συντάξεων,
- η εισαγωγή ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση του ζητήματος της καταβολής πολλαπλών συντάξεων,
- η επιβολή φόρου εισοδήματος με συντελεστή ύψους 90% επί του υπερβάλλοντος ποσού για εισοδήματα προερχόμενα από πολλαπλές συντάξεις τα οποία συμποσούμενα υπερβαίνουν το όριο των €70.000 και
- η παροχή δυνατότητας σε αξιωματούχο που διορίζεται ή εκλέγεται σε δημόσιο αξίωμα, λειτούργημα ή θέση να υποβάλλει προς τον αρμόδιο υπουργό δήλωση αποποίησης κρατικής σύνταξης για τη χρονική περίοδο κατά την οποία υπηρετεί στο εν λόγω αξίωμα.
Νέα πορεία για τις πολλαπλές συντάξεις
Στην τελευταία συνεδρία της Ολομέλειας της Βουλής, πριν από τη διακοπή των εργασιών της για τις θερινές διακοπές, προγραμματίζεται όπως τεθούν προς ψήφιση τα νομοθετήματα για το πολυσυζητημένο θέμα της κατάργησης των πολλαπλών συντάξεων, αφού πρώτα ληφθούν σχετικές αποφάσεις από πλευράς Υπουργικού Συμβουλίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες της StockWatch, κατά τη χθεσινή κεκλεισμένων των θυρών συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών, τα μέλη της συζήτησαν τις τελευταίες εξελίξεις και έλαβαν νέες αποφάσεις για τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης της συζήτησης και προώθησης των νομοθετημάτων στην Ολομέλεια για ψήφιση.
Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε όπως αναμένουν τις αυριανές αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου αναφορικά με την κατάργηση της φορολόγησης του φιλοδωρήματος για όλους τους αξιωματούχους, καθώς και με την αύξηση του φιλοδωρήματος για τους βουλευτές.
Ακολούθως, οι όποιες αποφάσεις ληφθούν θα τεθούν υπό εξέταση σε έκτακτη συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών την ερχόμενη Πέμπτη, ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για την τήρηση των προβλεπόμενων κοινοβουλευτικών διαδικασιών αναφορικά με την προώθηση και ψήφιση των σχετικών νομοθετημάτων και προτάσεων νόμου.
Αξίζει να αναφερθεί ότι δεν είναι η πρώτη αναβολή που πήρε η ψήφιση των νομοθετημάτων των πολλαπλών συντάξεων, καθώς αρχικά είχε προγραμματισθεί για τις 19 του μήνα. Αναβολή είχε πάρει και στο παρελθόν όπου προγραμματιζόταν να τεθούν προς ψήφιση πριν το Πάσχα.
Διαβάστε περισσότερα εδώ:
Stockwatch: Νέα πορεία για τις πολλαπλές συντάξεις
Τέλος, η Επιτροπή εξέτασε αποδεσμεύσεις κονδυλιών προς το Υπουργείο Οικονομικών.
Nomoplatform-ΚΥΠΕ


