Στην Ολομέλεια σε 15 μέρες το θέμα της χρήσης κινητού στη Μέση Εκπαίδευση

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 25/09/2024, εξέτασε το ακόλουθα σχέδια νόμου:

Οι περί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2024

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η απαγόρευση χρήσης κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών έξυπνων συσκευών κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, δυνατότητα ηλεκτρονικής εγγραφής μαθητών και θεσμοθέτηση Ημέρας Μνήμης και Τιμής των Θυμάτων της Γενοκτονίας των Αρμενίων, των Ελλήνων του Πόντου και των Ασσυρίων. 

Στην Ολομέλεια σε 15 μέρες το θέμα της χρήσης κινητού στη Μέση Εκπαίδευση

Στην Ολομέλεια οδηγείται σε 15 μέρες το θέμα της χρήσης κινητού στα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης, όπου οι Βουλευτές θα τοποθετηθούν, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, Παύλος Μυλωνάς.

Η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία σήμερα συμμετείχε σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού, κατά την οποία συζητήθηκε το θέμα της χρήσης του κινητού τηλεφώνου στα δημόσια σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης, ανέφερε, σε δηλώσεις της μετά από τη συνεδρία, ότι είχε την ευκαιρία να συζητήσει ξανά στην Επιτροπή Παιδείας το θέμα της πρότασης του Υπουργείου για περιορισμό της χρήσης του κινητού τηλεφώνου κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου.

«Να επαναλάβουμε ότι μέχρι σήμερα το κινητό στη Δημοτική Εκπαίδευση απαγορεύεται. Στη Μέση Εκπαίδευση όμως επιτρέπεται κατά τις ώρες του διαλείμματος και αυτό δημιουργεί σωρεία προβλημάτων. Σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα που έχουμε παγκόσμια, αλλά και στην Κύπρο, κατά το διάλειμμα δημιουργούνται ευκαιρίες στα παιδιά να κάνουν κατάχρηση του κινητού και οδηγεί σε παραβατικές συμπεριφορές. Κυρίως όμως αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η ψυχική τους υγεία, εκτός από τη σωματική που έχει να κάνει με τις ζαλάδες, με πονοκεφάλους που έχουν παρουσιαστεί, που έχουν αναφερθεί, σημαντικά είναι η απομόνωση, η αποξένωση, η διασύνδεση της χρήσης με χαμηλά μαθησιακά αποτελέσματα. Γι’ αυτό και εμείς πρέπει να παρέμβουμε», πρόσθεσε.

Τα κριτήριά τους, είπε η Υπουργός Παιδείας, είναι καθαρά παιδαγωγικά, «άρα τα επιχειρήματά μας στηρίζονται στο ότι θέλουμε ένα σχολείο υγιές, ένα σχολείο μακριά από εξαρτήσεις, ένα σχολείο, το οποίο να δημιουργεί ευκαιρίες στα παιδιά να μιλούν, να συζητούν, να έχουν δημιουργικές ασχολίες κατά την ώρα του διαλείμματος», προσθέτοντας ότι και το διάλειμμα είναι σχολικός χρόνος, που μπορεί να αξιοποιηθεί διαφορετικά.

«Συνεπώς, θεωρούμε επιβεβλημένη την ανάγκη να έχουμε έγκριση της εισήγησής μας, η οποία είναι ισορροπημένη, δεν αφορά σε πλήρη απαγόρευση, αφορά στη μεταφορά του κινητού, απενεργοποιημένου, στην τσάντα, αφορά στο να έχουμε θυρίδες στα σχολεία μας», σημείωσε.

Ήδη, είπε η κ. Μιχαηλίδου, αρκετά σχολεία έχουν προχωρήσει με αυτό το μέτρο «και έχουμε την πρόθεση να στηρίξουμε την εγκατάσταση θυρίδων», διευκρινίζοντας ότι «ο περιορισμός χρήσης του κινητού δεν διασυνδέεται καθόλου με τη χρήση των νέων τεχνολογιών» για αξιοποίηση των οποίων ήδη προχωρά το Υπουργείο σε επιμορφώσεις.

«Ήδη έχουμε στείλει στα σχολεία πολλές συσκευές, χιλιάδες συσκευές, όπως τάμπλετ, για να μπορούν τα παιδιά μας να αξιοποιούν και τις νέες τεχνολογίες στο μάθημα, στη διδασκαλία και στη μάθηση. Το κινητό δεν είναι η συσκευή που θα τους επιτρέψει την πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες. Τους επιτρέπει και χίλια άλλα πράγματα, τα οποία είναι μακριά από την παιδαγωγική αξιοποίηση του χρόνου τους στο σχολείο», πρόσθεσε.

Η Υπουργός είπε, επίσης, ότι ο ρόλος του σχολείου είναι να διαπαιδαγωγεί, να στηρίζει και να ενδυναμώνει, προσθέτοντας ότι «από τη στιγμή που ένα παιδί έρχεται από το δημοτικό χωρίς κανένα πρόβλημα με την πλήρη απαγόρευση, για ποιο λόγο εμείς να του ανοίγουμε τις πόρτες στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο να μπορεί να φτάσει και σε πολύ ακραία περιστατικά;».

Όπως ανέφερε, «όλα τα δεδομένα πια στην Κύπρο δείχνουν ότι είναι η ώρα του διαλείμματος η χειρότερη περίοδος, αντί να είναι δημιουργικός χρόνος, γιατί εκεί μένουν μόνα τους τα παιδιά και έχουν το κινητό τους για να προβούν σε οποιεσδήποτε άλλες δράσεις», τονίζοντας ότι «θα στηρίξουμε την πρότασή μας, γιατί πιστεύουμε ότι είναι χρέος μας, είναι ευθύνη μας και από εκεί και πέρα είναι και ευθύνη των βουλευτών μας να το προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο».

Ερωτηθείσα τι θεωρεί ως κατάχρηση του κινητού και ποιος είναι αυτός που θα κρίνει κατά πόσο ισχύει εξατομικευμένα σε κάθε παιδί την ώρα του διαλείμματος, η Υπουργός είπε ότι «γι’ αυτόν τον λόγο εμείς είμαστε υπέρ της απαγόρευσης και την ώρα του διαλείμματος και η παιδονομία θα γίνεται με παιδαγωγικά κριτήρια».

«Συνεπώς, δεν θα είμαστε αστυνομικοί. Θα στηρίξουμε όλα τα παρεμβατικά προγράμματα που ήδη έχουμε εντάξει στα σχολεία, στο να εξηγήσουμε στα παιδιά από πολύ νωρίς τι σημαίνει εξάρτηση, στο να έχουμε εφαρμογές πολλών παρεμβατικών προγραμμάτων, το οποίο ήδη κάνουμε. Κυρίως όμως θέλω να τονίσω ότι ήδη δουλεύουμε στον εξωραϊσμό του σχολείου στο «πρασινίζω το σχολείο», στο να κάνω χώρους κατά το διάλειμμα ελκυστικούς για τα παιδιά και έχουμε ανοίξει τις βιβλιοθήκες κατά την ώρα των διαλειμμάτων και πέραν αυτού δημιουργούμε και χώρους δημιουργικής απασχόλησης, όπως για να παίζουν σκάκι, να μελετούν λογοτεχνικά βιβλία και βλέπουμε ότι αυτό έχει πολύ θετικά αποτελέσματα, ειδικά στους έφηβους», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση εάν θα θεσμοθετηθούν ποινές, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε ότι οι ποινές βρίσκονται ήδη στην υφιστάμενη νομοθεσία, ξεκινούν από την απλή επίπληξη και φτάνουν μέχρι την αποβολή.

«Ξεκινούμε με πολύ απλές ενημερώσεις των παιδιών από φέτος, αν περάσει αυτή η νομοθεσία και, αν χρειαστεί, στα επόμενα χρόνια μπορούμε να τις φτάσουμε μέχρι τέλους. Σκοπός μας δεν είναι η αστυνόμευση, αλλά η παιδαγωγική προσέγγιση του θέματος», σημείωσε, ενώ εξήγησε ερωτηθείσα σχετικά ότι η διάρκεια της αποβολής «θα εξαρτάται από τον εκπαιδευτικό και τη διεύθυνση του σχολείου» και θα μπορεί να επαναλαμβάνεται.

«Βεβαίως, στην περίπτωσή που είναι πολύ σοβαρό, αν ο μαθητής δεν συμμορφώνεται, δεν επιτυγχάνεται ο στόχος μας, η αποβολή είναι το τελευταίο μέτρο που θα χρειαστεί, θα το κρίνει η διεύθυνση του σχολείου, ανάλογα με την κάθε περίπτωση ξεχωριστά», είπε.

Σε άλλη ερώτηση η κ. Μιχαηλίδου είπε ότι ο στόχος είναι να εφαρμοστεί άμεσα το μέτρο, γι’ αυτό το είχαν φέρει νωρίτερα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

«Παρόλο που υπάρχει αυτή η καθυστέρηση, δεν είναι αργά, γιατί αυτό που ζητάμε είναι ήδη ώριμο και το περιμένουν τα παιδιά. Το περιμένουν κυρίως οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς τους, ώστε να μπορέσουμε να το εφαρμόσουμε άμεσα», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση αν το μέτρο της απαγόρευσης εφαρμόστηκε και σε άλλες χώρες, η Υπουργός είπε ότι πολλές χώρες το εφαρμόζουν ή το συζητούν τώρα για την πλήρη απαγόρευση.

«Ήμουν την προηγούμενη εβδομάδα στην Ιταλία και με πρωτοβουλία δική μας και του Ιταλού Υπουργού Παιδείας θα προωθηθεί συζήτηση του θέματος στο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να μπορέσουμε να έχουμε μια κοινή αντιμετώπιση. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι ήδη στα ιδιωτικά σχολεία της Κύπρου εφαρμόζεται χωρίς κανένα πρόβλημα και ήδη σε αρκετά δημόσια με πρωτοβουλία των Διευθύνσεων εφαρμόζεται, με το κινητό στην έδρα ή το κινητό στη θυρίδα, όπως είπα για τις Τεχνικές Σχολές, άρα δεν είναι κάτι που θα δημιουργήσει πρόβλημα. Είναι ένα θέμα όμως που χρειάζεται συζήτηση με τα παιδιά για δημιουργία κουλτούρας. Γιατί από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι πολύ περίεργο να έχουμε διαφορετικούς τρόπους αντιμετώπισης του θέματος», συμπλήρωσε.

Σε παρατήρηση ότι το επιχείρημα κάποιων που αντέδρασαν ήταν ότι με το να αφαιρεθεί το κινητό 10 λεπτά στο ένα διάλειμμα και 20 λεπτά στο άλλο δεν θα επιτύχουμε κάτι και μάλλον θα πρέπει να αλλάξει ολοκληρωτικά η στρατηγική του Υπουργείου, η κ. Μιχαηλίδου είπε ότι ήδη όλα τα μέτρα και οι αλλαγές που κάνουν είναι προς αυτήν την κατεύθυνση, «στο να έχω ένα σχολείο πιο παιδαγωγικά σωστό, υγιές, υπέρ του μαθητή».

Αυτή η εξάρτηση και η χρήση του κινητού μάς δυσκολεύει, είπε, προσθέτοντας ότι «φαίνεται να είναι παρεμπόδιση στο εκπαιδευτικό έργο. Άρα αν μπορώ να το κάνω για να βοηθήσω έστω τα παιδιά την ώρα που είναι στο σχολείο, γιατί να μην το κάνω; Οι γονείς συμφωνούν μαζί μας», σημείωσε.

Σε ερώτηση αν υπάρχουν αποτελέσματα επιστημονικής μελέτης που να συνδέουν τη χρήση του κινητού με ψυχικές διαταραχές, όπως κατάθλιψη, η Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι γίνονται όλο και χειρότερα τα αποτελέσματα του τελευταίου χρόνου και ειδικά μέσα στο δίμηνο που πέρασε.

«Να πούμε ότι τα αποτελέσματα μιλούν για επιπτώσεις στη σωματική υγεία αλλά και στην ψυχική υγεία. Οι πιο σοβαρές είναι στην ψυχική: η απομόνωση η κατάθλιψη, θέματα που έχουν να κάνουν με την έλλειψη συγκέντρωσης στους μαθητές. Αυτό το βλέπουμε στην καθημερινότητα. Ακούστηκε και στη συζήτηση σήμερα. Όταν προσπαθείς να κάνεις μάθημα και ακούς συνέχεια τον ήχο του μηνύματος ή όταν είσαι στο διάλειμμα και βλέπεις τα παιδιά το καθένα από μόνο του σκυμμένο πάνω στην οθόνη, αυτό βεβαίως και δημιουργεί πρόβλημα. Χρειαζόμαστε ένα σχολείο με πιο υγιείς συνθήκες για τα παιδιά και είμαστε εμείς οι ενήλικες που θα δημιουργήσουμε τις υγιείς συνθήκες για τα παιδιά μας. Η καλύτερη εποπτεία του μέτρου θα βελτιώσει πολυεπίπεδα την κατάσταση», συμπλήρωσε. 

Απαντώντας σε ερώτηση αν για την απαγόρευση θα πρέπει να γίνει τροποποίηση κανονισμών ή θα είναι απόφαση της Υπουργού, η κ. Μιχαηλίδου είπε: «Όχι, είναι τροποποίηση των υφιστάμενων κανονισμών, γι’ αυτό είμαστε σήμερα εδώ, αλλά η ρύθμιση και η εποπτεία θα γίνει με εσωτερικές εγκυκλίους του ΥΠΑΝ». 

Ερωτηθείσα αν υπάρχει κάποια γραμμή που να χωρίζει τη χρήση από την υπερχρήση, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε: «Όχι η χρήση απαγορεύεται στο σχολείο, αυτή είναι η πρότασή μας να επιτρέπεται μόνο για παιδαγωγικούς λόγους ή για έκτακτους λόγους, υγείας». 

Σε ερώτηση αν υπάρχει κάποιος χρόνος με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία που μπορεί ο μαθητής να χρησιμοποιεί το κινητό χωρίς να θεωρείται υπερχρήση, η Υπουργός είπε ότι στο σχολείο δεν μπορεί να γίνει αυτή η μέτρηση. 

«Ευρύτερα στην κοινωνία, ναι, υπάρχει και μέτρηση που λέει ότι πολλές ώρες χρήσης του κινητού από πολύ μικρή ηλικία επηρεάζουν ψυχολογικά αλλά επηρεάζουν και σωματικά (την όραση τους, δημιουργούν πονοκεφάλους) και πάρα πολλά άλλα, αλλά είναι άλλοι ειδικοί να τα αναλύσουν. Εμείς το βλέπουμε παιδαγωγικά. Είναι παρεμπόδιση στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης και θέλουμε το διάλειμμα να είναι χώρος δημιουργικός και χρόνος δημιουργικός για τα παιδιά», σημείωσε. 

Ερωτηθείσα αν το Συμβούλιο των Υπουργών μιλάει για απαγόρευση, η Υπουργός είπε ότι μιλάει «για περιορισμό, όπως λέμε και εμείς».

«Εμείς δεν μιλάμε για πλήρη απαγόρευση, το κινητό θα είναι στην τσάντα θα αξιοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς, σκοπούς σε συνάρτηση και με την υπόλοιπη αξιοποίηση της τεχνολογίας. Δεν το χρειαζόμαστε το κινητό όταν έχουμε το τάμπλετ στο μάθημα για παράδειγμα», πρόσθεσε.

Δηλώσεις βουλευτών 

Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, Παύλος Μυλωνάς, σε δηλώσεις του είπε ότι «νομίζω είναι μια χρήσιμη αλλαγή», προσθέτοντας ότι « εκείνο που χρειάζεται κατά την άποψη μας όπως συζητήθηκε σήμερα είναι η περαιτέρω συζήτηση των εκπαιδευτικών με τα παιδιά», καθώς αυτοί θα εφαρμόσουν την νομοθεσία. 

Η ενημέρωση τους για τις ακριβείς προθέσεις και των εκπαιδευτικών που συμφωνούν και την απόφαση που θα λάβει τελικά η Ολομέλεια της Βουλής, ούτως ώστε να γνωρίζουν τα παιδιά για τους λόγους τους οποίους λαμβάνεται αυτή η απόφαση. «Δηλαδή, η ενημέρωση μέσα στα πλαίσια της πρόληψης και της αντιμετώπισης ενός θέματος που πραγματικά επιστημονικά αποδεικνύεται ότι για όλους τους ανθρώπους μόνο αρνητικές επιπτώσεις έχει στην ψυχική τους υγεία, στη συγκέντρωση τους και πολλούς άλλους παράγοντες που επηρεάζονται από τη συχνή χρήση των έξυπνων όπως λέμε τηλεφώνων ή άλλων ηλεκτρονικών συσκευών», συμπλήρωσε. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας, σε δηλώσεις του είπε ότι το ζήτημα της χρήσης των κινητών στα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης χρειάζεται όντως ρύθμιση. 

«Και αυτό αναγνωρίζεται από όλους και επίσης αναγνωρίζεται ότι η κατάσταση έχει όντως ξεφύγει με βάση και τα στοιχεία για εκφοβισμό, στοιχεία από αρνητική χρήση, τα οποία έχουν παρουσιαστεί στην Επιτροπή Παιδείας. Το κινητό την ίδια στιγμή και η χρήση του είναι μέρος της Τεχνολογικής, Επικοινωνιακής ανάγκης της σύγχρονης κοινωνίας και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται, ταυτόχρονα με τις ανάγκες των παιδιών πάντα στα πλαίσια της σχολικής ζωής και της παιδαγωγικής και της επικοινωνίας», είπε. Πρόσθεσε ότι χρειάζεται προσοχή, χρειάζεται ρύθμιση, ότι χρειάζεται ορθός προγραμματισμός για ενδεχόμενη φύλαξη των κινητών στον σχολικό χώρο, εκπαίδευση για ορθολογική χρήση από τα παιδιά και περιορισμός της χρήσης. 

«Χρειάζεται περαιτέρω ακόμα προβληματισμός για τον ρόλο των εκπαιδευτικών ως προς τον αστυνομικό χαρακτήρα της ρύθμισης. Θεωρούμε ότι πρέπει να ερευνηθεί περαιτέρω, περισσότερο, η εμπειρία, η δοκιμή θα έλεγα από τις απαγορεύσεις που έχουν γίνει σε άλλες χώρες της ΕΕ και όχι μόνο και να λάβουμε τα δεδομένα με την κάθε θετική σκοπιά. Ως ΔΗΣΥ θα συνεχίσουμε τη διαβούλευση και εντός των επόμενων ημερών θα τοποθετηθούμε και επίσημα στην Ολομέλεια της Βουλής για το εν λόγω ζήτημα», είπε. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστόφιας, σε δηλώσεις του είπε «ως ΑΚΕΛ εξαρχής καταθέσαμε τη διαφωνία μας γιατί θεωρούμε ότι το σχολείο έχει πρώτιστα ρόλο παιδαγωγικό να παίξει για να μπορούμε να διαπαιδαγωγήσουμε με σωστό τρόπο τα παιδιά μας, να κάνουν σωστή χρήση της τεχνολογίας, των κινητών τηλεφώνων στο βαθμό που πρέπει και με τον τρόπο που πρέπει». 

Συνεχίζοντας είπε ότι θεωρούν πως με την απαγόρευση απλώς «θα εντείνουμε το κλίμα αστυνομοκρατίας στα σχολεία». 

«Θα μετατρέψουμε τους εκπαιδευτικούς την ώρα των διαλειμμάτων σε αστυνομικούς που θα επιθεωρούν την απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων αντί να δώσουμε έμφαση με την εισαγωγή και άλλων τέτοιων προγραμμάτων στα αναλυτικά προγράμματα της εκπαίδευσης με τρόπο που οι μαθητές και οι μαθήτριες να αξιοποιούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό την τεχνολογία», συμπλήρωσε. 

Ανέφερε, επίσης, ότι δεν θέλουμε να μοιάσουμε και αυτό θεωρούμε ότι μοιάζει αυτή τη στιγμή το Υπουργείο Παιδείας με τους Λουδίτες, δύο αιώνες πριν, που με την εμφάνιση των μηχανημάτων τα έσπαζαν γιατί θα τους έπαιρναν τις δουλειές τους. 

«Η τεχνολογία είναι στη ζωή μας και είναι μέρος της κοινωνικής εξέλιξης. Φτάνει να μάθουμε οι άνθρωποι να την χρησιμοποιούμε στο βαθμό που πρέπει και με τον τρόπο που πρέπει προς την βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας», σημείωσε. 

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ – Συνεργασία Δημοκρατικών Δυνάμενων, Αλέκος Τρυφωνίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι «όπως μας ανέφερε η Υπουργός Παιδείας, οι τροποποιήσεις που φέρνει το Υπουργείο αποτελούν μια ισορροπημένη πρόταση η οποία συμβάλλει στην υλοποίηση των παιδαγωγικών στόχων που έχουν τεθεί, δηλαδή να έχουμε ένα υγιές, μαθητοκεντρικό σχολείο, όπου τα παιδιά απερίσπαστα αφοσιώνονται στην εκπαίδευση τους, μακριά από εξαρτήσεις και από δυσάρεστα φαινόμενα που παρατηρούνται σήμερα, όπως του εκφοβισμού, της κοινωνικής αποξένωσης και των παραβατικών συμπεριφορών».

Επιπρόσθετα, είπε ο κ. Τρυφωνίδης, αυτή τη στιγμή το Υπουργείο προωθεί τρόπους εκπαίδευσης με νέες τεχνολογίες και ηλεκτρονικά μέσα, «οπότε θεωρούμε ότι δεν τίθεται καν το ζήτημα χρήσης του κινητού τηλεφώνου έστω και για εκπαιδευτικούς σκοπούς».

Η ΔΗΠΑ, είπε θα στηρίξουν την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, ψηφίζοντας τους κανονισμούς, «έχουμε θέσει όμως σοβαρές επιφυλάξεις ως προς την ομοιόμορφη και ισότιμη εφαρμογή του μέτρου. Έχουμε τονίσει, και για αυτό έχουμε λάβει όλες τις διαβεβαιώσεις από την Υπουργό ότι, πρώτον θα γίνεται η σωστή φύλαξη των κινητών σε θυρίδες, όπου θα τοποθετούνται στην αρχή της σχολικής ημέρας και θα τα παίρνουν πίσω τα παιδιά όταν σχολάσουν και δεύτερο ότι η επιτήρηση θα γίνεται με παιδαγωγικά μέτρα και όχι με αστυνόμευση από τους καθηγητές», πρόσθεσε.

Ταυτόχρονα, είπε ο κ. Τρυφωνίδης, θα εξεταστούν κάποιες εξαιρέσεις όπου το κινητό τηλέφωνο χρησιμοποιείται από τα παιδιά για σκοπούς θεμάτων υγείας, όπως τη μέτρηση των ποσοστών ινσουλίνης από παιδιά με διαβήτη κ.λπ.

«Αυτός θεωρούμε ότι είναι και ο ιδανικός τρόπος για την αποτελεσματική εφαρμογή του μέτρου, το οποίο θα βοηθήσει στην ομαλότερη διεξαγωγή των μαθημάτων, αλλά και θα βοηθήσει τα παιδιά μας στην κοινωνικοποίηση, την υγιή εκπαίδευση και ίσως να αποφύγουμε και τα όσα δυσάρεστα έχουμε σήμερα με την αλόγιστη χρήση των κινητών στα σχολεία», κατέληξε.

Ο περί του Ελάχιστου Ποσοστού Εμπλουτισμού των Δημόσιων Κτιρίων με Έργα Τέχνης (Διαδικασίες και Υποχρεώσεις) Νόμος του 2022

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι ο εκσυγχρονισμός των διατάξεων του βασικού νόμου ώστε μεταξύ άλλων να διευρυνθεί η υποχρέωση εμπλουτισμού των δημοσίων κτιρίων με έργα τέχνης.

Τον εμπλουτισμό δημόσιων κτιρίων με έργα τέχνης, συζήτησε η Επ. Παιδείας Βουλής

Η πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ για τον εμπλουτισμό των δημόσιων κτιρίων με έργα τέχνης μπαίνει στην τελική ευθεία για ψήφιση, δήλωσε ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Γιώργος Κουκουμάς, μετά από τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, που συζήτησε το θέμα την Τετάρτη. 

Η Επιτροπή συζήτησε τον «Ο περί του Ελάχιστου Ποσοστού Εμπλουτισμού των Δημόσιων Κτιρίων με Έργα Τέχνης (Διαδικασίες και Υποχρεώσεις) Νόμος του 2022 (Πρόταση νόμου των κ Γιώργου Κουκουμά, Αντρέα Καυκαλιά, Χρίστου Χριστοφίδη και Χρίστου Χριστόφια εκ μέρους της κοινοβουλευτικής ομάδας ΑΚΕΛ-Αριστερά-Νέες Δυνάμεις).

Σε δηλώσεις του, ο Βουλευτής ΑΚΕΛ, Γιώργος Κουκουμάς, είπε ότι «είμαστε πολύ ικανοποιημένοι γιατί η πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ για τον εμπλουτισμό των δημόσιων κτιρίων με έργα τέχνης μπαίνει στην τελική ευθεία για ψήφιση». 

«Σήμερα η Επιτροπή Παιδείας ολοκλήρωσε τη συζήτηση της πρότασης μας και αναμένουμε ότι σε δύο εβδομάδες θα οδηγηθεί για ψήφιση στην Ολομέλεια. Η πρωτοβουλία του ΑΚΕΛ αφορά την ενίσχυση και την βελτίωση της νομοθεσίας για τον εμπλουτισμό των δημόσιων κτιρίων με έργα τέχνης. Μια πρωτοποριακή νομοθεσία του 2009 που προνοεί ότι κάθε δημόσιο κτίριο που ανεγείρετε θα πρέπει να εμπλουτίζεται με έργα τέχνης αξίας ίσης με το 1% του συνολικού κόστους του κτιρίου», πρόσθεσε. 

Δυστυχώς, συνέχισε ο κ. Κουκουμάς, χρειάστηκε να παρέμβουν με αυτή την πρόταση νόμου, γιατί αυτή η νομοθεσία δεν εφαρμοζόταν στην πράξη. 

«Λιγότερο από το ένα τρίτο των δημόσιων κτιρίων, τα οποία αναγέρθηκαν την τελευταία δεκαετία εφάρμοσαν την νομοθεσία αυτή και για αυτό με τη δική μας την πρόταση εισάγονται μηχανισμοί ελέγχου ώστε να εφαρμόζεται στην πράξη αυτή η νομοθεσία», δήλωσε. 

«Επεκτείνουμε την εφαρμογή της νομοθεσίας και όταν το κράτος ενοικιάζει, ανακαινίζει ή μετατρέπει ένα κτίριο και επίσης εισάγουμε από μια σειρά από άλλες πρόνοιες που ενισχύουν την διαφάνεια στην επιλογή των έργων τέχνης και σήμερα οριστικοποιήσαμε ένα επιμέρους ζήτημα που αφορά τη σύνθεση της κριτικής επιτροπής όταν ανεγείρεται σχολική μονάδα», συμπλήρωσε. 

Καταλήγοντας ο κ. Κουκουμάς είπε ότι η πρωτοβουλία του ΑΚΕΛ αυτή ανταποκρίνεται σε ένα αίτημα του καλλιτεχνικού κόσμου, διότι θα στηρίξει τον καλλιτεχνικό κόσμο της Κύπρου και πρωτίστως η πρωτοβουλία τους έχει στόχο να φέρει την πολιτιστική δημιουργία, τα έργα τέχνης στην καθημερινότητα του κόσμου.

Οι περί Πανεπιστημίου Κύπρου (Διοικητικό Προσωπικό) (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2022

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η επικαιροποίηση των προνοιών που αφορούν τον διορισμό επί δοκιμασία του διοικητικού προσωπικού, τη μονιμοποίησή του, τον τερματισμό της εργοδότησης κατά τη διάρκεια της περιόδου δοκιμασίας αυτού και την αφυπηρέτησή του.

Nomoplatform-ΚΥΠΕ

Δείτε Περισσότερα

Πρόγραμμα

Εβδομαδιαίο πρόγραμμα Επιτροπών/Ολομέλειας ημερομηνίας 14/10/2024 – 18/10/2024

Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών και της Ολομέλειας έχει ως εξής:            Δευτέρα 14/10/2024                     Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού, 9:00 π.μ.. (εκκρεμεί ανάρτηση ημερήσιας διάταξής)   Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Ίσων Ευκαιριών μεταξύ Ανδρών και Γυναικών, 10:00 π.μ.   Τρίτη 15/10/2024                                  Επιτροπή Προσφύγων-Εγκλωβισμένων-Αγνοουμένων και Παθόντων, 9:00 π.μ.               Επιτροπή Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, 9:00 π.μ.   Επιτροπή για τη

Οικονομικών

Υπέρ δανειολήπτες-κατά τράπεζες για φορολόγηση υπερκερδών, ένταση στη συζήτηση για αύξηση μισθών δημοσίου

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 07/10/2024, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:  O περί της Ίδρυσης και Λειτουργίας Ταμείου Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Στήριξης Δανειοληπτών Νόμος του 2024  Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η θέσπιση νομοθεσίας για την ίδρυση Ταμείου Κοινωνικής Αλληλεγγύης και