Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 24/10/2024, υπερψήφισε το πακέτο νομοσχεδίων που καθορίζει κοινό πλαίσιο για τους διαχειριστές και αγοραστές πιστώσεων, το νομοσχέδιο και την πρόταση νόμου με τα οποία θεσπίζεται νέα κατηγορία δικαιούχων δωρεάν νομικής αρωγής, τα νομοσχέδια για αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της αδήλωτης και παράνομης εργασίας, την πρόταση νόμου με την οποία εκσυγχρονίζονται οι διατάξεις της υφιστάμενης νομοθεσίας για εμπλουτισμό των δημόσιων κτιρίων με έργα τέχνης, και την εφαρμοστική συμφωνία μεταξύ της Κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών.
Αναλυτικά τα σχέδια νόμου που υπερψηφίστηκαν:
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τα πιο πάνω νομοσχέδια σκοπός των οποίων είναι η εναρμόνιση με την Οδηγία (ΕΕ) 2021/2167 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Νοεμβρίου 2021 για τους διαχειριστές πιστώσεων και την τροποποίηση των οδηγιών 2008/48/ΕΚ και 2014/17/ΕΕ, γνωστή ως οδηγία για τα Μη Εξυπηρετούμενα Δάνεια.
Η Βουλή ψήφισε το νέο πλαίσιο για τους διαχειριστές και αγοραστές πιστώσεων
Κατά πλειοψηφία η Βουλή ψήφισε πακέτο νομοσχεδίων για εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή Οδηγία 2021/2167, η οποία καθορίζει κοινό πλαίσιο για τους διαχειριστές και αγοραστές πιστώσεων.
Η νομοθεσία έχει ως στόχο τη δημιουργία δευτερογενών αγορών για τα Μη Εξυπηρετούμενα Δάνεια (ΜΕΔ), την αδειοδότηση και εποπτεία των διαχειριστών πιστώσεων και τη διασφάλιση ότι η πώληση δανείων δεν υπονομεύει τα δικαιώματα των δανειοληπτών.
Τα πλείστα από τα επτά νομοθετήματα υπερψήφισαν ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ και ΔΗΠΑ, ενώ καταψήφισαν ΑΚΕΛ, ΕΛΑΜ και Οικολόγοι. Εναντίον ψήφισε ο μεμονωμένος Σοσιαλιστής Βουλευτής Κωστής Ευσταθίου ενώ αποχή τήρησε η ανεξάρτητη Βουλευτής Αλεξάνδρα Ατταλίδου. Στα περισσότερα νομοσχέδια τοποθετήθηκαν 26 Bουλευτές υπέρ, 17 εναντίον με μια αποχή, με εξαίρεση το νομοσχέδιο που αφορούσε την καταπολέμηση του ξεπλύματος που υπερψηφίστηκε με 44 ψήφους υπέρ και μια εναντίον.
Επίσης υπερψηφίστηκαν δύο τροπολογίες. Η μια που συνυπέγραψαν, ΑΚΕΛ, ΕΛΑΜ, ΕΔΕΚ, ΔΗΠΑ και Οικολόγοι απαγορεύει την πώληση εξυπηρετούμενων δανείων, ενώ η δεύτερη τροπολογία του ΑΚΕΛ δίνει τη δυνατότητα στην Κεντρική Τράπεζα Κύπρου (ΚΤΚ) για λόγους εθνικού συμφέροντος να αρνηθεί χορήγηση άδειας ή να ανακαλέσει άδεια σε διαχειριστή πιστώσεων, η διορισμό μέλους σε ΔΣ εταιρείες διαχείρισης πιστώσεων.
Επιπλέον, το νέο πλαίσιο νομοθεσίας δίνει δυνατότητα παροχής πληροφοριών για ακίνητα από το Κτηματολόγιο σε διαχειριστές πιστώσεων.
Επίσης υποχρεώνονται οι διαχειριστές πιστωτικών διευκολύνσεων να συμμορφώνονται με τον νόμο περί καταπολέμησης νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.
Περιλαμβάνονται επίσης ρυθμίσεις για την προστασία προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα με τις εισηγήσεις της Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων και διατάξεις που αφορούν την ενημέρωση του δανειολήπτη πριν από την πώληση της εξυπηρετούμενης πίστωσής του και το δικαίωμά του για επαναγορά της. Ευθυγραμμίζεται ακόμα το νομικό πλαίσιο για τις αγοραπωλησίες πιστωτικών διευκολύνσεων με το νέο πλαίσιο για ομοιόμορφη διαχείριση, καταργώντας την υποχρέωση αδειοδότησης εταιρειών εξαγοράς πιστώσεων και τη διατήρηση ελάχιστου κεφαλαίου €100.000.
Ο Βουλευτής ΔΗΣΥ Ονούφριος Κουλλά ανέφερε ότι πρόκειται για μια εναρμονιστική οδηγία που δεν αγγίζει την προσπάθεια μείωσης ΜΕΔ, δεν σχετίζεται με τις καταχρηστικές ρήτρες, δεν έχει σχέση με τον Χρηματοοικονομικό Επίτροπο, δεν αλλάζει καθόλου τις ρήτρες του δανείου και διασφαλίζει ότι οι όροι του δανείου πρέπει να είναι οι ίδιοι, ενώ δεν ασχολείται με το πλαίσιο των εκποιήσεων.
Σημείωσε ότι η Κύπρος είναι σε διαδικασία επί παραβάσει και πρέπει να εναρμονιστεί και ότι αν καταψηφιστεί, η Κύπρος θα συνεχίσει να έχει το υφιστάμενο πλαίσιο αγοραπωλησίας δανείων.
Ανέφερε επίσης ότι κατά 90% δεν θα αλλάξει κάτι ιδιαίτερα με τη σημερινή ψήφιση.
Σημείωσε παράλληλα ότι ΑΚΕΛ και ΕΛΑΜ συντάσσονται στο θέμα όπως και σε άλλα αντιευρωπαϊκά θέματα, ενώ προσπάθεια του ΔΗΣΥ είναι η σταθερότητα της οικονομίας για το καλό του τόπου.
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΑΚΕΛ Γιώργος Λουκαΐδης, είπε ότι η Χρηματοοικονομική Επίτροπος εξέφρασε επιφυλάξεις για την παραχώρηση της δυνατότητας σε φυσικά πρόσωπα να δραστηριοποιούνται ως αγοραστές πιστώσεων και τη συμπερίληψη εξυπηρετούμενων δανείων σε χαρτοφυλάκια προς πώληση.
Πρόσθεσε ότι στην Κύπρο για τις «εταιρείες γύπες» όχι μόνο δεν αφαιρούνται τα εργαλεία εις βάρος των δανειοληπτών αλλά τους προσφέρονται και πρόσθεσε, μεγεθύνοντας την ανισορροπία που υπάρχει.
Επέκρινε επίσης το γεγονός ότι ενώ πολίτες δυσκολεύονται οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί κάνουν υπερκέρδη από την αύξηση των επιτοκίων. Είπε ότι η Βουλή και σε αυτή την περίπτωση απλώς χειροκροτεί αυτή την κατάσταση πραγμάτων υπέρ μιας χούφτας εταιρειών που βγάζουν αυτά τα λεφτά από την Κύπρο και κατατίθενται ως κέρδη κάπου στο εξωτερικό κατά κύριο λόγο στις ΗΠΑ.
Είπε ακόμα ότι καταψηφίζοντας τα νομοσχέδια θα επανέλθουν με προτάσεις και εισηγήσεις που θα προστατεύουν τους δανειολήπτες.
Μιλώντας ενώπιον της Ολομέλειας ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Καυκαλιάς εξέφρασε τη διαφωνία του με το πακέτο νομοσχεδίων αναφέροντας ότι τα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στην προστασία των δανειοληπτών και των εγγυητών όπως οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, οι καταχρηστικές ρήτρες και η διασφάλιση απρόσκοπτης πρόσβασης στη δικαιοσύνη δεν ρυθμίζονται.
Απουσιάζουν όπως είπε οι αποτελεσματική μηχανισμοί ελέγχου των πράξεων αγοραπωλησίας, αφού και η ελάχιστη προστασία που υπήρχε μέσα από την υφιστάμενη νομοθεσία για περιορισμούς για λόγους δημοσίου εθνικού συμφέροντος έχει διαγραφεί.
Όσον αφορά τις τροπολογίες είπε ότι με την πρώτη τροπολογία του ΑΚΕΛ επαναφέρεται αυτή η ρύθμιση, ενώ με την τροπολογία που συνυπογράφουν με άλλα κόμματα εξαιρούνται τα εξυπηρετούμενα δάνεια από τη συμπερίληψή τους στα πακέτα πώλησης δανείων. Σημείωσε ότι η ευρωπαϊκή οδηγία δεν υποχρεώνει την Κύπρο να συμπεριλάβει εξυπηρετούμενα δάνεια.
Σημείωσε επίσης ότι δεν υπάρχει υποχρέωση για κεφαλαιακές απαιτήσεις των εταιρειών εξαγοράς πιστώσεων, ενώ αναφέρθηκε και στην μη ύπαρξη ασφαλιστικής δικλείδας για πωλήσεις σε φυσικά πρόσωπα.
Η Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χριστιάνα Ερωτοκρίτου, ανέφερε ότι η Κύπρος αποτελεί μέρος μιας μεγαλύτερης οικογένειας και πρέπει να εναρμονιστεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Σημείωσε τη δήλωση της Χρηματοοικονομικής Επιτρόπου στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών ότι έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα για να προστατευθούν τα δικαιώματα των δανειοληπτών στο νομοσχέδιο.
Αναφορικά με το δικαίωμα φυσικών προσώπων να αγοράζουν δάνεια είπε ότι με βάση την οδηγία μπορούν μεν να αγοράσουν πιστώσεις, ωστόσο δεν έχουν τη δυνατότητα να τις διαχειριστούν και αυτή πρέπει να περάσει σε διαχειριστές πιστώσεων που διέπονται πλέον από ένα πολύ αυστηρό πλαίσιο και αδειοδοτούνται από την ΚΤΚ.
Τάχθηκε υπέρ των νομοσχεδίων αλλά και της τροπολογίας του ΑΚΕΛ για τη δυνατότητα μη χορήγησης άδειας για λόγους εθνικού συμφέροντος, παρά όπως είπε κάποια προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από αυτή.
Ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ Σωτήρης Ιωάννου είπε ότι θα καταψηφίσουν τα νομοσχέδια, αφού δεν τους δόθηκαν ικανοποιητικές απαντήσεις, ενώ δεν έγιναν όσα έπρεπε για μείωση των ΜΕΔ στο πιστωτικό σύστημα και αντίθετα εφαρμόζονταν παράλογες πρακτικές.
Είπε επίσης ότι διαφωνούν με κάθε προσπάθεια πώλησης εξυπηρετούμενων δανείων, και ανέφερε ότι δεν παρέχεται κανένα δίχτυ προστασίας στους συνεπείς δανειολήπτες, εκφράζοντας αμφιβολία αν θα δοθούν οι διευκολύνσεις στους καλοπληρωτές όταν παραστεί ανάγκη. Τάχθηκε υπέρ της τροπολογίας που απαγορεύει αυτές τις πωλήσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Ιωάννου η όλη διαχείριση των κόκκινων δανείων «καταδεικνύει την σκανδαλώδη ανεπάρκεια του συστήματος».
Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους εξέφρασε στήριξη στα νομοσχέδια αφού όπως είπε επιδιώκεται η αύξηση των υποχρεώσεων τραπεζών και εταιρειών εξαγοράς πιστώσεων, με στόχο τη διαφάνεια και προστασία προσωπικών δεδομένων. Ωστόσο είπε ότι δεν περιλαμβάνονται σε αυτό τα δάνεια που έχουν μεταβιβαστεί προηγουμένως ακόμα και αν έχουν γίνει αναδιαρθρώσεις κάτι που προβληματίζει. Τάχθηκε επίσης υπέρ των τροπολογιών.
Παρατήρησε ότι το γενικότερο νομοθετικό πλαίσιο για διαχείριση των ΜΕΔ μέχρι τώρα, δεν έχει λύσει τα προβλήματα διαχείρισης και υπάρχουν πρακτικές για εκποίησεις μέχρι και πρώτης κατοικίας. Ζήτησε το Σώμα να ασκήσει πίεση στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για προστασία των πολιτών.
Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ – Συνεργασία Αλέκος Τρυφωνίδης είπε ότι με το πλαίσιο διασφαλίζεται όσο μπορεί η προστασία των δικαιωμάτων των δανειοληπτών, δεν επηρεάζονται τα δικαιώματά τους από τη μεταβίβαση των συμβάσεων τους, υπάρχουν πρόνοιες για ενημέρωση των δανειοληπτών, θεσπίζονται υποχρεώσεις για την αδειδότηση διαχειριστών και αγοραστών πιστώσεων με εποπτεία από την ΚΤΚ. Ο διαχειριστής, πρόσθεσε, υποχρεούται να συμμορφώνεται και βελτιώνεται η διαχείριση των ΜΕΔ.
Πρόσθεσε ότι η παραχώρηση της δυνατότητας σε φυσικά πρόσωπο να δραστηριοποιούνται αποτελεί εναρμονιστική υποχρέωση. Τάχθηκε επίσης υπέρ των τροπολογιών.
Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Συνεργασία Σταύρος Παπαδούρης, είπε ότι από την μέχρι τώρα πακετοποιηση και πώληση δανείων έπεσαν τα ΜΕΔ των τραπεζών και πήγαν σε εταιρείες των οποίων οι τελικοί δικαιούχοι είναι άγνωστοι αφού δεν υπάρχει μέτοχος με ποσοστό πάνω από 10% και οι περισσότερες εξαρτώνται από αμερικάνικα ταμεία.
Σημείωσε επίσης περίπτωση εταιρείας η οποία δεν συνεργάζεται, κατά την παραδοχή του ίδιου του Υπουργού Οικονομικών και για την οποία η ΚΤΚ στέλνει μόνο συστάσεις και δεν έχει επιβάλει την παραμικρή κύρωση. Επέκρινε την ψήφιση πολλών νομοθεσιών υπέρ των πιστωτών για να εξαγοράζουν περιουσία, ενώ ο δανειολήπτης παίρνει κούφιες υποσχέσεις και νομοθεσίες που δεν εφαρμόζονται. Όσο αφορά την τροπολογία για πώληση εξυπηρετούμενων δανείων σημείωσε ότι σε περίπτωση που ο δανειολήπτης θέλει επέκταση του δανείου αυτό ίσως δεν θα μπορεί να του το κάνει το φυσικό πρόσωπο που το αγόρασε.
Ο μεμονωμένος σοσιαλιστής Βουλευτής Κώστας Ευσταθίου, τάχθηκε εναντίον σημειώνοντας ότι διαχειριστές αγοράζουν τα δάνεια στο 20% της αξίας τους και απαιτούν να πουληθούν στο 100%. Πρόσθεσε ότι χωρίς συναλλακτική ηθική, καλή πίστη, όρους και περιορισμούς δεν μπορούν να ψηφίζονται τέτοια νομοσχέδια. Τάχθηκε ωστόσο υπέρ των τροπολογιών, ενώ τόνισε την ασυδοσία του τραπεζικού κεφαλαίου στην Κύπρο.
Η ανεξάρτητη Βουλευτής Αλεξάνδρα Ατταλίδου, είπε ότι ένα κράτος που δεν μπόρεσε ποτέ να διαχωρίσει τους στρατηγικούς κακοπληρωτές από όσους πραγματικά δεν μπορούν να αποπληρώσουν το δάνειό τους, δείχνει ότι ένα τέτοιο θέμα το διαχειρίζεται με λάθος τρόπο. Σημείωσε ότι δεν έγιναν εκείνα που έπρεπε για ένα σωστό νομοθετικό πλαίσιο και υπέρ των πολιτών που πληρώνουν τα δάνειά τους. Χαρακτήρισε επίσης απαράδεκτο να πωλούνται εξυπηρετούμενα δάνεια και δήλωσε ότι θα απέχει από την ψηφοφορία.
Συναφείς Δημοσιεύσεις στα ΜΕ:
Stockwatch: Πράσινο βουλής στο πλαίσιο δευτερογενούς αγοράς ΜΕΔ
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί Νομικής Αρωγής Νόμου κατά τρόπο που να προστίθεται στο νόμο νέα κατηγορία δικαιούχων, η οποία περιλαμβάνει τα θύματα βίας κατά των γυναικών και ενδοοικογενειακής βίας, όπως αυτά ορίζονται στο Νόμο Ν.115(Ι)/2021.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τη πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Νομικής Αρωγής Νόμου, ώστε να παρέχεται δωρεάν νομική αρωγή σε θύματα βίας και ενδοοικογενειακής βίας.
Η Βουλή θέσπισε το δικαίωμα δωρεάν νομικής αρωγής για θύματα ενδοοικογενειακής βίας
Η Ολομέλεια της Βουλής ενέκρινε το απόγευμα νομοσχέδιο και πρόταση νόμου με τα οποία θεσπίζεται νέα κατηγορία δικαιούχων δωρεάν νομικής αρωγής, η οποία περιλαμβάνει τα θύματα αδικήματος βίας κατά των γυναικών και ενδοοικογενειακής βίας, όπως αυτά προβλέπονται στις διατάξεις του νόμου για την πρόληψη και καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών, του νόμου της ενδοοικογενειακής βίας και του περί Βίας στην Οικογένεια νόμου.
Η πρόταση νόμου από το ΑΚΕΛ τροποποιεί τον περί Νομικής Αρωγής Νόμο, ώστε να επιτευχθεί αποτελεσματικότερη συμμόρφωση με το πνεύμα και το γράμμα της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας και με τις συστάσεις της αρμόδιας Επιτροπής του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την εφαρμογή της Σύμβασης για την Εξάλειψη κάθε Μορφής Διάκρισης σε Βάρος των Γυναικών (CEDAW) για τη διευκόλυνση της πρόσβασης των γυναικών σε παροχή δωρεάν νομικής αρωγής και ειδικότερα των οικονομικά ασθενέστερων γυναικών.
Προβλέπεται η παροχή δωρεάν νομικής αρωγής σε θύματα βίας σε διαδικασία ενώπιον Επαρχιακού Δικαστηρίου για απαίτηση αποζημίωσης έναντι του θύτη και σε θύματα ενδοοικογενειακής βίας για οποιοδήποτε αίτημά τους ενώπιον Οικογενειακού Δικαστηρίου που αφορά την επίλυση διαφορών με τον θύτη και/ή την έκδοση οποιουδήποτε διατάγματος έναντι αυτού.
Με βάση τα σχέδια νόμου (ν/σ και πρόταση νόμου) προβλέπεται καταρχήν η παροχή νομικής αρωγής σε πρόσωπο που είναι θύμα αδικήματος βίας κατά γυναίκας ή ενδοοικογενειακής βίας σε διαδικασία ενώπιον Επαρχιακού Δικαστηρίου για απαίτηση αποζημίωσης δυνάμει των διατάξεων του περί της Πρόληψης και της Καταπολέμησης της Βίας κατά των Γυναικών και της Ενδοοικογενειακής Βίας και περί Συναφών Θεμάτων Νόμου, καθώς και σε άλλη διαδικασία ενώπιον Επαρχιακού Δικαστηρίου που συνδέεται άμεσα ή σχετίζεται με αυτή .
Επίσης προβλέπεται αρωγή και για οποιοδήποτε αίτημα ενώπιον αρμόδιου δικαστηρίου αφορά στην έκδοση οποιουδήποτε διατάγματος για την επίλυση διαφορών με τον θύτη σε σχέση με τη γονική μέριμνα, την επικοινωνία και τη διατροφή των τέκνων, δυνάμει των διατάξεων του περί Σχέσεων Γονέων και Τέκνων Νόμου και την αποκλειστική χρήση της οικίας, δυνάμει των διατάξεων του περί Οικογενειακών Δικαστηρίων Νόμου, καθώς και εναντίον του θύτη, σύμφωνα με τις διατάξεις του περί της Πρόληψης και της Καταπολέμησης της Βίας κατά των Γυναικών και της Ενδοοικογενειακής Βίας και περί Συναφών Θεμάτων Νόμου και/ή του περί Βίας στην Οικογένεια (Πρόληψη και Προστασία Θυμάτων) Νόμου.
Παράλληλα στο ενοποιημένο κείμενο που ψηφίστηκε από την Ολομέλεια, προβλέπεται η δυνατότητα έκδοσης πιστοποιητικού για παροχή δωρεάν νομικής αρωγής, κατόπιν υποβολής στο αρμόδιο δικαστήριο βεβαίωσης ή πιστοποίησης που εκδίδεται από αρμόδια υπηρεσία ή οργανισμό, με την οποία πιστοποιείται ότι το θύμα εξυπηρετείται από το Σπίτι της Γυναίκας ή άλλο χώρο φιλοξενίας θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας ή προέβη σε καταγγελία στην Αστυνομία για την άσκηση βίας εναντίον του και νοουμένου ότι, λόγω της σοβαρότητας της υπόθεσης ή άλλων περιστάσεων της υπόθεσης, είναι επιθυμητό για το συμφέρον της δικαιοσύνης να παρασχεθεί η δωρεάν νομική αρωγή στον αιτητή για την προετοιμασία και τον χειρισμό της υπόθεσής του.
Πρόσθετα, στις προτεινόμενες ρυθμίσεις προβλέπεται ότι, σε περίπτωση αίτησης για παροχή δωρεάν νομικής αρωγής σε δευτεροβάθμια διαδικασία, το αρμόδιο δικαστήριο θα λαμβάνει υπόψη του την κοινωνικοοικονομική έκθεση του Γραφείου Ευημερίας που συντάχθηκε για τους σκοπούς της πρωτοβάθμιας διαδικασίας, νοουμένου ότι ο αιτητής δηλώνει ενόρκως ότι δεν διαφοροποιήθηκε η οικονομική του κατάσταση, ενώ παράλληλα, όπου δεν απαιτείται η έκθεση στην πρωτοβάθμια διαδικασία, τότε δεν θα απαιτείται ούτε στη δευτεροβάθμια διαδικασία, εφόσον το δικαστήριο ικανοποιηθεί ότι εξακολουθούν να συντρέχουν οι προϋποθέσεις που απαιτούνταν στην πρωτοβάθμια διαδικασία.
Ο Βουλευτής ΑΚΕΛ Γιώργος Κουκουμάς είπε ότι σε πολλές περιπτώσεις λέμε στα θύματα ενδοοικογενειακής βίας να σπάσουν τη σιωπή αλλά αυτό καθίσταται γράμμα κενό αν το κράτος δεν πείσει τα θύματα ότι θα είναι δίπλα τους με αρωγή και στήριξη.
Ανέφερε ότι όταν μια γυναίκα κακοποιείται πρέπει να εγκαταλείψει την οικία της και έρχεται αντιμέτωπη και με ένα βουνό εξόδων για δικαστική μάχη.
Σύμφωνα με τον κ. Κουκουμά στις πλείστες περιπτώσεις η διαδικασία για νομική αρωγή απορρίπτεται και με την πρόταση νόμου χορηγείται αυτή η αρωγή χωρίς γραφειοκρατία και άλλα εμπόδια.
Η Βουλευτής ΔΗΣΥ Φωτεινή Τσιρίδου είπε ότι έμπρακτα στηρίζουμε τα θύματα βίας και δηλώνουμε μηδενική ανοχή δίνοντας σε αυτά λύσεις να προχωρήσουν αν δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα.
Πρόσθεσε ότι με την μεταρρύθμιση του οικογενειακού δικαίου θα δοθεί ένα καλύτερο πλαίσιο αντιμετώπισης της όλης κατάστασης.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τα πιο πάνω νομοσχέδια σκοπός των οποίων είναι:
- η τροποποίηση του περί Διαφανών και Προβλέψιμων Όρων Εργασίας Νόμου, ώστε να διευκολυνθεί η πληροφόρηση για τους όρους εργοδότησης των εργοδοτουμένων, η αποτελεσματική εφαρμογή και ο έλεγχος της εφαρμογής των διατάξεων του περί Διαφανών και Προβλέψιμων Όρων Εργασίας Νόμου,
- η τροποποίηση του περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων Νόμου, ώστε, σε περίπτωση κατά την οποία επιθεωρητής διαπιστώσει αδήλωτη εργασία μισθωτού, έστω και αν πρόκειται για παράνομη απασχόληση, να επιβάλλει στον εργοδότη εξώδικο πρόστιμο χιλίων ευρώ (€1.000) για κάθε τέτοια περίπτωση.
Ψηφίστηκαν νομοσχέδια για αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
Η Ολομέλεια της Βουλής των Αντιπροσώπων ψήφισε την Πέμπτη νομοσχέδια για αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της αδήλωτης και παράνομης εργασίας. Με το πρώτο νομοσχέδιο παραχωρείται η δυνατότητα στον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων να εκδίδει διάταγμα με το οποίο να υποχρεώνει τον εργοδότη να δηλώνει τους ουσιώδεις όρους εργοδότησης των εργοδοτουμένων του σε πληροφοριακό σύστημα που θα καθορίζεται στο εν λόγω διάταγμα.
Με το δεύτερο νομοσχέδιο παραχωρείται εξουσία στους επιθεωρητές, σε περίπτωση διαπιστωθείσας αδήλωτης εργασίας μισθωτού, έστω και αν πρόκειται για παράνομη απασχόληση, να επιβάλλουν πρόστιμο €1.000 για κάθε μισθωτό αναφορικά με τον μήνα στον οποίο διαπιστώθηκε η παράβαση.
Σε περίπτωση κατά την οποία ο επιθεωρητής διαπιστώσει επανάληψη της παράβασης της αδήλωτης εργασίας από τον εργοδότη για δεύτερη ή μεταγενέστερη της δεύτερης φορά εντός δύο ετών από την επιβολή σε αυτόν του πρώτου προστίμου, για κάθε περίπτωση αδήλωτου μισθωτού ο επιθεωρητής θα επιβάλλει διοικητικό πρόστιμο €2.000 σε περίπτωση επανάληψης της παράβασης για δεύτερη φορά και €3.000 σε περίπτωση επανάληψης της παράβασης για κάθε μεταγενέστερη της δεύτερης φοράς.
Ο Βουλευτής ΑΚΕΛ Ανδρέας Καυκαλιάς, Πρόεδρος της Επιτροπής Εργασίας, ανέφερε ότι τα δύο νομοσχέδια είναι επιπρόσθετα εργαλεία για αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας και πλέον η ευθύνη μεταφέρεται στο Υπουργείο για συστηματικοποίηση ελέγχων και επιθεωρήσεων.
Η Βουλευτής ΔΗΣΥ Φωτεινή Τσιρίδου ανέφερε ότι αυτά τα κείμενα που είναι αναθεωρημένα μετά από πολλές συζητήσεις είναι προς την ορθή κατεύθυνση για καταπολέμηση ενός φαινομένου που είναι μάστιγα για την οικονομία, με μεγάλες επιπτώσεις, απορρύθμιση, θυματοποίηση ευάλωτων ομάδων και ανισότητες.
Ο Βουλευτής ΔΗΚΟ Χρίστος Σενέκης είπε ότι τα εξώδικα πρόστιμα είναι εργαλείο στο ευρύτερο πλαίσιο αντιμετώπισης του φαινομένου.
Ανέφερε επίσης ότι οι απώλειες στο ΤΚΑ λόγω της αδήλωτης εργασίας ανέρχονται σε 10 εκ ευρώ. Επίσης στοιχεία καταδεικνύουν ότι το 8% της συνολικής απασχόλησης είναι αδήλωτο ενώ στην οικοδομική βιομηχανία ανέρχεται στο έως και 12%.
Ο Βουλευτής ΕΛΑΜ Σωτήρης Ιωάννου είπε ότι η αδήλωτη εργασία επηρεάζει την οικονομία, οδηγεί σε φαινόμενα εκμετάλλευσης και συνδέεται, όπως υποστήριξε, και με το μεταναστευτικό και κυκλώματα αλλοδαπών των οποίων η άδεια παραμονής έληξε. Ανέφερε ότι πρέπει να ενισχυθούν οι ομάδες για ελέγχους για να μπορούν τα ν/σ να έχουν και αποτελέσματα.
Ο Βουλευτής ΔΗΠΑ Μαρίνος Μουσιούττας ανέφερε ότι υπήρξε καλή συνεργασία εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας που ενισχύει τον έλεγχο της αδήλωτης εργασίας και τις συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.
Συναφείς Δημοσιεύσεις στα ΜΕ:
Stockwatch: «Πέρασαν» ομόφωνα οι νόμοι για αδήλωτη εργασία
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τη πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί του Ελάχιστου Ποσοστού Εμπλουτισμού των Δημόσιων Κτιρίων με Έργα Τέχνης (Διαδικασίες και Υποχρεώσεις) Νόμου ώστε να εκσυγχρονιστεί και να καταστεί εφικτή η εφαρμογή της υφιστάμενης νομοθεσίας σε ικανοποιητικό βαθμό.
Διευρύνονται οι περιπτώσεις εμπλουτισμού δημόσιων κτιρίων με έργα τέχνης
Η Ολομέλεια της Βουλής ψήφισε πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ με την οποία εκσυγχρονίζονται οι διατάξεις της υφιστάμενης νομοθεσίας και μεταξύ άλλων διευρύνονται οι περιπτώσεις κατά τις οποίες υφίσταται η υποχρέωση εμπλουτισμού των δημόσιων κτιρίων με έργα τέχνης.
Σύμφωνα με τους εισηγητές της πρότασης νόμου (Γιώργος Κουκουμάς, Αντρέας Καυκαλιάς, Χρίστος Χριστοφίδης και Χρίστος Χριστόφιας) η τροποποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας κρίνεται απαραίτητη, ώστε να παρασχεθούν στο Υφυπουργείο Πολιτισμού τα αναγκαία εργαλεία που θα διασφαλίσουν την παρακολούθηση της εφαρμογής της νομοθεσίας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Παράλληλα, διευρύνονται οι περιπτώσεις για τις οποίες θα προβλέπεται υποχρεωτικός εμπλουτισμός των δημόσιων κτιρίων με έργα τέχνης, ώστε να συμπεριληφθούν και οι περιπτώσεις ενοικίασης, μετατροπής ή ανακαίνισης κτιρίων.
Στις περιπτώσεις των σχολικών κτιρίων θα συμμετέχουν στην ειδική επιτροπή και δύο εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, οι οποίοι θα προέρχονται από την οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία εντάσσεται η σχολική μονάδα στην οποία θα τοποθετηθεί το έργο, ώστε να διασφαλίζεται η παιδαγωγική καταλληλότητα του εν λόγω έργου τέχνης.
Μιλώντας ενώπιον της Ολομέλειας ο Βουλευτής ΑΚΕΛ και συνεισηγητής της πρότασης νόμου Γιώργος Κουκουμάς ανέφερε ότι με την πρόταση αναλαμβάνει ευθύνες το Υφυπουργείο Πολιτισμού και εκφράζεται η ελπίδα για πλήρη συμμόρφωση και διαφάνεια στην επιλογή έργων.
Η πρόταση, πρόσθεσε, στηρίζει έμπρακτα το έργο των Κυπρίων καλλιτεχνών που βιοπορίζονται από την τέχνη, υποδεικνύοντας ότι πρέπει να δείχνουμε τη στήριξή μας όχι μόνο σε εγκαίνια και υπό το φλας καμερών. Ανέφερε ότι εμπλουτίζοντας τα δημόσια κτήρια αναμορφώνουμε την όψη και την εικόνα τους και πρόσθεσε πως τα έργα τέχνης δεν έχουν θέση μόνο σε γκαλερί, αλλά στην καθημερινότητα των πολιτών.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ και επίσης συνεισηγητής της πρότασης νόμου, Χρίστος Χριστοφίδης ανέφερε ότι κάθε τι που περιβάλλει τον άνθρωπο, ακόμη και τα τείχη της πόλης, όπως ο Πλάτωνας είπε, είναι παιδεία. Ανέφερε ότι τα έργα τέχνης που θα κοσμούν σχολεία θα στέλνουν μηνύματα σε ένα παιδί, παρά οι γκρίζοι τοίχοι.
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΔΗΣΥ Νίκος Τορναρίτης ανέφερε ότι η εικαστική δημιουργία όπως και η πολιτιστική διπλωματία στον τόπο μας, πρέπει να ενισχυθούν.
Ο Βουλευτής ΔΗΣΥ Γιώργος Κάρουλλας ανέφερε ότι αναγνωρίζεται το έργο των Κυπρίων καλλιτεχνών και στέλνονται μηνύματα αισθητικής, προσθέτοντας ότι χρειάζεται ενδυνάμωση των δομών του Υφυπουργείου για ανάληψη των υποχρεώσεών του.
Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών Χαράλαμπος Θεοπέμπτου ανέφερε ότι σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις κάνουν διαγωνισμούς για να διακοσμήσουν δρόμους με έργα τέχνης και αυτή η πρόταση είναι ένας πολύ καλός τρόπος στήριξης των καλλιτεχνών μας.
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης ανέφερε ότι η πρωτοβουλία ενισχύει το πολιτιστικό αισθητήριο του λαού μας.
Η ανεξάρτητη Βουλευτής Αλεξάνδρα Ατταλίδου ανέφερε ότι η ενίσχυση των καλλιτεχνών μας έπρεπε εδώ και χρόνια να γίνει γιατί οι δικοί μας καλλιτέχνες βρίσκονται σε αβέβαιο περιβάλλον και στην τρίτη ηλικία φτωχοποιούνται και έχουν πενιχρές συντάξεις. Ανέφερε επίσης ότι ο πολιτισμός είναι πυλώνας αντοχής σε όλα τα κακά.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η κύρωση της Εφαρμοστικής Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής σχετικά με την ενίσχυση της συνεργασίας για την πρόληψη και την καταπολέμηση του σοβαρού εγκλήματος, η οποία υπεγράφη στη Λευκωσία την 1 η Δεκεμβρίου 2015.
Η Βουλή κύρωσε συμφωνία Κύπρου-ΗΠΑ για συνεργασία στην καταπολέμηση εγκλήματος
Η Ολομέλεια κύρωσε το απόγευμα την εφαρμοστική συμφωνία μεταξύ της Κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών σχετικά με την ενίσχυση της συνεργασίας για την πρόληψη και την καταπολέμηση του σοβαρού εγκλήματος, η οποία υπεγράφη στη Λευκωσία την 1η Δεκεμβρίου 2015.
Το κείμενο της εφαρμοστικής συμφωνίας εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 3 Ιουλίου 2024.
Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία αποτελεί μια εκ των προϋποθέσεων για την ένταξη της Κύπρου στο Πρόγραμμα Απαλλαγής Θεωρήσεων (Visa Waiver Programme) των ΗΠΑ και προνοεί ότι θα επιτρέπεται στα μέρη να χρησιμοποιούν τις εξουσίες αναζήτησης δεδομένων που προβλέπονται στη Συμφωνία PCSC για την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τα άτομα που περιλαμβάνονται στις βάσεις δεδομένων που αναφέρονται στο άρθρο 3(5) της συμφωνίας.
Ο σκοπός είναι να διαπιστωθεί αν τα εν λόγω άτομα έχουν διαπράξει ή διαπράττουν, είναι ύποπτα ή ερευνώνται για σοβαρά εγκλήματα ή αν έχουν κατηγορηθεί ή καταδικαστεί για σοβαρά εγκλήματα, και τα οποία, λόγω αυτής της εγκληματικής δραστηριότητας, συνιστούν απειλή για τη δημόσια ασφάλεια όσον αφορά την είσοδό τους στο έδαφος ενός εκ των μερών ή την αίτησή τους για θεώρηση ή άλλη παροχή που σχετίζεται με τη μετανάστευση.
Για τους σκοπούς των αυτοματοποιημένων αναζητήσεων, τα δεδομένα στα αντίστοιχα αυτοματοποιημένα συστήματα ταυτοποίησης δακτυλικών αποτυπωμάτων των μερών, τα οποία προορίζονται να είναι διαθέσιμα, είναι για το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ όλα τα εφαρμοστέα και κατάλληλα αρχεία που τηρούνται ή είναι διαθέσιμα στο Αυτοματοποιημένο Σύστημα Βιομετρικής Ταυτοποίησης του Υπουργείου ή στον διάδοχό του, όπου επιτρέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία και πολιτική των ΗΠΑ.
Για το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως είναι όλα τα εφαρμοστέα και κατάλληλα δεδομένα που τηρούνται ή είναι διαθέσιμα στη βιομετρική βάση δεδομένων του Αυτοματοποιημένου Συστήματος Αναγνώρισης Δακτυλικών Αποτυπωμάτων της Αστυνομίας Κύπρου ή στον διάδοχό της, όπου αυτό επιτρέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία και πολιτική της Δημοκρατίας.
Σε σύντομη τοποθέτηση ο Βουλευτής ΔΗΚΟ Χρύσης Παντελίδης ανέφερε ότι η κύρωση της συμφωνίας συμπίπτει με τον πρώτο στρατηγικό διάλογο Κύπρου-ΗΠΑ που πραγματοποιήθηκε χθες και ο οποίος ενισχύει την διμερή στρατηγική συνεργασία σε σειρά ζητημάτων με προφανή τα οφέλη για την Κύπρο.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του Κυρωτικού της Σύμβασης του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλιακών Δορυφόρων (INMARSAT) Νόμου με την κύρωση των τροποποιήσεων της Σύμβασης του Διεθνούς Οργανισμού Κινητών Δορυφόρων, οι οποίες υιοθετήθηκαν στις 2 Οκτωβρίου 2008 κατά την 20ή Σύνοδο της Συνέλευσης του Διεθνούς Οργανισμού Κινητών Δορυφόρων (International Mobile Satellite Organization IMSO).
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η κύρωση της Συμφωνίας για την Ίδρυση του Οργανισμού Διεθνούς Αναπτυξιακού Δικαίου της 5ης Φεβρουαρίου 1998, στον οποίο το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε να εγκρίνει την ένταξη της Δημοκρατίας με την Απόφασή του με αριθμό 94.122 και ημερομηνία 13 Δεκεμβρίου 2022.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί της Συμφωνίας μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενεργείας διά την Εφαρμογήν Εγγυήσεων εν σχέσει προς την Συνθήκην διά την Μη Διασποράν των Πυρηνικών Όπλων και το Πρωτόκολλον Συμφωνίας μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενεργείας διά την Εφαρμογήν Εγγυήσεων εν σχέσει προς την Συνθήκην διά την Μη Διασποράν των Πυρηνικών Όπλων (Κυρωτικού) Νόμου, ώστε να επικαιροποιηθεί η παράγραφος Ι του Πρωτοκόλλου της Συμφωνίας, όπως αποφασίστηκε από το Διευθυντικό Συμβούλιο του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενεργείας με την απόφασή του ημερομηνίας 20 Σεπτεμβρίου 2005.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η θέσπιση νομοθεσίας για την αποτελεσματική εφαρμογή της πράξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τίτλο «Κανονισμός (ΕΕ) 2020/1503 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Οκτωβρίου 2020 σχετικά με τους Ευρωπαίους παρόχους υπηρεσιών συμμετοχικής χρηματοδότησης για επιχειρήσεις και την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129 και της οδηγίας(ΕΕ) 2019/1937».
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η καλύτερη εφαρμογή των διατάξεων του βασικού νόμου και η κατάργηση των περί των Βασικών Απαιτήσεων (Παιχνίδια) Κανονισμών του 2011 έως 2022.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η θέσπιση σχεδίου υπηρεσίας για τη νέα θέση Ανώτερου Μηχανικού Μεταλλείων και Λατομείων και τροποποίηση των υφιστάμενων σχεδίων υπηρεσίας για τις θέσεις Μηχανικού Μεταλλείων και Λατομείων, Ανώτερου Τεχνικού Μηχανικού, Τεχνικού Μηχανικού 1ης Τάξεως και Τεχνικού Μηχανικού.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η τροποποίηση του υφιστάμενου σχεδίου υπηρεσίας για τη θέση Λειτουργού Νεολαίας Α΄, ώστε να μετατραπεί από θέση πρώτου διορισμού και προαγωγής, σε θέση προαγωγής.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι ο εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων σχεδίων υπηρεσίας για τις θέσεις Λειτουργού Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων Α΄ και Λειτουργού Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων, για σκοπούς επαρκέστερης κάλυψης των αναγκών του Γραφείου Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων, όπως πηγάζουν από τις αρμοδιότητές του.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η τροποποίηση των υφιστάμενων σχεδίων υπηρεσίας για τις θέσεις Τεχνικού Μηχανικού 1ης Τάξεως και Ανώτερου Τεχνικού, ώστε να επιτευχθεί συμμόρφωση με σχετική απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η θέσπιση σχεδίων υπηρεσίας για τις νέες θέσεις Λειτουργού Λογιστηρίου ΟΓΑ Α΄, Ανώτερου Επιθεωρητή Λογαριασμών Οργανισμού Κυπριακής Γαλακτοκομικής Βιομηχανίας και Επιθεωρητή Λογαριασμών ΟΓΑ στο Γενικό Λογιστήριο.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η τροποποίηση των σχεδίων υπηρεσίας για τις θέσεις Τεχνικού Μηχανικού Χωρομετρίας 1ης Τάξεως, Τεχνικού Μηχανικού Χαρτογραφίας 1ης Τάξεως, Τεχνικού Μηχανικού Φωτολιθογραφίας 1ης Τάξεως, Ανώτερου Χωρομέτρη, Ανώτερου Σχεδιαστή και Ανώτερου Φωτολιθογράφου στο Κτήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας, ώστε να επιτευχθεί συμμόρφωση με σχετική απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η θέσπιση σχεδίων υπηρεσίας για τις θέσεις Διευθυντή Ανάπτυξης, Ανώτερου Λειτουργού Ανάπτυξης, Λειτουργού Ανάπτυξης Α΄ και Λειτουργού Ανάπτυξης στη Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης, λόγω μετονομασίας προηγούμενων θέσεων, σύμφωνα με τις γενικές αρχές που ακολουθούνται για όλα τα σχέδια υπηρεσίας θέσεων της δημόσιας υπηρεσίας και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η τροποποίηση των υφιστάμενων σχεδίων υπηρεσίας για τις θέσεις Τεχνικού Μηχανικού 1ης Τάξεως και Ανώτερου Τεχνικού στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών, ώστε να επιτευχθεί συμμόρφωση με σχετική απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι ο εκσυγχρονισμός των σχεδίων υπηρεσίας για τις θέσεις Επιθεωρητή Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών 1ης Τάξης και Επιθεωρητή Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών, λόγω αναβάθμισης των εν λόγω θέσεων.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί Προϋπολογισμού του Οργανισμού Ασφάλισης Υγείας του 2021 Νόμου του 2021, ώστε να καλυφθούν οφειλές προς το Υπουργείο Υγείας.
Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί Προϋπολογισμού του Οργανισμού Ασφάλισης Υγείας του 2022 Νόμου του 2022, ώστε να καλυφθεί το ποσό της επιστροφής εισφορών προς δικαιούχους, καθώς και οφειλές προς το Υπουργείο Υγείας.
Αναλυτικά τα νομοσχέδια που αναβλήθηκαν:
Η Ολομέλεια προχώρησε στην αναβολή της ψήφισης των πιο πάνω κανονισμών σκοπός των οποίων είναι η θέσπιση σχεδίου υπηρεσίας για τη νέα θέση Βοηθού Λειτουργού Υποστήριξης Δικαστηρίου και εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων σχεδίων υπηρεσίας για τις θέσεις Ανώτερου Δικαστικού Επιδότη, Ανώτερου Στενογράφου Δικαστηρίου και Στενογράφου Δικαστηρίου στη Δικαστική Υπηρεσία.
Η Ολομέλεια προχώρησε στην αναβολή της ψήφισης των πιο πάνω κανονισμών σκοπός των οποίων είναι η τροποποίηση των υφιστάμενων σχεδίων υπηρεσίας για τις θέσεις Λειτουργού Άμυνας και Τεχνικού Μηχανικού 1ης Τάξεως, ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι υπηρεσιακές ανάγκες του Υπουργείου Άμυνας, καθώς και να επιτευχθεί συμμόρφωση με αποφάσεις του Ανώτατου Δικαστηρίου.
Αναλυτικά τα σχέδια νόμου που αποσύρθηκαν:
Nomoplatform-ΚΥΠΕ