Καταχρηστικές ρήτρες, διαγραφή προστίμων και αερόσακοι Takata: Στο επίκεντρο της Επ. Εμπορίου

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 19/11/2024, εξέτασε τις ακόλουθες προτάσεις νόμου:

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση της βασικής νομοθεσίας, ώστε να προβλεφθεί ότι οι συμβάσεις οι οποίες συνήφθησαν πριν από την ημερομηνία έναρξης της ισχύος των καταργηθέντων με τη βασική νομοθεσία νόμων, εξετάζονται με τις διατάξεις της εν λόγω νομοθεσίας. 

Η Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής ανοίγει ξανά το θέμα των καταχρηστικών ρητρών 

Το θέμα των καταχρηστικών ρητρών σε δανειακές συμβάσεις άνοιξε εκ νέου η κοινοβουλευτική επιτροπή εμπορίου, η οποία συζήτησε επί της αρχής πρόταση νόμου του Βουλευτή του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασίας Πολιτών Σταύρου Παπαδούρη για τροποποίηση του Περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμο. 

Παράλληλα, μιλώντας ενώπιον της επιτροπής, ο Κωνσταντίνος Καραγιώργης, Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή στο Υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε ότι η Υπηρεσία εξετάζει αυτεπάγγελτα όλες τις δανειακές συμβάσεις των τραπεζών αναφορικά με στεγαστικά δάνεια και τους επόμενους μήνες θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.  

Μιλώντας ενώπιον της επιτροπής ο κ. Παπαδούρης σημείωσε ότι ο νόμος περί προστασίας του καταναλωτή και δη το άρθρο 75 προνοεί ότι οποιαδήποτε δικαιώματα και υποχρεώσεις πηγάζουν από τον παρόντα Νόμο, εφαρμόζονται αναφορικά και με συμβάσεις οι οποίες συνήφθησαν και/ή τερματίστηκαν πριν από την έναρξη της ισχύος του παρόντος Νόμου.  

«Αυτή τη στιγμή έχουμε ενεργές συμβάσεις που επιφέρουν σοβαρές επιζήμιες βλάβες σε καταναλωτής και δεν υπάρχει σημείο που να διορθώνει την κατάσταση», είπε, επικαλούμενος και σχετικές αποφάσεις της Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου. 

Σε δήλωσή του μετά τη συνεδρία, ο κ. Παπαδούρης είπε πως είναι «είναι τραγικό το 2024 από την στιγμή που εφαρμόστηκε η οδηγία 93/13 της ΕΕ να εθελοτυφλούμε ως κράτος και να ξέρουμε ότι σήμερα υπάρχουν ενεργές συμβάσεις, οι οποίες επιβαρύνουν και δημιουργούν επιζήμια βλάβη σε πάρα πολύ κόσμο και να το επιτρέπουμε να γίνεται». 

Εξετάζονται στεγαστικές συμβάσεις  

Από τη πλευρά του, ο κ. Καραγιώργης ανέφερε ενώπιον της επιτροπής ότι μέγιστη προτεραιότητα είναι να προστατέψουμε τους καταναλωτές και σημείωσε πως εάν η πρόταση «στέκει νομικά εμείς θα την εφαρμόσουμε».    

Είπε επίσης πως η Υπηρεσία εξετάζει «αυτεπάγγελτα όλες τις δανειακές συμβάσεις των τραπεζών αναφορικά για στεγαστικά δάνεια και στους επόμενους μήνες θα ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα». 

Εξάλλου εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας ανέφερε ότι η Υπηρεσία χρειάζεται χρόνο για να μελετήσει εις βάθος την πρόταση νόμου. Σημείωσε ότι αντιλαμβάνεται την φιλοσοφία και το όλο πνεύμα ως προς την αποκατάσταση παλαιών συμβάσεων που περιέχουν καταχρηστικές ρήτρες, οι οποίες συνήφθησαν πριν την έναρξη εφαρμογής του νόμου. Σημείωσε ωστόσο ότι η οδηγία δεν περιείχε αναδρομικότητα. 

Εξέφρασε ωστόσο προβληματισμό καθώς, όπως είπε, το εν λόγω θέμα αγγίζει σημαντικά ζητήματα που αφορούν ιδιωτικές συμβάσεις που έχουν γίνει μεταξύ δύο μερών και το δικαίωμα του συμβάλλεσθε.  

Ο Πρόεδρος της επιτροπής Κυριάκος Χατζηγιάννη υπενθύμισε ότι υπάρχει και άλλη πρόταση νόμου που δίνει εξουσίες στον Σύνδεσμο Προστασίας Καταναλωτών για το θέμα, ενώ σημείωσε ότι το θέμα θα συζητηθεί σε επόμενη συνεδρία.  

Και ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα ανέφερε ότι το θέμα, το οποίο χαρακτήρισε «τεράστιο», θα πρέπει να συζητηθεί εις βάθος, ενώ υπενθύμισε ότι τις συζητήσεις που είχαν γίνει στο πλαίσιο των συζητήσεων για το πολυνομοσχέδιο για την προστασία των καταναλωτών. 

Η Επιτροπή θα επανεξετάσει την πιο πάνω πρόταση νόμου κατόπιν αναβολής της, με απόφαση της ολομέλειας του σώματος, ημερομηνίας 14 Νοεμβρίου 2024. Σκοπός της πρόταση νόμου είναι η τροποποίηση του βασικού νόμου, ώστε μεταξύ άλλων να μειωθεί η ημερήσια και η συνολική ανώτατη χρηματική επιβάρυνση η οποία δύναται να επιβληθεί σε πρόσωπο το οποίο αρνείται, παραλείπει ή αμελεί να εκπληρώσει υποχρεώσεις υποβολής στοιχείων για τους πραγματικούς δικαιούχους νομικών οντοτήτων ή εμπιστευμάτων.  

Συμφωνία Κυβέρνησης – Βουλής για διαγραφή προστίμων «πραγματικών δικαιούχων» 

Εκτελεστική και Νομοθετική εξουσία συμφώνησαν σήμερα στη διαγραφή των προστίμων δεκάδων χιλιάδων ευρώ που επιβλήθηκαν το 2024 σε πρόσωπα και εταιρείες, που δεν συμμορφώθηκαν με την υποχρέωση υποβολής στοιχείων στο Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων αναφορικά με τους πραγματικούς δικαιούχους εταιρειών, νομικών οντοτήτων ή εμπιστευμάτων (Ultimate Beneficial Owners). 

Ως εκ τούτου, η σχετική πρόταση νόμου, η ψήφιση της οποίας είχε αναβληθεί τη, περασμένη Πέμπτη κατόπιν εισήγησης του Βουλευτή του ΔΗΚΟ Πανίκου Λεωνίδου, θα οδηγηθεί εκ νέου στην Ολομέλεια την Πέμπτη με διαφοροποιημένο κείμενο. 

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία της κοινοβουλευτικής επιτροπής Εμπορίου, ο πρόεδρος της επιτροπής, Κυριάκος Χατζηγιάννη είπε πως η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει τη φιλοσοφία των προσπαθειών της Βουλής για να ρυθμίσει τις οφειλές όλων εκείνων των εκκρεμοτήτων που είχαν να κάνουν με τη δήλωση των πραγματικών δικαιούχων εταιρειών. 

«Είναι πολύ θετικό το βήμα αυτό, ουσιαστικά η κυβέρνηση υιοθετεί τα βήματα της Βουλής να ρυθμίσει τις ήδη επιβληθείσες ποινές μέσω μιας αναστολής και να δηλώσει τη συμφωνία της για το πώς θα τα ρυθμίσουμε με τι αυξημένα ποσά και με τι ημερήσιες επιβολές. Αύριο πηγαίνει πρόταση νόμου στην Ολομέλεια προς ψήφιση αλλά με τροπολογία που βρίσκει σύμφωνη και την κυβέρνηση και τη Βουλή και όλα τα κόμματα», πρόσθεσε. 

Μίλησε ακόμη για άδικη επιβολή προστίμων, αφού οι εταιρείες αυτές είχαν τη πρόθεση να συμμορφωθούν αλλά «απλά το μέγεθός τους η κλίμακά τους και ο φόρτος εργασίας τους δεν τους επέτρεπαν να πληρώσουν έγκαιρα με αποτέλεσμα να τους επιβληθούν πρόστιμα». 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ανδρέας Πασιουρτίδης χαιρέτισε επίσης την απόφαση της κυβέρνησης για τη διαγραφή των προστίμων που έχουν επιβληθεί. 

«Με χαρά ακούσαμε σήμερα ότι η απόφαση της κυβέρνησης και του Εφόρου Εταιρειών είναι η πλήρης διαγραφή των επιβληθέντων προστίμων για εκείνους που έχασαν την ημερομηνία υποβολής των πραγματικών δικαιούχων. Αυτό μας χαροποιεί γιατί πολλές εταιρείες αν καλούνταν να πληρώσουν αυτά τα υπέρογκα ποσά θα οδηγούνταν σε κλείσιμο και επίσης έχουμε συναντίληψη όσον αφορά το κείμενο της πρότασης νόμου που θα πάει για ψήφιση την Πέμπτη», κατέληξε.  

Από την πλευρά του, ο κ. Λεωνίδου εξήγησε ότι η αναβολή είχε ζητηθεί για να ολοκληρωθούν οι διαβουλεύσεις μεταξύ της εκτελεστικής και της νομοθετικής εξουσίας αφού μετά την παρέλευση της προθεσμίας που ήταν η 31η Μαρτίου για την κατάθεση των στοιχείων είχαν επιβληθεί πρόστιμα που έφταναν στις €20.000 για κάθε εταιρεία που δεν υπέβαλε στοιχεία.  

«Με την άριστη συνεργασία με την Έφορο Εταιρειών και τον Υπουργό Εμπορίου καταφέραμε τα πρόστιμα του παρελθόντος να είναι μηδέν και θα υπάρξει μόνο υποχρέωση για το μέλλον», είπε, προσθέτοντας ότι με την ρύθμιση που θα ψηφιστεί την ερχόμενη Πέμπτη να προνοεί πρόστιμα μέχρι και €5.000 ανά εταιρεία σε ότι αφορά το μέγιστο και να αφορά τη μελλοντική υποβολή στοιχείων. 

Από την πλευρά του, ο Βουλευτής των Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης είπε ότι τα νέα για τους επηρεαζόμενους είναι καλά, αφού θα υπάρξει διαγραφή των «εξαντλητικών», όπως είπε, προστίμων που είχαν διαγραφεί, ενώ πλέον θα προνοείται πρόστιμο μέχρι τις €5.000. 

Σημείωσε ωστόσο ότι οι εταιρείες θα πρέπει να είναι προνοητικά έτοιμες πριν το τέλος του χρόνου για την υποβολή των στοιχείων τους στον Έφορο Εταιρειών. «Πρέπει να γίνει θέμα νοοτροπίας γιατί το θέμα των τελικών δικαιούχων ήρθε για να μείνει», είπε. 

Συναφείς Δημοσιεύσεις στα ΜΕ: 

Stockwatch: «Μποναμάς» στις εταιρείες τα πρόστιμα για μητρώο δικαιούχων 

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή συζήτησε τα ακόλουθα θέματα: 

  • Ανάκληση Προϊόντων: Προβλήματα στην αγορά, στρέβλωση ανταγωνισμού και πολιτικές περιβαλλοντικών και ασφαλείας προτύπων 

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκαν τα προβλήματα που προκαλούνται στην αγορά από την ανάκληση προϊόντων, η στρέβλωση του ανταγωνισμού και η πολιτική τήρησης περιβαλλοντικών προτύπων και προτύπων ασφάλειας. Η συζήτηση θα επικεντρωθεί στην ανάγκη λήψης μέτρων από την κυβέρνηση για αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλούνται από την ανάκληση ελαττωματικών αερόσακων. 

Τις δράσεις για αερόσακους Takata παρουσίασε ο Α. Βαφεάδης, δεν πείστηκαν οι Βουλευτές 

Τις έξι δράσεις στις οποίες θα προχωρήσει το Τμήμα Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ), προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ενημέρωσης των ιδιοκτητών αυτοκινήτων για τα οποία εκδίδονται ανακλήσεις, παρουσίασε ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Αλέξης Βαφεάδης ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής Εμπορίου, η οποία συζήτησε εκ νέου το πρόβλημα με τους ελαττωματικούς αερόσακους Takata, με τους οποίους συνδέονται ήδη θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί.  

Ο κ. Βαφεάδης αναφέρθηκε και σε τροποποιήσεις νομοθεσιών, που εξετάζονται από το ΤΟΜ, όπως βεβαίωση ότι δεν εκκρεμούν ανακλήσεις πριν την εγγραφή ενός οχήματος, απαγόρευση διενέργειας τεχνικού ελέγχου (ΜΟΤ) χωρίς βεβαίωση ότι δεν εκκρεμούν ανακλήσεις και ανάκληση του πιστοποιητικού ΜΟΤ σε περίπτωση που εκκρεμεί ανάκληση τόσο για αυτοκίνητα με ευρωπαϊκές προδιαγραφές όσο και εισαγόμενα από τρίτες χώρες.  

«Με τις δράσεις αυτές ουσιαστικά βελτιώνεται η ενημέρωση του κοινού και θα επιβληθεί η ολοκλήρωση των επικίνδυνων ανακλήσεων εντός τακτού χρονικού διαστήματος», ανέφερε στις δηλώσεις του ο κ. Βαφεάδης, ο οποίος τόνισε ότι ανακλήσεις εκδίδονται συνεχώς και για άλλα θέματα όπως την αντλία καυσίμων, τον κλιματισμό.  

Ωστόσο, οι αναφορές του αρμόδιου Υπουργού δεν φαίνεται να έπεισαν τους Βουλευτές, με τον πρόεδρο της επιτροπής, Κυριάκο Χαζηγιάννη να παρομοιάζει την κατάσταση με την έκρηξη στο Μαρί και να κάνει λόγο για παραίτηση του Υπουργού. 

Πρόβλημα στην «αλυσίδα ενημέρωσης» στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από τρίτες χώρες 

Στις αναφορές του ενώπιον της επιτροπής, ο κ. Βαφεάδης αναγνώρισε ότι το πρόβλημα σε σχέση με την ενημέρωση εντοπίζεται στα αυτοκίνητα που εισάγονται από τρίτες χώρες (εκτός) ΕΕ τα οποία απεκάλεσε «γκρίζα αυτοκίνητα», για τα οποία η «αλυσίδα ενημέρωσης έχει σπάσει», όπως είπε, και τα οποία αποτελούν το 60% των εγγραφών αυτοκινήτων στην Κύπρο. 

«Για το 60% των εγγραφών η αλυσίδα ενημέρωσης έχει σπάσει» είπε, προσθέτοντας ότι η κατασκευάστρια εταιρεία δεν γνωρίζει ότι το αυτοκίνητο εισήχθη στην Κύπρο. «Για αυτά τα αυτοκίνητα είναι πολύ πιο μεγάλο το πρόβλημα και πρέπει να είναι διαφορετική προσέγγιση» συμπλήρωσε. 

Τόνισε εξάλλου ότι όσον αφορά τις ανακλήσεις «η ευθύνη βαραίνει τους διανομείς και τους εισαγωγείς αυτοκινήτων και το ΤΟΜ έχει την ευθύνη εποπτείας τους». 

Οι έξι δράσεις του ΤΟΜ 

Σύμφωνα με τον αρμόδιο Υπουργό, το ΤΟΜ ζήτησε από όλους τους διανομείς κατασκευαστών να κοινοποιήσουν τους ηλεκτρονικούς συνδέσμους διαδικτύου (links), μέσω των οποίων οι πολίτες μπορούν εύκολα να εντοπίσουν κατά πόσον εκκρεμεί ανάκληση για το όχημά τους. Οι σύνδεσμοι θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του ΤΟΜ.  

Επίσης έχουν κοινοποιηθεί σε όλους τους διανομείς των κατασκευαστών κατάλογοι με όλα τα οχήματα του ιδίου κατασκευαστή και κλήθηκαν να ενημερώσουν τους ιδιοκτήτες κατά πόσον εκκρεμεί οποιαδήποτε ανάκληση. 

Όπως ανέφερε, όταν διανομέας κατασκευαστή ενημερώσει το ΤΟΜ για την έναρξη ανάκλησης και ζητήσει στοιχεία ιδιοκτητών των επηρεαζόμενων οχημάτων για να επικοινωνήσει μαζί τους, το ΤΟΜ θα αποστέλλει ενημερωτικό SMS στους ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών. 

Παράλληλα, το ΤΟΜ θα εκδώσει τεχνική οδηγία προς τα ΙΚΤΕΟ ώστε κατά τον τεχνικό έλεγχο να ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης για τη διαδικασία επικαιροποίησης των προσωπικών του στοιχείων, θα τη διάρκεια κατά την οποία ο διανομέας οφείλει να ολοκληρώσει μια ανάκληση ώστε ο έλεγχος να είναι πιο αποτελεσματικός και τέλος θα προχωρήσει σε περαιτέρω δημοσιοποίηση του θέματος για να αντιληφθούν καλύτερα οι πολίτες τη σημαντικότητα των ανακλήσεων. 

Εξάλλου, ο κ. Βαφεάδης είπε ότι το ΤΟΜ μελετά τρεις τροποποιήσεις των σχετικών νομοθεσιών. Πρόκειται για την τροποποίηση του Περί Έγκρισης Τύπου Νόμου ώστε κατά την εγγραφή ή μεταβίβαση οχήματος, τόσο για καινούργια όσο και για οχήματα εισαγωγής να προσκομίζεται στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών βεβαίωση από τον διανομέα του κατασκευαστή ότι στο εν λόγω όχημα δεν εκκρεμούν ανακλήσεις. Αυτό έχει εφαρμογή σε όλα τα οχήματα καινούργια και εισαγωγής.  

Εξετάζεται, επίσης η τροποποίηση νόμου για τα ΙΚΤΕΟ, ώστε απαγορεύεται η διενέργεια περιοδικού τεχνικού ελέγχου εκτός και εάν προσκομίζεται βεβαίωση από τον διανομέα του κατασκευαστή ότι δεν εκκρεμεί ανάκληση του οχήματος, καθώς και τροποποίηση του Περί Έγκρισης Τύπου Νόμου για την άμεση ανάκληση της καταλληλότητας του οχήματος σε περίπτωση που υπάρχει ανάκληση. Για το τελευταίο εξήγησε ότι μπορεί να εφαρμοστεί στα οχήματα με ευρωπαϊκή έγκριση τύπου, διότι για να εφαρμοστεί και στα οχήματα εισαγωγής από τρίτες χώρες χρειάζεται να αποστέλλουν την πληροφόρηση για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα οι κατασκευάστριες εταιρείες.  

Στο μεταξύ, υπάρχει αντίστοιχη πρόταση νόμου των Βουλευτών Χατζηγιάννη, Νίκου Σύκα και Σταύρου Παπαδούρη, η οποία θα συζητηθεί στην κοινοβουλευτική επιτροπή Μεταφορών την Πέμπτη και καλύπτει ενδεχόμενη απαγόρευση εγγραφής οχήματος και απαγόρευσης έκδοσης πιστοποιητικού ΜΟΤ εφόσον εκκρεμεί εκτέλεση ανάκλησης.  

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία, ο Κυριάκος Χατζηγιάννης αφού μίλησε για «δημόσιο κίνδυνο», πρόσθεσε ότι ο Υπουργός προχώρησε σε περιγραφή των διαδικασιών και της γραφειοκρατίας «χωρίς τίποτα το συγκεκριμένο» και χωρίς τη λήψη οποιασδήποτε πολιτικής απόφασης για το θέμα, όπως είπε.  

«Απούσα η κυβέρνηση για ένα δημόσιο κίνδυνο. Ποια η διαφορά του δημόσιου κίνδυνου, και της έκρηξης στο Μαρί; Και τότε θα έπρεπε να παραιτηθεί Υπουργός, ή στη συνέχεια με άλλες περιπτώσεις όπου είχαμε δολοφονίες και εκεί υπήρξαν παραιτήσεις Υπουργών», είπε, προσθέτοντας ότι «το πιο ανησυχητικό είναι ότι δεν αντιλαμβάνονται το μέγεθος του προβλήματος».  

Ερωτηθείς αν ζητεί την παραίτηση του Υπουργού Μεταφορών, ο κ. Χατζηγιάννης είπε ότι είναι θέμα συναίσθησης ευθύνης και συμπλήρωσε: «Ένας ο οποίος διαχειρίζεται ένα πρόβλημα και είναι στον πάγκο του παρατηρητή ή της κερκίδας των σιωπηλών φιλάθλων να αναλάβει τις ευθύνες του για ένα πρόβλημα το οποίο έχει διαγνωστεί, δολοφονήσαμε ως σύστημα ανθρώπους και τούτη την ώρα δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι βρίσκονται σε κίνδυνο.  

Από την πλευρά του, ο Βουλευτής ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα ανέφερε ότι σήμερα ο Υπουργός Μεταφορών «απλά μας είπε κάποια μέτρα τα οποία το ΤΟΜ θα έπρεπε να πάρει από πέρσι, από τις 17 Οκτωβρίου του 2023 όταν συζητήσαμε το θέμα μετά την πιστοποίηση, δυστυχώς, του θανάτου του Κυριάκου Όξινου και είχαμε εισηγηθεί ως Επιτροπή να γίνει μια πλατφόρμα στην οποία να μπει ο πολίτης μέσα να μαθαίνει από τον αριθμό του πλαισίου αν έχει ελαττωματικό αερόσακο».  

Κάκισε επίσης το γεγονός ότι μέχρι τώρα μόνο το 50% των εταιρειών εισαγωγών απέστειλε στοιχεία που ζήτησε με επιστολές το ΤΟΜ. «Και τώρα προσπαθούν να κάνουν εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού μετά που χάσαμε ένα δεύτερο άνθρωπο, μια νέα κοπέλα, η οποία πιθανώς να σκοτώθηκε από ελαττωματικό αερόσακο Takata», κατέληξε.  

Ο Βουλευτής των Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης είπε πως το πρόβλημα υπερβαίνει τα 12.000 ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκίνητα που εντοπίστηκαν μέσω του συστήματος Rapex καθώς υπάρχουν και άλλα 18.000 αυτοκίνητα που εισήχθηκαν μεταχειρισμένα. 

Είπε πως το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί ταχύτερα με την ψήφιση της πρότασης νόμου που θα συζητηθεί στη επιτροπή Μεταφορών και να ψηφιστεί με τη μέθοδο του κατεπείγοντος, αντί μέσω κυβερνητικών νομοσχεδίων που θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο.  

«Με τη σύμφωνο γνώμη του Υπουργού μπορούμε να το περάσουμε σε μια εβδομάδα. Αν επείγει το θέμα πρέπει να έχουμε άμεσα αντανακλαστικά και να μπορούμε να ανταποκριθούμε άμεσα προς τον κόσμο», είπε.  

Στη συνεδρία, παρέστη πολίτης, ο οποίος έψαξε και εντόπισε ότι το αυτοκίνητό του διέθετε ελαττωματικό αερόσακο Takata με τον κατασκευαστή να σημειώνει ότι το αυτοκίνητο πρέπει να ακινητοποιηθεί μέχρι να αντικατασταθεί ο αερόσακος με έξοδα του κατασκευαστή και πρόσθεσε πως όταν πήγε στην Mitsubishi, την αντιπροσωπεία στην Κύπρο, τον έδιωξαν και του είπαν να αποταθεί στην Ιαπωνία.  

Παράλληλα, αναφέρθηκε ότι οι εταιρείες εισαγωγής των αυτοκινήτων Τοyota και Mazda στην Κύπρο χρεώνουν €160 και €75 αντίστοιχα για έλεγχο των εισαγόμενων αυτοκινήτων για να διαπιστώσουν το κατά πόσον φέρουν τους προβληματικούς αερόσακους. 

Συναφείς Δημοσιεύσεις στα ΜΕ:

Stockwatch: Ζητούν παραίτηση Βαφεάδη για αερόσακους Takata 

  • Προβλήματα και τρόποι αντιμετώπισης στις βιομηχανικές και βιοτεχνικές περιοχές της Κύπρου 

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκαν τα γενικά και ειδικά προβλήματα σε κάθε βιομηχανική και βιοτεχνική περιοχή στην Κύπρο και τρόποι αντιμετώπισής τους. Πιο συγκεκριμένα θα γίνει ενημέρωση για την απόφαση της κυβέρνησης αναφορικά με τη συμπερίληψη κονδυλίων για την επέκταση των βιοτεχνικών περιοχών Κιτίου, Ξυλοτύμβου και Δασάκι Άχνας στον κρατικό προϋπολογισμό. 

Στον προϋπολογισμό €0,25 εκατ. για βιοτεχνικές Κιτίου Ξυλοτύμπου και Άχνας 

Για την περίληψη κονδυλίου €250.000 στον κρατικό προϋπολογισμό του 2025 προκειμένου να πραγματοποιηθεί η επέκταση των βιοτεχνικών περιοχών Κιτίου, Ξυλοτύμπου και Άχνας ενημερώθηκε η κοινοβουλευτική επιτροπή Εμπορίου που συζήτησε εκ νέου το θέμα, την Τρίτη.  

Όπως ενημερώθηκε η επιτροπή από τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Εσωτερικών, το κονδύλι θα συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό του 2025 κατόπιν απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου στην αυριανή του συνεδρία. 

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία της επιτροπής, ο πρόεδρος της Κυριάκος Χατζηγιάννη χαρακτήρισε την απόφαση ως ένα θετικό γεγονός.  

«Είναι πολύ σημαντικό βήμα το υπογραμμίζουμε και το σημειώνουμε προς τιμήν του Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου Εσωτερικών» είπε, προσθέτοντας ότι η έναρξη της επέκτασης των βιοτεχνικών περιοχών, «είναι ζωτικής σημασίας τόσο για την τοπική ανάπτυξη όσο και ευρύτερα για τη βιομηχανική ανάπτυξη του τόπου».  

O Βουλευτής του ΔΗΣΥ Πρόδρομος Αλαμπρίτης χαιρέτισε την απόφαση, ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα των αντισταθμιστικών μέτρων στις κοινότητες Ορμήδειας και Ξυλοτύμπου, που επηρεάζονται από την λειτουργία του ηλεκτροπαραγωγού σταθμού της Δεκέλειας, λέγοντας πως αν και δεν υπήρξε κατάληξη στο θέμα, θεωρεί θετικό ότι η ΑΗΚ θα προχωρήσει σε παραχώρηση αντισταθμιστικών μέτρων. «Τα μέτρα πρέπει να παρθούν για να μειωθεί η περιβαλλοντική ζημιά των κατοίκων από την λειτουργία του σταθμού», κατέληξε.  

Εκ μέρους του ΑΚΕΛ, ο Ανδρέας Πασιουρτίδης εξέφρασε ικανοποίηση από την ενημέρωση από το ΥΠΕΣ και το ΥΠΟΙΚ για την έγκριση του κονδυλίου 

Με την απόφαση αυτή, είπε, «θα εξυπηρετήσουμε ένα μεγάλο αριθμό βιοτεχνών οι οποίοι περιμένουν να στεγαστούν σε κατάλληλες επαγγελματικές συνθήκες».  

Σε σχέση με την αντισταθμιστικά μέρα της ΑΗΚ προς τις κοινότητες που γειτνιάζουν του ηλεκτροπαραγωγού σταθμού της Δεκέλειας, ο κ. Πασιουρτίδης είπε κρατά τη δέσμευση για στήριξη των κοινοτήτων με καταβολή αντισταθμιστκών μέτρων ή κατασκευής συγκεκριμένων έργων.  

«Δεν είμαστε θιασώτες του ρυπαίνω, πληρώνω αντισταθμιστικά άρα όλα είναι καλά, όμως είναι πολύ σημαντικό τουλάχιστον οι συγκεκριμένες περιοχές αφού υποβαθμίζεται η ποιότητα της ζωής λόγω του ηλεκτροπαραγωγού σταθμού να έχουν κάτι ως αντάλλαγμα που θα αναβαθμίζει της κοινότητές τους και να αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων», κατέληξε. 

Τέλος ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ Σωτήρης Ιωάννου εξέφρασε ικανοποίηση για την απόφαση του αρμόδιου Υπουργείου για την συμπερίληψη κονδυλίου €250.000 για την επέκταση των εν λόγω βιοτεχνικών περιοχών. 

  • Οι εκθέσεις του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών για τα παράπονα και την αντιμετώπισή τους το 2023 και 2024  
  • Η ακρίβεια στην Κύπρο και οι πολιτικές αντιμετώπισής της  

Η Επιτροπή συζήτησε τα πιο πάνω θέματα μέσω των οποίων εξετάστηκε:  

  1. η έκθεση παραπόνων και οι μελέτες του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών για τα έτη 2023 και 2024. Τα παράπονα που υποβάλλονται από τους καταναλωτές και τρόποι αντιμετώπισης των προβλημάτων που προκύπτουν από τα εν λόγω παράπονα. Η συζήτηση θα επικεντρωθεί σε θέματα καταχρηστικών ρητρών σε συμβάσεις, και  
  2. το φαινόμενο της ακρίβειας στην Κύπρο και οι πολιτικές αντιμετώπισής του. 
  • Επαναξιολόγηση αντισταθμιστικών μέτρων για τις κοινότητες της Δεκέλειας που επηρεάζονται από την λειτουργία του ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό 

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η ανάγκη επαναξιολόγησης των αντισταθμιστικών μέτρων στήριξης των κοινοτήτων που επηρεάζονται από τη συνέχιση της λειτουργίας του ηλεκτροπαραγωγικού σταθμού στη Δεκέλεια. Πιο συγκεκριμένα θα γίνει ενημέρωση για την τελική απόφαση της ΑΗΚ. 

Nomoplatform-ΚΥΠΕ 

Δείτε Περισσότερα

Άλλες ειδήσεις

Στο Ελσίνκι ο Κ. Χατζηγιάννη για το Προεδρείο της Κ.Σ. ΟΑΣΕ

Ο Αντιπρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΚΣ ΟΑΣΕ) και Ειδικός Αντιπρόσωπος της Συνέλευσης για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, Κυριάκος Χατζηγιάννη, αναχωρεί την Τετάρτη για το Ελσίνκι για να συμμετάσχει στη Διευρυμένη Συνάντηση του Προεδρείου της Κ.Σ. ΟΑΣΕ, που θα πραγματοποιηθεί στο Φινλανδικό Κοινοβούλιο στις 23 και 24 Ιανουαρίου 2025.

Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Ανησυχητικά στοιχεία ερευνών για ρητορική μίσους στο διαδίκτυο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Ίσων Ευκαιριών μεταξύ Ανδρών και Γυναικών, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 20/01/2025, συζήτησε το ακόλουθο θέμα:   Καταπολέμηση της ρητορικής μίσους στο διαδίκτυο: Ευθύνες κράτους και ιδιωτικών φορέων Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα έπειτα από εισήγηση των Βουλευτών Γιώργου Κουκουμά και Αλεξάνδρας Ατταλίδου. Σκοπός της συζήτησης είναι