Καυτά ζητήματα μεταφορών: Ανάκληση οχημάτων Takata, βανδαλισμοί σχολικών λεωφορείων και οδικός άξονας Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 21/11/2024, εξέτασε την ακόλουθη πρόταση νόμου: 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η εισαγωγή ρυθμίσεων, ώστε κατά τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο οχήματος να διενεργείται ταυτόχρονα έλεγχος και ως προς την ύπαρξη ακατάλληλων ή ελαττωματικών εξαρτημάτων και κατά την εγγραφή οποιουδήποτε καινούργιου ή εισαγόμενου οχήματος να συμπληρώνεται σχετικό έντυπο σε περίπτωση που φέρει ελαττωματικά ή ακατάλληλα εξαρτήματα.  

Εισηγήσεις από ΤΟΜ αναμένει το Υπ. Μεταφορών για κόστος λόγω ανάκλησης οχήματος με Takata  

Θετικά αντιμετωπίζει το Υπουργείο Μεταφορών τα θέματα του κόστους ακινητοποίησης των οχημάτων με ελαττωματικούς αερόσακους Takata και του κόστους κάλυψης της μεταφοράς των πολιτών που τα οχήματά τους θα ακινητοποιηθούν, δήλωσε ο αρμόδιος Υπουργός Αλέξης Βαφειάδης, λέγοντας ότι σήμερα στην Επιτροπή Μεταφορών συζήτησαν την πρόταση νόμου εκ μέρους τριών Βουλευτών που αφορά ένα μέρος των ανακλήσεων.   

Σήμερα οι τρεις Βουλευτής, Κυριάκος Χατζηγιάννης και Νίκος Σύκας του ΔΗΣΥ και Σταύρος Παπαδούρης του Κινήματος Οικολόγων, που κατέθεσαν την πρόταση για συμπερίληψη στον έλεγχο ΜΟΤ εκκρεμουσών ανακλήσεων των οχημάτων που εισάγονται στην Κύπρο, θα έχουν συνάντηση με αξιωματούχους του ΤΟΜ για την σωστή διατύπωση και η πρόταση αναμένεται να οδηγηθεί στην ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη Πέμπτη ή το αργότερο στην τελευταία ολομέλεια της 12ης Δεκεμβρίου και να περάσει ομόφωνα.   

Σε δηλώσεις μετά την συνεδρία ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι το Υπουργείο αναμένει από το ΤΟΜ εισηγήσεις σχετικά με το κόστος μεταφοράς των πολιτών.   

Υπουργείο Μεταφορών και ΤΟΜ προχωρούν με την συμπλήρωση κενών στην αλυσίδα ενημέρωσης ειδικά για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα από τρίτες χώρες και αναμένουν ότι σύντομα θ’ ανακοινώσουν ρύθμιση αυτού του θέματος, ανέφερε ο κ. Βαφειάδης λέγοντας ότι κάποιες κατασκευάστριες εξέφρασαν πρόθεση να εντάξουν στη βάση δεδομένων όλα τα οχήματα που εισήλθαν στην Κύπρο από τρίτες χώρες.   

Για το κόστος εντοπισμού ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι μπορεί να απαιτηθούν επιπλέον εργατοώρες, αλλά το αντιμετωπίζουν θετικά. Υπάρχει και το ενδεχόμενο, συνέχισε, ο έλεγχος αυτός να γίνει στην κατασκευάστρια εταιρεία και ο  έλεγχος να τρέξει σε ένα λογισμικό, κάτι που θα είναι πολύ γρήγορο.   

Ο Αλέξης Βαφειάδης είπε ότι δεν είναι όλες οι ανακλήσεις επικίνδυνες και κάποιες κατασκευάστριες εταιρείες θα το αναλάβουν αυτό. Εξήγησε επίσης ότι υπάρχει διαχωρισμός των ανακλήσεων για τα οχήματα που έχουν έρθει στην Κύπρο και κυκλοφορούν και για όσα θα εισαχθούν.   

Η προσπάθεια, είπε, είναι να ειδοποιηθούν όλοι, διανομείς, εισαγωγείς και πολίτες για τις ανακλήσεις και ο πολίτης να πάρει ένα πιστοποιητικό για τις ανακλήσεις μέσω του ΜΟΤ.   

Κληθείς να σχολιάσει την απαίτηση του Βουλευτή, Κυριάκου Χατζηγιάννη για παραίτησή του με αφορμή το εν λόγω θέμα, ο Αλέξης Βαφειάδης είπε ότι έχει ενημερώσει την περασμένη Τρίτη την Επιτροπή Εμπορίου για όλες τις ενέργειες και τα μέτρα που λαμβάνει το Υπουργείο Μεταφορών και τον παραξενεύει που ζητείται η παραίτησή του καθώς, όπως ανέφερε, ο ίδιος παρέλαβε ένα πρόβλημα που υπάρχει τουλάχιστον από το 2010 και προσπαθεί να το λύσει.   

Η πρόταση νόμου επιχειρεί να ελέγξει κατά την εγγραφή των οχημάτων κατά πόσο αυτά έχουν ιστορικό ανακλήσεων, δήλωσε ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Κυριάκος Χατζηγιάννης σημειώνοντας ότι όλα τα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Κύπρο, πριν πάρουν άδεια εγγραφής με αυτόν τον τρόπο θα διαπιστώνεται κατά πόσο έχουν ανακλήσεις σε βάρος τους.   

Ο εκ των εισηγητών της πρότασης είπε ότι αυτή αντιμετωπίσθηκε θετικά από όλους, δεν αντιμετωπίζει όμως το πρόβλημα συνολικά, ενώ ερωτηθείς για το αν εμμένει στη θέση του για παραίτηση του Υπουργού Μεταφορών ανέφερε ότι όσο δεν έρχεται ολοκληρωμένη πρόταση για τα «αυτοκίνητα – κινούμενες βόμβες» στους δρόμους, η κάθε μέρα που παραμένει στο υπουργικό αξίωμα είναι «επικίνδυνη». «Γι’ αυτό τον καλώ ν’ ανέβει στο άρμα της δημιουργίας, να εξευρεθούν και να δημιουργηθούν λύσεις. Είναι επιτακτική ανάγκη. Δεν υπάρχει χρόνος» είπε.   

Δεν ευθύνεται μόνο αυτός ο Υπουργός, πρόσθεσε, οι ευθύνες υπάρχουν διαχρονικά αλλά τον κάλεσε να βρει το πολιτικό θάρρος να ακινητοποιήσει τα «αυτοκίνητα – βόμβες». Είναι εκνευριστικό, πρόσθεσε, να απαλλάσσονται οι εποπτικές αρχές των ευθυνών τους.   

Ο εκ των εισηγητών επίσης της πρότασης νόμου, Βουλευτής των Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης είπε ότι υπάρχουν τρια σκέλη: Πρώτον πώς διορθώνουμε άμεσα το όποιο κενό στην αλυσίδα εντοπισμού και ενημέρωσης για τα αυτοκίνητα που έχουν εισαχθεί και πρέπει να ανακληθούν, δεύτερον, πώς αποφεύγουμε τέτοιες καταστάσεις στο μέλλον και τρίτον, ποιος φέρει την ευθύνη για το σημείο που φτάσαμε σήμερα.   

Ο κ. Παπαδούρης είπε ότι κατέθεσε στις Επιτροπές Μεταφορών και Εμπορίου εγκύκλιο του ΤΟΜ, ημερομηνίας 21 Μαρτίου 2017 που απαλλάσσει τις εταιρείες διανομής από την ευθύνη στον εντοπισμό και ενημέρωση των εισαγόμενων, μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από τρίτες χώρες και θεωρεί ότι αυτή η εγκύκλιος σπάει την αλυσίδα δεδομένων για τις τρίτες χώρες.   

Δεν είναι κατανοητό, είπε, που αυτή η ευθύνη αφαιρέθηκε και δεν μεταφέρθηκε σε κάποιον άλλον. Ανέφερε επίσης ότι αναμένει διευκρινίσεις τι έκανε το ΤΟΜ όταν δεν λάμβανε την ενημέρωση από τους διανομείς αυτοκινήτων για τις ανακλήσεις κάθε 6 μήνες, όπως προνοούσε η συγκεκριμένη εγκύκλιος.   

Στη συζήτηση εντός της Επιτροπής Μεταφορών, είπε, έγινε προσπάθεια να φανεί πως όλοι έχουν ευθύνες αλλά δεν είναι έτσι. «Οι ευθύνες πάντα έχουν όνομα που περιγράφει τι έκανε ο καθένας» είπε.   

Για το δεύτερο σκέλος που προνοεί η πρόταση νόμου, ο κ. Παπαδούρης είπε ότι οι διανομείς / αντιπρόσωποι θα έχουν την ευθύνη κατά την εγγραφή ή μεταβίβαση του αυτοκινήτου να επισυνάπτεται το έντυπο – βεβαίωση για την αποπεράτωση των απαραίτητων τεχνικών εργασιών ανάκλησης που προνοεί η εγκύκλιος του 2017. 

Ο κ. Παπαδούρης ευχήθηκε να φτάσουμε στο σημείο «να ξυπνήσουμε μια μέρα», λέγοντας πως 30.000 τέτοια αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους με την πιθανότητα απώλειας κι άλλων ζωών.   

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Βαλεντίνος Φακοντής ανέφερε ότι το κόμμα του αντικρίζει θετικά την πρόταση νόμου και περιμένει το τελικό κείμενο για να τοποθετηθεί στην ολομέλεια της Βουλής.  

Συναφείς Δημοσιεύσεις στα ME:  

Stockwatch: Κοντά σε φόρμουλα για αερόσακους Takata – Μπλόκο στο MOT  

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή συζήτησε τα ακόλουθα θέματα:  

  • Βανδαλισμοί σχολικών λεωφορείων: Αιτίες και προτεινόμενα μέτρα αντιμετώπισης

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκαν τα περιστατικά βανδαλισμών των σχολικών λεωφορείων από μαθητές κατά τη διάρκεια διαδρομών των λεωφορείων και πιθανά μέτρα για αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων.  

Άμεσα μέτρα για τους βανδαλισμούς στα σχολικά λεωφορεία ζητούν Βουλευτές 

Άμεσα θα πρέπει να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση των περιστατικών βίας και των βανδαλισμών εντός των σχολικών λεωφορείων, δήλωσαν οι Βουλευτές Βαλεντίνος Φακοντής και Χρύσανθος Σαββίδης μετά την συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών όπου ακούστηκαν – όπως είπαν – ακραία και πολύ σοβαρά περιστατικά παραβατικής συμπεριφοράς.   

Ο κ. Φακοντής είπε ότι στην προηγούμενη συζήτηση του θέματος στην Επιτροπή είχαν δοθεί υποσχέσεις από πλευράς Υπουργείου για μείωση του φαινομένου, εντούτοις τα περιστατικά συνεχίζονται. Καθημερινά, σημείωσε, με τα λεωφορεία μετακινούνται 24.000 περίπου μαθητές από και προς τα σχολεία. Οι βανδαλισμοί και οι παραβατικές συμπεριφορές, είπε, επηρεάζουν τόσο την ασφάλεια των μαθητών, όσο και των οδηγών που μπορεί να χάσει τον έλεγχο του οχήματος και να προκληθεί ατύχημα. Θα πρέπει αυτά τα φαινόμενα, δήλωσε, να αντιμετωπιστούν άμεσα, αλλά όχι τιμωρητικά για το σύνολο των μαθητών. «Δεν μπορούν οι πολλοί να την πληρώνουν για την ανάρμοστη συμπεριφορά των λίγων» είπε.   

Ο κ. Φακοντής είπε ότι το Υπουργείο Μεταφορών ενημέρωσε την Επιτροπή σήμερα μαζί με τους οργανωμένους γονείς, την Αστυνομία και τις εταιρείες λεωφορείων θα εφαρμόσουν νέα ενιαία διαδικασία αντιμετώπισης τέτοιων συμβάντων και υποσχέθηκαν ότι το πρόβλημα θα επιλυθεί άμεσα. Έως ότου επιλυθεί, πρόσθεσε, θα πρέπει να λειτουργήσουν ξανά όσα δρομολόγια έχουν διακοπεί εξαιτίας τέτοιων φαινομένων  και να αποκατασταθούν οι ζημιές στα λεωφορεία.   

Επιπλέον, πρόσθεσέ, οι αρμόδιοι φορείς μέσω μαθητών και γονέων να συνεργαστούν για ενίσχυση κουλτούρας και αλληλοσεβασμού.   

Η μεταφορά των μαθητών στα σχολεία με λεωφορεία είναι ένας πετυχημένος, εξαιρετικός θεσμός που βοηθά μαθητές, εργαζόμενος γονείς και στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού, ανέφερε ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης προσθέτοντας ότι δυστυχώς τα περιστατικά βαρβαρότητας  έχουν αυξηθεί «με γεωμετρική πρόοδο».   

Δέχθηκαν καταγγελίες στην Επιτροπή, είπε, ότι μαθητές καπνίζουν στα λεωφορεία, χτυπιούνται μεταξύ τους, τσακώνονται, σπάζουν παράθυρα, χτύπησαν οδηγό με μαγκούρα, μαθητές κρέμονται από τα παράθυρα, κάνουν πράξεις «που δεν διέπουν το ορθό, το λογικό».   

Το φαινόμενο πρέπει να καταπολεμηθεί, είπε, και αναφέρθηκε σε εισηγήσεις που κατέθεσε κι αφορούν την εφαρμογή της σύμβασης του 2019 για τις κάμερες, εμπλοκή της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων και της ΠΣΕΜ και λεωφορεία που θα έχουν ασφαλή χώρο για τον οδηγό με κουβούκλια. «Αν όλα αυτά γίνουν να είστε βέβαιοι ότι θα βρεθεί η λύση» είπε.   

  • Η πρόοδος των κατασκευαστικών έργων του δρόμου Πάφου-Πόλεως Χρυσοχούς

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η πρόοδος των κατασκευαστικών έργων της Α΄ φάσης του δρόμου Πάφου-Πόλεως Χρυσοχούς και οι διαδικασίες για την προσφοροδότηση της Β΄ φάσης του δρόμου. Η συζήτηση επικεντρώθηκε γύρω από τις πρόσφατες εξελίξεις που αφορούν τον εν λόγω υπό κατασκευή δρόμο.  

Δρόμος Πάφου – Πόλης Χρυσοχού   

Για τον δρόμο Πάφου – Πόλης Χρυσοχού ο κ. Φακοντής είπε ότι ο τερματισμός της σύμβασης είναι πισωγύρισμα κι αναμένουν από το αρμόδιο Υπουργείο και την Κυβέρνηση να προχωρήσουν άμεσα στην επίλυση των όποιων πολιτικών ζητημάτων κρατούν καθηλωμένο το έργο, να προκηρυχθούν ξανά οι προσφορές για την υλοποίηση της Α φάσης, αλλά παράλληλα να ξεκινήσει και η διαδικασία προσφοροδότησης της β φάσης του έργου.   

Από την πλευρά του ο κ. Σαββίδης είπε ότι «ο δρόμος αυτός θα πρέπει να γίνει, να τελειώνουμε. Το να εμπλακούμε σε νομικές διαδικασίες και να χάσουμε χρόνο, δεν πρόκειται ποτέ αυτός ο δρόμος να γίνει γεγονός». Σημείωσε δε ότι ο ίδιος ο ΠτΔ υποσχέθηκε πως ο δρόμος θα υλοποιηθεί. 

Συναφείς Δημοσιεύσεις στα ME: 

Stockwatch: Σκαρφαλώνει στα €90 εκατ. το κόστος δρόμου Πάφου Πόλης 

Nomoplatform-ΚΥΠΕ   

Δείτε Περισσότερα

Εξωτερικών

Κύρωση συμφωνιών με χώρες για εξαίρεση βίζας σε διπλωματικά διαβατήρια

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 21/01/2025, εξέτασε τα ακόλουθα νομοσχέδια:  Ο περί της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας του Ουζμπεκιστάν αναφορικά με την Εξαίρεση της Απαίτησης Θεώρησης Εισόδου για Κατόχους Διπλωματικών Διαβατηρίων (Κυρωτικός) Νόμος του 2024  Η Επιτροπή εξέτασε το

Άλλες ειδήσεις

Στο Ελσίνκι ο Κ. Χατζηγιάννη για το Προεδρείο της Κ.Σ. ΟΑΣΕ

Ο Αντιπρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΚΣ ΟΑΣΕ) και Ειδικός Αντιπρόσωπος της Συνέλευσης για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, Κυριάκος Χατζηγιάννη, αναχωρεί την Τετάρτη για το Ελσίνκι για να συμμετάσχει στη Διευρυμένη Συνάντηση του Προεδρείου της Κ.Σ. ΟΑΣΕ, που θα πραγματοποιηθεί στο Φινλανδικό Κοινοβούλιο στις 23 και 24 Ιανουαρίου 2025.