Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά τη διάρκεια της έκτακτης συνεδρίας στις 14/01/2022, συζήτησε το θέμα που αφορά:
- Tη λειτουργία των σχολείων και τα πιθανά προβλήματα που προκύπτουν μετά την κορύφωση της πανδημίας COVID-19.
Δηλώσεις:
Τον πρώτο λόγο θα έχει η ιατρική πλευρά στην λήψη τελικής απόφασης για τον τρόπο εφαρμογή του συστήματος test to stay, τόνισε ο Υπουργός Παιδείας.
Ο Πρόδρομος Προδρόμου, μιλώντας ενώπιον έκτακτης συνεδρίας της Επιτροπής Παιδείας, ανέφερε ότι αποφάσεις θα ληφθούν την ερχόμενη Δευτέρα σε σύσκεψη στην οποία θα παρακαθήσουν εκτός από τον ίδιο, ο Υπουργός Υγείας, ο επικεφαλής της επιδημιολογικής ομάδας και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις.
Στο τραπέζι θα τεθούν όλοι οι θέσεις. Θα εξεταστεί αν το test to stay αν θα γίνεται με self test ή με rapid test.
Εξήγησε ότι η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ήταν για να εξεταστεί ο τρόπος εφαρμογής του επί τόπου ελέγχου και σήμερα βρισκόμαστε σε αυτό το στάδιο.
Ο επικεφαλής της ιχνηλάτησης Βαλεντίνος Σιλβέστρος, ανέφερε ότι κάθε μαθητής ο οποίος προσβάλλεται από τον κορωνοϊό, δηλώνει κατά μέσο όρο επτά επαφές. Καθημερινώς εντοπίζονται γύρω στους 200 με 300 μαθητές με κορωνοϊό και αυτό σημαίνει ότι πολλές χιλιάδες, γύρω στις 2 με 3 χιλιάδες, άλλα παιδιά θα πρέπει να βρίσκονται σε απομόνωση, έστω και αν δεν νοσούν.
Τα παιδιά είναι υψηλού κινδύνου γιατί τα περισσότερα δεν είναι εμβολιασμένα. Ωστόσο στατιστικά είναι απομακρυσμένο το ενδεχόμενο ένα παιδί, το οποίο υποβλήθηκε σε test to stay, να νοσήσει μέχρι την ώρα που θα σχολάσει από το σχολείο.
Σημείωσε ότι υπάρχουν σκέψεις το σύστημα test to stay να εφαρμοστεί ευρύτερα στην κοινότητα.
Ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι οι απουσίες εκπαιδευτικών κυμαίνονται γύρω στο 10%. Τα κρούσματα μαθητών είναι γύρω στο 6% και οι απουσίες για άλλους λόγους γύρω στο 4%. Εξήρε το έργο της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, η οποία κατέβαλε υπεράνθρωπες προσπάθειες για εργοδότηση αντικαταστατών, αλλά και την πρωτοβουλία πολλών διευθυντών σχολείων, οι οποίοι κάλυψαν τα κενά σε εκπαιδευτικούς, μέσα από εσωτερικές ρυθμίσεις, δηλαδή αναλαμβάνοντας την εκπαίδευση, είτε οι ίδιοι, είτε βοηθοί διευθυντές, είτε ακόμη και άλλοι εκπαιδευτικοί.
Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Κώστας Χατζησάββας κατήγγειλε κενά και ελλείψεις σε εκπαιδευτικών λόγω κρουσμάτων ή στενών επαφών. Βγαίνουν λαβωμένοι, είπε, και υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα στην λειτουργία των σχολείων. Εξέφρασε απογοήτευση για το test to stay, λέγοντας ότι είναι επικίνδυνη πρακτική για τις ευάλωτες ομάδες. Ζήτησαν την στήριξη της Βουλής, ώστε να επανέλθει ο όρος στενή επαφή, όπως ήταν πριν, δηλαδή να παραμένουν σε απομόνωση οι επαφές.
Η πρόεδρος της ΠΟΕΔ Μύρια Βασιλείου δήλωσε ότι οι υφιστάμενες λύσεις, με τις αντικαταστάσεις, δεν είναι οι καλύτερες. Κάλεσε την Επιτροπή Παιδείας να ασχοληθεί με την εργασιακό καθεστώς των αντικαταστατών. Για το test to stay, εξέφρασε δυσαρέσκεια γιατί δεν υπάρχει κανάλι επικοινωνίας με τους αρμόδιους και τους ειδικούς. Σημείωσε ότι ενημερώθηκαν από τα Μέσα Ενημέρωσης. Χαρακτήρισε αντιφατική, αδικαιολόγητη και ατεκμηρίωτη, την απόφαση για λειτουργία των νηπιαγωγείων, της προδημοτικής και της ειδικής εκπαίδευσης, χωρίς προσκόμιση rapid test.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας Παύλος Μυλωνάς, δήλωσε ότι χρειάζεται κατανόηση και υπομονή. Ελπίζουμε ο στόχος να παραμείνουν ανοικτά τα σχολεία να επιτευχθεί με το test to stay.
Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιώργος Κάρουλλας ανέφερε ότι στόχος είναι η διασφάλιση της δημόσιας υγείας και τα ανοικτά και ασφαλή σχολεία. Απαιτείται συνεχής διάλογος για το μπόλιασμα των εισηγήσεων των ειδικών.
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης κατήγγειλε ότι οι κυβερνώντες αποφάσισαν ένα μέτρο γεμάτο αντιφάσεις, το test to stay και δεν μπορούν να απαντήσουν πως θα προστατευτούν οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά, όταν η ασθένεια εκδηλώνεται σε μερικές μέρες.
Ο βουλευτής της ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης δήλωσε ότι πρότεινε την δημιουργία δεξαμενής αντικαταστατών εκπαιδευτικών.
Πηγή δηλώσεων – Παναγιώτης Καπαρής, ΡΙΚ