Επιτροπή Παιδείας: Προβλήματα σχολικών συνοδών, ζητήματα σε σχολεία και αναγνώριση πτυχίων ΗΒ

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά διάρκεια της συνεδρίας στις 05/10/2022, συζήτησε τα ακόλουθα θέματα: 

Υφιστάμενο καθεστώς εργοδότησης σχολικών βοηθών/συνοδών παιδιών με ειδικές ανάγκες 

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκαν τα προβλήματα που προκύπτουν από το υφιστάμενο καθεστώς εργοδότησης σχολικών βοηθών/συνοδών παιδιών με ειδικές ανάγκες.  

Κάποια στιγμή πρέπει να λυθεί το θέμα των σχολικών συνοδών, είπε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, Παύλος Μυλωνάς, σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνεδρίας της Επιτροπής. 

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Μυλωνάς είπε ότι υπάρχουν πάρα πολύ συνοδοί και πάρα πολλά και οικογένειες στηρίζονται μέσα από τη διαδικασία που έχουμε σήμερα. 

«Το πρόβλημα προκύπτει από το γεγονός ότι αυξάνονται συνεχώς ο αριθμοί των παιδιών που αιτούνται και των γονέων που αιτούνται για στήριξη από την πολιτεία, διότι πράγματι έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας», ανέφερε. 

Εκεί προκύπτει και το πρόβλημα, συμπλήρωσε. 

«Η άποψη η δική μου γιατί δεν γίνεται να μην το σημειώσω. Είναι καθαρά θέμα προτεραιοτήτων, οικονομικής ανάγκης για να εργοδοτηθούν αυτοί οι άνθρωποι. Μάλιστα να εργοδοτηθούν με σωστό τρόπο, όχι με τον τρόπο που εργοδοτούνται σήμερα, οι συνοδοί εννοώ. Πολύ χαμηλός μισθός, τρεις μήνες το καλοκαίρι άνεργοι , κοινωνικές ασφαλίσεις δε τους καταβάλει κανένας», πρόσθεσε. 

Αλλά, σημείωσε, για να καταλήξουν σε ένα αποτέλεσμα πρέπει να αποφασίσει η πολιτεία στο σύνολο της να διαθέσει χρήματα για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες όλων των παιδιών που έχουν ανάγκη. 

Το πρώτο μέρος, είπε, μετά από κόπο και θυσίες δύο χρόνων είναι το Κέντρο Αξιολόγησης, δηλαδή οι ειδικοί, οι γιατροί, όπως τα ιατροσυμβούλια, θα αποφασίζουν εάν ένα παιδί χρειάζεται συνοδό και ποιο συνοδό χρειάζεται. 

«Υπάρχουν αναπηρίες διαφόρων ειδών και κατηγοριών. Το φάσμα μόνο του αυτισμού είναι τόσο πολύπλοκο που το δίνω ως παράδειγμα. Αν πάμε σε άλλες νευρολογικές παθήσεις επιπλέον, εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό που θα αποφασίσει. Οπόταν και το προσωπικό που θα στηρίζει ο συνοδός, δηλαδή θα πρέπει να είναι εξειδικευμένο. Και μπαίνουμε σε ένα κυκεώνα θεμάτων, τα οποία πρέπει να επιλυθούν, αλλά μέχρι να φτάσουμε εκεί πρέπει η πολιτεία να αποφασίσει να διαθέσει ένα κονδύλι», συμπλήρωσε. 

Ο κ. Μυλωνάς ανέφερε, επίσης, ότι η «μπάλα» δεν είναι μόνο στην εκτελεστική εξουσία, προσθέτοντας ότι κατά την άποψη του είναι και στην νομοθετική εξουσία, στους προϋπολογισμούς που έρχονται. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας, σε δηλώσεις του είπε ότι όλοι αναγνωρίζουν την ανάγκη για συνεχή βελτίωση του θεσμού των σχολικών συνοδών, μιας απόλυτα χρήσιμης και αναγκαίας συνιστώσας για τα παιδιά με αναπηρίες, για τα παιδιά που πραγματικά το έχουν ανάγκη. 

«Όλοι και το τονίζουμε πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης τόσο προς τη σχολική μονάδα όσο και προς τις διαδικασίες της μάθησης. Τα ζητήματα είναι πολλά», ανέφερε. 

Τόσο όλα τα κόμματα όσο και το Υπουργείο Παιδείας, όπως τονίστηκε στην Επιτροπή από τον εκπρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας, σημείωσε, «έχουμε τη βούληση για την λήψη έμπρακτων μέτρων για ολοκληρωμένη διαχείριση των ζητημάτων του θεσμού των συνοδών είτε αυτά αφορούν τα σχέδια υπηρεσίας είτε επιμόρφωση είτε μισθοδοσία, γενικά την κατοχύρωση και αποτύπωση του επαγγέλματος του συνοδού».  

Το Υπουργείο Παιδείας, συνέχισε ο κ. Κάρουλλας, εξήγγειλε τη δημιουργία του Κέντρου Αξιολόγησης των παιδιών με αναπηρία, που εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς θα έχουν ενώπιον τους σχετικό νομοσχέδιο για την βέλτιστη και ολοκληρωμένη επιστημονική αξιολόγηση των παιδιών και των αναγκών για συνοδό. 

«Πρέπει όλοι να συμβάλουμε δημιουργικά προς την κατεύθυνση της επίλυσης των όποιων ζητημάτων και όχι με αφορισμούς προς το Υπουργείο Παιδείας για την τάχιστη ολοκλήρωση και διαχείριση του ζητήματος», συμπλήρωσε. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Αντρέας Καυκαλιάς, σε δηλώσεις του είπε ότι «έλλειψη βούλησης, αθέτηση υποσχέσεων, να αναφερθώ απλά στο γεγονός ότι από το 2014 εκκρεμεί η υλοποίηση της δέσμευσης του Υπουργείου για κατάθεση νομοθεσίας για την ενιαία εκπαίδευση, πολιτικές των οροφών, κοινωνική αναλγησία, ανικανότητα, ανεπάρκεια, προβληματικές διαδικασίες». 

Όλα τα πιο πάνω, είπε, χαρακτηρίζουν τις πολιτικές της Κυβέρνησης σε ότι αφορά στο κεφάλαιο εκπαίδευση για παιδιά με αναπηρίες . 

«Η Κυβέρνηση, ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας, ζουν στο κόσμο τους», ανέφερε. Ένα κόσμο, πρόσθεσε, «που καμία σχέση έχει με τις πραγματικότητες που βιώνουν τα παιδιά με αναπηρίες, αλλά και τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρίες». 

Σύμφωνα με τον κ. Καυκαλιά, «είναι ξεκάθαρο λοιπόν ότι αυτή η Κυβέρνηση ούτε θέλει, ίσως ούτε και να μπορεί, ίσως και τα δύο μαζί: ούτε και να θέλει ούτε και να μπορεί να δώσει λύσεις σε αυτά τα ζητήματα. Δυστυχώς, για την κοινωνία μετρώντας τα 10 χρόνια διακυβέρνησης από αυτή την Κυβέρνηση μετρούμε δέκα χρόνια χαμένα και σε αυτό τον τομέα».  

Σε ότι αφορά στο κεφάλαιο Συνοδοί των παιδιών με αναπηρίες στα σχολεία, ο κ. Καυκαλιάς είπε ότι επιβάλλεται να γίνει επιτέλους αξιολόγηση του θεσμού. «Επιβάλλεται να ληφθούν αποφάσεις σε σχέση με την επιμόρφωση των συνοδών. Να αγγίξουμε και να επαναξιολογήσουμε τις διαδικασίες πρόσληψης αυτών των ανθρώπων και να δούμε και το σύστημα των αμοιβών τω συνοδών», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «όλα αυτά έχουν τεθεί σήμερα στη συζήτηση». 

«Αναμένουμε ότι ο Υπουργός Παιδείας θα μας κάνει επιτέλους την τιμή να παρευρεθεί στην Επιτροπή Παιδείας. Έχει προαποφασιστεί ότι θα καλεστεί να είναι παρών σε 15 μέρες και να έχουμε τις απαντήσεις του Υπουργείου για αυτά τα ζητήματα», συμπλήρωσε.                           

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασία, Αλέκος Τρυφωνίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι «αποτελεί ντροπή για την Πολιτεία μας η συνέχιση αυτής της κατάστασης». 

«Μισοδουλειές και στα θέματα που αφορούν τα παιδιά και στους συνοδούς και γενικά στην Ειδική Εκπαίδευση», είπε. «Αναμένουμε από το Υπουργείο Παιδείας την κατάθεση του Νομοσχέδιου για την Ενιαία Εκπαίδευση, την υλοποίηση της εξαγγελίας από το Υπουργικό Συμβούλιο του Ειδικού Κέντρου Αξιολόγησης όπου σε αυτό θα αξιολογείται κάθε παιδί από ειδικούς, θα ορίζονται οι ανάγκες του και την ίδια ώρα θα του παραχωρείται ο κατάλληλος συνοδός με τα ανάλογα προσόντα και ειδίκευση», πρόσθεσε. 

Ανέφερε, επίσης, ότι το θέμα της επαγγελματικής κατοχύρωσης των σχολικών συνοδών αποτελεί ακόμα μια ύψιστη προτεραιότητα για τη Δημοκρατική Παράταξη – Συνεργασία. 

Οι συνοδοί, συνέχισε ο κ. Τρυφωνίδης, θα πρέπει μετά την αξιολόγηση τους να εισέρχονται σε ειδικές κλίμακες που θα καλύπτουν τόσο τους απόφοιτους Πανεπιστημίου όσο και τους απόφοιτους Λυκείου.  

Ο κ. Τρυφωνίδης κατήγγειλε όλα τα αρμόδια Υπουργεία «γιατί ενώ βρισκόμαστε στον Οκτώβριο οι πλείστοι σχολικοί συνοδοί δεν έχουν λάβει το ανεργειακό τους επίδομα από τον Ιούνιο που έκλεισαν τα σχολεία» και κάλεσε τον αρμόδιο Υπουργό Εργασίας Κυριάκο Κούσιο όπως «άμεσα να δώσει οδηγίες για πληρωμή του ανεργειακού επιδόματος των σχολικών συνοδών».

Προβλήματα σε σχολεία δημοτικής, μέσης και τεχνικής εκπαίδευσης  

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκαν τα κυριότερα προβλήματα που κατέγραψε η Επιτροπή κατά τις επισκέψεις που πραγματοποίησε σε σχολεία δημοτικής, μέσης και τεχνικής εκπαίδευσης παγκύπρια και συγκεκριμένα στο Γυμνάσιο Αγλαντζιάς και το Δημοτικό Φρενάρους.  

Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, Παύλος Μυλωνάς,  είπε ότι τα δύο σχολεία είναι σε δασική περιοχή, ο χώρος ανήκει στο Τμήμα Δασών, προσθέτοντας ότι οι γονείς, οι Σύνδεσμοι Γονέων και οι Σχολικές Εφορείες τους υπέδειξαν και τον κίνδυνο της ασφάλειας για τα παιδιά ώ μη γένοιτο προκύψει μια πυρκαγιά ή ισχυροί άνεμνοι, κλπ. 

Σημείωσε ότι η προσέλευση εκεί είναι μόνο από ένα σημείο της Καλλιπόλεως. 

Ο κ. Μυλώνας είπε ότι κατά τη συνεδρία συμφώνησαν να ορισθεί μια Επιτροπή για το θέμα. 

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασία, Αλέκος Τρυφωνίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι στη σημερινή συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού και σε συνέχεια της επίσκεψης της Επιτροπής στο Γυμνάσιο Αγλαντζιάς ενημερώθηκαν από τους αρμόδιους φορείς σχετικά με το σοβαρότατο πρόβλημα της έλλειψης δεύτερης πρόσβασης στο σχολείο. 

«Αυτή η έλλειψη δεν αντανακλά μόνο την καθημερινή ταλαιπωρία που βιώνουν οι μαθητές και οι γονείς τους και οι εκπαιδευτικοί, αλλά και τους κινδύνους που παρουσιάζονται ή θα διατρέξουν τα εκατοντάδες  παιδιά σε περίπτωση πυρκαγιάς ή άλλης φυσικής καταστροφής. Ενημερωτικά, το Γυμνάσιο Αγλαντζιάς βρίσκεται εντός πυκνής δασικής περιοχής του πάρκου Ακαδημίας, το οποίο κηρύχθηκε από 2016 ως Εθνικό Πάρκο», πρόσθεσε. 

Σημείωσε ότι το Τμήμα Δασών έχει δώσει λύσεις για τρεις εξόδους διαφυγής από το 2019 και εδώ και τρία χρόνια αναμένεται η υλοποίηση τους από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας. 

Ως είθισται σε αυτό τον τόπο, συνέχισε ο κ. Τρυφωνίδης, πρώτα πρέπει να γίνει κάποιο ατύχημα ή να προκληθεί σοβαρό θέμα και μετά να ανατρέχουμε στις λύσεις. 

Όπως είπε, αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της πολιτείας να δώσει ριζική λύση στο πρόβλημα, με το να μετακινηθεί το γυμνάσιο σε άλλο χώρο, όπου θα διασφαλίζεται τόσο ένα ασφαλές και ευχάριστο μαθησιακό περιβάλλον, όσο και η διατήρηση του περιβαλλοντικού πλούτου της Κύπρου. 

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εξέτασε το ακόλουθο σχέδιο νόμου:

Ο περί Φαρμακευτικής και Δηλητηρίων (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Φαρμακευτικής και Δηλητηρίων Νόμου ώστε να καταστεί εφικτή η εγγραφή στο Μητρώο φαρμακοποιών απόφοιτων πανεπιστημίων του Ηνωμένου Βασιλείου με τίτλο σπουδών «Master of Pharmacy».  

Μετά την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι τίτλοι σπουδών «Master of Pharmacy» που αποκτούνται από πανεπιστήμια της εν λόγω χώρας είναι απαραίτητο να αξιολογηθούν από το ΚΥ.Σ.Α.Τ.Σ. πριν από τη εγγραφή των πτυχιούχων στο Μητρώο φαρμακοποιών αφού η εν λόγω χώρα αντιμετωπίζεται ως τρίτη χώρα. Τα ίδια πτυχία πριν από την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου δεν τύγχαναν αξιολόγησης και δεν υπήρχε πρόβλημα ισοτιμίας και αντιστοιχίας.  

Οι κάτοχοι του υπό συζήτηση τίτλου σπουδών άρχισαν τη φοίτησή τους πριν από την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση και δεν προβλέφθηκε νομοθετική ρύθμιση για τους απόφοιτους αυτής της μεταβατικής περιόδου. 

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παύλος Μυλωνάς, ανέφερε πως «γίνεται μια προσπάθεια. Περιμένουμε τη Νομική Υπηρεσία, – με την βοήθεια της πάντα να είναι καλά -, να μας καθοδηγήσει γιατί προκύπτουν διάφορα ζητήματα με την ευρωπαϊκή οδηγία για τα θέματα αυτά». 

Nomoplatform-ΚΥΠΕ-ΓΤΒ 

Δείτε Περισσότερα

Εξωτερικών

Εργαζόμαστε για μια επιτυχή Προεδρία ΕΕ με θετικό αποτύπωμα, λέει η Μ. Ραουνά

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 23/04/2024, πραγματοποίησε συνάντηση με την νέα Υφυπουργό παρά τω Προέδρω για Ευρωπαϊκά Θέματα κα Μαριλένα Ραουνά.  Εργαζόμαστε για μια επιτυχή Προεδρία ΕΕ με θετικό αποτύπωμα, λέει η Μ. Ραουνά  Με όραμά μας για περισσότερη και δικαιότερη Ευρώπη, εργαζόμαστε σκληρά για μια φιλόδοξη

Εργασίας

Εντός του 2024 η νομοθετική ρύθμιση της πρακτικής εργασίας των φοιτητών

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 23/04/2024, συζήτησε το ακόλουθο θέμα: Ανάγκη διασφάλισης της επ’ αμοιβή πρακτικής επαγγελματικής άσκησης Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η ανάγκη διασφάλισης της επ’ αμοιβή πρακτικής επαγγελματικής άσκησης των νέων, η οποία προβλέπεται από τα προγράμματα σπουδών,