Επιτροπή Παιδείας: Διαφοροποίηση εξεταζόμενων μαθημάτων και διαδικασίες αξιολόγησης στο πλαίσιο τετραμήνων

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 29/06/2022, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:

Οι περί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2022

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η διαφοροποίηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στα Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές Σχολές καθώς και η βελτίωση των διαδικασιών της αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών στο πλαίσιο των τετραμήνων.

Σύμφωνα με τους προτεινόμενους κανονισμούς για τα τετράμηνα, τα εξεταζόμενα μαθήματα για το Γυμνάσιο περιορίζονται στα Ελληνικά και τα Μαθηματικά.

Στην Α’ τάξη Λυκείου, εξεταζόμενα μαθήματα στο τέλος του τετραμήνου είναι τα Νέα Ελληνικά και τα δύο μαθήματα προσανατολισμού της κάθε Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού. Στη Β’ τάξη Λυκείου, εξεταζόμενα μαθήματα είναι τα Νέα Ελληνικά και δύο υποχρεωτικά μαθήματα της Κατεύθυνσης επιλογής του μαθητή. Στη Γ΄ τάξη Λυκείου, εξεταζόμενα μαθήματα είναι τα Νέα Ελληνικά, τα τέσσερα μαθήματα Κατεύθυνσης, τα τρία ή τα δύο υποχρεωτικά και το ένα ή τα δύο επιλεγόμενα, ανάλογα με την κατεύθυνση επιλογής.

Τα εξεταζόμενα μαθήματα του λυκειακού κύκλου Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης είναι τα Νέα Ελληνικά, τα Μαθηματικά και ένα από τα τεχνολογικά μαθήματα του κλάδου/ειδικότητας, για όλους τους κλάδους θεωρητικής και πρακτικής κατεύθυνσης της Α’ και Β΄ τάξης των Τεχνικών Σχολών, εκτός του κλάδου των Ξενοδοχειακών και Επισιτιστικών Τεχνών. Για τον κλάδο των Ξενοδοχειακών και Επισιτιστικών Τεχνών της Α΄ και Β΄ τάξης, τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι τα Νέα Ελληνικά, τα Αγγλικά και ένα από τα τεχνολογικά μαθήματα του κλάδου/ειδικότητας.

Όπως ανέφερε στην Επιτροπή ο Υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου, οι κανονισμοί είναι αποτέλεσμα των εισηγήσεων που ακούστηκαν μετά από έναν διευρυμένο διάλογο, με βάση την εμπειρία από τη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών και μετά από μια σειρά από εισηγήσεις από διάφορες πολιτικές δυνάμεις.

Παράλληλα ανέφερε ότι εφόσον οι γραπτές κατευθύνσεις και οδηγίες που δίνονται από το Υπουργείο φαίνεται ότι δεν τηρούνται παντού όσον αφορά τη διεξαγωγή διαγωνισμάτων και παρατηρήθηκαν καταχρήσεις, γίνεται πρόταση να θεσμοθετηθεί ο ρητός περιορισμός της μιας γραπτής άσκησης ανά τετράωρο μάθημα.

Πρόσθεσε ότι το Υπουργείο κρίνει ότι αυτές οι αλλαγές μπορούν να συμβάλλουν σε κάποια λειτουργική βελτίωση και σε καλύτερη κατανομή του χρόνου ανάμεσα στον διδακτικό χρόνο και τη γραπτή αξιολόγηση.

Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ο κ. Προδρόμου είπε ακόμα ότι ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που είναι απόλυτη ανάγκη, βρίσκεται σε εξέλιξη και ήδη έχει σταλεί νέο πλαίσιο αξιολόγησης για την δημοτική εκπαίδευση στη Νομική Υπηρεσία και σύντομα θα πάει το πλαίσιο και για τη μέση εκπαίδευση. Σημείωσε επίσης ότι είναι σημαντικό να υπάρχει επίγνωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, τόσο μέσω των γραπτών εξετάσεων των μαθητών όσο και μέσω της αξιολόγησης των διαφόρων προγραμμάτων του Υπουργείου για στήριξη των μαθητών.

Παράλληλα απέρριψε επικρίσεις της οργάνωσης των καθηγητών ΟΕΛΜΕΚ, αναφέροντας ότι από τον Φεβρουάριο μέχρι τις 17 Μαΐου έγιναν πέντε συναντήσεις με την ΟΕΛΕΜΕΚ και ενημερώθηκε πρώτη για την πρόθεση να γίνουν αλλαγές.

Στη συνεδρία της Επιτροπής, ο Προέδρος της ΟΕΛΜΕΚ Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος ανέφερε ότι ενώ είχαν ζητήσει από τον Μάρτιο έναν ευρύτερο διάλογο για τις εξετάσεις τετραμήνων, το αίτημά τους δεν έγινε δεκτό από το Υπουργείο. Εξέφρασε έντονη δυσαρέσκεια γιατί δεν έγινε καμιά διαβούλευση με την οργάνωση για τη εξεταζόμενα μαθήματα, ενώ σημείωσε ότι δεν γίνεται καμιά αλλαγή για την Γ΄Λυκείου που ταλαιπωρείται ιδιαίτερα από τις εξετάσεις, ενώ δεν υπήρξε καμιά επιστημονική τεκμηρίωση για τις αλλαγές στα εξεταζόμενα μαθήματα.

Πρόσθεσε ότι από τα 20 μαθήματα στα οποία εξετάζονται οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, τα 9 θα καταστούν μη εξεταζόμενα και θα εξεταστούν σε αυτά για πρώτη φορά ο μαθητές στην Γ’ Λυκείου. Παράλληλα εξέφρασε την άποψη ότι θα πρέπει να καταργηθεί η ενδιάμεση εξέταση τετραμήνων, αφού τρεις εξετάσεις στην Γ’ Λυκείου είναι μεγάλη επιβάρυνση. Είπε επίσης ότι αν παρουσιάζει προβλήματα ο θεσμός στο Λύκειο δεν θα πρέπει να επεκταθεί στο γυμνάσιο.

Ο Πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ Παναγιώτης Λυσάνδρου είπε ότι οι αλλαγές που προτείνονται απλοποιούν τις διαδικασίες και περιορίζουν το χρόνο εξετάσεων. Είπε επίσης ότι οι εξετάσεις τετραμήνων είναι ο μόνος τρόπος για να πληροφορηθεί ο γονιός και το παιδί του για το πού βρίσκονται μαθησιακά.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Βουλευτής του ΔΗΚΟ Παύλος Μυλωνάς δήλωσε μετά την Επιτροπή ότι το νομοσχέδιο που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας, είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα διαβούλευσης με όλα τα κόμματα πλην του ΑΚΕΛ που διαφωνεί με τα τετράμηνα. Ανέφερε ακόμα ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στην Επιτροπή Παιδείας την ερχόμενη εβδομάδα. Απέρριψε τα περί έλλειψης διαβούλευσης αναφέροντας ότι τα τελευταία δύο χρόνια δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να συζητούν τα τετράμηνα. Παράλληλα ανέφερε ότι δεν υπάρχει χρόνος, αφού οι αλλαγές πρέπει να γίνουν τώρα για να μην γίνει το θέμα αντικείμενο εκμετάλλευσης λόγω προεδρικών εκλογών.

Ο κ. Μυλωνάς κάλεσε τις πολιτικές δυνάμεις να προχωρήσουν σε τροπολογίες για να βελτιώσουν το νομοσχέδιο στο μέτρο του δυνατού.

Παράλληλα είπε ότι σε περίπτωση που η ΟΕΛΜΕΚ φέρει ολοκληρωμένη πρόταση για να καταργηθεί η ενδιάμεση εξέταση ο ίδιος θα την προσυπογράψει. Παραδέχτηκε ότι με αυτό τον τρόπο καταργούνται τα τετράμηνα και έτσι ίσως δοθεί «η δυνατότητα στο δημοκρατικό και ευτυχισμένο σχολείο να αποκαλυφθεί».

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Γεώργιος Κάρουλλας είπε ότι ο θεσμός των τετραμήνων ψηφίστηκε από την πλειοψηφία της Βουλής για να θεσμοθετήσει τη διαμορφωτική αξιολόγηση που είναι αναγκαία για την όλη μαθησιακή διαδικασία. Πρόσθεσε ότι οι τροποποιήσεις που ήρθαν στη Βουλή αποφορτώνουν τον μαθητή και το εκπαιδευτικό σύστημα. Παράλληλα είπε πως θέτουν προς συζήτηση την πρόταση για κατάργηση των παγκυπρίων εξετάσεων και τη θέσπιση συστήματος αυξημένης βαρύτητας στον λυκειακό  κύκλο για πρόσβαση των παιδιών στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης, σε δηλώσεις του κάκισε την συμπεριφορά του Υπουργού Παιδείας ο οποίος αποχώρησε από τη συνεδρία χωρίς να ακούσει τις ερωτήσεις και τις απόψεις των Βουλευτών, μετά που όπως είπε τον περίμεναν να έλθει 35 λεπτά και μίλησε για έλλειψη σεβασμού προς την Επιτροπή. Παράλληλα έκανε λόγο για έλλειψη διαλόγου του Υπουργού με τους εκπαιδευτικούς εταίρους, τους οργανωμένους γονείς και μαθητές σύμφωνα με καταγγελίες στην Επιτροπή. Κατήγγειλε επίσης ότι προηγήθηκε παρασκηνιακός διάλογος για το θέμα με όλες τις πολιτικές δυνάμεις πλην του ΑΚΕΛ για να διασφαλίσει το Υπουργείο ότι θα περάσει το δικό του.

Πρόσθεσε ότι για ακόμα μια φορά έρχονται αλλαγές στην παιδεία χωρίς οποιαδήποτε επιστημονική τεκμηρίωση, ενώ είπε ότι δεν υπάρχει καμιά αλλαγή για την Γ’ Λυκείου όταν οι τελειόφοιτοι μαθητές δεινοπάθησαν φέτος με τρεις καθοριστικές για το μέλλον τους εξετάσεις.

Το ΑΚΕΛ, σημείωσε, διαφωνεί με το θεσμό των τετραμήνων που το μόνο που έχει επιτύχει είναι να μετατρέψει τα παιδιά μας σε ρομπότ που τρέχουν όλη μέρα με απίστευτη πίεση για να γράφουν εξετάσεις  και έχει μειώσει τον εκπαιδευτικό χρόνο στα σχολεία. Χρειάζεται, όπως είπε, ριζική αντιμετώπιση του θέματος με κατάργηση των εξετάσεων τετράμηνων, να μείνει μια εξέταση στο τέλος και ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Ζήτησε επίσης να ρυθμιστεί ο τρόπος εξέτασης των παιδιών με αναπηρία.

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ – Συνεργάσιας Αλέκος Τρυφωνίδης είπε ότι στηρίζουν το θεσμό των εξετάσεων και έχουν υποβάλει ουσιαστικές εισηγήσεις στον αρμόδιο Υπουργό  που θεωρούν ότι διορθώνουν και εκσυγχρονίζουν το θεσμό και επιλύουν αρκετά από τα προβλήματα για τους εκπαιδευτικούς και του μαθητές. Ανέφερε ότι ο όγκος της διδακτέας ύλης και το υπερβολικό άγχος και πίεση για τους τελειόφοιτους θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, αφού δεν κερδίζουν οι μαθητές και το εκπαιδευτικό σύστημα.

Εξέφρασε την άποψη ότι με την απλοποίηση των διαδικασιών και ουσιαστική και ειλικρινή διαβούλευση θα μπορέσουν να δώσουν τις απαραίτητες λύσεις για εκσυγχρονισμό του θεσμού των τετραμήνων.

Ο Βουλευτής Λεμεσού Ανδρέας Θεμιστοκλέους είπε ότι πάει να γίνει ένα από τα πιο σοβαρά λάθη που έγιναν τα τελευταία χρόνια, αφού όπως είπε, δεν μπορεί μάθημα που εξετάζεται στην γ’ λυκείου ή στις παγκύπριες εξετάσεις να μην εξετάζεται στο γυμνάσιο νοουμένου ότι αυτό διδάσκεται. Θα πρέπει, όπως είπε, να εξετάζονται στο γυμνάσιο οι μαθητές για να γνωρίζουν οι ίδιοι τις δυνατότητές τους και να κάνουν τις σωστές επιλογές για το λύκειο.

Δηλώσεις εμπλεκόμενων φορέων στο ΚΥΠΕ:

Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης

Ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης Χαράλαμπος Διονυσίου, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ είπε ότι παρόλο που το νέο νομοσχέδιο το πήρανε πολύ πρόσφατα μέσω της Επιτροπής Παιδείας, δεν είχαν την ευκαιρία να τοποθετηθούν εκ των προτέρων σε τροποποιήσεις που το Υπουργείο είχε την πρόθεση να καταθέσει και παρόλο που είχαν δύο ενημερωτικές συναντήσεις με τον Υπουργό, μετά από δική του πρόσκληση, εντούτοις δεν είχαν τις δικές του τροποποιήσεις.

«Εμείς, όπως το έχουμε δει σε συνεδρία μας την Παρασκευή, θεωρούμε ότι οι τροποποιήσεις δεν είναι αυτές, οι οποίες θεωρούμε ότι θα βοηθούσαν την βελτίωση του θεσμού. Καταρχήν, να πούμε ότι δεν γίνεται καμία αναφορά, καμία τροποποίηση όσον αφορά την Γ΄ Λυκείου και Τεχνική Σχολή, που ήταν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα μας κατά τη διάρκεια της εφαρμογής των τετραμήνων», πρόσθεσε.

Όπως είπε ο κ. Διονυσίου, «δεν μπορούμε να δεχτούμε και να συνεχίζει η κατάσταση με τρεις εξετάσεις μέσα σε διάστημα πέντε μηνών για τους τελειόφοιτους μαθητές».

«Αυτό είναι πάρα πολλά εξουθενωτικό. Θεωρούμε, επίσης, ότι η μείωση των μαθημάτων, τα εξεταζόμενα μαθήματα για την Α΄ και Β΄ Λυκείου από 4 σε 3 θεωρούμε ότι δε θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό», ανέφερε.

Να μην ξεχνούμε, πρόσθεσε, «ότι ο ωφέλιμος διδακτικός χρόνος ήταν αυτός ο οποίος έχει κατακρεουργηθεί αφάνταστα σε σχέση με τη διδακτέα ύλη. Η διδακτέα ύλη ξέρουμε ότι δεν μπορεί να μειωθεί περαιτέρω».

«Είναι απόλυτα κατανοητό, αλλά δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να μην υπάρχει ο χρόνος, ο απαιτούμενος, έτσι ώστε να μπορούν να παρακολουθούν όλα τα παιδιά μέσα στην τάξη», σημείωσε. Είπε, επιπρόσθετα, πως θεωρούν ότι η ενδιάμεση εξέταση θα πρέπει να καταργηθεί για όλες τις τάξεις και για το Γυμνάσιο.

«Θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν ώριμες οι συνθήκες για να μπουν τα τετράμηνα στα Γυμνάσια», ανέφερε.

Συνέχισε λέγοντας ότι «βλέπουμε ότι από το 2019 που άρχισε να εφαρμόζεται η νομοθεσία μέχρι σήμερα, έχουμε συνεχώς τροποποιήσεις. Άρα, σημαίνει ότι ο θεσμός παρουσιάζει προβλήματα και στρεβλώσεις».

Τότε, διερωτήθηκε, «πώς μπορούμε να πάμε στο Γυμνάσιο, που είναι μια γενική τάξη των 25 μαθητών;».

Σύμφωνα με τον κ. Διονυσίου, «είναι μεγάλη διαφορά από το Λύκειο. Είναι το Γυμνάσιο που υπάρχει το χάσμα μεταξύ δημοτικής και μέσης. Έχουμε ένα μεγάλο ποσοστό αναλφάβητων μαθητών. Έχουμε ένα ποσοστό παιδιών μεταναστευτικής βιογραφίας που δεν ξέρουν καθόλου ελληνικά. Έχουμε ένα ποσοστό παραβατικών μαθητών που παραμένουν μέσα στη γενική τάξη και έχουμε ένα ποσοστό μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ενταγμένα στην ειδική μονάδα». «Και καλούνται όλα αυτά τα παιδιά να ξεκινήσουν τετράμηνα μόλις πάνε στο σχολείο», συμπλήρωσε.

Ο κ. Διονυσίου είπε πως θεωρούν ότι πρέπει να καταργηθεί η ενδιάμεση εξέταση, τα σχολεία να μην κλείνουν «για να κερδίσουμε ωφέλιμο διδακτικό χρόνο και να αντικατασταθούν οι εξετάσεις τετραμήνου με ένα κοινό διαγώνισμα, κεντρικό, το οποίο θα μπορεί να προγραμματιστεί από το Υπουργείο εκ των προτέρων, έτσι ώστε να έχει διαμορφωτικό χαρακτήρα αυτό το κοινό διαγώνισμα, να εντοπίζονται οι αδυναμίες των παιδιών, να τις γνωρίζει ο εκπαιδευτικός του και να ξεκινά το β΄τετράμηνο στοχευμένα πλέον, με μια αντικατοπτρική εικόνα του εκπαιδευτικού για τον κάθε μαθητή».

ΟΕΛΜΕΚ

Ο νέος Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ είπε ότι είχαν απευθυνθεί στον Υπουργό Παιδείας από τα τέλη Μαρτίου ως ΟΕΛΜΕΚ, η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων και η ΠΣΕΜ, ζητώντας διάλογος για το θέμα της αξιολόγησης των μαθητών, η οποία δεν βρήκε ανταπόκριση ενώ θα υπήρχε πάρα πολύ χρόνος για συζήτηση του θέματος και εξεύρεση λύσεων μέχρι τώρα.

«Αντ΄αυτού βρισκόμαστε τώρα με ένα σχέδιο τροποποιητικών κανονισμών στη Βουλή, για τους οποίους δεν έγινε καμία διαβούλευση με τους άμεσα εμπλεκόμενους, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές και οι οποίοι κατά την άποψη μας όχι μόνο δεν λύνει τα προβλήματα που παρουσιάζει η διεξαγωγή των εξετάσεων τετραμήνων, αλλά αντίθετα προσθέτει και κάποια πρόσθετα, τα οποία επηρεάζουν και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης», συμπλήρωσε.

Σημείωσε ότι θα τοποθετηθούν στη Βουλή, με βάση των απόφαση που πήρε η πρόσφατη τακτική Παγκύπρια Συνδιάσκεψη Γενικών Αντιπροσώπων της ΟΕΛΜΕΚ (ΠΣΓΑ), με υπευθυνότητα, σοβαρότητα και την απαραίτητη τεκμηρίωση, ζητώντας για ακόμα μια φορά να διεξαχθεί αυτός ο διάλογος, που ζητούν εδώ και μήνες, «για να μην έχουμε τη διαιώνιση προβλημάτων και την προσθήκη νέων προβλημάτων από την εφαρμογή αυτού του θεσμού».

ΟΛΤΕΚ

Ο Πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ είπε ότι αυτό που θα εισηγηθούν είναι στα εξεταζόμενα μαθήματα για την πρακτική κατεύθυνση της Τεχνικής, να αυξηθούν τα τεχνολογικά μαθήματα που εξετάζονται, δηλαδή να εξετάζονται τα Νέα Ελληνικά και δύο μαθήματα τεχνολογικά.

«Αυτή είναι η διαφοροποίηση που θα κάνουμε εμείς. Κατ΄ άλλα θεωρούμε ότι απλοποιείται η διαδικασία, πράγμα το οποίο είναι καλό διότι θα αποφορτίσει τα σχολεία και λειτουργικά, αλλά και θα εξοικονομηθεί και πολύτιμος χρόνος διδακτικός», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με κύκλους από τη Βουλή, στη συνεδρία αναμένεται να παραστεί και ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας , Πρόδρομος Προδρόμου.

Στη συνεδρίαση της επιτροπής κλήθηκαν να παραστούν, εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, της Διεύθυνσης Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ίδιου υπουργείου, της Νομικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας, των εκπαιδευτικών οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ, της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών (ΠΣΕΜ) και της Κυπριακής Παιδοβουλής.

Ο περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί της Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Νόμου, ώστε να ισχύουν τα ακόλουθα όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι εργάζονται με το καθεστώς αορίστου χρόνου στη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία:

(α) να μην υποχρεούνται να παρακάθονται σε γραπτή εξέταση κάθε οχτώ χρόνια για να διατηρήσουν τη θέση τους στον πίνακα διορισίμων,

(β) να διατηρούν το δικαίωμά τους να τύχουν μόνιμου διορισμού και μετά την κατάργηση των πινάκων διοριστέων την 1η Σεπτεμβρίου 2027 μέσα από κατάλογο που θα δημιουργηθεί ειδικά γι’ αυτόν τον σκοπό και ο οποίος θα καταρτίζεται με αξιοκρατικά κριτήρια που θα θεσπιστούν με κανονισμούς, και

(γ) να απολαμβάνουν τα ίδια εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα με τους εργοδοτούμενους αορίστου χρόνου στη δημόσια υπηρεσία και να μην κινδυνεύουν να απολυθούν για λόγους πλεονασμού με σκοπό την άρση της δυσμενούς διάκρισης και της στρέβλωσης που παρατηρείται σε βάρος τους.

Ο περί Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (Τροποποιητικός) Νόμος του και συναφείς Κανονισμοί 2022

Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω σχέδια νόμου σκοπός των οποίων είναι η ίδρυση της ακαδημαϊκής  οντότητας «Ακαδημία Επαγγελμάτων Φιλοξενίας Κύπρου» στην οποία θα ενταχθεί το Ανώτερο Ξενοδοχειακό Ινστιτούτο Κύπρου. Ο τρόπος λειτουργίας της ακαδημαϊκής οντότητας και άλλα συναφή θέματα θα ρυθμίζονται με Κανονισμούς. Περαιτέρω, περιλαμβάνεται πρόνοια βάσει της οποίας τα προγράμματα σπουδών του ΑΞΙΚ δύναται να προσφέρονται και στην Αγγλική γλώσσα. Τέλος, προνοεiται ότι η μεταφορά του προσωπικού του ΑΞΙΚ στο ΤΕΠΑΚ θα ρυθμίζεται με τον περί Μεταφοράς Προσωπικού του Ανώτερου Ξενοδοχειακού Ινστιτούτου Κύπρου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου Νόμο.

Σκοπός της Ακαδημίας Επαγγελμάτων Φιλοξενίας Κύπρου (ΑΕΦΚ) (Cyprus Academy of Hospitality) είναι η προσφορά στο πεδίο της ξενοδοχειακής, επισιτιστικής και ευρύτερης τουριστικής εκπαίδευσης και η συνεισφορά στην κάλυψη αναγκών της κοινωνίας και της οικονομίας στο τομέα των ξενοδοχειακών, της φιλοξενίας, του επισιτισμού, του τουρισμού και στην ανάπτυξη της επιστήμης σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα.

Ο περί Μεταφοράς Προσωπικού του Ανώτερου Ξενοδοχειακού Ινστιτούτου Κύπρου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου Νόμος του 2022

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η ρύθμιση της μεταφοράς του προσωπικού του ΑΞΙΚ, εάν το επιθυμεί, στο ΤΕΠΑΚ. Συγκεκριμένα, το προσωπικό του ΑΞΙΚ (μόνιμο προσωπικό και εργοδοτούμενοι αορίστου χρόνου) θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει κατά πόσο επιθυμεί να ενταχθεί στο ΤΕΠΑΚ ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό. Τα συνταξιοδοτικά, μισθολογικά και άλλα ωφελήματα του προσωπικού που θα επιλέξει να ενταχθεί στο ΤΕΠΑΚ με το παρόν νομοσχέδιο μεταφέρονται και διασφαλίζονται. Το προσωπικό του ΑΞΙΚ που δεν παράσχει εμπρόθεσμη, ανέκκλητη και γραπτή δήλωση ότι επιθυμεί τη μεταφορά του στο ΤΕΠΑΚ, θα παραμένει στη δημόσια υπηρεσία.

Η Επιτροπή ολοκλήρωσε την εξέταση των πιο πάνω νομοσχεδίων και κανονισμών και αποφάσισε την προώθησή τους στην Ολομέλεια του σώματος, αφού προηγηθεί η τοποθέτηση και η λήψη τελικής απόφασης, καθώς και ο κύκλος διαβούλευσης επί τροπολογιών που αναμένεται να υποβάλουν Βουλευτές/Βουλεύτριες, σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής των Αντιπροσώπων.

Η Επιτροπή, αφού διαπίστωσε ότι δεν υποβλήθηκαν οποιεσδήποτε τροπολογίες επί των πιο πάνω σχεδίων νόμου, αποφάσισε όπως τα υποβάλει στην Ολομέλεια της Βουλής προς ψήφιση.

Nomoplatform-ΚΥΠΕ-ΓΤΒ

Δείτε Περισσότερα

Οικονομικών

Προαγωγές δημοσίου με δύο τρόπους, προβληματισμοί για αποσπάσεις και έγκριση 35 οχημάτων αξιωματούχων

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 22/04/2024, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:  Ο περί Αξιολόγησης Υποψηφίων για Προαγωγή, Διατμηματική Προαγωγή και Πρώτο Διορισμό και Προαγωγή στη Δημόσια Υπηρεσία (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024  Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Αξιολόγησης Υποψηφίων

Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Κακοποίηση μαθητών, αναστολή δικαστικών εξόδων για Astrasol και ψήφισμα για καθαρό περιβάλλον

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Ίσων Ευκαιριών μεταξύ Ανδρών και Γυναικών, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 22/04/2024, συζήτησε θέματα που αφορούν το δικαίωμα των παιδιών στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και το ανθρώπινο δικαίωμα διαβίωσης σε υγιές περιβάλλον. Οι μαθητές έσπασαν τη σιωπή τους για κακοποίηση, παρούσα η ίδια σε εξομολόγηση μαθήτριας, είπε η ΥΠΑΝ