Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 06/06/2022, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:
Ο περί Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2022
Ο περί Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Τροποποιητικός) (Αρ. 4) Νόμος του 2022
Ο περί Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Τροποποιητικός) (Αρ. 5) Νόμος του 2022
Η Επιτροπή εξέτασε τις πιο πάνω προτάσεις νόμου σκοπός των οποίων είναι:
(α) η τροποποίηση του περί Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) Νόμου, ώστε για περίοδο έξι μηνών η παράδοση τροφίμων και φαρμάκων να υπαχθούν στον μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ και η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και οι υπηρεσίες εστιατορίων και άλλες υπηρεσίες επισιτισμού να υπαχθούν στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ ύψους 5%.
Περαιτέρω, σκοπείται όπως για το μέρος των τελικών λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας που αφορά στο κόστος αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου επιβάλλεται μηδενικός συντελεστής ΦΠΑ.
(β) η τροποποίηση του περί Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) Νόμου, ώστε ο ΦΠΑ να μην επιβάλλεται επί του ειδικού φόρου κατανάλωσης με τον οποίο βαρύνονται τα πετρελαιοειδή.
(γ) η τροποποίηση του περί Φόρου Προστιθέμενης Αξίας Νόμου, ώστε η αναπροσαρμογή της τιμής των καυσίμων, η οποία είναι ενσωματωμένη στους τελικούς λογαριασμούς κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος της Αρχής Ηλεκτρισμού Κύπρου (ΑΗΚ) και στην οποία περιλαμβάνονται το ποσοστό του κόστους αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, το κόστος αγοράς καυσίμων και το κόστος της διατήρησης στρατηγικών αποθεμάτων (ΚΟΔΑΠ), να υπόκειται προσωρινά, μέχρι το τέλος του έτους 2022, στον μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ.
Ο Υπουργός Οικονομικών Κωνσταντίνος Πετρίδης είπε ότι οι φορολογικές εκπτώσεις ισοδυναμούν με πληθωριστική επέκταση και είναι εξ ορισμού πληθωριστικές, ενώ πρόσθεσε ότι πολύ συχνά οι μειώσεις του ΦΠΑ δεν αντανακλώνται στις τιμές και δεν εξυπηρετούν τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, αλλά αντίθετα πιθανόν να δημιουργείται αισχροκέρδεια.
Ανέφερε ακόμα ότι το μεγαλύτερο όφελος από την περαιτέρω μείωση της φορολογίας θα μεταφερθεί στους μεγαλύτερους καταναλωτές ρεύματος, οι οποίοι θα έπρεπε να υφίστανται πιέσεις για μείωση της κατανάλωσης σε ηλεκτρισμό.
Πρόσθεσε ότι σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, οι φόροι και το κόστος δικτύου του ηλεκτρισμού ανέρχεται σε 49% της τελικής τιμής σε σχέση με 63,1% στην υπόλοιπη ευρωζώνη. Υπενθύμισε ότι η Κυβέρνηση προχώρησε στη μείωση του ΦΠΑ στον ηλεκτρισμό από 19% σε 9% και 5% για τους ευάλωτους. Επεσήμανε επίσης ότι οριζόντιες μειώσεις θα έχουν περισσότερες πληθωριστικές συνέπειες εντείνοντας τις ανισότητες.
Ο κ. Πετρίδης σημείωσε ακόμα ότι η Κυβέρνηση με τις πολιτικές της για προώθηση των ΑΠΕ στοχεύει στη ρίζα του προβλήματος, δηλαδή στην απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα επιχειρήσεων και ειδικά των ευάλωτων, αντί να εξανεμίζει τα δημοσιονομικά αποθέματα σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα χωρίς ιδιαίτερο όφελος.
Ανέφερε επίσης ότι περαιτέρω φορολογικές μειώσεις αποτελούν αντικίνητρο για την αποφυγή σπατάλης στον ηλεκτρισμό, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τους στόχους της ΕΕ αλλά και της Κύπρου για πράσινη μετάβαση.
Σημείωσε ακόμα ότι οι προτάσεις νόμου κοστολογούνται περίπου στα 300 εκ ευρώ ετησίως διαβρώνοντας σημαντικά τα δημόσια οικονομικά. Ανέφερε ακόμα ότι οι τρεις προτάσεις αντίκεινται στο ευρωπαϊκό κεκτημένο.
Την ίδια ώρα ανέφερε ότι η Κυβέρνηση έχει ήδη υιοθετήσει δύο πακέτα μέτρων άμβλυνσης των επιπτώσεων από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τον πληθωρισμό συνολικού ύψους 300 εκ. ευρώ.
Σημείωσε ότι οι προτάσεις των κομμάτων επηρεάζουν την μακροοικονομική σταθερότητα και για το λόγο αυτό δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές.
Αναφορικά με ερωτήματα που δέχθηκε για τον ανεφοδιασμό με καύσιμα από τα κατεχόμενα ο κ. Πετρίδης σημείωσε ότι το ΥΠΟΙΚ έχει εντείνει τους ελέγχους.
Σε ερώτημα για τη δυνατότητα επιβολής πλαφόν στις τιμές των καυσίμων είπε ότι αυτό είναι κάτι που μπορεί να κάνει το Υπουργείο Εμπορίου με βάση τις σωστές αναλύσεις, αφού ένας αυθαίρετος καθορισμός της τιμής μπορεί να οδηγήσει σε ελλείψεις στην αγορά.
Παράλληλα ανέφερε ότι με βάση την πολιτική της ΕΕ για την πράσινη μετάβαση η τιμή των καυσίμων δεν πρόκειται να πάει πίσω για αυτό όλοι θα πρέπει να βάλουμε φωτοβολταϊκά, να αυξηθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να αναπροσαρμόσουμε τους αναπτυξιακούς μας στόχους. Αυτή είναι η λύση, ανέφερε και όχι αποσπασματικές κινήσεις.
Όσον αφορά επισημάνσεις που του έγιναν από Βουλευτές για ενδεχόμενα υπερκέρδη των εταιρειών πετρελαιοειδών είπε ότι αυτό θα εξεταστεί από το Τμήμα Φορολογίας όταν τον Αύγουστο υποβάλουν αυτές οι εταιρείες τους λογαριασμούς τους.
Η Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών και Βουλεύτρια του ΔΗΚΟ Χριστιάνα Ερωτοκρίτου, σε δηλώσεις της διερωτήθηκε πως η μείωση του ΦΠΑ στο ρεύμα από 19% σε 9% δεν θεωρείται πληθωριστική από το Υπουργείο Οικονομικών αλλά οι προτάσεις νόμου που έχουν τον ίδιο στόχο θεωρούνται πληθωριστικές.
Ανέφερε ακόμα ότι πολλές ευρωπαϊκές χώρες έχουν συνδυάσει ωφελήματα προς τους καταναλωτές είτε με απευθείας καταβολή ποσών προς τους καταναλωτές είτε με μείωση φόρων, είτε με συνδυασμό και των δύο αυτών μέτρων.
Όσον αφορά την μείωση στο ΦΠΑ στον ηλεκτρισμό εξέφρασε τη θέση ότι αυτό μπορεί να γίνει με τρόπο δημοσιονομικά υπεύθυνο και χωρίς να ενθαρρύνει την οποιαδήποτε πληθωριστική τάση.
«Θέση του Δημοκρατικού Κόμματος είναι ότι πρέπει να βοηθήσουμε τους καταναλωτές και ιδιαίτερα τις ευάλωτες ομάδες. Εμείς θα επιδιώξουμε να συνεχίσουμε το διάλογο με το Υπουργείο Οικονομικών γιατί είμαστε βέβαιοι ότι εάν υπάρχει θέληση, ο τρόπος επίσης υπάρχει», ανέφερε.
Παράλληλα σε γραπτή δήλωσή του το ΔΗΚΟ απαντά σε «παραπλανητική τοποθέτηση του Υπουργού Οικονομικών», ο οποίος ομαδοποίησε όλες τις προτάσεις των κομμάτων στο κόστος των 300 εκατομμυρίων ευρώ. Διευκρίνηση ότι με βάση τα στοιχεία που κατέθεσε ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών το ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών, η πρόταση του ΔΗΚΟ κοστολογείται μόνο στα 44 εκατομμύρια ευρώ.
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ονούφριος Κουλλά ανέφερε ότι είναι σημαντικό ότι παρά τα δύο έτη πανδημίας που κόστισαν στο κράτος 2000 και πλέον εκατομμύρια, υπάρχουν ακόμα οικονομικές δυνατότητες για να στηριχθεί η οικονομία, οι πολίτες και επιχειρήσεις. Ωστόσο όπως είπε οι παρεμβάσεις θα πρέπει να είναι περισσότερο σε αυτούς που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Ανέφερε ότι είναι αυτό που έχει κάνει μέχρι σήμερα η Κυβέρνηση με δύο πακέτα ύψους περίπου 300 εκ. ευρώ.
Είπε ακόμα ότι το κόμμα του δεν προκρίνει την αποσπασματική διαχείριση μιας σοβαρής κρίσης με το κάθε κόμμα να βάζει και μια πρόταση για μείωση φορολογία. Πρόσθεσε ότι προκρίνουν τη συνεργασία νομοθετικής και εκτελεστική εξουσίας για να υπάρξουν τα βέλτιστα οικονομικά αποτελέσματα.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Άριστος Δαμιανού είπε ότι δεν ανέμεναν διαφορετικά από την Κυβέρνηση και τον ΥΠΟΙΚ όταν σήμερα άκουσε ότι τόσο η δική τους όσο και οι άλλες προτάσεις της αντιπολίτευσης απορρίπτονται αναφανδόν από την Κυβέρνηση. Πρόσθεσε ότι ανησυχεί ο Υπουργός ότι η μείωση του φόρου κατανάλωσης θα αυξήσει την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών και θα αυξηθούν οι πληθωριστικές τάσεις.
Αν ο Υπουργός, πρόσθεσε, θεωρεί ότι με την φτώχεια των χαμηλών και μεσαίων στρωμάτων θα ελεγχθεί ο πληθωρισμός, τότε όπως είπε, το σλόγκαν για τον καλό τιμονιέρη πάει περίπατο. Είπε ακόμα ότι προκαλεί γέλωτα η ανησυχία του Υπουργού ότι από τις προτάσεις μαζί με τους φτωχούς θα επωφεληθούν και οι πλούσιοι, αφού πλείστες τόσες πολιτικής της Κυβέρνησης και το ΔΗΣΥ, όπως είπε, εξυπηρετούν τους λίγους και πλούσιους.
Σημείωσε με ικανοποίηση την ετοιμότητα του ΥΠΟΙΚ -κάτω από την πίεση της συζήτησης όπως είπε ο κ. Δαμιανού- να μπει σε ένα διάλογο για τις προτάσεις ώστε να υπάρξει στόχευση τους. Πρόσθεσε ακόμα ότι ένας μεγάλος αριθμός κρατών-μελών της ΕΕ προέβη σε σημαντικές αποφάσεις για τον φόρο κατανάλωσης και τα καύσιμα σε αντιδιαστολή με την Κυβέρνηση της Κύπρου.
Ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ Σωτήρης Ιωάννου είπε ότι το κόμμα κατέθεσε τις δικές του εισηγήσεις προς τον ΥΠΟΙΚ και πρότειναν στον Υπουργό να εκδώσεις διάταγμα για την επιβολή πλαφόν στις τιμές των καυσίμων, ενώ είπε ότι η Κυπριακή Δημοκρατία έχει μεγάλες δυνατότητες εξοικονόμησης κονδυλίων. Δεν είναι δυνατόν πρόσθεσε για τους Έλληνες της Κύπρου που περνούν αυτές τις δύσκολες στιγμές να λέμε ότι υπάρχει πρόβλημα με τα δημοσιονομικά αλλά για τους παράνομους μετανάστες να υπάρχουν απεριόριστα κονδύλια. Όσον αφορά το πρόβλημα με την αγορά καυσίμων από τα κατεχόμενα και την απώλεια εσόδων για το κράτος, είπε ότι δεν είναι δυνατό να μην προχωρεί η Κυβέρνηση σε κλείσιμο των οδοφραγμάτων.
Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασία Αλέκος Τρυφωνίδης ανέφερε ότι επιμένουν στη σύμπτυξη των προτάσεων νόμου και διαβούλευση ούτως ώστε να παρθούν και άλλα μέτρα σε σχέση με τις προτάσεις για την ακρίβεια.
Επεσήμανε ότι για το κράτος υπάρχει μια σημαντική αύξηση των εσόδων λόγω της αύξησης των τιμών. Όπως είπε, ήδη για το 1ο τρίμηνο, οι εισπράξεις από το ΦΠΑ είναι αυξημένες κατά €121.6 εκ. εκ των οποίων τα €28 εκ. οφείλονται στην αύξηση των τιμών του ηλεκτρισμού και των καυσίμων, ενώ αναμένονται περαιτέρω αυξημένες εισπράξεις λόγω της συνεχούς ανοδικής τάσεως των τιμών. Αναφέρθηκε επίσης στο παράνομο εμπόριο καυσίμων με τα κατεχόμενα και κάλεσε την Κυβέρνηση να εντατικοποιήσει τους ελέγχους και να εξετάσει σε ποιο βαθμό θα μειώσει τη φορολογία ούτως ώστε να αποτελέσει αντικίνητρο στην αγορά καυσίμων από τα κατεχόμενα. Ζήτησε επίσης μεγαλύτερο έλεγχο στις εταιρείες καυσίμων για να διαπιστωθεί αν υπάρχει ενδεχόμενη αισχροκέρδεια και προσυνεννοημένες τιμές.
Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών Σταύρος Παπαδούρης ανέφερε ότι το θέμα του ηλεκτρισμού δεν είναι θέμα παρακολούθησης τιμών, αλλά αλλαγής νοοτροπίας που έπρεπε να αλλάξουμε πριν αρκετά χρόνια. Πρόσθεσε πώς λένε τα ίδια που έλεγαν και στο παρελθόν, απλά δεν έγιναν τα πράγματα που έπρεπε να γίνουν. Εξέφρασε την ελπίδα να γίνουν από εδώ και μπρος.
Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ:
Stockwatch: Όχι σε πλαφόν στα καύσιμα από υπ. Ενέργειας
Stockwatch: Διάλογος για φοροελαφρύνσεις βουλής, ΥΠΟΙΚ
Ο περί Αγοραπωλησίας Πιστωτικών Διευκολύνσεων και για Συναφή Θέματα (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021
Ο περί Ακίνητης Ιδιοκτησίας (Διακατοχή, Εγγραφή και Εκτίμηση) (Τροποποιητικός) (Αρ.2) Νόμος του 2021
Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω νομοσχέδια σκοπός των οποίων είναι:
(α) να δημιουργηθεί πλαίσιο αδειοδότησης και εποπτείας των εταιρειών διαχείρισης πιστωτικών διευκολύνσεων. Το πλαίσιο αυτό, διασφαλίζει την πρόσβαση των εν λόγω εταιρειών στα τραπεζικά δεδομένα των δανειοληπτών υπό τη διαχείρισή τους, προκειμένου να είναι σε θέση να εκτιμήσουν την πιστοληπτική ικανότητα τους και να παρέχουν σε αυτούς βιώσιμες λύσεις αναδιάρθρωσης, τηρουμένων των διατάξεων του Ενωσιακού Κανονισμού για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των δανειοληπτών.
(β) η τροποποίηση του βασικού νόμου, ώστε οι πληροφορίες που δύνανται να παρέχονται από τον Διευθυντή του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας, στα πιστωτικά ιδρύματα βάσει των ισχυουσών διατάξεων, να παρέχονται στο εξής σε εταιρείες εξαγοράς πιστώσεων και σε διαχειριστές πιστωτικών διευκολύνσεων, οι οποίοι προσκομίζουν στην αίτησή τους για παροχή πληροφοριών, σχετική βεβαίωση από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου, με απώτερο σκοπό να μπορούν να εκτιμήσουν την πιστοληπτική ικανότητα των δανειοληπτών, γεγονός που θα συμβάλει στη βελτίωση των προτεινόμενων λύσεων αναδιάρθρωσης.
Συμφωνία στην Επιτροπή Οικονομικών για προστασία εγγυητών στα νομοσχέδια για τη διαχείριση των ΜΕΔ
Προχωρά η ψήφιση των νομοσχεδίων για ενδυνάμωση του νομικού πλαισίου διαχείρισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων (ΜΕΔ), αφού υπήρξε συμφωνία μεταξύ κομμάτων της αντιπολίτευσης και Κυβέρνησης αναφορικά με την προστασία των εγγυητών.
Το θέμα που εκκρεμεί εδώ και οκτώ μήνες, συζητήθηκε σε κεκλεισμένων των θυρών συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής. Η έγκριση των νομοσχεδίων αποτελεί προαπαιτούμενο για εκταμίευση της πρώτης δόσης του Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας,
Κόμματα της αντιπολίτευσης διαφωνούν με το να δοθεί στις εταιρείες διαχείρισης δανείων πρόσβαση στα δεδομένα των εγγυητών στο κτηματολόγιο και στο σύστημα Άρτεμις, ενώ ΕΛΑΜ, ΔΗΠΑ-Συνεργασία και Κίνημα Οικολόγων -Συνεργασία Πολιτών κατέθεσαν σχετική τροπολογία.
Ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ Σωτήρης Ιωάννου εξέφρασε τη θέση ότι η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπή δίνει περιθώρια στην Κυβέρνηση να απαλείψει τους εγγυητές από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και να κάνει αποδεκτή την τροπολογία που κατέθεσαν τα κόμματα. Το ΕΛΑΜ, ανέφερε, δεν πρόκειται να δεχτεί καμιά λύση ή πρόταση που να μην προστατεύει τους εγγυητές απέναντι στις αρπακτικές και αυταρχικές διαθέσεις των τραπεζικών ιδρυμάτων.
Σε δηλώσεις του ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασία Αλέκος Τρυφωνίδης αναφέρθηκε στην τροπολογία του κόμματος για προστασία των εγγυητών από ενδεχόμενες καταχρήσεις και μη σωστής συμπεριφοράς από τις εταιρείες διαχείρισης πιστωτικών διευκολύνσεων και είπε ότι «φαίνεται ότι η επιμονή μας έχει βοηθήσει». Όπως είπε η Κυβέρνηση θα διαβουλευτεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα καταθέσει βελτιωμένο κείμενο.
Τόνισε ξανά τις ανησυχίες και τις επιφυλάξεις του κόμματος για την παραχώρηση του δικαιώματος της πρόσβασης στο σύστημα Άρτεμις και στα δεδομένα του Κτηματολογίου για τους εγγυητές.
Η παρέμβαση μας, ανέφερε, έχει στόχο την ενθάρρυνση των σύντομων και ισότιμων αναδιαρθρώσεων, και σε καμιά περίπτωση δεν θα προστατέψουμε τους στρατηγικούς κακοπληρωτές.
Πρόσθεσε ότι η συμπεριφορά των εταιρειών διαχείρισης δανείων, ορισμένες φορές είναι καταστροφική προς τους δανειολήπτες. Την ώρα που τετραπλασιάζουν ένα δάνειο, ανέφερε, το αγοράζουν στο 1/6 της αρχικής του τιμής και στη συνέχεια μειώνουν την τιμή του ακινήτου μέχρι και το 1/3 της αρχικής του αξίας.
Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών Σταύρος Παπαδούρης ανέφερε ότι φαίνεται πώς το Υπουργείο μετά από οκτώ μήνες συζήτησης αποδέχεται στην ολότητά της την τροπολογία του Κινήματος Οικολόγων, της ΔΗΠΑ και του ΕΛΑΜ για εξαίρεση των εγγυητών από την πρόσβαση στα δεδομένα τους από τις εταιρείες διαχείρισης.
Όπως είπε, οι εταιρείες διαχείρισης δεν έχουν ιδιοκτησιακό καθεστώς ενός δανείου και δεν επιτρέπεται να έχουν οποιαδήποτε πρόσβαση στα θέματα εγγυητών, συνδεδεμένων προσώπων ή πάροχων εξασφάλισης. Πρόσθεσε ότι θα αναμένουν το ΥΠΟΙΚ να πάει πίσω στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τις αλλαγές που συμφωνήθηκαν, και να δουν αν αυτό θα λύσει το θέμα και γίνει η καταβολή της πρώτης δόσης του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Είπε επίσης ότι ο λόγος που έθεσαν την τροπολογία δεν ήταν για να καθυστερήσουν το Υπουργείο, αλλά επειδή ένας στους δύο πολίτες στην Κύπρο σήμερα είναι εγγυητής και θα επηρεαστεί με αυτή τη νομοθεσία. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν διαιτησίες από τον πρώην Συνεργατισμό που έγιναν αποφάσεις δικαστηρίων και τοκίζονται με 9% και 12% και κακές πρακτικές τραπεζών, δικαστήρια που κινούνται με πολύ αργές διαδικασίες. Ανέφερε ακόμα ότι η μέχρι σήμερα συμφωνία μεταξύ ΚΕΔΙΠΕΣ και Altamira μιλά για 4% προμήθεια σε περίπτωση πώλησης ενυπόθηκου ακινήτου και μόλις 0,5% για αναδιάρθρωση του δανείου.
Ενημερώθηκαν σήμερα, όπως είπε και χαιρέτισε το γεγονός, ότι θα υπάρξει αναθεώρηση της συμφωνίας αυτής μεταξύ ΚΕΔΙΠΕΣ και Altamira. Η νέα συμφωνία, είπε, θα προβλέπει να δίνεται περισσότερο κίνητρο στην αναδιάρθρωση και όχι στην πώληση της ενυπόθηκης περιουσίας.
Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ:
Stockwatch: Τα βρήκαν για εγγυητές, προχωρά η εκταμίευση €85 εκατ.
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο το οποίο αποσκοπεί στην ορθότερη εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/59/ΕΕ για τη θέσπιση πλαισίου για την ανάκαμψη και την εξυγίανση πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων.
Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ:
Stockwatch: Διορθώνουν νόμο για εξυγίανση τραπεζών
Ο περί Φορολογίας του Εισοδήματος (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022
Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του βασικού νόμου, ώστε να διαγραφεί από τον ορισμό του όρου «χρηματοοικονομικός οργανισμός» η οντότητα ειδικού σκοπού για τιτλοποίηση ή ΟΕΣΤ, όπως ορίζεται στην παράγραφο 2 του Άρθρου 2 του Κανονισμού 2017/2402/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Δεκεμβρίου, 2017 σχετικά με τη θέσπιση γενικού πλαισίου για την τιτλοποίηση και σχετικά με τη δημιουργία ειδικού πλαισίου για απλή διάφανη και τυποποιημένη τιτλοποίηση και σχετικά με την τροποποίηση των οδηγιών 2009/65/ΕΚ, 2009/138/ΕΚ και 2011/61/ΕΕ και των κανονισμών (ΕΚ) αριθ. 1060/2009 και (ΕΕ) αριθ. 648/2012.
Με την υπό αναφορά τροποποίηση επιδιώκεται συμμόρφωση με προειδοποιητική επιστολή παράβασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στα πλαίσια ελέγχου εναρμόνισης της σχετικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/1164 του Συμβουλίου της 12ης Ιουλίου 2016, για τη θέσπιση κανόνων κατά των πρακτικών φοροαποφυγής που έχουν άμεση επίπτωση στη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς.
Ο περί Πτώχευσης (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022
Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του Δεύτερου Παραρτήματος του περί Πτώχευσης Νόμου (ΚΕΦ. 5), το οποίο περιλαμβάνει τους κανονισμούς ως προς την επαλήθευση χρεών, που, σύμφωνα με το άρθρα 298 του περί Εταιρειών Νόμου (ΚΕΦ. 113), εφαρμόζονται κατ’ αναλογία και στην περίπτωση εκκαθάρισης αφερέγγυας εταιρείας, ούτως ώστε να δίδεται στο Δικαστήριο η εξουσία να διατάξει σε δικαιολογημένες περιπτώσεις, κατόπιν αιτήματος του Επίσημου Παραλήπτη ή του Διαχειριστή, σε ό,τι αφορά φυσικά πρόσωπα, ή του Εκκαθαριστή, σε ό,τι αφορά αφερέγγυες εταιρείες, η διαφοροποίηση της διαδικασίας επαλήθευσης χρεών.
Αποδεσμεύσεις κονδυλίων και Εξαιρέσεις από την Απαγόρευση Πλήρωσης Κενών Θέσεων
Η Επιτροπή μελέτησε αριθμό αιτημάτων για αποδεσμεύσεις κονδυλίων και εξαιρέσεις από την απαγόρευση πλήρωσης κενών θέσεων.
Οι αποδεσμεύσεις κονδυλίων αφορούν το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως, το Υπουργείο Υγείας, το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως – Αστυνομία, το Υπουργείο Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος και την Εθνική Αρχή Στοιχημάτων.
Οι εξαιρέσεις από την απαγόρευση πλήρωσης κενών θέσεων αφορούν το Υπουργείο Υγείας, το Υπουργείο Οικονομικών, το Υπουργείο Εσωτερικών και την Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Κύπρου.
Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ:
Stockwatch: Ανοίγουν θέσεις στα υπουργεία Οικονομικών και Υγείας
Πολίτης: Στήνουν μπίζνες με τις φυλακές ανηλίκων – Πράματα και θαύματα ακούστηκαν χθες στην Βουλή
Nomoplatform-ΚΥΠΕ-ΓΤΒ