Επιτροπή Οικονομικών: Περικοπές παραγωγής ΑΠΕ, €1 δισ. σε στοιχήματα και έλλειμμα €1 εκ. για ΑνΑΔ

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 13/03/2023, εξέτασε τους ακόλουθους προϋπολογισμούς: 

Ο περί Προϋπολογισμού του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου του 2023 Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε τον πιο πάνω προϋπολογισμό ο οποίος προβλέπει συνολικές δαπάνες ύψους €10.840.000.  

Ο ΔΣΜΚ προβαίνει σε περικοπές ηλεκτροπαραγωγής από τις ΑΠΕ σε περιόδους χαμηλής ζήτησης ενέργειας 

Σε περιόδους όπου η ζήτηση ενέργειας είναι χαμηλή ο Διαχειριστής Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου (ΔΣΜΚ) αναγκάζεται να προβαίνει σε περικοπές της ηλεκτροπαραγωγής από τις ΑΠΕ οι οποίες δεν ξεπέρασαν το 2-3% το 2022, δήλωσε ο εκτελεστικός Διευθυντής του ΔΣΜΚ Σταύρος Σταυρινός, προσθέτοντας ότι για το 2023 αναμένεται οι περικοπές να ανέλθουν στο 6-8% για μια μερίδα των ΑΠΕ που λέγονται ελεγχόμενα, 

Μιλώντας στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής η οποία εξέτασε τον προϋπολογισμό του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου για το 2023, ο οποίος ανέρχεται στα €10,84 εκατομμύρια, εκ των οποίων τα €5,22 εκ. αφορούν κόστος προσωπικού, ο κ. Σταυρινός είπε ότι «υπάρχουν λόγοι για τους οποίους ο Διαχειριστής χρειάζεται να περικόπτει την ηλεκτροπαραγωγή από τις ΑΠΕ λόγω του ότι το επίπεδο ζήτησης δεν επιτρέπει την απορρόφηση όλης της ενέργειας που παράγεται από τις ΑΠΕ». 

Συνεχίζοντας να αυξάνουμε την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ μέρα με την ημέρα, δεν μπορούμε να αξιοποιήσουμε την ενέργεια τους επειδή κάποιες συμβατικές μονάδες πρέπει να παράγουν ένα σταθερό επίπεδο ενέργειας που είναι 250 Μεγαβάτ, υπογράμμισε. 

Είπε ακόμη ότι άλλος λόγος είναι ότι το σύστημα μας δεν επιτρέπει σήμερα ευελιξία η οποία αφορά, όπως εξήγησε, την εισαγωγή συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. 

Με την χρήση τέτοιων συστημάτων μπορούν να μειωθούν αυτές οι περικοπές που συμβαίνουν τις περιόδους Άνοιξης και Φθινοπωρινής προς χειμερινής, πρόσθεσε. Σημείωσε ότι οι περικοπές δεν γίνονται σε περιόδους υψηλής ζήτησης όπως οι καλοκαιρινές περίοδοι. 

Ο κ. Σταυρινός είπε ότι στο σύστημα πρέπει να λειτουργούν ανά πάσα στιγμή συγκεκριμένος αριθμός συμβατικός μονάδων παραγωγής για να δημιουργείται σταθερότητα και ασφάλεια στο σύστημα και εξήγησε πως αν η ζήτηση είναι 500 Μεγαβάτ, τα 250 Μεγαβάτ πρέπει να παράγονται από συμβατικές μονάδες και μένει χώρος για ΑΠΕ 250 Μεγαβάτ, ενώ σήμερα έχουμε από φωτοβολταϊκά την παραγωγή ενέργειας 400 Μεγαβάτ και από αιολικά 157 Μεγαβάτ. 

Ανέφερε ότι ο Διαχειριστής προέβη σε πρόταση στο Υπουργείο Ενέργειας για αποθήκευση ενέργειας μέσω ενός ευέλικτου συστήματος αποθήκευσης το οποίο θα χρησιμοποιείται για την σταθερότητα του δικτύου. 

Επιπλέον σχετικά με τον περιορισμό ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ ο Διαχειριστής διαβεβαίωσε ότι οι εν λόγω περιορισμοί είναι απόλυτα αναγκαίοι, στον βαθμό που εφαρμόζονται, για την ασφαλή και αξιόπιστη λειτουργία του Ηλεκτρικού Συστήματος.  

Ο Διευθυντής του ΔΣΜΚ είπε ότι η παραλαβή του συστήματος ηλεκτρισμού αναμένεται στις 31 Μαρτίου και αναφέρθηκε στην βελτίωση που υπήρξε κατά την δεύτερη δοκιμαστική λειτουργία του ανοίγματος της αγοράς ηλεκτρισμού που έτρεξε Οκτώβριο – Δεκέμβριο του 2022, σημειώνοντας ότι η πρώτη δοκιμαστική έδειξε πολύ πιο μεγάλες αδυναμίες και αναδείχθηκαν προβλήματα και έγιναν βελτιώσεις. 

«Η δεύτερη δοκιμαστική λειτουργία είχε ως αποτέλεσμα να τρέξει ως αγορά», πρόσθεσε. 

Ανέφερε ότι θα τρέξει και τρίτη δοκιμαστική η οποία πρέπει να γίνει μετά την πρόσληψη του νέου προσωπικού ώστε αυτό να αποκτήσει εμπειρία κατά την δοκιμαστική λειτουργία της αγοράς. 

Πρόσθεσε ότι δοκιμαστική γίνεται με τους συμμετέχοντες σε καθημερινή βάση πλέον και αφορά μεταξύ άλλων την σύνδεση των συστημάτων των συμμετεχόντων, ενώ ανέφερε ότι διαπιστώνεται πως κάποιοι δεν είναι ακόμη έτοιμοι για συμμετοχή στην αγορά. 

Είπε επίσης ότι ο ΔΣΜΚ ζήτησε συγκεκριμένο τεμάχιο γης για εγκατάσταση γιατί εκεί θα εγκατασταθεί και το εθνικό κέντρο ενέργειας και θα είναι κομβικό σημείο για τις τηλεπικοινωνίες αλλά το αίτημα απορρίφθηκε. 

Απαντώντας σε ερώτηση Βουλευτών σε σχέση με την ανεξαρτητοποίηση του ΔΣΜΚ από την Αρχή Ηλεκτρισμού και την μεταφορά προσωπικού από την ΑΗΚ στον ΔΣΜΚ, έτσι ώστε ο Διαχειριστής να λειτουργεί ανεξάρτητα, ο κ. Σταυρινός είπε ότι η μεταφορά των δικαιωμάτων των υπαλλήλων από την ΑΗΚ στον ΔΣΜΚ είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, προσθέτοντας ότι εκκρεμούν στην Βουλή σχετικοί κανονισμοί για το προσωπικό και το θέμα που θα συζητηθεί αύριο στην ειδική συνεδρία της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής, ενώ σημείωσε ότι θα γίνει σχετική μελέτη από αναλογιστή για το Ταμείο Ιατροφαρμακευτικής Περίθαλψης του προσωπικού. 

Ανέφερε ότι το προσωπικό έχει πάρα πολλά ωφελήματα στην ΑΗΚ και είναι δύσκολο ένας μικρός οργανισμός όπως ο Διαχειριστής να τα καλύψει όλα, ενώ πρόσθεσε πως δεν δέχεται και το Τμήμα Προσωπικού του ΥΠΟΙΚ να κάνει ένα νέο οργανισμό με τα ίδια ωφελήματα. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Καυκαλιάς είπε ότι είναι κρίμα το ότι κρατούμε σε ομηρία πολιτικές και στόχους λόγω της αδυναμίας εξεύρεσης λύσης στην μεταφορά του προσωπικού της ΑΗΚ στον ΔΣΜΚ, ενώ ο κ. Σταυρινός είπε ότι 50 θέσεις θα προέλθουν από την ΑΗΚ. 

Αναφέρθηκε επίσης ότι ο οίκος εκκαθάρισης και φορέας κάλυψης (εγγυητικών) επιλέγει το ΧΑΚ για την αγορά ηλεκτρισμού με ειδική συμφωνία που έγινε το 2021 και σήμερα βρίσκεται στα τελικά στάδια ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης του έργου. 

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία, ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης εξέφρασε λύπη για την καθυστέρηση που προβλέπεται να προκύψει για το άνοιγμα της ανταγωνιστικής αγοράς ηλεκτρισμού (ΑΑΗ) και πρόσθεσε πως το πλήρες άνοιγμα της ανταγωνιστικής αγοράς ηλεκτρισμού που χρονολογείται από το 2014, θα επέλθει περίπου σε 2 χρόνια, λαμβάνοντας υπόψη το ζήτημα που προκύπτει για τις οργανικές θέσεις που αφορούν τον Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου. 

«Θεωρούμε η πολιτεία όφειλε να είχε τροχιοδρομήσει έγκαιρα όλο το προηγούμενο διάστημα, παράλληλα τις διαδικασίες, δηλαδή την αγορά και λειτουργία των λογισμικών συστημάτων για την ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρισμού και τη δημιουργία οργανικών θέσεων για τον ΔΣΜΚ», πρόσθεσε. 

Ούτε υιοθετούμε, σύμφωνα με τον κ. Τρυφωνίδη, «τις λογικές να αναφέρονται από επίσημα χείλη πολιτειακών αξιωματούχων να λένε ότι με τα σημερινά δεδομένα περισσότερα ΑΠΕ ισούνται με περισσότερες περικοπές της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγονται από τα ΑΠΕ, μη έγκαιρη αναβάθμιση του δικτύου διανομής και μεταφοράς αλλά και των υφιστάμενων υποσταθμών της ΑΗΚ με στόχο την περαιτέρω αξιοποίηση των συστημάτων από ΑΠΕ. 

Είπε ακόμη ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να υιοθετηθεί η δική μας θέση, όπως είναι και το αίτημα του ΔΣΜΚ για εξαίρεση με βάση το άρθρο 66 «Παρεκκλίσεις» από την Ευρωπαϊκή οδηγία 2019/944/ΕΕ, για κατασκευή και λειτουργία ευέλικτων συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. 

Ο κ. Τρυφωνίδης προέτρεψε την Κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό Ενέργειας, να πράξει άμεσα όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, με ειδικό σχέδιο για 100% επιχορήγησης των φωτοβολταϊκών για τις ευάλωτες ομάδες και 50% για τον υπόλοιπο πληθυσμό, ως η θέση της ΔΗΠΑ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ που υιοθετήθηκε και περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα διακυβέρνησης του Προέδρου Χριστοδουλίδη. 

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ: 

Stockwatch: Έρχονται νέες περικοπές ενέργειας ΑΠΕ 

Ο περί Προϋπολογισμού της Εθνικής Αρχής Στοιχημάτων του 2023 Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε τον πιο πάνω προϋπολογισμό ο οποίος είναι πλεονασματικός κατά €0.3 εκ., με τα έσοδα και τις δαπάνες να ανέρχονται στα €25.2 εκ. και €24.9 εκ., αντίστοιχα.  

Στα €959 εκ. το ποσό που στοιχηματίστηκε το 2022, στα €11,75 εκ. τα έσοδα του κράτους 

Στο 3,55% του ΑΕΠ παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2016 που ήταν 0,99%, ανήλθε το ποσό που στοιχηματίστηκε το 2022, μέσω των πρακτορείων στοιχημάτων, αγγίζοντας τα 959 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το κράτος εισέπραξε φόρο το 2022 ύψους 11,75 εκ. ευρώ, σύμφωνα με την Πρόεδρο της Εθνικής Αρχής Στοιχημάτων Ιωάννα Φιάκκου, η οποία παρουσίασε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών τον προϋπολογισμό της Αρχής για το 2023.

Ειδικότερα σε σχέση με τα ποσά στον τομέα του στοιχήματος, η κ. Φιάκκου είπε ότι παρατηρείται μια σταθερή άνοδος κάθε χρόνο, προσθέτοντας ότι το 2022 υπήρξε αύξηση κατά 22% σε σύγκριση με το 2021 στα έσοδα από το στοίχημα και αύξηση 20% στα έσοδα του κράτους.

Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι το ποσό που στοιχηματίστηκε το 2022 ανήλθε στα 959 εκατομμύρια ευρώ που αντιστοιχεί στο 3,55% του ΑΕΠ ενώ η επιστροφή των κερδών στους παίκτες ανήλθε στα 843,42 εκατομμύρια ευρώ.

Πρόσθεσε ότι η Δημοκρατία είσπραξε φόρο το 2022 ύψους 11,75 εκ. ευρώ και το ποσό εισφοράς που εισπράχθηκε θα δοθεί 2% στον ΚΟΑ, ενώ το ποσό για τις διάφορες αθλητικές ομοσπονδίες και την ΚΟΠ ανέρχεται στα 3.525.000 ευρώ. Σημείωσε πως το 1% θα παραμείνει στο ταμείο της Εθνικής Αρχής Στοιχημάτων για την λήψη μέτρων για την προστασία των παικτών από την παθολογική ενασχόληση από τα τυχερά παιχνίδια και το στοίχημα.

Η κ. Φιάκκου ανακοίνωσε πως στο πλαίσιο αυτό με την έγκριση του προϋπολογισμού θα υπογραφεί η σύμβαση για την δημιουργία θεραπευτικού προγράμματος στην επαρχία Αμμοχώστου ενώ έχει υποβληθεί ενώπιον του Υπουργού Υγείας, όπως είπε, πρόταση για την ένταξη προγράμματος screening στο ΓεΣΥ ούτως ώστε σε προληπτικό στάδιο όταν άτομα παρουσιάζουν την οποιαδήποτε αστάθεια να είναι σε θέση να λάβουν την κατάλληλη θεραπεία.

Επιπρόσθετα ανέφερε ότι είναι στο τελικό στάδιο η εφαρμογή πλατφόρμας αυτοαποκλεισμού όπου στόχος της Αρχής σε συνεννόηση με τα Υπουργεία Υγείας και Εργασίας είναι να ενταχθούν στην πλατφόρμα οι λήπτες επιδομάτων, ειδικά αυτοί του ΕΕΕ, ώστε να μην τους επιτρέπεται η συμμετοχή στο στοίχημα και τα τυχερά παιχνίδια.

Απαντώντας σε ερωτήσεις Βουλευτών, αναφορικά με την εποπτεία που διενεργείται στα αδειούχα πρακτορεία στοιχημάτων, η Πρόεδρος της Αρχής Ιωάννα Φιάκκου είπε ότι «λαμβάνονται όλα τα δέοντα μέτρα ούτως ώστε να μην υπάρχουν φαινόμενα διαπλοκής και διαφθοράς».

Ανέφερε πως τα τελευταία χρόνια η Αρχή «έχει κερδίσει την αξιοπιστία και το κύρος της αγοράς» και βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα σε σχέση με τις υπόλοιπες ρυθμιστικές αρχές σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο».

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία, ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης είπε ότι στηρίζει την Αρχή και τα προγράμματα της για να υλοποιήσει τους στόχους της και να τηρηθούν οι αρχές λειτουργίας της.

Ο κ. Τρυφωνίδης εξέφρασε επιφύλαξη για τον τρόπο ελέγχου των χώρων που διεξάγονται τα στοιχήματα από ιδιώτες και πρόσθεσε ότι έγινε από άλλο οργανισμό η ανάθεση σε ιδιώτες  του ελέγχου των στοιχηματικών χώρων και «υπήρχαν προβλήματα».

Εξέφρασε την άποψη για να γίνεται αυτός ο έλεγχος από μόνιμο προσωπικό το οποίο θα εναλλάσσεται και θα ελέγχεται από άλλους ούτως ώστε να γίνεται ο σωστός έλεγχος.

Σε σχέση με τους χώρους για απεξάρτηση των νέων από την στοιχηματική συνήθεια, ο κ. Τρυφωνίδης αναφέρθηκε σε «τραγικές περιπτώσεις που ξοδεύονται τα χρήματα είτε του ΕΕΕ είτε του αναπηρικού εισοδήματος στα στοιχήματα».

Ο περί Προϋπολογισμού του Συμβουλίου Εγγραφής και Ελέγχου Εργοληπτών Οικοδομικών και Τεχνικών Έργων του 2023 Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε τον πιο πάνω προϋπολογισμό ο οποίος έχει έσοδα ύψους €925.500, ενώ οι αντίστοιχες συνολικές δαπάνες ανέρχονται σε €941.310.   

Ο περί Προϋπολογισμού της Αρχής Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Κύπρου του 2023 Νόμος του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε τον πιο πάνω προϋπολογισμό ο οποίος προβλέπει έσοδα ύψους €45.266.000 και δαπάνες ύψους €46.240.000. 

Έλλειμμα €974.000 προβλέπει ο προϋπολογισμός της ΑνΑΔ για το 2023 

Έσοδα ύψους €45,26 εκατομμύρια (€36,6 εκ. το 2022) και έξοδα €46,24 εκ. (€40,5 εκ. το 2022) προβλέπει ο προϋπολογισμός της Αρχής Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΑνΑΔ) για το 2023 με το υπολογιζόμενο έλλειμμα να ανέρχεται στις €974.000 το οποίο θα καλυφθεί από τα πλεονάσματα του Ταμείου Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού. 

Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, ο Πρόεδρος της ΑνΑΔ Δημήτρης Κιττένης είπε ότι όραμα της Αρχής είναι ο συνεχής εμπλουτισμός του ανθρώπινου δυναμικού της Κύπρου με τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της οικονομίας και της αγοράς εργασίας και να συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και τη βελτίωση της παραγωγικότητας των επιχειρήσεων και οργανισμών. 

Ο κ. Κιττένης είπε ότι στρατηγικές επιδιώξεις της ΑνΑΔ για την τριετία 2023 – 2025 είναι μεταξύ άλλων η αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού με συνεχή και δια βίου μάθηση των απασχολουμένων, των ανέργων και του αδρανούς εργατικού δυναμικού, η βελτίωση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας που είναι απαραίτητο συμπλήρωμα στην ανάπτυξη τους και η ενίσχυση της διασφάλισης της ποιότητας και αποτελεσματικότητας του συστήματος κατάρτισης και ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού του τόπου μας. 

Ο κ. Κιττένης είπε ότι τα έσοδα είναι αυξημένα σε σύγκριση με το 2022 λόγω της αναμενόμενης αύξησης των εσόδων από Ταμεία της ΕΕ για τα συγχρηματοδοτούμενα Σχέδια κάτω από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικοτητας και το Πρόγραμμα Πολιτικής Συνοχής “ΘΑλΕΙΑ” καθώς και της αναμενόμενης αύξησης των εσόδων από το τέλος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού λόγω της αύξησης της απασχόλησης.  

Ανέφερε επίσης ότι κατά την διάρκεια του 2023 προβλέπεται διάθεση ποσού €1,99 εκ. για 4.800 συμμετοχές σε προγράμματα κατάρτισης για απασχολουμένους και ανέργους για απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων, έναντι δαπάνης €7,78 εκ. για τη συμμετοχή 20.210 ατόμων για την περίοδο 2021-2026. 

Αναφέρθηκε επίσης σε προγράμματα κατάρτισης για απασχολούμενους και ανέργους για απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που σχετίζονται με την πράσινη οικονομία (ποσό €416.000), για προγράμματα κατάρτισης που σχετίζονται με τη γαλάζια οικονομία και για προγράμματα κατάρτισης ανέργων για απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων επιχειρηματικότητας. 

Αναφέρθηκε επίσης ότι θα διατεθεί ποσό €27,84 εκ. για επιχορήγηση 65.900 συμμετοχών εργοδοτουμένων και ανέργων σε προγράμματα μεταξύ άλλων αρχικής κατάρτισης που αφορά στελέχωση επιχειρήσεων με αποφοίτους τριτοβάθμισας εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης ανέργων σε οργανισμούς του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης και μη κυβερνητικούς οργανισμούς και ιδρύματα αλλά και για προγράμματα συνεχούς κατάρτισης. 

Επιπλέον, ο Πρόεδρος της ΑνΑΔ αναφέρθηκε στην αναδιάρθρωση της δομής της Αρχής και σε αναβάθμιση εργοδοτουμένων αορίστου χρόνου που κατέχουν προσόντα πανεπιστημιακού επιπέδου αλλά και στην βελτίωση της αποτελεσματικότητας του οργανισμού με ποσό ύψους €682.000. 

Απαντώντας σε ερωτήσεις Βουλευτών, ο κ. Κιττένης είπε ότι δεν γίνεται αγορά υπηρεσιών για κάλυψη μόνιμων αναγκών της Αρχής. 

Ο περί Προϋπολογισμού του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου του 2023 Νόμος του 2023 

Η Επιτροπή εξέτασε τον πιο πάνω προϋπολογισμό ο οποίος είναι ισοσκελισμένος και προβλέπει δαπάνες και έσοδα ύψους €6.432.583.   

Αποδεσμεύσεις κονδυλίων και εξαιρέσεις από την απαγόρευση πλήρωσης κενών θέσεων   

Η Επιτροπή μελέτησε αριθμό αιτημάτων για αποδεσμεύσεις κονδυλίων και εξαιρέσεις από την απαγόρευση πλήρωσης κενών θέσεων.   

Οι αποδεσμεύσεις κονδυλίων αφορούν το Υφυπουργείο Τουρισμού, τη Δικαστική Υπηρεσία, το Υπουργείο Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, το Υπουργείο Οικονομικών, το Γενικό Λογιστήριο, το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και το Γραφείο Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού.  

Οι εξαιρέσεις από την απαγόρευση πλήρωσης κενών θέσεων αφορούν τον Δήμο Λάρνακας, το Συμβούλιο Αποχετεύσεως Λεμεσού – Αμαθούντας, το Συμβούλιο Υδατοπρομήθειας Λευκωσίας και Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας.  

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΕ:

Stockwatch: Πράσινο σε €14 εκατ. για συμβούλους ΥΠΟΙΚ

Nomoplatform-ΚΥΠΕ 

Δείτε Περισσότερα

Μεταφορών

Στον αέρα η ανάπτυξη λιμανιού-μαρίνας Λάρνακας, «το έργο θα γίνει» διαμηνύει ο Βαφεάδης

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 24/04/2024, συζήτησε τα ακόλουθα θέματα: Υλοποίησης ενιαίου σχεδιασμού ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η πορείας υλοποίησης του ενιαίου σχεδιασμού ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας μετά την υπογραφή των συμβολαίων.

Θεσμών

Με capital statement και Έφορο Φορολογίας οι δηλώσεις πόθεν έσχες, 6+1 προτάσεις νόμου για πολλαπλές συντάξεις

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 24/04/2024, εξέτασε τις ακόλουθες προτάσεις νόμου: Ο περί του Προέδρου, των Υπουργών και των Βουλευτών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και Έλεγχος Περιουσίας) (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 Ο περί Ορισμένων Δημόσια Εκτεθειμένων Προσώπων και Ορισμένων Αξιωματούχων της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και