Επιτροπή Μεταφορών: Το 2024 παίρνει σειρά έργο €6 εκ. στον δρόμο Κυπερούντας – Δυμών

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 17/11/2022, συζήτησε τα ακόλουθα θέματα: 

Διαπλάτυνση δρόμου ΚυπερούνταςΔυμώνΠοταμίτισσας-Κάτω Μύλου και ανακατασκευή δρόμου Λεμεσού-Αγρού 

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η ανάγκη διαπλάτυνσης του δρόμου ΚυπερούνταςΔυμώνΠοταμίτισσας-Κάτω Μύλου και ανακατασκευής του δρόμου Λεμεσού-Αγρού. 

Ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος ανακοίνωσε έναρξη των εργασιών για βελτίωση του δρόμου Κυπερούντας – Δυμών το 2024 και των κοντινών κοινοτήτων, που αριθμούν συνολικά 17 χωριά. Σημείωσε, δε, ότι το κόστος του έργου υπολογίζεται στα €6 εκ. 

Προεδρεύοντας της συνεδρίασης, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα, ανέφερε ότι είναι ένας από τους πιο σημαντικούς δρόμους της επαρχίας Λεμεσού, που έχει όμως πολλές στροφές, είναι στενός και έχει συχνά προβλήματα με κατολισθήσεις, επομένως είναι πολύ επικίνδυνος. 

Οι πρόεδροι εννέα κοινοτήτων της περιοχής υπογράμμισαν ότι η συζήτηση για έργα βελτίωσης στο δίκτυο χρονολογούνται από το 2005, χωρίς όμως να έχουν γίνει ουσιαστικές παρεμβάσεις σε αυτό. Τόνισαν επανειλημμένα ότι όσα μέτρα κι αν ληφθούν για την αναζωογόνηση τις υπαίθρου και των ορεινών περιοχών, αν δεν υπάρχει επαρκές και ασφαλές οδικό δίκτυο, τα χωριά θα ερημώσουν πολύ σύντομα. Σημειώθηκε, δε, ότι η βελτίωση του δικτύου, θα εξυπηρετήσει και στην ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση επισκεπτών με λεωφορεία, καθώς επίσης και στην πρόσβαση προς το νοσοκομείο Τροόδους στη Κυπερούντα. 

Απαντώντας στα παράπονα των προέδρων των κοινοτήτων για τις συνεχείς αναβολές στην προώθηση έργων στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο, ο κ. Καρούσος ανέφερε ότι «φέτος η κυβέρνηση προκήρυξε τόσα έργα, όσα δεν προκηρύχθηκαν τα τελευταία δέκα χρόνια». Έπρεπε, πρόσθεσε, να υπάρχει κάποια ιεράρχηση, γιατί οι δυνατότητες του Τμήματος Δημοσίων Έργων είναι συγκεκριμένες. Εξήγησε ότι δόθηκε προτεραιότητα σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους και μετά σε σημαντικά οδικά δίκτυα και ειδικά σε ό,τι αφορά ορεινές περιοχές και ύπαιθρο, είπε ότι υπάρχει ζήτημα στρατηγικής αναφορικά με τον ορίζοντα εκτέλεσής έργων. 

Διαβεβαίωσε την Επιτροπή και τους παρευρισκόμενους ότι ο δρόμος Κυπερούντας – Δυμών – Ποταμίτισσας – Κάτω Μύλου, το κόστος του οποίου υπολογίζεται στα 6 εκ. ευρώ,  πήρε τον δρόμο του, λέγοντας ότι η προκήρυξη τοποθετείται το 2023 και υλοποίησή του το 2024, με το προβλεπόμενο κονδύλι να περιλαμβάνεται στο τριετές προσχέδιο του προϋπολογισμού. Σημείωσε, δε, ότι προτίθεται να αποστείλει σχετικό σημείωμα με τις ημερομηνίες και ανάλυση για το πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί κάθε στάδιο του έργου, τόσο στα Κοινοτικά Συμβούλια, όσο και στην Επιτροπή της Βουλής. 

Ο κ. Καρούσος τόνισε ότι σκοπός είναι όσα λέγονται και ανακοινώνονται, να μπορούν να υλοποιηθούν και όχι απλώς να μπαίνουν ως υποσχέσεις στον προϋπολογισμό. Εξήγησε, δε, ότι ήρθε η σειρά να γίνουν έργα στις ορεινές περιοχές και ότι αυτό φαίνεται και από τις αποφάσεις της κυβέρνησης, σημειώνοντας ότι οι υποδομές και το οδικό δίκτυο είναι απαραίτητο και για την τουριστική ανάπτυξη της υπαίθρου. 

Κατά τη συνεδρίαση, αναφέρθηκε ακόμα εκ μέρους του Υπουργείου Μεταφορών ότι στον προϋπολογισμό του 2023 περιλαμβάνεται μικρό κονδύλι για τη μελέτη της ανηφορικής λωρίδας στην περιοχή της Γεράσας, η οποία χρειάστηκε αναθεώρηση, καθώς και ότι το έργο για τον δρόμο Κάτω Μύλου – Αγρού, που είχε απορριφθεί λόγω κόστους παλαιότερα, δόθηκε οδηγία για να επανεξεταστεί. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Δημήτρης Δημητρίου, σημείωσε ότι έχουν προωθηθεί σημαντικά έργα για το οδικό δίκτυο στην ύπαιθρο, επισημαίνοντας τη σημασία του οδικού δικτύου στις προσπάθειες αναζωογόνησης των ορεινών περιοχών. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Αντρέας Καυκαλιάς, σημείωσε σε παρέμβασή του ότι είναι σημαντικό οι αποφάσεις για έργα να κατατίθενται γραπτώς και να είναι δεσμευτικές και για τις επόμενες κυβερνήσεις. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, αναφέροντας ότι χρησιμοποίησε πρόσφατα τον δρόμο αυτό, έκανε λόγο για «δρόμο καρμανιόλα», επιβεβαιώνοντας την επικινδυνότητά του. 

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων, Σταύρος Παπαδούρης, επεσήμανε ότι η βελτίωση του οδικού δικτύου είναι απαραίτητη για την αποτελεσματικότητα της όποιας προσπάθειας ανάπτυξης στα ορεινά. 

Προβλήματα στα σημεία μικροσυγκρούσεων μηχανοκίνητων οχημάτων  

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκαν τα προβλήματα που παρουσιάζονται στα σημεία μικροσυγκρούσεων μηχανοκίνητων οχημάτων λόγω της καθυστέρησης στην άφιξη των ασφαλιστικών εταιρειών και της διαδικασίας που ακολουθείται για την καταγραφή των περιστατικών. 

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου: 

Ο περί Άδειας Οδήγησης (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022     

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η κάλυψη του νομικού κενού ως προς τις ποινικές ευθύνες του εργοδότη όταν ο εργοδοτούμενός του, οδηγεί μηχανοκίνητο όχημα χωρίς κανονική άδεια οδήγησης και η ρύθμιση της διάρκειας ισχύος της μαθητικής άδειας, μετά την οποία ο οδηγός, αν δεν λάβει κανονική άδεια οδήγησης, θα πρέπει να υποβληθεί ξανά στη διαδικασία εξέτασης και έκδοσης της μαθητικής του άδειας.     

Επιπρόσθετα, ρυθμίζεται η οδήγηση στο οδικό δίκτυο από ένα μαθητευόμενο οδηγό, με τρόπο ώστε οι εκπαιδευόμενοι, όλων των κατηγοριών μοτοποδηλάτου και μοτοσικλέτας να μπορούν να εκπαιδεύονται στο οδικό δίκτυο, νοουμένου ότι συνοδεύονται και βρίσκονται υπό την άμεση επιτήρηση αδειούχου εκπαιδευτή οδηγών.   

Τέλος, ρυθμίζεται ότι, τόσο οι εκπαιδευόμενοι οδηγοί, όσο και οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλέτας κατά τη διάρκεια εργασίας τους, ως οι πιο επιρρεπείς σε τροχαίες συγκρούσεις, πρέπει, πέραν του προστατευτικού κράνους, να φέρουν την κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία που ένας μοτοσικλετιστής πρέπει να φέρει.  

Σημειώνεται ότι στον βασικό υποχρεωτικό εξοπλισμό θα περιλαμβάνεται το κράνος, φωσφορούχο γιλέκο, μακρύ παντελόνι, μπότες, γάντια και αερόσακος, ενώ το κόστος αγοράς και παροχής του εν λόγω εξοπλισμού θα βαραίνει τον εργοδότη.    

Η Επιτροπή αποφάσισε όπως αποστείλει σειρά ερωτημάτων προς το αρμόδιο Υπουργείο αναφορικά με διευκρινήσεις σε επιμέρους διατάξεις του υπό εξέταση νομοσχεδίου.  

Ο περί Επιστημονικού και Τεχνικού Επιμελητηρίου Κύπρου (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί Επιστημονικού και Τεχνικού Επιμελητηρίου Νόμου ώστε η Μηχανική Περιβάλλοντος να περιληφθεί ως ξεχωριστός κλάδος της μηχανικής επιστήμης.   

Ο περί Επιστημονικού και Τεχνικού Επιμελητηρίου Κύπρου (Τροποποιητικός) (Αρ. 4) Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Επιστημονικού Τεχνικού Επιμελητηρίου Κύπρου, ώστε να διασαφηνιστεί ότι ο Διευθυντής του Επιστημονικού Τεχνικού Επιμελητηρίου Κύπρου (ΕΤΕΚ) δεν εμπίπτει στον ορισμό του όρου «Γενικός Διευθυντής» με την έννοια που αποδίδεται στον όρο αυτό στις διατάξεις του περί Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (Διορισμός Γενικών Διευθυντών) Νόμου. 

Οι περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικοί) (Αρ. 4) Κανονισμοί του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η εναρμόνιση με την Οδηγία (ΕΕ) 2021/1716 της Επιτροπής, της 29ης Ιουνίου 2021, για την τροποποίηση της Οδηγίας 2014/47/ΕΕ, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, που αφορά τροποποιήσεις στον χαρακτηρισμό των κατηγοριών οχημάτων λόγω τροποποιήσεων της νομοθεσίας για την έγκριση τύπου και η κατ’ εξουσιοδότηση Οδηγία (ΕΕ) 2021/1717 της Επιτροπής, της 9ης Ιουλίου 2021, για την τροποποίηση της Οδηγίας 2014/45/ΕΕ, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, αφορά την επικαιροποίηση ορισμένων κωδικών κατηγορίας οχημάτων και την προσθήκη του συστήματος eCall στον κατάλογο των σημείων ελέγχου, στις μεθόδους και στην αξιολόγηση των αστοχιών στα παραρτήματα Ι και ΙΙΙ της εν λόγω Οδηγίας. 

Ο περί Οδικής Ασφάλειας (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2022  

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η καλλιέργεια οδικής συνείδησης, με την επιβολή υποχρέωσης σε επιχειρήσεις ή/και άλλους φορείς και πρόσωπα που εμπορεύονται προϊόντα τα οποία σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την οδική ασφάλεια, να προωθούν κατάλληλα μηνύματα οδικής ασφάλειας.   

Ειδικότερα, το προτεινόμενο νομοσχέδιο παρέχει τη δυνατότητα έκδοσης Διατάγματος από τον Υπουργό, στο οποίο θα καθορίζονται απαιτήσεις για σκοπούς βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, με τη συμπερίληψη επικοινωνιακών μηνυμάτων, σε διαφημίσεις προώθησης αγοράς, ή χρήσης οχημάτων, ή διαφημίσεις που αφορούν στην κατανάλωση αλκοόλ, ή να καθορίσει άλλους τρόπους ένταξης επικοινωνιακών μηνυμάτων σε διαφημίσεις προώθησης για την αγορά ή χρήση τέτοιων οχημάτων ή διαφημίσεις που αφορούν στην κατανάλωση αλκοόλ.  

Την υποχρέωση για συμπερίληψη των μηνυμάτων θα την έχει, με βάση το προτεινόμενο Νομοσχέδιο, το πρόσωπο εκ μέρους του οποίου γίνεται η προώθηση του προϊόντος. 

Ο περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων (Τροποποιητικός) (Αρ. 4) Νόμος του 2022  

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι παροχή της δυνατότητας εξώδικης ρύθμισης του αδικήματος της μη χρήσης φωσφοριζόντων διακριτικών κατά τη χρήση Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας. 

Ο περί Επιστημονικού Τεχνικού Επιμελητηρίου Κύπρου (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2022  

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η προσθήκη πρόνοιας στο βασικό νόμο σύμφωνα με την οποία η εγκυρότητα των αποφάσεων της Διοικούσας Επιτροπής του Επαγγελματικού Τεχνικού Επιμελητηρίου Κύπρου δεν επηρεάζεται από τη χηρεία θέσης μέλους της. 

NomoplatformΚΥΠΕ-ΓΤΒ     

Δείτε Περισσότερα

Οικονομικών

Προαγωγές δημοσίου με δύο τρόπους, προβληματισμοί για αποσπάσεις και έγκριση 35 οχημάτων αξιωματούχων

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών και Προϋπολογισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 22/04/2024, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:  Ο περί Αξιολόγησης Υποψηφίων για Προαγωγή, Διατμηματική Προαγωγή και Πρώτο Διορισμό και Προαγωγή στη Δημόσια Υπηρεσία (Τροποποιητικός) Νόμος του 2024  Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Αξιολόγησης Υποψηφίων

Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Κακοποίηση μαθητών, αναστολή δικαστικών εξόδων για Astrasol και ψήφισμα για καθαρό περιβάλλον

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Ίσων Ευκαιριών μεταξύ Ανδρών και Γυναικών, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 22/04/2024, συζήτησε θέματα που αφορούν το δικαίωμα των παιδιών στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και το ανθρώπινο δικαίωμα διαβίωσης σε υγιές περιβάλλον. Οι μαθητές έσπασαν τη σιωπή τους για κακοποίηση, παρούσα η ίδια σε εξομολόγηση μαθήτριας, είπε η ΥΠΑΝ