Επιτροπή Μεταφορών: Επαναφορά αμφίδρομης κατεύθυνσης Μακαρίου ζητούν επιχειρηματίες και κάτοικοι

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 10/11/2022, συζήτησε τα ακόλουθα θέματα: 

Μονοδρόμηση λεωφόρου Μακαρίου στη Λευκωσία 

Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η μονοδρόμηση της λεωφόρου Μακαρίου στη Λευκωσία 

Σε δηλώσεις της μετά τη συνεδρίαση, η Μαριλένα Ιερομονάχου, εκπρόσωπος των επιχειρηματιών, ιδιοκτητών, κατοίκων και επισκεπτών του νοτίου τμήματος της Λεωφόρου Μακαρίου, από το ξενοδοχείο Landmark, μέχρι και τον Αστυνομικό Σταθμό Λυκαβηττού, απαρίθμησε σειρά προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στην περιοχή, ενώ σημείωσε ότι η μονοδρόμηση είναι «αδιέξοδη», ότι «δεν εξυπηρετεί κανένα», και ότι η διαδρομή που ακολουθούν όσοι θέλουν να φτάσουν στο τμήμα αυτό της Μακαρίου τώρα πια «είναι σαν λαβύρινθος». 

Τόνισε ότι η μονοδρόμηση «σκοτώνει την εμπορικότητα του δρόμου» και οδηγεί, όσους θέλουν να αποφύγουν τα εμπόδια της περιοχής αυτής, στα μεγάλα εμπορικά κέντρα εκτός πόλης. Ως συνέπεια, όπως είπε, απαντώντας σε ερώτηση, κάποιες επιχειρήσεις επιλέγουν να μετακινηθούν και μικρότερα καταστήματα κλείνουν. Ανέφερε, δε, ότι η τροχαία κίνηση έχει διοχετευθεί πλέον σε παρόδους της Λεωφόρου Μακαρίου, πράγμα που γεννά κινδύνους για παιδιά και ηλικιωμένους, ιδίως στην ώρα αιχμής, όταν σχολάνε οι μαθητές των σχολείων που βρίσκονται εκεί. Ως μία ακόμα συνέπεια ανέφερε την αύξηση της τροχαίας κίνησης στην Λεωφόρο Καλλιπόλεως, η οποία συνιστά πλέον τον δρόμο εξόδου από την πόλη. 

«Ο Υπουργός Μεταφορών λέει ότι πρέπει να γίνουμε μία εξελιγμένη πρωτεύουσα, όπως άλλες ευρωπαϊκές, εκεί όμως υπάρχουν άλλες πραγματικότητες, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις δημόσιων μεταφορών, τακτά δρομολόγια λεωφορείων με πολλές διακλαδώσεις, που δίνουν επιλογές για πιο οικονομική και βιώσιμη μεταφορά», είπε η κ. Ιερομονάχου, τονίζοντας ότι σε τέτοιες πόλεις δε χρειάζεται να δυσκολέψουν τους οδηγούς ιδιωτικών αυτοκινήτων, ώστε να τους ωθήσουν σε μέσα μαζικής μεταφοράς. 

«Ζητούμε, έστω και προσωρινά, την επαναφορά της αμφιδρόμησης του τμήματος αυτού του ενός χιλιομέτρου, μέχρι να υλοποιηθούν οι προϋποθέσεις που οι ίδιοι οι συγκοινωνιολόγοι του Δήμου και του κράτους έχουν θέσει στις μελέτες τους, ώστε να μπορεί να δουλέψει η πόλη», κατέληξε η κ. Ιερομονάχου, σημειώνοντας ότι στον ίδιο αυτό δρόμο λειτουργούν σημαντικές δημόσιες υπηρεσίες, όπως η Υπηρεσία Μετανάστευσης, το ΚΕΠ και το Υπουργείο Εμπορίου, όπου οι πολίτες πρέπει να έχουν πρόσβαση. 

Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής, η εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών ανέφερε ότι δεν μπορούν να γίνουν αλλαγές στον τμήμα του δρόμου αυτού, καθώς η υλοποίηση του έργου εμπίπτει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Σημείωσε, δε, ότι καταγράφηκε 20% αύξηση της κυκλοφορίας στον δρόμο αυτό, γρηγορότερη ροή της κίνησης, καθώς και αύξηση στη συχνότητα της διέλευσης λεωφορείων. 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Χάρης Γεωργιάδης, με εισήγηση του οποίου τέθηκε προς συζήτηση το θέμα στην Επιτροπή, σημείωσε κατά τη συνεδρίαση ότι, λόγω του κυκλοφοριακού προβλήματος που επηρεάζει τον εν λόγω δρόμο, αλλά και κοντινές παρόδους, παρατηρούνται συχνότερα και μικρές τροχαίες συγκρούσεις στην περιοχή. 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Γιαννάκης Γαβριήλ ανέφερε ότι «ως ΑΚΕΛ αντιλαμβανόμαστε τον επηρεασμό του κύκλου εργασιών, ως εκ τούτου υπάρχει άμεση ανάγκη επαναξιολόγησης και επαναρύθμισης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων». Έκανε λόγο για «πρόχειρες πρακτικές που εφάρμοσε η Κυβέρνηση Νίκου Αναστασιάδη-Αβέρωφ-Χριστοδουλίδη», λέγοντας ότι όχι μόνο δεν επίλυσε το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά το επιδείνωσε σε όλη την Λευκωσία «και κυρίως περιμετρικά της Λεωφόρου Μακαρίου». Αναμένουμε άμεσα λύσεις επί του θέματος, έχοντας πάντοτε στο επίκεντρο την πράσινη ανάπτυξη και τη βιώσιμη κινητικότητα, είπε, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση. 

Εκ μέρους του ΕΛΑΜ, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση για το εν λόγω θέμα, ο Γεάδης Γεάδη ανέφερε ότι στηρίζει το αίτημα για επιστροφή στο προηγούμενο καθεστώς κυκλοφορίας στον συγκεκριμένο δρόμο, λόγω του κυκλοφοριακού χάους και της συμφόρησης που έχει προκαλέσει η νέα ρύθμιση, όπως είπε.

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ: 

Stockwatch: Σε πρότυπα Σανζ Ελιζέ και Oxford Street η Μακαρίου 

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου: 

Ο περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2021 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως Νόμου, έτσι ώστε να θεσπιστεί διαδικασία σε περίπτωση που όχημα έχει υποστεί μετατροπές και προκαλεί οχληρία και ηχορύπανση να ακινητοποιείται και να μεταφέρεται σε χώρο όπου θα διευθετείται η επαναφορά του στην κατάσταση που ευρισκόταν πριν από τη μετατροπή. 

Η συζήτηση θα συνεχιστεί με το στάδιο της τοποθέτησης και λήψης τελικής απόφασης σε μεταγενέστερη συνεδρία της Επιτροπής. 

Οι περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικοί) (Αρ. 4) Κανονισμοί του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η εναρμόνιση με την Οδηγία (ΕΕ) 2021/1716 της Επιτροπής, της 29ης Ιουνίου 2021, για την τροποποίηση της Οδηγίας 2014/47/ΕΕ, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, που αφορά τροποποιήσεις στον χαρακτηρισμό των κατηγοριών οχημάτων λόγω τροποποιήσεων της νομοθεσίας για την έγκριση τύπου και η κατ’ εξουσιοδότηση Οδηγία (ΕΕ) 2021/1717 της Επιτροπής, της 9ης Ιουλίου 2021, για την τροποποίηση της Οδηγίας 2014/45/ΕΕ, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, αφορά την επικαιροποίηση ορισμένων κωδικών κατηγορίας οχημάτων και την προσθήκη του συστήματος eCall στον κατάλογο των σημείων ελέγχου, στις μεθόδους και στην αξιολόγηση των αστοχιών στα παραρτήματα Ι και ΙΙΙ της εν λόγω Οδηγίας. 

Η συζήτηση θα συνεχιστεί με το στάδιο της τοποθέτησης και λήψης τελικής απόφασης σε μεταγενέστερη συνεδρία της Επιτροπής. 

Ο περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2022  

Οι περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικοί) (Αρ. 2) Κανονισμοί του 2022  

Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω σχέδια νόμου σκοπός των οποίων είναι να επιτραπεί η εγκατάσταση και χρήση συγκεντρωτικού προβολέα σε φορτηγά οχήματα, για πιο ασφαλή πρόσβαση σε δύσβατες περιοχές και εργοτάξια, που δεν έχουν επαρκή φωτισμό, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα, την ασφάλεια των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου, νοουμένου ότι, κατά τις υπόλοιπες μετακινήσεις του φορτηγού στο οδικό δίκτυο, οι προβολείς είναι εκτός χρήσης.  

Επιπρόσθετα, γίνεται τροποποίηση του αδικήματος με αύξοντα αριθμό 52, του Πίνακα ΙΙ, του Παραρτήματος των περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων Νόμων του 1997 έως 2021, ούτως ώστε η χρήση συγκεντρωτικού προβολέα από φορτηγό στο οδικό δίκτυο να επιφέρει πρόστιμο 150 ευρώ. 

Τα σχέδια νόμου αναμένεται να τεθούν σύντομα ενώπιον της Ολομέλειας προς ψήφιση.  

NomoplatformΚΥΠΕ-ΓΤΒ     

Δείτε Περισσότερα

Αποφάσεις Ολομέλειας

Πόθεν έσχες, προϋπ. €351.3 εκ., προαγωγές δημοσίου, Ταμείο Αλληλεγγύης και επίδομα τέκνου

Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 11/07/2024, υπερψήφισε τις προτάσεις νόμου για το πόθεν έσχες, τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό ύψους €351.3 εκ., τη μείωση της βαρύτητας του κριτηρίου της ετήσιας υπηρεσιακής έκθεσης για προαγωγές στη δημόσια υπηρεσία, τις προτάσεις νόμου για ρυθμίσεις στο Ταμείο Αλληλεγγύης για τους κουρεμένους και την αύξηση του

Εσωτερικών

Αντιδράσεις στη Βουλή από Προέδρους ΕΟΑ για διάταγμα ΥΠΕΣ για πολεοδομικές άδειες

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εσωτερικών, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 11/07/2024, συζήτησε το ακόλουθο θέμα: Εκχώρηση πολεοδομικών εξουσιών και αρμοδιοτήτων στους ΕΟΑ Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η εκχώρηση πολεοδομικών εξουσιών και αρμοδιοτήτων του Υπουργού Εσωτερικών στους Επαρχιακούς Οργανισμούς Αυτοδιοίκησης δυνάμει διατάγματος. Αντιδράσεις στη Βουλή από Προέδρους ΕΟΑ για διάταγμα