Επιτροπή Μεταφορών: Αερόσακος σε ντελιβεράδες, εξώδικα αυτοκινήτων ενοικιάσεως και ναυτιλιακές εταιρείες

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά η διάρκεια της συνεδρίας στις 08/09/2022, εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου 

Ο περί Άδειας Οδήγησης (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η κάλυψη του νομικού κενού ως προς τις ποινικές ευθύνες του εργοδότη όταν ο εργοδοτούμενός του, οδηγεί μηχανοκίνητο όχημα χωρίς κανονική άδεια οδήγησης και η ρύθμιση της διάρκειας ισχύος της μαθητικής άδειας, μετά την οποία ο οδηγός, αν δεν λάβει κανονική άδεια οδήγησης, θα πρέπει να υποβληθεί ξανά στη διαδικασία εξέτασης και έκδοσης της μαθητικής του άδειας. 

Επιπρόσθετα, ρυθμίζεται η οδήγηση στο οδικό δίκτυο από ένα μαθητευόμενο οδηγό, με τρόπο ώστε οι εκπαιδευόμενοι, όλων των κατηγοριών μοτοποδηλάτου και μοτοσικλέτας να μπορούν να εκπαιδεύονται στο οδικό δίκτυο, νοουμένου ότι συνοδεύονται και βρίσκονται υπό την άμεση επιτήρηση αδειούχου εκπαιδευτή οδηγών. 

Τέλος, ρυθμίζεται ότι, τόσο οι εκπαιδευόμενοι οδηγοί, όσο και οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλέτας κατά τη διάρκεια εργασίας τους, ως οι πιο επιρρεπείς σε τροχαίες συγκρούσεις, πρέπει, πέραν του προστατευτικού κράνους, να φέρουν την κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία που ένας μοτοσικλετιστής πρέπει να φέρει. 

Ο Υπουργός Μεταφορών Γιάννης Καρούσος ανέφερε πως «το Υπουργείο Μεταφορών επιμένει ότι ο αερόσακος μοτοσικλετιστή είναι απαραίτητος για την προστασία των επαγγελματιών, καθώς έχει βάρος μόνο ενός κιλού και προστατεύει αποτελεσματικά σε περίπτωση σύγκρουσης. Μία συμβιβαστική πρόταση που κατατέθηκε στη Βουλή κατά την προηγούμενη συζήτηση δεν θα ισχύσει. Εύχομαι και ελπίζω η Επιτροπή Μεταφορών να συμφωνήσει να συμπεριλάβουμε τον αερόσακο μοτοσικλετιστή στην τελική πρόταση που θα οδηγηθεί προς ψήφιση στη Βουλή. Είναι σημαντικό για την οδική ασφάλεια να μη χάσουμε άλλες ανθρώπινες ζωές», υπογράμμισε. 

Επιπλέον, είπε πως στις προταθείσες τροποποιήσεις περιλαμβάνεται περιορισμός στη μαθητική άδεια, καθώς επί του παρόντος υπάρχει η δυνατότητα οδήγησης στο οδικό δίκτυο μοτοσυκλέτας ως 125 κ.ε. χωρίς κανονική άδεια. Πλέον οδηγοί με τη μαθητική άδεια θα δικαιούται να κινούνται στο οδικό δίκτυο με συνοδεία μέχρις ότου παρακολουθήσουν τα απαραίτητα μαθήματα και παρακαθίσουν στην εξέταση για την κανονική άδεια. 

Ακόμη, ο κ. Καρούσος είπε πως ετοιμάζεται πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας για τη συμπερίληψη του μαθήματος της οδικής ασφάλειας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. 

«Λαμβάνουμε αρκετά μέτρα, θέλουμε τη βοήθεια της Βουλής ώστε να εγκριθούν οι τροποποιήσεις που έχουμε υποβάλει γιατί είναι σημαντικό να έχουμε το νομικό υπόβαθρο για να μπορούμε να ενισχύσουμε περαιτέρω την οδική ασφάλεια», σχολίασε. 

Σε ερώτηση σχετικά με το κόστος των αερόσακων μοτοσυκλέτας, ο κ. Καρούσος είπε πως, σύμφωνα με εισήγηση της Ζέτας Αιμιλιανίδου, στην πρόταση που κατατέθηκε στη Βουλή το κόστος επωμίζεται ο εργοδότης και όχι ο εργαζόμενος, το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 250 μέχρι και άνω των 1000 ευρώ, αναλόγως του τύπου. Υπάρχουν επίσης προγράμματα επιχορήγησης ύψους €1,5 εκατ. ανά έτος για τον απλό μοτοσικλετιστή που δεν είναι υποχρεωτικά, η πρόθεση όμως είναι να γίνουν υποχρεωτικά για τους επαγγελματίες χρήστες μοτοσυκλέτας, συμπλήρωσε. 

Εκπρόσωποι του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μοτοσικλετιστών Κύπρου, της Κυπριακής Ομοσπονδίας Μοτοσικλέτας και εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες διανομής εξέφρασαν τη διαφωνία τους σχετικά με την πρόθεση του υπουργείο για υποχρεωτική συμπερίληψη των αερόσακων στην εν λόγω νομοθεσία, ενώ ανέφεραν ότι σε προηγούμενες συναντήσεις είχαν λάβει διαβεβαιώσεις ότι θα εξεταζόταν το ενδεχόμενο η χρήση του αερόσακου να ήταν προαιρετική και όχι υποχρεωτική. 

Η Επιτροπή αποφάσισε να συνεχίσει την εξέταση του εν λόγω νομοσχεδίου σε επόμενη συνεδρία.  

Συναφείς δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ: 

Stockwatch: Υποχρεωτικός ο αερόσακος για τους ντελιβεράδες 

Ο περί της Εκμίσθωσης Οχημάτων Χωρίς Οδηγό (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 

Ο περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2021 

Η Επιτροπή εξέτασε τα πιο πάνω νομοσχέδια τα οποία προνοούν την δέσμευση ότι ο μισθωτής του εκμισθούμενου οχήματος θα εφαρμόζει κατά την οδήγηση και κυκλοφορία του οχήματος όλες τις σχετικές νομοθεσίες της Κυπριακής Δημοκρατίας, την υποχρέωση του μισθωτή του οχήματος να καταβάλλει οποιαδήποτε ποσά προκύψουν από πρόστιμα ή/και χρεώσεις που θα εκδίδονται κατά την περίοδο της εκμίσθωσης από την οδήγηση και κυκλοφορία του οχήματος και τον τρόπο είσπραξης των προστίμων ή/και χρεώσεων από τον εκμισθωτή που έχουν επιβληθεί σε μισθωτή οχήματος ο οποίος έχει εκμισθώσει όχημα από τον συγκεκριμένο εκμισθωτή σε περίπτωση που ο μισθωτής δεν τα έχει καταβάλει. 

O Πρόεδρος της Επιτροπής Μαρίνος Μουσιούττας υπενθύμισε ότι είχε παραμείνει σε εκκρεμότητα η δημιουργία πλατφόρμας μέσω της οποίας θα μπορούσαν να καταγράφονται και εξώδικα αδικήματα που αφορούν αυτοκίνητα ενοικίασης. 

«Φαίνεται ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο, το νομοσχέδιο έχει ετοιμαστεί και αναμένεται εντός ενός μηνός από σήμερα να το έχουμε ενώπιόν μας ούτως ώστε να μπορέσει αυτή η γάγγραινα που υπάρχει, να γίνονται παραβάσεις και κάποιοι να την πληρώνουν και κάποιοι να τη γλιτώνουν, να εξαλειφθεί ή τουλάχιστον να μειωθεί. Με το νομοσχέδιο αυτό όλοι θα ανευρίσκονται και θα πρέπει να πληρώσουν για το όποιο αδίκημα έχουν κάνει όσον αφορά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας», τόνισε. 

Ο περί Ναυτιλιακής Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης (Ν.Ε.Π.Ε.) Νόμος του 2022 

Η Επιτροπή εξέτασε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η απλούστευση των διαδικασιών και του καθεστώτος λειτουργίας των κυπριακών ναυτιλιακών εταιρειών που είναι ιδιοκτήτες κυπριακών πλοίων. Προς τούτο δημιουργείται η Ναυτιλιακή Εταιρεία Περιορισμένη Ευθύνης (Ν.Ε.Π.Ε.) με μοναδικό σκοπό την ιδιοκτησία και εκμετάλλευση κυπριακών πλοίων. 

Σύμφωνα με τον κ. Μουσιούττα οι όποιες νομικές δυσκολίες ξεπεράστηκαν, ενώ διαπίστωσε μια πρωτόγνωρη ομογνωμία και ομοθυμία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων και αναμένεται η κατ’ άρθρον συζήτηση του νομοσχεδίου από την ερχόμενη Πέμπτη με σκοπό να καταλήξει στον ολομέλεια για ψήφιση αρχές του Οκτωβρίου ει δυνατόν, με την ευκαιρία ναυτιλιακής έκθεσης που θα διεξαχθεί στη Λεμεσό. 

Στην εν λόγω συζήτηση συμμετείχε και ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Δημητριάδης, ο οποίος δήλωσε πως το υπό συζήτηση νομοσχέδιο είναι πολύ σημαντικό για την κυπριακή ναυτιλία, αποτελεί μία από τις δράσεις του εθνικού στρατηγικού οράματος και αναμένεται με την ψήφισή του να δημιουργηθούν οι συνθήκες μονοθυριδικής εξυπηρέτησης στο Υφυπουργείο, αναβαθμίζοντας το ναυτιλιακό προϊόν της Κύπρου και συνδράμοντας στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τομέα. 

«Με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαπίστωσα το γεγονός ότι όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα αντιλαμβάνονται τη σημασία αυτής της πρωτοβουλίας και ευελπιστώ να έχουμε την ευκαιρία να υιοθετηθεί το συντομότερο δυνατό ούτως ώστε η Κύπρος να εντάξει στο οπλοστάσιο των πλεονεκτημάτων της εθνικής ναυτιλίας έναν σημαντικό πυλώνα που θα απλουστεύσει τις διαδικασίες για να προσελκύσουμε περισσότερες εταιρείες και πλοία στην Κύπρο, ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη εποχή που όλοι οι τομείς της οικονομίας δέχονται πιέσεις μέσα από τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας, αλλά και άλλες ανταγωνιστικές πιέσεις που πάντα αντιμετωπίζει η κυπριακή ναυτιλία», δήλωσε σχετικά. 

Η Βουλεύτρια του ΔΗΣΥ Φωτεινή Τσιρίδου είπε πως η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι μέρος της μακροχρόνιας εθνικής στρατηγικής για την κυπριακή ναυτιλία Sea Change 2030, ενώ τη χαρακτήρισε ως μια ρηξικέλευθη κίνηση για τα δεδομένα της Κύπρου, η οποία αναμένεται να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα της κυπριακής σημαίας στη διεθνή ναυτιλία, καθώς και την απλούστευση των διαδικασιών. 

«Από τα δεδομένα που παρουσίασε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, το 67% των εταιρειών με εγγεγραμμένα πλοία στην Κύπρο δεν είναι κυπριακές, χρειάζεται να δώσουμε πολύ περισσότερα κίνητρα και με αυτόν τον τρόπο νομίζω ότι θα το καταφέρουμε. Ως ΔΗΣΥ εκφράζουμε την ικανοποίησή μας για τη θετικότατη στάση όλων των πολιτικών δυνάμεων και στόχος είναι να τεθεί προς ψήφιση πριν την έναρξη του Maritime Cyprus τον Οκτώβριο ώστε να δοθεί στη διεθνή κοινότητα της ναυτιλίας η αναγκαία ενημέρωση για αυτόν τον εκσυγχρονισμό», συμπλήρωσε. 

NomoplatformΚΥΠΕ-ΓΤΒ  

Δείτε Περισσότερα

Μεταφορών

Στον αέρα η ανάπτυξη λιμανιού-μαρίνας Λάρνακας, «το έργο θα γίνει» διαμηνύει ο Βαφεάδης

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 24/04/2024, συζήτησε τα ακόλουθα θέματα: Υλοποίησης ενιαίου σχεδιασμού ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η πορείας υλοποίησης του ενιαίου σχεδιασμού ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας μετά την υπογραφή των συμβολαίων.

Θεσμών

Με capital statement και Έφορο Φορολογίας οι δηλώσεις πόθεν έσχες, 6+1 προτάσεις νόμου για πολλαπλές συντάξεις

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 24/04/2024, εξέτασε τις ακόλουθες προτάσεις νόμου: Ο περί του Προέδρου, των Υπουργών και των Βουλευτών της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και Έλεγχος Περιουσίας) (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 Ο περί Ορισμένων Δημόσια Εκτεθειμένων Προσώπων και Ορισμένων Αξιωματούχων της Κυπριακής Δημοκρατίας (Δήλωση και