Διάκριση τα υψηλά ασφάλιστρα για οδηγούς άνω των 70

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Ίσων Ευκαιριών μεταξύ Ανδρών και Γυναικών, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 28/04/2025, εξέτασε την ακόλουθη πρόταση νόμου: 

Η Επιτροπή εξέτασε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η διασφάλιση της ίσης μεταχείρισης ατόμων ηλικίας άνω των εβδομήντα (70) ετών κατά τη σύναψη συμβολαίου ασφάλισης οχήματος.  

Διάκριση τα υψηλά ασφάλιστρα για οδηγούς άνω των 70  

Διάκριση, χαρακτήρισαν μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τα υψηλά ασφάλιστρα για οδηγούς άνω των 70 ετών, σημειώνοντας ότι δεν δίνονται στοιχεία, που να δικαιολογούν αυτή την αντιμετώπιση.   

Η Επιτροπή ξεκίνησε συζήτηση πρότασης νόμου της ανεξάρτητης βουλευτή Αλεξάνδρας Ατταλίδου, για τροποποίηση του περί Ασφαλιστικών και Αντασφαλιστικών Εργασιών και Άλλων Συναφών Θεμάτων Νόμου, ώστε να διασφαλιστεί η ίση μεταχείριση ατόμων ηλικίας άνω των 70 ετών κατά τη σύναψη συμβολαίου ασφάλισης οχήματος.   

Σε δηλώσεις της μετά τη συζήτηση, η κ. Ατταλίδου, είπε ότι καταγγελίες των πολιτών, που εξετάστηκαν από την Επίτροπο Διοικήσεως, κατέδειξαν αυξήσεις ασφαλίστρων έως και 220% χωρίς τεκμηριωμένα κριτήρια οδηγικής συμπεριφοράς. 

  Είπε ότι η πρόταση στοχεύει στο «να βάλει τέλος στις πρακτικές, που υποβάλλουν άτομα άνω των 70 ετών σε υπέρογκα ασφάλιστρα ή ακόμα και σε άρνηση ασφάλισης». Σημείωσε ότι με βάση τα στατιστικά στοιχεία από την Αστυνομία της Κύπρου, «δεν δικαιολογείται η οριζόντια αύξηση των ασφαλίστρων στα άτομα άνω των 70, αφού αυτή η ηλικιακή ομάδα εμπλέκεται στα λιγότερα δυστυχήματα».  

Η πρόταση, ανέφερε ακόμη, «στοχεύει να υποχρεώσει τις ασφαλιστικές εταιρείες να εξετάζουν την ανανέωση του κάθε συμβολαίου ή τη δημιουργία του κάθε ασφαλιστικού συμβολαίου με βάση το ιστορικό οδήγησης του κάθε οδηγού». «Είναι αδιανόητη η οριζόντια αντιμετώπιση, η οποία πραγματικά αποτελεί διάκριση με βάση το Σύνταγμα της Κύπρου, με βάση το ευρωπαϊκό κεκτημένο, αλλά και με βάση τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ)», πρόσθεσε.   

Η κ. Ατταλίδου σημείωσε ότι σε πάρα πολλές άλλες χώρες «αμείβονται οι οδηγοί της τρίτης ηλικίας, οι οποίοι, με βάση έρευνα είναι οι πιο προσεκτικοί, δεν οδηγούν σε κάποιες καιρικές συνθήκες, δεν οδηγούν βράδυ, χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο με μεγάλη προσοχή και αμείβονται με χαμηλότερα ασφάλιστρα, ενώ στην Κύπρο τιμωρούνται, με αποτέλεσμα να χάνουν την αυτονομία και την ανεξαρτησία τους, με αποτέλεσμα να υποχρεούνται σε μια ζωή στο περιθώριο και ενώ και η Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και το ίδιο το κράτος μας και η Κυβέρνηση έχουν βάλει ως προτεραιότητά τους την κοινωνική συμμετοχή των ατόμων της τρίτης ηλικίας».     

Σύμφωνα με την κ. Ατταλίδου, κατά τη συζήτηση διαφάνηκε ότι «κάποιοι περιμένουν από τα άτομα της τρίτης ηλικίας να πληρώνουν για να καλύπτονται ίσως τα ασφάλιστρα άλλων ηλικιών, οι οποίες πραγματικά εμπλέκονται στα πιο πολλά δυστυχήματα». Το δεύτερο που διαφάνηκε, πρόσθεσε, είναι ότι με βάση τα στοιχεία της Αστυνομίας η τρίτη ηλικία έχει τα λιγότερα δυστυχήματα.   

«Εκείνο που είδαμε είναι ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν έχουν στοιχεία και πάρα πολλοί δεν είχαν στοιχεία που να δικαιολογούν αυτή την αντιμετώπιση», σημείωσε.   

Η κ. Ατταλίδου εξέφρασε την απογοήτευσή της και από τη στάση της Επιτροπής Ανταγωνισμού αλλά και από τον Έφορο Ασφαλιστικών Εταιρειών «γιατί εμείς θέλουμε τα εποπτικά όργανα αυτού του τόπου να υπηρετούν τα συμφέροντα των πολιτών, των καταναλωτών και ιδιαίτερα των ευάλωτων πολιτών, που είναι τα άτομα της τρίτης ηλικίας».   

Σημείωσε ότι όλα τα μέλη της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εξέφρασαν τη στήριξή τους στην πρόταση και ότι και το ΑΚΕΛ και το ΔΗΣΥ δήλωσαν ότι θα στηρίξουν την πρόταση.   

Η βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ειρήνη Χαραλαμπίδου, στις δικές της δηλώσεις διαβεβαίωσε ότι ως Πρόεδρος της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων «θα κάνω ό,τι περνά από το χέρι μου η πρόταση νόμου που κατατέθηκε από την κ. Ατταλίδου και αφορά αυτό το θέμα να βρεθεί το συντομότερο ενώπιον της ολομέλειας του κοινοβουλίου».  

«Δεν πρόκειται να σταθούμε σε λεπτομέρειες για τον λόγο ότι θέλουμε πραγματικά να ανοίξουμε αυτή τη συζήτηση την οποία όλοι αποφεύγουν – κανένας δεν έχει ευθύνη και κανένας δεν εποπτεύει επαρκώς – για να μπορούμε να διασφαλίσουμε στους ηλικιωμένους ότι δεν θα τύχουν εκμετάλλευσης», πρόσθεσε.   

Είπε ότι η ηλικία «δεν μπορεί να είναι επιβαρυντικός παράγοντας a priori όταν οι ασφαλιστικές εταιρείες αποφασίζουν το ασφάλιστρο το οποίο θα χρεώσουν». Το κράτος, δήλωσε, επιτρέπει στα άτομα άνω των 70 να οδηγούν με την προσκόμιση ιατρικών πιστοποιητικών και τους υποχρεώνει να ασφαλίζονται και διερωτήθηκε αν δεν θα έπρεπε το κράτος να εποπτεύει πώς λειτουργεί όλος αυτός ο μηχανισμός «για να διασφαλίσει ότι ένας ηλικιωμένος δεν θα θυματοποιηθεί, δεν θα υπερχρεωθεί για να μπορεί να κινεί το αυτοκίνητο του;»  

Διερωτήθηκε επίσης πώς μπορούν οι ηλικιωμένοι να διακινηθούν αν δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητό τους λόγω υψηλών ασφαλίστρων, αφού δεν τους προσφέρονται συγκοινωνίες. «Πότε το κράτος θα αποκτήσει τις πρέπουσες συγκοινωνίες για τον πολίτη του;», διερωτήθηκε.   

Διερωτήθηκε γιατί πρέπει ένας άνθρωπος ο οποίος στη ζωή δεν έκανε ποτέ ένα ατύχημα ή έκανε ένα πολύ μικρό ατύχημα, όταν φτάνει στα 75 να πληρώνει €600, €700, €800 ασφάλιστρο. «Είναι αδιανόητο. Πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η ηλικία αλλά σαν ένας παράγοντας όχι ως ο καθοριστικός παράγοντας. Αυτό είναι διάκριση», είπε η κ. Χαραλαμπίδου.   

Η βουλευτής του ΔΗΣΥ, Ρίτα Σούπερμαν, σημείωσε στις δηλώσεις της ότι η προσπάθεια που γίνεται στο κοινοβούλιο εδώ και καιρό αφορά στην άρση των διακρίσεων εναντίον των ηλικιωμένων άνω των 70, που αναγκάζονται να πληρώνουν υψηλά ασφάλιστρα.   

«Η μεταχείριση των ατόμων αυτών από τις ασφαλιστικές εταιρείες αγγίζει το φάσμα του ηλικιακού ρατσισμού και μέλημά μας είναι η ίση μεταχείριση όλων των πολιτών ανεξαρτήτως ηλικίας», είπε.  

Η πρόταση νόμου της κ. Ατταλίδου, πρόσθεσε, «είναι προς την ορθή κατεύθυνση και θα προσπαθήσουμε να διαμορφωθεί με τρόπο κατά τον οποίο να καθορίζονται οι υποχρεώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών, οι οποίες οφείλουν να προβαίνουν σε εξατομικευμένες αξιολογήσεις κινδύνου με απόλυτη διαφάνεια». 

Κάλεσε επίσης τις αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες «να ευαισθητοποιηθούν σε ένα τόσο σοβαρό θέμα» που συζητείται εδώ και καιρό και να ασκήσουν τον ανάλογο έλεγχο και εποπτεία. 

Συναφείς Δημοσιεύσεις στα ΜΕ: 

Stockwatch: Προς κατάργηση το κριτήριο ηλικίας στα ασφάλιστρα 

Philenews: Ένας στους 27 οδηγούς άνω των 70 καταλήγει στην κοινοπραξία ασφαλιστών – Πώς εκτοξεύονται τα ασφάλιστρα 

Philenews: Τα €250 ασφάλιστρα οχήματος πήγαν στα €800 για τους ηλικιωμένους 

Nomoplatform – ΚΥΠΕ 

Δείτε Περισσότερα

Uncategorized

Ανάγκη εγκατάστασης περισσότερων ATM στην ύπαιθρο

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 20/05/2025, συζήτησε τα ακόλουθα θέματα:  Η αναγκαιότητα ενίσχυσης της πρόσβασης σε ATM στις κοινότητες  Η Επιτροπή

Uncategorized

Λύσεις για φιλοξενία των προσφυγικών αθλητικών σωματείων ζητά η Επ. Προσφύγων

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Προσφύγων, Εγκλωβισμένων, Αγνοουμένων και Παθόντων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 20/05/2025, συζήτησε τα ακόλουθα θέματα:  Η πολιτική χορηγιών σε προσφυγικά σωματεία  Η Επιτροπή συζήτησε το πιο