Λόγω της υποβολής σειράς αιτημάτων από τις Ανεξάρτητες Υπηρεσίες/ Υπουργεία/ Υφυπουργεία/ Τμήματα, αλλά και λόγω των σοβαρών επιπτώσεων που δημιουργούνται από τον πόλεμο στην Ουκρανία στην κυπριακή οικονομία, κρίθηκε αναγκαία η εξασφάλιση πρόσθετων πιστώσεων ύψους €345,1 εκ.. Πιο κάτω, παρατίθενται συνοπτικά οι σημαντικότερες, μεταξύ άλλων, σε ύψος δαπάνες:
• Αυξημένη Γενική Κυβερνητική Εισφορά στο Γενικό Σχέδιο Υγείας – €150 εκ.
• Αυξημένη Γενική Κυβερνητική Εισφορά στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων – €93,5 εκ.
• Επιχορήγηση της αυξημένης τιμής χρέωσης της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας – €30 εκ.
• Αγορά ύδατος για τη λειτουργία αφαλατώσεων – €26,3 εκ.
• Χορηγία στον ΚΟΑΠ, στα πλαίσια των μέτρων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης και των Μέτρων των Άμεσων Πληρωμών – €11,8 εκ.
• Φιλοξενία Ουκρανών Προσφύγων €1Ο εκ. και ανήλικων ασυνόδευτων παιδιών αιτητών ασύλου – €0,8 εκ.
• Κάλυψη αυξημένων λειτουργικών δαπανών Υπηρεσιών/Τμημάτων, λόγω της αύξησης των τιμών των ενεργειακών προϊόντων – €5 εκ.
• Αυξημένη κυβερνητική χορηγία στο Πανεπιστήμιο Κύπρου – €4,7 εκ.
• Μέτρα Στήριξης Γεωργοκτηνοτροφικών Προϊόντων – €4,4 εκ.
• Αγορά Φαρμάκων και Εμβολίων – €3,8 εκ.
• Κάλυψη αυξημένου κόστους για παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στις εγκαταστάσεις του ΤΑΥ και λειτουργίας άντλησης των εγκαταστάσεων των συστημάτων υδατοπρομήθειας- €3,7 εκ.
• Σχέδιο Θεραπείας Κυπρίων στο Εξωτερικό – €3 εκ.
• Λειτουργία Έργων Συμβουλίου Εκμετάλλευσης – €1,5 εκ.
• Αυξημένες Κοινωνικές Παροχές Ατόμων με Αναπηρίες στη βάση σχεδίων – €1,4 εκ.
Όπως φαίνεται πιο πάνω, μεγάλο μέρος των πρόσθετων πιστώσεων προορίζονται να καλύψουν την αύξηση στη Γενική Κυβερνητική Εισφορά στο Γενικό Σχέδιο Υγείας ύψους €150 εκ. και στη Γενική Κυβερνητική Εισφορά στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων €93,5εκ., που αφορούν συναλλαγές εντός της γενικής κυβέρνησης, χωρίς να επιβαρύνουν το δημοσιονομικό ισοζύγιο. Ως εκ τούτου, η δημοσιονομική επίπτωση του συμπληρωματικού προϋπολογισμού περιορίζεται στα €101,5 εκ. ή ποσοστό του ΑΕΠ σε 0,4%.
Πρόσθετα, ένα σημαντικό ποσό προορίζεται για την κάλυψη των υπέρμετρων αυξήσεων που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας (€30 εκ για τους πελάτες της ΑΗΚ, €4,4 εκ. οι γεωργοκτηνοτρόφοι, €5 εκ. διάφορες κυβερνητικές υπηρεσίες, €3,7 εκ. για τις ανάγκες ευρύτερα του ΤΑΥ).
Προέκυψε επίσης ανάγκη για δημιουργία/ κατάργηση/ μετονομασία μικρού αριθμού θέσεων, καθώς και η τροποποίηση του άρθρου 16 του Νόμου του Προϋπολογισμού, το οποίο τροποποιείται για περίληψη:«μέχρι 23 εργοδοτούμενοι ορισμένου χρόνου (12 Εκτελεστικοί Μηχανικοί (Κλ. Α9, Α11 και Α12), 1 Αρχιτέκτονα (Κλ. Α9, Α11 και Α12), 2 Επιμετρητές Ποσοτήτων (Κλ. Α9, Α11 και Α12) και 8 Τεχνικοί (Κλ. Α2, Α5 και Α7(ίί))», για τις οροφές των επιμελητών και εκπαιδευτικών, για κάλυψη των αυξημένων αναγκών της σχολικής χρονιάς 2022-2023, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Για σκοπούς ικανοποίησης των πιο πάνω, και επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμες αποδεκτές εξοικονομήσεις από άλλες Ομάδες/Υποομάδες του ιδίου Κεφαλαίου, αλλά ούτε είναι δυνατή η μεταφορά ισόποσων πιστώσεων από το Κεφάλαιο 18.30 «Μη Προβλεπόμενες Δαπάνες και Αποθεματικό», οι απαιτούμενες πιστώσεις θα πρέπει να εξασφαλιστούν με τη ψήφιση Συμπληρωματικού Προϋπολογισμού.