Αποφάσεις Ολομέλειας: Υπερψήφιση προϋπολογισμού ΑΠΕ, ΡΑΕΚ και Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Η Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 17/11/2022, υπερψήφισε τον προϋπολογισμό του Ταμείου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας ύψους €90.559.339, της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Κύπρου ύψους €4.226.102 και του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσης ύψους €1.154.280.  

Αναλυτικά τα σχέδια νόμου που υπερψηφίστηκαν: 

Ο περί Προϋπολογισμού του Ταμείου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας του 2023 Νόμος του 2022  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τον προϋπολογισμού του Ταμείου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εξοικονόμησης Ενέργειας, τα συνολικά έσοδα του οποίου αναμένεται να ανέλθουν σε €40.503.611 (πλέον εκτιμώμενου αποθεματικού €60.531.194 κατά το τέλος του 2022) και οι συνολικές δαπάνες σε €90.559.339. Ο προϋπολογισμός εγκρίθηκε με 31 ψήφους υπέρ και 2 αποχές,

Σε τοποθέτησή του στην Ολομέλεια ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Πανίκος Λεωνίδου χαιρέτισε την αύξηση του κονδυλίου στον προϋπολογισμό του Ταμείου που αποσκοπεί στην ενίσχυση των Σχεδίων Χορηγιών, για ενθάρρυνση της χρήσης ΑΠΕ από νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Θετική εξέλιξη επίσης, πρόσθεσε, αποτελεί και η διεύρυνση των κριτηρίων που αφορούν τις ευάλωτες ομάδες νοικοκυριών, από οκτώ σε δεκαέξι, με αποτέλεσμα να επωφελούνται επιπρόσθετα ακόμα 30 χιλιάδες νοικοκυριά.

Είπε επίσης ότι τα απροσδόκητα κέρδη που παρουσιάζουν οι προμηθευτές και οι διανομείς ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, καθώς και οι εταιρείες πετρελαιοειδών από την αύξηση των καυσίμων, έχουν δημιουργήσει ένα σημαντικό πλεόνασμα στο Ταμείο. Αυτά, επομένως, τα χρήματα, πρόσθεσε, σ΄ αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία, πρέπει να επιστραφούν στους καταναλωτές υπό τη μορφή χορηγιών, με στόχο τόσο τη μείωση των τιμολογίων της ΑΗΚ, όσο και την εξοικονόμηση ενέργειας. Ζήτησε περαιτέρω αύξηση των Σχεδίων χορηγιών και για συγκεκριμένες περιπτώσεις να αγγίζει το 100% της χορηγία

Ο Πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών Χαράλαμπος Θεοπέμπτου έκανε λόγο για αδιαφάνεια στις διαδικασίες που ακολουθούνται στο εν λόγω Ταμείο, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι αποφάσεις της κοινωνίας και των ειδικών. Πρόσθεσε ότι δεν γίνεται η μέθοδος με την οποία υπολογίζουν το κόστος του ρεύματος που αγοράζουμε από τις ΑΠΕ να είναι μυστική το έτος 2022. Είπε επίσης ότι η προσπάθεια του Κινήματος να έρχονται στο Ταμείο χρήματα από αυτά που εισπράττει από τους ρύπους η Κυβέρνηση δεν επιτεύχθηκε. Μίλησε για ανάγκη ενίσχυσης των επιδοτήσεων για ΑΠΕ και εξοικονόμηση ενέργειας.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Ζαχαρίας Κουλίας έκανε λόγο για ανεκμετάλλευτο ηλιακό δυναμικό της Κύπρου και είπε ότι θα έπρεπε να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά σε κάθε στέγη με επιδότηση από το κράτους για να μην πληρώνει η Κύπρος ρύπους.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα, είπε ότι 750 MW φωτοβολταϊκών περιμένουν εδώ και 4 χρόνια τη νέα χοροθετική πολιτική, ενώ πρόσθεσε ότι δεν εισακούστηκαν όταν ζήτησαν να γίνονται δημοπρασίες για να μειώσουν το κόστος αποφυγής ανά κιλοβατόρα που σήμερα είναι στα 23 σ. Αναφέρθηκε επίσης σε πεπαλαιωμένο σύστημα που δεν σηκώνει άλλες ΑΠΕ. Σημείωσε ακόμαότι από 1η Ιανουαρίου του 2023 το τέλος κατανάλωσης ΑΠΕ στους λογαριασμούς θα μειωθεί από το 0,50 σ. στο 0,12 σ. ανά κιλοβατόρα, κάτι για το οποίο πίεσε η Επιτροπή Ενέργειας, ενώ αναμένονται οι σχετικοί κανονισμοί.

Εξέφρασε επίσης απογοήτευση γιατί ενώ υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλους του έτους μόνο για το 2022 η Κυβέρνηση θα εισπράξει περίπου 120 εκ. ευρώ επιστροφές από τους ρύπους, ούτε ένα σεντ από αυτά δεν θα πάει στο Ταμείο ΑΠΕ και ΕξΕ για το 2023, ώστε να ανοίξουν και άλλα σχέδια προς όφελος του κόσμου.

Ο Βουλευτής των Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης είπε ότι δεν είναι ικανοποιημένοι αφού με την ηλιοφάνεια που έχει, η Κύπρος θα έπρεπε να δίνει σεμινάρια σε άλλες χώρες και όχι να είναι απλά ικανοποιημένη επειδή έπιασε τους στόχους για τις ΑΠΕ. Εξέφρασε επίσης απογοήτευση που δεν μεταφέρθηκε στο ταμείο μέρους των 120 εκατ. ευρώ που εισέπραξε η Κυβέρνηση ως επιστροφές από το κόστος των ρύπων.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ονούφρος Κουλλά ανέφερε ότι η Κύπρος ξεπέρασε τους στόχους για της ΑΠΕ τουλάχιστον στην ηλεκτροπαραγωγή, ενώ είπε ότι ο προϋπολογισμός του Ταμείου ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες με τις υψηλές τιμές ενέργειας. Σε ότι αφορά τις ΑΠΕ και την εξοικονόμηση ενέργειας είπε ότι δεν είναι εύκολο, αφού η ενέργεια είναι πολύπλοκο σύστημα και χρειάζονται επιδοτήσεις δισεκατομμυρίων. Παρόλο αυτά είπε, η Κυβέρνηση αυξάνει τον προϋπολογισμό και πολύ περισσότερο αύξησε το ύψος των χορηγιών για τις ευάλωτες ομάδες. Είπε επίσης ότι ίσως χρειάζεται επιδότηση στην αποθήκευση και σε άλλα συστήματα. Πρόσθεσε ότι είναι παρανόηση να θεωρεί κανείς ότι θα κάνει την πράσινη μετάβαση το Ταμείο και ότι υπάρχουν αρκετά κονδύλια σε προϋπολογισμούς υπουργείων.

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ – Συνεργασία Αλέκος Τρυφωνίδης είπε ότι αναγνωρίζουν τις βελτιώσεις στο Ταμείο και ότι θα πρέπει να διαφυλαχθεί και να ενισχυθεί η λειτουργία τους με δίκαια και ανταγωνιστικά μέτρα. Ζήτησε επιχορηγήσεις μέχρι 100% για ευάλωτες ομάδες και 50% για τον υπόλοιπο πληθυσμό για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών.

Ο Βουλευτής Λεμεσού Ανδρέας Θεμιστοκλέους ανέφερε ότι η κλιματική αλλαγή υφίσταται από την αρχή της γης και θα υφίσταται μέχρι το τέλος της και ότι η ανθρωπογενής κλιματική αλλαγή δεν συμβάλει σε μεγάλο βαθμό. Οι ΑΠΕ είπε είναι πολύ καλή ιδέα αλλά για να επιτευχθεί απεξάρτηση από τα υπόλοιπα καύσιμα θα πρέπει να καλυφθεί με αυτά η μισή έκταση της Ευρώπης, σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πρόσθεσε ότι αυτή η συζήτηση οδηγεί ορισμένους σε επανάπαυση, ότι δεν έχουμε ανάγκη το κυπριακό φυσικό αέριο, οι οποίοι όπως είπε πρέπει να αξιοποιηθούν.

Τέλος ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Κυριάκος Χατζηγιάννης είπε ότι θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν αγγίζουμε τα αποθεματικά είτε της ΑΗΚ είτε του Ταμείου ΑΠΕ και ΕξΕ, που έχουν ως προτεραιότητα να φέρουν επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας. Να τηρούμε, όπως είπε τους σκοπούς για τους οποίους έχουν δημιουργηθεί αυτά τα ταμεία και για θέματα ενεργειακής φτώχειας να παίρνουμε από τον κρατικό κορβανά.

Ο περί Προϋπολογισμού της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Κύπρου του 2023 Νόμος του 2022  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τον προϋπολογισμό της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Κύπρου.   

Ο Προϋπολογισμός της ΡΑΕΚ για το 2023 προβλέπει έσοδα ύψους €2,52 εκ. (2022: €2,41 εκ.) και δαπάνες ύψους €4,22 εκ. (2022: €3,17 εκ.), επομένως προκύπτει έλλειμμα ύψους €1,70 εκ. (2022: €0,7 εκ. έλλειμμα). Το έλλειμμα του Π/Υ της ΡΑΕΚ δύναται να καλυφθεί από το χρηματικό απόθεμα της Αρχής, που κατά την 1/1/2023 αναμένεται να ανέλθει στα €6,87 εκ .. Ποσό ύψους €2,38 εκ. του χρηματικού αποθεματικού της ΡΑΕΚ αφορά την υποχρέωση της προς το ταμείο συντάξεως του προσωπικού και των μελών της, σύμφωνα με τον περί Σύστασης και Λειτουργίας της ΡΑΕΚ Νόμο του 2021 (Ν.129(I)/2021). 

Σε τοποθέτησή του στην Ολομέλεια, ο Πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασίας Πολιτών Χαράλαμπος Θεοπέμπτου είπε ότι οι Βουλευτές του κόμματός του θα ψηφίσουν τον προϋπολογισμό, ωστόσο έκανε έκκληση να αναλάβει κάποιος την ευθύνη για αναβάθμιση του δικτύου μεταφοράς, αφού χρησιμοποιείται ως δικαιολογία για τη μη ένταξη περισσότερων ΑΠΕ στο σύστημα. Πρόσθεσε ότι μας κρατά πολύ πίσω αυτή η αμέλεια που υπάρχει.

Ο περί Προϋπολογισμού του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσης του 2023 Νόμος του 2022  

Η Ολομέλεια της Βουλής ενέκρινε ομόφωνα τον προϋπολογισμό του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσης του 2023, με Βουλευτές να ερίζουν για το ποιο κόμμα έχει ενισχύσει περισσότερο το θεσμό του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου και άλλους να ζητούν την ανεξαρτησία του.

Ο προϋπολογισμός του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσης (ΕΦΕΕΔΧΦ) για το 2023 είναι οριακά ελλειμματικός και προβλέπει συνολικές δαπάνες ύψους €1.154.280 και έσοδα ύψους €1.084.280, τα οποία είναι μειωμένα κατά 8,7% σε σύγκριση με το έτος 2022. Τα έσοδα του ΕΦΕΕΔΧΦ θα προέλθουν κυρίως από την πάγια ετήσια εισφορά που καταβάλλεται από τις χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις στον φορέα (€693.309), από ατομικά τέλη που καταβάλλονται για υποβολή παραπόνων, αιτήσεων και καταγγελιών (€24.000), επιβαρύνσεις που επιβάλλονται στους εμπλεκόμενους φορείς στις περιπτώσεις που απόφαση σχετικά με παράπονα που υποβλήθηκαν στρέφεται εναντίον τους (€140.000) και άλλα έσοδα (€50.000).

Το προϋπολογιζόμενο έλλειμμα ύψους €70.000 θα καλυφθεί από τα ταμειακά διαθέσιμα του ΕΦΕΕΔΧΦ.

Κατά τη συζήτηση η Βουλεύτρια του ΔΗΚΟ Χριστιάνα Ερωτοκρίτου, έθεσε επιτακτικά την ανάγκη για ανεξαρτησία του προϋπολογισμού του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου, αλλά και την ανάγκη ενίσχυσης τους θεσμού που είναι η μοναδική, όπως είπε, προστασία που έχουν αυτή τη στιγμή η καλόπιστοι δανειολήπτες.

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ – Συνεργασία Αλέκος Τρυφωνίδης τόνισε επίσης την αναγκαιότητα της πλήρους ανεξαρτησίας του Επιτρόπου, χαρακτηρίζοντας σημαντικότατη την παρουσία του για να φέρει ισσορροπία ανάμεσα στις σχέσεις δανειοληπτών, τραπεζών και εταιρειών εξαγοράς πιστώσεων. Πρόσθεσε ότι για να είναι πραγματικά ανεξάρτητος ο θεσμός θα πρέπει να πληρώνει το κράτος τον προϋπολογισμό του και να υπάρχει σωστή δομή, όπως και οι αποφάσεις του να είναι δεσμευτικές για τους εμπλεκόμενους. Πρόσθεσε ότι αν οι τράπεζες πρέπει να πληρώνουν ένα ποσό θα πρέπει να πληρώνουν το κράτος και όχι να εξαρτάται από αυτές ο μισθός του Επιτρόπου.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ονούφριος Κουλά ανέφερε ότι ο θεσμός του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου είναι ένας εξαιρετικός θεσμός «που εμείς έχουμε ενεργοποιήσει». Ανέφερε ότι ο ίδιος προσωπικά γνώρισε τον Παύλο Ιωάννου όταν περιφερόταν στο Υπουργείο Οικονομικών χωρίς γραφείο και του παραχώρησε γραφείο. Ανέφερε ότι ο τότε ΥΠΟΙΚ το 2015 ενίσχυσε το θεσμό σημαντικά. Πρόσθεσε ότι ο θεσμός δεν έχει σοβαρές αδυναμίες και βοήθησε χιλιάδες σοβαρούς δανειολήπτες. Οποιαδήποτε άλλη ενίσχυση χρειάζεται, ανέφερε, θα πρέπει να δοθεί. Εξέφρασε την άποψη ότι οι τράπεζες θα πρέπει να συνεχίσουν να πληρώνουν το κόστος για τη λειτουργία του θεσμού, αφού ο Επίτροπος εξετάζει τα λάθη τους.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Καυκαλιάς τάχθηκε υπέρ την ενίσχυσης του θεσμού και των μηχανισμών επίλυσης διαφορών, ενώ έκανε λόγο για ανεκπλήρωτες δεσμεύσεις για το θέμα από την Κυβέρνηση. Ανέφερε ότι ενώ υπάρχουν ενστάσεις όσον αφορά το Σχέδιο Εστία, αυτή τη στιγμή τράπεζες και οργανισμοί εξαγοράς πιστώσεων προχωρούν σε εκποιήσεις, όπως ανέφερε ο Επίτροπος. Επίσης, είπε ότι δάνεια πουλήθηκαν σε εταιρείες εξαγοράς πιστώσεων και ενώ ήταν στο σχέδιο Εστία, οι εταιρείες δεν τηρούν τις προϋποθέσεις του Σχεδίου Εστία και όσα έχουν δεσμευτεί.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Παύλος Μυλωνάς είπε ότι και το ΔΗΚΟ στήριξε το θεσμό, ενώ διερωτήθηκε πόσες εκθέσεις του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου λήφθηκαν υπόψη και έχουν υιοθετηθεί από τις τράπεζες.

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης είπε ότι το 2015 ο Επίτροπος γύριζε στο ΥΠΟΙΚ χωρίς γραφείο και σιγά-σιγά κατάφερε και έστησε το θεσμό και γύρισε λίγο την εντύπωση του κόσμου ο οποίος τον αντιμετώπιζε με κάποιο σκεπτικισμό λόγω της χρηματοδότησης από τις τράπεζες. Πρόσθεσε ότι υπάρχει τρόπος να επιδοτείται διαφορετικά ο προϋπολογισμός του θεσμού μέσω των αποφάσεων που βγάζει.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Άριστος Δαμιανού, είπε ότι ενώ το κόμμα διεκδικούσε στη Βουλή την εκτελεστότητα των αποφάσεων του Επιτρόπου «τα δύο πολιτικά σιαμαία» ΔΗΚΟ και ΔΗΣΥ ήταν απέναντί τους. Ανέφερε ότι η συμπόρευση με τον ΔΗΣΥ εξηγεί και την επιλογή που κάνει σήμερα το ΔΗΚΟ για τις Προεδρικές εκλογές.

Απαντώντας η κα. Ερωτοκρίτου είπε ότι θα συνεργάζονται με όλες τις πολιτικές δυνάμεις που είναι διαθέσιμες για να διασώσουν την κυπριακή οικονομία από κοντόφθαλμες και πολιτικές που είναι αγκυλωμένες σε ιδεοληψίες του παρελθόντος.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Ζαχαρίας Κουλίας είπε αυτό που είπε ο κ. Κουλάς καταδεικνύει την πρόθεση όσων δεν έδωσαν γραφείο στον Χρηματοοικονομικό Επίτροπο. Πρόσθεσε ότι ενώ ο Συνεργατισμός δέχτηκε την απόφαση του Επιτρόπου για την υπόθεση των υπερχρεώσεων, άλλες τράπεζες δεν τη δέχτηκαν και ακόμα και ο Οργανισμός Χρηματοδοτήσεως Στέγης αντέγραψε το σύστημα των τραπεζών.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Πανίκος Λεωνίδου, αναφέρθηκε στην πρόταση νόμου που υπέβαλε ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ για συγκεκριμένες δράσεις για τις υπερχρεώσεις που ενίσχυσε το θεσμό, ενώ είπε ότι ο ίδιος ο Επίτροπος ανέφερε ότι η πρόταση του ΔΗΚΟ του έδωσε τη δύναμη να λαμβάνει τις αποφάσεις που λαμβάνει.

Ο περί Στατιστικών των Συναλλαγών Αγαθών μεταξύ Κρατών Μελών (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2022   

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι ο επανακαθορισμός σε εθνικό επίπεδο της συλλογής των στατιστικών για το ενδοενωσιακό εμπόριο αγαθών μέσω του συστήματος lntrastat. Επιπρόσθετα, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει τον επανακαθορισμό σε εθνικό επίπεδο των στατιστικών κατωφλιών μέσω των ορίων απαλλαγής και απλούστευσης και τη διαφοροποίηση του ορισμού συγκεκριμένων εννοιών.   

Περιλαμβάνει, επίσης τη διαγραφή αναφορών σε καταργηθέντες ευρωπαϊκούς κανονισμούς, την τροποποίηση των προνοιών για την υποχρέωση εξουσιοδοτημένων λειτουργών προς εχεμύθεια, όπως επίσης και την αντικατάσταση και επικαιροποίηση συγκεκριμένων ορολογιών (π.χ. της λέξης «αφίξεις» με τη φράση «ενδοενωσιακές εισαγωγές»).   

Οι περί Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Ειδικές Απαλλαγές) (Τροποποιητικοί) (Αρ. 2) Κανονισμοί του 2022   

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τους πιο πάνω κανονισμούς σκοπός των οποίων είναι η συμμόρφωση με την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2235 της 16ης Δεκεμβρίου 2019 που τροποποιεί την Oδηγία 2006/112/ΕΚ σχετικά με το κοινό σύστημα φόρου προστιθέμενης αξίας και την Oδηγία 2008/118/ΕΚ σχετικά με το γενικό καθεστώς των ειδικών φόρων κατανάλωσης όσον αφορά τις αμυντικές προσπάθειες στο πλαίσιο της Ένωσης.   

Ο περί Κρατικής Φοιτητικής Μέριμνας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022   

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η μεταφορά των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας Φοιτητικής Μέριμνας από το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας στο Υπουργείο Οικονομικών. 

Ο περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2022   

Οι περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικοί) (Αρ. 2) Κανονισμοί του 2022   

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τα πιο πάνω σχέδια νόμου σκοπός των οποίων είναι να επιτραπεί η εγκατάσταση και χρήση συγκεντρωτικού προβολέα σε φορτηγά οχήματα, για πιο ασφαλή πρόσβαση σε δύσβατες περιοχές και εργοτάξια, που δεν έχουν επαρκή φωτισμό, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα, την ασφάλεια των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου, νοουμένου ότι, κατά τις υπόλοιπες μετακινήσεις του φορτηγού στο οδικό δίκτυο, οι προβολείς είναι εκτός χρήσης.   

Ο περί της Λειτουργίας και του Ελέγχου Καζίνου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η τροποποίηση του περί της Λειτουργίας και του Ελέγχου Καζίνου Νόμου με στόχο αφενός τη δημιουργία οργανωτικής δομής που εξυπηρετεί τους στόχους της Εθνικής Αρχής Παιγνίων και Εποπτείας Καζίνου και την αποσαφήνιση του τρόπου χειρισμού θεμάτων που αφορούν στο προσωπικό της και αφετέρου την ενδυνάμωση και υποστήριξη της αποτελεσματικότητας των εργασιών της εν λόγω Αρχής. 

Ο περί Προϋπολογισμού του Κυπριακού Οργανισμού Σήμανσης Αντικειμένων από Πολύτιμα Μέταλλα του 2023 Νόμος του 2022  

Η Ολομέλεια υπερψήφισε τον προϋπολογισμού του Κυπριακού Οργανισμού Σήμανσης Αντικειμένων από Πολύτιμα Μέταλλα, ο οποίος προνοεί συνολικές δαπάνες ύψους €620,894 (σε σχέση με €566,700 του προϋπολογισμού του 2022), και σύνολο εσόδων €558,951.   

Ο περί Ρύθμισης της Αγοράς Ηλεκτρισμού (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022   

Η Ολομέλεια υπερψήφισε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Ρύθμισης της Αγοράς Ηλεκτρισμού Νόμου ώστε να μπορεί να δοθεί προτεραιότητα σε εγκαταστάσεις ηλεκτροπαραγωγής που χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή συμπαραγωγή υψηλής απόδοσης, χωρίς να απαιτείται οι εγκαταστάσεις αυτές να αποτελούν και έργα επίδειξης για καινοτόμες τεχνολογίες τα οποία εξασφαλίζουν σχετική έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Κύπρου (ΡΑΕΚ).   

Ο περί Ρύθμισης της Αγοράς Φυσικού Αερίου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022   

Η Ολομέλεια υπερψήφισε την πιο πάνω πρόταση νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί Ρύθμισης της Αγοράς Φυσικού Αερίου Νόμου, ώστε να παρασχεθεί η ευχέρεια στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην προμήθεια φυσικού αερίου σε πελάτες, να συμβάλλονται με περισσότερους από έναν προμηθευτές αξιοποιώντας τις διαθέσιμες υποδομές.   

Αναλυτικά τα σχέδια νόμου η ψήφιση των οποίων αναβλήθηκε: 

Ο περί Συμπληρωματικού Προϋπολογισμού του Πανεπιστημίου Κύπρου του 2022 Νόμος (Αρ. 1) του 2022  

Η Ολομέλεια ανέβαλε τη ψήφιση του πιο πάνω συμπληρωματικού προϋπολογισμού ύψους €4,726,000 σκοπός του οποίου είναι η κάλυψη αυξημένων αναγκών για την εύρυθμη λειτουργία του Ιδρύματος που αφορούν στα Άρθρα 213- Ηλεκτροδότηση και Θέρμανση (€2,000,000), 323- Πρόγραμμα Κλινικής Εκπαίδευσης Φοιτητών Ιατρικής Σχολής (€778,000), 333-Συντήρηση και Λειτουργία Κτηρίων, Χώρων και Γενικού Εξοπλισμού (€948,000), 422- Κατασκευαστικές και Βελτιωτικές Εργασίες (€1,000,000). 

Ο περί της Καταπολέμησης των Καθυστερήσεων Πληρωμών στις Εμπορικές Συναλλαγές (Τροποποιητικός) Νόμος του 2022  

Η Ολομέλεια ανέβαλε τη ψήφιση της πιο πάνω πρότασης νόμου σκοπός της οποίας είναι η τροποποίηση του περί της Καταπολέμησης των Καθυστερήσεων Πληρωμών στις Εμπορικές Συναλλαγές Νόμου, ώστε να οριστεί ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Βιομηχανίας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας ως, εποπτεύουσα αρχή για την παρακολούθηση της εφαρμογής των διατάξεων του εν λόγω Νόμου και να εισαχθεί η υποχρέωση της πιο πάνω αρχής να συντάσσει σχετική ετήσια έκθεση, η οποία θα κατατίθεται στη Βουλή των Αντιπροσώπων προς ενημέρωση. 

Ο περί της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης και της Διαδικασίας Διακοπής Ανεπιθύμητης Κύησης Νόμος του 2019  

Η Ολομέλεια ανέβαλε τη ψήφιση της πιο πάνω πρότασης νόμου σκοπός της οποίας είναι η θέσπιση ενός αποτελεσματικού νομοθετικού πλαισίου το οποίο να διασφαλίζει την παροχή σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο κοινό και στα παιδιά. 

Την αναβολή ζήτησε το ΔΗΚΟ και ο ανεξάρτητος Βουλευτής Λεμεσού Ανδρέας Θεμιστοκλέους. Κατά τη διάρκεια αιτιολόγησης της αναβολής εκφράστηκε έντονη δυσφορία για το γεγονός ότι η πρόταση νόμου δεν είχε συζητηθεί εξαρχής στην Επιτροπή Παιδείας, ενώ όπως αναφέρθηκε από τη Πρόεδρο του σώματος αυτό θα μπορούσε να είχε ζητηθεί με την κατάθεση της εν λόγω πρότασης νόμου και όχι μετά το πέρας της εξέτασης της από την Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Η πρόταση νόμου αναμένεται να τεθεί προς ψήφιση σε 15 μέρες.

Ψήφισμα για τη διαφύλαξη της μνήμης των ηρωομαρτύρων Τάσου Ισαάκ και Σολωμού Σολωμού  

Η Ολομέλεια ανέβαλε τη ψήφιση του πιο πάνω ψηφίσματος σκοπός του οποίου είναι να διαφυλαχθεί θεσμικά η ιστορική συνέχεια και η μνήμη των Ισαάκ και Σολωμού ως ηρωομαρτύρων πεσόντων υπέρ της πατρίδας, στους οποίους οφείλεται η τιμή και ο σεβασμός της πατρίδας στο διηνεκές. 

Αναλυτικά τα σχέδια νόμου που αποσύρθηκαν: 

Ο περί Δικαστηρίων (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 

Ο περί Ελεγκτών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021 

Ο περί της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021 

Ο περί Μεταβιβάσεως και Υποθηκεύσεως Ακινήτων (Τροποποιητικός) (Αρ. 10) Νόμος του 2021 

Ο περί Δημόσιας Υπηρεσίας (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021 

Ο περί Έκτακτης Εισφοράς για την Άμυνα της Δημοκρατίας (Τροποποιητικός) (Αρ. 5) Νόμος του 2021 

Ο περί Επιβολής Περιοριστικών Μέτρων στις Συναλλαγές σε Περίπτωση Έκτακτης Ανάγκης (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021 

Ο περί Φορολογίας Ιπποδρομιακών Στοιχημάτων και Λαχείων (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021 

Ο περί Φόρων Κατανάλωσης (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 

Ο περί Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Τροποποιητικός) (Αρ. 5) Νόμος του 2021 

Ο περί Μεταβιβάσεως και Υποθηκεύσεως Ακινήτων (Τροποποιητικός) (Αρ. 9) Νόμος του 2021 

Ο περί Οργανισμού Χρηματοδοτήσεως Στέγης (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2021 

Ο περί Βεβαιώσεως και Εισπράξεως Φόρων (Τροποποιητικός) (Αρ. 5) Νόμος του 2021 

Ο περί Θεσμοθέτησης Μισθολογικής Οροφής Μισθωτών και Συνταξιούχων του Δημόσιου και Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα Νόμος του 2021 

Ο περί της Δημοσιονομικής Ευθύνης και του Δημοσιονομικού Πλαισίου (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021 

Ο περί της Σύστασης και Λειτουργίας του Ενιαίου Φορέα Εξώδικης Επίλυσης Διαφορών Χρηματοοικονομικής Φύσεως (Τροποποιητικός) (Αρ. 2) Νόμος του 2019 

Ο περί της Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2019 

Nomoplatform-ΚΥΠΕ-ΓΤΒ 

Δείτε Περισσότερα

Θεσμών

Λύσεις πρόσβασης στο ψηφιακό κράτος για όσους δυσκολεύονται

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών, Αξιών και Επιτρόπου Διοικήσεως, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 17/04/2024, συζήτησε το ακόλουθο θέμα: Μη υλοποίηση εισηγήσεων Επιτρόπου Διοικήσεως από τις κρατικές υπηρεσίες Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η μη υλοποίηση των εισηγήσεων της Επιτρόπου Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων από τις κρατικές υπηρεσίες,

Παιδείας

420 μαθητές σε θεραπευτικά προγράμματα για ναρκωτικά, πιεστικά χρονοδιαγράμματα για προϋπολογισμό ΤΕΠΑΚ

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 17/04/2024, συζήτησε το ακόλουθο θέμα: Παραβατικότητα και εγκληματικές ενέργειες στα σχολεία Η Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα μέσω του οποίου εξετάστηκε η παραβατικότητα και οι εγκληματικές ενέργειες στα σχολεία, καθώς και η απουσία στήριξης θυτών και θυμάτων. 420 μαθητές σε θεραπευτικά προγράμματα