Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας στις 30/01/2025, πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της επιτροπής.
Αναμένονται τη Δευτέρα τα διατάγματα για τους takata, λέει ο Μ. Μουσιούττας
Αναμένονται τη Δευτέρα τα διατάγματα σε ότι αφορά τους αερόσακους takata, είπε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Μαρίνος Μουσιούττας, σε δηλώσεις του στη Βουλή μετά το πέρας της κεκλεισμένων των θυρών συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Αλέξη Βαφεάδη.
«Με παράκληση του Υπουργού Μεταφορών, σήμερα περιλάβαμε στη συζήτηση των θεμάτων της Επιτροπής μας και πρόσθετη ενημέρωση από τον Υπουργό για το θέμα των αερόσακων takata και τι προτίθεται να κάνει», ανέφερε ο κ. Μουσιούττας.
«Δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο που μπορούμε να πούμε, αυτό που υπάρχει, που μπορεί να λεχθεί δημόσια είναι ότι τα προβλήματα που είχαν αντιμετωπίσει και μας είχαν αναφερθεί την περασμένη Τρίτη στην έκτακτη συνεδρία έχουν ξεπεραστεί όσον αφορά τις βεβαιώσεις και όσον αφορά την αλυσίδα ενημέρωσης του κόσμου», πρόσθεσε.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών συνέχισε λέγοντας ότι αναμένουν, χωρίς να έχουν οποιαδήποτε πληροφόρηση, τα διατάγματα τη Δευτέρα, «τα οποία θα καθορίζουν τη διαδικασία που θα ακολουθείται όταν ένα όχημα διαπιστωθεί ότι έχει αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ ή κάτι άλλο το οποίο το κάνει επικίνδυνο στο να το έχει ο ιδιοκτήτης του και να το χρησιμοποιεί».
«Θεωρώ ότι μέσα στο χρονοδιάγραμμα που προβλέπει η νομοθεσία, το διάταγμα θα εκδοθεί και αναμένουμε από τις αντιδράσεις που θα υπάρξουν διότι σίγουρα θα υπάρχει καθυστέρηση λόγω του μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων, αλλά και λόγω της ταλαιπωρίας που θα προκληθεί, θα δούμε αν χρειάζεται οποιαδήποτε εναλλακτική πορεία ή οποιαδήποτε νομοθετική αλλαγή που μπορεί να υπάρξει για να μπορέσει αυτό το θέμα να λήξει οριστικά και να μπορέσει ο καθένας να οδηγεί το αυτοκίνητό του με ασφάλεια», συμπλήρωσε.
Η έκκληση, είπε ο κ. Μουσιούττας, «που κάνουμε ξανά είναι ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και κυρίως οι εταιρείες που δυστυχώς μέρος αυτών δεν συνεργάζεται, όμως υπάρχουν και αυτές που συνεργάζονται, έστω και τώρα να συνεργαστούν, διότι η δική τους η συνεργασία θα βοηθήσει τα πράγματα να διευκολυνθούν, να υπάρχουν καλύτερες λύσεις και γρηγορότερες.
Επιπλέον, η Επιτροπή συζήτησε το ακόλουθο θέμα:
- Η καθυστέρηση της παράδοσης του έργου ανάπλασης του παλιού ΓΣΠ.
H Επιτροπή συζήτησε το πιο πάνω θέμα έπειτα από εισήγηση του Βουλευτή, Δημήτρη Δημητρίου. Σκοπός της συζήτησης είναι η εξέταση της καθυστέρησης παράδοσης του έργου ανάπλασης του παλιού ΓΣΠ.
Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Μαρίνος Μουσιούττας, δήλωσε ότι όσον αφορά το δεύτερο θέμα που συζήτησαν ήταν ένα αυτεπάγγελτο θέμα που έχει εγγράψει ο Βουλευτής ΔΗΣΥ, Δημήτρης Δημητρίου, και ήταν να ενημερωθούν για την πορεία εξέλιξης του έργου στο παλιό ΓΣΠ.
«Έχουμε ενημερωθεί τόσο από τον αρχιτέκτονα, τον εργολάβο αλλά και το Δήμο Λευκωσίας που είναι ο μελετητής του έργου ότι το έργο αυτό βρίσκεται προς το τέλος, θα παραδοθεί μέσα στον ερχόμενο Μάρτη, αρχές του Απριλίου. Υπάρχει μια καθυστέρηση στο έργο, η οποία όμως είναι δικαιολογημένη με βάση τις προδιαγραφές που υπάρχουν», πρόσθεσε.
Σημείωσε ότι το κόστος του έργου 19 περίπου εκατομμύρια θα είναι περίπου και αυτό το τελικό, δηλαδή δεν θα υπάρχουν πρόσθετα κόστη.
Θα είναι ένα έργο το οποίο θα περιλαμβάνει 2 υπόγειους χώρους στάθμευσης με 554 θέσεις, ανέφερε, προσθέτοντας ότι όπως όλοι βλέπουμε περνώντας κάθε μέρα από εκεί, θα υπάρχουν 2 τεχνητοί λόφοι με 100 περίπου δέντρα φυτεμένα.
«Θα υπάρχουν δύο καταστήματα στον υπόγειο χώρο, θα χωροθετηθεί εκεί το Κέντρο Εξυπηρέτησης του Πολίτη της Λευκωσίας, το οποίο βρισκόταν στη Μακαρίου και έχει κλείσει πριν περίπου 2 μήνες και 1, 2 άλλοι χώροι αναψυχής, καθώς και αμφιθέατρο για εκδηλώσεις», συμπλήρωσε.
Είπε, παράλληλα, ότι ο χώρος αυτός εντάσσεται μέσα στο γενικότερο χωροταξικό πλαίσιο της Λευκωσίας για το εμπορικό τρίγωνο πλατεία Ελευθερίας -Μακαρίου -Στασικράτους, «και για μας τους Λευκωσιάτες θα είναι ένα στολίδι για την πόλη μας».
«Εύχομαι και ελπίζω και άλλα έργα να υλοποιούνται στο χρόνο που πρέπει και μέσα στο κόστος, το οποίο έχει εξαρχής λεχθεί ότι θα κοστίσει», κατέληξε.
Συναφείς Δημοσιεύσεις στα ΜΕ:
Philenews: Τελειώνει η ανάπλαση του παλιού ΓΣΠ – Πότε θα παραδοθεί και τι θα περιλαμβάνει
Τέλος, η Επιτροπή εξέτασε τα ακόλουθα σχέδια νόμου:
Η Επιτροπή συνέχισε την εξέταση των πιο πάνω προτάσεων νόμου σκοπός των οποίων είναι:
- η παραχώρηση δυνατότητας για αποπληρωμή εξώδικου προστίμου με δόσεις,
- η τοποθέτηση χρονόμετρου αντίστροφης μέτρησης σε φώτα τροχαίας όπου λειτουργεί σύστημα φωτοεπισήμανσης, ώστε να καταγράφεται ο χρόνος που απομένει μέχρι να σβήσει ο πράσινος σηματοδότης,
- η παραχώρηση δυνατότητας για αποπληρωμή εξώδικου προστίμου σε δύο έως και πέντε ισόποσες μηνιαίες άτοκες δόσεις,
- η τοποθέτηση, εντός τριών μηνών, χρονομέτρου αντίστροφης μέτρησης στις οδικές συμβολές οι οποίες ελέγχονται από σύστημα φωτοεπισήμανσης, ειδάλλως αναστολή της εφαρμογής της διάταξης του Νόμου που αφορά το αδίκημα της παράλειψης συμμόρφωσης με τα φώτα τροχαίας,
- η αύξηση της προθεσμίας καταβολής και αποδοχής εξώδικου προστίμου, προκειμένου να μην ασκηθεί δίωξη εναντίον προσώπου,
- η παραγραφή των βαθμών ποινής μετά από την παρέλευση δύο ετών, όπως προβλέπεται στο συναφές υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, και αναστολή της εφαρμογής των διατάξεων που αφορούν στην επιβολή βαθμών ποινής για παραβάσεις σε φώτα τροχαίας έως την 31η Μαΐου 2024, με αναδρομική ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2023 και
- η επέκταση της προθεσμίας πληρωμής εξώδικου προστίμου και των χρονικών διαστημάτων, τα οποία αφού εκπνεύσουν, δύναται να αυξηθεί εξώδικο πρόστιμο ή να ασκηθεί δίωξη εναντίον προσώπου, παραχώρηση έκπτωσης σε περίπτωση αποπληρωμής του προστίμου εντός συγκεκριμένης προθεσμίας, καθώς και εισαγωγή ρυθμίσεων για τις περιπτώσεις που ο ιδιοκτήτης οχήματος αρνείται να παραλάβει ειδοποίηση, δεν είναι ο παραβάτης οδηγός ή είναι επιχείρηση.
Η Επιτροπή τοποθέτησε για λήψη τελικής απόφασης το πιο πάνω νομοσχέδιο σκοπός του οποίου είναι η κατάργηση παραρτήματος αναφορικά με τα προσόντα των Διερευνητών Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων, εφόσον τα εν λόγω πρόσωπα διορίζονται δυνάμει του περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμου.
Nomoplatform-ΚΥΠΕ